شمار جانباختگان حادثه معدن طبس به ۳۸ نفر افزایش یافت

  4030702035 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون مجموع فوتی‌های حادثه معدن طبس به ۳۸ نفر رسیده و همچنان ۱۴ نفر دیگر در معدن بلوک C محبوس هستند.

به گزارش شفقنا، جواد قناعت روز دوشنبه در حاشیه معدن حادثه دیده طبس در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مردم کشور به خصوص خانواده‌های داغدیده این حادثه افزود: بعد از وقوع حادثه معدن طبس در شامگاه شنبه تمام امکانات استان بسیج شد تا عملیات امدادی در ۲ بلوک B و C با سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: در بلوک B تعداد ۴۷ نفر از کارگران محبوس شده بودند که ۳۰ نفر فوت و پیکر آنها به بیرون منتقل شد و همچنین ۱۷ نفر مصدوم شده بودند که اکنون ۱۰ نفر بستری و مابقی ترخیص شده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: بعد از اتمام عملیات امدادی در بلوک فوق، تمام تمرکز گروه بر بلوک C گذاشته شد، در این معدن ۲۲ کارگر مشغول به کار بوده‌اند که تا این لحظه اجساد هشت نفر به بیرون منتقل و ۱۴ نفر همچنان محبوس هستند.

وی با بیان اینکه کار امداد و نجات در این معدن همچنان ادامه دارد: هشت گروه تخصصی پنج نفره HSE معادن زغالسنگ در این معدن مشغول انجام عملیات امدادی هستند.

قناعت تاکید کرد: تراکم گاز در مسیر تونل بلوک C به خصوص انتهای معدن بسیار بالا است که این موضوع عملیات امدادی و تخلیه را مقداری با کندی مواجه کرده اما به صورت مستمر در حال انجام است.

وی اضافه کرد: اکنون نایب رئیس مجلس و هیات همراه، رئیس کمیسیون صنایع و معادن، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در منطقه حضور دارند و جلسات متعددی برگزار شده است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: ستاد مدیریت بحران در خصوص حادثه معدن طبس نیز شب گذشته با حضور وزیر کشور و سایر وزرا در محل فرمانداری شهرستان برگزار و موضوعات متعددی مطرح شد.

وی افزود: تصمیم گرفته شد گروه‌های کارشناسی با افرادی فنی و تخصصی از وزارتخانه‌های صمت، کار و سایر مجموعه‌ها تشکیل و ابعاد حادثه را بررسی کنند و اعلام حادثه توسط این گروه اعلام خواهد شد.

قناعت یادآور شد: امیدواریم در ساعات آینده پیکر سایر جان باختگان از معدن به بیرون منتقل شود و وضعیت این بلوک مشخص و از حال بحران خارج شویم.

به گزارش شفقنا، حادثه انفجار ۲ معدن شرکت معدنجوی طبس ساعت ۲۱ شامگاه شنبه رخ داد و تصاعد آنی گاز متان سبب شد ۶۹ کارگر در این معادن محبوس شوند.

با آغاز عملیات امدادی توسط تیم‌های تخصصی HSE معدن، در وهله نخست تعداد ۱۳ کارگر که جان خود را از دست داده بودند به بیرون کشیده شد و با ادامه عملیات این آمار به ۳۰ فوتی و ۱۷ مصدوم در بلوک نخست رسید.

عملیات امدادی بلوک دوم نیز عصر روز گذشته در دستور کار قرار گرفت و مرحله به مرحله با تخلیه گاز پیش رفت و تا پایان شب تعداد فوتی ها معادن با اعلام رسمی پزشکی قانونی به ۳۱ نفر رسید.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، هنوز عملیات امدادی در حال انجام است و تاکنون تعداد فوتی‌ها به ۳۸ نفر رسیده و ۱۴ نفر هنوز در معدن دوم محبوس هستند.

بنا بر اعلام تیم تخصصی امدادی، از ورودی تونل معدن بلوک C تا محل حبس معدنچیان هزار متر فاصله است که تا شب گذشته تیم‌ها به ۴۰۰ متری کارگران رسیده بودند، بامداد امروز پیکر بی جان چهار کارگر از این معدن به بیرون منتقل شد.

شرکت معدنجوی طبس با دارا بودن هزار و ۷۰۰ کارگر ۲۷ سال سابقه فعالیت دارد و قبل از این هیچ حادثه‌ای که منجر به فوت کارگران شود در این معادن رخ نداده است.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  2. متولی و حرمت امامزاده!

  3. کشوری که درس عبرت شد!

  4. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

  5. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  6. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

  7. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  8. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  9. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

  10. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

  11. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  12. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  13. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  14. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  15. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

  16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

  17. عددسازی چرا؟ 

  18. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  19. هنوز وقتش نرسیده؟!

  20. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  21. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

  22. درخواست مهم احمد توکلی از رئیس جمهور با موضوع تأثیر قطعی معدل در پذیرش داوطلبان

  23. شمارش معکوس آغاز شد!

  24. حزب الله از نفس نمی افتد

  25. آمادگی اصلاح مصوبه کنکور/ به دوران قبل از مصوبه برنمی‌گردیم

آخرین عناوین