واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  4030129087 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

ضعف سند تحول قضایی در دفاع از افشای فساد

فرهیختگان درباره دومین سند تحول قضایی قوه قضائیه که روز گذشته ابلاغ شد نوشت: «در سند به «پیگیری اجرای «قانون حمایت از گزارشگران فساد» از دستگاه‌های ذی‌ربط و ایجاد سامانه گزارشگران فساد با لحاظ ویژگی‌های مندرج در قانون» اشاره شده است اما این قانون- حداقل در ظاهر آن- نشان‌دهنده حمایت از رسانه‌ها در پرونده‌های مرتبط با فساد نیست. اگر قرار باشد رسانه‌های رسمی -‌و نه کانال‌های بی‌نام و نشان- فاقد چنین حمایتی باشند، یکی از ابزارهای تقریبا رایگان نظارتی و انتقادی کشور از میان برداشته می‌شود.

از بین رفتن کارکرد نظارتی رسانه‌ها در ایران، بهترین کمک در انتقال مرجعیت رسانه‌ای به خارج از کشور است. اما اگر قرار باشد رسانه‌ها به‌عنوان یک ابزار نظارتی به وظایف‌شان عمل کنند، نیاز به بازنگری در بخش آزادی‌بیان سند تحول قضایی است.

در شرایط فعلی اگر رسانه‌ای با تکیه بر اسناد، گزارشی از وقوع فسادی بزرگ در ابعاد چند هزار میلیارد تومانی بنویسد، بلافاصله با چندین شکایت از سوی فرد مفسد به اتهام نشر اکاذیب، توهین، افترا و... مواجه می‌شود و حداقل دو سالی باید درگیر راهروهای دادسرای رسانه، دادگاه کیفری و دیوان عالی کشور باشد.

نکته تاسف‌بار این است که در چنین وضعیتی رسانه امکان شکایت بابت فساد را ندارد و سیستم قضایی نیز کمتر سعی می‌کند به چنین پرونده‌هایی ورود کند. احتمالا حتی پس از طی فرآیند قضایی و تبرئه رسانه از اتهامات، باز هم سیستم قضایی به آن فساد ورود نمی‌کند.

بنابراین در سکوت و عدم‌پیگیری دستگاه قضا، رسانه‌ها بابت افشای فساد ضمن پرداخت هزینه سنگین، اجازه انتشار گزارش‌های بیشتر از فساد مذکور را نیز ندارند. در سند تحول قضایی به تسهیل فرآیند اعلام جرم توسط نهادهای مردمی اشاره شده اما متاسفانه هیچ نقشی برای رسانه‌ها درنظر گرفته نشده است.

اگر در این سند، امکان گزارش‌دهی به دستگاه قضا از سوی رسانه‌ها و بررسی فوری آن از طریق سازمان بازرسی کل کشور همزمان با رسیدگی به شکایت متخلفان و مفسدان وجود داشته باشد، شبکه‌های فساد، برای شکایت‌های بی‌مورد از رسانه‌ها و تحدید آزادی‌بیان، کمی خویشتنداری به خرج می‌دهند.»

***

نظر شمس‌الوعظین درباره احتمال حمله اسرائیل

ماشاءالله شمس‌الوعظین، روزنامه نگار اصلاح‌طلب و کارشناس مسائل منطقه درباره عملیات وعده صادق گفتگویی با اعتماد داشته که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید: 

«-ايران قطعا بايد واكنش مناسب به اسراييل نشان مي‌داد؛ اينكه حجم، گستره و چگونگي اين پاسخ به چه صورت باشد در حيطه تخصص و اختيار نظاميان كشور است. به ‌طور كلي ايران با واكنشي كه نشان داد، سطح تازه‌اي از بازدارندگي را تثبيت كرد. 

-اسراييل واكنش مستقيم نشان نمي‌دهد، مگر اينكه (دقت كنيد، اين نكته مهم است) به اين نتيجه رسيده باشد كه جنگ غزه را كاملا باخته و نتوانسته بازدارندگي لازم ايجاد كند. سپس تلاش كند بازدارندگي برباد رفته خود را در يك جنگ جايگزين احيا كند. جنگ جايگزين هم نبردي كلاسيك است كه هم ايران و هم اسراييل در آن تخصص دارند.

اسراييل در جنگ نامتقارن با حماس در نوار غزه (هم در ابعاد نظامي، هم در بخش رسانه‌اي و تبليغاتي و هم از منظر سياسي) شكست خورده است. ممكن است بخواهد اوضاع خراب خود را از طريق مواجهه ديگري (حمله به ايران) جبران كند. البته اين شرايط براي طرف‌هاي مختلف مثبت نخواهد بود.

-بعيد است كه اسراييل دست به يك چنين اقدامي با تبعات بلندمدت بزند. اسراييل با ايران تفاوت دارد؛ اسراييل فاقد عمق استراتژيك سرزميني است. اسراييل 190 روز جنگ ويرانگر با حماس را تجربه كرده بدون اينكه توفيقي در اين جنگ داشته باشد.

نكته سوم اينكه اسرایيل داراي شكاف‌هاي زياد عمودي و افقي سياسي است. عمودي در ساختار سياسي‌اش و افقي در بدنه اجتماعي‌اش. به اين دليل كه منافع شخصي نتانياهو با منافع ملي اسراييل گره خورده است.

در نتيجه معتقدم هر چند دو طرف به قلمروي خاكستري رنگ وارد شده‌اند. اما بعيد مي‌دانم دو طرف به يك اندازه وارد اين منطقه خاكستري رنگ شده باشند. شرايط اسراييل بسيار شكننده‌تر از ايران است.»

***

باید برای حذف ارز 28500 برنامه‌ریزی کرد

خراسان نوشت: »با فرض این که ممکن است در کوتاه مدت گریزی از تعیین نرخ ترجیحی برای تامین ارز برخی کالاها نباشد، پرسش این است که برنامه بانک مرکزی برای روز سرنوشت ساز حذف ارز 28500 چیست؟ چراکه به طور کاملا روشنی می توان مطمئن بود که سیاست ارز 28500 هم مثل ارز 4200 دائمی نخواهد بود حتما روزی به مرحله حذف این ارز خواهیم رسید.

یادآوری این نکته مهم است که حذف یک باره این ارز شوک تورمی جدیدی ایجاد می کند که در ادامه 5 سال تورم بالای 40 درصد، ممکن است تبعات اقتصادی و اجتماعی نامناسبی به دنبال داشته باشد. با این ملاحظه اگرچه سوزاندن فرصت مصوبه مجلس برای کاستن از حجم ارز 28500 از سوی دولت اقدام بسیار غلطی بود اما حرکت از سقف 15 میلیارد دلار ارز 28500 که در 7 بهمن توسط رئیس سازمان برنامه عنوان شد تا 11 میلیارد دلاری که روز گذشته از سوی وی گفته شد، مسیر اصلاحی امیدبخشی طی شده است اما به نظر می رسد این مسیر باید به شکل زیر ادامه یابد:

1 - نرخ ارز ترجیحی 28500 به تدریج و با شیبی ملایم افزایش یابد تا فاصله این نرخ با نرخ بازار بیش از این نشود چرا که تشدید این فاصله تبعات زیادی در کاهش انگیزه تولید و تشدید انگیزه واردات و همچنین فسادهای ناشی از ارز چند نرخی دارد.

2 - سقف اختصاص ارز 28500 به تدریج و با حذف هر چه سریعتر کالاهایی که اختصاص این ارز به آن ها اثر چندانی ندارد صورت گیرد. بررسی تجربه ارز 4200 و حذف تدریجی برخی اقلام آن پیش روست و می توان از آن تجربه درس گرفت.

3 - خوشبختانه کالابرگ الکترونیک پس از تعلل های اولیه، اکنون با استقبال قابل قبولی مواجه شده است. می توان با تعدیل نرخ ارز 28500 و کاهش سقف آن به تدریج منابع لازم برای افزایش منابع کالابرگ الکترونیک را تامین کرد و حمایت غذایی لازم را در شرایط تورمی فعلی که به ویژه قشر حقوق بگیر از جمله کارگران با افزایش کمتر از تورم دستمزد دچار مشکل هستند، به عمل آورد.»

***

تکذیب تغییر در تیم اقتصادی دولت

به گزارش ایسنا، سپهر خلجی رییس شورای اطلاع رسانی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتشار شایعاتی از تغییر در تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی افزایش یافته است. کاهش بیکاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است.

وی تصریح کرد: شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند اما قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.

***

واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه

به گزارش تسنیم، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسبق کشورمان درخصوص عملیات تلافی جویانه ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق تصریح کرد که این حمله حق ایران بود.

احمدی نژاد اضافه کرد: هر کشوری به صورت غیرقانونی به سایر کشورها حمله کند، باید پاسخ آن را دریافت کند چراکه این حق کشوری است که مورد تهاجم قرار گرفته است.

***

گلایه بهادری جهرمی از مجلس درباره لایحه تشکیل وزارت بازرگانی

به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی گفت: نظارت موثر بر بازار ،جلوگیری از افزایش قیمت ها و نظارت پذیر کردن بازار مستلزم تمرکز در حوزه نظارت بر بازار است ما بارها این را مطرح کردیم و نگاه دولت این بوده است.

