پزشکیان: اگر مسئله FATF را حل نکنیم، به پیر به پیغمبر هر کاری بکنیم نمی‌شود

  4030403070 ۲۵ نظر، ۲۹ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نشست اتاق اصناف اظهاراتی کرد. کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر FATF را حل نکنیم به پیر به پیغمبر هر کاری بکنیم نمی‌شود، گفت: برای کاسبان تحریم مهم است که ما در تحریم بمانیم تا آنها در فضای غیرشفاف بخورند و ببرند، ما باید این را بهم بریزیم.

تماشا کنید

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۲۸۴۴۴۱۳:۵۵:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۳
وقتی تحریم هستیم این سیستم،نظارتی غرب رو چرا باید عمل کنیم؟ اینا چی میگن؟ مگه تحریم ها حذف شده که بشه اینو اجرا کرد؟
اقلام۳۵۲۸۷۰۰۱۶:۲۰:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۳
بسیاری از اقلام از جمله دارو ها و اقلام بهداشتی تحریم نیستیم اما بخاطر اف ای تی اف بانکهای کشور های دیگه پول اقلام غیر تحریمی را از ما قبول نمیکنن که بشود کالا وارد کرد حتی چین هم نود درصدبانکهاش حساب برای دانشجو و بازرگانان ایرانی باز نمیکنه و اگر به وبسایتشون مراجعه کنی علتش بزرگ زده لیست سیاه اف ای تی اف هست
ناشناس۳۵۲۸۷۴۱۱۶:۵۵:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۳
با پیوستن به FATF راههای دور زدن تحریم ها لو می رود و حلقه محاصره اقتصادی تنگ تر می شود تا تحریمها لغو نشده عضویت در اف ای تی اف به ضرر کشور است.
ناشناس۳۵۲۸۷۵۱۱۶:۵۸:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۳
ربطی ندارد
ناشناس۳۵۲۸۸۴۹۱۷:۵۸:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۳
در زمان برجام من شهروند عادی کار بانکی بین‌المللی نمی توانستم انجام بدهم و با صرافی ها باید کار می کردم
ناشناس۳۵۲۸۴۷۶۱۴:۰۹:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۳
دولت روحانی میگفتن بدون FATF نمی توانیم نفت بفروشیم !!! نمی توانیم عضو شانگهای و بریکس بشویم !!! نمی توانیم پولهای بلوکه شده را ازاد کنیم !!! نمی توانیم واکسن بخریم !!! اما همه ی این اقدامات مثبت در دولت شهید رئیسی بدون FATF انجام شد.
پول۳۵۲۸۷۸۷۱۷:۱۱:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۳
پول های ازاده شده در قطر بلوکه شده و فقط جاش قند و برنج و روغن میتونید وارد کنید علتش هم تحریم بانک های ایرانی و اف ای تی اف هست پیمان شانگ های و بریکس هم یک ریال وارد کشور نکرده چون همون اعضا عضو اف ای تی اف هستن شما مگر قرارداد چندین ساله با چین نبستین چرا سوال نمیکنید بعد این همه سال چرا چین هنوز هیچ کلنگی در کشور نزده و هیچ‌پروژه ای را شروع نکرده حتی در دولت فعلی؟
ناشناس۳۵۲۸۴۷۸۱۴:۱۰:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۳
پزشکیان هنوز رئیس جمهور نشده سیاسی کاری و بهانه گرفتن را شروع کرد مثل دولت روحانی.
ناشناس۳۵۲۸۴۸۱۱۴:۱۰:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۳
پیوستن به FATF یعنی عقب گرد... یعنی پذیرفتن ذلت... پزشکیان مدل غیر روحانی روحانی است.
ناشناس۳۵۲۸۵۵۸۱۴:۵۲:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۳
درود برشما
ناشناس۳۵۲۸۶۲۹۱۵:۲۱:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۳
کلا غرب گرا مانند هم حرف می زنند آن یکی می گفت صادرات و واردات قفل می شود واکسن نمی توانیم وارد کنیم عضویت در سازمان های مهم نمی شود حال دولت واقعی مردمی امد زد زیر همه این جریان متقلب و باج بده
ناشناس۳۵۲۸۶۳۳۱۵:۲۳:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۳
چرا در سال 90 با این که در لیست سیاه بودیم با بانک های مهم کار می کردیم اما در برجام و خارج شدن از لیست سیاه به زور با یکی دو بانک کوچک منطقه ای؟!!!!!
سال۳۵۲۸۷۰۲۱۶:۲۳:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۳
ایران سال نود و هشت وارد لیست سیاه شد قبلا در لیست خاکستری بود و کشورهای دیگع میتونستنن مبادله کنن اما باید احتیاط میکردن مبدا و مقصد پول شفاف باشه از سال نود و هشت بعد چندیدن اخطار در چندین سال و عدم عضو شدن در لیست سیاه رفتیم
ناشناس۳۵۲۸۷۷۱۱۷:۰۴:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۳
لیست سیاه بودیم که بعد رفتیم در لیست خاکستری و بعد برجام در لیست سیاه
ناشناس۳۵۲۸۶۳۵۱۵:۲۴:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۳
مهم نیست کیه ولی راست میگه دیگه. هم چین و هم روسیه عضو هستند .
ناشناس۳۵۲۸۶۳۸۱۵:۲۷:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۳
تو چطور نماینده مجلس هستی که ده ها بندfatfدر مجلس مصوب شده و دارد اجرا می شود و خبر نداری؟ شفافیتی دو بند آن مربوط به لو دادن مراودات بین‌الملی ما با دیگر کشورها هست را به آمریکا بدهند و جلوی آن را بگیرند تا فشار بر ملت بیاورید؟!!
عضویت۳۵۲۸۷۹۵۱۷:۱۴:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۳
در اف ای تی اف اینطور نیست چند بند اجرا کنید بعد بقیش نکنی یا همش اجرا میکنی یا نمیکنی ضمنا شما که انقدر دشمن دشمن میکنید چین و روسیه رقیب و دشمن خونی امریکا هستن میشه بگی چرا تمام بندهای اف ای تی اف رو قبول کردن عضو هستن و نمیترسن اطلاعاتشون دست امریکا بره هر وقت جواب این سوال را داشتی مشخصه از اف ای تی اف میفهمی
ناشناس۳۵۲۸۶۵۴۱۵:۳۷:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۳
نه جناب، این نیست که نمی شود! هنر می خواهد، توانایی می خواهد، از جناب رئیسی و عبداللهیان یاد بگیرید
ناشناس۳۵۲۸۶۸۲۱۶:۰۲:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۳
جناب آقای پزشکیان، در دوران کشتار کرونا، دولت آقای روحانی و آقای ظریف واردات واکسن کرونا را منوط به امضای FATF میدانستند تا مردم به جان آمده از کرونا را به فغان بیاورند تا به هر طریقی، فشار بیاورند تا FATF امضا شود‌. ولی در دولت شهید رئیسی، بدون امضای FATF, واکسن کرونا از چین و روسیه وارد شد و بر خلاف دولت آقای روحانی، واکسن ملی هم ساخته شد. اگر یک فرد وطن دوست، عوارض امضای FATF را بداند، هیچگاه حاضر به امضای FATF نمی شود.
حسین زاده۳۵۲۸۷۱۷۱۶:۳۴:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۳
با تفاهم با غرب یا بدون آن-با fatf یا بدون آن ...شعارهای توخالی ندهید بهانه های الکی نیاورید... فکری به حال این کشور بکنید که وضع کشور و مردم اصلا خوب نیست و روال فعلی وضع را بدتر هم خواهد کرد تا دیر نشده کاری کنید که کار درست نتایجش هم در نهایت باید درست باشد...
ناشناس۳۵۲۸۸۷۶۱۸:۱۸:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۳
دکتر درست میگه ولی به FATF بپیوندیم کاسبان تحریم چه کنند
نجیب۳۵۲۸۸۸۹۱۸:۲۶:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۳
هیچ وقت فراموش نمی کنم، واکسن نداشتیم می گفتن FATF روغن خوراکی نبود می گفتن FATF ، شکر نبود می گفتند FATF ، نفت نمیفروختند می گفتند FATF، برق یک روز در میان قطع بود می گفتن FATF.
ناشناس۳۵۲۸۹۵۸۱۹:۳۸:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۳
چرا قبل از ۷ سال مذاکرات هسته ای این را به ملت ایران نگفتید ؟ چرا بعد از توافق و عمل کامل ایران به تعهدات هسته ای و بعد از بیش از یک سال و نا امید شدن از انجام تعهدات غربی ها ، یک مرتبه یاد FATF افتادید ؟
ناشناس۳۵۲۸۹۸۴۱۹:۵۴:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۳
خدا آخر وعاقبت ملت ایران را بخیر کند
ناشناس۳۵۲۸۹۹۰۱۹:۵۷:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۳
باید برای حل مسائل کشور باید با دنیا تعامل کنیم و با چانه زنی وگفتگو حق مردم باید گرفته شود

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین