به گزارش ایسنا، مهندس مسعود درستی در این زمینه گفت: از حدود سال ۱۳۹۲ به دلیل نیاز شرکت مترو به فضایی کارگاهی، بلوار قیام ابتدا برای آمادهسازی شفت دستگاه حفار مکانیزه مورد استفاده قرار گرفت و سپس به عنوان کارگاه بچینگ و عملیات اجرایی پروژه احداث ایستگاه های میدان قیام و خیابان شهدای هفدهم شهریور همچنین در اختیار پیمانکاران مربوطه بود.
درستی در ادامه افزود: سال گذشته مقارن با افتتاح ایستگاه میدان قیام ( ۱۴ اسفند ۱۳۹۹) و با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ حدود ۶۰۰ متر از بلوار قیام پس از بهسازی کامل و در شکلی به مراتب بهتر از گذشته اش، آزادسازی شد و امروز در حالی که به روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ نزدیک میشویم، مسیر باقی مانده از این بلوار آماده تحویل به شهروندان صبور پایتخت شده است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران در خاتمه گفت: بلوار قیام در وضعیت جدید خود که پس از ۸ سال به طور کامل در اختیار شهروندان قرار میگیرد، صاحب مسیر ویژه دوچرخه سواری، پیاده راه، ایستگاه تاکسی و اتوبوس تندرو و دو ایستگاه مترو شده است. ۳۲۰۰ متر طول جدول گذاری در ۴ لاین ، بتن ریزی برای رفع اختلاف سطح دو سمت بلوار، ساخت پیاده راه و ایجاد فضای سبز و سایر ملزومات حمل و نقل شهری از جمله اقدامات صورت گرفته طی چند مرحله و در طول یک سال اخیر بوده است.
بنا براعلام روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) وی افزود: اواخر سال گذشته، ایستگاه میدان قیام در این بلوار به بهرهبرداری رسید و پیش بینی می شود در فصل بهار سال ۱۴۰۱ ایستگاه خیابان شهدای هفدهم شهریور نیز در سوی دیگر این بلوار افتتاح شود تا وضعیت دسترسی به شبکه حمل و نقل عمومی در این محدوده پرتراکم پایتخت بهبود پذیرد.