اصول طراحی مبلمان اداری، هنر خلق محیطی اداری پویا

گزارش بازرگانی، 331057،   4030605002

طراحی اصولی مبلمان، محیطی آرام و زیبا را خلق می کند که بر روحیه کارمندان تاثیر مثبتی داشته و به افزایش خلاقیت آن ها کمک می کند. همچنین بیانگر هویت سازمان و ارزش های اوست. فضایی منظم و زیبا، تصویر حرفه ای تری از سازمان در ذهن مشتریان ایجاد می کند؛ علاوه بر این، محیط کاری دلنشین یکی از عوامل مهم در جذب و حفظ نیروهای متخصص است.

اصول کلیدی در طراحی مبلمان اداری

طراحی مبلمان اداری فراتر از انتخاب چند میز و صندلی است. این فرآیند پیچیده‎ ای بوده که بر اساس اصول و استانداردهای خاصی انجام می شود تا محیطی کارآمد برای کارمندان ایجاد کند.

ارگونومی

علم ارگونومی به دنبال ایجاد هماهنگی میان انسان و محیط کار، ابزار و سیستم است تا از بروز مشکلات سلامتی جلوگیری کند.

  • اهمیت راحتی: صندلی ها و میزها باید به گونه ای طراحی شوند که از نظر فیزیولوژیکی برای بدن انسان مناسب باشند و از بروز مشکلات اسکلتی و عضلانی جلوگیری کنند.
  • تنظیم پذیری: قابلیت تنظیم ارتفاع، زاویه پشتی و تکیه گاه های مختلف ، به کارمندان اجازه می دهد تا وضعیت نشستن خود را تنظیم کنند.
  • پشتیبانی کمر: پشتی صندلی باید از انحنای طبیعی ستون فقرات پشتیبانی کند.
  • ارتفاع مناسب: نسبت ارتفاع میز و صندلی باید به گونه ای باشد که مچ دست در هنگام تایپ کردن در زاویه 90 درجه قرار گیرد.

هدف اصلی در استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک، ایجاد محیطی راحت و سالم برای کارمندان است تا منجر به کاهش دردهای عضلانی، افزایش بهره وری و بهبود کلی کیفیت کار شود.

کارایی

مبلمان اداری ایده آل، تلفیقی هوشمندانه از زیبایی و عملکرد است. این مبلمان نه تنها باید فضایی جذاب و دلنشین ایجاد کند، بلکه باید در عین حال کارایی لازم را برای انجام وظایف روزمره فراهم آورد.

زیبایی شناسی

طراحی مبلمان اداری باید با سبک کلی دکوراسیون هماهنگ شود، برای مثال اگر محیط کاری شما دارای دیوار های ساده با رنگ روشن است احتمالا بهترین انتخاب برای شما استفاده از سبک مدرن و مینیمال است. توجه به رنگ، یکی دیگر از عوامل دلنشینی و انگیزه بخشی فضا برای کارکنان و مراجعان است؛ همچنین استفاده ی درست از نوپردازی به بهبود و جذاب بودن فضا کمک می کند.

دوام و کیفیت

اگر به دنبال مبلمان با کیفیتی هستید که مانند روز اول به نظر برسد، پیشنهاد ما درنظرگرفتن مواد با کیفیت و ساختار مقاوم است که منجر به افزایش طول عمر آن ها می شود؛ همچنین از هزینه های مکرر بازسازی و تعمیر جلوگیری می کند.

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری در محیط کار، به معنای ایجاد فضایی است که کارمندان در آن احساس راحتی می کنند و عملکرد بهتری دارند. با فراهم کردن بهترین مبلمان اداری برای پاسخگویی به نیازهای متفاوت شرکت در شرایط مختلف، به ایجاد محیطی پویا کمک کنید.

استفاده بهینه از فضا

زیبایی و راحتی مبلمان اداری نقش مهمی در جذابیت دکوراسیون محیط کار ایفا می کند، اما این به تنهایی کافی نیست. چیدمان اصولی مبلمان اهمیتی برابر با انتخاب مبلمان دارد؛ به عبارتی انتخاب مبلمان گران قیمت و زیبا بدون توجه به تناسب آن با فضا منجر به ازبین رفتن زیبایی آن می شود.

بنابراین ایده آل ترین مبلمان اداری مبلمانی است که تمامی ویژگی های گفته شده در متن بالا را داشته باشد؛ علاوه بر این یافتن یک مرکز مورد اعتماد برای تهیه ی این لوازم اداری نیز مهم است؛ به همین دلیل، خرید از فروشگاه مبلمان اداری نماد استور علاوه بر تضمین کیفیت محصولات، به شما در به دست آوردن بهترین و مناسب ترین مبلمان اداری کمک می کند.

انواع مبلمان اداری را بشناسید

مبلمان اداری تنها به میز و صندلی محدود نمی شود. طیف گسترده ای از محصولات وجود دارد که هر کدام برای کاربرد خاصی طراحی شده اند.

مبلمان مدیریت

این نوع مبلمان نشان از جایگاه و اهمیت مدیران در سازمان دارد. طراحی مجلل، استفاده از متریال با کیفیت و ارگونومی بالا از ویژگی های آن است. هدف اصلی از انتخاب آن ایجاد فضایی درخور شأن و مقام مدیران است.

مبلمان کارمندان

راحتی و کارایی دو اصل مهم در طراحی مبلمان کارمندی است. میز کار با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی های ارگونومیک و پارتیشن ها از اجزای اصلی آن هاست.

مبلمان انتظار

اولین برخورد مشتریان و مراجعان با سازمان، از طریق فضای انتظار شکل می گیرد. بنابراین انتخاب مبلمان مناسب برای این فضا، از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ همچنین، علاوه بر زیبایی، راحتی و دوام آن نیز مهم است.

مبلمان پذیرایی

فضای پذیرایی، فرصتی برای ایجاد ارتباطات مؤثر و نمایش فرهنگ سازمانی است. مبلمان راحتی، میز قهوه و سایر عناصر مرتبط با این فضا، باید به گونه ای انتخاب شوند که فضایی صمیمی و دعوت کننده ایجاد کنند.

مبلمان کنفرانس

برگزاری جلسات مؤثر، مستلزم فراهم کردن محیطی مناسب است. میزهای کنفرانس با طراحی ارگونومیک و صندلی های راحت، به همراه تجهیزات جانبی مورد نیاز، از جمله اجزا اصلی این نوع مبلمان هستند.

مبلمان اداری مدرن یا سنتی؟

ظاهر و ساختار مبلمان اداری سنتی پچیده تر است. سبک کلی طراحی بسیار ظریف به نظر می رسد و بر تقارن کل ساختار تمرکز دارد. مبلمان اداری مدرن از نظر ساختار و سبک نسبتا ساده تر است و بر طراحی فردی و فضای شخصی تر تاکید بیشتری دارد. مبلمان اداری مدرن اغلب دارای خطوط تمیز، شکل های مینیمالیستی و ظاهری شیک و مدرن است. ترکیبی از فلز، شیشه و سایر مواد مصنوعی را شامل می شود. در مقابل، مبلمان اداری سنتی دارای طرح های زینتی مانند منحنی ها، حکاکی ها و تزیینات ساخته شده از چوب و سایر مواد است طبیعی است.

برخلاف مبلمان اداری مدرن که بر اساس فردیت و راحتی کاربر طراحی شده است، مبلمان اداری لوکس با طراحی خاص و توجه به جزئیات، فضایی مجلل و باشکوه را در محیط کار ایجاد می کند و به عنوان یک نماد از موفقیت، جایگاه و سلیقه ی افراد و سازمان ها عمل می کند.

طراحی مبلمان اداری با میز و صندلی های ثابت در حال منسوخ شدن است!

طراحان مبلمان اداری معتقدند با پیشرفت فناوری موبایل، نیاز به میزهای ثابت کمتر شده است. به جای آن، مبلمان منعطف تر مانند مبل های راحتی با پریز برق یا سیستم های مدولار صندلی که به عنوان ایستگاه کار هم استفاده می شوند، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

طراحی اصولی مبلمان، راز یک سازمان موفق

دکوراسیون داخلی یک محیط کار، تنها به چیدمان مبلمان محدود نمی شود. بلکه بیانگر هویت و ارزش های یک سازمان است. انتخاب بهترین مبلمان اداری به معنای سرمایه گذاری برای خلق فضایی پویا، خلاقانه و الهام بخش است. با ایجاد محیطی صمیمی و گفت وگو محور، می توان به افزایش تعامل بین کارکنان، بهبود روحیه ی کاری و در نهایت افزایش بهره وری دست یافت. به یاد داشته باشید محیط کار، خانه ی دوم کارکنان است و انتخاب بهترین مبلمان اداری، نشان از اهمیت و توجه شما به رفاه آن ها دارد.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. حالا چه می گویید؟!

    2. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

    3. قدردان پلیس هستیم اما...

    4. چماق بنزین !

    5. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

    6. رئیس سازمان بورس استعفا داد

    7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

    8. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

    9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

    10. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

    11. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

    12. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

    13. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

    14. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

    15. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

    16. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

    17. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

    18. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

    19. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

    20. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

    21. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

    22. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

    23. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

    24. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

    25. فکرش را هم نمی کردند!

    آخرین عناوین