مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  4030502031 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از بزرگترین ابر بدهکاران بانکی سازمان اجتماعی کشور بود. این سبب شد در سال ۱۴۰۰ نرخ تورم ما به ۶۰ درصد برسد. دولت بدهی سازمان اجتماعی را تسویه کرد و مطالبات آن را پرداخت کرد.

مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

به گزارش ایسنا، سید صولت مرتضوی با حضور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی نحوه عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون پیشرفت و راه‌اندازی سامانه رفاه ایرانیان و سامانه بهره‌مندی ایرانیان بیان کرد: از حسن تدبیر رییس مجلس شورای اسلامی برای ارائه گزارش وزرا صمیمانه تقدیر می‌کنم. آنچه که ریاست کمیسیون اجتماعی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اعلام کردند، نشان می‌دهد بر اصل اجرای قانون صحه گذاری شده است. طبیعی است هرکاری که آغاز می‌شود یک سری پیگیزی های مستمر می‌خواهد. پایگاه رفاه ایرانیان گرچه به اوج رسیده است اما رسیدگی روزانه می‌خواهد.

وی ادامه داد: درحال حاضر سامانه پنجره واحد کاملا طراحی شده و زیر بار رفته است. همچنین حدود ۵۰ درصد بارگذاری شده است اما متاسفانه گرفتن اطلاعات از ساختارهای اجرایی سخت است. اما در سال ۱۴۰۳ حتما تکمیل تر خواهد شد.

مرتضوی بیان کرد: سامانه بهره مندی اصلی ترین پاسخ برای بهره مندی جامعه است. ۱۵۱ شاخص و ۷۰ درصد آمار تاکنون در این سامانه بارگذاری شده است. همچنین از نمایندگان دعوت می‌کنم تا در رصد خانه وزارت کار حضور پیدا کنند و بازدید به عمل آورند تا بسیاری از سوالات آنان پاسخ داده شود.

وزیر کار درباره اقدامات بیمه‌ای این وزارتخانه گفت: در بیمه اقشار مختلف و سطح نفوذ آن اقدامات بسیار خوبی در کمتر از سه سال در وزارت کار انجام گرفته است. شهید رئیسی وعده داد برنامه های قوانین زمین مانده مجلس را عملیاتی می‌کند. یکی از این موارد موضوع اشتغال بود. یک میلیون فرصت شغلی در سال ایجاد کردیم. بعضی از دوستان خدشه وارد می‌کنند اما پایگاه اطلاعاتی ما آماده راستی آزمایی است. در دو سال گذشته ضریب پشتییانی بزرگترین صندوق اجتماعی کشور را پایدار نگه داشتیم. عدم توان مالی این صندوق ها در پرداخت را با اشتغال و تعداد بیمه شدگان این کار را انجام دادیم. بانک جهانی نیز اطلاعات آن منتشر شد و نرخ بیکاری را ۷.۶ اعلام کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه فنی و حرفه ای رشد ۳۲ درصدی آموزش های مهارتی و راه اندازی ۲۵۰۰ کارگاه داشته ایم. همچنین تحقق پایین ترین شکاف طبقاتی با کاهش ضریب جینی را داشته ایم. طرح یسنا، کالا برگ الکترونیکی و کودکان دارای سوء تغذیه را راه اندازی کرده ایم و بین ۶۰۰ تا یک میلیون به این کودکان پرداخت می‌کنیم.

مرتضوی اظهار کرد: هیچ پشت نوبتی نداریم و ۱۸۶ درصد از حیث ریالی در سه سال گذشته به مستمری مددجویان سازمان بهزیستی افزوده شده است. اما در بخش تعاون متاسفانه عقبیم. اما در همین مدت کوتاه توانستیم بعد از ۱۱ سال در سند تعاون بازنگری کنیم. ایجاد۶۶۰۰ تعاونی جدید و ۱۰۳۰ تعاونی بانوان ایجاد شده است. اما نمایندگان محترم، توجه به تعاونی ها در ایجاد عدالت حائز اهمیت خواهد بود. کاهش ۶ درصدی نرخ آسیب های شغلی، افزایش ۱۷۰ درصدی حداقل حقوق کارگران در سه سال گذشته از دستاوردهای وزارت کار بوده است. رهبر انقلاب تاکید جدی بر معیشت و حقوق کارگران دارند. در دولت سیزدهم با دستور شهید رئیسی ۱۰ هزار کارگر نیمه تعطیل و تعطیل فعال شدند و این سبب شد نرخ بیکاری در کشور به شدت کاهش پیدا کند.

وزیر کار با اشاره به اینکه ایجاد بیش از ۳۰ هزار خانه بهداشت کارگری صورت گرفته است، گفت:  در گذشته می‌گفتند فهرست ابربدهکاران بانکی را منتشر کنید. یکی از بزرگترین ابر بدهکاران بانکی سازمان اجتماعی کشور بود. این سبب شد در سال ۱۴۰۰ نرخ تورم ما به ۶۰ درصد برسد. دولت بدهی سازمان اجتماعی را تسویه کرد و مطالبات آن را پرداخت کرد. روند استقراض ما از بانک ها متوقف شده است. از فروردین ۱۴۰۲ تاکنون ریالی از بانک مرکزی توسط سازمان تامین اجتماعی استقراض نشده است

وی ادامه داد: در حوزه تولید و شفافیت در اقتصاد  عملکرد خوبی داشتیم. بالغ بر ۹۵ درصد از شرکت های ما حسابرس و بازرس قانونی عملکرد آنان را مطلوب اعلام کردند.  در حوزه تولید در بخش پتروشیمی، صنایع سیمان، دارو و... شرکت های وابسته به تامین اجتماعی بخش مهمی از اقتصاد کشور را مدیریت می‌کنند. همچنین تا پایان سال علاوه بر اینکه حقوق، مزایا و هزینه درمان مجموعه های تحت پوشش را پرداخت می‌کنیم، سود حاصل از عملکرد وزارت کار را در امور مهم سرمایه گذاری می‌کنیم. پالایشگاه نفت خلیج‌فارس و شازند را تبدیل به سرمایه برای آیندگان می‌کنیم.

مرتضوی در پایان گفت: نزدیک به دو سال با شما نمایندگان همکاری داشتیم. بابت قصور عذرخواهم و از عنایات ویژه رییس مجلس آقای قالیباف صمیمانه تشکر می‌کنم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۶۳۳۴۹۱۱:۴۳:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲
وزیری که یک کلام از کارگران نگفت و هیچ گامی برای کارگران با وجود مسئولیت برنداشت
مردم۳۵۶۳۴۵۷۱۳:۴۲:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۲
مطالبی که از پشت تریبون از طرف وزرا گفته می شود با ان چیزی که ما در جامعه می بینیم زمین تا اسمان فرق دارد.
ناشناس۳۵۶۳۶۲۸۱۸:۱۱:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۲
تامین اجتماعی میگه بدهی دو برابر شده تورم شهریور 1400 روی 60 درصد بود ، سرچ کنید ببینید چجوری
ناشناس۳۵۶۳۳۵۱۱۱:۴۴:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۲
بله بدهی ها رو با تهاترشرکت های ورشکسته به اسم احیا و افزایش سن بازنشستگی پرداخت می شود این هنر نیست
ناشناس۳۵۶۳۵۵۸۱۶:۰۹:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۲
حرف نادرست زدی
ناشناس۳۵۶۳۳۵۸۱۱:۵۱:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۲
دولت با ایجاد تورم و گرانی ، از جیب مردم برداشته و بدهی تامین اجتماعی را پرداخت کرده . نه مدیری مؤاخذه شده نه مسئولی بازخواست ( بابت علت ابر بدهکار شدن تامین اجتماعی )
ناشناس۳۵۶۳۵۶۰۱۶:۱۱:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۲
گرانی!! دولت با ایجاد ساز وکار مالیات ستانی از کسانی که نمی دادن نه تنها تورم را کنترل کرده بلکه رشد نقدینگی را هم کم کرده بلکه خیلی از بدهی ها را هم داده
ناشناس۳۵۶۳۳۸۰۱۲:۱۳:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۲
تامین اجتماعی چندی پیش اعلام کرده که دولت 400هزارمیلیارد بدهی داره.دیروز گفتن 800هزار میلیارد و امروز وزیر میگه بدهی ها پرداخت شده.صحبت چند ده میلیارد و چند صد میلیارد نیست که بلکه صدها هزار میلیارده.حرف کی درسته؟
علی۳۵۶۳۴۱۰۱۲:۴۷:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۲
پس چرا سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشسته ها رو با تاخیر پرداخت میکند.چرا متناسب سازی را اجرا واحکام راصادر نمیکند.مبلغ علی الحساب متناسب سازی تیرماه چرا پرداخت نمیکند.
ناشناس۳۵۶۳۴۷۰۱۴:۰۳:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۲
دقیقا گل گفتی
ناشناس۳۵۶۳۵۵۹۱۶:۱۰:۳۱ ۱۴۰۳/۵/۲
چون ربطی به هم ندارد
علی۳۵۶۳۴۱۱۱۲:۴۹:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۲
پس چرا سازمان تامین اجتماعی بازهم بحث منابع مالی میکند. وحق وحقوق بازنشسته ها را با تاخیر پرداخت میکند
ناشناس۳۵۶۳۴۱۸۱۲:۵۷:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲
جنای مرتضوی حق وحقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی وکارگران بیچاره را ندادی تا بدهی را بدین از کجا اوردین بدهی را دادید از حقوق کارگران وبازنشستگا ن بی نوا
ناشناس۳۵۶۳۴۲۰۱۲:۵۹:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۲
بدهکاری تامین اجتماعی راپرداخت کردی کارخوبیه ازجیبت پرداخت نکردی هزاربارگفتی ماهم شنیدیم .
ناشناس۳۵۶۳۴۲۳۱۳:۰۳:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۲
دولت هنر کرده بدهی خود را که به دلار 1000 و 3000 تومانی بوده با دلار 40 و 50 هزار تومان پرداخت کرده آقای وزیر بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی از نخبگان صنعتی کشور بوده و هستند این رفتار دولتیان توهین به فهم بازنشستگان تامین اجتماعی میباشد در ضمن وقتی دولت بدهی خود را به نرخ روز پرداخت نمی کند نوعی خیانت و چپاول جیب بازنشستگان محسوب می شود
امیری۳۵۶۳۴۲۴۱۳:۰۳:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۲
کجا بدهی دولت تسویه شده ، هشتصد هزار میلیارد تومان دولت به تامین اجتماعی بدهکاره .
ناشناس۳۵۶۳۴۴۱۱۳:۳۰:۵۷ ۱۴۰۳/۵/۲
وزیر کار هیچ وقت دنبال حقوق کارگران نبوده و هیشه سنگ اندازی کرده همین امسال حقوق کارگران بدون امضا نماینده کارگران تصویب شد از این ظلم بالاتر هم وجود دارد عذرخواهی یعنی چی
ahmad۳۵۶۳۴۴۹۱۳:۳۸:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۲
اگه بدهی ها داده شده پس چرا متناسب سازی را موکول به دریافت بخشی از طلب سازمان از دولت کردی؟ دم رفتن حالا آمار من درآوردی میدی؟
محمدرضا شریعت۳۵۶۳۴۵۱۱۳:۳۹:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲
همین دیروز رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرد بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مبلغی حدودا 800هزار میلیارد تومان خدا شکر که از دست این وزیر ضد کارگری بازنشستگان و کارگران راحت شدند
ناشناس۳۵۶۳۴۵۳۱۳:۳۹:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۲
پس ان ۵۰۰هزار میلیارد تومانی بدهی که دولت زیر بارش نمیره چی میشه؟
علی۳۵۶۳۴۶۳۱۳:۵۰:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲
معلومه حق کارگران و بازنشستگان رو ندادی .
کارگر۳۵۶۳۴۷۷۱۴:۰۹:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲
از حق کارگرا برداشتن دادین بدهی راصاف کردین هنر کردین
بازنشسته۳۵۶۳۴۸۰۱۴:۱۲:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۲
آقای مرتضوی تا عوضت نکردن همسان سازی هم بکن .
ناشناس۳۵۶۳۴۸۲۱۴:۱۶:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۲
ایا سازمان طلبی نداشته و ندارد ؟؟؟؟؟؟؟و از کی طلب از دولت داره و چرا سخنی گفته نمی شود و سرمایه این صندوق متعلق به کارگر زحمتکش است که ؟؟؟
ناشناس۳۵۶۳۵۲۱۱۵:۱۸:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۲
آقای وزیر در حال خداحافظی! بالاغیرتا بگو چقدر از قدرت خرید بازنشستگان کم کردی؟
ناشناس۳۵۶۳۵۲۳۱۵:۲۱:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲
ولی نتوانستی حتی قراردادهای یک ماهه یا سه ماهه و یا شش ماهه کارکنان با شغل ثابت و دائمی شرکت های وابسته به تامین اجتماعی رو اصلاح کنی چطور مدعی هستی؟
راستگو۳۵۶۳۵۲۹۱۵:۳۲:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲
میخوان پول تامین اجتمایی ندهند ،،الکی میگن پرداخت شده .
ناشناس۳۵۶۳۵۳۲۱۵:۳۴:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۲
سلام خواهشمندم لطفا همسان سازی را زودتر انجام دهید بیمار هستیم بخدا خیلی هزینه ها زیاده حتی دارو نمیتونم بگیرم تامین اجتماعی
حمزه۳۵۶۳۵۳۴۱۵:۳۶:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲
آقای وزیر تورم بالای ۴۵ درصد درسه سال گذشته را چطور می‌شود با قناعت سرکرد .
ناشناس۳۵۶۳۵۶۹۱۶:۲۶:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۲
بدهید به کسانی که کمتر حقوق می گیرند طرف ۳۵ سال با شرایط سخت برای اینده اش حق بیمه پرداخت کرد را با کسی که ده یا بیست سال حق بیمه پرداخت را یکسان می دید اخه ظلم به این بزرگی شما در کجای دنیا دیدید اگر حقوق این بزرگوارن کم هست از صندوق بودجه دولت اعتبار هزینه می کردید کسی هم مخالف نبود اما از بازنشسته ای که ازجیب وکارکرد خود برای اینده اش پرداخت حق بیمه نموده حق الناس بود شما حق دست بردن به جیب شان را نداشتید.
کارگر بازنشسته۳۵۶۳۵۸۴۱۶:۴۴:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲
الان چندین مرتبه همسان سازی واسه بازنشستگان سایر صندوق های مثل کشوری و لشکری صورت گرفته ولی در حق بازنشسته های تامین اجتماعی اجحاف شد.
ناشناس۳۵۶۳۵۸۹۱۶:۴۸:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۲
چرا همسانسازی بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا نمی شود؟؟؟؟؟
ناشناس۳۵۶۳۵۹۳۱۶:۵۱:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۲
باز نشستگان مظلوم جامعه کارگری .
رمضان عبدی۳۵۶۳۶۸۶۱۹:۵۳:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۲
بلی پرداخت کردیدباپول حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران
سید محمد میرمهدی۳۵۶۳۷۵۳۲۱:۵۲:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۲
اقای وزیر هنر این است که مطالبات سازمان تامین اجتماعی را از دولت ونورچشمی دریافت کنید اینکه بدهی هارا پرداخت کرده اید حاکی از این است که درمقابل طلبکاران ضعیف هستید ودرمقابل بدهکاران ضعیفتر
ناشناس۳۵۶۳۸۴۲۲۳:۳۹:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲
فقط 200 میلیون به داروخانه ما بدهکار هست. شاید 10 هزار میلیارد تومان به داروخانه ها بدهکار باشند.
ناشناس۳۵۶۳۸۹۷۰۱:۳۰:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۳
از کجا ؟
بازنشسته تامین اجتماعی۳۵۶۳۹۲۹۰۴:۴۰:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۳
جناب مرتضوی ادعای پرداخت کل بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی صحبت سنگینی است حتما مستندات قانونی کافی دردسترس عموم صاحبان صندوق تامین اجتماعی قرار خواهید داد
سید گودرزارژنگی۳۵۶۴۰۱۰۰۸:۳۱:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۳
لطفا یک مناظره ترتیب بدهید از نمایندگان رسمی کارگران ومسئول سازمان تامین اجتماعی و نماینده سازمان برنامه وبودجه ووزیر کار در خصوص بدهی دولت به سازمان تامشخص شود چه مستنداتی دولت برای پرداخت بدهی به سازمان دارد.
حسین۳۵۶۴۰۱۳۰۸:۳۶:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۳
پس چرا تامین اجتماعی دریافت بدهی ها را تایید نمی کند.
محمدمهدی جدی فرد۳۵۶۴۴۷۶۱۷:۰۷:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۳
این جوری که آقای وزیر کار حرف می‌زنند مثل اینکه تامین اجتماعی به دولت هم بدهکار است
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. وقتی آمریکا جا می ماند

  5. انتقاد کیهان از دستور پزشکیان/ واکنش‌های مختلف به حضور پسر عارف در جلسات دولتی/ نگرانی پیرامون سخنگوی دولت چهاردهم

  6. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  8. بازوی اطلاعاتی وزیر راه و شهرسازی را قطع نکنید

  9. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  10. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  11. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  12. یک اولویت مهم اما مغفول در حکمرانی ایرانی

  13. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  14. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  15. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  16. رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی؛ برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

  17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  18. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  19. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  20. نظر همتی درباره گرانی بنزین و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

  21. اطلاعیه شماره ۳ پلیس درمورد حادثه لاهیجان/ فرمانده انتظامی لاهیجان عزل شد  

  22. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

  23. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  24. واکنش پلیس پایتخت به انتشار تصویرِ معتاد متجاهر

  25.  اگر اعتماد به بورس را برنگردانیم رشداقتصادی۸درصدمعنا ندارد

آخرین عناوین