وی افزود: تجربه نشان داده است که پراکندگی و پخش کردن حوزه نظارتی ذیل وزرات خانه‌های مختلف موجب افزایش ساختار و ناکارآمدی می‌شود؛مثلا بخشی از محصولات لبنی در حوزه دامی است و بخشی دیگری در حوزه بسته بندی، به صنعت مربوط می شود و بخشی هم در صنف به فروش می رسد که باید تفکیکی در این زمینه صورت گیرد.

سخنگوی دولت تصریح کرد:دولت به منظور نظارت موثرتر بر بازار داخلی با طرحی که در دستور کار مجلس بود به صورت کتبی موافقت کرد و هم لایحه برای تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار داخلی تقدیم مجلس کرد و لایحه ای هم برای تشکیل وزرات بازرگانی تقدیم مجلس کرده است ،متاسفانه نگاه همکاران ما در مجلس شورای اسلامی این بود که این موضوع اولویت ندارد و به مدت شش ماه این لایحه از دستور کار خارج شده است.

وی اضافه کرد: نگاه دولت این است که بازار اولویت اول کشور است و ما مستمر مذاکراتی در این زمینه داشته و داریم و خواهش این است که زودتر در این حوزه تصمیم گیری شود کار امروز را به فردا واگذار نکنیم و امیدواریم در همین مجلس این موضوع در دستور کار قرار گیرد. امیدواریم ما بتوانیم با حوزه تمرکز در حوزه نظارت بر بازار دریک وزراتخانه قدرت نظارتی ،دقت نظارتی و بهره وری را افزایش دهیم.

***

وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

به گزارش فارس، زارع پور وزیر ارتباطات در حاشیه نشست هیئات دولت در اربطه با پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تصریح کرد: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هم سال قبل از آن در این اتحادیه مورد تقدیر قرار گرفته بود. امسال مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد و سال گذشته ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره داده می‌شد و ۱۲ درصد از آن هوشمند بوده و تلاش می‌کنیم امسال این میزان به ۳۰ درصد برسد.

وزیر ارتباطات در خصوص افزایش سرعت اینترنت گفت: امسال انشالله نسبت به سال قبل به میزان 50 درصد به سرعت اینترنت تا پایان سال اضافه خواهد شد و داشبوردی نیز تهیه شده است که مردم می توانند در آن از وضعیت سرعت اینترنت کشور با خبر شوند.

زارع پور در رابطه با آمادگی کشور در رابطه با پرتاب ماهواره ها اظهار داشت: ماهواره‌های متعددی در حال ساخت و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم. سعی می‌کنیم ماهواره‌های متعددی را به شکل سنجشی داشته باشیم؛ یعنی چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور وجود داشته باشد.

***

تکذیب خروج ایران از «ایکوم» و «ایکوموس»

به گزارش ایسنا، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایکوموس شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی است و اخبار کذبی که منتشر شد که ایران ایکوموس و ایکوم خارج شده است تکذیب می‌شود.

وی افزود: در دولت سیزدهم فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب بیشتر دنبال شده است.

وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و از سال‌ها قبل پرداخت حق عضویت آنان از سوی افراد حقیقی انجام می‌شود. تنقیح جدیدی که درباره قوانین انجام شد، هیچ ربطی به ادامه یا همکاری‌نکردن ما با این دو مجموعه ندارد.

***

واکنش اسلامی به سخنان اخیر گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره ادعای رافائل گروسی رئیس سازمان بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، تصریح کرد: گزارش‌هایی که آقای گروسی یا مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است. در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است  در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و نظارت و دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی‌شان نسبت به عملکرد ما همیشه به‌روز است.

