انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

ابراهیم حسینی، گروه سیاسی الف،   4030406132 ۸۵ نظر، ۱۰ در صف انتشار و ۷۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

 انقلاب اسلامی ایران روزهای پر فراز و نشیب و البته شرایط سختی را در برهه های زمانی مختلف در بیش از چهار دهه اخیر تجربه کرده است. روزهایی که شاید اگر تنها بخش کوچکی از آن ها بر یک نظام حکمرانی و یا ملت در بخش دیگری از جهان می گذشت، خیلی وقت پیشتر ضربات سختی را به آن ها وارد می‌ساخت و برایشان چالش های جدی را ایجاد می کرد. 

با این حال، خوانش دقیق تاریخ انقلاب اسلامی ایران تا به امروز این نکته را آشکار می سازد که هر چه انقلاب به جلو حرکت کرده، قوی و قوی تر شده و درخت انقلاب نیز به درختی بارور و تنومند تبدیل شده است. در این راستا، طی دو ماه اخیر، نشانه های افزایش قابل توجه قدرت کشورمان به ویژه در حوزه حکمرانی و ثبات و استحکام ایران در این رابطه آشکار شده است. 

پس از واقعه تلخ شهادتِ "شهدای خدمت"، شاهد بودیم که با درایت مقام معظم رهبری و دیگر مسولان امر، در روند اداره کشور هیچ خللی ایجاد نشد و روند فعالیت ها در حوزه حکمرانی فرآیند عادی خود را طی کرد و در عین حال، مقدمات لازم و قانونی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوی کشورمان و روی کار آمدن دولت جدید فراهم شد. مساله ای که بارها و بارها از سو ناظران و تحلیلگران مختلف بین المللی نیز مورد اشاره قرار گرفته است. در کنار همه این ها، حضور و عرض تسلیت بیش از 300 هیات و رهبر و سیاستمدار خارجی در/به کشورمان پس از واقعه شهادت شهدای خدمت، خود گواهی روشن بر اعتبار بین المللی قابل توجه ایران است. موضوعی که حتی با اعتراضات و خشم گسترده صهیونیست ها نیز رو به رو شد. 

در عین حال، همانطور که پیشتر نیز گفته شد شاهد برگزاری مطابق با برنامه و درستِ روند رقابت های انتخاباتی در کشورمان هم بوده ایم. در این رابطه، صدا و سیما به نحوی جدی و فعال و البته قانونمند و منظم توام با ابتکارهای تازه، فرصت های قابل توجهی را برای نامزدهای انتخاباتی جهت تشریح برنامه های خود فراهم کرد و این برنامه ها شرایط مناسبی را برای افکار عمومی جهت انتخاب گزینه اصلح مد نظرشان فراهم ساخته‌اند. تنوع قابل ملاحظه برنامه های تلویزیونی که نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در آن ها شرکت داشتند نوعی پختگی را در روند رقابت های انتخاباتی و تلاش برای قرار دادن آن در مسیری که به نفع مردم کشورمان باشد، فراهم ساخته‌اند. 

در مجموع نشانه های این حقیقت که انقلاب اسلامی ایران به درختی تنومند تبدیل شده روز بروز بیشتر آشکار می شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۳۷۹۶۲۱۴:۰۴:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۹
مشارکت در انتخابات 40 درصد به جای این تعریفا به این بپردازید.
ناشناس۳۵۳۸۱۵۷۱۵:۲۰:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۹
که چی؟ می خوای چیو ثابت کنی؟ اشتباه می کنی اگه دور دوم رای ندی
ناشناس۳۵۳۸۱۶۲۱۵:۲۵:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۹
انتخاب رسید به انتخاب بین بد و بدتر
ناشناس۳۵۳۸۳۳۳۱۶:۳۷:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۹
حتما دور دوم به پزشکیان رای خواهم داد.
ناشناس۳۵۳۸۶۱۳۲۰:۰۹:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۹
گزینه بدتر را انتخاب می کنی
ناشناس۳۵۳۹۳۲۲۱۰:۵۳:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۱۰
از نظر خودم گزینه بد را انتخاب می کنم تا گرفتار بد تر نشوم
ناشناس۳۵۳۸۶۱۹۲۰:۱۵:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۹
بیشتر اعضاء دولت روحانی از جمله جهانگیری و اخوندی و کلانتری و نوبخت و زنگنه و ابتکار و غیره تو ستاد پزشکیان چادر زدند تا در صورت رای اوردن پزشکیان بر گُرده ملت سوار بشوند و منافع شخصی و جناحی شون را تامین بکنند و وقتی خرابکاری کردند بگویند دولت تدارکارتچی هست و اختیار ندارد !!!
ناشناس۳۵۳۹۲۰۹۰۹:۵۲:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۱۰
بگو به مجلس انقلابی اینها رو نزاره وزیر بشن
ناشناس۳۵۳۸۶۲۳۲۰:۱۶:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۹
روحانی کشور را ورشکسته تحویل داد در مرداد ماه 1400 که دولت را تحویل دادند حتی برای پرداخت حقوق بازنشستگان و کارمندان پول در خزانه نبود و انبار کالاهای اساسی خالی شده بود اگر دولت او فقط 2 ماه دیگر ادامه داشت فاتحه کشور خوانده شده بود.
ناشناس۳۵۳۹۳۱۴۱۰:۴۴:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۱۰
یعنی الآن اوضاع از زمان روحانی بهتر شده؟
ناشناس۳۵۳۹۳۲۴۱۰:۵۴:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۱۰
دولت سیزدهم خوب بود ؟
ناشناس۳۵۳۸۶۲۶۲۰:۱۹:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۹
ما بعنوان مردم نگران اموال کشور و تکرار استات اویل و کرسنت و توتال ....هستیم
ناشناس۳۵۳۹۳۲۵۱۰:۵۵:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۱۰
ظاهرا ماجرای کرسنت اونطور که شما وانمود می کنی نیست
ناشناس۳۵۳۹۳۹۹۱۱:۵۲:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۱۰
نگران قرارداد 25 ساله ایران و چین نیستی؟ نگران فروش نفت به صورت قاچاق توسط دلالان داخلی و خارجی به ثمن بخس و باز نگشتن پول آن هم نیستی؟ نگران مردم که زیر بار تورم کمرشان خم شده هم نیستی؟
ناشناس۳۵۳۸۶۳۸۲۰:۲۶:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۹
روحانی کشور را ورشکسته تحویل داد در مرداد ماه 1400 که دولت را تحویل دادند حتی برای پرداخت حقوق بازنشستگان و کارمندان پول در خزانه نبود و انبار کالاهای اساسی خالی شده بود اگر دولت او فقط 2 ماه دیگر ادامه داشت فاتحه کشور خوانده شده بود.
ناشناس۳۵۳۸۴۱۲۱۷:۱۳:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۹
زنده باد تفکر یک دنیا فرصت یک ایران جهش
ناشناس۳۵۳۸۶۲۵۲۰:۱۷:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۹
کسانی که حافظه تاریخی شان اینقدر ضعیف است که افرادی نظیر حامیان و بستگان مهدی جهانگیری و حسین فریدون و عوامل ارتشا استات اویل و کرسنت و توتال و رزمی حسینی و خصوصی بازی به دوستان و ...
ناشناس۳۵۳۸۲۱۳۱۵:۴۹:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۹
یک جهان فرصت یک ایران جهش ، با انتخاب آقای جلیلی در دور دوم اجازه ندهیم کسی که خود را مهره نااهلان و نامحرمان کرده است دوباره باعث شود که مقدرات کشور بدست ایادی ذلت و و ذلیل در مقابل بیگانگان بیافتد
ناشناس۳۵۳۸۳۱۸۱۶:۳۱:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۹
اگر اقای جلیلی بیاد تکلیف مشخص است : باز هم بازی دور زدن تحریمها و قطع نامه ها و تحریمهای بیشتر
ناشناس۳۵۳۸۵۷۱۱۹:۱۸:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۹
اگر پزشکیان رئیس دولت بشود تحریمها تشدید میشه و قیمت دلار 10 برابر میشه مثل دوران روحانی.
