تاکید وحیدی بر حمایت از آمران به معروف/ برکناری یا استعفا؟

  4021219061 ۷۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تاکید وحیدی بر حمایت از آمران به معروف/ برکناری یا استعفا؟

تاکید وحیدی بر حمایت از آمران به معروف

به گزارش خبرگزاری مهر، «احمد وحیدی» وزیر کشور در نخستین آیین تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر موضوع حجاب را یک مساله جدی دانست که دشمن آن را دنبال می‌کند و گفت: کشف حجاب عنصری برای از بین‌بردن حیا، عفت، پایداری و استقامت فرهنگی جامعه است. کسی را که با حفظ حجاب سعی دارد این فرهنگ را پاس بدارد با واژه‌های مجعولی زیر سوال می‌برند.

وی گفت: ما نباید از این مسایل هراسی داشته باشیم و منفعل شویم. امر به معروف در موضوع حجاب بسیار حایز اهمیت است چرا که شرعی، اخلاقی و قانونی است.

وزیر کشور با بیان اینکه برخی افراد بی‌اطلاع با تبلیغات دشمن، هم کلام می‌شوند، تصریح کرد: همه باید حمایت کنند و قانون هم می‌گوید اگر کسی مانع امر به معروف و نهی از منکر شد، مرتکب جرم شده است.

وحیدی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر مجور نمی‌خواهد بلکه الزامی برای همه مؤمنان است؛ البته چارچوب آن هم معلوم است.

وی با تاکید بر اینکه مرحله عمومی امر به معروف و نهی از منکر، در حد لسانی است افزود: مراحل بعدی در حوزه مسوولیت دستگاه‌های رسمی همچون فراجا و قوه قضاییه است چراکه کشف حجاب از نظر قانون، جرم است و باید به آن رسیدگی شود.

وحیدی ضربه به حجاب را مقدمه آسیب‌های اجتماعی دیگر دانست و با اشاره به گستردگی دامنه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: حجاب یکی از این مسایل است که باید با روشی که اسلام و رهبر عزیز مشخص کرده‌اند، نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اقدام شود.

وی گفت: وظیفه خود می‌دانیم در همه رده‌های وزارت کشور، حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر باشیم.

***

آغاز رایزنی‌های قالیباف درباره مجلس آینده

دنیای اقتصاد نوشت: «آن‌طور که از شواهد و قراین مشخص است مجلس دوازدهم، مجلس پرچالشی برای قالیباف خواهد بود.

قالیباف رئیس دوره یازدهم مجلس، کار سختی برای تکیه زدن بر صندلی ریاست در مجلس آینده دارد و شاید او برای ریاست مجلس دوازدهم باید راه علی لاریجانی در مجلس دهم را طی کند.

در مجلس دهم زمانی‌که شانس علی لاریجانی با راهیابی اصلاح‌طلبان به مجلس دهم، برای ریاست کاهش پیدا کرده بود، او فراکسیون مستقلان ولایی را تشکیل داد، فراکسیونی که اگرچه اصولگرایان معتدل را در خود جای داده بود، اما در عین حال رابطه نزدیکی با اصلاح‌طلبان داشت و از سوی دیگر طیف اصولگرا نیز ارتباط نزدیکی با این فراکسیون داشتند و همین امر موجب شد تا لاریجانی بتواند عارف را برای رسیدن به صندلی ریاست کنار بزند.

حالا هم به نظر می‌رسد قالیباف فراکسیون جدیدی تاسیس کند تا بتواند تندروها را منزوی کند تا ریاستش بر مجلس دوازدهم تضمین شود. یکی از منتخبین مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» خبر داد که ملاقات‌های قالیباف با برخی از منتخبان مجلس دوازدهم آغاز شده است.

مجید نصیر‌پور، منتخب مجلس دوازدهم در خصوص اینکه آیا قالیباف با مستقلین جلساتی را برگزار کرده است، گفت: ‌آقای قالیباف در حال حاضر رئیس مجلس هستند و طبیعتا دوستانی که رای آوردند برای آشنایی با فضای مجلس و برنامه‌های آتی مجلس با آقای قالیباف ملاقات‌هایی داشتند و خواهند داشت و در این ملاقات‌ها در مورد آینده مجلس حتما بحث خواهند داشت.»

پیش‌بینی یک فعال اصلاح‌طلب درباره مجلس دوازدهم

علی باقری، فعال سیاسی اصلاح طلب و مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات درباره ترکیب‌بندی مجلس دوازدهم به خبرآنلاین گفت: اینکه اراده و تمایل جریان تندرو پایداری و شریان کنار زدن قالیباف و ریاست مجلس است، فرض دوری نیست. آن‌ها تمایل دارند حتی نیروهای نزدیک قالیباف را در این مجلس از ریاست دور کنند. اینکه تا چه میزان این اتفاق شدنی باشد، باید به سؤال اول نگاه کنیم. من تردید جدی دارم که با همین ترکیب، حذف قالیباف امکان‌پذیر باشد. نیروهای میانه و میانه رو در مجلسی که تشکیل شده، جمعیت تعیین‌کننده‌ای خواهند بود. این‌ها می‌توانند بناگذار یک تقسیم‌بندی جدید در مجلس دوازهم باشند که این مجلس را به دو جریان تندرو و میانه تقسیم کند. این اتفاق جریان پایداری و شریان را از اکثریت می‌اندازد.

