اعتراض مشاورین املاک به دیوان عدالت اداری

گروه اقتصادی الف،   3990708009 ۶۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور، گفت: پس از صدور رای کمیسیون نظارت بر اصناف، صنف مشاورین املاک با ارسال نامه‌ای به دیوان عدالت اداری مراتب اعتراض خود نسبت به تعیین نرخ جدیدکمیسیون اعلام کرد.

اعتراض مشاورین املاک به دیوان عدالت اداری

 

 
مرتضی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به کاهش نرخ  کمیسیون مشاوران املاک، گفت: حدود 2 ماه پیش در جلسه‌ای در دفتر معاون اول رئیس جمهور که با حضور رئیس بانک مرکزی و وزیر راه و شهرسازی برگزارشد، آقای جهانگیری دستور نصف شدن نرخ حق کمیسیون مشاوران املاک مسکن را صادر کرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور، در بیان اینکه این دستور با اعتراض صنفی مشاوران املاک روبرو شد، گفت: پس از صادر شدن دستور معاون اول، جلسات و بازدیدهای میدانی با حضور اعضای صنف مشاوران املاک و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده شکل گرفت که خروجی آن منتج به  تعیین نرخ 0.3 درصد از ارزش ملک برای هر طرف معامله شد.

*اعتراض مشاورین املاک به دیوان عدالت اداری

وی با اشاره به اینکه پس از جلسات صنفی با سازمان حمایت از مصرف کننده، ما مجددا به نرخ 0.3 درصدی برای هر طرف معامله اعتراض کردیم و نرخ 0.4 درصد را پیشنهاد دادیم، افزود: نهایتا در جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف کشور، مقرر شد، نرخ حق الزحمه کمیسیون مشاوران املاک مطابق دستور معاون اول رئیس جمهور به رقم 0.25 درصد از ارزش معامله برای هر طرف تعیین شود.

خسروی، در بیان اینکه این نرخ متناسب با شرایط بازار املاک نیست، تصریح کرد: پس از صدور رای کمیسیون نظارت بر اصناف، صنف مشاورین املاک با ارسال نامه‌ای به دیوان عدالت اداری مراتب اعتراض خود از این رای را اعلام کرد.

*نرخ غیر متناسب سبب افزایش بی قانونی است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور، در بیان مقایسه نرخ کنونی با نرخ قبل حق الزحمه کمیسیون، گفت: تا پیش از این برای معاملات زیر 5 میلیارد ریال 0.5 درصد ارزش معامله و برای معاملاتی با ارزش بیش از 5 میلیارد ریال 0.25 درصد ارزش معامله برای هر طرف به عنوان حق کمیسیون تعیین شده بود که طبق مصوبه جدید این رقم برای کلیه معاملات با هر رقمی 0.25 درصد برای هر طرف مشخص شده است.

خسروی، با اشاره به اینکه نباید قانونی مصوب شود که اقدام فعالیت غیر قانونی را مهیا سازد، گفت: تعیین نرخ غیر متناسب با شرایط واقعی منجر به آن می‌شود که معاملات غیر رسمی اضافه شود و اتحادیه مشاورین املاک نیز توانایی مقابله این پدیده را نخواهد داشت.

دیدگاه کاربران

حسین۱۶۱۹۰۶۷۰۷:۲۸:۰۱ ۱۳۹۹/۷/۸
یعنی اینکه در یک معامله 500 میلیون تومانی 2.5 میلیون تومان بگیرن کم هست و میخوان 5 میلیون بگیرن که با توجه به قیمت مسکن مخصوصا در شهرهای بزرگ این یعنی معامله در بازه حدودی حداقل قیمت مسکن. یعنی کلا یک معامله بالای 1 میلیارد در ماه انجام بدن کافی باشه. عجب. نمیشه به کارمندان بانک هم در ازای هر حسابی که زیر دستشون باز میشه به اندازه یک ماه حقوق بدن؟ یا در ازای یک بار انجام احیا روی بیمار قلبی به پرستار حقوق اینطوری بدن که فقط یک احیا انجام بده 5 میلیون بگیره؟
ناشناس۱۶۱۹۰۹۸۰۷:۵۱:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۸
مثلا الان کدوم املاکی طبق نرخ کار می کنند ؟؟؟؟؟ همشون سر آدم رو می برن
ناشناس۱۶۱۹۶۳۵۱۲:۵۰:۲۷ ۱۳۹۹/۷/۸
سیستم خرید و فروش ملک در ایران کلا باعث افزایش روز افزون قیمتها میشود چون بنگاه هرچه بتواند گران تر بفروشد درآمد بیشتری نصیبش میشود .
