قاضی‌زاده: ‌لیبرال‌های داخلی ‌چشم‌‌ به دست خارجی‌ها دا‌رند

  4030412065 ۳۱ نظر، ۱۱ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

قاضی‌زاده هاشمی گفت: طی بیش از چهار دهه انقلاب انواع و اقسام تفکرها را تجربه کردیم. شعارها را شنیده‌ایم. مکتب‌های فکری را دیده‌ایم. شاید اگر الان دوران انقلاب بود و شهید بهشتی در رابطه با خطر لیبرال‌ها هشدار می‌داد چون تجربه نکرده بودیم نمی‌پذیرفتیم.

قاضی‌زاده: ‌لیبرال‌های داخلی ‌چشم‌‌ به دست خارجی‌ها دا‌رند

به گزارش تسنیم از بابل، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جمع حامیان سعید جلیلی در آستانه امامزاده قاسم(ع) با بیان اینکه نگاه مدیریتی شهید رئیسی هم در داخل کشور، هم در منطقه و هم عرصه جهانی به ما عزت داد و آبرو بخشید و ایران را در دوره کمتر از سه سال به یک قدرت بلامنازع جهانی تبدیل کرد، اظهار داشت: اگر [نامزدها] چند نفر بودند که همه اهل فضل، پیرو ولایت، دلداده انقلاب و اهل جهاد و شهادت بودند شاید من هم احساس وظیفه نمی‌کردم که برای شما مزاحمت ایجاد کنم؛اگر امروز می‌بینید که همه بچه‌های جبهه انقلاب پای کار آقای جلیلی آمندند موضوع انتخاب یک نفر نیست. ما در مورد انتخاب یک نفر صحبت نمی‌کنیم. بلکه در مورد انتخاب یک بینش و جهان‌بینی حرف می‌زنیم.

نامزد مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: این افرادی که در عرصه آمدند و از برادر عزیز ما آقای دکتر پزشکیان پشتیبانی می‌کنند همه دارای شناسنامه‌ای هستند. زندگی شخصی، میزان ثروت، مواضع سیاسی، جهت‌گیری و کارنامه عملی‌شان روشن است. کارنامه‌شان پنهان نیست که اعتماد کنیم و بگوییم شاید این‌ها بیایند بهتر شود. حسن ظن داشته باشیم. ما با یک کارنامه کاملا روشن مواجه هستیم.

قاضی‌زاده هاشمی به تشریح دولت در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی برخاسته از اراده مردم است. در نظام دینی ما منشاء دولت الهی است. امر امام و ولایت مربوط به خداوند رحمان است. یکی از پنج اصل ما اصل امامت است. کسی قرار است امام جامعه باشد که خداوند رحمان او را انتخاب کرد؛ در هر عصری امام نائب و جانشینی دارد که به نمایندگی از امام، حقوق مربوط به مردم را اداره می‌کند. اما این امر مطلق نیست. امام یاران و یاوران و نمایندگانی در امور مختلف دارد. در امور مستحدثه نیاز به مقررات‌گذاری و قانون‌گذاری است.

وی با بیان اینکه جمعی از مردم به نیابت از امام امر قانون‌گذاری را به عهده می‌گیرند. اما مشروعیت آن قانون با تنفیذی است که شورای نگهبان انجام می‌دهد، گفت: شورای نگهبانی که 6 فقیه منتخب از طریق امام جامعه آن را تنفیذ می‌کنند. امر اجرا هم به عهده خادم جمهور گذاشته می‌شود. اما مشروعیت آن با تنفیذ رهبری اتفاق می‌افتد.

