سیاه نمایی به چه کسانی آسیب می زند؟!

گروه تعاملی الف،   4020927001 ۱۸۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

در دبی هنوز از کپسول گاز استفاده می‌شود، نوسان برق وجود دارد، در اوج گرما وقتی که فشار بالا می‌رود برق ممکن است تا ساعت‌ها قطع شود. در هنگام باران خیابان‌ها به زیر آب می‌رود.

 سیاه نمایی به چه کسانی آسیب می زند؟!

گروه تعاملی الف - حسین غزالی:

افرادی هستند که آگاهانه یا ناآگاهانه سیاه نمایی می‌کنند. از اوضاع ایران فقط بدی‌ها را می‌گویند ولی در مقابل از کشورهای دیگر جز خوبی چیزی نمی‌گویند. در حالی که کشورهای دیگر هم ایرادات بزرگی دارند که خیلی از مردم نمی‌دانند و وقتی می‌فهمند تعجب می‌کنند. مثلا کارتن خواب‌های ژاپن که در ایستگاه های مترو توکیو به تعداد بسیار زیاد شب را بسر می‌برند یا کشور کره‌جنوبی که جزء 5 کشور اول در آمار خودکشی است و حتی در مورد خودکشی زیاد معلمان در این کشور اعتراضی بر پا شد یا وضعیت بد آسفالت در خیابان های انگلیس یا اینکه وقتی در دبی بگویی که ایران گاز لوله کشی دارد تعجب می‌کنند و می‌گویند مگر آب است که با لوله به خانه‌ها بیاید؟! در دبی هنوز از کپسول گاز استفاده می‌شود، نوسان برق وجود دارد، در اوج گرما وقتی که فشار بالا می‌رود برق ممکن است تا ساعت‌ها قطع شود. در هنگام باران خیابان‌ها به زیر آب می‌رود یا در فرانسه در سال، 160 هزار کودک مورد خشونت جنسی قرار می‌گیرند یا در مورد آمریکا با جستجوی واژه چادر نشینان آمریکا یا کارتن‌خواب‌های آمریکا در اینترنت تصاویری می‌آید که آدم را به شگفتی وا می‌دارد. این ها فقط چند نمونه بود ایرادات در مورد هر یک از این کشورها و کشورهایی که ذکر نشد اینقدر زیاد است که ذکر آن بسیار طول می‌کشد.

به هر حال انتقاد به وضعیت نامناسب ایران امری خوب بلکه لازم است و این با سیاه‌نمایی فرق دارد. سیاه نمایی بیش از اینکه مسئولین را ناراحت کند خود مردم را ناراحت می‌کند و به آنها آسیب می‌زند. خانواده‌ای را فرض کنید که وضعیت اقتصادی نامناسبی دارند اگر به آنها بگویند فلان همسایه ات ماشین نو خریده، فلان همسایت می‌خواهد یک هفته به مسافرت تفریحی برود، فلان همسایه ات برای خانمش گردنبند طلا خریده و ... این خانواده از نظر روانی چه حالی پیدا می‌کند؟

اما اگر بگویند فلان خانواده که ماشین نو خریده فرزندشان بیماری بدی گرفته، فلان خانواده که سفر تفریحی می‌روند هر از گاهی مشاجره دارند و صدایشان به بیرون از خانه می‌آید، فلان خانواده که گردنبند طلا خریده‌اند ماشینشان خراب شده و ... در این صورت خانواده مذکور فشار روانی بسیار کمتری را تحمل خواهد کرد. بنابراین کسانی که مدام سیاه نمایی می‌کنند باید بدانند بیش از اینکه به مسئولین فشار بیاورند، دارند به مردم فشار می‌آورند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۲۵۵۹۹۰۹:۲۶:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۲۷
چون مغز را شست و شو دادن از طریق رسانه ها ولی آن فضا دارد شکسته می شود
ناشناس۳۳۲۵۶۳۵۰۹:۴۳:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
شما که شستشو داده نشدی اگر می توانی فقط یک نکته مثبت در ایران رو بگو تا ما هم بدانیم
ناشناس۳۳۲۵۶۶۸۱۰:۰۴:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
شما دوست نداری ببینی وگرنه زیاد هست
ناشناس۳۳۲۵۷۱۷۱۰:۳۶:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۲۷
شما که دوست داری چند نمونه بگو ما هم یادبگیریم و چشمامون باز بشه
ناشناس۳۳۲۵۸۲۷۱۲:۱۸:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۲۷
در آرشیو همین سایت زیاد هست شما دنبال چیز دیگری هستید
ناشناس۳۳۲۵۸۵۶۱۲:۴۹:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
ما دنبال حقیقت قابل لمس هستیم. دنبال شعار نیستیم
ناشناس۳۳۲۵۸۸۱۱۳:۱۰:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۲۷
وقتی صحبت از ضریب فلاکت است، صحبت است تعداد مجرمان و علت مجرم شدنشان است، صحبت از اقتصاد و فساد سیستمی است، صحبت از دادگاه پاک و عدالت است، صحبت از حقوق شهروندی و استفاده ابزاری قدرت پرستان است، صحبت از مسکن است، صحبت از بهداشت و درمان است، و هزاران مورد دیگر، در کل دنیا نمره 20 وجود ندارد، ولی نمره ممتاز هست، نمره قبولی هست، تک ماده هست، رفوزه هم داریم! آنکه نمره ممتاز دارد معنیش این نیست که غلط نداشته، معنیش این است که بابت تلاشش، بیشترین پاسخ های صحیح را داشته!
ناشناس۳۳۲۵۸۸۶۱۳:۱۵:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
ما دنبال هیچ چیز دیگر نیستیم ولی از اینکه حقیقت جلوی چشم ما وارانه جلوه داده بشه و سختی و رنج مردم اصلا دیده نشه خسته هستیم واقعا زندگی مردم خیلی سخت شده هوا آلوده است هر کس را می بینیم دختر و پسر مجرد و بیکار و تحصیل کرده و لایق داره که در خانه مانده اند جوانان برای مهاجرت روی اعصاب خانواده ها هستند لوازم خانگی داخلی گران و با کیفیت پایین صرفا مونتاژ می شه و فاجعه صنعت خودرو دوباره داره رخ می ده مسکن شخصی رویا شده و اجاره خانه بسیار گران است خودرو بسیار گران است و خودرو داخلی گران و پر مصرف و فاقد کیفیت مناسب است هوا را که دارین می بینید و بی آبی و فرو نشست زمین ما را تهدید جدی می کند به خدا دنبال چیز عجیبی نیستیم ولی شرایط موجود اصلا قابل دفاع نیست
ناشناس۳۳۲۶۳۸۱۲۲:۳۷:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
در این عالم کسی بی غم نباشد / اگر باشد بنی ادم نباشد
ناشناس۳۳۲۵۷۲۲۱۰:۳۷:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۲۷
شما که دیدی خب بگو
ناشناس۳۳۲۶۰۳۱۱۵:۱۹:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
همه جای دنیا مشکلات وجود داره هیچ جا بدون مشکل نیست فقط شکل مشکلات عوض میشه.
ناشناس۳۳۲۵۶۷۶۱۰:۰۷:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
هوای پاک
ناشناس۳۳۲۶۰۲۹۱۵:۱۶:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
تعلل دولت قبل در خرید خودروهای برقی و ساخت نیروگاههای هسته ای دلایل الودگی هواست.
ناشناس۳۳۲۵۸۲۶۱۲:۱۸:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۲۷
همین که اینترنت داری و میتونی راحت نظرتو بگی و از هر کی خواستی انتقاد کنی نقطه مثبتیه - تو عربستان بخواهی انتقاد کنی میری زندان
ناشناس۳۳۲۵۹۰۲۱۳:۳۰:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اگه ازسرعت اینترنت کشورای دیگه با خبر بودی اینترنت لاک پشتی ایران رو به رخ نمی کشیدی !
ناشناس۳۳۲۵۹۷۱۱۴:۲۷:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۲۷
مشکلی وجود ندارد وخیلی از کشورهای دیگر بدتر از ایران هستند و فقط روی خط ثابت وضع خوبی ندارد ایران
ناشناس۳۳۲۶۷۶۹۱۰:۵۲:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۲۸
اگه توجه کرده باشید نظر ایشون به امکان اظهار نظر بدون مجازات های سنگین بود شما در کل دنیا ببینید اگر فردی حمایت واضح از مردم مظلوم فلسطین بکنه با مشکل جدی مواجه میشه و این واقعا خجالت آوره،کلا نه اینکه به حقوق خودمون بی تفاوت باشیم ولی در کنار طلب حق و حقوق با راهکار البته درست اینه که امتیاز ها رو هم ببینیم .
ناشناس۳۳۲۵۹۳۴۱۳:۵۵:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
شما مثل عربستان تورم رو نيم درصد كن وماهي ٦٠٠دلار يارانه بده من قول ميدم كسي انتقاد نكنه وخودم شب و روز حكومت رو مدح ميكنم
ناشناس۳۳۲۵۹۶۷۱۴:۲۳:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اولا مبلغ یارانه رو خیلی بالا گفتی دوما اگه اینطوره چرا خود عربستان شهرهای فقیر نشین داره حتی تو خود مکه و مدینه محلات فقیر نشین مانند النکاسه و وحوش بکر هست؟؟؟
ناشناس۳۳۲۵۹۶۸۱۴:۲۵:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۲۷
آن 600 دلار معادل یارانه ایران هست وقتی قدرت خرید آن را در عربستان محاسبه شود
ناشناس۳۳۲۶۰۳۲۱۵:۲۰:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۲۷
فقير همه جا هست ولي تو ايران كسي كه كارهم ميكنه داره روز به روز فقير تر ميشه….درصد فقر وفلاكت توايران خيلي بالاست !عليهذا بازم ميگم شماتورم رو مثل عربستان بكن (نيم درصد)من قول ميدم همه راضی باشند.
ناشناس۳۳۲۶۹۹۷۱۳:۵۸:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۲۸
اولا سلام هموطن گرامی گستردگی شبکه گاز ایران درتمام دنیا بی نظیر است 99درصد مردم تحت پوشش گاز هستند چه شهری چه روستایی این خدمت به همه تقدیم شده است سال گذشته باآن سرمای کم نظیرکمتر ازیک درصد برای چندروز قطعی گاز پیش آمدآنهم دولت هزینه برقشان رامتقبل شد نفت دراختیارشان به رایگان قراردادو...این خبرمثبت.
نادر۳۳۲۵۶۷۷۱۰:۰۹:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۲۷
نویسنده طوری وانمود می‌کند که انگار مشکل کشور سیاه‌نمایی است در حالی که مشکل واقعی سفیدنمایی است که ۲۴ ساعت شبانه روز توسط مسئولین ناشایست و با قدرت پول و رسانه‌هایی که در اختیار دارند در حال انجام است که اوجش هم این است که «همه چیز گل و بلبل است و البته مشکلاتی هم هست ما انکار نمی‌کنیم و بلافاصله در ادامه که البته این مشکلات در همه کشورها است» و نتیجه اینکه ایران هم کشوری نرمال مانند امارات یا ژاپن است یا مثلا با انگلیس و امریکا برابری می‌کند. آنچه شما در مورد این کشورها گفتید البته درست است و مصداق بارز سیاه‌نمایی است چون فقط کپسول گاز دبی را دیدید که البته در آن گرمای طاقت فرسا طبیعی است وضعیت در شهرهای جنوبی ایران هم همین است ...
ناشناس۳۳۲۵۸۹۹۱۳:۲۹:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۲۷
منظور نویسنده این است که بعضی افراد از کشورهای دیگر در ذهن ها بهشت می سازند مثلا استاد دانشگاه سر کلاس گفته دانمارک زندان ندارد!!! در حالیکه مگر می شود یک کشور زندان نداشته باشد و با یک سرچ ساده تصاویر آن می آید.
حسین۳۳۲۵۹۸۵۱۴:۴۰:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۲۷
رئیس کالج سلطنتی پزشکی اورژانس انگلیس تایید کرد که به دلیل تاخیر در خدمات اورژانس حدود ۵۰۰ بیمار در هفته جان خود را در این کشور از دست می دهند.
ناشناس۳۳۲۶۰۵۱۱۵:۳۷:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
يه تايم بگير زنگ بزن ببين اورژانس تهران بعداز چندساعت ميرسه؟
ناشناس۳۳۲۶۱۰۵۱۶:۲۷:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۲۷
در مورد ناوگان فرسوده اورژانس کشور خودتان صحبت کنید که جان بیماران زیادی را به خطر می‌اندازد.
ناشناس۳۳۲۶۱۷۲۱۷:۲۵:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۲۷
دیگه 500 تا فوتی در هفته که نمیده
ناشناس۳۳۲۵۶۸۵۱۰:۱۴:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
آره. اینکه خرید یک ماشین خوب که در تمامی دنیا حتی افغانستان و عراق بسیار معمول است در ایران یک حسرت دست نیافتنی این سیاه نمایی است.
ناشناس۳۳۲۵۷۴۵۱۰:۴۸:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
حرف نویسنده هم همینه که مثل اون بنده خدا بگیم پراید هم ماشینه دیگه راه که میره اگه خودمون رو با همسایه مقایسه نکنیم و فقط بگیم زنده ایم احساس خوشبختی می‌کنیم .
ناشناس۳۳۲۵۷۹۱۱۱:۴۵:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۲۷
نویسنده مقاله گفته که دبی ثروتمند ترین شهر امارات نتونسته برای مردمش گاز کشی کنه! عجب! این هم از عجایب دنیاست. یه وقت فکر نکنید به خاطر مسائل امنیتی این کار رو نکرده ها! حاکمان دبی نتونستن گاز بکشن تو یک شهر نه چندان بزرگ!
ناشناس۳۳۲۵۹۱۱۱۳:۳۸:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۲۷
حتما آب گرفتگی خیابان هاش هم مال مسائل امنیتی است!!
ناشناس۳۳۲۶۱۱۴۱۶:۳۲:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۲۷
از آب گرفتگی خیابان‌های خودمان اطلاع دارید؟ بخصوص شهر اهوازش که برای آن ۳ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی پول گرفتند اما مردم نتیجه ای را مشاهده نکردند؟
ناشناس۳۳۲۶۴۱۰۲۳:۳۹:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۲۷
دبی مگه رشته، بارون کجا بود تو اون بیابون؟
ناشناس۳۳۲۵۹۱۳۱۳:۳۹:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۲۷
تورم و کمبود کار. دو مشکل اساسی. بقیه رو می شه تاحدی تحمل کرد.
ناشناس۳۳۲۶۰۹۸۱۶:۲۳:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۷
جناب نویسنده! خوبی اگر هست جای خودش! چرا نباید درباره این مشکلات صحبت کنیم؟ این‌که خوبی‌هایی به قول شما وجود دارد، چه ارتباطی به مشکلات موجود کشور دارد؟
ناشناس۳۳۲۶۳۶۳۲۲:۱۹:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
درباره مشکلات صحبت کنید ولی فکر نکنید دیگر کشورها بهشت هستند با این فکر مشکلات دو برابر بر ذهن شما سنگینی می کند. در هر زمینه ای می شود اطلاعات هر کشوری را در اینترنت تحقیق کرد و مشکلات آن را فهمید.
جواد۳۳۲۵۶۰۲۰۹:۲۷:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اکثر معایب گفته شده در بالا در کشورهای مختلف یکجا در ایران جمع شده!!! در ضمن در همه این کشورها با کار کردن زندگی میکنی اینجا چطور؟؟؟ حقوق 7 ملیونی!!!
ناشناس۳۳۲۵۶۱۷۰۹:۳۵:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اتفاقا برای شما گفته!!
ناشناس۳۳۲۵۶۳۲۰۹:۴۲:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
حداقل ای کاش در کنار تمام مشکلات یک نکته مثبت هم در ایران دیده میشد.
ناشناس۳۳۲۵۹۴۴۱۴:۰۱:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۲۷
همانطور که نویسنده گفته ایراداتی که بیان شده از باب نمونه است و هر یک از این کشورها ایرادات اساسی زیادی دارند مثلا در آمریکا پلیس به راحتی آدم می کشد یا در اوج بدبختی کسانی که به علت بدهی بانکی بی خانه و چادر نشین شده اند آمریکا میلیارد ها دلار به اسرائیل کمک می کند یا بعضی مغازه ها برای اینکه مشتریان دزدی نکنند عکس جنس را در قفسه می گذارند و مشتری اگر خواست از انبار برای او می آورند و ...
ناشناس۳۳۲۶۰۷۰۱۵:۵۳:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۷
مشکل اینجاست که ایران دقیقا اکثر مشکلات و با هم داره خیابونای آب میگیره گور خواب و کارتن خواب داره دزد و سارق زیاد داره کلاهبردار تا دلت بخواد اختلاس فراوان خودکشی بالا ولی چون آمار ارائه نمیشه در آمار جهانی لحاظ نمیشه فقر فحشا فراوان گرانی و تورم وحشتناک و .... اگه اینا سیاه نمایی هستش پس واقعیت چیه دوستان همین که سوار پراید میشد و همش به فکر خدا هستین خودش یه نعمته این خارجی ها چون ماشین ایمن سوار میشن کلا خدارو از یاد بردن طبق منطق نویسنده اگر اختلاس دزدی زیاد تو ایران باید خدارو شکر کنیم چون اون اختلاس حتما یه بچه مریض داره با خانوادش جر و بحث داره ....
ناشناس۳۳۲۶۲۰۹۱۸:۱۹:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۷
کلا متوجه نشدی منظور چی هست
ناشناس۳۳۲۵۶۰۵۰۹:۳۰:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
در تمامی کشور ها در کنار مشکلات موجود نکات مثبت بسیار هم وجود دارد. مثلا بابت کار کردن حقوق کافی می گیرند. آب و هوای خوب دارند. تفریحات دارند. امنیت بالا دارند. اما در ایران چی؟ حتی هوای پاک برای نفس کشیدن هم وجود ندارد.
