پارکینگ های حرم رضوی به روی زائران بسته اما برای مسئولین و کارکنان حرم باز/پارکینگ وی آی پی برای افراد خاص

گروه سیاسی الف،   4010106082 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالی که این روزها زائران حرم امام رضا (ع) ساعت ها برای جای پارک خودرو در اطراف حرم سرگردانند، پارکینگ های حرم به روی زائران بسته اما برای مسئولین و کارکنان باز است.

پارکینگ های حرم رضوی به روی زائران بسته اما برای مسئولین و کارکنان حرم باز/پارکینگ وی آی پی برای افراد خاص

به گزارش خبرنگار الف، در زیر حرم مطهر امام رضا (ع) تعدادی پارکینگ وجود دارد. یکی از این پارکینگ ها اختصاصی خدام و یکی دیگر هم اختصاصی خدمه و کارکنان حرم مطهر است.

هیچ یک از زائران و مجاوران حرم حق ورود به این پارکینگ ها را ندارند حتی در ایام شلوغی مثل ایام عید نوروز که زائران زیادی به حرم مشرف می شوند و به رغم خالی بودن این پارکینگ ها، باز زائران از استفاده آنها محروم هستند.

اما پارکینگ هایی که برای زائران و مجاوران در نظر گرفته شده، در اکثر اوقات بسته است و زائران نمی توانند از آنها استفاده کنند.

تابلوی «ظرفیت تکمیل است لطفا توقف نفرمائید» و «ورود خودروهای شخصی ممنوع» در اکثر ساعات روز در ورودی این پارکینگ ها قرار داده می شود. 

پارکینگ یک، سه و چهار برای زائران و مجاوران حرم در نظر گرفته شده است و ورودی این پارکینگ ها هر یک از خیابان خاصی است و اگر یکی از این پارکینگ ها بسته باشد که اغلب بسته هستند، ورود به دیگر پارکینگ ها امکان پذیر نیست مگر اینکه خودروها  ساعت ها در ترافیک طی طریق کنند و شانس خود را از ورودی دیگر به زیر گذر حرم امتحان کنند.

 اما ورودی پارکینگ اختصاصی خدام و کارکنان حرم از داخل رینگ زیرگذر حرم مطهر رضوی است و این ورودی به گونه ای طراحی شده که از هر خیابانی وارد زیرگذر حرم شوند، می توانند به راحتی وارد پارکینگ ها شوند.

ورودی پارکینگ شماره یک از خیابان  آیت الله شیرازی، ورودی پارکینگ شماره سه از خیابان  نواب صفوی و ورودی پارکینگ شماره چهار از خیابان  طبرسی است.

اما جالب تر اینجاست که در پارکینگ اختصاصی خدام بخشی وی آی پی وجود دارد که برای برخی افراد خاص است و پارک خودرو در آن مکانها برای دیگر خدام امکان پذیر نیست.

این امتیازات در حرم مطهر رضوی از سالها قبل وجود داشته و همچنان ادامه دارد.

 

  پارکینگ بسته بر روی زائران و مجاوران


  پارکینگ بسته بر روی زائران و مجاوران


  پارکینگ بسته بر روی زائران و مجاوران

  پارکینگ اختصاصی خدمه و کارکنان که همیشه باز است.  پارکینگ اختصاصی خدمه و کارکنان که ورود خودروهای زائران و مجاوران به آن ممنوع است.  پارکینگ اختصاصی خدمه و کارکنان که ورود خودروهای زائران و مجاوران به آن ممنوع است.

  پارکینگ اختصاصی خدمه و کارکنان که ورود خودروهای زائران و مجاوران به آن ممنوع است.

  پارکینگ اختصاصی خدام که ورود خودروهای زائران و مجاوران به آن ممنوع است.

