حزب جمهوری‌خواه ترامپ را به عنوان نامزد خود معرفی خواهد کرد

  4030314001

لارا ترامپ رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه آمریکا، اعلام کرد: حزب جمهوری‌خواه بدون توجه به حکمی که دونالد ترامپ در ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد) دریافت خواهد کرد، وی را به عنوان نامزد خود برای انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا معرفی خواهد کرد.

حزب جمهوری‌خواه ترامپ را به عنوان نامزد خود معرفی خواهد کرد

به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، لارا ترامپ، گفت: جمهوری‌خواهان باید برای هر چیزی از جمله تصمیم احتمالی دادگاه برای محدود کردن آزادی رئیس جمهور سابق آمریکا آماده باشند.

وی با بیان اینکه ما چندین طرح اضطراری خواهیم داشت، تاکید کرد: حقیقت این است که حکمی که برای رئیس جمهور سابق آمریکا صادر خواهد شد واقعاً مهم نیست، ما در هر صورت ترامپ را به عنوان نامزد جمهوری‌خواه معرفی می‌کنیم و این چیزی است که در نهایت اهمیت دارد.

رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه آمریکاا در ادامه خاطرنشان کرد که در صورت پیروزی مجدد جو بایدن بایدن رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴، حزب جمهوری خواه تنها در صورتی آن را می‌پذیرد که انتخابات آزاد، عادلانه و شفاف باشد.

به گزارش ایرنا، لارا ترامپ پیش تر در پاسخ به این پرسش که در صورت زندانی شدن دونالد ترامپ، حامیان او چه باید بکنند، به سی‌ان‌ان گفته بود: خب، آنها همان کاری را که از ابتدا انجام داده‌اند، انجام خواهند داد، یعنی آرام بمانند و در پای صندوق‌های رای اعتراض کنند.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه به دلیل ۳۴ فقره جعل سوابق تجاری برای پنهان کردن پرداخت پول به یک ستاره فیلم‌های مستهجن مجرم شناخته شد و او را به اولین رئیس جمهور تاریخ آمریکا تبدیل کرد که در دادگاه آمریکایی تحت پیگرد جنایی قرار می‌گیرد.

طبق رای هیات منصفه ۱۲ نفره بعد از ۶ هفته جلسات دادگاه این حکم از سوی دادستان‌ها علیه ترامپ اعلام شده است که او را به سازماندهی یک توطئه غیرقانونی برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ متهم کردند.

قرار است «جوان مرچان» پرونده ترامپ حکم نهایی را در تاریخ ۱۱ جولای (۲۱ تیر) تنها چهار روز قبل از شروع کنوانسیون ملی حزب جمهوری خواهان اعلام کند.

طبق قوانین جزایی آمریکا جعل سوابق تجاری حداکثر چهار سال زندان دارد ولی به دلیل عدم سوء سابقه ترامپ هنوز میزان حکم قطعی نیست. گفته شده قاضی پرونده می‌تواند به جای زندان از حبس خانگی برای ترامپ استفاده کند. قاضی همچنین می‌تواند جریمه یا خدمات اجتماعی را اعمال کند.

ترامپ و تیمش به سرعت به نتیجه محاکمه واکنش نشان دادند. ترامپ در اولین سخنانش بعد از اعلام حکم گفت: من یک زندانی سیاسی هستم!

وی در راهروی بیرون از دادگاه در جمع خبرنگاران دادگاه را تقلبی خطاب کرد و گفت که حکم واقعی ۵ نوامبر از سوی مردم صادر خواهد شد.

ترامپ مطمئناً به این حکم تجدید نظر خواهد کرد که ممکن است چندین ماه یا حتی سال‌ها طول بکشد. در همین حال، او در سه پرونده دیگر متهم به رفتار مجرمانه است: دو مورد به دلیل براندازی نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و یکی به دلیل احتکار اسناد طبقه بندی شده پس از ترک کاخ سفید.

انتخابات سال جاری ریاست جمهوری آمریکا (نوامبر ۲۰۲۴) یک لحظه حیاتی برای جو بایدن دموکرات و دونالد ترامپ جمهوری خواه است.

ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌ خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. پزشکیان: دنبال همین برجام روحانی هستید و نتوانستید احیایش کنید

  3. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  4. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  5. دروغ‌های بزرگ!

  6. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  7. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  8. زاکانی انصراف داد

  9. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  10. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  11. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  12. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  13. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  14. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  15. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  16. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  17. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  18. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ظریف باید درباره مکانیسم ماشه پاسخگو باشد/ قالیباف چرا در مجلس حقوق‌ها را افزایش نداد؟

  20. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  21. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  22. قالیباف یا جلیلی؟

  23. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  24. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  25. ابتکار: پزشکیان صدای معترضان، زنان و دختران مظلوم ایران  است

آخرین عناوین