معاون رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم با بیان این‌که مردم‌سالاری دینی با سایر دموکراسی‌ها در دنیا متفاوت است، گفت: در سایر نقاط عالم هر آن‌چه که اکثریت اراده کند درست است. اما در نظام مردم‌سالاری دینی اراده، اراده مردم و جمهور است. این جمهور است که اراده می‌کند قواعد و مقررات الهی و اسلامی برقرار باشد. جمهور است که اراده می‌کند دستورالعمل‌هایی در جامعه در چارچوب شرع برقرار باشد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: در این مردم‌سالاری، نوع نگاه مبتنی بر بیعت شکل می‌گیرد؛ رابطه امام با امت و امت با امام. یعنی امت، امام را می‌شناسد و اراده می‌کند که امور را به امام بسپرد. در اجرای امور نیز امام را یاری می‌کند و به او لبیک می‌گوید. امت در عرصه‌های مختلف از میان خودش نمایندگانی را برای یاری امام در امر اجرای امور انتخاب می‌کند. نماینده‌ای که به مسائل مربوط به اقتصاد، امنیت، فرهنگ و سایر مسائل جامعه رسیدگی کند. جایگاه رئیس‌جمهور در کشور ما این‌گونه است.خیلی مهم است کسی که انتخاب می‌شود چقدر امر ولی را بفهمد و بعد که فهمید اراده کند آن را به مرحله اجرا در بیاورد. در اجرا هم دقت کند عملکردش با سیاست‌های ابلاغی رهبری متفاوت نباشد.

معاون رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم اشاره به واقعه جنگ صفین در دوران امام علی(ع) اظهار کرد: در جنگ صفین اتفاقاتی افتاد و قرار شد از 2 طرف 2 نفر با هم مذاکره کنند. امیرالمومنین(ع) فرمودند مالک را برای مذاکره بفرستیم. اما لشکریان امام نپذیرفتند. گفتند می‌خواهیم ابوموسی اشعری را برای مذاکره بفرستیم. مردم برای یاری امام(ع) در یک امر سیاسی ابوموسی اشعری را انتخاب کردند. قرار بود برود و منافع مردم و جامعه اسلامی را محقق کند. اما نتیجه مذاکره‌اش واگذاری همه سهم‌ها به سود دشمن شد. مذاکره‌کننده هم می‌تواند مانند مالک باشد و هم می‌تواند مثل ابوموسی اشعری عمل کند. هر 2 هم در سپاه حضرت علی(ع) بودند.ما الان پس از 14 قرن در مورد ابوموسی قضاوت می‌کنیم. تاریخ ما ابوموسی‌های فراوانی به خود دیده است. قبایل مختلف لشکریانی را برای کمک به امیرالمومنین اعزام کردند. یمنی‌ها لشکر اعزام کردند وفرمانده‌شان مالک بود. قبیله بنی‌هند لشکری با فرماندهی اشعث‌ابن قیس فرستاد. اما اشعث در میان جنگ دست از مبارزه برداشت. با سپاهیانش به عقب برگشتند و شمشیر بر گردن علی گذاشتند. گفتند یا برمی‌گردی یا تو را می‌کشیم.

وی ادامه داد: زمانی که 10 ضربت شمشیر باقی مانده بود تا رژیم بنی‌امیه در طول تاریخ جمع شود، نه تنها امام(ع) را یاری نکردند، بلکه برای عقب‌نشینی تحت فشار گذاشتند. اگر آن 10 ضربت زده شده بود امروز در عالم چیز دیگری را شاهد بودیم. دیگر حسین به کربلا نمی‌رفت. انتخاب اشتباه تا این حد در تاریخ اثر داشت. پس مهم است که مردم چه کسی را به عنوان لشکریان و سربازان و فرماندهان به یاری ولی خدا می‌فرستند. اشعث‌ها را انتخاب می‌کنند یا مالک‌ها را؟ ابوموسی‌ اشعری‌ها را انتخاب می‌کنند یا عمارها را؟ کار را باید دست چه کسی سپرد؟

