آزمون EPT چیست؟ میشود ept تضمینی صد در صد قبول شد؟

گزارش بازرگانی، ۲۰۴۷۶۹،   4020601060

آزمون ept چیست

شاید این سوال را شنیده باشید که آزمون ept چیست و چه کاربردی دارد؟ آزمون ای پی تی یکی از آزمون‌های سنجش دانش زبان انگلیسی است. شرکت در این آزمون محدودیتی ندارد و داوطلبان تا زمان کسب نمره قبولی، هرچند بار که بخواهند، می‌توانند در آن شرکت کنند. مدرک آزمون ای پی تی برای تمام دانشجویان دانشگاه آزاد در مقطع دکترا الزامی است. این آزمون مشابه آزمون‌های سنجش زبان دانشگاه‌های سراسری و دانشکده‌های پزشکی است. البته چند تفاوت جزئی با آن‌ها دارد.

در این مطلب قصد داریم علاوه بر توضیحات درباره آزمون EPT، مواردی از قبیل زمان برگزاری، مدت زمان امتحانی و محتوای این آزمون را نیز بیان کنیم. همچنین به بیان تفاوت‌های آزمون ept با آزمون‌های MSRT و MHLE نیز می‌پردازیم. ضمن اینکه بهترین راهکار برای قبولی تضمینی ept صد در صد را نیز به شما ارائه خواهیم داد. پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

آزمون EPT چیست و چه کاربردی دارد؟

آزمون EPT مخفف عبارت انگلیسی English Proficiency Test و یکی از آزمون‌ها‌ی سنجش زبان انگلیسی، مختص دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در دوره دکتراست. این آزمون توسط مرکز سنجش دانشگاه آزاد اسلامی ، با هدف ارزیابی سطح دانش زبان انگلیسی دانشجویان برگزار می‌شود. مدرک آزمون EPT برای تمامی دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد ضروری است.

اکنون که می‌دانید آزمون ept چیست قطعا می‌دانید که یکی از نیازهای مهم و ضروری تحصیل در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد، داشتن دانش انگلیسی و دارا بودن مدرک معتبر آن است. آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی نیز مانند آزمون‌ زبان دانشگاه‌های سراسری (MSRT) و آزمون زبان دانشکده‌های پزشکی (MHLE) به همین منظور برگزار می‌شود. البته آزمون ای پی تی با آزمون‌های ام اس آر تی و ام اچ ال ای تفاوت‌هایی دارد که در ادامه آن‌ها را بیان کرده‌ایم.

تفاوت آزمون EPT با آزمون‌های MSRT و MHLE

حال بهتر است تفاوت آن را با آزمون‌های MSRT و MHLE نیز بدانید.

  • آزمون ept مختص دانشگاه آزاد بوده و فقط کسانی می‌توانند در آن شرکت کنند که متقاضی تحصیل در دوره دکترای دانشگاه آزاد اسلامی باشند. از سوی دیگر، آزمون‌ MSRT مختص داوطلبین و دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه‌های تحت  نظر وزارت علوم و آزمون MHLE برای دانشجویان تحت نظارت وزارت بهداشت طرح‌ریزی شده است.
  • آزمون EPT و آزمون MSRT به صورت ماهانه برگزار می‌شوند، اما آزمون زبان انگلیسی مخصوص دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت بهداشت، یعنی آزمون MHLE  حدود 6 بار در سال برگزار می شود.

زمان آزمون EPT

آزمون EPT قبلا به صورت فصلی برگزار می‌شد؛ اما بعد از گذشت 6 سال، اکنون هر ماه یکبار برگزار می‌شود. مدت زمان برگزاری آزمون معمولا 140 دقیقه است. این مدت برای پاسخ دادن به 100 سوال تستی کاملا مناسب است. البته در صورتی که داوطلب تسلط کافی داشته و خود را آماده کرده باشد. آمادگی برای آزمون ept و کسب نمره قبولی در آن، کار چندان سختی نیست. البته اگر یک برنامه‌ریزی خوب داشته باشید و منابع لازم و کافی را مطالعه کنید.

قبولی ept تضمینی صد در صد

برای قبولی ept تضمینی صد در صد چه کار کنیم؟

همانطور که گفتیم برای موفقیت در آزمون EPT، مطالعه و پشتکار بسیار مهم است. یکی از استراتژی‌های کاربردی جهت یک برنامه‌ریزی مناسب، مشورت با دانشجویان و داوطلبانی است که موفق به کسب نمره بالا در این آزمون شده‌اند. اگر هم به چنین افرادی دسترسی ندارید، می‌توانید از بسته‌های آموزشی نوگولرن استفاده کنید. این بسته‌ها به صورت کاملا هوشمندانه و متناسب با دانشجویان در مقطع دکتری طراحی شده‌اند.

به بیان دیگر اگر بدنبال ept تضمینی صد در صد هستید، نوگولرن به عنوان بهترین پلتفرم تخصصی ارائه دوره‌‌های یادگیری زبان انگلیسی، دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی خود را متناسب با محدودیت‌های زمانی و شرایط داوطلبان تهیه می‌کند؛ به‌طوری که حتی در تایم کم هم آمادگی برای آزمون ept را به دست بیاورند.

محتوا و سوالات آزمون EPT

نمره قبولی آزمون ept چقدر است؟

حداکثر نمره آزمون EPT مانند آزمون‌های MSRT و MHLE از 100 حساب می‌شود و نمره قبولی آزمون ept  (ای پی تی) البته حداقل آن 48 از 100 است. آزمون ept نمره منفی ندارد، ناگفته نماند که در کارنامه آزمون ept نمره از 1000 نمایش داده می‌شود.

محتوا و سوالات آزمون EPT

در ادامه‌ مطالب مربوط به آزمون EPT چیست، لازم است درباره محتوای این آزمون نیز صحبت کنیم. آزمون EPT تستی است و همچون سایر آزمون‌های زبان انگلیسی مهم دیگر از قبیل آیلتس، تافل، MSRT و MHLE به صورت 100 سوال با پاسخ‌های چهارگزینه‌ای برگزار می‌شود.

محتوای آزمون EPT در 4 بخش شامل مباحث واژگان (Vocabulary)، گرامر (Grammar)  ریدینگ (Reading) و کلوزتست (cloze test) ارائه می‌شود. سطح کیفیت آزمون EPT تقریبا با آزمون تافل دکتری یا همان آزمون زبان عمومی دکتری برابری می‌کند. ناگفته نماند که اهمیت ارزیابی بخش‌های شنیداری و نگارشی در آزمون EPT با آزمون تافل قابل مقایسه نیست. به عبارتی به اندازه آزمون تافل، این بخش‌ها را مورد ارزیابی قرار نمی‌دهد. بخش‌های مختلف محتوای آزمون EPT به صورت زیر است.

  • بخش درک مطلب: در این بخش باید به 20 سوال که با متن آورده شده مرتبط است، پاسخ داده شود. پاسخ‌ها باید بیشترین ارتباط را با متن داشته باشند.
  • بخش واژگان: تعداد سوالات لغت آزمون ای پی تی، 20 سوال است که با هدف سنجش و ارزیابی دانش عمومی و درک لغت دانشجو تهیه می‌شود. داوطلب باید دایره لغات خود را تقویت کند و تسلط کافی بر زبان انگلیسی داشته باشد.
  • بخش گرامر: این بخش نیز شامل 40 سوال است. سوالات این بخش به دو قسمت ارائه می‌شود. در قسمت اول، داوطلب باید گزینه درست  را تشخیص دهد و در قسمت دوم از بین 4 جمله، باید جمله‌ای که گرامر آن غلط است را تشخیص دهد.
  • بخش کلوز تست: این بخش شامل 15 سوال است و داوطلبین باید با دانش واژگان و گرامر خود جاهای خالی یک متن را با کلمه مناسب پر کنند

در هر صورت، تعداد کل سوالات 100 سوال است و داوطلب برای کسب نمره قبولی آزمون ept باید به 48 سوال، پاسخ درست بدهد.

کلام پایانی

در این مطلب به بیان آزمون ept چیست و کاربرد آن پرداختیم. آزمون EPT یکی از آزمون‌های سنجش و ارزیابی سطح دانش زبان انگلیسی مختص دانشگاه آزاد اسلامی است. در حال حاضر ارائه‌ مدرک EPT برای تمامی دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره دکتری دانشگاه آزاد را دارند، ضرورت دارد.

برای کسب نمره قبولی ept تضمینی صد در صد، ضمن پشتکار و تلاش خود، پکیج‌ها و دوره‌های آموزشی مجموعه نوگولرن بهترین راهکار برای قبولی هستند.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. قدردان پلیس هستیم اما...

  5. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  6. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  7. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  8.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  9. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  10. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  12. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  13. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  14. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  15. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  16. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  17. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  18. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  19. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  20. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  21. فکرش را هم نمی کردند!

  22. چماق بنزین !

  23. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

  24. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  25. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

آخرین عناوین