ناشناس۳۳۲۵۶۷۲۱۰:۰۶:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۲۷
همین نظر کافی هست که چقدر از جهان بی اطلاع هستی و در مورد مدینه فاضله گارد می گیرید و سفید شویی آنان می کنید
ناشناس۳۳۲۶۱۱۷۱۶:۳۶:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
ما خواستار خوبی‌های جهان هستیم بدی‌هایش ارزانی خودشان
ناشناس۳۳۲۵۶۹۱۱۰:۲۲:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
خودشان می گویند کم می آورند شما می گویی نخیر درآمد کافی دارند و...؟
ناشناس۳۳۲۵۷۳۱۱۰:۴۰:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۲۷
جناب توهم سرانه درآمد رو در فرانسه آلمان آمریکا و انگلیس و... با ایران مقایسه کن !
ناشناس۳۳۲۵۸۳۱۱۲:۲۳:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
هر وقت یاد گرفتی درآمد سرانه آن هم با دلاری حساب کردن اشتباه هست بیا تز بده فقط برای نمونه قدرت خرید قطر یا امارات آن هم با درآمد کمتر مردم آنجا (با دلاری حساب کردن) نسبت به آمریکا بیشتر هست
ناشناس۳۳۲۵۷۶۳۱۱:۱۰:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اونوقت چند نفر از اونور میخوان بیان ایران اقامت بگیرند چند نفر از ایران میخوان برند اونور؟ چند درصد از ادم هایی که از ایران رفتند به خاطر مشکلات مالی برمیگردند؟ اقای ضد مدینه فاضله؟
ناشناس۳۳۲۵۹۱۶۱۳:۴۰:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۷
فرزندم فرانسه درس می خونه وجالبه هر هفته دانشجوها سهمیه گوشت و مرغ و برنج و میوه و لبنیات و نان و لوازم بهداشتی دارند طوری که واقعا برای خورد و خوراک کمترین دغدغه ای ندارن حالا مردم اونجا از چی می نالن نمیدونم همین یک مورد رو با دانشجوهای خودمون مقایسه کنین ! البته نمی گم اونجا هیچ مشکلی نیست تا ما زندگی استرس کمتری داره امکانات رفاهی در محیط شهری و نظم برقراره
ناشناس۳۳۲۶۱۴۱۱۶:۵۸:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۲۷
بله در انگلیس خیلی امنیت هست که پرستاران قرار است برای جلوگیری از تجاوز دوربین روی لباس خود نصب کنند
ناشناس۳۳۲۵۶۱۶۰۹:۳۴:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۲۷
شما يك قلم فقط تورم رو مثل درست ٢-٣درصد كن !من ازطرف خودم قول ميدم سياه نمايي نكنم!٤٥ساله (غيرازيك مدت كوتاه)همش تورم نجومي داشتيم!اخرش هم كسي گردن نگرفت وهميشه مردم مقصرمعرفي شدن
ناشناس۳۳۲۵۷۲۸۱۰:۳۸:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
تورم داشتن مشکلی نیست بلکه اصل قدرت خرید هست که در دوره غرب گراها رخ داد و کاهش یافت!
ناشناس۳۳۲۵۷۶۱۱۱:۰۹:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۲۷
چقدر هم کاهش یافت. پارسال جگر مرغ می خریدم 8 هزار تومن. الان میخرم 25 هزار تومن. واقعا کاهش یافته
ناشناس۳۳۲۵۸۳۲۱۲:۲۵:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اولا شما دوره 8 ساله را مقایسه کن و نه اوایل و وسط ها دوم هم این که برمی گردد به عدم افزایش بابت ارز رانتی و تورم زا 4200 که برداشته شد!
ناشناس۳۳۲۵۸۶۰۱۲:۵۲:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
28 ماه از دولت رئیسی گذشته است. هر کاری می خواست بکنه تو این مدت می تونست بکنه
ناشناس۳۳۲۵۸۰۹۱۲:۰۲:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۲۷
جوری صحبت ميکني که قبل از روحانی ايران سویس بود! تورم 50% دوره احمدی نژاد یادت نیست؟ اگه مردم از احمدی نژاد و دولت یکدست راضی بودن که به حسن رای نمي دادند؟الان هم که 3 سال دولت ریسی اومده ای اوضاع بهتر شده؟
ناشناس۳۳۲۵۸۵۴۱۲:۴۷:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۲۷
دوره آخر خاتمی با کف حقوق 128 دلار دوره آخر احمدی نژاد با آن همه تحریم های مختلف و تورم 35 درصد ی 138 دلار دوره آخر روحانی 98 دلار و الان هم 106 دلار
ناشناس۳۳۲۵۹۴۱۱۳:۵۹:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۲۷
١٢٨ دلار زمان خاتمي يعني ١٨سال پيش قدرت خريدش معادل ٢٥٠دلار الان هست….سالي ٤-٥درصد تورم امريكارو يادت رفت حساب كني؟؟
ناشناس۳۳۲۵۹۸۲۱۴:۳۶:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اونوقت دلار بيست سال پيش بادلار الان يكيه؟سالي ٥٪؜تورم بهش بدي ١٠٠دلار زمان خاتمي بيش از٢٠٠دلار الان قدرت خريدداره
ناشناس۳۳۲۶۰۳۳۱۵:۲۰:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۲۷
عزیزم اینجا ربطی به تورم آمریکا ندارد این عددها دوم هم باز ربطی به کم شدن ارزش جهانی دلار ندارد چون دلار 40 سال پیش یک مقدار کم ارزش شد و دوباره یا ارزش تر شد دوست داری یورو هم محاسبه کنم؟
ناشناس۳۳۲۶۲۲۴۱۸:۲۶:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اینجا عملکردها را فقط عدد آوردیم که دولت روحانی یک طرف و بقیه دولت‌ها یک طرف وگرنه براساس تورم ها باشد باید اینگونه محاسبه شود که وسط سال 1400 حین جابه جایی دولت دلار 26500 بود ولی با توجه به تورم 40 درصدی آن سال که نصف آن که وسط شهریور محاسبه شود یک 20 درصد پایین تر هم می آمد و می شد 80 دلار حقوق ولی در سال 92 دولت وقت یکجا تورم ان سال را در شهریور تخلیه کرد و روی عدد واقعی تحویل داد که دولت روحانی در کمال تعجب آن را حتی کم کرد نرخ دلار را!!!! ولی نگران نباش همین الان هم دلار باید 60 تومان به بالا باشد و با کف دستمزد می شود 88 دلار
ناشناس۳۳۲۶۰۵۶۱۵:۴۲:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اگر مردم از دولت خاتمی راضی بودند هرگز به احمدی نژاد رای نمی دادند.
ناشناس۳۳۲۶۱۱۰۱۶:۲۹:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
در دولت اصلاحات سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر 9 درصد شد و منافع ملی ما برباد رفت.
ناشناس۳۳۲۵۸۱۷۱۲:۱۱:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
مگه احمدی نژاد دولت رو با تورم 50% تحويل نداد؟مگه لحظه ای قیمتها بالا نميرفت؟الان که دولت محرومان اومده مگه قشر کارمند وکارگر بدبختر نشدن؟
ناشناس۳۳۲۶۰۳۵۱۵:۲۳:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۲۷
همه میگن صد رحمت به احمدی نژاد.
ناشناس۳۳۲۶۰۷۳۱۵:۵۷:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۲۷
احسنت با عملكرد دولت ريسي دراين ٢.٥ساله همه ارزوي احمدي نژاد رو داريم
ناشناس۳۳۲۵۸۳۰۱۲:۲۱:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۲۷
كاهش قدرت خريد مردم ازدولت احمدي نژاد شروع شد ودردولت حسن ادامه پيداكرد ودر دولت سيد محرومان باشدت بيشتر پيگيري ميشود وادامه دارد
ناشناس۳۳۲۶۱۱۲۱۶:۳۱:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
روحانی خیلی خرابکاری کرد صد رحمت به احمدی نژاد.
علی۳۳۲۶۵۲۲۰۷:۵۸:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۲۸
این دولت فخیمه شماست که براساس تورم حقوق رو اضاف نمیکنه میندازی گردن دولت قبلی
امید یاوری دارانی۳۳۲۵۶۲۰۰۹:۳۵:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۲۷
البته که سیاه نمایی بد است اما نباید واقع نگری را فدای خوشایند گویی کرد بلکه باید با ذکر همه واقعیات اعم از خوبیها و بدیها راه را برای نیل به بهتر شدن اوضاع کشور فارغ از دیدگاههای سیاسی باز کرد.ما ایرانی هستیم و باید با هم وطن را بسازیم . ما می توانیم.