***

انتقاد رسانه‌های اصولگرا از صداوسیما

خراسان نوشت: «اظهارات جنجال برانگیز حمیدرسایی در گفت و گوی ویژه خبری تلویزیون با واکنش های زیادی همراه شد. او  که به تازگی از حوزه انتخابیه تهران به مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است، در اظهاراتی برخی رسانه‌ها را متهم کرد که درباره او انتقادات ناروایی مطرح کرده‌اند.

رسایی اگرچه در این گفت و گو ابتدا نام فرد یا رسانه ای را بر زبان نیاورد، اما با پرسش های عجیب  و مکرر مجری مبنی بر این که «نام ببرید نام ببرید چرا نام نمی برید»، گفت که خبرگزاری تسنیم و روزنامه جوان این کار را کرده‌اند. مجری این برنامه برخلاف روال مجریان صداوسیما که در بحث‌ها و مناظرات تلویزیونی اشخاص را از نام بردن افراد نهی می‌کردند، این بار با تهییج حمید رسایی بارها از او می خواست که با نام بردن از افراد مشخص کند که این رسانه ها متعلق به چه کسانی هستند.»

فرهیختگان نوشت: «سوالات و موضوعاتی که از جانب مجری برنامه مطرح می‌شد، به نوعی خود تشدید‌کننده این اختلافات و دعواها بود، فارغ از اینکه مجری آنچه در لحظه در گوشی مطرح می‌شد را مطرح می‌کرد یا برمبنای آنچه پیش از این مشخص شده بود، سوالات را مطرح می‌کرد، اما تلاش می‌کرد تا اختلافات و دعواهای مطرح‌شده به شکل صریح مطرح شود و حتی از افراد نام برده شود.

فارغ از اینکه اساسا اصول حرفه‌ای خبرنگاری و اجرا در این برنامه مطرح شده یا خیر اما در واقع میان به چالش کشیدن مجری یا خبرنگار در گفت‌وگوها و تلاش برای تخریب افراد تفاوت قابل‌توجهی وجود دارد. اگرچه پیش از این نیز مجری این برنامه در گفت‌وگوهای دیگر، رفتارهای مشابه داشته است.

برای مثال در گفت‌وگوی تلویزیونی که با حضور محسن هاشمی، در ایام انتخابات برگزار شد، مجری با قطع کردن صحبت‌ها و مطرح کردن سوالات میان‌ صحبت‌های هاشمی اساسا امکان ادامه بحث‌ها را نمی‌داد؛ امری که البته درباره مهمان دیگر حاضر در برنامه اتفاق نمی‌افتاد.

اگر یکی از اصول اساسی که مجری تلویزیونی می‌بایست مورد توجه قرار دهد‌ را رعایت اصل بی‌طرفی در گفت‌وگوها بدانیم، مجری گفت‌وگوی ویژه خبری مشخصا در این گفت‌وگوها اصل بی‌طرفی را رعایت نمی‌کند و مخاطب به سرعت متوجه این امر می‌شود که مجری برنامه بی‌طرف نیست و در سمت کدام مهمان برنامه ایستاده است.

از طرفی سوالی که این برنامه برای مخاطب ایجاد می‌کند این است که ایستادن برنامه روی اختلافات سیاسی میان نمایندگان منتخب اساسا چه خروجی یا آورده‌ای برای آنها دارد؟ اگر تنها انگیزه از پخش این برنامه‌ها را بالابردن آمار بازدید مخاطبان ندانیم، خروجی این برنامه‌ها جدای از اینکه هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، حتی باب تازه‌ای از دعواها را باز می‌کند و البته با دغدغه مردم و اظهارات رهبر انقلاب نیز تفاوت جدی دارد.»

مشرق نوشت: «در تحلیل برنامه گفت‌وگوی خبری به نظر می‌رسد مجری برنامه و افراد پشت صحنه قصد داشتند تحرکات آینده‌ نماینده منتخب را با تخریب رئیس و هیئـت رئیسه مجلس فعلی، به سوی مقاصد حزبی هدایت کرده تا گزاره حضور افراد تازه وارد به مجلس، در هیئت رئیسه تقویت شود.

نکته جالب در این گفت‌وگو این است که مجری و طراحان پشت صحنه اصرار دارند که رسانه‌های منتقد نماینده منتخب، حامیان رئیس مجلس فعلی هستند.

از سوی دیگر این پرسش مطرح است ، آیا مجری این میزان از آگاهی را ندارد که رسانه‌های نامبرده شده از سوی رسایی نزدیک به کدام جریان هستند یا اصرار دارد تا روی آنتن به نوعی نام افراد و نهادها برده شود تا به مقصود مورد نظر دست‌اندرکاران برنامه برسند؟...

با آنچه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری رخ داد می‌توان به این نتیجه رسید که پس از اشارات رهبری به نماینده‌ای تریبون داده می‌شود که می‌تواند نخستین تلخ کامی پسا انتخابات را تبدیل به یک پروژه رسانه‌ای کند.»

برکناری یا استعفا؟ 

رئیس سازمان صداوسیما با توجه به استعفای علیرضا خدابخشی، در حکمی محمدعلی صائب را به سرپرستی معاونت سیاسی صداوسیما منصوب کرد.

البته برخی رسانه ها این اتفاق را برکناری معاون سیاسی دانسته و آن را واکنشی به رفتار مجری در مصاحبه به حمید رسایی عنوان کردند. 

***

لایحه حجاب برای سومین بار به شورای نگهبان ارسال شد

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با فارس از ارسال لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان خبر داد.

