تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

  4030703079 ۳ نظر، ۲ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر

روز گذشته آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در حکمی محمد مخبر را به‌ عنوان مشاور و دستیار رهبری منصوب کردند. همشهری درباره این انتصاب نوشته است: 

«درباره این حکم چند نکته حائز اهمیت است:

یکم. به موجب این حکم مسیر نخبه‌گزینی و انتخاب مدیر جوان در دولت شهید رئیسی باید امتداد پیدا کند. طبیعی است که این مهم با فرض رعایت مردم‌سالاری و انتخاب و سرکار آمدن دولت جدید است.

دوم. انتخاب عنوان مشاور و دستیار نشان می‌دهد این مسئله چه میزان برای رهبرانقلاب راهبردی و دارای اهمیت است. از این منظر نباید این حکم را صرفا در به‌کارگیری و قدردانی از جناب مخبر تقلیل داد.

سوم. چالش مدیریت از مسائل اصلی و چه‌بسا اولویت‌دار کشور است. بی‌تردید ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی و غیره در همین حوزه است. واقعیت این است که ما نتوانسته‌ایم به نسبت نیاز کشور و تغییرات محیطی و اقتضای زمانی مدیر تربیت کنیم.

چهارم. شناسایی و تربیت و به‌کارگیری مدیر نیازمند یک عزم ملی است. چه‌بسا لازم است یک‌بار مرور شود که چرا قوانین و سازمان‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی که در این حوزه متولی هستند، نتوانسته‌اند نقش مؤثری در اصلاح نظام مدیریتی کشور داشته باشند؟

پنجم. نفتی‌بودن کشور یک عامل مهم در پنهان‌شدن نقص مدیریت در حکمرانی است. درآمد نفت باعث شده است نسلی از مدیران هزینه‌ای ایجاد شود که کسری‌شان پشت سر بودجه‌های دولتی پنهان می‌ماند. از طرفی آمدوشد‌های اتوبوسی و سیاسی مدیران باعث بی‌ثباتی مدیریت در کشور و انگیزه پایین برای ورود مدیران نخبه شده‌است. همه اینها باعث می‌شود مدیر ضعیف پنهان بماند و مدیرکارآمد شناسایی نشود.

ششم. فهم درست از جوانگرایی یکی از موضوعات اساسی است که به موجب این حکم باید مورد اعتنا قرار گیرد؛ اینکه میان استفاده از مدیران باتجربه و به‌کارگیری مدیران جوان چطور می‌توان تعادل ایجاد کرد.»

فرهیختگان هم نوشت: «مسئولیت تازه مخبر این امکان را برای او فراهم می‌کند که ذیل اقدامات و فعالیت‌هایی که در سمت جدید انجام می‌دهد، وجهه مشخصی در فضای سیاسی کشور پیدا کند. طبیعی است که بروز و ظهور قابلیت‌ها و توانمندی‌های او می‌تواند مخبر را به‌عنوان یک چهره موثر در فضای سیاسی کشور به افکارعمومی و مردم معرفی کند.

اقداماتی که او پیش از این در ستاد اجرایی و حتی معاون اولی دولت انجام می‌داد، عموما در فضایی بود که کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گرفت و دوره مسئولیت پنجاه روزه او نیز در دولت رئیسی فرصت کمی برای تثبیت این چهره‌سیاسی بود. اگرچه او نقش مهم و موثری در شناخت فضای سیاسی کشور داشت اما انتصاب او به‌عنوان مشاور رهبری مشخصا اقدامات و فعالیت‌های او در این جایگاه را زیر ذره‌بین رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی قرار خواهد داد و نهایتا او به‌عنوان چهره‌ نقش‌آفرین در فضای سیاسی کشور شناخته خواهد شد.»

فردا نوشت: «مخبر علاوه بر آنکه در دوران ریاست‌جمهوری سید ابراهیم رئیسی معاون اولی بی‌حاشیه و اهل کار اجرایی بود در دوران فقدان رئیسی نیز کوشید بدون هرگونه سیاسی‌بازی و سیاسی‌کاری به انجام وظیفه بپردازد و با آنکه برخی گروه‌ها تمایل داشتند که او از جایگاه معاون‌ اولی وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری شود اما مخبر چنین امری را نپذیرفت.

