روزانه مردم در سراسر جهان ۳.۵ میلیون بار از سرچ گوگل استفاده میکنند. هر کدام از این سرچها، در واقع فرصتی برای شما است تا برند و کسب و کار خود را به کاربران بیشتری معرفی کنید و پیشنهاد دهید. تبلیغات در گوگل باعث افزایش شانس فروش و چند برابر کردن سود میشود.
یکی از باارزشترین منابع بازاریابی در اینترنت با بیش از یک میلیارد بازدیدکننده در هر ماه، گوگل است. اگر آغاز به جستجوی تبلیغات آنلاین کردهاید، احتمالاً درباره ارزش استفاده از گوگل در بازاریابی خبر دارید. در این موتور جستجو روشهای مختلفی برای بازاریابی وجود دارد.
گوگل علاوه بر موتور جستوجوی قدرتمند خود، صاحب کمپانیهای بزرگ دیگر، نظیر یوتیوب نیز است. از طرفی با در اختیار داشتن یک صفحه نمایش گسترده، شامل تعداد زیادی وبسایت مرتبط، روشی بهینه و پربازده برای کسب مخاطب هدفمند است.
در حالی که استراتژیهایی مانند بهینهسازی موتور جستوجو یا سئو میتوانند کمک زیادی به تولید بازدهی برای تجارت شما کنند، سر راستترین راه بازاریابی از طریق Google، استفاده از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC است.
در ادامه چند روش برای تبلیغات گوگل آورده شده است.
۱. تبلیغات در گوگل از طریق سئو
این روش در حقیقت بالا آوردن سایت به صورت طبیعی در نتایج جستجوی گوگل است و هزینههای تبلیغی آن به مراتب پایینتر نسبت به گوگل ادز است. در این روش هزینهای به گوگل پرداخت نمیگردد بلکه اصول و قواعد سئو رعایت میشود تا سایت در موتور جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی مورد نظر وب سایت بالا باشد. برای آنکه سایت در نتایج جستجو به صورت طبیعی بالا باشد میبایست در سایت اصول و قواعد سئو رعایت گردد و سایت به صورت منظم به روز رسانی گردد.
همچنین برای وب سایت میبایست بک لینک سازی انجام گردد تا رنک وب سایت در موتور جستجوی گوگل بالا رود. امروزه این روش یکی از بهترین روشهای تبلیغات در گوگل است و هزینههای مربوط به آن به مراتب پایینتر از سایر روشهای تبلیغات اینترنتی است. همچنین دائمی بودن از دیگر ویژگیهای این روش است و در صورتی که اصول و قواعد سئو به درستی رعایت گردد و بر روی وب سایت فعالیت مناسبی انجام شود وب سایت همیشه در موتور جستجو نمایش داده میشود.
۲. تبلیغ در گوگل مپ
یکی از راههای گذاشتن تبلیغ در گوگل استفاده از گوگل مپ است. سئو محلی یکی از روشهای زود بازده سئو است که یکی از مواردی که در آن انجام میگردد ثبت گوگل مپ و بیزینس و فعالیت بر روی آن است. در این روش از مشتریان و همکاران درخواست میگردد که بر روی مکان کسب و کار در گوگل مپ نظر بگذارند و همین مورد میتواند به بیشترین دیده شدن کسب و کار منجر گردد. در صورتی که در جستجوی تبلیغات ارزان گوگل هستید تبلیغ در نقشه گوگل ارزانترین روش دیجیتال مارکتینگ است، زیرا حتی نیازی به وبسایت ندارد. البته وجود وبسایت میتواند بازدهی آن را بالا ببرد.
۳. گوگل دیسکاور Google Discover
جدیدترین روش بازاریابی از طریق گوگل، گوگل دیسکاور است. گوگل در مرورگر کروم خود، زمانی که کاربر این اپلیکیشن را در موبایل باز میکند مطالبی را به عنوان پیشنهاد نمایش میدهد که این نتایج با توجه به علاقه مندیها و جستجوهای قبلی انجام گرفته به کاربر ارائه می گردد. بودن در این نتیجه ها می تواند بازدید وبسایت شما را بسیار بالا ببرد.
البته برای بودن در این نتیجه ها لازم است اصول و قواعد را در زمینه تولید و انتشار محتوا رعایت نمایید و در ضمن وبسایت از نظر گوگل معتبر باشد. معمولا سایتهایی در بین این نتایج قرار میگیرند، که حجم تولید محتوای بالایی دارند. به عنوان مثال سایتهای خبری زیاد در نتایج دیسکاور گوگل نمایش داده می شوند پس بنابراین در صورتی که تمایل دارید جزو این نتیجه ها باشید لازم است حجم تولید محتوای خود را بالا ببرید و در ضمن لازم است محتواهای شما کیفیت بالایی داشته باشند.
همانطور که در سرتاسر این مطلب مشاهده کردید گوگل چیزی فراتر از یک موتور جستجو است. به عبارت دیگر، مانند فروشگاهی است که تمام نیازمندیهای ضروری برای مدیریت کسب و کارتان را میتوانید در آن پیدا کنید.
۴. تبلیغات گوگل در گوگل ادز
برای تبلیغ به این صورت می بایست وارد وب سایت گوگل ادز گوگل به آدرس http://adwords.google.com شوید و تبلیغ خود را فعال نمایید. فعال نمودن تبلیغ نیاز به کارت اعتباری معتبر ویزا کارت و یا مستر کارت و یا همچنین حساب پی پال دارد و همچنین گوگل پس از مدتی حساب شما را فعال خواهد نمود و انجام این کار نیاز به تجربه بسیار داد.
این روش از تبلیغات، به تبلیغات کلیکی معروف است و راهی آسان و سریع برای افزایش ورودی وب سایت است. با تبلیغات کلیکی در گوگل ادز وب سایت شما در رتبههای اول نتایج جستجو کلمه کلیدی انتخاب شده نمایش داده می شود. در این روش ابتدا عبارت کلیدی مورد نظر انتخاب می شود و سپس هزینه ای به ازای هر کلیک پرداخت می شود، که با توجه به کلمه کلیدی انتخاب شده هزینه قابل پرداخت متفاوت است و در آخر وب سایت بر اساس عبارت کلیدی انتخاب شده در رتبه های اول به کاربران نمایش داده می شود. وب سایت های که از تبلیغات کلیدی گوگل ادز استفاده میکنند وب سایت آنها با برچسب ادز به کاربران نشان داده می شود.