: آب پاکی دبیر انجمن واردکنندگان خودرو روی دست مصرف کنندگان منتظر خودرو خارجی

  4011007035 ۶۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ضمن تاکید بر اینکه در بازاری که ارزان‌ترین خودروهای داخلی آن رقمی بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان دارد، چگونه می‌توان از خودروی خارجی انتظار قیمت مناسب و البته کاهش التهاب بازار و قیمت‌ها را داشت، واردات خودرو به تعداد بالا را بعید دانست و معتقد است که گره بازار خودرو دیگر به‌ همین راحتی‌ها باز نخواهد شد.

آب پاکی دبیر انجمن واردکنندگان خودرو  روی دست مصرف کنندگان منتظر خودرو خارجی

مهدی دادفر، در رابطه با جزئیات ورود اولین خودروهای خارجی به کشور در گفت‌وگو با ایسنا، به ارائه توضیحاتی پرداخت.

پس از حدود پنج سال ممنوعیت واردات خودرو به کشور و البته اما و اگرهای مطروحه طی بیش از یکسال اخیر (آغاز زمزمه‌های آزادسازی واردات از نیمه دوم سال گذشته) و همچنین امروز و فرداهای مسئولان در سال جاری نسبت به زمان ورود اولین خودروها به کشور، ابتدای هفته خودروها به کشور وارد شدند اما هنوز جزئیات دقیقی از آن مطرح نیست و شرکت واردکننده نیز حاضر به ارائه توضیحات نشده است، آیا این شرکت واردکننده، از شرکت‌های عضو انجمن واردکنندگان است و جزئیات این خودروهای وارداتی چه هستند؟

 ۲۲ دستگاه خودرو از برند کیا توسط یکی از شرکت‌های واردکننده عضو انجمن واردکنندگان خودرو انجام شده است. تعداد خودروها در مرحله نخست زیاد نیست و قرار است تعدادی دیگر هم وارد شود اما مردم تصور نکنند که تعداد بسیار و بطور مثال ۱۰۰ هزار خودرو خارجی وارد کشور خواهد شد؛ اینگونه نخواهد بود. خودروها وارد شده است اما همانطور که گمرک نیز اعلام کرده، به گمرک اظهار نشده و روندی که بایستی طی شود تا به بازار و دست مصرف‌کننده برسد، هنوز اتفاق نیفتاده است.

بحث‌هایی پیرامون این مطرح است که خودروهای وارداتی مطابق شروط آیین‌نامه تصویب شده نیستند، به طور مثال برخی از این خودروها زیر ۲۰ هزار یورو نیستند یا نمایندگی گسترده خدمات پس از فروش در کشور ندارند بنابراین آیا این خودروها مطابق آیین‌نامه مصوب وارد شده‌اند؟

خودروهای وارداتی قوانین  مصوب آیین‌نامه واردات را رعایت کرده، همگی زیر ۲۰ هزار یورواند و قطعا نمایندگی خدمات پس از فروش دارندخیر اینگونه نیست که خودروهای وارد شده در موردی، خارج از چارچوب آیین‌نامه واردت، وارد کشور شده باشد. همه خودروهای وارد شده زیر ۲۰ هزار یورو فوب هستند و هیچ خودرویی بالای ۲۰ هزار یورو در این محموله وارداتی وجود ندارد. شرکت کیا در ایران نمایندگی را هم به‌نوعی دارد، اما ۱۰۰ درصد شبکه ارائه خدمات پس از فروش را قطعا دارند. بنابراین خودروهای وارداتی قوانین  مصوب آیین‌نامه واردات را رعایت کرده‌اند.

واردات این خودروها چه تاثیری در بازار خودروی داخل خواهد شد و آیا کمک‌کننده به کاهش التهاب فعلی حاکم بر بازار خواهد بود؟ و این روند واردات ادامه‌دار است؟

 امیدوار هستیم که روند واردات ادامه‌دار باشد اما چندان هم به آن خوشبین نیستیم و بعید است. تاثیری هم در بازار نخواهد داشت. اینکه تصور کنیم قیمت‌ها پایین خواهد آمد، متاسفانه این اتفاق نیز نخواهد افتاد.

مهمترین موضوع این است که مسئولیت این بازار آشفته و قیمت‌های به‌شدت عجیب که اکثریت خودروها دو یا چند برابر قیمت‌های کارخانه در بازار آزاد قیمت دارند، را کسی نمی‌پذیرد و هیچ مسئولی در این رابطه صحبت نمی‌کند. فاجعه بزرگی است که قیمت‌ها تا این حد افسارگسیخته شده است. کسی هست که پاسخ دهد که چرا بازار به این شکل درآمده است؟ از نمایندگانی که سال‌ها مخالف واردات بودند و اجازه ندادند خودرویی وارد کشور شود، باید سوال کرد ایستادن مقابل واردات بستن درهای کشور به روی خودروهای خارجی، چه دستاوردی برای کشور داشته است؟

همان ابتدای امسال هم "برخی آقایان مخالف واردات خودرو بودند" اما اکنون همان‌ها می‌خواهند وزیر صمت را مجدد به مجلس کشانده و از پایین نیامدن قیمت‌ خودرو گلایه کننددر حال حاضر ارزان‌ترین خودرو در کشور رقمی بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان دارد و زیر این قیمت در بازار خودرویی وجود ندارد. همان ابتدای امسال هم "برخی آقایان مخالف واردات خودرو بودند" اما اکنون همان‌ها می‌خواهند وزیر صمت را مجدد به مجلس کشانده و از پایین نیامدن قیمت‌ خودرو گلایه کنند. اجازه واردات را نداده و بازار را برهم ریخته‌اند و دیگر به‌همین راحتی‌ها هم گره این بازار باز نخواهد شد.  

همین واردات صورت گرفته هم مهندسی شده است؛ بارها کارشناسان و فعالان این صنعت تاکید کردند که قیمت خودروها در داخل آزاد شود و در کنار آن اجازه دهند واردات به کشور با تعرفه و عوارض پایین آزاد شود. اجازه داده نشد و فضای فعلی ایجاد شد؛ حال چگونه می‌خواهند این بازار را سامان دهند؟

با این وضعیت فعلی و قیمت‌ها در بازار آزاد، چگونه انتظار دارند که خودروهای وارداتی زیر ۵۰۰ میلیون تومان عرضه شود. بطور مثال دیگنیتی پرایم که در بازار قیمتی بالغ بر یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان دارد، انتظار داریم که میتسوبیشی ASX، قیمت ۵۰۰ میلیون تومانی داشته باشد؟ تنها می‌توان ابراز تاسف کرد. همه این پیش‌بینی‌ها شده بود و گفته شده بود و همه هم شنیدند اما آقایان گوش ندادند.

به گزارش ایسنا، نخستین محموله خودروهای وارداتی پس از پنج ساله وقفه به لحاظ ممنوعیت واردات و بالاخره پس از بالغ بر چهار ماه تاخیر نسبت به زمان اعلامی برای واردات، ابتدای هفته جاری (۳ آذر ماه) از کره جنوبی وارد بند لنگه استان هرمزگان و در حقیقت وارد خاک کشور شد.

این محموله شامل ۲۲ خودرو از شش نمونه محصولات برند کیا نظیر سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت (شاسی بلند) و اسپورتیج (شاسی بلند) است. قرار است این محموله برای ترانزیت به گمرک شهریار تهران بارگیری شود.  