به نظر می‌رسد حسن خدمت او حالا باعث شده است که رهبر انقلاب اسلامی چنین اعتماد سرشاری به او داشته باشند و او را به جایگاه مذکور منصوب کنند. رهبر انقلاب در موارد کمتری عنوان دستیار را به فردی اعطاء می‌کنند و حالا که این مسئولیت برای مخبر در نظر گرفته شده است. در پیام رهبر انقلاب آمده است که مخبر باید در راستای سیاست‌های دولت قبل اقدام به شناسایی نیروهای جوان و همکاری با آنها برای کمک به دستگاه‌های مختلف کند.

مخبر فردی عملگرا و ضد افراط‌گری است. او در ابتدای دولت سیزدهم هم نشان داد رویکردش اساسا با نیروهای رادیکال متفاوت است و چه بسا سعی می‌کرد در برابر آنها بایستد. حالا به نظر می‌رسد که با انتصاب اخیر رهبر انقلاب سیاست‌های دولت قبل باید به دست فردی انقلابی و در عین حال میانه‌رو پیش برده شود.»

***

اعتراف روزنامه اصلاح طلب به خصومت آمریکا با ایران

هم میهن نوشت: « هر بار در ایران دولتی اصطلاحاً ملی یا در تعریف مصطلح لیبرال یا با نگاه مثبت به غرب بر سر کار آمده و متناسب و متعاقب آن پیام دوستی به جهان و مشخصاً ایالات متحده فرستاده شده، انگار دستی در آمریکا به قصد رد و حتی قطع و شکستن آن به کار افتاده و اگر با مسعود پزشکیان نیز چنین کنند او پنجمین رئیس دولت طی ۷۰ سال خواهد بود که قصد تنش‌زدایی با ایالات متحده را داشته/دارد، ولی مطابق رویه قبلی در ۴ فقرۀ قبل کاری کنند که این اتفاق نیفتد و عملاً تنور دیگران را گرم کنند.


یادآوری ۴ دولت گذشته که با حُسن‌نیت نسبی با آمریکایی‌ها وارد گفت‌و‌گو شدند اما پاسخ درخور نیافتند این ذهنیت منفی را ایجاد می‌کند که آمریکای لیبرال اساساً دوست ندارد در ایران دولت لیبرال بر سر کار باشد و اقتدارگرایی را ترجیح می‌دهند. تازه وقتی که کمونیسم دولتی برپا و به‌عنوان دشمن مطرح بود چنین بودند چه رسد به بعد از فروپاشی کمونیسم روسی در اتحاد شوروی که به دنبال جایگزین کردن دشمن تازه در غیاب اتحاد شوروی بودند یا هستند تا معادلات از پیش طراحی‌شده را با قالب جدید منطبق کنند.

این گزاره اگرچه در ظاهر امر تناقض‌آمیز جلوه می‌کند ولی واقعیت‌های تاریخی نشان می‌دهد چنین است و چون در زمان‌ها و دوره‌های مختلف تکرار و هر بار به تضعیف دولت ملی یا لیبرال منجر شده نمی‌تواند تصادفی و موردی باشد و از یک روند حکایت می‌کند.»

***

واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

روز گذشته یک رسانه خارجی مدعی شد پزشکیان گفته است ایران آماده کاهش تنش با اسرائیل است. این خبر ساعتی پس از انتشار توسط عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان تکذیب شد. 

محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس جمهور در واکنش به حاشیه‌سازی‌ها درباره سخنان پزشکیان در توییتی نوشت: «دکتر پزشکیان مستدل‌ترین دفاع از مقاومت مردم فلسطین، لبنان و یمن را در نیویورک بیان کردند و با صریح‌ترین عبارات، جنایات رژیم اسرائیل و برخورد دوگانه کشورهای غربی با موضوعاتی همچون تسلیحات، جنگ و حقوق بشر را افشا نمودند و نشان دادند که این اسراییل نسل‌کش است که متجاوز، دارندهٔ سلاح هسته‌ای و تهدید منطقه و جهان بوده و بر بنیاد ترور و آپارتاید شکل گرفته و تداوم یافته است، نه ایران که مدافع قربانیانِ اشغال و نسل‌کشی، منادی صلح و مطالبه‌گرِ خلع سلاح هسته‌ای در منطقه و جهان است.

در دام روایت‌سازانی که 70 سال است چهره‌ای وارونه از منطقه ما ساخته‌اند نیفتیم و به جای رسانه‌های صهیونیستی به خدمتگزاران خود اعتماد کنیم. امروز مردم جهان پس از مشاهده یازده ماه نسل کشی رژیم اسرائیل، آماده دریدن پرده‌های دروغ و وارونه‌سازی روایت صهیونیستی از ایران و منطقه هستند.

همان‌گونه که رهبری فرزانه در پیام تاریخی خود به دانشجویان آمریکایی بیان فرمودند، «شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید». منطق دکتر پزشکیان نیز به این جریان «در طرف درست تاریخ» کمک می‌کند و برای همین است که رسانه‌ای که بازگوکننده مواضع صهیونیست‌ها بوده است به آن می‌تازد.

بیائیم یک بار و برای همیشه در یک «وفاق ملی» روایت خطرناک و دروغین امنیتی سازی اسرائیل از ایران و مقاومت را نابود کنیم.»

ظریف: ایران حق دارد ترور شهید هنیه را تلافی کند

به گزارش تسنیم، محمدجواد ظریف، معاون امور راهبردی رئیس جمهور ایران در گفتگو با شبکه "ان‌بی‌سی" بیان کرد که ایران حق دارد نسبت به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر فقید جنبش حماس در تهران انتقام بگیرد.

ظریف در این مصاحبه با بیان اینکه ایران خواستار حرکت به‌سمت جهانی صلح‌آمیزتر و باثبات‌تر برای شهروندان خود و برای شهروندان دیگر کشورها است، گفت: ما به‌دنبال جنگ نیستیم، اما از خود دفاع خواهیم کرد.

معاون امور راهبردی رئیس جمهور در خصوص پاسخ ایران نسبت به ترور هنیه در تهران تصریح کرد: ایران حق دارد در هر زمانی که بخواهد نقض آشکار حاکمیت ملی خود را تلافی کند.

ظریف گفت: جامعه جهانی از ما خواسته بود برای پایان دادن به جنگ غزه خویشتنداری کنیم، اما وعده آتش‌بس هرگز محقق نشد.

وی همچنین در این مصاحبه با بیان اینکه آمریکا در مسئله برجام فقط می‌تواند خودش را مقصر بداند، گفت: این آمریکا بود که در دولت دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد، این اشتباه محاسباتی دولت ترامپ بود، این یک وضعیت باخت ـ باخت بوده است.

***

تاکید قالیباف بر پیگیری ایمنی معادن

به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در جلسه علنی در نطق پیش از دستور خود، با بیان اینکه حادثۀ معدن طبس عمیقاً قلب ما و ملت شریف ایران را به درد آورده است، گفت: هیچ کارفرما یا مسئولی حق ندارد هر سطحی از حوادث دردآور این چنینی را اقتضای کار و یا غیرقابل اجتناب بداند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه کمیسیون صنایع مجلس و جناب آقای دکتر نیکزاد به عنوان نمایندۀ ویژۀ اینجانب به همراه نمایندۀ مردم شریف طبس در میدان، بر روند تصمیم‌گیری‌ها و فرآیند امدادرسانی نظارت کرده و گزارشی دقیق از علل وقوع حادثه تهیه خواهند کرد، گفت: بدون کوچکترین مماشات در این زمینه به نمایندگان ملت و مردم شریف ایران گزارش خواهیم داد.

وی با تأکید بر اینکه آیین نامۀ ایمنی در معادن، مصوب سال ۹1 زینتی و صوری نیست و باید مو به مو و با دقت رعایت شود، بیان کرد: مجلس و قوۀ قضائیه  پاسدار رعایت قانون هستند و در این زمینه سختگیرانه برخورد خواهند کرد.

دکتر قالیباف اضافه کرد: حق اولیۀ کارگر، کار در شرایط ایمن و استاندارد است و هیچ بهانه ای برای زیر پا گذاشتن این حق مسلم وجود ندارد. به خانواده‌های عزیز معدنچیان جانباخته صمیمانه تسلیت و تعزیت می‌گویم.

***

تشکر سخنگوی دولت از قوه قضائیه

به گزارش ایسنا، در ابتدای اولین نشست خبری فاطمه مهاجرانی با تاکید بر اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران با ابراز تأسف عمیق از حادثه دلخراش طبس این واقعه را به خانواده جانباختگان و ملت ایران تسلیت می‌گوید، یادآور شد: دولت با جدیت برای بهبود شرایط کاری و ضوابط ایمنی تلاش می‌کند تا از تکرار این فجایع جلوگیری شود.

وی افزود: همچنین گزارشی از سوی هیئت دولت در این زمینه تهیه و به مردم ارائه خواهد شد.

مهاجرانی با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک تاکید کرد: دکتر پزشکیان و هیئت همراه در سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دورانی که یک نسل‌کشی تمام‌عیار در غزه و توأم با رفتارهای منزجرکننده و دیوانه‌وار یک رژیم نژادپرست و تداوم این حملات در لبنان، ملت‌های منطقه را در آستانه تهدید و جنگ قرار داده، حامل پیام صلح پایدار و منصفانه برای همه ملت‌هاست.

سخنگوی دولت با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری با عفو، تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، گفت: جا دارد از این اقدام در آغاز هفته وحدت که در راستای افزایش وفاق ملی است تشکر و قدردانی کنیم.

مهاجرانی تاکید کرد: بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل به دانشگاه‌ها و مختومه کردن پرونده‌ برخی محکومیت‌ها که با پیگیری رئیس‌جمهوری و همراهی دستگاه قضایی رخ داد هم از دیگر اخبار خوبی بود که جا دارد از رئیس این قوه برای حرکت در راستای وفاق ملی تشکر و قدردانی کنیم.

مهاجرانی در پاسخ به پرسشی درباره بررسی مجدد اف‌ای‌تی‌اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: موضوع با هماهنگی مجمع تشخیص مصلحت نظام و با رعایت منافع ملی در حال پیگیری است.

سخنگوی دولت، همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نظر دولت نسبت به تعطیلی روز پنجشنبه، گفت: آنچه در دولت مطرح شد، بازگشت به لایحه ارسالی در دولت سیزدهم است.

***

تاکید مومنی بر چندوجهی بودن آسیب های اجتماعی

به گزارش ایسنا، جلسه شورای اجتماعی کشور با حضور اسکندر مومنی و نمایندگان نهادها و سازمان‌های مختلف در وزارت کشور تشکیل شد.

وزیر کشور آسیب‌شناسی را قدم مهمی در حل معضلات دانست و اظهار کرد: در بسیاری از حوزه‌های اجتماعی مسئله را به‌ درستی نشناخته‌ایم و یا تصور کرده‌ایم با ساده‌سازی موضوع می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را حل کنیم، در حالی که موضوعات این حوزه مانند طلاق، سوءمصرف مواد مخدر و ... ماهیت پیچیده دارد و نیازمند راه‌حل‌های چندوجهی است.

وی تاکید کرد: گرچه شرایط محیطی یکی از عوامل مهم و موثر در ظهور و بروز آسیب‌های اجتماعی است؛ اما دستگاه‌ها نباید حل معضلات را به برطرف شدن این عامل منوط کنند.

رئیس شورای اجتماعی کشور رویکرد اصلی در حوزه آسیب‌های اجتماعی را پیشگیری دانست و افزود: پیشگیری هزینه بسیار کمتری نسبت به درمان دارد و از این رو در حوزه‌های فرهنگی، پرورشی و تربیتی باید راهبرد اصلی ما پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

در ابتدای این نشست محمد عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور نیز بر علت‌شناسی و ریشه‌یابی معضلات اجتماعی تأکید کرد و افزود: آگاه‌سازی باید در صدر برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی کشور باشد.

***

واکنش سخنگوی قوه قضائیه به مطالبه مردمی رفع فیلترینگ

به گزارش مهر، اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه در نشست مشترک با رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از مطالبات مردم از دولت چهاردهم، رفع فیلترینگ و دسترسی آسان به پیام رسان های اجتماعی است؛ رئیس جمهوری نیز در نخستین نشست خبری خود از تدوین برنامه‌ای در این زمینه خبر داده است؛ با توجه به اینکه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در دادستانی مستقر است و عضویت دو نفر از قوه قضائیه در این کارگروه، دیدگاه قوه قضائیه درباره رفع فیلترینگ چیست، گفت: این سوال ناظر به دو بخش است؛ یک بخش موضوع ناظر بر حکمرانی و سیاستگذاری کلان در حوزه فضای مجازی است که این مهم بر عهده شورای عالی فضای مجازی است که ریاست این شورا بر عهده رئیس جمهوری است و مصوبات آن ابلاغ می‌شود.

وی درباره اقدامات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در فضای مجازی نیز گفت: این کارگروه متشکل از ۱۲ عضو است که قوه قضائیه نیز در این کارگروه عضویت دارد و یک کارگروه ملی است که بنا بر تصمیم اعضای کارگروه اقدامات قانونی انجام می‌شود.

***

هشدار رسانه اصولگرا به پزشکیان درباره افزایش مالیات

مشرق نوشت: «باید به دکتر پزشکیان و تیم اقتصادی دولت هشدار داد که از این مسیر طی شده در ۳ سال گذشته پیرامون افزایش مالیات‌ها برگردند و افزایش مالیات‌ها را تشدید نکنند!

زیرا گرانی و فقر و کاهش قدرت خرید طی ۳ سال گذشته که یکی از اصلی‌ترین دلایل آنها همین جامپ‌های مالیاتی بود قابل انکار نیست...

این یک اصل برای تمام شاخص‌های اقتصادی است که باید به اثرات ملموس آنها نیز توجه کرد...

چه اگر کسی ممحض در آمارهای رقومی و کتاب‌ها باشد و به اثرات واقعی و ملموس اقتصاد توجه نکند؛ نتیجه همین می‌شود که مثلا در حالی رأی به لزوم افزایش مالیات‌ها می‌دهد که انهدام قدرت خرید مردم و گرانی بیقاعده منبعث از افزایش شدید مالیاتی را نمی‌بیند.

جالب است که بدانیم برنامه هفتم توسعه منویات دیگری مثل صفر کردن فقر مطلق و تلاش برای کاهش فقر در جامعه را نیز دارد. لکن می‌بینیم در طول سال‌های اخیر به جمعیت فقیر کشور افزوده شده است!

اکنون سؤال اینجاست که برای یک مدیر راهبردی مثل رئیس‌جمهور؛ اولویت باید بر کاهش فقر باشد که جز با کاهش شیب افزایش مالیات‌ها ممکن نیست یا دغدغه بهبود دادن به یک شاخص غامض اقتصادی!؟

همچنین است که توصیه کنندگان به افزایش شیب صعودی مالیات در دولت پزشکیان باید بدانند که در علم اقتصاد و مدیریت؛ برخی شاخص‌ها هستند که صرفا با خودکار یا کیبورد می‌توان آنها را افزایش و کاهش داد. اما یک مدیر راهبردی بایستی به اثر این اقدام خود نیز آگاه باشد و ابعاد آنرا بسنجد.

شاخصی مثل نسبت درآمد به تولید ناخالص بر خلاف شاخص‌های دیگری مثل تورم، تولید ناخالص و... صرفا با یک دستور ساده تغییر می‌کند. اما آیا توصیه‌کنندگان و دستوردهندگان حاضر به پذیرش تبعات این اقدام خود نیز هستند!؟