ناشناس۱۶۱۹۸۳۷۱۴:۲۶:۴۰ ۱۳۹۹/۷/۸
اصلا چرا باید درصد بگیرند؟ کار خدماتی دارند می کنند و باید از هر معامله ای مبلغ مشخصی دریافت کنند!!!
ناشناس۱۶۲۰۰۶۹۱۷:۰۴:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۸
بعضی ها شون نیم ساعت دروغ به خریدار و نیم ساعت دروغ به فروشنده میگن و یه امضا میگیرن 49 تا 50 میلیون کمیسیون می گیرن بعدم قولنامه را تحویل میدن
ناشناس۱۶۲۰۱۱۲۱۷:۴۶:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۸
کلا دست همه را بستند تو.. و پشت هم اندازی
ناشناس۱۶۲۰۲۰۱۱۹:۰۷:۳۸ ۱۳۹۹/۷/۸
هیچ املاکی کمتر از یک درصد از طرفین نمیگیره ، حتی 5 درصدشم دیدم ، حالا شما اگه میتونی جلوشونو بگیر
ناشناس۱۶۱۹۱۲۰۰۸:۰۶:۳۳ ۱۳۹۹/۷/۸
این هم بسیار زیاد می باشد. پول مفت میخواهند. بروند زحمت بکشند نان حلال در بیاورند. از صبح میروند بنگاه .. سرهم میکنند تا شب برای اینکه سر مردم ..
ناشناس۱۶۱۹۱۴۲۰۸:۱۶:۵۹ ۱۳۹۹/۷/۸
اولا همین 0.25 درصد از هر طرف هم بسیار زیاد است. رقم کمیسیون شما چه ربطی به مبلغ معامله دارد؟ شما یک مبایعه نامه مینویسید حال آن ملک 1 میلیارد باشد یا 2 میلیارد چه فرقی برای شما میکند؟امیدوارم دیوان عدالت همین 0.25 درصد را هم ملغا کند و عدد ثابتی برای کمیسیون شما در نظر بگیرد. دوما شما دارید یک مقام دولتی را تهدید میکنید که اگر خواست شما اصلاح نشود اقدام میکنید به فرار مالیاتی و فعالیت زیرزمینی. همین حرف شما جرم است و امیدوارم مسوولین به آن توجه کنند و مطابق قانون با شما برخورد کنند. مسبب بخش زیادی از این نابسامانی مسکن همین مشاورین املاک هستند. برای یک معامله 4 میلیاردی مبلغ 50 میلیون تومان پول به جیب میزنند. کدام دکتر و یا کدام مهندس اینچنین پول مفتی آن هم با نوشتن چند سطر قولنامه از پیش تایپ شده میگیرند آن هم بدون هیچگونه مسوولیت حقوقی در برابر خسارت احتمالی خریدار و یا فروشنده در قبال جعل اسناد از طرف هریک از طرفین معامله و یا عدم تطابق اسناد مالکیت و هویتی؟
ناشناس۱۶۱۹۱۵۰۰۸:۲۱:۵۹ ۱۳۹۹/۷/۸
خدامیداند 25صدم هم زیاد است هرچه مردم می کشند ازناحیه برخی ازهمین صنف بی ..و خدا.. است که همه شایعه ها ازطرف انها انجام می گیرد باید برای مدت زیادی صنف انها راتعطیل کنند
ناشناس۱۶۱۹۱۶۹۰۸:۳۹:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۸
هرچی گرونی مسکن هست از همین مشاوراملاکها میباشد.
