بهترین آجیل برای دیابتی ها + عکس

گزارش بازرگانی، 347042،   4030718029

آجیل‌ها یکی از خوردنی‌های سالم و مغذی هستند که فواید سلامتی زیادی به همراه دارند. افراد مبتلا به دیابت ممکن است در مورد مصرف آجیل مردد باشند اما یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به مدیریت سطح قند خون و کاهش خطر عوارض آن کمک کند. برخی انواع آجیل برای دیابتی ها مفیدتر هستند و ما تصمیم داریم به معرفی این آجیل‌ها بپردازیم تا دفعه بعدی که به آجیل فروشی حاجی بادومی سر زدید، بدانید دست روی کدام آجیل‌ها بگذارید که برایتان مفیدتر است!

آجیل برای دیابتی ها

چرا آجیل برای دیابت مفید است؟

انواع آجیل حاوی سطوح بالایی از چربی‌های مفید هستند. چربی‌های غیراشباع موجود در آجیل فواید زیادی از جمله حمایت از رشد سلولی و سلامت قلب دارند. بعلاوه آجیل سرشار از پروتئین و طیف وسیعی از مواد مغذی دیگر شامل فیبر، ویتامین‌ها، فولات، تیامین، مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم، کارتنوئیدها، آنتی‌اکسیدان و فیتواسترول‌ها است که همه برای سلامتی مفیدند. با این حال همه‌ی انواع آجیل برای دیابتی ها مفید نیستند و خرید آجیل باید با وسواس بیشتری انجام شود. برای مثال آجیل شور انتخاب خوبی برای این افراد نیست. در ادامه به معرفی بهترین آجیل برای دیابتی ها می‌پردازیم.

بهترین آجیل برای دیابت

بهترین آجیل برای دیابتی ها: 1. بادام درختی

بادام درختی برای افراد مبتلا به دیابت فواید زیادی دارد. تحقیقات نشان داده مصرف این آجیل برای دیابتی ها می‌تواند تاثیر مثبتی بر قند خون داشته و خطر بیماری‌های قلبی را نیز کاهش دهد. بعلاوه مصرف بادام درختی در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 به کنترل سطح قند خون کمک می‌کند. بادام درختی به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک کرده و به این ترتیب از سلامت قلب حمایت می‌کند.

آجیل برای دیابت

بهترین آجیل برای دیابتی ها: 2. گردو

گردو یکی از آجیل‌های پرکالری است اما مطالعات نشان داده این آجیل تاثیر زیادی بر وزن یا ترکیب بدن ندارد. تحقیقات روی 112 شرکت‌کننده در معرض خطر دیابت، با رژیم غذایی غنی از گردو به مدت 6 ماه نشان داد که این آجیل می‌تواند نسبت کلسترول خوب به بد را افزایش دهد. بعلاوه تحقیقات در خصوص ارتباط بین مصرف گردو و خطر ابتلا به دیابت نشان داده که افرادی که به طور روزانه گردو مصرف می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به دیابت قرار می‌گیرند.

بهترین آجیل برای دیابتی ها: 3. بادام هندی

بادام هندی نیز بهترین آجیل برای دیابتی ها است. این آجیل می‌تواند نسبت کلسترول خوب به بد را بهبود داده و به کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کند. یک مطالعه روی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که مصرف بادام هندی در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به کاهش فشار خون و افزایش سطح کلسترول خون این افراد کمک کند. بعلاوه این آجیل هیچ تاثیر منفی بر سطح گلوکز خون یا وزن افراد شرکت‌کننده نیز نداشته است.

بهترین آجیل برای دیابتی ها: 4. پسته

پسته یک منبع انرژی بالا برای افراد است و مقادیر سالم فیبر و چربی‌های مفید دارد. تحقیقات روی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داده است که مصرف منظم پسته در این افراد باعث بهبود نسبت کلسترول خوب به بد می‌شود. بعلاوه این آجیل برای دیابتی ها باعث کاهش سطح تری‌گلیسیرید شده که با سلامت قلب همراه است.

بهترین آجیل برای دیابتی ها: 5. بادام زمینی

بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین و فیبر است و می‌تواند با کاهش وزن و همینطور کاهش خطر بیماری‌های قلبی همراه باشد. مطالعات در خصوص تاثیر مصرف بادام زمینی روی زنان چاق که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 بودند، نشان داد که افزودن این آجیل می‌تواند به کنترل سطح قند خون و اشتها کمک کرده و تاثیر قابل‌توجهی بر خطر دیابت داشته باشد.

بهترین آجیل برای دیابتی ها: 6. فندق

فندق هم بهترین آجیل برای دیابتی ها است و تحقیقات در خصوص این آجیل نشان داده که مصرف آن می‌تواند میزان قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را تا حد زیادی کاهش دهد. بعلاوه افرادی که به طور منظم آجیل‌هایی مانند گردو، بادام و فندق مصرف می‌کنند، میزان انسولین خون ناشتای آنها کاهش پیدا خواهد کرد.

بهترین آجیل برای دیابتی ها: 7. تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها و شاخص گلیسمی پایین، یکی دیگر از بهترین انواع آجیل برای دیابتی ها است. این آجیل سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها است و برای افراد دیابتی می‌تواند بسیار مفید باشد. تخمه آفتابگردان چه به صورت خام یا بوداده باعث افزایش ناگهانی قند خون در افراد دیابتی نمی‌شود و یک آجیل سالم است.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. دست یابی سپاه به فناوری های جدید و اعلام نشده برای پاسخ به اسراییل

  2. مقایسه قدرت نظامی ایران با رژیم صهیونیستی

  3. بازنگری در دکترین نظامی ایران؟

  4. FATF به سرنوشت برجام دچار نشود!

  5. اصلاح قانون برای نجات ظریف؟!

  6. ۲ پیام شگفتانه بزرگ ایران

  7. این بزک کرده‌ها! ...

  8. میراث رئیسی برای تقابل امروز ما با اسرائیل 

  9. زبان فارسی،ذهن عبری!

  10. قدرتمندین سلاح ما در برابر اسرائیل

  11. سهم هر ایرانی در موشک‌باران اسرائیل ۴۴ هزار تومان!

  12. چرا بایدن از ماجراجویی صهیونیست‌ها علیه ایران نگران است؟!

  13. سالگرد طوفانی که اسراییل را در نوردید

  14. اسرائیل در موقعیت ارّه !

  15. مستندات قانونی پاسخ موشکی ایران به تجاوز اسرائیل

  16. چشم دیدن ایرانی قوی را ندارند !

  17. پاسخ عراقچی به سوال خبرنگار که در شرایط جنگی نترسیدید به لبنان بیایید؟

  18. نتانیاهو: هدف بزرگترین حمله قرار گرفتیم، پاسخ خواهیم داد

  19. روایت عراقچی از حضور در قطر و خداقوت به تیزپروازان ارتش

  20. ستیز با فرهنگ شهادت؟!

  21. «نشان فتح» بر سینه سردار

  22. ادعای آکسیوس درباره طرح تل‌آویو برای پاسخ به عملیات ایران

  23. حمله احتمالی اسرائیل به ایران؛ محدود و در امتداد دکترین تحریم

  24. تمجید روزنامه اصولگرا از پزشکیان و عراقچی/ توضیح وزیر ارتباطات درباره مقابله با فیلترشکن به جای فیلترینگ

  25. دست‌آورد ویژه سفر رییس جمهور به قطر برای بوشهری ها

آخرین عناوین