لایحه عفاف و حجاب در دو مرحله بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رفت و برگشت داشته که این بار سومی است که لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که در اواخر بهمن داشته گفته بود که هنوز لایحه عفاف و حجاب از سوی مجلس شورای اسلامی برای بررسی به شورای نگهبان ارسال نشده است.

***

شورای نگهبان به نامه‌های روحانی پاسخ داده است

خبرآنلاین نوشت: محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، با حضور برنامه‌ تلویزیونی شیوه گفت: جناب آقای حسن روحانی، چندین دوره عضو مجلس خبرگان رهبری بوده اما در این دوره ردصلاحیت شده است و حالا پاسخ می خواهد. اخیرا شورای نگهبان پاسخ داده اما پنهان است و قرار شده که ایشان توضیح بدهد.

وی ادامه داد: بنده در چند روز گذشته از سرفصل های شورای نگهبان مطلع شدم. من که مدعی هستم از سیاست چیزی می فهمم به کنار ولی استدلال شورای نگهبان را طبقه متوسط فهیم هم نمی‌پذیرد.

***

نظر زمانیان درباره تاثیر مشکلات اقتصادی بر کاهش مشارکت

مصطفی زمانیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری درباره این دیدگاه که «اگر اوضاع اقتصادی بهتر بود مشارکت هم بیشتر می‌شد» در ایران نوشت: «بدیهی است کاهش فشار ناشی از مسائل اقتصادی (بیکاری، گرانی و نابرابری) می‌تواند تا اندازه‌ای بر افزایش مشارکت بیفزاید و از سوی دیگر، نارضایتی‌های اقتصادی، به ‌میزانی بر بی‌انگیزگی و ناامیدی‌های عمومی اثر می‌گذارد؛ اما بیش‌برآورد اثر اقتصاد بر رکود سیاسی، یک اشتباه راهبردی است که می‌تواند دستگاه تصمیم‌گیری نظام را از روشن‌بینی و حل مسأله افت مشارکت باز دارد.

دلایل قابل‌توجهی در ابطال این ادعا که وضعیت بد اقتصادی، اصلی‌ترین دلیل کاهش مشارکت بوده است، می‌توان ارائه کرد. از جمله اینکه نه تنها میزان مشارکت در محروم‌ترین استان‌های ایران، از میانگین مشارکت در کل کشور بالاتر بوده است که از قضا، استان‌هایی مانند استان کهگیلویه و بویراحمد و استان خراسان‌جنوبی که براساس گزارش پایش فقر در سال 1400، جزو استان‌های محروم ایران دسته‌بندی می‌گردند، دارای بالاترین میزان مشارکت در این دوره بوده‌اند و بیش از 60 درصد افراد واجد شرایط در انتخابات شرکت کرده‌اند. این آمارها ادعای مورد بحث مبنی بر شناسایی وضعیت اقتصادی به‌ منزله متغیر اصلی در میزان مشارکت را خدشه‌پذیر می‌کند.

 به ‌بیان دیگر، مشارکت به‌صورت ذاتی، مسأله‌ای سیاسی است، نه اقتصادی؛ از این‌رو باید دقت داشت که مسأله سیاسی، صرفاً با راه‌حل اقتصادی برطرف نمی‌شود و در نهایت، یک مسأله سیاسی، راه‌حل سیاسی می‌طلبد. پس در میان همه عواملی که بر کاهش مشارکت اثر گذاشته است، باید بیش از جنبه‌های اقتصادی به سویه‌های سیاسی موقعیت کنونی التفات داشت، تا بتوان کارکردهای «نهاد انتخابات» را در نظام حکمرانی کشور بازسازی کرد...

 یکی از اساسی‌ترین راهبردهایی که باید دنبال شود، صورت‌بندی یک گفتمان ایجابی انتخاباتی رو به آینده است که تحول را درون ظرفیت‌های قانونی و ساختارهای رسمی نظام تعریف می‌کند و امکان‌پذیر می‌سازد؛ یعنی گفتمانی که هم نظام سیاسی را تثبیت سازد و هم انتظار تغییر را درون سازکارهای رسمی میزبانی کند؛ اما بدیهی است الگویی از سیاست‌ورزی که نامزدی در انتخابات را با گفتمان‌سازی و ایده‌پردازی راهبردی همراه نمی‌سازد و تنها به ارائه فهرست‌های خام می‌پردازد، در شکل‌دهی به گفتمان ایجابی بدیل با ناکامی روبه‌رو می‌شود.»

***

خبرگزاری دولت: آمدن ترامپ تغییری در تحریم‌ها ایجاد نمی‌کند

ایرنا نوشت: «در موضوع تحریم دو طرف وجود دارد یکی سمت تحریم کننده و دیگری سمت تحریم شده؛ در سمت آمریکا به عنوان تحریم کننده ابزار جدید قابل تصوری وجود ندارد. از سال ۹۸، اوج کارزار فشار حداکثری تا اکنون تحریم‌ها به صورت حداکثری علیه ایران اعمال شده است و بایدن نیز به طور کامل سیاست ترامپ را دنبال کرده است.

در سمت تحریم شده یعنی ایران تفاوت مهم سیاست‌ها و برنامه‌های دولت مستقر است. در سال ۹۷ دولت وقت با تکیه بر توافق برجام رفتارهای کاملاً آسیب‌پذیر در قبال تحریم‌ها در حوزه روابط اقتصادی خارجی داشت...

اکنون وضعیت به طور جدی متفاوت از قبل بوده و تمامی روابط اقتصادی خارجی در شرایط تحریم مانند فروش نفت توسعه یافته است؛ در نتیجه در برابر اعمال تحریم تاب آوری بسیار بالایی دارد.

متغیر دیگر وضعیت بین‌المللی است که کاملاً نسبت به دوره قبل متفاوت است. ترامپ بدون همکاری و همراهی بازیگران خارج از متحدین آمریکا نمی‌تواند علیه ایران فشاری ایجاد بکند اما این بازیگران همچون چین و روسیه به دلیل تنش‌های افزایش یافته در سال‌های اخیر با آمریکا برای اعمال فشار بر ایران همراهی نخواهند کرد.

در مجموع حضور ترامپ تغییری در وضعیت تحریم‌ها و اعمال آنها علیه ایران نخواهد داشت حتی این احتمال وجود دارد که افزایش اختلافات میان آمریکا و متحدانش نظام تحریمی را بیشتر تضعیف کند.»

***

انتقاد نعیمی‌پور از تندوری اصلاح‌طلبان در دوران اصلاحات

محمد نعیمی پور، فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده تهران در مجلس ششم و از امضاکنندگان بیانیه روزنه‌گشایی گفتگویی با انصاف نیوز داشته که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید: 

«برخی فکر می‌کنند هر مسئله‌ای که ما را به حکومت وصل کند نجس است؟! چرا صداوسیما را تحریم می‌کنند؟ چرا اپلیکیشن‌های داخلی را تحریم می‌کنند؟ چرا اگر اصلاح‌طلبی بگوید من در اپلیکیشن بله هستم، مورد تمسخر قرار می‌گیرد؟ چون فکر می‌کنند باید این مقابله‌ها باشد، این مشروعیت‌زدایی‌ها باشد، این منازعه باقی باشد. من می‌گویم بیایید از مسیر دیگری برویم. مسیری برویم که در آن منازعه نباشد. کاری کنیم که این بی‌اعتمادی‌ها ترمیم شود.

-من معتقد نیستم که اگر یک کار جدی اصولی شود، لزوما حکومت می‌زند و آن را از بین می‌برد. نه، استقبال هم می‌کند چون نیاز دارد. اگر بروز هم نمی‌دهد، می‌داند که چقدر مسئله دارد و چقدر از حل‌شان ناتوان است. بنابراین اگر شما برای نمونه بیایید و کمک کنید که تعارض منافع در بخش درمان حل شود، حکومت استقبال هم می‌کند چون کار بسیار مهمی است. ۲۰ سال است که نظام ارجاع در همه اسناد بالادستی تکرار شده اما اجرا نشده است. این یک قلم را که حل کنید، مشکل بزرگی را حل کرده‌اید.

-قدیم، ایده خود من در مجلس ششم این بود که باید قدرت را محدود کرد. این‌قدر هم بر این نظر خودم پافشاری کردم که رفتم و تحصن هم کردم. یعنی درون نظام بودم و علیه نظام تحصن کردم. ما این کارها را کردیم. کار غلطی بود از نظر من. نباید این منازعه را این‌همه تیز می‌کردیم. منازعه را تیز کردیم چون فکر می‌کردیم یک قدم دیگر مانده و همه‌چیز تمام است.

ما اشتباهات استراتژیک زیادی داشتیم. چرا در حالی‌که آقای خاتمی در اواخر دوره اول‌شان گفتند قوه مقننه و قوه مجریه جمعا ۳۰ درصد قدرت را دارند و ۷۰ درصد قدرت جای دیگر است، باز دور دوم آمد؟ آمد چون فکر می کرد می‌تواند ۴ سال دیگر تعادل را حفظ کند. حالا آمد، چرا فکر کردیم مای ۳۰درصدی به آن ۷۰ درصد غلبه می‌کنیم؟

- امروز از پس ۲۰ سال که به آن نگاه می‌کنم می‌گویم یک موقعیت بسیار ویژه‌ای پدید آمده بود که می‌شد از آن برای نوعی چانه‌زنی سیاسی و بهبود شرایط استفاده کرد. ما استفاده نکردیم و آن‌قدر هم پیش رفتیم که وقتی گفته شد ما با این شرایط انتخابات را برگزار نمی‌کنیم، پاسخ شنیدیم که مگر این‌که از روی جنازه من رد شوید. این را خودم شنیده‌ام. یعنی طرف مقابل را به نقطه‌ای رساندیم که می‌گوید یا مرگ یا شهادت. حرف من این است که ما از موقعیتی که پیش آمد برای حل نزاع استفاده نکردیم و این نزاع تا همین الان ادامه داشته است.

