مراکز غذاهای خیابانی در تهران

  4030407091 ۰ نظر، ۲ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

غذا فروشی‌های سیار یا فودتراک‌ها که به فروش غذاهای سرد و گرم و انواع نوشیدنی های گرم و سرد می‌پردازند از جمله کسب‌و‌کارهایی هستند که معمولاً در اواخر شب شروع به فعالیت کرده و در خیابان‌های خاصی از تهران حضور دارند.

مراکز غذاهای خیابانی در تهران

شاید یکی از زیباترین ماجراجویی‌هایی که دوست دارید در تهران داشته باشید، مخصوصا در شب‌های بلند تابستان، قدم زدن در خیابان‌های مختلف آن باشد. پیاده‌روی به قصد شکم‌گردی، اما خیابان خوشمزه تهران کجاست و در کدام خیابان تهران می‌توانیم غذاهای خوشمزه بخوریم.

 

خیابان سی‌تیر خیابان خوشمزه‌های تهران که البته فعلا تعطیل شده است 

خیابان سی تیر از قدیمی ترین خیابان های تهران است که به عنوان یکی از اصلی ترین پاتوق ها برای خوردن غذاهای خیابانی و دنیایی از خاطره های دلچسب محسوب می شود. این خیابان اتفاقات تاریخی زیادی را به خود دیده است که مهم‌ترین آن جنبش ملی شدن صنعت نفت بود. در این خیابان وجود خانه های تاریخی ، موزه ها وگالری ها باعث حضور گردشگران زیادی به آن جا شده است.

زمانی که در این خیابان قدم می‌زنید، خواهید دید، در تمام خیابان غذا فروشی های خیابانی متعددی وجود دارند، که غذای هر کدامشان دنیایی از طعم و جذابیت است. چندین کافه و رستوران سیار نیز تا ساعت 12 شب فعال هستند، که می‌توان از انواع جگرکی ها، جوجه و کباب فروشی ها و یا آنهایی که در روزهای سرد آش و سوپ می‌فروشند غذای مورد علاقه خود را تهیه کنید. رستوران های این خیابان در شب جلوه و نورپردازی بی نظیری دارند، که نوای موسیقی شبانه این جذابیت  را چند برابر می‌کند.

این خیابان در مرکز تهران قرار دارد و شما می‌توانید در ایستگاه فردوسی پیاده شده و تا رسیدن به آنجا قدم بزنید. اگر از جنوب تهران هم می‌خواهید به این منطقه بیایید می‌توانید از سمت ایستگاه حسن آباد یا امام خمینی خود را به آنجا برسانید. اگر که در مرکز شهر هستید، کافیست خود را به میدان جمهوری برسانید و از آنجا تا خیابان سی تیر فاصله ی چندانی نیست.

مراکز غذاهای خیابانی در تهران

باب همایون

خیابان باب همایون یکی از خیابان های قدیمی شهر تهران است. می توانید از دور میدان امام خمینی وارد خیابان باب همایون شوید و از خوردن انواع غذاها، دونر، برگر، آش رشته، غذاهای ایرانی و ... لذت ببرید. بهترین مسیر با مترو، این خیابان دقیقا جلوی متروی امام خمینی قرار دارد.

مراکز غذاهای خیابانی در تهران

بازار

از مترو ۱۵ خرداد که پیاده می‌شوید تا انتهای خیابان ۱۵ خرداد در یک طرفه راسته بازار، غذافروشی‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که بهترین غذاهای خیابانی تهران را عرضه می‌کنند.

در این راسته علاوه‌بر غذافروشی‌های مختلف، مغازه‌های آبمیوه‌گیری را هم می‌بینید که در همان لحظه آب میوه تازه برای شما می‌گیرند. این مغازه‌ها به شدت شلوغ هستند و گاهی برای گرفتن غذا باید صف بایستید.

از جمله بهترین غذاهای خیابانی تهران که باید در خیابان ۱۵ خرداد یا بازار بزرگ تهران امتحان کنید، فلافل مروی و کباب لقمه همایونی است.

مراکز غذاهای خیابانی در تهران

خیابان دولت آباد

از آنجایی که عرب‌های زیادی در این محله زندگی می‌کنند، غذاهای عربی مانند فلافل و سمبوسه در این خیابان به فروش می‌رسد. 

مراکز غذاهای خیابانی در تهران

خیابان پیروزی

یکی دیگر از بهترین غذاهای خیابانی تهران را در محله پیروزی می‌توانید بخورید. با رفتن یه این محله می‌توانید کبابی‌های زیادی را پیدا کنید. حتی برخی از آن‌ها بیش از نیم قرن در آنجا کار می‌کنند. می توانید انواع کباب را در پیروزی بخورید. مرغ، گوشت و جگر. مزیت اینجا این است که حتی بعد از نیمه شب هم می‌توان در آن غذا پیدا کرد. این خیابان بین خیابان شهدا و کلاهدوز قرار دارد و برای رسیدن به آن می توانید از مترو یا حتی اتوبوس استفاده کنید.

مراکز غذاهای خیابانی در تهران

میدان صنعت

مدتی است که در شهرک غرب و در ضلع شمالی میدان صنعت و خیابان پاکنژاد، بهترین غذاهای خیابانی تهران عرضه می‌شود. این فوداستریت پُر از فودتراک‌هایی برای پذیرایی از تهرانی‌ها است. در این منطقه، ون‌ها و کامیونت‌های رنگارنگ و هوس‌برانگیز غذا دور هم جمع می‌شوند و ازدحام جمعیت نیز نشانی از کیفیت و خوشمزگی غذای در حال عرضه است.

 

میدان آزادی، پناهگاهی برای مسافران در تهران

یکی دیگر از مکان هایی که می توانید برای خوردن غذاهای خیابانی تهران انتخاب کنید، میدان آزادی یا در حقیقت باید بگوییم ترمینال غرب است. در این منطقه رونق فروشندگان غذاهای خیابانی به دلیل حجم بالای مسافرانی که در آن رفت و آمد می کنند بالاست و می توانید در آن انواع غذاهای خوشمزه مثل جگر، ساندویچ های سرد و گرم به خصوص بندری های تند را امتحان کنید.

دسترسی به میدان آزادی تهران یکی از راحت ترین کارهای جهان است، چرا که شما می توانید با استفاده از مترو، اتوبوس، تاکسی یا وسیله نقلیه خودتان به راحتی به سمت میدان آزادی حرکت کنید و به آن برسید.

 

جگرکی های معروف تهران

جگر، دل و قلوه از جمله غذاهای خوشمزه‌ای است که بسیاری از پزشکان معتقدند برای سلامتی می‌تواند مفید و یا حتی مضر باشد.

با توجه به اینکه بسیاری از پزشکان پیشنهاد می‌کنند برای تامین نیازهای بدن گاهی باید جگر، دل و قلوه مصرف کنید، بنابراین جگرکی‌های معروف تهران بهترین انتخاب خواهند بود. در حال حاضر جگرکی‌های بسیار معروفی در تهران فعالیت می‌کنند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

مراکز غذاهای خیابانی در تهران

جگرکی توچال

اگر به دنبال خوردن جگر با کیفیت عالی و طعمی بی‌نظیر هستید، جگرکی توچال می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. این جگرکی مشتری‌های خاص خود را داشته و بسیار شلوغ است و علت آن نیز تازگی و کیفیت بالای مواد اولیه مصرفی توسط جگرکی توچال است.

این جگرکی فضای کوچکی داشته و جایی برای نشستن ندارد بنابراین می‌توانید ایستاده یا داخل ماشین غذای خود را میل کنید.

 

جگرکی شبزدگان

در حال حاضر شبزدگان دارای دو شعبه مجزاست که در شعبه قیطریه آن می‌توانید هنرمندان و ورزشکاران را ببینید که در نیمه‌های شب برای خوردن جگر به این شعبه می‌آیند.

جگرکی شبزدگان علاوه‌بر کیفیت بسیار بالا، مجموعه‌ای تمیز با کادری مجرب دارد و در کنار بال کبابی، نان تازه و سبزیجات نیز دارد.

 

جگرکی‌های میدان بهمن

یکی از پُرطرفدارترین جگرکی‌های تهران که می‌توانید بهترین غذاهای خیابانی تهران را در آن خریداری کنید، جگرکی‌های میدان بهمن یا میدان کشتارگاه هستند. 

میدان بهمن در جنوب تهران واقع شده و بهترین محله تهران برای خوردن دل و جگر تازه است. با توجه به اینکه این میدان به کشتارگاه نزدیک است، بنابراین همیشه مواد اولیه تازه و کشتار روز را عرضه می‌کند.

 

جگرکی بهار نارنج

یکی از محبوب‌ترین غذاهای منوی جگرکی بهارنارنج، جگر و کوهان است که طرفداران ویژه خود را داشته و کادر این جگرکی خلاقیت بالایی در ترکیب دل و جگر و قلوه به روش‌های مختلف دارند.

 

جگرکی دادمان

در جگرکی دادمان همه غذاها همراه با نان داغ و سبزی تازه سرو می‌شوند به همین دلیل این جگرکی یکی از مراکز شلوغ تهران است که بیشتر پذیرای خانواده‌هاست.

 

جمع بندی

غذای خیابانی در تهران، به یک فرهنگ غذایی خلاقانه و پرطرفدار تبدیل شده است. با رونق شغل‌های خیابانی و تنوع غذاها، خیابان‌های تهران به شهری رنگارنگ و پرانرژی تبدیل شده‌اند. این فرهنگ غذایی، به تنوع غذاهای محلی و بین‌المللی می‌پردازد و امکان تجربه‌ی طعم‌های جدید را برای مردم فراهم می‌کند.

تهران به عنوان پایتخت ایران، مکانی مناسب برای خوردن غذای خیابانی است و می‌توان انواع غذاهای خیابانی را در این شهر پیدا کرد. از غذاهای محلی ایرانی گرفته تا غذاهای خارجی مانند پیتزا و برگر، همه در خیابان‌های تهران قابل دسترسی هستند.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  3. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  4. دروغ‌های بزرگ!

  5. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  6. زاکانی انصراف داد

  7. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  8. علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  9. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  10. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  11. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  12. بازنگری کنید

  13. نیازهای توسعه‌ای ایران بازی چند جانبه را می‌طلبد

  14. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  15. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  16. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  17. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  18. با نظرات کارشناسان اطراف «پزشکیان» آشنا شوید

  19. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  20. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  21. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  22. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  23. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  24. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  25. قالیباف یا جلیلی؟

آخرین عناوین