ماجرای تغییر تابلوهای اسم ایستگاه‌های مترو در تهران چیست؟  

  4030331070

شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه درباره تغییر تابلوهای اسم ایستگاه‌های مترو در تهران توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرآنلاین، شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه ماجرای تغییر تابلوهای اسم ایستگاه‌های مترو در تهران را تشریح کرد.

مهر نوشت: مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: تابلوها و بیلبوردهای شهری با مضامین اشعار فارسی و معرفی شاعران و نویسندگان که در چند سال اخیر شاهدش بودیم و در هر کجای شهر قابل رؤیت بود، به خوبی نشان می‌دهد که مدیریت شهری در شهرداری تهران اهمیت زیادی برای شعر و ادبیات فارسی قائل بوده و به شیوه‌های مختلف برای فرهنگ‌سازی در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کند.

این روزها علاوه بر بیلبوردهای تبلیغاتی در گوشه و کنار تهران، شاهد یک تغییر در تابلوهای ایستگاه‌های مترو هستیم. تابلوهای اسم هر ایستگاه با شعری از شاعران فارسی متفاوت شده‌اند و حتماً آن‌هایی که مسیر هر روزه‌شان را با مترو طی می‌کنند، آن‌ها را دیده‌اند. ایستگاه سعدی، رودکی، فردوسی، شادمان و ابن‌سینا به‌تازگی تغییر کرده و به‌جای تنها یک اسم، شعری روی تابلو نوشته شده که اسم ایستگاه هم در آن شعر آمده است.

مثلاً در ایستگاه فردوسی، تابلوی اسم ایستگاه با این شعر همراه شده است: خوشا آنان که «فردوسی» مرامند / به دل عشق وطن دارند و مردم.

جالب است بدانید ایده اولیه اجرای این طرح‌های خلاقانه از شوخی کاربران فضای مجازی گرفته شده است. تعدادی از کاربران فضای مجازی تابلوهای برخی از ایستگاه‌ها را به‌صورت گرافیکی تغییر داده و برایشان شعری نوشتند که در فضای مجازی پخش شد. معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو تهران با استقبال از این طرح‌های مجازی، آن‌ها را به واقعیت تبدیل کرد و پس از مشورت با شاعران و دست‌مایه قرار دادن اسم ایستگاه‌های مترو برای انتخاب و یا سرودن شعر، تابلوی اسم تعدادی از ایستگاه‌های مترو را متفاوت از گذشته طراحی کرد که با استقبال مسافران نیز مواجه شد.

سامانه‌های تبلیغاتی شهری، به‌عنوان یک رسانه عمومی که با میلیون‌ها نفر از مردم شهر برخورد مستقیم و روزانه دارد، یکی از مؤثرترین رسانه‌هایی است که در شهرهای بزرگ وجود دارد. غالباً به این رسانه‌ها به چشم منبعی برای درآمدزایی و توزیع آگهی بازرگانی نگاه می‌شود؛ ولی می‌توان با تغییر نگاه و برنامه‌ریزی درست، آن را به‌عنوان بستری برای انتقال پیام‌های فرهنگی و مؤثر به جامعه تعریف کرد.

شهرداری تهران و به‌ویژه شرکت بهره‌برداری مترو تهران، این رویکرد را با طراحی‌های متنوع، از جمله تغییر در تابلوهای اسم ایستگاه‌های مترو برگزیده‌اند. این جنس ایده‌ها، اتفاق‌های مهمی هستند که می‌توان آن‌ها را تعمیم داد و در دیگر شهرهای ایران اجرایی کرد

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. تکرار بازی سیاسی با مذاکره؟!

  2. قانون عفاف و حجاب کجاست؟/ وقتی گرانی خودرو را هم به علم‌الهدی ربط می‌دهند!/ جای درست لاریجانی؟

  3. جمعیت اتباع افغانستانی مقیم ایران بیش از ۶ میلیون نفر است

  4. بازگشت روحانی به سیاست با پرواز در خواب/ نسخه‌ جدید لاریجانی/ ادعای تازه درباره تابعیت فرزندان ظریف

  5. اتحادیه اروپا از جان ایران چه می خواهد؟!

  6. بدهکاران، طلبکار شدند!

  7. آن تجربه تلخ را تکرار نکنید

  8. نفوذی‌ها چه کسانی و در کجاها هستند؟

  9. وقت مقابله‌ به‌ مثل با اروپا نرسیده؟

  10. فمینیسم ایرانی و عبور از سکولاریسم

  11. آواز خواندن یک روحانی با تک نوازی ویولون

  12. اعتماد به ترامپ خطاست/ عراقچی علیه ساده‌سازی اصلاح‌طلبان/ شمشیر وفاق زیر گلوی مجلس

  13. با "مرد دیوانه" چگونه باید رفتار کرد؟!

  14. آدرس غلط روی تابلوی پاستور/ ظریف نباشد چه کسی جواب ترامپ را بدهد؟!/ پیامک‌هایی با مضمون خیانت که به نمایندگان مجلس ارسال می‌شود!

  15. درد بیمار و ناز طبیبان !

  16. ادعاهای غير واقعی درباره اقتصاد ایران

  17. انتقاد تند محمد مهاجری به پایداری‌‌چی‌ها و جلیلی

  18. چند نکته درباره تعامل عبدالحمید با دولت/ آیا پزشکیان همه صداهای اطراف خود را می‌شنود؟/ اولین قطعنامه فصل مدارا

  19. یارانه‌ها واریز شد

  20. تنها فرمولی که دولت های ما بلدند!

  21. فردوسی‌پور و فرش قرمزی که پهن نشده!

  22. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: اول قدرت بازدارنده همتراز، سپس مذاکره با آمریکا/ اقدام اروپا، نشان‌دهنده فعال‌شدن مکانیسم ماشه است

  23. شبیخون دلاری به صنعت خودرو !

  24. روایت عجیب حسن روحانی از نامزدی اش در انتخابات/ خواب سیدمحمد خاتمی را دیدم!/ خاتمی را زیر بالم گرفتم و به آسمان بردم!

  25. کمالوندی: ظرفیت غنی‌سازی را افزایش دادیم  

آخرین عناوین