تعیین سقف ۲۵ تا ۳۰ درصدی افزایش اجاره‌بها در تهران

  4030406066 ۶ نظر، ۵ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از احتمال تعیین سقف ۲۵ تا ۳۰ درصدی افزایش اجاره‌بهای مسکن تهران در جلسه امروز شورای‌عالی مسکن خبر داد.

تعیین سقف ۲۵ تا ۳۰ درصدی افزایش اجاره‌بها در تهران

به گزارش تسنیم، ابوالفضل نوروزی با یادآوری این‌که 2.6 میلیون واحد نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف ساخت قرار دارد که ماهانه بخش زیادی از این واحدها تحویل متقاضیان واجد شرایط می‌شود، اظهار کرد: امروز قرار است 66 هزار و 791 واحد مسکونی افتتاح و بیش از 50 هزار قطعه زمین به متقاضیان واگذار شود.

وی توضیح داد: بیش از 50 درصد هزینه ساخت یک واحد مسکونی هزینه زمین است که در این طرح به‌شکل اجاره 99ساله به مردم واگذار می‌شود. در افتتاح‌ها و واگذاری‌های امروز 6 تیرماه تقریباً تمامی استان‌ها به‌جز استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی که در هفته‌ها و ماه‌های گذشته افتتاح‌های آنها انجام شد، مشمول هستند.

تصمیم‌گیری درباره اجاره‌بها در جلسه هجدهم

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با بیان این‌که در جلسه هجدهم شورای‌عالی مسکن یکی از مواردی که مورد بررسی قرار می‌گیرد سقف اجاره‌بهاست، گفت:‌ وزارت راه و شهرسازی کنار ساخت‌وساز و اجرای طرح نهضت ملی مسکن، برای تنظیم بازار اجاره، تعیین سقف اجاره‌بها را در برنامه قرار داد تا با این کار هم حقوق مستأجران و هم موجران رعایت شود.

نوروزی اضافه کرد:‌ بر اساس ماده 7 قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها دولت مکلف شده است در استان‌هایی که تورم بالای 30 درصد است، نرخ رشد اجاره‌بها را تعیین کند. نرخ اجاره‌بها بعد از جلسه امروز شورای‌عالی مسکن تعیین خواهد شد که رقمی بین 25 تا 30 درصد در استان تهران است.

وی با یادآوری این‌که در قانون ضمانت‌های اجرایی برای رعایت نشدن سقف اجاره‌بها توسط موجران در نظر گرفته شده است، به مثالی در این رابطه اشاره کرد و گفت: به‌عنوان نمونه یکی از ضمانت‌های اجرایی این است که اگر موجری اجاره را بیش از سقف تعیین‌شده از مستأجر دریافت کند، مستأجر می‌تواند تا 5 سال از موجر شکایت کند، موجر هم مکلف می‌شود مبلغ اضافی را به مستأجر بازگرداند، همچنین بیش از سه برابر اجاره‌بها در یک ماه، سبب جریمه موجر خواهد شد و مبلغ جریمه باید به حساب دولت واریز  شود.

نوروزی گفت: در قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها، موضوع مشاوران املاک جدی است. مشاوران املاک طبق این قانون مکلف هستند قراردادهای اجاره یک واحد مسکونی را برای دو سال قبل بررسی کنند و بیش از سقف اجاره‌بهای تعیین‌شده نباشد.

وی تصریح کرد: در قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها تلاش شده است هم منافع موجران و هم منافع مستأجران در نظر گرفته شود. در قانون برای موجرانی که قانون را رعایت می‌کنند مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۳۳۵۰۴۱۳:۴۷:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۶
صاحب خونه ما منتظر همین جلسه شورای عالی مسکن بود که خدا رو شکر جلسه برگزار شد همش میگه من طبق قانون مصوب اجاره رو افزایش میدم ...
ناشناس۳۵۳۳۷۴۵۱۵:۳۰:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۶
دولت هرجا ورود کرده دود آن بدتر در چشم ملت رفته است
ناشناس۳۵۳۳۷۶۲۱۵:۴۰:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۶
موجرها بست نشستن که اینها تصمیم بگیرن چطور و چقدر اجاره بدن
ناشناس۳۵۳۳۹۱۱۱۶:۴۵:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۶
باز هم بخشش از جیب صاحبخانه
ناشناس۳۵۳۳۹۱۵۱۶:۴۷:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۶
خود شیرینی دولت ها از جیب صاحبخانه ها
ناشناس۳۵۳۴۰۲۶۱۷:۴۲:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۶
همش کار های تکراری شکست خورده شما تورم رو کنترل کن اجاره خود بخود کنترل میشود من صاحب خانه وقتی در طی سه سال قیمت گوشت مصرفی من از ۱۲۰ هزار تومان به ۶۵۰ هزارتومان برسد یعنی سالی ۱۵۰ درصد افزایش پیدا کرده چطور انتظار دارید اجاره خونه ام رو ۲۵ در صد زیاد کنم خوب من باید کفش پنجاه درصد زیاد کنم که جبران هزینه‌های نگهداری ساختمان من شود

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. پزشکیان: دنبال همین برجام روحانی هستید و نتوانستید احیایش کنید

  3. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  4. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  5. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  6. دروغ‌های بزرگ!

  7. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  8. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  9. زاکانی انصراف داد

  10. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  11. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  12. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  13. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  14. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  15. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  16. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  17. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  18. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  19. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  20. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  21. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  22. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  23. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  24. قالیباف یا جلیلی؟

  25. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

آخرین عناوین