محمد۱۶۱۹۱۹۱۰۸:۵۴:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۸
با همین نرخ فعلی بسیاری از بنگاههای املاک بیش از تعرفه طلب می کنند. ضمنا منظور ایشان از در بیان اینکه ^^ این نرخ متناسب با شرایط بازار املاک نیست ^^ یعنی چه این هم شد دلیل؟؟؟
ناشناس۱۶۱۹۱۹۲۰۸:۵۵:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۸
مگه در این شغل دلالی چیزی به اسم قانون وجود داره؟ با فروشنده زد و بند می‌کنن و مردم رو بیچاره می‌کنن
ناشناس۱۶۱۹۲۴۷۰۹:۱۶:۰۱ ۱۳۹۹/۷/۸
همين هم بسيار بسيار زياد است. مشاور املاك چه كار خاصي مي كنند كه بايد اين درآمد را داشته باشند؟ آن قدر درآمدشان زياد است كه در هر كوچه يك بنگاه ساخته شده است.
ناشناس۱۶۱۹۲۵۷۰۹:۲۰:۱۰ ۱۳۹۹/۷/۸
۲۵صدم درصد هم زیاده با این تورم مسکن حساب کنید کمیسیون یک آپارتمان یا خونه در یک روستا هم چند میلیون میشه تهران که دیگه جای خودش رو داره
ناشناس۱۶۱۹۷۵۴۱۳:۴۴:۳۳ ۱۳۹۹/۷/۸
یک دهم درصد هم زیاده
ناشناس۱۶۱۹۲۷۴۰۹:۲۵:۵۱ ۱۳۹۹/۷/۸
هرچی در مورد املاک انجام بدهند حق شان است . چون هیچکدام شان مردم را رعایت نمی کنند .
ناشناس۱۶۱۹۲۹۴۰۹:۳۲:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۸
آقای خسروی بیراه نمیگوید. وقتی حق کمیسیون درصدی از مبلغ معامله باشد شک نکنیم که مشاور املاک سعی در بالا بردن نرخ ملک مینماید تا مبلغ بیشتری عاید خودش شود. بنابراین حق المشاوره باید به صورت عدد فیکس و ثابت باشد.
ناشناس۱۶۱۹۳۳۰۰۹:۴۸:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۸
آخه آقای عزیز مشاور املاک چقدر کار می کند که باید این حق الزحمه دریافت کند؟انصاف خوب چیزی است.
ناشناس۱۶۱۹۳۹۷۱۰:۱۹:۳۹ ۱۳۹۹/۷/۸
زیاده طلب و طمع کار
ناشناس۱۶۱۹۷۶۰۱۳:۴۶:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۸
باید جلو اینها ایستاد
ناشناس۱۶۱۹۴۳۹۱۰:۴۷:۳۹ ۱۳۹۹/۷/۸
واقعا با چه رویی شکایت کردند؟از یک معامله ساده که نیاز به تخصص آنچنانی!!داره،چقدر باید گیرشون بیاد؟بااین قیمتهای املاک به نظرم هنوز درصد بالا هست،لطفا دیوان عدالت آنرا کم کند.
محمدی۱۶۱۹۴۴۷۱۰:۴۹:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۸
آقای خسروی خود شما بهتر می دانید که در حال حاضر چه اجحافی توسط مشاورین املاک در حق مردم می شود نرخ دریافتی واقعی توسط املاک ۱ درصد از هر طرف معامله است ، با توجه به افزایش قیمت ملک همین ۲۵ صدم درصد هم مبلغ زیادی است.به فکر آخرت باش
ناشناس۱۶۱۹۴۶۴۱۰:۵۷:۵۸ ۱۳۹۹/۷/۸
بخدا چقدر پرگویید شما ها.این مقدار هم باید نصف بشه یک قرارداد می بندید که رسمی هم نیست، ده ملیون می گیرید. اونوقت بگید چه کار شاقی انجام دادید؟! بنگاه دار ها عامل افزایش قیمت مسکن هستند خودشون و راحتخورترین افراد.