وی ادامه داد: ۱۲۰ بازرس تائید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تاسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند. جمهوری اسلامی هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه‌دار کند، نمی‌پذیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به وضعیت برجام، گفت: در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است. آژانس بین المللی انرژی اتمی هر سه ماه یک بار به شورای حکام و ۶ ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل گزارشی درباره فعالیت هسته‌ای ایران ارائه می‌دهد و موضوع انطباق یا عدم انطباق فعالیت هسته‌ای ایران با برجام محور اصلی گزارش است. ما هم طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، متعهد هستیم؛ در صورتی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند، شرایط فعلی به وجود می آید. در صورتی که اگر آنها به تعهدات خود عمل کنند، جمهوری اسلامی هم به تعهدات برجامی در خصوص بندهایی که برای برخی محدودیت‌ها وجود دارد، عمل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام به تعهدات خود عمل می‌کند ولی رافائل گروسی در صحبت‌های اخیر گفته است ایران نسبت به غنی‌سازی بالا اقدام می‌کند اما باید تاکید کنیم این به معنای برخورداری ایران از سلاح هسته‌ای نیست. آقای گروسی به حضور بازرسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در ایران و تعاملات خوب بین ایران و آژانس هم اشاره کرده است. او در آینده به ایران سفر خواهد کرد و تنظیمات دوطرف به‌روز خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۶۰۲۰۰۲۱:۰۷:۵۸ ۱۴۰۳/۱/۲۹
با توجه به تحرکاتی مه کشورهای متخاصم مممکن است انجام دهند چرا gps کشور همچنان فعال است
ناشناس۳۴۶۰۳۷۳۰۳:۲۷:۱۱ ۱۴۰۳/۱/۳۰
نهایتا ما بتونیم سیستم چین و روسیه رو با درخواست غیر فعال کنیم ولی جی پی اس و سیستم اروپایی هستند و نهایتا بتونه یه منطقه چند ده کیلومتری رو ببنده اسراییل هیچ غلطی نمی کنه اسمش روشه
ناشناس۳۴۶۰۴۳۱۰۷:۰۳:۳۴ ۱۴۰۳/۱/۳۰
لطفاً فیلترینگ فضای مجازی را بطور کامل بردارید و دسترسی به واتساپ تلگرام یوتیوب اینستاگرام و دیگران را تسهیل بفرمایید چونکه راه برقراری ارتباط با دوستان و خانواده و کارهای دانشگاهی و بخصوص کارهای تجارت بین الملل ازین طریق است و بسیار مشکل داریم. همچنین سرعت اینترنت را بیشتر بفرمایید تا از اتلاف وقت مردم جلوگیری شود. بسیاری از داروهای واجب و حیاتی برای بیماران که در همه کشورها براحتی میتوان تهیه کرد، در ایران بکلی نایاب است، لطفاً فکری کنید. وسایل و لوازم و تجهیزات خانگی و صنعتی پزشکی درمانی درجه یک جهانی در ایران کم است لوازم ژاپنی آلمانی آمریکایی... و همه مجبوريم از برندهای نامعتبر و به قیمت چندین برابر واقعی استفاده کنیم. خواهشمندم که بنزین سوپر درجه یک همیشه در جایگاه ها موجود باشد، چونکه باعث سلامت موتور خودروها است و کاهش هزینه های سنگین تعمیرات موتور خودروها. و مهمتر از آن پاکیزگی هوای شهرها باعث کاهش درصد بسیاری از بیماریها شده و کاهش هزینه های سرسام آور درمانی و تبعات آن.... با تشکر
ناشناس۳۴۶۰۴۴۷۰۷:۴۴:۲۰ ۱۴۰۳/۱/۳۰
این روزهای احمدی نژاد بسیار عبرت آموز است تا دیروز سوپر ضدصهیونیست بود امروز حتی از بردن نام اسراییل به عنوان متخاصم و مهاجم به کنسولگری ایران پرهیز میکند این عاقبت افراط و تفریط است البته در تاریخ انقلاب از این دست افراد که ابتدای انقلاب ضد امپریالیست و آمریکا بودن و الان طبل ارتباط مستقیم با آمریکا از دستشان نمی افتد،کم نبوده است
ناشناس۳۴۶۰۵۰۸۰۹:۱۸:۰۹ ۱۴۰۳/۱/۳۰
آدم پرحرف که موضوع هولوکاست مطرح کرد حالا اسراییل غاصب و متجاوز را کشور مینامه هر جای دنیا بود این ادم را محاکمه و مجازات میکردند
ناشناس۳۴۶۰۵۱۷۰۹:۲۷:۳۲ ۱۴۰۳/۱/۳۰
این آقا که8سال رییس جمهوربوده، چرااسراییل را یه کشورمیدونه.
حسن۳۴۶۰۷۴۵۱۳:۲۰:۵۶ ۱۴۰۳/۱/۳۰
چرا جلوی کاهش ارزش پول ملی که نشانگر اقتدار اقتصادی هر کشوریست را نمیگیرید با این نگاه و عملکرد دولت نا قیام قیامت ما رانت ارزی داریم .
ناشناس۳۴۶۰۷۵۱۱۳:۲۵:۳۲ ۱۴۰۳/۱/۳۰
زارع پور = مسبب سرعت پایین اینترنت و فیلتر شدن پیامرسان ها خاندوزی = مسبب تورم و گرانی
شیدا۳۴۶۰۹۲۴۱۶:۴۵:۰۶ ۱۴۰۳/۱/۳۰
احمدی نژاد هر از گاهی برای کسب محبوبیت خود حرفهایی میزند حرفستان......
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. دور باطلی که تمامی ندارد!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  17. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین