طرح بازرسی عیدانه استاندارد آغاز شد

  4021215095

سازمان ملی استاندارد در راستای افزایش سطح کیفیت خدمات در ۱۲ گروه مختلف از جمله هتل‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، رستوران‌ها و غیره، طرح بازرسی عیدانه و رسیدگی به تخلفات در ارائه خدمات در طرح مردم‌دار را آغاز کرده است.

طرح بازرسی عیدانه استاندارد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طرح بازرسی عیدانه سازمان استاندارد برای افزایش سطح خدمات کیفیت امروز سه شنبه با حضور مهدی اسلام پناه رییس سازمان ملی استاندارد، آغاز شد.

سامانه طرح عیدانه برای از 2 ابزار جدید و پیشرفته که دارای ویژگی‌هایی از جمله یک ابزار فرم ساز که به بازرسان امکان می دهد فرم‌های بازرسی را به صورت آنلاین و آفلاین ایجاد، ویرایش و ارسال کنند. این ابزار باعث می‌شود که فرم‌های کاغذی حذف شوند و به جای آن فرم‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرند، همچنین فرم‌ها به صورت بر خط و به لحظه به مدیران ارسال شوند و نیازی به ذخیره و انتقال فیزیکی آن‌ها نباشد.

همچنین فرم‌ها به صورت چند رسانه ای استو از عکس، صدا و ویدیو پشتیبانی می‌کنند. فرم‌ها دارای معیارهای ارزیابی و نمره‌دهی مشخص هستند تا بازرسان بتوانند به راحتی امتیاز خود را به هر مورد اعلام کنند ضمن اینکه فرم ها به صورت خودکار به ابزار داشبورد ساز ارسال می‌شوند و داده های بازرسی در آن ابزار قابل مشاهده و تحلیل باشند.

این سامانه یک ابزار داشبورد ساز که به مدیران امکان می دهد داده های بازرسی را به صورت تعاملی و خلاقانه مشاهده، تجزیه و تحلیل کنند. این ابزار باعث می شود که داده‌ها از منابع مختلف جمع آوری و یکپارچه شوند و نیازی به وارد کردن داده‌ها به صورت دستی نباشد همچنین داشبوردها با استفاده از نمودارها، گراف‌ها و متن‌های قابل خواندن ایجاد شوند و مدیران بتوانند به راحتی از وضعیت کلی و جزئی خدمات آگاه شوند.

داده ها به صورت دینامیک و به لحظه بروز می‌شوند تا مدیران بتوانند از تغییرات و روندهای موجود در خدمات مطلع شوند، داشبوردها با سایر مدیران و ذی نفعان به اشتراک گذاشته شوند و از ارتباط و همکاری بین آن ها برای بهبود کیفیت خدمات استفاده شود همچنین داشبوردها دارای یک بخش برای تایید ارزیابی‌های انجام شده توسط رده‌های سازمانی مختلف باشند و مدیران بتوانند نظرات و پیشنهادات خود را در مورد خدمات ارائه دهند.

این 2 ابزار به سازمان ملی استاندارد کمک می‌کنند تا بازرسی‌های خود را به صورت کارآمد، دقیق و شفاف انجام دهد و به بهبود کیفیت خدمات در کشور بپردازد.

طرح مردم دار برای رسیدگی به تخلفات

شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه "مردم دار" به نشانی https://1517.inso.gov.ir گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا ، خدمات و نهادهای ارزیابی انطباق را اطلاع دهند.

سامانه مردم‌دار بستر الکترونیکی رسیدگی به گزارشات، درخواست ها و نظرات شهروندان، برای دادخواهی مردم در کیفی‌گرایی محصولات و خدمات است.

شهروندان می‌توانند گزارش مربوط به تخلفات در حوزه کالا، خودرو، خدمات (آسانسور، تجهیزات تفریحی، جایگاه سوخت)، نهادهای ارزیابی انطباق و همچنین انتقادات و پیشنهادات خود را به صورت غیرحضوری به اطلاع متولیان امر رسانده و ارتقای کیفیت زندگی خود را مطالبه کنند.