ناشناس۳۳۲۵۶۲۳۰۹:۳۶:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۷
در تمامی کشور ها مردم برای اینکه از زندگی احساس رضایت کنند چند مورد هست که حداقل یکی دو مورد رو باید داشته باشند. اقتصاد قوی، امکانات رفاهی، آب و هوا، روابط اجتماعی و امنیت. مثلا کشور کوبا بی نهایت درآمد کمه و امکانات رفاهی وجود نداره. اما آب و هوا و آزادی های اجتماعی بسیار بالا هست. پس مردم خوشحالن. یا کشور عربستان آب و هوا نداره اما مردم پول فراوان دارن. خب حلا شما چه دلیلی دارید که در ایران سیاه نمایی میشه؟ مردم چه نکته مثبتی تو زندگی دارن. حتی امنیت هم وجود نداره تو ایران. آمار سرقت و خفت گیری، آمار تصادفات و کی حتی جرات داره بچه کوچیکش رو تنها بفرسته تا سر کوچه؟ حتی آسمان هم در ایران دیگه آبی نیست و سیاهه بعد شما میگی سیاه نمایی نکنید؟
ناشناس۳۳۲۵۶۷۹۱۰:۱۰:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
من با 120 کیلو وزن جرات ندارم جای خلوت گوشی دستم بگیرم چون قیمت گوشیم بالاست و دوستان خفت گیر قمه به دست منتظر هستن
امید یاوری دارانی۳۳۲۵۶۹۵۱۰:۲۴:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۲۷
من هم انتقادات زیادی به حکمرانی دارم ولی نا امنی را به این اندازه که شما گفتید قبول ندارم . عمده انتقاد من به چند نکته است : 1.تقریبا از اوایل سال 1370 با موج الودگی هوا در تهران و بعدها در چند شهر بزرگ دیگر همچون کرج و اصفهان روبرو بودیم .عدم توجه و سرسری گذشتن از بدیهیات توسط مسئولین باعث شده است که امروزه در روزهای زیادی از فصل سرد و در اکثر شهرهای بزرگ و حتی شهرهای کوچکتر نیز شاهد این معضل باشیم . تعطیلی مدارس که هیچ نقشی در الوده سازی ندارند ولی بیشترین اثر را از الودگی می پذیرند تنها پاک کردن صورت مسئله است. تا وقتی که ریشه الودگی خشکانده نشود نه تنها مشکل حل نمی شود بلکه گسترده تر هم خواهد شد . مشکلی که از الودگی هوا فرا تر رفته و باعث کاهش سطح یادگیری و اموزش در مدارس و شاید حتی در دانشگاهها شده است. 2.بحران اب و خاک هم نقد دیگری است که دولتها نتوانسته اند ان را مدیریت کنند و علاوه بر کم ابی باعث نابودی کشاورزی و حتی شهرها و مناطق مسکونی بر اثر فرو نشست شده است. اینها بدیهیات زندگی انسانی است داشتن اب و خاک و هوای سالم از بدیهی ترین نیازهای جوامع بشری و انسانها هستند.
ناشناس۳۳۲۵۸۰۷۱۲:۰۰:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
من دیروز غروب برای انجام کاری رفتم میدان شهر ری انقدر افغان ریخته بود که خدا می دونه وحشت کردم در محل ما هم به دلیل دره مخوف فرحزاد که عملا رها شده و عده ای کارتن خواب و معتاد و افغانهای غیر مجاز در آن ووول می خورند امنیت نداریم اطرافیان هم اغلب گرفتار کیف قاپ و موبایل دزد و دزدی منزل و ماشین شده اند
ناشناس۳۳۲۵۷۳۸۱۰:۴۳:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۲۷
آزادی اجتماعی! لابد رقص و حجاب!!
ناشناس۳۳۲۵۷۶۴۱۱:۱۱:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
همین که امثال شما به خودشون اجازه میدن نظر بقیه رو حقیر بدونن و دخالت کنن در امور شخصی دیگران این خودش از دلایل سخت بودن زندگی تو ایرانه
ناشناس۳۳۲۵۸۳۶۱۲:۲۷:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۲۷
چی شد کوبا کمونیست و بد بود حالا رنگ عوض کردید و بهتر از ایران هست کوبا؟!!! در ضمن در مسئله شخصی کسی با شما کاری ندارد و در اجتماع در ایران قوانین و شرع اجازه به بی و بندباری نمی دهد
ناشناس۳۳۲۵۸۵۱۱۲:۴۴:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۲۷
شما فقط به کشورهای مسلمان دیگر نگاه کن نه فقط از منظر حجاب و آزادی های اجتماعی از نظر دزدی و اختلاس و ویژه خواری و ارزش پول ملی و اعتبار پاسپورت
ناشناس۳۳۲۵۸۶۵۱۲:۵۵:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
بنده عرض کردم در هر کشوری یکی از فاکتورهای زندگی وجود داره. شادی و طبیعت در کوبا هست اگر پول نیست.
ناشناس۳۳۲۵۸۶۶۱۲:۵۷:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۲۷
صحبت از نارضایتی مردم است از شرایط زندگی. حالا دلیل هر چی که هست در نارضایتی مردم و جوانان تاثیر شدید داره
ناشناس۳۳۲۵۹۸۳۱۴:۳۸:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۲۷
کشورهای دیگر مسلمان هم مشکلات زیاد دارند دوم هم حرف از بدبختی ایران و بهشت بودن جاهای دیگر هست که نشان از کم اطلاعی عده ای از واقعیات دارد
ناشناس۳۳۲۶۰۶۶۱۵:۴۹:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اولا حجاب را خداوندی واجب کرده که برای چشم حشرات تا سی هزار لنز قرار داده! پس باید به حرف چنین خدای عالمی گوش داد دوما تجربه آزادسازی پوشش در کشورهای غربی طبق آمارهای خودشان نشان می دهد که این آزادی چه قدر به ضرر جامعه مخصوصا خود زنان شده از افزایش تجاوز و طلاق و ...
ناشناس۳۳۲۵۸۲۹۱۲:۲۰:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۲۷
کی گفته همه باید شبیه افکار و عقاید شما زندگی کنند ؟
ناشناس۳۳۲۶۲۱۲۱۸:۲۲:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۲۷
هیچ کسی نگفته همه شبیه هم زندگی کنن اما همه گفتند باید به قانون اساسی کشور پایبند باشیم اگرنه هرج و مرج همه را بیچاره می‌کند. قانون اساسی کشور هم بر اساس احکام قرآن و دین اسلام است شما در زندگی شخصی می‌توانی هر طور عقیده داری باشی اما در فضای اجتماعی یک قانون و حکم واحد لازم است نمی‌شود هر کسی به آیین و قانون خود رفتار کند
ناشناس۳۳۲۶۷۴۳۱۰:۳۵:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۲۸
البته موارد دیگر هم در قانون اساسی هست که رعایت نمیشود...آزادی تجمعات غیر مسلح....آموزش رایگان....
ناشناس۳۳۲۵۶۳۱۰۹:۴۲:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اتفاقا به نظر من سیاهی ها به اندازه کافی دیده نمیشن. فقط همین هوا و اثرش روی سلامتی. امروز اصفهان الودگی 180 بود یعنی نابودی سلامتی مردم. اتفاقا چیزی که درد امروز ماست سفیدنمایی مسئولان هست. کسانی که نه فساد گسترده را میبینند نه نابودی محیط زیست نه از بین رفتن قشر متوسط نه مهاجرت ترسناک افراد ماهر و متخصص نه نا امیدی روزافزون جوانان و دهها مشکل دیگه و تنها دغدغه اونها مسائل جزیی و بیربط هست.
ناشناس۳۳۲۵۶۸۸۱۰:۲۱:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۲۷
حداقل از سایت جهانی الودگی هوا بروز شوید از آلودگی هوای سایر نقاط جهان
ناشناس۳۳۲۵۸۲۲۱۲:۱۵:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۲۷
ظاهرا از نظر شما در مورد الودگی باید خودمون رو با دهلی و بمبیی مقایسه کنیم .. در مورد مالیات با امریکا و انگلیس.. در مورد حقوق کارگر با بنگلادش و یمن .. در مورد حجاب با افغانستان...
ناشناس۳۳۲۵۸۶۹۱۳:۰۰:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۲۷
بقیه جاهای دیگر آلودگی ندارد!!
ناشناس۳۳۲۶۶۳۷۰۹:۴۹:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۲۸
به راحتی میتونید شهرهای معروف و مهم دنیا را از نظر الودگی با یک کلیک بررسی کنید.
ناشناس۳۳۲۵۹۳۰۱۳:۵۱:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
تاره اینا که نام بردی جدای از ایجاد مشکلات در امور آموزشی و فرهنگی ماست ورود افراد غیر متخصص به محیطهای آموزش عالی و آموزش وپرورش
ناشناس۳۳۲۵۶۳۳۰۹:۴۲:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۷
دلیل این یاس و از خود بیزاری را میتوان در ناامیدی مردم از دیدن اختلاس های میلیارد دلاری دانست وقتی کل درآمد یک عده وسیع به 7 میلیون هم نمی رسد اختلاس چندین میلیارد دلاری اتفاق می افتد واین تازه مواردی هستند که کشف شده اند حالا هی بگویید برو کار کن مگو چیست کار ...