-من از دوستان خودم شنیده‌ام که می‌گویند خالص‌سازی را باید از درون اصلاح‌طلبان شروع کنیم. یعنی چه؟! این عبارت از کجا می‌آید؟! خالص‌سازی یعنی چه؟! مثلا اینکه بگویی کارگزاران اصلاح‌طلب نیست چه خاصیتی دارد؟! لذا من از بعضی دوستانم می‌خواهم به جای استفاده از واژه‌هایی مثل خالص‌سازی با این گروه جدید با نام روزنه‌گشایان حرف بزنند، پاسخشان را بدهند و استدلال قوی‌تر بیاورند.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۱۴۰۹۶۲۱:۰۸:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
وزیر محترم کشور چرا برای تصویب قانون عفاف و حجاب اینقدر وقت کشی صورت گرفته و به بعد از انتخابات موکول شده
ناشناس۳۴۱۴۲۵۱۰۰:۱۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
مجلس باید با قید فوریت لایحه عفاف و حجاب را تعیین تکلیف کند و شفاف سازی نمایند چرا مهندسی کردند این لایحه به بعد انتخابات کشیده شود
ناشناس۳۴۱۴۲۵۹۰۰:۲۳:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
اگر می خواستند برخورد کنند که لباس نامتعارف به زنان ورزشکار نمی دادن یا درفیلم ها...که در جامعه ترویج کنند آن هم وقتی با قانونی فعلی چندین سال هست اجرای درست نمی شود!
عمران۳۴۱۴۳۲۶۰۴:۰۸:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
من شما و همفکرانتان را تشویق میکنم که با قدرت هر چه تمام تر با اکثریت جامعه درگیر شوید.
ناشناس۳۴۱۴۴۱۹۰۸:۴۲:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
اکثریت جامعه که من می بینم متدین هستند.
ناشناس۳۴۱۴۴۸۸۰۹:۵۵:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
این ادبیات های تکراری را برای خودتان نگه دارید
ناشناس۳۴۱۴۳۶۳۰۷:۱۲:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
چون اولویت جامعه و خواست اکثریت جامعه نیست و مشکلات معیشت مردم اولویت دارد
ناشناس۳۴۱۴۴۲۲۰۸:۵۰:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
اولویت داشتن یک چیز به معنای رها کردن امور دیگر نیست
ناشناس۳۴۱۴۴۸۹۰۹:۵۶:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
برای قوانین دیگر هم همین فاز بدهید.
عمران۳۴۱۴۶۰۲۱۱:۲۳:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
معیشت از مسیر حکمرانی میگذرد، حکمرانی هم از مسیر سیاست. تا زمانی که فقط دو قدم جلوتر خودمان را ببینیم ، همان دو قدم جلوتر هم حل نخواهد شد.
ناشناس۳۴۱۵۷۴۸۲۳:۵۰:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
بگو جناب وزیر عمده مشکل ملت ایران و بزرگترین مطالبه ایرانی ها گرانی ومعیشت خرابه بگو بزرگترین مشکل ایران کم آبیه هجوم بیش از حد مهاجره وبیکاری
ناشناس۳۴۱۶۰۶۸۰۸:۴۷:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
چطور تشخیص داده میشود یک فرد آمر به معروف است ؟ این افراد بر اساس چه معیاری معروف و منکر را تشخیص میدهند. اگر معروف افراد یک جامعه مثل هم نباشد تکلیف چیست ؟
ناشناس۳۴۱۴۱۲۲۲۱:۳۳:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
بانی وضع موجود که اقتصاد را نابود کرد محاکمه می شد به حای رد صلاحیت کردن مشارکت بیشتر می شد
ناشناس۳۴۱۴۲۵۴۰۰:۱۶:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
حسن روحانی ر به قید فوریت احضار نمایید
ناشناس۳۴۱۴۲۵۶۰۰:۲۱:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
فساد اعلامی از سوی آقای رائفی پور شفاف سازی شود هر کس دروغ گفته باید محاکمه شود
ناشناس۳۴۱۴۳۶۵۰۷:۲۳:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
بانى وضع موجود اقتصاد و سياست خوب يا بد ، يك روند ٣٠- ٤٠ ساله است كه مسئولين فعلى و قبلى در آن شريك هستند چه در خير و چه در شر وضع موجود
ناشناس۳۴۱۴۴۳۷۰۹:۰۳:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
وضعیت اقتصادی امروز، از دهه ۴۰ شمسی شروع شده است و کار چند ساله نیست اما متاسفانه دولتهای بعد از انقلاب هم بیشترشان در همان مسیر ادامه دادند. این دولت هم اگر بخواهد موفق شود ساده نیست و زمان خواهد برد
ناشناس۳۴۱۴۴۹۱۰۹:۵۶:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
تخریب معیشت را به دیگران ربط ندهید
ناشناس۳۴۱۴۱۳۱۲۱:۴۲:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
ترامپ اگر دوباره رئیس جمهور شود هیچ غلطی نمی تواند بکند زیرا دیگر برجامی وجود ندارد که از اون خارج بشود.
ناشناس۳۴۱۴۳۶۴۰۷:۲۲:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
45 ساله آمریکا نتونسته هیچ غلطی بکنه، بعد از اینم نمی تونه
ناشناس۳۴۱۴۴۲۸۰۸:۵۶:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
دلار آمریکا 61000 تومان ایران شده معلومه آمریکا نتونسته هیچ غلطی بکنه.
ناشناس۳۴۱۴۶۴۲۱۱:۵۹:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
دلار به ابزار سلطه امریکا تبدیل شده و باید از مبادلات تجاری کشور حذف شود.
وحید۳۴۱۵۴۲۵۲۰:۳۶:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
فعلا امریکا هر کاری که می خواد میکنه .
ناشناس۳۴۱۴۵۳۰۱۰:۲۷:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
لابد یورو و ین و افغانی و... هم کار آمریکا هست که بالا می رود ولی لیر کار خود ایران هست که بالا نمی رود!!!
ناشناس۳۴۱۴۱۴۷۲۱:۵۶:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
چهار چوبش مشخص است ؟
ناشناس۳۴۱۴۲۶۴۰۰:۲۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