درگاه الکترونیکی مردم دار به نشانی فوق این امکان را برای شهروندان فراهم آورده تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدیو یا صدا در حوزه های مخلتف از طریق شماره تماس 1517 یا شماره پیامکی 10001517 ثبت و پیگیری کنند.

yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. قانون عفاف و حجاب/ ۱۵ میلیون تومان جریمه برای دو بار پیامک «بی حجابی» در فضای حقیقی و مجازی/ جریمه ۱۶۵ میلیون تومانی در چه شرایطی اعمال می‌شود؟

  2. پاسخ محکم ایران به اقدام اروپایی ها

  3. سخنان علی جنتی علیه بشار اسد/ وفاق، اسم رمز باج‌گیری نیست/ فعال شدن گروه فشار رسانه‌ای برای تحمیل سازش

  4. یک بام و دوهوای اصلاح طلبان

  5. ارقام جریمه قانون حجاب چقدر است؟

  6. خنداندن مخاطب چقدر می ارزد؟!

  7. کشته شدن جولانی، رهبر تحریرالشام تایید شد

  8. اعدام تعدادی از سربازان ارتش سوریه به دست تروریست ها (تصاویر+۱۸)

  9. اتباع خارجی نمی‌توانند به بانوان ایرانی تذکر دهند

  10. چند درصد دانشجویان علوم پزشکی‌ شاهد و ایثارگر هستند؟

  11. جزئیات مجازات‌ها و مبلغ جریمه‌ها در قانون حجاب

  12. یارانه انرژی سفارتخانه ها و اتباع حذف می شود

  13. عوارض فیلترینگ در ایران

  14. حسین توشه بازیگر تلویزیون درگذشت

  15. پزشکیان دوشنبه شب با مردم سخن می‌گوید

  16. دو دهه اتلاف وقت در مذاکره با اروپا

  17. بلایی که در دولت احمدی نژاد بر سر بازنشستگان آمد

پربحث‌های هفته

  1. پایتخت جدیدایران؛ شهری غیر از شهرهای مهم !

  2. انتخاب دشوار غرب؛ ایران هسته ای با سلاح یا بدون سلاح؟!

  3. مکالمه خيالي «جک» و «آرش»، فرداي تحقق بازدارندگي هسته ای!

  4. فردوسی‌پور و فرش قرمزی که پهن نشده!

  5. قانون عفاف و حجاب/ ۱۵ میلیون تومان جریمه برای دو بار پیامک «بی حجابی» در فضای حقیقی و مجازی/ جریمه ۱۶۵ میلیون تومانی در چه شرایطی اعمال می‌شود؟

  6. وزیر کشور:‌ دیگر توان پذیرایی از اتباع خارجی را نداریم‌

  7. توهین به قالیباف فقط به‌خاطر یادآوری قانون/ جنجال پسر پزشکیان/ دعوت مدام به چالش با رهبری نظام

  8. جنگ در سوریه شعله‌ور شد / کنترل مناطق درگیر در سوریه با چه کسانی است؟

  9. پاسخ محکم ایران به اقدام اروپایی ها

  10. تاریخ ابلاغ قانون حجاب مشخص شد

  11. ورود کاروان‌های عظیم غذایی به پایگاه «عین‌الاسد»/ این اقدام آمریکا نشانه‌ای از آغاز جنگ است؟

  12. پزشکیان: نخواهیم گذاشت سفره و معیشت مردم دچار مشکل شود

  13. وقتی نقاب از چهره می افتد...

  14. رسائی : ظریف هرهر می خندد و مجلس را مسخره می‌کند و می‌گوید قرار است من را عزل کنند!

  15. مذاکره؛ نه تابو نه هدف / سالاد جلایی‌پور برای دولت/ هنوز ماه عسل شماست آقای عارف!

  16. سخنان علی جنتی علیه بشار اسد/ وفاق، اسم رمز باج‌گیری نیست/ فعال شدن گروه فشار رسانه‌ای برای تحمیل سازش

  17. دروغی که خود صهیونیست ها هم باور ندارند

  18. کلاهتان را قاضی کنید آقای میرسلیم !

  19. چرا اروپا دنبال آغاز مجدد گفت‌وگوها با ایران است؟

  20. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: برجام نشان داد که منافع ملی ما با مذاکره تامین نمی‌شود/ اگر فردوسی‌پور استاد موقعیت‌شناسی است، صدا و سیما هم استاد موقعیت‌سوزی است

  21. چرا صحبت‌های قالیباف بر مذاق اصلاح‌طلبان رادیکال خوش نیامد؟

  22. قالیباف: انتصاب ظریف غیرقانونی است/ دولت تدبیر کند

  23. توضیح ساترا در باره جلوگیری از گزارش‌های فردوسی‌پور

  24. با این کمدی ها حال ما خوب نمی شود!

  25. یک بام و دوهوای اصلاح طلبان

آخرین عناوین