ناشناس۳۳۲۵۶۳۹۰۹:۴۷:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۲۷
الف جان تا اقتصاد درست نشه و تا برای اصلاح اقتصاد با قویترین دنیا کنار نیاییم ، آش همین آشه .
ناشناس۳۳۲۵۷۰۱۱۰:۲۸:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۲۷
حالا چرا قبلا در دوره هایی غرب گراها آمدن درست نشد؟ نمونه خبر خوب هم در همین خبر هست مانند لوله کشی گاز که راحت کرده و خیلی از کشورها از آن بی بهره هستند
ناشناس۳۳۲۵۷۳۶۱۰:۴۲:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۷
برای اینکه دار و دسته شما همیشه در حال سنگ اندازی به کمک ترامپ !
ناشناس۳۳۲۵۸۳۸۱۲:۲۹:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۲۷
خودتان را پشت ترامپ و آمریکا و تحریم وسنگ قایم نکنید در فاجعه درست کردنتان!
ناشناس۳۳۲۶۰۸۰۱۶:۰۷:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
ترامپ از برجام خارج شد و تحریمها را تشدید کرد تا به برجام های موشکی و نظامی برسد گویا برجام و بتن ریزی هسته ای زیر زبون شون مزه کرده بود.
ناشناس۳۳۲۶۰۸۱۱۶:۰۸:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
بیچاره گی مدعیان اصلاحات بجایی رسیده که شکست برجامو به گردن رقیب سیاسی شون می اندازند و فرار به جلو می کنند.
ناشناس۳۳۲۵۷۶۹۱۱:۱۳:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اون کشورهایی که لوله کشی گاز ندارن چون تمام نیاز ها با برق تامین میشه
ناشناس۳۳۲۵۸۳۷۱۲:۲۸:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
چرا برق می رود؟!!
ناشناس۳۳۲۶۲۱۶۱۸:۲۴:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۷
طرف گفته اینجا(امارات) قطع شدن برق عادیه شما اینجا نشستی میگی مشکل برق ندارن خیلی باحالید
ناشناس۳۳۲۵۶۴۱۰۹:۴۸:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۲۷
واقعیت را نمی شود با دلداری حل کرد کارگر و کارمندی که 10 میلیون تومان حقوقش حتی کفاف اجاره 50 متر آپارتمان را نمی دهد نمی توان مشکلش را با گفتن ناراحت نباش لاکچری نشین پنت هاس هم دیروز با زنش دعوا داشت حل کرد آنوقت به مزاح به شما خواهد گفت این که چیزی نیست پنت هاس باشه هر روز صبح و شب زنم هر چه دلش خواست لیچار بار من کند
ناشناس۳۳۲۵۶۴۲۰۹:۴۸:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۲۷
چطور به من جوان 38 ساله مجرد که حقوقم بزور تا سر برج میرسه و حسرت خرید یک گوشی جدید رو دارم و دیگه حتی به ازدواج هم فکر نمی کنم می خواهی بگویی سیاه نمایی است؟
ناشناس۳۳۲۵۹۱۰۱۳:۳۸:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۲۷
دهه 60 ی هستید؟ بهترین و مودب ترین بچه ها.
ناشناس۳۳۲۵۶۴۴۰۹:۴۹:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
یا در مورد آمریکا با جستجوی واژه چادر نشینان آمریکا یا کارتن‌خواب‌های آمریکا در اینترنت تصاویری می‌آید که آدم را به شگفتی وا می‌دارد.... این چادر نشینها مهاجران آمریکای جنوبی و آفریقا و آسیایی هستند و یه نفر شهروند خود آمریکا به زور بینشون پیدا میشه .
ناشناس۳۳۲۵۶۸۱۱۰:۱۲:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
خیر. این طور نیست. مهاجران در آمریکا افراد سخت کوشی هستن که به پول و رفاه هم می رسن. کارتن خواب ها اکثر افرادی الکلی و معتاد هستند که حاضر نیستن کار کنن چون دولت هم غذای مفت بهشون میده
ناشناس۳۳۲۵۷۳۷۱۰:۴۲:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اکثرا به خاطر مصادره شدن خانه ها هست که بدهی بانکی داشتند
ناشناس۳۳۲۶۲۲۷۱۸:۲۷:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۲۷
حداقل یه جستجوی ساده اینترنتی می‌کردی بعد نظر میدادی آخر بیشتر افراد بی‌مسکن سفید پوست هستند خیلی‌هاشان بازنشسته هستند و قبلا معلم و... بودند یعنی شغل دولتی داشتند اما از عهده هزینه‌ها بر نمی‌آیند متاسفانه نویسنده این متن درست گفته و خیلی از افراد دید درستی به کشورهای دیگر و حتی به کشور خودمان ندارند
من۳۳۲۵۶۴۶۰۹:۵۱:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۷
در دبی به هیچ عنوان برق قطع نمیشود مگر مقطعی به دلیل تعمیرات که آن هم با عذرخواهی از قبل اطلاع داده میشود لطفا اطلاعات اشتباه ندهید. انتقال گاز با سیلندر هم به دلیل کمی وسعت کاملا به صرفه تر سریعتر و ایمن تر از لوله کشی است.
ناشناس۳۳۲۵۶۸۳۱۰:۱۳:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اینها را نگی پس چی بگی
ناشناس۳۳۲۵۷۷۰۱۱:۱۳:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۷
شما که بیشتر بلدی بگو !
ناشناس۳۳۲۵۸۴۰۱۲:۳۰:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
فشار روی شبکه برق می آید و قطع می شود چه ربطی داشت؟ یا برق مگر ندارند کپسول می خواهند چی کار آن هم در صف؟!!!!!
ناشناس۳۳۲۵۶۴۷۰۹:۵۲:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۲۷
آقا حرف شما درست لطفا شما از خوبیهای زندگی در ایران چند مورد نام ببرید که دیگر کشورها آرزویش را دارند.
ناشناس۳۳۲۵۶۵۱۰۹:۵۵:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۲۷
در این که مسولین کمتر ناراحت می شوند شکی نیست
ناشناس۳۳۲۵۶۵۴۰۹:۵۷:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۲۷
کاش چند نمونه از اختلاس های کشور مختلف هم می گفتید.
ناشناس۳۳۲۵۶۵۵۰۹:۵۸:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۲۷
در ايران عده اي ديگر مدام در حال سفيد شويي هستند. خاطرتان هست اندك سواستفاده مالي ريس جمهور كره جنوبي چه بر سر ايشان آورد. در آخرين اخبار حكم 22 سال زندان براي ايشان بود. شما مقايسه كنيد با اختلاسگرهاي خودي از خاوري تا طبري و دبش سفيد نمايي هم به اندازه سياه نمايي مضررات دارد.منصف باشيد
ناشناس۳۳۲۵۶۶۳۱۰:۰۱:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۲۷
هم سیاه نمایی بد است و هم سفید نمایی زیادی بد است.
ناشناس۳۳۲۵۶۶۴۱۰:۰۲:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۲۷
هرچند اشکالات ریز و درشت در همه کشورها وجود دارد ولی شاخصه های کلان است که باید مورد توجه قرار گیرد: میزان رشد اقتصادی، درآمد سرانه، میزان فقر، تورم، حداقل دستمزد، میزان سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، حفظ محیط زیست، بهداشت و درمان، زادوولد، توزیع عادلانه درآمد، رتبه دانشگاه،و.... حالا شما خودت ایران را با کشورهایی که گفتی مقایسه کن
ناشناس۳۳۲۵۶۶۶۱۰:۰۳:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۲۷
حکمرانی اشتباه ونامناسب سبب مشکلات مردم ایران هست وبس .متاسفانه وضعیت آینده کشور با همین وضعیت حکمرانی اصلا خوب نخواهد بود وسیاست خارجی تنش زا وشعاری وعدم استفاده از نخبگان درداخل وتورم ورانت بازی وفساد گسترده چیزی هست که تو کشورهای گفته شده نویسنده اصلا نیست .یک پالایش بزرگ تو کشور نیاز هست تا دیر نشده .
ناشناس۳۳۲۵۶۷۱۱۰:۰۶:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
سلام ...تعدادی از دوستان و فامیلهای ما در اروپا ، آمریکا و کانادا زندگی میکنند و همشون هم تا قبل از رفتن عاشق غرب بودند و از ایران بکلی بد میگفتند !! حالا بعد از چند سال اگه کار خوبی داشته باشند ، حتما سالی یکبار برای چک آپ و درمان و دندانپزشکی و عملهای جراحی و زیبایی و آرایشی میان ایران و حتی خرید مبل و سرویس و ....و‌اگه درآمد مکفی نداشته باشند ، بعد از چندسال که پول جمع کردند ، میان و همین کارها را انجام میدن و بازم به ایران فحش میدن.....!!! پناه بر خدا ازین مردمان
ناشناس۳۳۲۵۷۴۴۱۰:۴۸:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
مبل می برند کانادا ؟ دوست عزیز امروزه همه فامیل کانادایی داریم اونجا گرانی مسکن و زندگی هست و یک زمین مسطح و بد آب و هوا دارند که هیچ جا برای مسافرت و تفریح نیست مگر جشن هایی که دولت برای شادی مردم بر پا می کنه اونجا صبح تا شب باید کار کنی و مالیات کلان بپردازی ولی چرا هر کس رفته مایل به برگشت نیست ؟ چون :هوا آلوده نیست و آزادی های مدنی وجود داره و قانون حاکمه و یک عده قلیل برای تحمیل عقاید خود خون اکثریت را در شیشه نمی کنند با کل دنیا سر جنگ ندارند و نمی خواهند کل دنیا را مدیریت کنند و مهمتر از همه دزد و اختلاسگر وجود نداره !
ناشناس۳۳۲۵۷۶۲۱۱:۱۰:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اتفاقا من هم دوستی دارم که سه سال هست رفته کانادا .اونجا همون سال اول قسطی یک خودروی فورد با اقساط هفت ساله خرید چیزی که اینجا برای جوانان محال هست وتو تعطیلات امسال هم میخواد بره فرانسه .ایشون تو ایران حقوقش ده تا دوازده میلیون بود وبعد تعطیلی شرکتشون تو اسنپ کارمیکرد .کسانی هم که میان دندانپزشکی تو ایران اتفاقا خیلی هم کارخوبی می کنند با یک دهم هزینه ای که باید توکانادا کنند میان ایران کارهای درمانی رو انجام میدن این طوری پول بلیطشون هم جبران شده .
ناشناس۳۳۲۶۰۳۷۱۵:۲۴:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
آنجا خدمات پزشکی گران هست نسبت به حقوقشان و باید هم در نوبت های طولانی بروند اگر بخواهند مراکزخاص و ارزان تر بروند
ناشناس۳۳۲۵۹۲۲۱۳:۴۳:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۲۷
کسی با ایران مشکلی نداره مشکل رو مسئولین دارند که از کارهای خیلی ساده ول کردند تا اقتصاد و... کار ساده مثلا فقط دقت کنید پیاده روها شده پارکینگ. خیلی مسخره هست که قانون و پلیس و جریمه در کار نیست. آشغال ریختن و.... به نظر من کلا دولت از مردم میترسه وگرنه شرایط اجتماعی رو ابتدا با سختگیری و فرهنگ سازی و بعد با فرهنگ سازی تا جایی که خود ملت رعایت کنند درست میکرد.
دعا گوي شما اصغر !۳۳۲۵۶۹۶۱۰:۲۴:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
شاعر گفته : -- « خوشتر آن باشد كه سرّ دلبران گفته آيد در حديث ديگران » !! بله برادر ! در صحنه سياست ، در صحنه اقتصاد ، در صحنه علوم ، ... تجارت ... كشاورزي ... جامعه ... عرضم به حضور انورتان ... پزشكي ... بهداشت ... ورزش ... به آنجا برسيم كه نه سياه نمايي بكنيم ! نه مورد سياه نمايي قرار بگيريم ! ونه خودمان از خودمان تعريف و تمجيد كنيم ! ونه خودمان در مورد خودمان سياه نمايي كنيم !! ...
امید یاوری دارانی۳۳۲۵۷۰۸۱۰:۳۱:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اشکال بزرگ جامعه ما شاید این باشد که مسئولان راهی دیگر می روند و مردم هم راه خودشان را می روند . عدم توجه مدیران به اینده باعث شده که برای خوشایند سازی و یا بهتر بگویم برای برند سازی جناح و دسته و گروه خود در حال اقداماتی انجام دهند که اثر انی داشته باشد اما در اینده باعث نابودی گردد. نمونه ان اقدام احمدی نژاد در اجازه حفر چاه در نفاط ممنوعه تحت عنوان گسترش کشاورزی که باعث نابودی سفره های زیر زمینی و فرونشست بخصوص در اصفهان شده است. فرو نشستی که باعث نابودی یک تاریخ چند هزارساله در منطقه اصفهان خواهد شد. اما ما مردم برای رضایت حاکمیت نباید از بیان حقایق خودداری کنیم و یا سکوت کنیم . اتفاقا باید بسیاری از بدیها را با صدای بلند فریاد زد تا حقیقت مخفی نماند
ناشناس۳۳۲۶۰۴۱۱۵:۲۹:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۲۷
هیچکدام از دولت ها در مدیریت منابع اب عملکرد قابل قبولی نداشتن در دولت هاشمی هم چاههای غیر مجاز بسیاری حفر شد در دولت خاتمی اب زاینده رود را به یزد بردند و برای مردم اصفهان مشکل ایجاد کردند.
ناشناس۳۳۲۵۷۱۵۱۰:۳۵:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
نا امیدی در تمام اقشار ایران موج میزنه گرانی ، فساد ، بی ارزش شدن پول ، نبود شغل ، اختلاس ، وعده های بی اساس ، و.......... باعث نا امیدی اغلب مردم شده است.
مصطفی۳۳۲۵۷۲۳۱۰:۳۷:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
سلام مردم ایران با توجه به همه امکانات مادی و معنوی خودش باید دارای یکی ازبهترین زندگی ها را در دنیا داشته باشند ولی به جهت ضعف شدید مدیریتی و حاکمیتی فعلا جز کشورهایی با سطح بسیار پایین امکانات زندگی هستیم و شما با این استدلال های آبکی می خواهید مردم را ترغیب کنید که از وضع حال حاضر راضی باشند که نه ابراز خوشحالی هم بکنند
علی۳۳۲۵۷۳۵۱۰:۴۲:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۷
درکدام یک از این کشورها مردم کمتر از ۲۰۰ دلار در ماه حقوق میگیرند؟
ناشناس۳۳۲۵۷۷۳۱۱:۱۵:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۲۷
کره شمالی
ناشناس۳۳۲۵۹۷۸۱۴:۳۲:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۲۷
فقط درامدشون رو نگاه نکن مخارجشون رو هم نگاه کن
علی۳۳۲۶۰۶۲۱۵:۴۶:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۲۷
بله قطعا مسکن ارزان تره و بابت یه خونه حداقلی ۵۰۰ میلیون معادل ۱۰۰۰۰ دلار پیش نمیگیرن
ناشناس۳۳۲۵۹۸۷۱۴:۴۰:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۲۷
متوسط در ایرآن 300 دلار هست و خیلی از کشورها کمتر هم هست
ناشناس۳۳۲۶۰۱۹۱۵:۱۲:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۲۷
پس چرا پایه حقوق کارگر 6 میلیون تومان هست؟ وقتی با 15 میلیون متوسط شما هم کاسه چکنم چکنم مردم دستشون هست
ناشناس۳۳۲۶۰۶۱۱۵:۴۵:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۲۷
کارگر کارخانه 6 میلیون نمی گیرد و نسبی 6 تومان هست وگرنه 2 الی 3 تومان تا 7 تومان بیشتر باید بیاندازی روی آن مگر کارگر مغازه ای و... باشد منظور متوسط هم یعنی هم کمتر 15 تومان هست و هم بالاتر و میانگین آن عدد هست و این که ناله شود اگر برخی 15 تومان هم بگیرد از خاصیت انسان هست خصوصا اگر تورم هم باشد وگرنه با 15 تومان حداقل زندگی مهیا هست بدون اینکه فشار زیادی بیاورد در خرج زندگی مگر اینکه خواسته باشند زندگی راحت تری داشته باشند
علی۳۳۲۶۰۶۵۱۵:۴۷:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۲۷
متوسط شما هست پدر من کمتر از ۸ میلیون بازنشستگی میگیره
ناشناس۳۳۲۵۷۳۹۱۰:۴۴:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۲۷
یکی از اشتباهات دائمی بشر و جوامع بشری مقایسه خود با دیگران است. روش صحیح، مقایسه‌ی وضعیت واقعی خود و جامعه با وضعیتی است که با توجه به استعدادها، منابع، توانمندیها فرد یا جامعه باید در آن قرار گیرد. مقایسه تهران و دبی غلط است چون هر یک از این دو شهر وضعیت متناسب با خود را دارد. اما آنچه با قطعیت می‌توان گفت این است که با توجه به منابع، استعدادها، موقعیت ژئوپلتیک و تاریخی گردشگری، سرمایه انسانی و ... ایران نسبت به جایگاهی که باید می‌داشت به طرز فجیعی عقبتر است. این سیاه‌نمایی نیست این واقع‌بینی است و بهتر است مسئولان امر به جای اتهام‌زنی به منتقدین، روشها و سیاستهای غلط خود را اصلاح کنند.
ناشناس۳۳۲۶۲۴۱۱۸:۴۱:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۲۷
نکته درستی گفتی اما خودت در همان اشتباه گرفتاری شما فروش نفت و گاز کشورهای عربی را بر جمعیت آن‌ها تقسیم کن و ببین به هر نفر از شهروندان آن کشورها (نه مهاجر‌ها) چند دلار می‌رسد مثلا در کویت فقط از فروش نفت به هر نفر حدود ۲۰۰دلار در روز میرسد یعنی چیزی در حدود ۲۰۰برابر هر ایرانی در امارات و قطر و عربستان نیز اختلاف بسیار زیادی با درآمد سرانه ایران وجود دارد. ضمنا این کشورها نیز غیر از نفت و گاز فلزات و برخی معادن و سنگ‌های قیمتی و... را هم دارند پس همانطور که گفتی باید درست مقایسه کرد
ناشناس۳۳۲۶۴۱۵۲۳:۴۸:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۲۷
میگه با دیگران مقایسه نکن تو باز رفتی با دیگران مقایسه میکنی... تو باید ببینی ایران چقدر در طول سالیان اخیر باید نفت میفروخته، باید در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در کجا می‌ایستاده، باید در خودروسازی کجا می‌ایستاده، در وضعیت گردشگری، در وضعیت میزان بهره‌وری معادن، در وضعیت شاخص آلودگی هوا، در وضعیت ریزگرد و منابع آبی، ارزش پول ملی، شاخص تولید و درآمد سرانه و ... نقطه مطلوب کجا بوده و الان کجاییم. و وقتی میخوای چنین پارامترهایی رو بررسی کنی باید اثرات دیگه مثل نیروی انسانی متخصص رو داخل محاسباتت وارد کنی. اینها متغیرهای تک بعدی نیستن و برخلاف توصیف شما به این سادگی قابل محاسبه نیستن اینها هر کدام به عوامل متعددی بستگی داره که خود اون عوامل میتونن به عوامل دیگه‌ای وابسته باشن مثلا تحریم در اونها موثره ولی اینکه عوامل تحریم شدن چیه خودش بحث مفصلیه یا اینکه مدیریت مسئولین در اونها موثره منتها خود این یک متغیر پیچیده است یعنی ما نیاز به کار تخصصی عمیق داریم نه اظهارنظرهای سطحی تا ببینیم وضعیت مطلوب خودمون در هر بخش کجا بوده و ما الان کجا ایستادیم و این رو نباید صرفا با مقایسه با دیگران به دست آورد هر چند مقایسه با دیگران میتونه صرفا یکسری اطلاعات خام و تخمین اولیه و دید به ما بده. تازه بعدش شاید بتونیم متوجه بشیم که چطور میتونیم به نقطه مطلوب نزدیکتر بشیم البته فقط شاید!
ناشناس۳۳۲۶۷۴۸۱۰:۳۹:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۲۸
وقتی همسایه‌های ما با چند ده برابر درآمد سرانه از نفت و گاز، در بسیاری از شاخصه‌های جهانی رتبه پایین‌تری از ما دارند یعنی ما در آن موارد خیلی خوب عمل کردیم پس نباید سیاه نمایی کنیم و این خوبی‌های را نادیده بگیریم طوری که بیایند اینجا بگویند حتی یک خوبی در ایران ندیدیم! بله باید دید در آن مواردی که پیشرفتمان کافی نبود مشکل چیست و گفته شود و انتقاد شود و بر طرف کنیم
ناشناس۳۳۲۵۷۴۲۱۰:۴۴:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
بله هر مشکلی اینجا هست تو کشور های دیگه هم هست .. چندتاش هم که کلا مختص همینجاست ولی چندتا کشور هستن که همه رو با هم دارن؟
ناشناس۳۳۲۵۷۵۲۱۰:۵۶:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۷
شما وضع زندگی ما را مثل دبی کن معایب دبی را هم قبول می کنیم. من فقط از این مطلب تعجب کردم این همه مشکل داریم تورم پول بی ارزش بی ارزشی پاسپورت بیکاری حقوق ناچیز و.. یکی دو تا نیست بعد میفرمایید سیاه نمایی نکنید؟
ناشناس۳۳۲۵۷۸۱۱۱:۲۹:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
در دبی زنان بومی حجاب دارند ولی توریست ها آزاد می چرخند آیا فساد و ولنگاری ناشی از بی حجابی را قبول داری ؟ آیا از هم پاشیدن خانواده ها به دلیل رشد فساد زنان بی حجاب را می پسندی ؟
ناشناس۳۳۲۵۸۰۵۱۱:۵۷:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۲۷
شما که در جریان امور هستی بیا درصد ازدواج و طلاق اونا رو با اینجا مقایسه کن ببینیم چجوری هست؟
ناشناس۳۳۲۵۸۶۲۱۲:۵۳:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۲۷
طلاق ملاک نیست
ناشناس۳۳۲۶۱۹۳۱۸:۰۳:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۲۷
همین ها هم بالا هست حتی عربستان به واسطه تقلید از غرب خصوصا در بخش زنان در این چند سال آمار طلاق بالا رفته
ناشناس۳۳۲۵۸۷۸۱۳:۰۵:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
الان کشورهایی مثل ترکمنستان، آذربایجان، کویت، عمان، قزاقستان و... حجاب آزاده. شما برو مقایسه کن سطح طلاق و ناهنجاری های اخلاقی تو اون کشورها و ایران رو
ناشناس۳۳۲۶۰۸۳۱۶:۱۱:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۲۷
30 سال پیش در ایران طلاق خیلی کمتر بود چون تفکر زن را عوض نکرده بودن .
ناشناس۳۳۲۶۲۵۵۱۹:۰۷:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اصلا حق با شماست تفکر زنان عوض شده الان چه کنیم ؟
ناشناس۳۳۲۶۷۴۹۱۰:۴۰:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۲۸
حالا که فهمیدیم اشتباه بوده این تفکر اشتباه را اصلاح کنیم
اینجا جایی برای خنده نیست۳۳۲۵۷۶۰۱۱:۰۷:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
باور کنید تقصیر مردم نیست بعضی ها جوری دارن در مملکت فساد و اختلاس می‌کنند که گویا در توجیه کارهای قبیح خود به خودشان گفته اند بالاتر از سیاهی رنگی نیست!!!!!!!
ن-ت۳۳۲۵۷۸۲۱۱:۳۱:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
1-ايران كشور چهارفصل است. همه محصولات كشاورزي در هر فصلي به وفور وجود دارد. 2-بيش از 90 در صد داروي كشور در داخل گشور توليد مي شود. 3-الان براي درمان خيلي از امراض نه تنها به خارج از كشور مردم نمي روند بلكه از خارج از كشور براي درمان خارجي ها يه ايران مي آيند. من قلبم را در ايران جراحي كردم در همان بيمارستان از امريكا مريضي آمده بود جراحي قلب اش را انجام داد و مي گفت كيفيت در ايران كمتر از امريكا نيست. 4-تقريبا همه خانه ها آب و برق و گاز را دارند. 5-خودروسازي با همه اشكالات داريم. 6-تقريبا همه امكانات نظامي از تانك و خودرو و ... ايران خودش توليد مي كند. 7- سد سازي صد در صد در ايران داريم 8-سيلوسازي داريم. 9-موشك سازي نقطه زن داريم كه هيچ كشوري نمي تواند كشور را تهديد عملي كند حتي امريكا ......... كمبود هايي هم وجود دارند كه بايد برطرف شوند.
ناشناس۳۳۲۵۸۱۰۱۲:۰۳:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اونوقت چرا زندگی سختی داریم ؟ چرا جوانهامون مشتاق مهاجرت هستند ؟
امید یاوری دارانی۳۳۲۵۸۲۵۱۲:۱۸:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۲۷
من منکر پیشرفتهای فوق نیستم .اما لطفا به این سوالات هم پاسخ بدهید: 1.اب و هوا و خاک که از بدیهیات یک زندگی است چرا باید وضعش اینگونه باشد؟ 2.ارزش افزوده این دستاوردهای بیشمار کی باید در سفره مردم نمود پیدا کند؟ 3.ارزش ریال در برابر : لیر سوریه=200 ریال افغانی افغانستان=7210 ریال دینار عراق=390 ریال شما پاسخ بدهید که مملکت ما چه چیزی از سه کشور فوق کمتر دارد که پولش اینقدر بی ارزش است؟ من ایران را دوست دارم و باید انرا بسازیم.
عجایب شهر۳۳۲۵۹۳۸۱۳:۵۷:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۲۷
آب ما چه مشکلی دارد؟ آب لوله کشی قابل خوردن با این کیفیت کمتر جایی از جهان پیدا می شود. خاک ما هم همین طور مشکلی ندارد. مشخصا وضع رفاه ما از سوریه و عراق و افغانستان بالاتر است و مقایسه اعداد پولی نشان دهنده هیچ چیزی نیست.
امید یاوری دارانی۳۳۲۶۰۳۸۱۵:۲۷:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اولا اینکه کورکورانه چشم بر واقعیات ببندی و صرفا تمجید کنی چیزی تغییر نمی کند . دوما ایا شما اخبار رسمی مملکت را دنبال نمی کنید؟ کم ابی در تابستان و الودگی هوا بطور مکرر در ایام سرد سال به همراه عظیم ترین فرونشست زمین در استان اصفهان را یا نمی خواهید ببینید و اینکه اساسا در این مملکت زندگی نمی کنید. هویت من روشن و مشخص است اهل سیاه نمایی نیستم ولی از اینکه چشم خود را بر حقایق ببندم بیزارم . شما تنها پاسخ بدهید چرا علی رغم همه مزیتهایی که نسبت به عراق و سوریه و افغانستان داریم ارزش پولمان اینقدر پایین است؟ اتفاقا ارزش ریال نسبت به پول دیگر کشورها خیلی مهم است و قدرت خرید مردم را نشان می دهد.
ناشناس۳۳۲۶۲۴۷۱۸:۴۶:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۷
به نظر من هم ضروری است که ارزش پول ما بالا برود و اصلا این وضع قابل قبول نیست اما قدرت خرید نسبت درآمد به خرج است نه ارزش پول
ناشناس۳۳۲۶۰۴۵۱۵:۳۲:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
در دولت روحانی پول ملی ایران از پول افغانستان بی ارزش تر شد در هیچ دولت دیگری این تراژدی غمناک اتفاق نیفتاد.
ناشناس۳۳۲۶۲۰۱۱۸:۱۳:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
چون چاپ پول می شود بابت فروش نفت و یا بدون نفت و آن پول ها می رود به دلالی و می شود تورم و بعد روی دلار و ارزها نشستن و بالا بردن
ناشناس۳۳۲۵۸۵۰۱۲:۴۴:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۲۷
عمو مواد اولیه دارو ایرانی کلا هندی و چینی چرا لطیفه میگی !؟
ناشناس۳۳۲۵۷۸۴۱۱:۳۴:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
دوست من رفته کانادا می گه شرایط اقتصادی من با ایران فرقی نکرده ولی یک ماشین خوب قسطی خریده و خوشحاله می گه خوراک و پوشاک و مسکن با ایران فرق چندانی نداره ولی اونجا هوا آلوده نیست و همه جا قانون داره که همه مراعات می کنند
ناشناس۳۳۲۵۸۴۲۱۲:۳۴:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۲۷
شما در بحث اقتصاد، محيط زيست، فرهنگ و هنر، مسكن، زيرساخت، توسعه هوايي و .... سفيدي ميبيني؟
ناشناس۳۳۲۵۸۴۷۱۲:۳۹:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۲۷
همین یک قلم تفاوت کثیفی خیابان ها و آلودگی هوا کافیه تا ایران بره ته جدول. رانندگی و پیاده روهایی که شده پارکینگ و... و.... بی قانونی بیداد میکند.
ناشناس۳۳۲۶۲۴۸۱۸:۴۹:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
خیابان‌های ایران نسبت به خیابان‌های امریکا وضعیت بهتری داره به لحاظ تمیزی اما رعایت قانون به خودمون برمیگرده که اهل رعایت نیستیم و دولت هم خیلی سخت‌گیری نمیکنه
امید یاوری دارانی۳۳۲۵۸۶۴۱۲:۵۴:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۲۷
اگر سیاه نمایی بد است که هست سفید نمایی بسیار بدتر است شاید سیاه نمایی از سوی غافلین باشد اما سفید نمایی حتما از سوی دشمن خواهد بود . چرا حاکمیت بدنبال سفید نمایی است چون قصدش پوشاندن عیوب است مردم اگر واقعیتها را بگویند حاکمان نباید ناراحت بشوند چون در قبال وظیفه ای که داشته و دارند می بایست بسیار بهتر عمل می کردند و اگر مردم را از دایره تصمیم سازی و تصمیم گیری و البته نظارت به عناوین گوناگون خارج نمی کردند و دایره تنگ نظری خود را اینقدر بزرگ نمی کردن که کسی جز خودشان در ان جا نگیرد اوضاع کشور امروزه اینقدر بد نبود . دولت ناتوان از اجرای سالیانه 1 میلیون واحد مسکن است. دولت ناتوان از تامین معیشت مردم است. دولت ناتوان از تامین بدیهیات زندگی ابرومندانه برای ملت است. دولت ناتوان از برقراری عدالت در دستمزد برای جامعه کارگری است .
ناشناس۳۳۲۶۰۴۷۱۵:۳۵:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
دولت روحانی 8 سال ساخت مسکن را متوقف کرد و باعث نجومی شدن قیمت مسکن و افزایش شدید اجاره بهاء شد.
امید یاوری دارانی۳۳۲۶۰۹۷۱۶:۲۳:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۲۷
من از قیمت حرف نزدم از وعده ها حرف زدم .از اینکه اقای رییس جمهور گفتند من با علم به همه مشکلات امده ام تا حل کنم . این جمله ای بود که رییسی در پاسخ به یوسف سلامی خبرنگار بیان کرد. حرف من این دولت و ان دولت نیست.حرف من بر سر شفافیت و نظارت مردمی و رسانه ازاد بودن است تا با کمک این سه عامل اساسا فسادی شکل نگیرد و اگر گرفت به سرعت توسط مردم و رسانه ها بر ملا شود و باپیگیری مسببان ان با اشد مجازات روبرو شوند . اینه هر دولتی می اید بگوید قبلی چه کرده و چه نکرده و من ویرانه تحویل گرفتم که چیزی درست نمی شود . ضمن انکه یادمان باشد هر دولتی که عوض می شود مردم می گویند صد رحمت به قبلی.
ناشناس۳۳۲۶۲۴۹۱۸:۵۱:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۲۷
چه حرف عجیبی!! یعنی اگر وعده نمی‌داد و مثل دولت قبل مسکن نمی‌ساخت و قیمت‌ها چند برابر می‌شد مشکلی نداشتی اما چون وعده داد و هنوز موفق نشد اعتراض داری !!!
ناشناس۳۳۲۶۳۸۶۲۲:۴۵:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۲۷
روحانی چرا هیچکدام از وعده هایش را عملی نکرد ؟! وعده ارتقاء رتبه پاسپورت ایرانی و افزایش ارزش پول ملی چی شد ؟!وعده ساخت مسکن اجتماعی چی شد ؟! وعده 100 روزه حل مشکلات چی شد ؟!
ناشناس۳۳۲۵۸۹۵۱۳:۲۶:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۲۷
این دو مورد داغ و تازه از صفحه اول همین سایت از نه از رسانه های بیگانه و معاند: دومین حمله موفق به سامانه سوخت‌رسانی/ پاسخگو باشید هوای تهران در شرایط قرمز است حالا شما سرتو بکن زیر برف بگو سیاه نمایی! درد مملکت اینه که سیاهی بجای پاک شدن پنهان میشه
ناشناس۳۳۲۶۲۳۹۱۸:۴۰:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
کسی نگفت ایرادات واقعی رو نگین مقاله میگه از کشورهای دیگه بهشت نسازین
ناشناس۳۳۲۶۵۵۰۰۸:۲۲:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۲۸
اونجا بهشت نیست.
ناشناس۳۳۲۵۹۳۵۱۳:۵۵:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۲۷
خبرهای خودتونو بخونید دیگه: هوای تهران قرمز ... بنزین هک ... دلار فلان ... خونه بهمان ...
لا۳۳۲۵۹۶۵۱۴:۲۳:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۲۷
ملت با چشم خود تبعیض و فساد را می بینند. تورم را می بینند. عدم اجرای قوانینی که به نفع مردم هست را می بینند..... بنابرین اگر کسی نسبت به این وضع شاکی باشه حقشه چون ما در ایران زندگی می‌کنیم نه کشور دیگه
ناشناس۳۳۲۶۱۵۴۱۷:۱۴:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۲۷
بسمه تعالی - منابع خبری کشور مان از جمله سایت های خبری که در جهت اعلای کلمه توحید وخداشناسی وراهنمائی برای راه راست خداوندی تلاش میکنند انشاء الله موفق وموید باشند ..
ناشناس۳۳۲۶۲۶۵۱۹:۲۳:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۲۷
بیشترین مشکل تورم در ایرانه و کم بودن رقم دستمزد ها ، و در رتبه دوم که باعث فساد شده ،تبعیض و حقوق ها و برخی رانت ها هست ،
ناشناس۳۳۲۶۵۲۹۰۸:۰۲:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۲۸
ایکاش برای یک بار شده نظر مردم درباره مسائل سوال میشد . نمی شود که شما همیشه متکلم وحده باشید .
ناشناس۳۳۲۷۱۱۴۱۵:۳۹:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۲۸
در دبی یک جوان به راحتی کار پیدا می کند و معیشت دارد و می تواند با در آمد خود خانه و ماشین بخرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. حالا زمان مذاکره است

  6. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  7. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  11. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  12. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  13. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  14. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  15. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  16. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  17. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  18. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  19. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  20. مأمور خاطی بازداشت شد

  21. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  22. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  23. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  24. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  25. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

آخرین عناوین