تجربه ۳ ساله دولت گذشته که مالیات‌ها را افزایش داد و گرانی شدیدی را تجربه کرد؛ در این زمینه راهگشاست.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۱۳۱۳۲۲۰:۴۲:۵۳ ۱۴۰۳/۷/۳
چرا حاشیه سازی ؟ صدا و فیلم جلسه موجوده ، تمام اون حرفای عجیب و غریب رو خود پزشکیان زده !
امیر حسین سلطان/تهران۳۶۱۳۱۶۴۲۱:۱۱:۱۶ ۱۴۰۳/۷/۳
فرصت سخنرانی روسای جمهور و مسئولان ارشد کشورهای جهان در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد بهترین زمان و مکان برای ایراد مواضع سیاسی و اقتصادی و فرهنگی را بدست می دهد و از اینرو انتظار می رود با استفاده از این فضای زمان و مکان فراهم آمده جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان نیز به عنوان رئیس جمهور و رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران بتوانند طی سخنرانی نیمه شب امشب شان به وقت تهران(نخستین دقایق بامداد روز چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳) نقطه نظرات ایران را در مسائل مهم داخلی و منطقه ای و جهانی به سمع و نظر دول و ملل جهان برسانند. نظراتی که می تواند دربردارنده مخالفت حدی ایران با ادامه و گسترش جنگ در منطقه و واکنش مناسب و شایسته درخور ادامه نسل کشی رژیم صهیونیستی و حامیانش باشد تا دنیا بداند باید مقابل ادامه این همه ظلم و قتل و تجاوز آشکار به حقوق انسانها توسط زورمداران و قدرت های حامی آنان بایستد و صرفا و تنها به تعارفات و صدور بیانیه ها و حتی قطعنامه های صوری و غیرالزام آور اکتفا نشود. همچنین رئیس جمهور دولت چهاردهم بار دیگر در اعلام آمادگی ایران برای داشتن حسن روابط یا گسنرش و توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه با همه کشورهایی که اعتقاد به احترام به حقوق ملت ها و کشورها و داشتن روابط عادلانه و متقابل دارند قطعا و یقینا سخنرانی خواهند کرد. و من الله التوفیق
ناشناس۳۶۱۳۲۱۶۲۲:۰۵:۳۱ ۱۴۰۳/۷/۳
میگم: مگه ظریف تحریم نیست؟! الآن چطور رفته نیویورک؟!

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. کشوری که درس عبرت شد!

  2. متولی و حرمت امامزاده!

  3. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  4. شمارش معکوس آغاز شد!

  5. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

  6. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  7. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

  8. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  9. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

  10. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

  11. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  12. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  13. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

  14. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

  15. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

  16. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

  17. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

  18. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

  19. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

  20. حزب الله از نفس نمی افتد

  21. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

  22. رویابینی در سیاست خارجی !

  23. عددسازی چرا؟ 

  24. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  25. هنوز وقتش نرسیده؟!

پربحث‌های هفته

  1. متولی و حرمت امامزاده!

  2. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

  3. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  4. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  5. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  6. رویابینی در سیاست خارجی !

  7. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

  8. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

  9. عددسازی چرا؟ 

  10. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  11. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

  12. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

  13. پیام پزشکیان به پادشاه و ولیعهد عربستان

  14. جنگ برده را نبازیم

  15. تلویزیون دستخوش تغییرات مدیریتی جدید شد

  16. هشدار محسن رضایی درباره تبعات گسترش ترورهای صنعتی برای آمریکا و اروپا

  17. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

  18. ظریف: ایران حق دارد ترور شهید هنیه را تلافی کند/ دولت ترامپ با خروج از برجام اشتباه محاسباتی کرد

  19. افسران صهیونیست از مهارت‌های شیطانی موساد می‌گویند

  20. قمپوزسيون!

  21. پزشکیان: جنگ طلب نیستیم/برای دفاع از حقوق مردم ایران به سازمان ملل می‌روم

  22. تذکر دو نماینده مجلس در مورد «حادثه تروریستی لبنان»: تجهیزات«موتورولا» را وارد نکنید

  23. استاندار جوان و اهل تسنن کردستان را بشناسید

  24. حزب‌الله: اسرائیل مسئول انفجارهای لبنان است/ دشمن را قصاص خواهیم کرد

  25. نخستین بیانیه حزب‌الله پس از انفجار پیجرها در لبنان

آخرین عناوین