دیدگاه کاربران

عبدالله موحد۲۴۵۱۶۶۰۱۳:۰۷:۰۹ ۱۴۰۱/۱/۷
با سلام و احترام: خدام در ایام پیک شلوغ اجازه ورود به پارکینگ ندارند و کل این پارکینگ تبدیل به وی آی پی میشود .علاوه بر آن حضرات اخیرا به بهانه کمبود فضا به خدام ابلاغ کرده اند که در ماه فقط دو نوبت اجازه استفاده از پارکینگ را دارند.آنهم در ایام غیر پیک . در حالی که قسمت عمده بخش ویژه یا همان وی آی پی معمولا خالی است.
ناشناس۲۴۵۱۹۱۸۲۱:۳۰:۱۳ ۱۴۰۱/۱/۷
دروغه من رفتم تو پارکینگ شماره یک که باز فقط ۱ روز قبل از عید بستنش
ناشناس۲۴۵۲۲۳۵۱۱:۱۹:۵۵ ۱۴۰۱/۱/۸
سلام دوستان عزیز من دوسه روز پیش حرم بودم خیلی از مهمانان مشهد مسافرها در پارکینگ حرم ماشین های خودشون گذاشته اند واینکه می‌توانستند هم داخل ماشین استراحت کنند وبخوابند
ناشناس۲۴۵۱۶۸۳۱۳:۵۴:۵۶ ۱۴۰۱/۱/۷
احداث پارکینگ وسیع و حل مشکل زایرین کار سختی نیست
ناشناس۲۴۵۲۱۷۲۰۹:۴۳:۴۲ ۱۴۰۱/۱/۸
عزیزم تا بوده همین بوده من بیست سال هست توی مشهد هستم و همیشه ایام سال همین هست و کسی هم رسیدگی نمیکنه
ناشناس۲۴۵۱۶۸۹۱۴:۰۱:۱۵ ۱۴۰۱/۱/۷
...ای کاش به قم می رفتند و پارکینگ طبقاتی حرم را می دیدند و می ساختند ای کاش هر چه زودتر کار عمرانی حرم تمام بشه ،‌ چهل ساله که هر روز یه جای حرم را کنده کاری می کنند ای کاش یه زیارت راحت بتونیم بریم ...
ناشناس۲۴۵۱۶۹۲۱۴:۰۳:۵۲ ۱۴۰۱/۱/۷
ببخشید اگه پارکینگ اختصاصی برای خدام و خدمه وجود نداشته باشه وقتی که خدام می خواهند به حرم بیایند و به زائران خدمت رسانی کنند خودروشان را کجا پارک کنند؟ فکر نمی کنید اگه خدام پارکینگ نداشته باشند خدمت رسانی به زوار دچار مشکل میشه؟ علاوه براون پارکینگ ها عمومی نیستند و اختصاصی هستند مثلا شما از سایر دستگاه ها مثل دادگستری یا وزارتخانه ها هم همین انتظار را دارید که پارکینگ اختصاصی کارکنانشان را در ایام شلوغ در اختیار مردم بگذارند که از آستان قدس این انتظار را دارید؟
علی۲۴۵۱۷۰۵۱۴:۳۹:۳۵ ۱۴۰۱/۱/۷
من متولد مشهد و مجاور آقا چهل و پنج سالمه ...،خبرنگار الف امسال مشرف شده ولی این کار همیشگی و چهارفصله
داود۲۴۵۱۷۳۵۱۵:۱۵:۱۸ ۱۴۰۱/۱/۷
... فرض کنید کسی با همراه معلول و یا مسن محل پارک نزدیک حرم پیدا نکند در این صورت برای انتقال آنها بداخل حرم(حتی با ویلچیر درصورت موجود بودن) چقدر دچار مشقت خواهد شد
ناشناس۲۴۵۱۷۵۵۱۶:۱۲:۱۳ ۱۴۰۱/۱/۷
باحسن نیتی که در مسولین حرم سراغ دارم ان شا الله این مشکل رو هم حل میکنن
محسن اسدی۲۴۵۱۷۷۷۱۶:۴۳:۰۸ ۱۴۰۱/۱/۷
پس کجاس آن خصلت مردمی بودن مسئولین حرم؟ فقط ادعاست و حرف تو خالی؟
ناشناس۲۴۵۱۷۸۲۱۶:۵۰:۵۵ ۱۴۰۱/۱/۷
به نظرم ناشی از غفلت بوده چون نه آقای مروی چنین روحیه ای دارند و نه با این کارها موافقند . حتما دستور بررسی خواهند داد
ناشناس۲۴۵۱۷۸۴۱۶:۵۴:۱۲ ۱۴۰۱/۱/۷
این روش کار کردن ها و این قبیل تبعیض ها در شان حرم رضوی و شان امام رضای عزیز نیست
مینا۲۴۵۱۹۹۱۲۳:۴۷:۳۶ ۱۴۰۱/۱/۷
از همه مهمتر میدونید چیه اینکه وقتی خودروی خودتو جای دیگه پارک کنی توسط پلیس جریمه می شود ، یعنی منبع درآمد دولت از عدم وجود پارکینگ برای زائران و مجاوران ، من که هنوز نتونستم زیارت آقا برم ایستادم مشهد خلوت تر بشه بعدش ما مجاورها بریم زیارت
ناشناس۲۴۵۱۹۹۲۲۳:۴۸:۱۵ ۱۴۰۱/۱/۷
خدام افتخاری در ماه فقط دو نوبت دارند که بیشتر اوقات پارکینگ جا ندارد و باید دنبال جا بگردیم و پارکینگ های دیگر هم باید از رینگ خارج بشی کاش ورودی پارکینگ ها از داخل رینگ بود
رخسار۲۴۵۲۰۰۵۲۳:۵۹:۱۲ ۱۴۰۱/۱/۷
گزارش غیرمنصفانه است، به چند دلیل: مدیریت حرم تاکنون بارها اقدام به کاهش حق استفاده از پارکینگ برای کارکنان و خدام کرده است که خود باعث نارضایتی این قشر شده. بسیاری از خدام از ساعت ۶ عصر تا ۳ نیمه شب به زائران خدمت رسانی میکنن، به نظر شما این خدام ۳ نیمه شب با چه وسیله‌ای راهی منزلشان شوند؟ اگر به فرض مثال خدام و کارکنان به طور کل از پارکینگهای حرم استفاده نکنند، باز هم مشکل پارکینگ برای زائران حل نخواهد شد! در ایامی مانند عید نوروز پارکینگ که هیچ، کل حرم که هیچ، منطقه ثامن مشهد که هیچ، حتی خود مشهد هم ظرفیت میزبانی این حجم از زائران را ندارد.
ناشناس۲۴۵۲۰۴۰۰۰:۵۲:۱۴ ۱۴۰۱/۱/۸
من بعنوان یک مشهدی عرض میکنم بالاخره ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و باید به مفهوم خواص و عوام جامعه احترام بگذاریم خدام عزیز همه که با کسب شایستگی به این مقام و موقعیت خاص نائل و وارد جامعه خواص می‌شوند حق دارند از مزایای آن استفاده نمایند و هیچ ایرادی بر آنان وارد نیست. استفاده از پارکینگ مجزا، خلوت و رایگان، بعضا برخورداری از زمین های موقوفه، دریافت هفتگی غذای متبرک حضرتی و دهها امتیاز دیگر چیزی زیادی نیست که این قدر موجب حسادت عوام جامعه شده است بالاخره هر چه نباشد بنام به فرموده حضرت امام خمینی رحمه الله علیه اصلا آستانقدس مرکز ایران است و طبیعی است خواصی که خالصانه در این مرکز مهم به خدمتگزاری مشغولند باید از این امتیازات حداقلی برخوردار باشند
ناشناس۲۴۵۲۰۵۷۰۱:۲۱:۳۴ ۱۴۰۱/۱/۸
لااقل اطلاع رسانی قطعی بشودکه پارکینگهای حرم برای زائران ممنوع است ونشانی پارکینگهای عمومی دورتررا باگاهی عموم برسانند.ولی صواب وصحیح انست که اولویت رابه زائران بدهند
ناشناس۲۴۵۲۰۷۷۰۲:۱۴:۴۰ ۱۴۰۱/۱/۸
سلام من هم در مشهد زندگی می کنم متاسفانه این گزارش حرف دل همست لطفا برای مردم عادی هم فکری بکنید
سادات ذاکر۲۴۵۲۰۷۸۰۲:۲۱:۳۶ ۱۴۰۱/۱/۸
کاملا این خبر دروغ است...و پارکینگ ها را همیشه باز هست ....اینکه ظرفیت تکمیل .طبیعی چون چند میلیون نفر زایر وارد مشهد شده. پارکینگ خیلی جاهای مشهد هم ظرفیت تکمیل.... من واقعا نمی‌دونم خبرنگار با یک تابلو به چنین نتیجه ای رسیده... پارکینگ ها وقتی پر هستند فقط ظرفیت تکمیل مینویسند.... من یک شهروند مشهدی هستم.و همیشه ازپارکینک های حرم استفاده میکنمم.... لطفاً اخبار دروغ ننویسین....‌‌والکی جو سازی نکنین
یک زایر۲۴۵۲۱۱۵۰۶:۱۸:۴۸ ۱۴۰۱/۱/۸
من بارها از سمت شیرازی خواستم پارکینگ بروم در فصول مختلف بسته بوده مگه اینکه ساعت خاصی باشد که قاعدتا زایر کم باشد. دلیل آن هم این است که زور تولیت حرم به اکثر خادمان که افراد سرشناس هستند نمی رسد و بهترین پارکینگ حرم در اختیار خدمه حرم است نه زایران و بعضا با مسیول پارکینگ بحث کرده ام خدا شاهد است برای اثبات نامدیریتی پارکینگ من دو ساعت پشت درب پارکینگ توقف کردم پارکینگ باز نشد گفتم یعنی در دو ساعت یک خودرو یا ده خودرو خارج نشده!!! واقعا درسته پارکینگ ها وی آی پی شده!!!
ناشناس۲۴۵۲۱۳۰۰۷:۲۱:۴۷ ۱۴۰۱/۱/۸
سلام.من دیروز به مدت یک ساعت تمام زیر گذر رو دور زدم تا جای پارک پیدا کنم.یکی از کارکنان راهنمایی کرده که به پارکینگ خیابان نواب مراجعه کنم.آخه من سه تا بچه همراهم بود..من که نمیتونم مسیر رو پیاده برم.آخرشم مجبور شدیم جلو باب الجواد پیاده بشیم و برادرم که راننده بود بره یک جایی برای پارک ماشین پیدا کنه. ما سالی یک بار میایم زیارت و همیشه مشکل پارکینگ داریم. امیدوارم مسئولین پیگیری و مشکل رو سریع حل کنند.
رضا۲۴۵۲۱۳۳۰۷:۴۳:۱۵ ۱۴۰۱/۱/۸