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۸۲۲۲۵۱۱۲:۳۴:۰۷ ۱۴۰۱/۱۰/۷
تا دلالی و تورم هست قیمت گران‌تر هم هست چه با واردات چه بدون واردات
ناشناس۲۸۲۲۶۷۵۱۶:۵۸:۳۵ ۱۴۰۱/۱۰/۷
يك دولت مقتدر و قوي با شهامت و جسارت دست مافياي خودرو در هرلباسي كه هست را قطع ميكند بنفع ملتش و مردمش ....
رضا۲۸۲۳۰۸۸۲۰:۳۸:۴۹ ۱۴۰۱/۱۰/۷
عزیزم کدام مافیا؟اقتصاد علم است . الان بنیه اقتصاد ضعیف شده و رشد نقدینگی به حد اعلا رسیده پس ارز و به تبع ان همه چیز گران می شود بفهم
مهدی۲۸۲۲۹۳۲۱۹:۲۷:۵۰ ۱۴۰۱/۱۰/۷
منتظر اقدام دولت در قلع وقم بازیگردانان پشت صحنه فولاد و خودرو و پتروشیمی و سیمان و خانه و روغن و نهاده های دامی هستیم . برای همیشه . واین بهترین موقعیت است .
ناشناس۲۸۲۳۱۴۹۲۱:۰۶:۰۵ ۱۴۰۱/۱۰/۷
بله دلالان با اخبار مرتبط میخواهند مانع انتظار مردم جهت پایین آمدن قیمت خودرو شوند ...دلالان خودرو ،ارز،دارو،مسکن ...چقدر دلال
ناشناس۲۸۲۲۳۰۹۱۳:۰۴:۰۱ ۱۴۰۱/۱۰/۷
اگر عوارض ورود و گمرکی خودرو خذف شود مطمئن باشید هم بازار خودرو متعادل می شود و هم خودرو سازان رانتی به خودرو ساز واقعی تبدیل می شوند.
ناشناس۲۸۲۲۸۴۰۱۸:۴۰:۵۱ ۱۴۰۱/۱۰/۷
ورود خودروهای دست دوم خارجی رو آزاد کنن. هم ارزونن هم ایمن. باور کنید یک هیوندای سیویک با ۱۰۰ هزار کیلومتر و ۲۰۱۵ ارزونتر و بهتر از خیلی خودروهای موجود هست.
ناشناس۲۸۲۳۶۸۰۰۷:۴۰:۴۱ ۱۴۰۱/۱۰/۸
تا زمانی که دولت خودرو را در بورس عرضه کند قیمت پایین نمی آید ..به نظر بنده قرعه کشی به سود مردم بود هر چند قطره چکانی
مسعود ظریف۲۸۲۲۸۹۵۱۹:۰۶:۰۷ ۱۴۰۱/۱۰/۷
به‌شرطی‌که‌خود‌خودرو‌ساز‌وارد‌کننده‌نباشد
ناشناس۲۸۲۲۳۹۰۱۳:۴۳:۵۷ ۱۴۰۱/۱۰/۷
واقعا متاسفم که پول ملی کشور اینطور در حال ضعیف شدن است و رئیس جمهور هیچ اقدامی نمیکند
کامی۲۸۲۲۴۳۸۱۴:۰۶:۰۸ ۱۴۰۱/۱۰/۷
تنها راه باز کردن این گره کور چندین ساله نخریدن است همین
ناشناس۲۸۲۲۶۱۲۱۶:۱۳:۱۷ ۱۴۰۱/۱۰/۷
مگه دولت و مجلس دنبال سامان دادن به بازار هستن؟! نه فقط خودرو بلکه بقیه بازارها
احسان۲۸۲۲۶۳۱۱۶:۲۲:۴۹ ۱۴۰۱/۱۰/۷
همه چیز بستگی به قیمت دلار داره اگر دلار پایین بیاید قیمت خودرو هم پایین می اید و اگر بالا برود قیمت خودرو نیز بالا می رود چه واردات انجام شود و چه واردات انجام نشود
احمد احمدی۲۸۲۳۲۸۶۲۲:۰۴:۵۰ ۱۴۰۱/۱۰/۷
ظرف این سالها همیشه شاهد بودیم دلار در مقابل ریال قوی میشه و همه چی به نسبت دلار گران میشه ولی دلار را میارن پایین ولی هیچ جنسی یا خودرو ارزان نشد و باز هم این مسئله تکرار میشه
ناشناس۲۸۲۳۲۹۰۲۲:۰۶:۱۷ ۱۴۰۱/۱۰/۷
با بالا رفتن قیمت دلار همه چی گران میشه ولی با ارزان شدن آن، سابقه نداشته چیزی ارزان بشه.
رضا۲۸۲۲۶۳۲۱۶:۲۳:۰۹ ۱۴۰۱/۱۰/۷
باید تعرفه واردات کم بشود ( ۵ تا حد اکثر ۱۰ درصد) و آنوقت است که دو تا خودرو ساز داخلی نمیتوانند قیمت نجومی به مردم بدهند و دست دلالان نیز کوتاه میشود . نا گفته نماند که دست خود دولت و خودروساز در بالا بودن قیمت خودرو در بازار آزاد وجود دارد و از این روش سود بسیاری میبرند ، ملت هم که همیشه و همیشه سرش بی کلاه است.
ناشناس۲۸۲۲۶۷۴۱۶:۵۷:۱۸ ۱۴۰۱/۱۰/۷
تا وقتی پول چاپ میشه هیچی ارزان نمیشه
ناشناس۲۸۲۲۶۸۲۱۷:۰۱:۲۱ ۱۴۰۱/۱۰/۷
وارد کردن ماشین های دست دوم خارجی ژاپنی از طریق امارات هزار بار ارزشش بیشتر از این خودرو های حلبی گران قیمته ...دست های پشت پرده دولتی و مجلسی دست بردارن از این انحصار شوم
اردشیر۲۸۲۲۶۹۶۱۷:۱۱:۳۴ ۱۴۰۱/۱۰/۷
بهترین راه حل برای رهایی از گرانی های اخیر نخریدن خودرو هست.
ناشناس۲۸۲۳۰۶۶۲۰:۳۲:۰۸ ۱۴۰۱/۱۰/۷
من هم با تحریم و نخریدن خودرو موافقم.تعدادی که ثروت و قدرت دستشون افتاده و سیرآوری ندارند را با نخریدن باید سرجایشان نشاند
ناشناس۲۸۲۳۶۸۷۰۷:۴۷:۰۶ ۱۴۰۱/۱۰/۸
احسنت نخریم
بخشی۲۸۲۲۷۱۸۱۷:۲۱:۴۳ ۱۴۰۱/۱۰/۷
آدم دلش به چیه خوش باشه این از قیمت دلار ، طلا ، مسکن ، خودرو ، روغن ، گوشت ، پنیر ، کره ،دریاها ، جنگل ها وووووو .... یه نمونه بیارید که وضعیت بحرانی نباشه فقط یه مورد پیدا کنید که مسئولی کارش و درست انجام بده
ناشناس۲۸۲۲۷۳۱۱۷:۳۰:۴۱ ۱۴۰۱/۱۰/۷
نخریدن ماشین صفر کیلومتر تنها راه ارزانی خود ووقتی توبورس ملت به جون همدیگه انداختن معلومه که خودرو ساز با دولت دستشون تو یه کاسه است
ناشناس۲۸۲۲۷۴۶۱۷:۳۶:۲۳ ۱۴۰۱/۱۰/۷
دلار وقتی پایین می اید که تقاضا مردم کم باشد گره کور فقط بدست مردم باز می شود وقتی مردم برای خرید دلار وطلا هجوم می برند انتظاری غیر ازاین نمی توان داشت
ناشناس۲۸۲۲۷۴۸۱۷:۳۶:۵۳ ۱۴۰۱/۱۰/۷
تنها راه‌این‌مشکلهانخریدن‌هست‌
جاسم۲۸۲۲۷۶۵۱۷:۴۷:۳۸ ۱۴۰۱/۱۰/۷
زمانیکه وزارت صمت با نظر مافیای خودرو لگن سازان را هم در لیست وارد کنندگان خودرو قرار داد همان روز این آرا ونظرات و وضع بازار قابل پیش بینی بود ولی همه دولت و مجلس سکوت کردند .
ناشناس۲۸۲۲۸۲۶۱۸:۳۲:۳۹ ۱۴۰۱/۱۰/۷
گره های مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور ، بدون توجه به خواست و نظر مردم هرگز باز نخواهد شد . لازمست سیاست های کلان کشور بنفع مردم تغییر جهت بدهند و گرنه اوضاع بدتر از این نیز خواهد آمد
شالی۲۸۲۲۸۶۳۱۸:۴۸:۱۹ ۱۴۰۱/۱۰/۷
اگربه دیدگاه اینجانب ارزش قائل شویدمطمئن باشیدخودرو تااین حدافزایش نمیابد خواهش میکنم دیوار را بکل حذفش کنید هم ماشین هم املاک.تمام بدبختیهای ما ازهمین دیوارشروع میشود.. لطفا یه سربه دیواربزنیدپراید وهرکی دلش خواسته قیمت گداشته.‌وافعا مملکت داریم
ناشناس۲۸۲۳۰۶۲۲۰:۳۱:۱۹ ۱۴۰۱/۱۰/۷
اگر ورود خودرو به صورت واقعی آزاد شود و حتی عوارض گمرکی و بقیه موارد تا ۲۰ درصد هم به قیمت خودروها اضافه شود ، مطمئن باشید اگر خودروهای داخلی با قیمت کارخانه هم در اختیار مردم قرار بگیرد کسی خریدار نخواهد بود ، این مورد در سنوات قبل اتفاق افتاده.
ناشناس۲۸۲۳۱۳۲۲۰:۵۴:۳۰ ۱۴۰۱/۱۰/۷
کجای دنیا آزادی گردش اطلاعات باعث خرابی بازار شده؟ مشکل دیوار نیست. مشکل اینجاست که مردم برای حفظ ارزش پول خود را تبدیل با خورو و املاک میکنند
ناشناس۲۸۲۲۸۶۹۱۸:۴۹:۵۷ ۱۴۰۱/۱۰/۷
ازاول هم معلوم بودکه هدف ازواردات خودروکمک به مردم وکاهش قیمت خودرونیست..مافیای حاکم براین بخش مسئولین راهم الوده کرده ومجلس ودولت زورشان به این مافیانمیرسد...کاش یکنفرپیدامیشدکه بپرسدخودرویی که درکشورهای همسایه باهمین پول امروزماچهارصدپانصدمیلیون قیمت داردچرابایددرایران حدودسه تاچهاربرابراین قیمت باشداین ملتی که درشعارولی نعمت است درمحاسبات مسئولین کجاقراردارد...
ناشناس۲۸۲۲۸۷۲۱۸:۵۳:۴۸ ۱۴۰۱/۱۰/۷
تا زمانی که دلال بازی هست هیچ موقع هیچی سر جای خودش نیست
حسین مقدم۲۸۲۲۸۷۵۱۸:۵۴:۴۷ ۱۴۰۱/۱۰/۷
حدود یک میلیون خودور در مناطق آزاد هست دست همین ایرانی ها آزاد کنند و پلاک ملی بدند آشوب خودور تموم میشه
ناشناس۲۸۲۲۸۸۲۱۸:۵۹:۳۲ ۱۴۰۱/۱۰/۷
اگر واقعا دولت خواهان کاهش قیمت خودرو باشه واردات خودرو با ضابطه درست برای عموم ازاد باشه نه برای شرکت های خاص وافراد خاص که به چند برابر قیمت تمام شده به ملت بدبخت ......
سید مجید۲۸۲۲۸۹۰۱۹:۰۲:۵۷ ۱۴۰۱/۱۰/۷
چاره به ثبات رسیدن بازار می‌دونی چیه ، الان میگم؛ ۱- دولت بورس جمع کنه ، برای اینکه به نفع خودرو ساز و دولته . ۲- بدون قرعه‌کشی به هر خانواده ای که خودرو تا حالا نداشته و دو تا فرزند داره در عرض کمتر از سه ماه خودرو تحویل بده به قیمت کارخانه . ۳- تولیداتشون رو افزایش بدن و عرضه کنن تا تقاضا بیاد پایین .
ناشناس۲۸۲۲۹۲۸۱۹:۲۶:۵۸ ۱۴۰۱/۱۰/۷
تنها راه نخریدن ماشین صفره
ناشناس۲۸۲۲۹۹۶۲۰:۰۸:۲۰ ۱۴۰۱/۱۰/۷
چرا دولت اجازه وارد کردن خودرو را به خودرو ساز داد
ناشناس۲۸۲۳۰۲۱۲۰:۱۷:۰۹ ۱۴۰۱/۱۰/۷
کار از ریشه معیوب است با حرف کار درست نمیشه،تا حالا که فقط حرف بوده
مرتضی۲۸۲۳۰۴۰۲۰:۲۳:۵۵ ۱۴۰۱/۱۰/۷
آخه وقتی واردات خودرو زیر نظر خودروساز مافیاست چه انتظار بیهوده ایست که منتظر ارزان شدن خودرو باشیم باید خودرویی وارد شودکه دهکهای پایین بتوانند خرید کنند اینها نمی خوان مردم آسوده باشن وگرنه با وارد کردن خودروهای دست دوم هم می تونن از التهاب بازار جلوگیری کنن هم طبقه ی محروم صاحب ماشین شوند.
علی اکبر۲۸۲۳۰۵۰۲۰:۲۵:۵۹ ۱۴۰۱/۱۰/۷
باسلام لااقل ماشین خارجی گران باکیفیت سوار می شویم نه ماشین گران بی کیفیت داخلی
محمد۲۸۲۳۰۶۷۲۰:۳۲:۱۱ ۱۴۰۱/۱۰/۷
تنها راه سر و سامان دادن به این اوضاع، اختصاص ورود یک ماشین بدون عوارض و گمرکی به هر کد ملی هست...هر راه دیگه ای که برن به بن بست میخوره و همین آش و همین کاسه س.
ناشناس۲۸۲۳۰۹۲۲۰:۳۹:۴۰ ۱۴۰۱/۱۰/۷
تنها راه گذر از این منجلاب ماشین نخریدن مردم هست همه دلال شدن باشرف کسی هست که در این زمان واقعا نه خودش بخرد نه بگذارد کسی دیگه معامله کند همه چیز درست میشه
محمدباقر۲۸۲۳۱۱۰۲۰:۴۴:۵۴ ۱۴۰۱/۱۰/۷
تا وقتی دست دولت در کار باشد وَضع بازار همین هست دولت نباید در کار بازار دخالت کتد فقط باید نظارت کند اینکه قیمت ها دستوری شوند بهتر از این نمی‌شود کار باید دست کاردان و اهلش سپرده شود اینها هیچکدام نه اهل کار هستند نه کاردان .
ناشناس۲۸۲۳۱۷۰۲۱:۱۸:۰۷ ۱۴۰۱/۱۰/۷
عرضه خودرو باید آزاد بشه تا قیمت متعادل بشه
ناشناس۲۸۲۳۱۹۹۲۱:۳۳:۰۵ ۱۴۰۱/۱۰/۷
دولت باید گمرک رو از ورود خودرو حذف کنه مثل کشورهای همسایه وخلیج فارس نه اینک باعث گرونی خودش است یه بارم شده دل مردم ضعیف شاد کنه .
ناشناس۲۸۲۳۲۳۰۲۱:۴۷:۰۸ ۱۴۰۱/۱۰/۷
علت افزایش قیمت هرکالایی نبودن تناسب بین تعداد عرضه و تقاضاست.وقتی خودرو ساز به هر دلیل عرضه خودرو را محدود می‌کند بالانس عرضه و تقاضا به هم می‌خورد و شاهد افزایش بی منطق قیمت خودرو میشویم.
فرهاد۲۸۲۳۲۶۹۲۱:۵۷:۴۵ ۱۴۰۱/۱۰/۷
تنها باازاد کردن گمرگ وواردات به مدت دوسال مداوم تمام این گره ها را باز میکند واقعا دولت با این بازار اشفته چرا بازم گمرکی؟مردم در رویاهای خود فقط زندگی میکنند
مهدی۲۸۲۳۳۰۳۲۲:۱۵:۱۸ ۱۴۰۱/۱۰/۷
ما با آزادسازی قیمت خودرو توسط خودروسازان کاملا موافقیم و هر قیمتی که خودروساز داخلی روی محصولاتشون بزارن راضی هستیم. فقط به این شرط که هر ایرانی بتونه یک دستگاه خودروی خارجی با عوارض صفر درصد مثل خیلی از کشورها وارد کنه. تنها راه نجات این وضعیت اسفناک بازار خودرو همینه.
وحید۲۸۲۳۳۵۶۲۲:۳۷:۳۷ ۱۴۰۱/۱۰/۷
تا زمانی که چند شرکت واردات خودرو انجام میده وضع همینه.چرا آزاد نمیکنند مردم خودشون بخرندو دولت با عوارض پایین پلاک کنه.شرکت یا شخصی که ماشین وارد میکنه سود زیاد میخواد.
ناشناس۲۸۲۳۴۹۳۲۳:۵۳:۱۴ ۱۴۰۱/۱۰/۷
مشکل ما تو ایران اینه که تولید کننده ما هرچیزی که تو ایران میخوان تولید کنن یا با ارز دولتی وارد میکنن به اسم مردم و برای اقتصاد کشور ولی برای جیب یه گروهی دلال یعنی حقوق کارگرش مواد اولیه هرچیزی که میخوان تولید کنن با تومانه حتی حقوق کارگرش اونوقت به قیمت دلار بفروشن معلومه که سنگ رو سنگ بند نمیشه یه دفعه پول ملی رو کنار بزارید به دست مردم هم دلار بدید مثل خودتون
حمیدق۲۸۲۳۵۳۵۰۰:۲۰:۰۶ ۱۴۰۱/۱۰/۸
درکشور خودمان ماشین هایی که باپلاک منطقه آزاد هست پلاک ملی بدیدوببینید قیمت خودروچقدر پایین میاد اینو یه بچه‌ها میفهمه
عبدالله رضایی۲۸۲۳۵۴۹۰۰:۲۷:۲۴ ۱۴۰۱/۱۰/۸
تا وقتی مردم از خرید خودروی بی کیفیت داخلی استقبال می کنند و برای خرید آن ، رقابت شدید می کنند ، نتیجتا روند صعودی قیمت آن ادامه دار است و نبودکیفیت و نبودایمنی هم ادامه دارد .اگر خودروی با کیفیت خارجی ، با دریافت عوارض گمرکی پائین و در حد گسترده وارد شود یقینا استقبالی از خودروی بی کیفیت داخلی نمی شود و ارزان می شود .
مهدی۲۸۲۳۵۷۰۰۰:۴۳:۲۵ ۱۴۰۱/۱۰/۸
ما هر کدوم یه نظری داریم، تمام نظرات هم قابل قبول و محترم است. اما از مسولین خواهش می‌کنم که هر کاری که میدونن بهتر است با نظر کارشناسان دلسوزِ مردم و ملت انجام بدهند که این نابسامانی ها و گرانی ها ریشه کن بشه.
امیر۲۸۲۳۵۷۷۰۰:۵۰:۲۰ ۱۴۰۱/۱۰/۸
80درصد مشکلات و گرانی ها خود مردم هستن، هرچیزی گران میشه مردم بدتر میل به خرید بیشتری دارن، یک هفته مردم نخرن، پراید میشه 100ملیون.
معصومه۲۸۲۳۵۹۶۰۱:۱۲:۳۹ ۱۴۰۱/۱۰/۸
سلام واقعا تهران مثل پارکینگ شده و به قولی ظرفیت تکمیل است... بعد برخی انتظار دارند هوا آلوده نباشد واگر همه مردم همکاری کنند وبه جای منافع مالی کمی به فکر سلامتی ریه خود و دیگران باشند مشکل تا حدود زیادی حل می شود....
اسی۲۸۲۳۶۱۰۰۱:۳۲:۵۴ ۱۴۰۱/۱۰/۸
دولت باید به هر کد ملی یک خودرو پلاک کند
مسعود۲۸۲۳۶۶۲۰۷:۰۵:۵۰ ۱۴۰۱/۱۰/۸
این همه دیدگاه گذاشته شده است غافل از اینکه یک مقام مسئول آنها را بخواند یا هم نظر با مردم مظلوم کشور باشد
موسی۲۸۲۳۷۸۷۰۹:۴۰:۵۵ ۱۴۰۱/۱۰/۸
اگر به فکر رفاه مردم هستید خودرو را وارد کنید ودر تمام نمایندگیهای مجاز عرضه کنید به همین سادگی مسئله خیلی ساده است ولی این موضوع نه خوشایند دلالهای زالو صفت هست نه خودرو سازان بی خاصیت و فرصت طلب .
ناشناس۲۸۲۳۸۲۶۱۰:۲۰:۰۹ ۱۴۰۱/۱۰/۸
چرا اسم این خودرو ها رو گذاشتین اقتصادی؟ واقعا براتون متاسفم
ولی مرادی۲۸۲۳۸۷۲۱۱:۱۲:۱۲ ۱۴۰۱/۱۰/۸
عاقلانه ان است که همانند کشور افغانستان خودروهای دست دوم از امارات وسایر کشورهای منطقه وارد کنیم هم ارزان است هم طبقه ضعیف میتواند بخرد هم التهاب بازار از بین میرود هم کیفیتشان از خودروهای نو ساخت داخل بهتر است.
محسن۲۸۲۳۸۹۵۱۱:۴۸:۳۳ ۱۴۰۱/۱۰/۸
بخدا اگر بشه دست دلال ها و سوداگرا رو از این بازار کوتاه کرد اینقدر التهاب نخواهیم داشت همین ایران‌خودرو و سایپا بیان قیمت آزاد بزارن مصرف کننده نهایی به جای خرید از دلال مستقیم بره از کارخونه بخره دیگر ماشین رو دست دلال‌ها باد میکنه ، الان تو هرپارکینگ چندتا خودرو صفر پارکه به امید چندبرابر شدن
فرخ ولی زاده۲۸۲۳۹۰۰۱۱:۵۱:۵۵ ۱۴۰۱/۱۰/۸
سلام.اکثر مردم میگن گران شده .واقعا هیچی گران نشده این درامد مردم که پایین آمده
محسن۲۸۲۴۰۲۹۱۳:۵۳:۵۹ ۱۴۰۱/۱۰/۸
برنامه دیوار خودش یک دلال به تمام معناست
ناشناس۲۸۲۴۰۹۸۱۵:۱۹:۴۲ ۱۴۰۱/۱۰/۸
وقتی که مردم برای خودروچینی بی کیفیت صف می کشندتاسایت بازمی شود حمله ورمی شوند این داستان ادامه دارد.
نا اشنا۲۸۲۴۱۲۰۱۵:۳۳:۴۲ ۱۴۰۱/۱۰/۸
بحث عرضه و تقاضاست.اگر عرضه از تقاضا کمتر باشه این اتفاق می‌افتد.بحث بعدی بی ارزش شدن پول ملی،باعث می‌شود ارزش سرمایه مردم کم می‌شود و هجوم می‌آورند به بازار خودرو دلار ،طلا و،،،، مشکل بعد بازار دستوری است و رقابت نا سالم و نبودن رقابت و نبود شفافیت اقتصادی ،مسئله fatf آقایون مخالفن چون اقتصاد شفاف می‌شود و دیگر کسی در دولت نمی‌تواند رانت خواری کند .ومشکل بعدی ،نداشتن روابط سالم اقتصادی با کشورهای جهان.
ناشناس۲۸۲۴۲۱۶۱۶:۵۰:۴۷ ۱۴۰۱/۱۰/۸
ازسال 97ببینید خودروچنددرصد رفته بالا آیادرآمد مردم هم رفته بالا. آقای مسؤل به فکر قشرضعیف جامعه باشید باباکمرمون شکست تاکی گرونی پشت گرونی هرهفته گرونی .
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آتشی که به جان حکمرانان آمریکایی افتاد

  2. تمرین کشت بادمجان !

  3. جاه‌طلبی هسته‌ای عربستانی‌ها: اورانیوم را غنی‌سازی می‌کنیم/ زنگ خطر برای ایران به صدا درآمد؟

  4. مسلمانی ما و نامسلمانی آنها!

  5. سخنان کوچک‌زاده در مجلس

  6. جلیلی: دولت شهید رئیسی بدون FATF نفت فروخت و واکسن خرید  

  7. تلاش برای ترمیم زخمی که دولت احمدی‌نژاد بر جای گذاشت

  8. هشدار «کسینجر» درباره کدخدا!

  9. وقتی حجاب از میان برود، سایر مرزهای اخلاقی فرو خواهد ریخت

  10. راه حل‌های طلایی برای ناترازی برق

  11. اف ای تی اف؛ بد فهمی یا بهانه؟! / انتقال پايتخت از تهران؛ غلط و غيرمعقول/ پایان دیپلماسی یکسویه با روسیه

  12. ظریف: داخل یک سکوی سانتریفیوژ خریداری شده در سازمان انرژی اتمی مواد منفجره بود

  13. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: باید به سلاح هسته‌ای و موشک قاره پیما مجهز شویم/ استیضاح وزرای دولت، سیاسی نیست

  14. پادگان شهری به نام اسرائیل

  15. لطفا جوگیر نشوید!

  16. فرمانِ امام علی(ع) برای تنبیه و تشهیرِ کارگزارِ خائن

  17. واکنش رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس به سخنان علم‌الهدی/ پیام مهم سپاه به دوستان و دشمنان/ سلبریتی‌نماهایی که بویی از فرهنگ نبرده‌اند

  18. مخالفت سردار کوثری با پیوستن ایران به FATF

  19. رئیس‌جمهور تاجیکستان به افتخار پزشکیان فرودگاه را گلباران کرد

  20. با ترامپ و ترامپیست ها چه کنیم؟

  21. پاسخ قالیباف به فریاد و ناسزای یک نماینده؛ روی مواضع اصولی خود ایستاده‌ایم

  22. یمن: ناوهواپیمابر آمریکا و تل‌آویو را هدف قرار دادیم

  23. نامه ۱۲۰ نماینده مجلس به آملی‌لاریجانی: FATF هیچ فایده‌ای نداشته و راه‌های دورزدن تحریم را می‌بندد

  24. بن گویر: آتش بس شود از کابینه استعفا می‌دهم

  25. بیانیه سپاه پاسداران در پی توافق آتش‌بس در غزه  

آخرین عناوین