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: ما در هر انتخاباتی با چنین چیزی روبه‌رو هستیم. خدا ما را امتحان می‌کند و قدرت تشخیص ما را می‌سنجد که ما به چه کسانی تکیه می‌کنیم؟ به کسانی که با دشمنان حق دست دوستی داده باشند یا ایستادگی بر اصول می‌کنند؟ این دستور الهی است که هرچقدر با دوستان آسان می‌گیرید نسبت به کفار سخت بگیرید.ما طی بیش از چهار دهه انقلاب انواع و اقسام تفکرها را تجربه کردیم. شعارها را شنیده‌ایم. مکتب‌های فکری را دیده‌ایم. شاید اگر الان دوران انقلاب بود و شهید بهشتی در رابطه با خطر لیبرال‌ها هشدار می‌داد چون تجربه نکرده بودیم نمی‌پذیرفتیم. ولی ما اندیشه لیبرال‌ها را در دوره‌های مختلف تجربه کردیم و آسیب حضورشان را دیده‌ایم. تفکر ضد مردمی آن‌ها را حس کردیم. مردم و مستضعفان برای آن‌ها مهم نیستند و اشراف برای آن‌ها اهمیت دارند.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: برای این گروه قدرت مردم مهم نیست، قدرت‌های خارجی برای‌شان اهمیت دارد. مردم و جوانان خودشان را نادیده می‌گیرند. اگر دشمن موشکی دارد مرعوب آن موشک هستند و می‌گویند دشمن با یک موشک می‌تواند کل سلاح‌های ما را از کار بیندازد. اعتماد به نفس در مقابل دشمن ندارند. جنس‌شان همین است. در طول تاریخ این بوده و الان هم همین است.آن‌ها چشم‌شان به دست خارجی است که شاید با گدایی از آن‌ها امنیت، اقتصاد و رفاه را گدایی کنند. دائم در حال گدایی از دشمن هستند. کسی که به خدا متوکل نباشد، خدا امر او را به همان‌هایی که به آن‌ها توسل کرده واگذار می‌کند. خدا غیور است؛ می‌گوید اگر با من هستید رحمت واسعه الهی را پیاده می‌کنم.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به عملکرد دولت شهید رئیسی در روابط بین‌الملل و عبور از تحریم‌ها گفت: طی این سه سال دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی دشمنان تعداد تحریم‌های‌شان را اضافه کردند. اما چندین برابر نسبت به دوران حاکمیت آن‌ها که زبان خارجی‌ها را بلد بودند توانستیم نفت بفروشیم. دشمنی دشمنان با ما در دوران شهید رئیسی نه تنها کمتر نشد، بلکه تشدید شد. دولت بایدن فقط 200 تحریم جدید نفتی علیه ما در دوران دولت سیزدهم وضع کرد. اما فروش نفت از 300 هزار بشکه به 2 میلیون بشکه رسید. این جز با لطف الهی نبود. چون تکیه ما به خدا بود نه کدخدا. خدا هم یاری کرد و وسعت داد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: هر وقت این‌ها روی کار آمدند پیچ‌ها سفت و مسیرهای ارتباطات تنگ و مشکلات تشدید شد. بعد همین‌ها مدعی هستند و از این همه ادعا خجالت هم نمی‌کشند.اگر مردمی به خدا تکیه داشته باشد تمام دنیا هم جمع شوند حریفش نمی‌شوند. یک جمع کوچک مانند جمعیت غزه را نمی‌توانند از پا در بیاورند. هر روز فرماندهان‌شان را ترور و جوانان‌شان را دستگیر می‌کنند. اما ببینید که خدا چه عزتی به آن‌ها داد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی موجود در کشور تصریح کرد: بعضی از هموطنان ما گرفتاری‌های جدی دارند که به آن‌ها حق می‌دهیم. از دولت‌شان انتظار دارند. ولی ما چه چیزی را به چیزی داریم واگذار می‌کنیم؟ زمانی که دولت شهید رئیسی روی کار آمد تورم 59 درصد بود و طی این سه سال به 30 درصد رسید. برنامه این بود که طی سه سال آینده تک‌رقمی شود.گرفتاری‌های معیشتی مردم زیاد است. باید به آن‌ها حق داد. اما همه مردم عزت ایران و سرافرازی ملت را می‌خواهند. باید به آن‌ها توجه داد آن چیزی که واگذار خواهد شد عزت ملی‌مان است.

وی اظهار کرد: برخی کم‌توجهی‌ها در موقعیت‌های زمانی کوتاه آثار مخرب تاریخی خواهد داشت. از همه شما خواهش می‌کنم احساس وظیفه کنید. تلاش کنید تا این خط نورانی سبک مدیریتی شهید رئیسی مداومت پیدا کند. رهبر فرمودند اگر این مدیریت ادامه می‌یافت مشکلات مردم در حال حل شدن بود. نگذارید این مسیر قطع شود. خدا مفت به کسی چیزی نمی‌دهد. قرار نیست ما بنشینیم و او مسائل ما را حل کند. باید حرکت کنیم و مجاهدانه انتخاب کنیم تا خدا نصرت خود را پیاده کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۴۳۲۶۷۱۲:۵۳:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
شما فقط بیا وقت مردم هدر بده دیگه کارت نباشه .....
‌ناشناس۳۵۴۳۲۸۳۱۳:۰۱:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۱۲
اتفاقا مناظره دیشب بدون حضور این پوششی ها منطقی تر و آرام‌تر بود .
ناشناس۳۵۴۳۲۸۵۱۳:۰۲:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۱۲
غربیها لااقل یه دین دارند و کافر نیستند ، اونایی که چشم به دست چینی های کافر و روسها دارند از لیبرالهای بقول ایشون بهتر نیستند ؟
ناشناس۳۵۴۳۲۸۸۱۳:۰۳:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
ایشان و همکارشان جناب زاکانی باید هزینه ای که به بیت المال به جهت استفاده از وقت صدا و سیما وارد کرده اند پاسخگو باشند. نه اینکه راست راست راه بروند و علنا مسوول تبلیغات دیگران باشند.
ناشناس۳۵۴۳۵۴۷۱۶:۱۸:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
ربطی ندارد
ناشناس۳۵۴۳۲۹۲۱۳:۰۴:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
لیبرال های داخلی نون شون توی واردات هست به همین خاطر با تولید داخل مخالف هستن و چشم به خارج دارند.
ناشناس۳۵۴۳۶۹۰۱۸:۰۹:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
اکنون واردات از چین را هم لیبرالهای داخلی؟! انجام میدن ؟
ناشناس۳۵۴۳۲۹۷۱۳:۰۶:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۱۲
عمده مشکلات کشور در 45 سال گذشته زیر سر همین لیبرالهای غربگراست.
ناشناس۳۵۴۳۳۶۱۱۳:۳۴:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۱۲
طرز تفکر این اقایان چه اصلاح طلب چه اصولگرا حداکثر ۹ -۱۰ میلیون نفر مخاطب داره که بالای ۵۰ درصدش هم بالای ۶۰ سال سن دارند .
ناشناس۳۵۴۳۳۷۸۱۳:۴۴:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۱۲
با تحریم هم فقط سفره مردم کوچکتر میشه.
ناشناس۳۵۴۳۳۹۴۱۳:۵۹:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۱۲
آقا اینا مگه کار ندارند ؟! چرا فکر میکنند هنوز کاندیدا هستند ؟!
ناشناس۳۵۴۳۳۹۸۱۴:۰۴:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۱۲
اگر راست می گفتی به کار خودت رسیدگی می کردی نه اینکه معاونت بنیاد شهید را معطل بگذاری و وقت مردم را هدر بدهی.
ناشناس۳۵۴۳۵۹۲۱۶:۵۴:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۱۲
هر چی هست بهتر از نامحرم بودن هست
Mehdi۳۵۴۳۳۹۹۱۴:۰۴:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۱۲
جناب قاضی زاده هاشمی، اگر در دولت سیزدهم شهید رئیسی با عبور از تحریمها توانست که با افزایش فروش نفت، درآمد دولت را افزایش دهد، پس چرا نرخ ارز طی این سه سال روند افزایشی را طی کرده؟ چرا سفره مردم کوچکتر شده؟ چرا فقر گسترده‌تر شده؟ چرا اینقدر دچار تورم افزایشی هستیم؟ آیا هزینه ای که شما برای کاندیاتوری ریاست جمهوری چقدر بوده؟ از کجا این منابع مالی تهیه شده است؟ آیا خروج شما مصداق از بین بردن منابع مالی نبوده ؟ شما که الان بعنوان یکی از معاونان شهید رئیسی در مسند کار هستید، شایسته‌تر نبود که در این سمت بعنوان یک شخص حقوقی حداقل تا اتمام انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن نهایی آن سکوت میکردید تا شائبه طرفداری و جانبداری و استفاده غیر مجاز از امکانات دولتی در حمایت از یک کاندیدا به شما نسبت داده نمیشد؟
سعید۳۵۴۳۷۴۷۱۸:۵۱:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۱۲
سیل کاهش ارزش پول ملی در زمان روحانی چنان افتضاح بود که هر کس می آمد جلویش را بگیرد حتما یه چندسالی طول میکشید از منفی به صفر برساند.. اقای رییسی معجزه کردند و شما خبر ندارید.. دلار باید چهارصدهزارتومان میبود با دست فرمان اقای روحانی ولی جلویش گرفته شد... امیرکبیر زمان اقای رییسی بعدها شناخته تر خواهند شد..
ناشناس۳۵۴۳۴۰۱۱۴:۱۰:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۱۲
دولت شهید رئیسی صادرات نفت را به 2 میلیون بشکه روزانه و صادرات غیرنفتی را به رقم بی سابقه 54 میلیارد دلار سالیانه افزایش داد و ارز حاصله را به کشور اورد کاری که روحانی با وجود برجام نتوانست بکند.
زمخشری۳۵۴۳۴۰۴۱۴:۱۳:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۱۲
شما چرا ملت و سر کار میذاری و هر دفعه هم تایید صلاحیت میشی
ناشناس۳۵۴۳۴۲۰۱۴:۲۳:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۱۲
آقای جلیلی ده سال جهت مذاکرات هسته ای نماینده ایران بود ولی هیچ پیشرفتی در مذاکرات هسته ای با کشورهای اروپایی حاصل نشد با حضور آقای جلیلی روز به روز تحریم ها بدتر می شود
ناشناس۳۵۴۳۴۶۵۱۴:۴۳:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۱۲
کاش شورای نگهبان در انتخاب پوششی ها دقت بیشتری به خرج می داد .
ناشناس۳۵۴۳۴۶۸۱۴:۴۶:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۱۲
نه خیر تندروهای داخلی چشم به جیب مردم دوختن .تمام کمی ها وکاستی هاشون از جیب مردم است
ناشناس۳۵۴۳۵۱۴۱۵:۳۵:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۱۲
لطفا از بیان این حرفهای تکراری دست بردارید ، چون همین امثال شما با نظرات خودتان مشارکت رو به ۴۰ درصد کاهش دادید.
ناشناس۳۵۴۳۵۵۱۱۶:۲۰:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۱۲
فرار روبه جلو می فرمایید!!!
ناشناس۳۵۴۳۵۴۹۱۶:۱۸:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۱۲
اصلح طلب یعنی نامحرم و دنبال اهداف غرب در ایران هرکاری می کنند این که اجازه می‌دهید تایید شوند عجیب هست
ناشناس۳۵۴۳۶۰۳۱۶:۵۸:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۱۲
با اعصاب مردم بیشتر از این بازی نکنید
ناشناس۳۵۴۳۶۳۸۱۷:۱۸:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۱۲
آقای قاضی زاده! تعامل با کشورهای دیگه را درست معنی کنید
ناشناس۳۵۴۳۶۴۶۱۷:۲۶:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۱۲
چین و روسیه خارجی حساب میشن یا نه؟
ناشناس۳۵۴۳۶۷۰۱۷:۵۶:۱۳ ۱۴۰۳/۴/۱۲
کاشکی جناب قاضی زاده در انتخابات می ماند
ناشناس۳۵۴۳۶۹۵۱۸:۱۱:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۱۲
جناب قاضی زاده هاشمی، اگر در دولت سیزدهم شهید رئیسی با عبور از تحریمها توانست که با افزایش فروش نفت، درآمد دولت را افزایش دهد، پس چرا نرخ ارز طی این سه سال روند افزایشی را طی کرده؟ چرا سفره مردم کوچکتر شده؟ چرا فقر گسترده‌تر شده؟ چرا اینقدر دچار تورم افزایشی هستیم؟
ناشناس۳۵۴۳۸۷۹۲۲:۵۱:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۱۲
آقای پزشکیان،شما حل همه مشکلات کشور را منوط به قرارداد و ارتباط با آمریکا می دانید. همان امریکایی که در جنگ غزه نقاب از چهره اش برداشته و ماهیت ضد بشری اش را عیان کرده است. بارها از شما در مناظره ها سوال شده که در صورت عهد شکنی امریکا چه خواهید کرد،؟ هیچگاه به این سوال پاسخ ندادید و فقط از پاسخ دادن طفره رفتید. در زمان آقای روحانی، دولت امریکا، رفع تحریم‌های بانکی را منوط به برجام منطقه ای و محدود کردن توان موشکی و دفاعی ایران دانست. خدا را شکر که از شروط رهبری برای مداکرات برجام آن بود که بجز مسائل هسته ای به هیچ وجه در مورد توان نظامی و موشکی کشور مذاکره نشود‌. آیا بچگانه نیست که تصور کنیم بعد از مشاهده توان دفاعی ایران در وعده صادق که چشمهای جهانیان را خیره کرد، امریکا حاضر است بدون تخریب توان دفاعی، توان موشکی و پهبادی ایران حاضر به رفع تحریمها شود؟ باز هم پاسخ نخواهید داد و تنها اکتفا خواهید کرد که با این جمله کلیشه ای که به آلترناتیوها خواهیم پرداخت. خاکساری در برابر امریکا برای رفع تحریمها به چه قیمت؟ به قیمت از بین رفتن کشور؟
حسین قلی خان۳۵۴۳۸۹۲۲۳:۰۸:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۱۲
اتفاقا در میان غربی ها آدم‌های خوب و متخصص زیاد هست همه چیزهایی که ما استفاده می کنیم از اونهاست خودرو ، تلفن، برق، اینترنت، هواپیما، ………
ناشناس۳۵۴۳۹۳۸۰۰:۰۸:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۱۳
آقای پزشکیان شما حل همه مشکلات کشور را وابسته به مذاکره با آمریکا دانسته اید. صریحا اعلام بفرمایید که اگر امریکا رفع تحریمها را منوط به محدودیت شدید توان دفاعی، توان موشکی و پهبادی ایران دانست، چه خواهید کرد؟ طفره نروید، آلترناتیوهایی که مرتبا تکرار میکنید صریحا اعلام بفرمایید که چیست؟