خدا خیرتون بده با این گزارش اکثر مواقعی که به حرم مشرف میشین پارکینگ شماره یک نوشته ظرفیت تکمیل؟ من زیاد با این قضیه برخورد داشتم. به خدا قسم چندین بار به خاطر همین قضیه جای پارک، زوج و فرد نتونستم برم زیارت.
ناشناس۲۴۵۲۱۵۰۰۸:۴۱:۱۵ ۱۴۰۱/۱/۸
با سلام اینجانب یک ماه پیش توفیق اینو داشتم که به حرم امام رضا مشرف بشم با توجه به اینکه در آن زمان حرم خلوت بود و مسافر زیادی هم وجود نداشت ولی متاسفانه طی دو سه روزی که اینجانب به حرم مراجعه میکردم موفق به پارک ماشین در پارکینگ حرم نشدم و تمام پارکینگ‌ها تابلو زده بودند که پر است ولی به صورت خیلی زننده ای مشاهده کردم که قسمت خدام باز است و صفهای طولانی هم منتظر ورود به داخل پارکینگ خدام هستند ‌ . اینجانب که مطمئن هستم که حرم رضوی آنهمه خادم که ندارد پس اینها از کجا آمده اند خدا می‌داند و سو مدیریت در پارکینگ‌های حرم چند سالی هست که وجود دارد و امیدوارم بزودی بر طرف شود .
احمد۲۴۵۲۱۵۲۰۸:۴۵:۴۸ ۱۴۰۱/۱/۸
اصلایه سوال ؛چرا باید برای پارک از زائر هزینه دریافت شود!؟مگر کفشداری ها هزینه دریافت می کنند. پارکینگ متعلق به حرم و جایگاه خدمت رسانی به زائراست و باید رایگان باشد ،البته مشخص شود وسیله نقلیه متعلق به زائراست ،نه کسبه . ثانیا : تمامی بانیان و واقفین نذورات خود را برای خدمت به زائران می دهنددر حالیکه روز های جمعه (زمان نماز جمعه )هزینه پارک دریافت نمی گردد(که بسیار کار شایسته ایست) و البته نباید فراموش کنیم اصل در حرم زیارت است . پس همانگونه که شرکت کننده گان در نماز جمعه از دادن هزینه پارک معافند،برای کلیه زائران و همیشه رایگان گردد.باتشکر
علی۲۴۵۲۱۷۷۰۹:۵۱:۴۰ ۱۴۰۱/۱/۸
من متولد مشهد هستم و از پارکینگ های حرم استفاده کردم گزارش شما بصورت کامل نیست به جز ایام خاص مانند سال تحویل که خیابان‌ها برای تردد زائرین راحتتر باشد و یا اینکه بدليل ظرفیت کامل بخصوص در موقع نماز جماعت همیشه باز می باشد برای پارکینگ وی ای پی هم همچین چیزی وجود ندارد فقط محلی برای تردد شخصیت‌ها و مسئولین در نظر گرفته شده که هیچ فرقی با دیگر نقاط ندارد و فقط به درب ورودی نزدیکتراست و خوب با این حجم خادم رسمی و افتخاری حرم نیاز به همچین پارکینگی برای خدمت رسانی مطلوب تر نیاز است
مهدی آقا۲۴۵۲۱۷۸۰۹:۵۲:۴۴ ۱۴۰۱/۱/۸
پروژه پارکینگ طبقاتی زیر زمینی در حال ساخت است
ح.زمان۲۴۵۲۲۷۰۱۲:۲۸:۰۶ ۱۴۰۱/۱/۸
باسلام .فکر کنم کسی که این موضوع رو نوشته احتمالا شغلی ندارند و کار آزاد دارن اگه نه میدونستن که هر اداره ای برای کارکنانش پارکینگ اختصاصی داره .مگه میشه کارمندی بیاد سر کار پارکینگ نداشته باشه اونم به این شلوغی.ضمنا همین پارکینگ اختصاصی بیشتر مواقع جایی برای همین کارکنان هم نداره.وقسمت وی آی پی هم که فرمودند خیلی محدوده اینجوری که میگن نیست خیلی غلو کردن
ناشناس۲۴۵۲۴۱۸۱۷:۳۰:۵۳ ۱۴۰۱/۱/۸
من خودم از پرسنل حرم هستم، این خبر صحت نداره برای خدام افتخاری پارکینگ اختصاصی وجود دارد اما برای پرسنل حقوق بگیر،خیر اون تابلو که نوشته ورود پرسنل، فقط یک ورودی هستش که وارد پارکینگ عمومی میشه
فاطمه۲۴۵۲۴۴۰۱۸:۳۰:۲۰ ۱۴۰۱/۱/۸
بنده ساکن مشهد هستم وقتی پدر و مادرم را به حرم میبرم در ساعات اولیه صبح پذیرش پارکینگ بعلت پر بودن بسته.و من مجبورم از طریق بلوار طبرسی که مراجعه میکنم.باید آنجا بشینند من بروم ویلچر بگیرم و این مسیر را چند بار بروم و حتی یکبار گفتم تحویل ویلچر را اقلا جلو بیاورند تا مردم اذیت نشوند . وقتی این همه خادم هست مشخص دیگر پارکینگی برای مردم باقی نمی ماند .
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  2. متولی و حرمت امامزاده!

  3. کشوری که درس عبرت شد!

  4. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

  5. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  6. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

  7. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  8. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  9. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

  10. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

  11. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  12. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  13. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  14. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  15. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

  16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

  17. عددسازی چرا؟ 

  18. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  19. هنوز وقتش نرسیده؟!

  20. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  21. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

  22. درخواست مهم احمد توکلی از رئیس جمهور با موضوع تأثیر قطعی معدل در پذیرش داوطلبان

  23. شمارش معکوس آغاز شد!

  24. حزب الله از نفس نمی افتد

  25. آمادگی اصلاح مصوبه کنکور/ به دوران قبل از مصوبه برنمی‌گردیم

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. متولی و حرمت امامزاده!

    2. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

    3. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

    4. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

    5. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

    6. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

    7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

    8. عددسازی چرا؟ 

    9. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

    10. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

    11. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

    12. جنگ برده را نبازیم

    13. تلویزیون دستخوش تغییرات مدیریتی جدید شد

    14. هشدار محسن رضایی درباره تبعات گسترش ترورهای صنعتی برای آمریکا و اروپا

    15. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

    16. افسران صهیونیست از مهارت‌های شیطانی موساد می‌گویند

    17. قمپوزسيون!

    18. پزشکیان: جنگ طلب نیستیم/برای دفاع از حقوق مردم ایران به سازمان ملل می‌روم

    19. تذکر دو نماینده مجلس در مورد «حادثه تروریستی لبنان»: تجهیزات«موتورولا» را وارد نکنید

    20. استاندار جوان و اهل تسنن کردستان را بشناسید

    21. حزب‌الله: اسرائیل مسئول انفجارهای لبنان است/ دشمن را قصاص خواهیم کرد

    22. نخستین بیانیه حزب‌الله پس از انفجار پیجرها در لبنان

    23. رسایی: صداوسیما مجری پاسخگو به هتاکی شبکه آذربایجان را برگرداند

    24. هشدار ستادکل به آمریکا و اسرائیل: خونخواهی هنیه قطعی است

    25. ارزیابی روزنامه اصولگرا از نشست خبری پزشکیان/ تاکید وزیر ارتباطات بر حل مسئله فیلترینگ

    آخرین عناوین