ناشناس۱۶۱۹۵۲۴۱۱:۳۵:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۸
قابل توجه آقای خسروی جناب خسروی املاکیها اکثرا برخلاف تعرفه درامر خرید وفروش ورهن واجاره کار میکنند وحق مشاوره میگیرند مثلا در استانهای شمالی کشور مخصوصا مازندران یک ویلا بخواهی بفروشی املاک میگه من اینقدر برای تو میفروشم مثلا 50میلیون تومن مال من ویا اگر صاحب ویلا رضایت نده به افزایش قیمت وبخواهد به قیمت روز بفروشدبازهم میگویند ما ملک شمارو فایل میکنیم منتهی حق مشاوره ما20تومن هست اگر بخواهی پرداخت کنی پول زور هست اگر نه با ملک شما کارنمیکنند ویا سنگ اندازی میکنند اغلب املاکیها ازراه غیرشرعی وکلک بازی امرارمعاش میکنند
ناشناس۱۶۱۹۵۳۵۱۱:۴۱:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۸
واقعا مشاورین املاک چه ریسکی را تحمل میکنند و چه مسئولیتی دارند که باید این ارقام سنگین را به عنوان حق الزحمه دریافت کنند؟
م فلاح۱۶۱۹۶۰۳۱۲:۲۸:۳۲ ۱۳۹۹/۷/۸
بعضی از املاکی ها که تعداد شون هم کم نیست از مراجعین امضا می گیرن که حق کمسیون ما مثلا ۱ درصد از طرفین هست آن هم برای .. چه مسئولیتی بر عهده می گیرند ؟و چه خدماتی در مقابل ارائه می دهند؟ اصلا درصد یعنی چه مگر بقیه مردم درصدی کار می کنند برای هر اجاره نامه یا فروش یک عددثابت مشخص بشود بهتر است درصدی بودن کارمزد باعث بی ثباتی و هرج و مرج در اجاره و خرید و فروش می شود
ناشناس۱۶۱۹۶۰۵۱۲:۲۹:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۸
اکثر مشاورین املاک سواد چندانی ندارند و بیشتر به خاطر .. و .. و پول باد آورده به این کار رو آوردند. هیچ کدام راضی به حقشون نیستند و درصدهای بالاتر را طلب می کنند. کار درستی انجام شده باید حق کمیسیونشون کم می شد.
ناشناس۱۶۱۹۶۲۰۱۲:۴۰:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۸
پول مفت از مردم میگیرند. چه کار می کنند؟ یک هماهنگی و تنظیم قولنامه بیشتر انجام میشه؟
ناشناس۱۶۱۹۶۲۱۱۲:۴۰:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۸
تنظیم یک سند چه ربطی به قیمت ملک دارد؟ املاکیها هیچ مسئولیتی هم که در قبال معامله نمی پذیرند. شاید بهتر باشد یک مبلغ مقطوع برای املاکیها اعلام کنند.
معلم بی خانمان۱۶۱۹۶۵۵۱۳:۰۱:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۸
من نمیدونم این املاکی ها به غیر از اینکه قیمت کاذب در بازار مسکن درست کردن چه تاج گلی به سر مردم زدن که حالا بیان و زیاده خواهی کنن. اصلاً خاصیت مفید این املاکی ها چیه؟ شما فکرشو بکنین یه کارمند یکسال بره و بیاد و زحمت بکشه با میانگین حقوق 6 میلیون تومان در ماه کلاً 72 میلیون تومان حقوق یک ساله اش میشه حالا حساب کنید یک بنگاهی املاک خانه ای معامله کنه با قیمت 5 میلیارد تومان که این روزها دیگه کمتر از این ارقام را نمی تونید پیدا کنید حق کمیسیون ایشان میشه دوازده میلیون و پانصد هزار تومان. کل کاری که انجام داده در بهترین حالت نوشتن مبایعه نامه بوده و بس. حالا ایشان ماهی دو یا سه تا معامله بخوره پستش خودتون حساب کنید از یک پزشک متخصص هم بیشتر عایدی داشته بدون زحمت
ناشناس۱۶۱۹۶۷۷۱۳:۱۴:۳۱ ۱۳۹۹/۷/۸
این مشاوران املاک و دلالها آنقدر پول راحت و مفتی بدست میارن که منم رفتم اقدام کردم برای گرفتن جواز و باز کردن بنگاه املاک. اگه فقط چند روز برای خرید یا رهن خونه به املاکیها سر زده باشی متوجه میشی که نود درصد این گرونی بابت عملکرد همین دلالان به اصطلاح مشاوره. ماشالله توی همه دستگاههای نظارتی هم نفوذ دارن و آرزوهای جوانان برای خانه دار شدن را به گروگان گرفته اند. آقای جهانگیری اگه توی این چند سال فقط یه کار درست انجام داده باشه اونم فقط همین کاهش نرخ کمیسیون مشاوان املاکه. خدا خیرش بده.
ناشناس۱۶۱۹۶۸۳۱۳:۱۶:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۸
یه نظارتی هم به شهرستانها بشه. اوضاع شهرستانها و کمیسیونهای سر به فلک کشیده دلالها و زیرآبی رفتنهاشون دیگه از حد گذشته. متاسفانه بعضا مسئولان نظارتی یا خوابن یا دستشون آلوده ی منافع شده.
محمود۱۶۱۹۷۱۱۱۳:۲۶:۴۰ ۱۳۹۹/۷/۸
25 صدم درصد هم زیاد است. مگر چکار می کنند که می خواهند این همه پول بگیرند؟ واقعیت این است که به جای نیم درصد ، یک درصد می گیرند. باید با این بنگاه های املاک که با توجه به درآمدهای بادآورده در حال رشد قارچی هستند مقابله جدی شود.
ناشناس۱۶۱۹۷۱۶۱۳:۲۸:۱۰ ۱۳۹۹/۷/۸
این کمیسیون اصلا چه منطقی داره؟ اونم وقتی که هر مشکلی پیش بیاد میان میگن خودت امضا کردی؟ حالا بگذریم که از هر طرف 1 درصد میگیرن. مالیاتیم نمیدن در قیاس با درآمدشون. هیچ منفعتی(تاکید دارم رو کلمه هیچ) برای اقتصاد کشور هم ندارن. به نظرم معاملات نقدی باشه هیچ نیازی به این دفاتر املاک نیست و همشون میتونن جمع آوری بشن
ناشناس۱۶۱۹۷۴۳۱۳:۴۰:۲۵ ۱۳۹۹/۷/۸
جهانگیری اگه یه تصمیم درست گرفته باشه همین تصمیمه . مشاورین املاک= مشتی دلال بی رحم.. لطفا منتشر کنید .
ناشناس۱۶۱۹۷۵۸۱۳:۴۶:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۸
پول مفت زیادی بهشون.. ! مثل قارچ مشاور املاک سبز شده !
ناشناس۱۶۱۹۷۷۶۱۳:۵۳:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۸
پر رو زیاده خواه دغل باز و مفتخور، وصف برخی از املاکی هاست. رییسی باید پیگیری کنه اعتبار اسناد عادی رو از بین ببرن و شرایط سند رسمی رو هم تسهیل کنن تا قولنامه املاکی های .. بی اعتبار بشه
ناشناس۱۶۱۹۸۰۲۱۴:۰۶:۳۸ ۱۳۹۹/۷/۸
اگر دولت الکترونیک با تمام ابعادش اجرا میشد این صنف و اتحادیه بطور کلی وبدون ایجاد دردسر برای مردم قابل حذف شدن بودند. انواع و اقسام دروغ ها رو در موقع معرفی یک ملک به راحتی به آدم میگن. به جای اعتراض، سکوت کنید و شرمسار باشین.