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. آرای تعیین کننده قالیباف

  2. پزشکیان: هیچ وقت به مردم دروغ نمی‌گویم/ نتوانیم به قول‌ها عمل کنیم از سیاست خداحافظی می‌کنیم

  3. خاندوزی: رشد نقدینگی در دولت سیزدهم به پایین‌ترین میزان ۶۲ سال گذشته رسید

  4. هشدار باقری به اسرائیل/ واکنش وحیدی به اظهارات پزشکیان/ انتقاد اژه‌ای از بی‌اخلاقی در انتخابات

  5. جلیلی: عده‌ای به نداشتن برنامه افتخار می‌کنند

  6. رهبر انقلاب: مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری خیلی مهم است/ مشارکت مردم برای نظام جمهوری اسلامی، پشتوانه است

  7. حمایت خانواده شهید رئیسی از سعید جلیلی

  8. واکنش سخنگوی دولت به نمایش نموداری از تورم در مناظره انتخاباتی

  9. شکایت ستاد سعید جلیلی از فرد هتاک در مرند

  10. جلیلی: شهید رئیسی تورم ۶۰ درصد را پایین آورد

  11. پزشکیان: به قدرت برسم حل مشکلات کولبران را پیگیری می کنم

  12. جلیلی: وقتی می‌گوییم برنامه‌تان چیست، می‌گویند برنامه مهم نیست!

  13. واریزی ۳ میلیون تومانی برای بازنشستگان تامین اجتماعی

  14. توضیحات جبلی درباره‌ی نوع سوالات دو مناظره اخیر

  15. ۲ نکته در مورد هشدار جدید ایران به صهیونیست ها

  16. پزشکیان: کاری می‌کنم تا جوانان دیگر حسرت خارج را نخورند

پربحث‌های هفته

  1. علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  2. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  3. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  4. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  5. یخ مناظره ها بالاخره آب شد!

  6. زاکانی انصراف داد

  7. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  8. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  9. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  10. بازنگری کنید

  11. نیازهای توسعه‌ای ایران بازی چند جانبه را می‌طلبد

  12. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  13. با نظرات کارشناسان اطراف «پزشکیان» آشنا شوید

  14. جلیلی خوب مناظره نکرد اما پزشکیان فاجعه بود

  15. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  16. آرای تعیین کننده قالیباف

  17. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  18. شوک سنگین نظرسنجی‌ها!

  19. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  20. سرنوشت آرای قالیباف/ هشدار خرازی به اسرائیل/ تذکر عباس عبدی به هواداران پزشکیان

  21. حمله شریعتمداری به ظریف/ توضیحات بهادری جهرمی درباره حمایت از جلیلی

  22. مواضع پزشکیان و جلیلی در چند سطر

  23. گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

  24. قاضی‌زاده: ‌لیبرال‌های داخلی ‌چشم‌‌ به دست خارجی‌ها دا‌رند

  25. ظریف: من به نوبه خودم اعلام می‌کنم مردم عزیز ایران من شرمنده ام

پربحث‌های هفته

  1. علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  2. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  3. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  4. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  5. یخ مناظره ها بالاخره آب شد!

  6. زاکانی انصراف داد

  7. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  8. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  9. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  10. بازنگری کنید

  11. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  12. جلیلی خوب مناظره نکرد اما پزشکیان فاجعه بود

  13. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  14. آرای تعیین کننده قالیباف

  15. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  16. شوک سنگین نظرسنجی‌ها!

  17. سرنوشت آرای قالیباف/ هشدار خرازی به اسرائیل/ تذکر عباس عبدی به هواداران پزشکیان

  18. حمله شریعتمداری به ظریف/ توضیحات بهادری جهرمی درباره حمایت از جلیلی

  19. مواضع پزشکیان و جلیلی در چند سطر

  20. گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

  21. قاضی‌زاده: ‌لیبرال‌های داخلی ‌چشم‌‌ به دست خارجی‌ها دا‌رند

  22. پزشکیان: هیچ وقت به مردم دروغ نمی‌گویم/ نتوانیم به قول‌ها عمل کنیم از سیاست خداحافظی می‌کنیم

  23. رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردم است

  24. پزشکیان در مناظره با جلیلی: بنزین را گران نمی‌کنیم/ قابل قبول نیست در کشور ۶۰ درصد پای صندوق نیامدند

  25. پاسخ تند زاکانی به آذری‌جهرمی؛ ننگ بر شما!

آخرین عناوین