ناشناس۳۵۳۹۳۵۶۱۱:۲۶:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۱۰
به نظر شما الآن اوضاع خوبه؟ اوضاع اقتصادی ، اجتماعی؟
ناشناس۳۵۳۸۷۴۱۲۲:۰۸:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۹
خوشبختانه این دغدغه داره رفع میشه .
ناشناس۳۵۳۸۸۵۸۲۳:۵۰:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۹
توی همین انتخابات ثابت شد شما که مخالفان خودتون را نا اهل و نا محرم صدا میزنید.
ناشناس۳۵۳۸۲۱۶۱۵:۵۰:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۹
بیش از پنج میلیون رای پزشکیان آرای خاکستری است
ناشناس۳۵۳۸۲۷۰۱۶:۱۱:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۹
مگه همه خاکستری به ایشان رای می دهند؟!!!!!!!!
علیمراد مردانی سامندر نااهلان و نامحرمان۳۵۳۸۴۰۹۱۷:۱۱:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۹
قطعا اگر آقای پزشکیان اعلام نکند که راه من از راه نااهلان و نامحرمان و سیاسیون مسله دار رفوزه جداست سرنوشتی بدتر از میر حسین موسوی و خاتمی و روحانی و جهانگیری و احمدی نژاد پیدا خواهد کرد
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۳۸۶۲۱۲۰:۱۵:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۹
حدود ۶۰ درصد مردم کشور شما و ما در انتخابات شرکت نکرده اند. ایکاش به جای این خط و نشان کشیدن های دور از اخلاق به این فکر می کردید که چرا به این نقطه رسیده ایم که بیش از آنانی که آمدند و رای هم دادند جمعیتی از هموطنان مان کنار کشیده اند و به سایر هموطنان شان نپیوسته اند؟! الان زمان تهدید و انذار دادن به یک پزشک و جراح متخصص که توانسته است اعتماد لااقل اکثریت حاضر در عرصه انتخابات به خودش جلب نماید نیست. به خدا قسم نه دین و شرع و اخلاق و نه عرف و قانون ما را به این چنین موضعگیری های غیرمنصفانه و غیرمنطقی وادار نساخته است. هنوز به قول معروف نه به بار است و نه به دار! باز تکرار می کنم از هر جهت اگر احساس تعهد یا دلسوزی برای دین و انقلاب و کشور و نظام دارید(که امیدوارم واقعا این چنین باشد) خیر و صلاح دیگران را خواهان باشید و امر به معروف و نهی از منکر تان را نیز در قالب زبان موعظه و خیرخواهانه بجا آورید که صد در صد نتیجه بخش تر می‌تواند باشد و نه زبان زور و تهدید و ارعاب که پسندیده نبوده، نیست و نخواهد هم بود. «تعز من تشا تذل من تشا»
ناشناس۳۵۳۸۸۴۵۲۳:۳۶:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۹
اصلاح طلب یعنی همان نامحرم
ناشناس۳۵۳۸۳۱۳۱۶:۳۰:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۹
رای ندادن یعنی رای دادن به تندروها
ناشناس۳۵۳۸۳۱۶۱۶:۳۱:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۹
بر اساس نظر سنجی های معتبر یکی دو روز قبل انتخابات مشارکت 50درصد بود، در این دو روز چه اتفاقی افتاده؟!!!
ناشناس۳۵۳۸۳۴۴۱۶:۴۳:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۹
خیره انشالله
ناشناس۳۵۳۸۶۱۷۲۰:۱۳:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۹
خبرگزاری دانشجو قتصادی صنعت، معدن و تجارت کد خبر: ۵۷۱۵۴۸ ۱۰:۲۶ - ۰۶ دی ۱۳۹۵ بذل و بخشش ۳۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومانی نعمت‌زاده از جيب گمرك در پی جریمه ۳هزار میلیارد تومانی برند مشهور لوازم خانگی کره‌ای به ‌دلیل تخلفات گمرکی، وزیر صنعت در اقدامی سؤال‌برانگیز با ارسال نامه‌ای به رئیس‌کل گمرک خواستار اقدام فوری برای لغو این جریمه شد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، کیهان نوشته است:‌ در پی جریمه ۳هزار میلیارد تومانی برند مشهور لوازم خانگی کره‌ای به ‌دلیل تخلفات گمرکی، وزیر صنعت در اقدامی سؤال‌برانگیز با ارسال نامه‌ای به رئیس‌کل گمرک خواستار اقدام فوری برای لغو این جریمه شد. چند روز پیش خبر تخلف یک برند مشهور لوازم خانگی کره‌ای در ایران منتشر شد که بر اساس آن گمرک این شرکت را متخلف شناخته و جریمه 3000 میلیارد تومانی را برای آن در نظر گرفته بود. به گزارش تسنیم، در پی اعلام این خبر محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به گمرک ایران خواستار رفع مشکل به وجود آمده برای این شرکت کره‌ای شده است. نعمت‌زاده در این نامه استناد کرده که «گمرک ایران با استناد به قاعده 2 ــ الف از قواعد تفسیری سیستم هماهنگ شده، قطعات وارداتی شرکت مذکور را که در خط تولید به ‌منظور تولید کالای نهایی به کار می‌رود، مشمول پرداخت حقوق ورودی کالای کامل آن هم با مأخذ دو برابر حقوق ورودی (به ‌استناد قرار گرفتن کالا در طبقه بندی گروه 10) و همچنین متعاقب آن پرداخت جرایم نموده است
ناشناس۳۵۳۸۸۱۹۲۳:۱۴:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۹
آقای پزشکیان و رئیس ستادش عبدالعلی زاده از افزایش قیمت بنزین گفته اند و این یعنی یک گرانی جدید من که بهش رای نمیدم
ناشناس۳۵۳۹۳۴۷۱۱:۲۱:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۱۰
قیمت بنزین دست مجلس است نه دولت به تنهایی
ناشناس۳۵۳۹۳۶۸۱۱:۳۲:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۱۰
برای امثال شما افزایش قیمت گوشت و مرغ و روغن و چندبرابر شدن قیمت خانه و کرایه خانه و غیره مهم نیست؟؟
ناشناس۳۵۳۷۹۹۱۱۴:۱۵:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۹
با بمباران مجازی دشمن بر ذهن های مردم ما، این مقدار مشارکت خوب است منتها باید هم معضلات اقتصادی حل شود هم با جهاد تبیین مسائل را روشن کرد تا شایعات و دروغ ها بر طرف شود و مشارکت بالا برود
ناشناس۳۵۳۸۱۵۹۱۵:۲۳:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۹
وقتی که وجود مشکل را قبول نداشته باشید، اذهان مردم را هوشمند و فهمیده فرض نمی کنید بلکه آن را بازیچه رسانه های خارجی می دانید!
ناشناس۳۵۳۸۷۲۳۲۱:۵۵:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۹
مشکل همیشه بوده!!
ناشناس۳۵۳۸۱۶۷۱۵:۲۷:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۹
تقدیر بر این قرار گرفت که پزشکیان بیاید و با خود مقداری مشارکت را افزایش دهد و در دور دوم مهره سوخته شود
ناشناس۳۵۳۸۶۲۷۲۰:۲۰:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۹
مردم از عوامل ارتشا استات اویل ،کرسنت ،توتال ،فساد در وزارت مسکن و شهرسازی در زمان ریاست جمهوری ...،از صرافی های غیر مجاز و رانتخوران تعیین کننده مدیران بانک‌ها جهت سو استفاده از تسهیلات رانت محور از....بسیار بیشتر شکایت دارند .
امیر۳۵۳۸۲۸۹۱۶:۲۱:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۹
کلا مردمی که به کاندیدای جناح مد نظر شما رای نمی‌دهند یا نامحرمند یا نا اهل یا ساده لوح که مدام گول رسانه های بیگانه رو می‌خورند. خدای نکرده یه وقت به اینکه مشکل ممکنه از جای دیگه ای باشه پرداخته نشه!