چرا مجلس مهندسی کرد لایحه عفاف و حجاب را بعد از انتخابات به شورای نگهبان بفرستد
محمد۳۴۱۴۲۸۱۰۱:۰۴:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
آقای وحیدی عزیز و گرامی .....مسئله اصلی ما مردم حجاب نیست .چرا چشم و گوش خود را بر واقعیت ها بسته اید..ما به هیچ عنوان اجبار و زور را در زمینه حجاب قبول نداریم...این را مطمئن باش اکثریت قاطع مردم با هرگونه اجبار و زور در زمینه حجاب مخالف هستند
ناشناس۳۴۱۴۴۳۲۰۹:۰۰:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
محمد عزیز یاد گرفتن احکام دین واجب است. احکام امر به معروف را بخوانید؛ امر به معروف در دین واجب است و بر حکومت واجب است با حرامی که به صورت علنی مشاهده می شود برخورد کند و بر من و شما هم تذکر زبانی واجب است و اگر تذکر ندهیم در پرونده اعمالمان گناه ثبت می شود.
ناشناس۳۴۱۴۷۲۷۱۲:۴۳:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
این حکم دین یعنی حجاب اگر اجباری است که همه کشورهای مسلمان باید اجرا می کردند
ناشناس۳۴۱۴۸۸۹۱۴:۲۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
مگر کشورهای اسلامی معصوم هستند که هر چه حکم دین است انجام داده باشند؟؟
ناشناس۳۴۱۶۱۴۷۰۹:۴۸:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
شماها معصوم هستید ؟؟
ایرانی۳۴۱۴۲۹۹۰۱:۵۵:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
جناب وزیر محترم کشور ، چرا به جای وضع قانون و دستورالعمل مناسب و یک راهکار عملی به دنبال ایجاد تنش و به جان هم انداختن مردم هستید، در کدام کشور اسلامی که خود شما آنها را قبول دارید مانند سوریه، عراق، لبنان ، فلسطین و امثالهم نسبت به حجاب اینگونه که شما میگویید حساسیت داشته و با مردم برخورد میکنند؟ ای کاش با محبت و مهربانی و رافت با مردم برخورد میشد و یا لااقل با اختلاسگران و غارتگران اموال مردم هم مانند حجاب برخورد میکردید.
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۱۴۴۵۱۰۹:۱۷:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
به مسأله مهمی اشاره کردید. ایجاد تنش بین مردم و کلا بالا بردن حساسیت ها در همه مواقع درست نیست. در عصر ارتباطات پیش از آنکه شما در کشور خودتان از یک واقعه ای خبردار شوید آن سوی مرزها خبردار هستند و با خبر و عکس و فیلم و کلیپ بعضا اینگونه تنش ها و برخوردهای ناشایسته را تا بتوانند ‌انتشار می دهند و پوشش می دهند و هر مخاطبی با شنیدن یا دیدن آن متاثر می شود و کاری هم از او ساخته نیست! نمونه اش تنش و درگیری میان یک خانم(با نوزادش) در یک درمانگاهی در قم با فرد روحانی یا طلبه ای که از این خانم عکس و فیلم می گیرد و مورد اعتراض شدید این خانم و سایر مراجعان قرار گرفته است و فیلم این صحنه ها به عنوان خبر اول در یک بخش خبری رسانه خارج از کشور منتشر می گردد.
ناشناس۳۴۱۴۵۲۰۱۰:۲۱:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
اگر این طور نگاه کنیم قاتلان را هم نباید اعدام کنیم چون بعضا از آن ها قهرمان سازی کرده اند و گفته اند نقض حقوق بشر است.
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۱۴۷۴۴۱۲:۵۶:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
هموطن گرامی به همین سادگی یک موضوع فرهنگی و اخلاقی را به موضوع دیگری تعمیم می دهید؟! اولا در تمامی موارد دقت و توجه و رعایت جوانب امر را باید در نظر داشت. در مورد مثال شما هم که به مراتب بیشتر باید دقت کرد و امر قضاوت هم بسیار سنگین است و هر کسی نمی تواند سر خود و خودسرانه عمل کند! ثانیا در مسأله حجاب به گونه ای که مفت مسلم علیه مان تبلیغات منفی صورت گیرد بایست مراقب رفتارهای آنی و احساسی باشیم مضافاً اینکه خیلی بیش از تصور بنده و شما میبایست دقت و توجه مبذول گردد. موفق باشید
ناشناس۳۴۱۵۰۰۲۱۵:۳۵:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
دستگیری دزد و قاتل در کل دنیا متداوله و قانونه و بین قاتل زن و مرد فرقی نیست ولی حجاب فقط در ایران و افغانستان اجباری است و فقط زنها را شامل می شه واقعا از نظر شماها این دو با هم فرق نداره ؟
ناشناس۳۴۱۵۳۳۲۱۹:۴۳:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
دوست عزیز هیچ ربطی بین اجبار حجاب و دستگیری دزد و قاتل وجود نداره حجاب در کل کشورهای مسلمان و غیر مسلمان اختیاری است ولی در تمام دنیا دزد و قاتل دستگیر و مجازات می شوند اجبار حجاب نمی تواند قانون باشد چون در هیچ کشوری سابقه ندارد و در کشور خودمان هم مقبولیت ندارد
ناشناس۳۴۱۵۰۹۸۱۶:۵۴:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
در زمان و مکان مقتضی باید با مروجین بی بند و باری و هرزگی که جامعه را افسار گسیخته یله و رها کردند باید برخورد بدون اغماض شود
ناشناس۳۴۱۴۳۱۲۰۳:۰۹:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
مطابق با شرع مگر می شود کسی را بدون دادگاه متهم کرد، جریمه کرد، اجرا کرد و بعد گفت می توانی اعتراض کنی؟! هنوز هم سیستم پیامکی شما دقیق نیست، دشمنی ها هم که در جامعه کم نیست، این چه بلوایی است که به راه انداخته اید؟
ناشناس۳۴۱۴۴۹۳۰۹:۵۷:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
به همان طریقی که راهنمایی و رانندگی شما را جریمه می کند بدون حکم دادگاه!!
ناشناس۳۴۱۴۵۲۴۱۰:۲۲:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