ناشناس۱۶۱۹۸۲۷۱۴:۱۸:۲۵ ۱۳۹۹/۷/۸
برای چیه اینقدر پول بگیرند. چرا نرخ ثابت برای آنها تعیین نمیکنند تا مردم بدانند که نرخ چقدر است. ضمنا در قبال کاغذی که به مشتری میدهند هیچگونه تعهدی ندارند؟
ناشناس۱۶۱۹۸۳۴۱۴:۲۴:۰۸ ۱۳۹۹/۷/۸
الانم که قانون ۰/۵ درصده اکثرا میگن ما دپارتمانیم ۱ درصد میگیرن. بعد این مصوبه باعث بی قانونی میشه؟ این همه بی قانونی که الان با نرخ ۰/۵ درصد هست رو چرا کاریش نمیکنید. شغلی که همش توش دروغه و بی صداقتی الان یه خونه زیر دو تومن تو تهران گیر نمیاد فک کن با۰/۵ درصد از طرفین میشه ۲۰ میلیون حق املاک. ماهی ۴ تا هم معامله کنن میشه ۸۰ تومن.
مصلح۱۶۱۹۸۳۵۱۴:۲۵:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۸
اگر حق كميسيون كم بود كه تعداد املاكي اينقدر زياد نميشد حتما بصرفه است كه همه قانوني يا غير قانوني دفتر املاك ميزنند.
ناشناس۱۶۱۹۸۵۷۱۴:۴۶:۴۸ ۱۳۹۹/۷/۸
.. ترین صنف موجود کشور که باعث بیچارگی خیلیااا شده
ناشناس۱۶۱۹۸۶۹۱۴:۵۶:۱۳ ۱۳۹۹/۷/۸
بجز اجحاف به مردم چیز دیگری مگه بلد هستن این مبلغ هم زیاده
ناشناس۱۶۱۹۸۷۸۱۴:۵۹:۳۳ ۱۳۹۹/۷/۸
دو ساعت در یک بنگاه املاک نشستم سه تا آپارتمان فروش رفت بنگاه دار از همین سه مورد 43 میلیون تومان کمیسیون بنگاه گرفت . آنوقت یک استاد دانشگاه به 30 سال سابقه کار و مدرک دکتری حقوقش 10 میلیون در ماه هم نیست. اگر کمیسیون نصف هم بکنند باز هم زیاد است چه خبره؟
ناشناس۱۶۱۹۸۸۱۱۵:۰۱:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۸
والله بنگاههای املاک را تعطیل کنند وضعیت مسکن درست می شود . یک دفتر ثبت فروش و خرید زیر نظر قوه قضاییه بگذارند برای ثبت فروش و اجاره
ناشناس۱۶۱۹۸۹۳۱۵:۰۶:۵۱ ۱۳۹۹/۷/۸
ناراضی هستن و تو هر کوچه حداقل دوتا املاکی سبز شده وای از لقمه..
ناشناس۱۶۱۹۹۳۷۱۵:۲۸:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۸
خدا دیوان عدالت را خیر دهد . بسیار کار عادلانه ای است .همه املاکیها ثروت نجومی بهم زده اند .
ناشناس۱۶۱۹۹۴۷۱۵:۳۲:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۸
رییس اتحادیه محترم می توانند آمار بدهند که تعداد بنگاهداران املاک با جواز کسب و بدون جواز کسب چند تا هستند واگر تعداد آنها به نسبت سایر صنوف زیاد است چه چیزی باعث جذب آنان به داشتن این شغل شده است که بدون جواز هم به این کار اشتغال دارند
کارمند۱۶۱۹۹۵۵۱۵:۳۶:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۸
من در .. مشاور املاک دیده ام هر کدام 4_5 نوچه دارند برای فروش خانه ام که با قیمت امروز در حدود 800 میلیون تومان قیمت داشت یکی از این نوچه ها به من گفت من آپارتمانت را برایت 1 میلیارد می فروشم به شرطی که علاوه بر کمیسیون املاکی 50 میلیون به خودم بدهی من هم قبول کردم و ایشان هم ظرف 10 روز به قیمت 1میلیارد فروخت ، یک فکر اساسی برای این موضوع باید بشود واگرنه کمیسیون هنوز قابل هضم است.
