احتمال ترمیم حقوق کارگران

  4020808104 ۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده کارگران در شورای عالی کار با تشریح جزییات نشست امروز شورای عالی کار از تشکیل کمیته مزد تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: در اولین جلسه شورا بحث مسکن کارگری با حضور معاونین دو وزارتخانه مطرح و پیگیری می‌شود.

احتمال ترمیم حقوق کارگران

هادی ابوی‌در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برخی از نمایندگان کارگران به دلیل آن که در صورت جلسه امروز به بحث مزد اشاره نشده بود در جلسه شرکت نکردند با این حال دغدغه‌های نمایندگان کارگری مطرح شد و اعلام کردیم دنبال این نیستیم که درصد افزایش مزد مشخص شود بلکه هدف ما این است که درباره معیشت کارگران و بهبود آن گفت‌وگو کنیم.

وی ادامه داد: در بحث مسکن مقرر شد که در اولین جلسه شورا که تا آخر ماه برگزار می‌شود معاون تعاون وزارت تعاون و معاون وزارت راه و شهرسازی حضور پیدا کنند و در رابطه با بحث مسکن کارگری گفت‌وگوهایی صورت گیرد.

ابوی خاطرنشان کرد: در نشست امروز برخی از نمایندگان کارگری پیشنهاداتی را مطرح کردند از جمله اینکه کمیته مزد احیا شود تا بحث معیشت و راه‌هایی که به تقویت قدرت خرید خانوارهای کارگری کمک می‌کند با بهره گیری از نظرات کارشناسان بررسی کنیم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره احتمال ترمیم مزد کارگران در جلسه بعدی شورای عالی کار نیز، گفت: برخی نمایندگان معتقد بودند که افزایش کارمندان در قالب افزایش حقوق کارمندان طبق بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری در قالب رفاهیات و بن خواربار صورت گرفته و بر این اساس مزد کارگران هم باید طبق وعده داده شده در اسفند سال قبل ترمیم شود، بنابراین مقرر شد جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه خارج از شورای عالی کار برگزار و در این باره توضیح داده شود و چنانچه این امر اتفاق افتاده بود موضوع را به شورای عالی کار ببریم و درباره آن گفت‌وگو کنیم.

وی متذکر شد: پیشنهاداتی هم در خصوص کالابرگ به منظور تقویت معیشت کارگران مطرح شد و اعلام کردیم که یک سرمایه در گردش هر چند برای کوتاه مدت در اختیار تعاونی‌های کارگری قرار گیرد که در قالب این طرح فعال شوند.

به گفته ابوی در حال حاضر تعاونی‌ها آمادگی توزیع اقلام و کالاهای اساسی از قبیل گوشت و مرغ را دارند و اگر به لحاظ سرمایه در گردش تقویت و حمایت شوند، می‌توانند کالاهای اساسی را در اختیار کارگران قرار دهند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۷۸۲۹۳۱۸:۴۷:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۸
ترمیم شود زودتر
ناشناس۳۲۷۸۶۷۵۰۷:۰۳:۱۳ ۱۴۰۲/۸/۹
کارگران تا حالا نجابت به خرج داده اند.
رضا۳۲۷۸۳۲۱۱۹:۱۶:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۸
اون اقایونی که میگفتن افزایش حقوق کارگران منجر به تورم و گرانی کالا ها میشه بیان جواب بدن حقوق کارگر ۲۱ درصد بالا رفت ولی قیمت کالا و اقلام خوراکی و مسکن ۷۰ درصد حتی خدمات خود دولت بالای ۴۰ درصد افزایش داشته ...
ناشناس۳۲۷۸۶۷۹۰۷:۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۸/۹
اینا به دنبال این هستند با خالی کردن جیب حقوق بگیرها تقاضا رو کم و جلوی تورم رو بگیرند!
ناشناس۳۲۷۸۷۳۵۰۸:۱۹:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۹
نظر اقتصاد دانان بزرگ دنیا اینه که تورم را دولتها ایجاد میکنند تا با این ترفند کسری بودجه را جبران کنند و درواقع دست در جیب مردم کردن است. تورم با افزایش درامد ایجاد نخواهد شدو شاید به نوعی افزایش در امدها و بالا رفتن سطح رفاه زندگی باعث رونق اقتصادی و کاهش تورم شود.
ناشناس۳۲۷۸۸۲۹۰۹:۳۲:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۹
آن حقوق کارمند هست نه کارگر دوم هم عددها درست تر بنویسد سوم هم کارگر افزایش یابد ولی کارمند نشود؟!!
ناشناس۳۲۷۸۳۸۵۲۰:۴۰:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۸
فقط نقدی
ناشناس۳۲۷۸۴۱۴۲۱:۲۳:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۸
سلام اینایی که دارن برای کارگر حقوق تعیین میکنن تا حالا رنگ بدبختی ندیدن
رضا۳۲۷۸۴۳۹۲۱:۴۴:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۸
شمافکرمیکنیدکارگران ازیک کشوراجنبی اومدن وسربار این جامعه اندمگرمیخواهیدصدقه بدهیدحقشان رانمیدهیدتواین تورم وگرانی که خانواده هاازهم متلاشی میشود
ناشناس۳۲۷۸۴۶۹۲۲:۱۷:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۸
نمایندگان گارگری و گارگران محترم زیاد خوشبین نباشید.این نقشه ای بود که اجرا شد و بازهم اجرا میشود تا این دوره ریاست تمام شود.و مجلس هم تمام شود.
ناشناس۳۲۷۸۴۷۰۲۲:۱۸:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۸
زیر بار تورم له شدیم
حبیب۳۲۷۸۴۷۳۲۲:۲۳:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۸
اینها کارگر را بعنوان برده حلقه بگوش میخواهند که هیچ حق و حقوقی برایش در نظر نگیرن حقوق کفاف یک هفته را نمی دهد ای چطور دولتی هست که کارگرانش را در فقر مطلق نگه میدارد این بود شعار عدالت خواهی شان
عاصم۳۲۷۸۴۹۳۲۲:۴۸:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۸
نمایندگان کارگری که تازه تا آخر آبان ماه می خواهند بررسی معیشت کنند .پس تاحالا چکار می‌کردید، یعنی می‌خواهند امسال را دودر کنند.
علی۳۲۷۸۴۹۴۲۲:۴۹:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۸
خدایی یه فکر به حالا کارگران بکنید این درست نیست
ناشناس۳۲۷۸۴۹۸۲۳:۰۴:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۸
هزینه های زیست و معیشت بر پایه دلار ، اما دستمزد و حقوق به نرخ ریال !!! دولتی عدالت محور و مجلسی انقلابی هم داریم ، اما یدک کشی این عناوین عامه پسند هم دردی از ما دوا نکرده و نمیکند . توقع تکثیر نسل و افزایش جمعیت هم از ما دارند .
ناشناس۳۲۷۸۵۰۰۲۳:۱۱:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۸
واقعا همه چیز رفت بالا به جز حقوق کارگر .
محمد۳۲۷۸۵۰۲۲۳:۱۲:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۸
من با پای خوردو خمیر بانیم متر پلاتین توپام ۹عددپیچ تو زانوم روزی ۱۲ساعت کار میکنم برای ماهی هشت وپانصد که دو سوم ان بابت کرایه خانه میره و دوتا بچه مدرسه ای دارم شما بگید چه جوری باید زندگی کنم خدامیدونه الان یک ماهه بخاطر یه کفش شرمنده تو رویه بچم هستم.
ناشناس۳۲۷۸۵۱۰۲۳:۲۰:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۸
یه خورده دیگه لفتش بدن میرسه به آخر سال
ناشناس۳۲۷۸۵۳۸۲۳:۵۱:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۸
چطور میشه از نماینده به اصطلاح کارگری توقع اینو داشت که برای جامعه کارگری کاری انجام بده و درکل ما همه بازیچه این دولت مردان هستیم .
ناشناس۳۲۷۸۵۴۲۲۳:۵۴:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۸
حق و حقوق تضییع شده کارگران و بازنشسته های تامین اجتماعی را بدهید.
بنده خدا۳۲۷۸۵۴۸۰۰:۱۰:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۹
تاجایی که آقای رعیت معاون وزیرکار همچنان در رأس کارباشنداین احتمالات به جایی نمی رسد. الکی جامعه کارگری راسرکارنزارید.
علی۳۲۷۸۵۵۴۰۰:۲۴:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۹
بیخودی دلتون رابه این وعده وعیدهای پوچ وتوخالی خوش نکنیدوعده سرخرمن به کارگران است.
ناشناس۳۲۷۸۵۵۵۰۰:۲۹:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۹
جلسه اول ماه، جلسه ی بعدی آخر ماه ، وسط ماه همین طور ادامه پیدا میکنه آخرش هم بی نتیجه می ماند بخاطر خدا در مسئولیت تان کوتاهی نکنید اینهمه بحث و جلسه برای چیه؟
احمد۳۲۷۸۵۵۹۰۰:۳۸:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۹
یعنی یک کارگر با این حقوق خیلی کم با وجود دو بچه و قسط و گرانی چجوری باید زندگی کنه من که حقوقم به نصف ماه هم نمیرسه با بدبختی داریم سر میکنیم .لطفا زودتر تصمیم بگیرید ما هم خسته شدیم .
ناشناس۳۲۷۸۵۶۳۰۰:۴۱:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۹
سلام لطفا یه فکری هم برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سایر سطوح هم کنید چون افزایش همه کارگران امسال 27درصد بود برای سایر سطوح 21درصد افزایش یافت در حالی که این قشر پول بیمه بیشتری پرداخت کرده اند ولی متاسفانه از دیگران هم افزایش کمتری یافت وکفاف زندگی با فرزندان و نوه وغیره.....را با این تورم را نمی دهد .....با تشکر
علی خوزستان۳۲۷۸۶۳۱۰۴:۵۱:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۹
تمام کارگران از مزد۲۱ درصد ناراضی هستن ۱۳ میلیون کارگر به همراه خانوادها یعنی حدود ۴۰ میلیون از مردم ایران از وزیر کار ناراضی هستن . اگه در برنامه زتده سیما نظرسنجی کنید و شماره پیامک بزارید به حرف من می رسید و حقیقت اثبات میشود
رسول۳۲۷۸۶۶۰۰۶:۱۸:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۹
آقای که اون بالا نشستی آیا با این حقوقی که به یک کار گر می دین خود شما می تونین زندگی کنین.
حسین۳۲۷۸۶۶۲۰۶:۲۹:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۹
دولت هیچوقت به نفع کاگر کارنمیکندهیچ وقت بعد میگن ما ....فقط نفع خودشون چون خودش کارفرماست .
ناشناس۳۲۷۸۶۷۴۰۶:۵۰:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۹
این دولت به قشر کارگر و بازنشسته کارگری ظلم می کند
ناشناس۳۲۷۸۶۸۷۰۷:۲۷:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۹
اینکه دولت این حقوق را به کارگران میده و میخواد برده داری کنه درسته ولی بدتر از اون اینه که کسی حاضر بشه با این حقوق ها کار کنه
ناشناس بنده خدا بازنشسته۳۲۷۸۷۲۰۰۷:۵۷:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۹
لطفاً یه فکر اساسی جهت حقوق بگیران تأمین اجتماعی بازنشسته بیچاره بکنید خداوکیلی جواب مخارج خونه رو جواب نمیده .
فاطیما۳۲۷۸۷۲۲۰۸:۰۲:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۹
وقتی همه چیز را گرون میکنی بهد قیمت اروپا و امریکا . یکبار هم حقوق کارگر روبه قیمت کارگر اروپا یا امریکا حساب کنید.
ناشناس۳۲۷۸۷۲۳۰۸:۰۳:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۹
کف حقوق کارگران کمتر از 8 میلیون است و این بسیار فاجعه است. کف حقوق را بالا ببرید البته کارمندان هم وضع بهتری ندارند و سالهاست که افزایش حقوق آنها کمتر از نصف تورم است. برای هر دو فکری بکیند.
ناشناس۳۲۷۸۷۳۲۰۸:۱۹:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۹
اینها می خواهند هی امروز و فردا و سر برج بکنن تا سال جدید برسه وگرنه از این دولت ابی گرمی نمیشه جماعت کارگر بدبخت همیشه هم بدبخت می مانه وسلام
بازنشسته۳۲۷۸۷۷۶۰۸:۵۶:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۹
برای اضافه کردن دوزاربه حقوق کارگر وبازنشسته ۷ماه است که جلسه میگیرید ،اما اجازه نخواهید دادکوچکترین لطمه ای به دریافتی خودتان وارد شود ،واقعا باید تاسف خورد
ناشناس۳۲۷۸۷۸۸۰۹:۰۱:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۹
اگر همین امروز تصمیم گرفته شود حد اقل دو ماه طول می کشد که اجرا شود. می خواهید بعد از گذشت 8 ماه از سال به فکر ترمیم حقوق باشید تورم 60 درصد و افزایش حقوق 20 درصد
ناشناس۳۲۷۸۸۳۱۰۹:۳۳:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۹
فرض کنید حد اقل حقوق را 100 درصد اضافه کنند . میشود حدود 16 میلیون تومان یا بهتر بگوییم 320 دلار که حدود یک دهم حداقل حقوق جهانی است. هر وقت حقوقها با قیمت دلار سنجیده شد و حد اقل حقوق معادل 3000 دلار آمریکا یعنی روزی 100 دلار شد ان وقت می توانیم بگوییم کارگران در حد استانداردهای جهانی زندگی می کنند.
ناشناس۳۲۷۸۸۳۲۰۹:۳۳:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۹
جرو بحث الکی سال تموم شد سال بعدم ۲۰درصد اضافه میشه دوباره جرو بحث تا سال بعد روز اخر اسفند تو یه جلسه ۱۰دقیقه ای حقوق کارگر بسته میشه خودشون کارفرما هستن نمیخوان حق واقعی کارگرو بدن ۰۰۰۰
آتشکار۳۲۷۸۹۴۵۱۰:۴۲:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۹
میشه بگید حقوق ماهانه اینا که واسه کارگر تصمیم میگیرن چقدره؟...؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۲۷۹۴۷۶۱۶:۳۴:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۹
۷۰درصد جامعه ایران کارگر هستندکه درهر کجا نامی از کارگر برده میشود از کلمات قشر استفاده مشود درجایی که یکی ازطبقات اصلی جامعه رابه خود اختصاص میدهد تاهنگامی که جامعه کارگری سندیکای نداشته باشد مشکلات پابرجاست
نا شناس۳۲۸۰۰۴۸۰۸:۰۳:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۱۰
اگر کارگر نباشه چرخ صنعت کشور نمیچرخه. تو همه جای دنیا این کارگره که چرخ صنعت رو میچرخونه نه کارمند. آخه پشت میز نشینی شد کار. در سال تمام اجناس ده مرتبه گرون میشه ولی حقوق ها یکبار زیاد میشه واقعا جای تاسف داره. همه کارگرا شرمنده زن و بچه هاشونن چون واقعا از پس هزینه های روزمره زندگی بر نمیاییم.
علی۳۲۸۱۸۹۹۲۳:۳۶:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۱۱
آقایون دنبال اینن که چیزی به خودشون برسه نه کارگران بیچاره.حقوقو بالانمیبرن هیچ هی برا خودشون جلسه تشکیل میدن آخرشم نتیجه نداره.یکم تو این بدبختی به فکر کارگرهای جامعه باشید.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. پرخاش با چشمان بسته!

  4. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  5. وقاحت غربی!

  6. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  7. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  8. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  9. چماق بنزین !

  10. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  12. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  13. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  14. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  15. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  16. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  17. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  18. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  19. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  20. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

  21. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  22. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  23. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  24. زنگِ زور!

  25. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

آخرین عناوین