رعایت قوانین رانندگی در کل دنیا الزامی است و برای تمام مردم دنیا مورد قبول است ولی حجاب در کل دنیا اختیاری است و کسی را برای روسری نپوشیدن مجازات نمی کنند
ناشناس۳۴۱۴۶۹۰۱۲:۲۰:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
اولا بحث سر این بود که بدون دادگاه میشه جریمه کرد یا نه که با مثال ثابت شد می شود دوما اگر در کل دنیا نیست کلام خدا که هست یعنی شما کل دنیا برات ملاکه ولی حرف خدا نه؟
ناشناس۳۴۱۴۹۴۰۱۴:۵۶:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
این یه قانون بی ریشه و اساسه که شما وضع کردین
ناشناس۳۴۱۴۵۷۷۱۰:۵۹:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
راهنمایی و رانندگی نمی گوید اجرای قانون برای زنان واجب است و برای مردان اجباری ندارد همه انسانها را فارغ از جنسیت پوشش می دهد کم و زیاد هم ندارد
ناشناس۳۴۱۴۶۳۳۱۱:۵۰:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
در دنیا پوشاندن سینه برای مردان اجباری نیست اما زنان هست
ناشناس۳۴۱۴۶۸۷۱۲:۱۷:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
مرد هم باید پوشش داشته باشه ولی فرق داره چون دو جنس مرد و زن متفاوت هستند
ناشناس۳۴۱۴۵۰۱۱۰:۰۴:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
مگه شخص از چراغ قرمز عبور می کنه می برنش دادگاه؟؟ همونجا جریمه می شه
ناشناس۳۴۱۴۶۲۹۱۱:۴۷:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
در دنیا هم حجاب اجباری هست مانند راهنمایی و رانندگی!!
ناشناس۳۴۱۵۰۰۷۱۵:۳۷:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
در کل دنیا داشتن حداقل پوشش اجباری است یعنی نمی تونی لخت مادرزاد بیای بیرون ! این با اجبار روسری خیلی فرق داره
ناشناس۳۴۱۴۳۵۰۰۶:۳۷:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
روایت یک استعفای سرافراز.
ناشناس۳۴۱۴۳۷۳۰۷:۴۱:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
امری که مقبولیت نداشته باشد حتی اگر مشروعیت داشته باشد و چتر قانون هم بر سرش باشد اجرایش عملی نیست. نمی توان بخش قابل توجهی از مردم را وادار به کاری کرد که اساسا اجباری را قبول ندارند ، این برای آینده مملکت خطرآفرین است.
ناشناس۳۴۱۴۴۹۷۰۹:۵۹:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
قانون اجرا شود مثلا اب خوردن رعایت می‌شود .
ناشناس۳۴۱۵۳۲۵۱۹:۳۹:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
قبلش هم قانون بود دیگه می‌بینید که اجرا نشد
ناشناس۳۴۱۴۵۰۳۱۰:۰۵:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
درود بر شما پاسخ منطقی معقول فرمودید
ناشناس۳۴۱۴۵۶۱۱۰:۴۸:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
خیلی از قوانین دیگر هم هست که خیلی ها دوست ندارند. مردم دوست دارند مالیات بدهند؟ مردها دوست دارند مهریه بر گردنشان باشد؟ و ...
ناشناس۳۴۱۵۰۱۱۱۵:۳۸:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
اینها هیچ ربطی به اجبار روسری نداره
ناشناس۳۴۱۴۳۹۲۰۸:۱۳:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
ترامپ با بایدن فرق نمی کند؟!!! ترامپ اجازه فروش نفت را نمی داد تمام درگاه های ورودی ارز را بسته بود . تازه آن زمان موجودی و ذخیره ارزی داشتیم حالا قطره چکانی ارز می آید تصور کنید با آمدن ترامپ شریان های نفتی به شرکت های چینی بسته می شود و تندروهای جمهوری خواه هر روز یک تحریم را پیشنهاد خواهند کرد. نه چین قدرت مقابله با امریکا دارد و نه روسیه ای که در حال ورشکستگی کامل است بازار های عراق و امارات هم بسته خواهند شد عرب های منطقه جری تر از امروز بر طبل ادعای سه جرایر ایرانی و میدان آرش بیشتر و بیشتر می شود.
علی۳۴۱۴۳۹۸۰۸:۱۷:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
دو نکته : اول در مورد سخنان وزیر کشور باید گفت نمی شود از یک طرف در اماکن عمومی و مخصوصا رستورانهای سنتی و غیره ورود افراد کشف حجاب کرده ازاد باشد و نیروی انتظامی براساس وظایف ذاتی خود اقدام نکند ولی در کلام بگوئید از نیروی امربه معروف کننده حمایت میکنید در دیزی را ببندید گربه حساب کار خودش را خواهد کرد دوم در خصوص مصاحبه تلویزیونی با اقای رسائی اینکه بنظر میرسد با بدام انداختن رسائی در یک مخمصه و گرفتن اعتراف در مورد برخی نکات مطرح شده قصد این برنامه رد اعتبار نامه آن در مجلس میباشد ولی از طرف دیگر شاهد تائید و رای آوردن تاجگردون بودیم که اعتبارنامه اش در مجلس قبلی با مدارک محکم رد شده بود آیا نماینده اینچنینی میخواهد از منافع مردم دفاع کند یا از منافع شخصی خود ؟
t s۳۴۱۴۴۱۲۰۸:۳۰:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
جهت گیری های انجام شده در مناظره ها حتی در مورد افرادی مانند اقای رسایی نشاندهنده میلی بودن صدا و سیماست .فراموش نکنیم که بودجه صدا و سیما را مردم میدهند ولی جهت گیری برنامه ها به سمت منافع جناحی است
ناشناس۳۴۱۴۴۴۰۰۹:۰۵:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
با پایان دوران انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن ، مجددا مسئله حجاب و امر معروف و نهی از منکر آن هم فقط در حوزه حجاب به صدر دغدغه مسئولین بازگشت!
ناشناس۳۴۱۴۵۳۲۱۰:۲۹:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
شما آن زمان ها هم می گفتید که دغدغه آقایان حجاب بوده و هر روز حرف از آن می زنند !!
ناشناس۳۴۱۴۹۴۵۱۵:۰۰:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
و مسئله معیشت فراموش شد!
ناشناس۳۴۱۴۵۹۱۱۱:۱۷:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
سلام آقایان مسؤل کشور را بی بند باری و بی حجابی گرفته هر کجا میری فساد زیاد شده از چه می‌ترسید چرا برخورد نمی کنید؟
ناشناس۳۴۱۶۰۲۷۰۸:۰۱:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
فقط بی بند و باری و حجاب مشکل مملکته. دیگه مشکلی وجود نداره؟
کریم۳۴۱۴۸۶۸۱۴:۱۶:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
هرگز حریف زنها نمیشوید زور زیادی نزنید مثل بحث ماهواره شکست میخورید
ناشناس۳۴۱۴۹۵۰۱۵:۰۳:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
انتخابات تموم شد و آقایون دغدعه بهبود معیشت را بدون تعارف کنار گذاشتند.
ناشناس۳۴۱۵۰۸۵۱۶:۴۴:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
آقایان محترم. مرتب از حجاب.عفاف و این کلمات بکار ببرید.باید قبول کنید که میزان رای ملت است. رای ملت در بستر جامعه در کوچه.بازار و خیابان است.همانگونه که مردم زندگی می کنند. .
محسن۳۴۱۵۲۷۷۱۹:۰۵:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
مجلس نباید موافق جنگ داخلی و بدتر کردن روان مردم تو این شرایط باشد.
علی مشهدی۳۴۱۵۳۵۰۱۹:۵۶:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
ازدواج را تسهیل کنید مالی و فرهنگی از متخصصان باسواد و هنرمندان کمک بگیرید ورزش و موسیقی و هنر را جایگزین کارهای سیاسی بازی و بیهوده کنید نتوانستید یک وام ازداج را سر وسامان دهید
ناشناس۳۴۱۵۴۴۹۲۰:۵۵:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
بنظرمن با زور نمیشه یکی را محجبه کرد و بازور هم نمیشه کسی را بی حجاب نمود اینها همه شان مستقیما بستگی به اعمال ورفتار مسئولین و حضرات دارد اینها باید با اعمال و کردار عامه پسند خودشان مردم را هدایت نمایندو گرنه با زندان و جریمه و شلاق و غیره زد و بند بدتر میکنند برید رفتار پیامبر گونه را برای خودتان الگو قرار دهید ومنش های پیامبر را انجام دهید
ناشناس۳۴۱۵۵۴۰۲۱:۳۸:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
دنیا داره پیشرفت میکنه .. عربستان که مرکز جهان اسلام بوده و هست به کجا رسیده .
علی۳۴۱۵۶۰۷۲۲:۳۴:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
امان از دست قدرت و سیاست بازی و هیاهوهای سرم گرم کننده و پوچ وتوخالی.
محمد۳۴۱۵۹۱۳۰۳:۳۱:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
آقای وحیدی وزیر محترم که اصلا به شبکه نفوذ دشمن توجه ندارید ، از خودتان و ادرات تحت پوشش خودتان و سایر وزارت خانه های تحت پوشش دولت شروع کنید.
رضا۳۴۱۵۹۹۸۰۷:۲۰:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ریشه عمده فسادها در فقر و مسائل معیشتی است با این مشکلات کمرشکن مالی و اقتصادی ،مردم هر چه بیشتر با حجاب زاویه پیدا خواهند کرد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  11. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  14. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. تنوری که هنوز سرد است...

  18. ایثارگران را بدنام نکنید !

  19. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  22. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  23. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. نگرانی شبکه اماراتی از دیپلماسی پهپادی ایران/ اختیار چهار پایتخت عربی، در دست تهران است!

پربحث‌های هفته

  1. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  2. چرا این همه بد اخلاقی؟

  3. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  4. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  5. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  6. تنوری که هنوز سرد است...

  7. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  8. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  9. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  10. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  11. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  12. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

  13. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  14. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

  15. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  16. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  17. شهادت یکی از پاسداران نیروی زمینی سپاه در جنوب‌شرق کشور

  18. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

  19. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  20. رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود/ هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم

  21. "مصلحت قطعی" همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام

  22. واکنش آمریکا به اظهارات هسته ای کمال خرازی

  23. هر چقدر رأی بیشتر باشد، مجلس قوی‌تر است/ مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد

  24. افشاگری رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی علیه «احمد علیرضابیگی»

  25. رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

آخرین عناوین