ناشناس۱۶۱۹۹۶۶۱۵:۴۵:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۸
الان خونه زیر 5 میلیارد ریال دیگه پیدا نمیشه، پس نرخ شما عملا تغییر نکرده، همون 0.25 از هر طرف جنجال راه نندازید پس
ناشناس۱۶۱۹۹۷۲۱۵:۵۳:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۸
۰.۱ درصد هم زیاد هست. آخه مگه چی کار می کنند
قلیدون۱۶۲۰۰۰۱۱۶:۲۴:۲۱ ۱۳۹۹/۷/۸
نرخ جاری حداقل ده درصد است. ضمن اینکه در بنگاه هایی که بصورت تیم مشاوران عمل می کنند علاوه بر بنگاه خود مشاور هم درصد می خواد و شیرینی در حد چند میلیون تومان
ناشناس۱۶۲۰۰۳۰۱۶:۴۹:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۸
بی انصاف تر از برخی املاکی ها ندیدم
ناشناس۱۶۲۰۰۶۵۱۷:۰۳:۱۳ ۱۳۹۹/۷/۸
کمیسیون خرید و فروش یک ملک یک میلیاردی می شود 5 میلیون تومان . علی برکت..
محمد۱۶۲۰۰۷۸۱۷:۱۰:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۸
باید الزام گردد مشاور دارای یک کارشناس حقوق و یک کارشناس عمران یا معماری باشد و هر دو پای قولنامه را امضا و مشاور تا صدور سند پیگیر کلیه مسائل باشد نه یه برگه بنویسه و بسلامت چند ده میلیون بگیره اصلا به نظر من باید جمع بشن الکترونیکی بشه خریدار و فروشنده مشخصات ثبت کنن پول خریدار نزد سامانه بمونه اگر مشکلی نباشه اتوماتیک بعد از تایید دفترخانه به حساب فروشنده بره و مالیات سنگین برای مازاد بر قیمت قبلی وضع بشه اینجوری کلیه قیمت ها ثبت خواهد شد و کنترل بازار راحتره این صحبت من نیست و کار کشور های پیشرفته است
ناشناس۱۶۲۰۰۸۳۱۷:۱۷:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۸
سلام آقای خسروی تمامی مشاورین سر مردم...,.. چطور یعنی به این صورت حق کمیسیون را می گیرند بجز آنکه بیش از نرخ دریافت می کنند و هنگام تنظیم قرارداد با کدرهگیری یک مبلغ هزینه اتحادیه و دوم اینکه مبلغ 9درصد ارزش افزوده را از مردم می گیرندو سوم اینکه 99 درصد مشاورین قرارداد قدیمی تنظیم می کنند سالانه بیش از 100میلیون تومان درآمد دارند بازهم ناله می کنید و هنگام پرداخت مالیات میرسد گریه و رازی می کنید درآمد نداشتیم و هیچ کاسبی نیست فرار مالیاتی می کنید باید نرخ کمیسیون مشاورین حداقل یک بیستم شود و خیلی خلاف های در مشاورین املاک صورت می گیرد و شما سکوت کرده اید لطفا ناله نکنید چرا که 90درصد مشاورین املاک بساز و بفروش شده اند از کجا چنین ثروتی را آورده اند
ناشناس۱۶۲۰۰۸۸۱۷:۲۲:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۸
پیشنهاد کمیسیون پلکانی بشه
محمدرضا۱۶۲۰۱۱۱۱۷:۴۶:۱۶ ۱۳۹۹/۷/۸
من یک ماه پیش یه خونه رهن کردم به قیمت 75 میلیون. با کلی خواهش بنگاه دار ازم 700 هزار تومان گرفت و گفت که تخفیف داده. والا بخدا من موندم آخه اجاره کردن خونه برا یکسال اینقد باید کمیسیون داشته باشه. پارسال هم 600 هزار تومان دادم.
ناشناس۱۶۲۰۱۳۱۱۸:۰۲:۰۳ ۱۳۹۹/۷/۸
نگاهی به سایتها بندازین پر آگهی هایی که وجود خارجی ندارن فقط برای بالا نگه داشتن قیمت واقعا چرا تعزیرات رسیدگی نمیکنه؟ فقط قیمت پفک و کنترل میکنن؟
ناشناس۱۶۲۰۱۳۵۱۸:۰۵:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۸
اکثر مشاورین املاک از معاملات انجام گرفته حداقل 10 الی 20 درصد ارزش ملک رو بجز حق قولنامه تو جیب می زنند حالا هم اعتراض می کنند به نظرم همشون را باید تعطیل کنید
ناشناس۱۶۲۰۱۵۵۱۸:۱۹:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۸
تمام املاکی ها باید جمع و به شهرداری منتقل شوند.
ناشناس۱۶۲۰۱۶۱۱۸:۲۴:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۸
با توجه به متوسط قیمت ملک تو تهران، کمیسیون حتی یک فروش معمولی میشه صد میلیون تومن، یعنی هر طرف باید 50 میلیون بده. یه جراحی مغز و اعصاب تو بیمارستان خصوصی با همه دکترها و پرسنل و داروها و غیره صد میلیون تومن نمیشه.
ناشناس۱۶۲۰۱۶۷۱۸:۲۷:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۸
..تر از مشاورین املاک در کشور پیدا نمی شه
سعید۱۶۲۰۱۶۹۱۸:۳۰:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۸
اصلا چرا باید نرخ متناسب با ارزش ملک باشه؟ مگه قولنامه فرق می کنه یا این آقایون مسئولیتی در برابر مورد معامله دارند؟ برای هر معامله نرخ ثابت در نظر بگیرند تا ببینند چطور ارزش ملک ثابت میمونه و معاملات سریع جوش می خوره! یه.. راحتخور رو انداختن به جون ملت!
محمد۱۶۲۰۱۸۹۱۸:۵۸:۴۸ ۱۳۹۹/۷/۸
کاش میشد این شغل کلا حذف بشه !! اغلب شون از یه طرف با خریدار ساخت و پاخت میکنن از یه طرف با فروشنده !
عماد۱۶۲۰۱۹۴۱۹:۰۰:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۸
سلام متن این پیامها و تعداد لایک ها، نشون ميده که مردم چه دل پرخونی از این صنف .. دارند.
رضایی۱۶۲۰۱۹۶۱۹:۰۱:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۸
دوستانی که میان میگن کمیسیون زیاده یا زد و بند میکنن یا مثلا املاکیا چی کار میکنن خواهشا دیگه به آژانس املاک مراجعه نکنید شماهایی که این حرفا رو میزنید تو شغلتون یا کسب و کارتون این مسایل نیست!!!همه بچه پیغمبرید!!دلالی تو قانون تجارت تعریف داره یه کم بیشتر مطالعه کنید!میدونید همین مشاور املاک اگر نبودن چقدر گرونتر از این حرفا رو سرتون قیمت و خالی میکردن!!باید انصاف داشت و احساسی و یک طرفه قضاوت نکرد. به امید این که مردم کشور من گوشت و مرغ و تخم و مرغ و به قیمت واقعی بخرن و بتونن عامل گرونی و شناسایی کنن یا حق
ناشناس۱۶۲۰۲۴۰۱۹:۵۹:۱۰ ۱۳۹۹/۷/۸
تو یک خیابان در منطقه 10 تهران شمردم، بیش از 20 املاکی بود، یعنی از مجموع بقالی ها و میوه فروشی ها و سایر اصناف بیشتر، چرا؟ همین ها قیمت مسکن را بالا میبرن، هرکدومشون چند تا ملک تو همون خیابون دارن، خیلی راحت قیمت ها را به نفع خودشون افزایش میدن. اصلا چرا باید درصدی از معامله را دریافت کنن؟ خدماتی که میدن یعنی قولنامه ای که مینویسن، زحمتش برای یک ملت یک میلیاردی با یک ملک ده میلیاردی فرق داره مگه؟ به املاکی چه ربطی داره قیمت ملک چنده؟ اون باید خدماتش رو بده. همین میشه که افزایش قیمت به نفع املاکی ها میشه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  7. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  8. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. تضادی عجیب و پر ابهام!

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

آخرین عناوین