ناشناس۳۵۳۸۶۲۸۲۰:۲۱:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۹
با این افرادی که گرد آقای پزشکیان جمع شده‌اند توصیه میشود مهدی جهانگیری و حسین فریدون هم اضافه شوند و از تجربیات ایشان هم در بین مشاورانشان استفاده کنند
عمران۳۵۳۸۴۸۸۱۷:۵۸:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۹
به چه عددی برسد شما میپذیرید که باید تغییرات اساسی داد؟
ناشناس۳۵۳۸۷۷۸۲۲:۴۵:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۹
بله نظر شما دقیقا روی ۳۶میلیونی که شرکت نکردند چیست؟
ناشناس۳۵۳۷۹۹۹۱۴:۱۷:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۹
غیر از تعریف و تمجید کار دیگری بلدی! برنامه های تلویزیونی هم قابل تمجید است!
ناشناس۳۵۳۸۰۹۹۱۴:۴۸:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۹
افراد نامحرم تایید صلاحیت نشوند تا مشارکت کمتر نشود!!
ناشناس۳۵۳۸۳۱۵۱۶:۳۱:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۹
فقط آقای دکترپزشکیان دولت سوم آقای خاتمی
ناشناس۳۵۳۸۵۶۷۱۹:۱۶:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۹
عاملان بحران ها
ناشناس۳۵۳۸۵۷۳۱۹:۲۱:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۹
نه به دولت سوم روحانی نه به نجومی بگیران ذخائر نظام نه به یقه سفید های بی خاصیت نه به مهدی اخوندی ها و مهدی جهانگیری ها و مهدی هاشمی ها و حسین فریدون ها و شبنم نعمت زاده ها .
ناشناس۳۵۳۸۶۲۲۲۰:۱۶:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۹
دولت روحانی خسارت محض بود زیرا میانگین رشد اقتصادی و جذب سرمایه خارجی در 8 سال دولت قبل صفر بود و 4 سال پیاپی تورم لجام گسیخته داشتیم و بیش از 7000 کارخانه تعطیل شد و نرخ بیکاری افزایش یافت و رکورد افزایش بی رویه نرخ ارز و سکه و خانه و ماشین و شاخص فلاکت و ضریب جینی شکسته شد و کشور را با خزانه بدهکار و صندوق توسعه خالی با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و 300 هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق سررسید شده در شرایطی تحویل داد که حتی برای خرید گندم و روغن دلار در خزانه بانک مرکزی نبود و برق منازل و صنایع وقت و بی وقت قطع می شد.
ناشناس۳۵۳۸۶۲۹۲۰:۲۱:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۹
ترس از امنیت منابع ملی کشور با توجه به سوابق برخی حامیان فلان کاندید را داریم ترسمان هم بحق است
ناشناس۳۵۳۸۶۳۲۲۰:۲۳:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۹
با انتخاب پزشکیان باید منتظر عواقب همان عوامل دولت روحانی باشیم خبرگزاری مهر سیاست مجلس تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲ طاهری در صحن مجلس: دولت روحانی، سرمایه مردم در بورس را نابود کرد نماینده مردم زنجان گفت: سیاست‌های غلط دولت قبل، موجب رشد بادکنکی بورس شد و سرمایه‌ها و اعتماد مردم از دست رفت.
ناشناس۳۵۳۸۶۳۵۲۰:۲۵:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۹
همه وزرای روحانی برای گرفتن پست به صف شدن. خود اقای پزشکیان هم میگه با تحریم واف ای تی اف نمیشه کاری کرد. دقیقا چه فرقی با دولت روحانی داره؟
ناشناس۳۵۳۸۶۵۲۲۰:۳۸:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۹
حسین فریدون به ۵ سال حبس محکوم شد ۱۳۹۸/۰۷/۹ ۱۱:۰۳ ۳۵۷۷۸۵۶ گروه: سایت خوان ایرنا : سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره رای پرونده حسین فریدون گفت: حسین فریدون به ۵ سال حبس محکوم شده است. غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: دادگاه تجدیدنظر رای نهایی را در مورد حسین فریدون صادر کرده است. سخنگوی قوه قضائیه، اتهام حسین فریدون را اخذ رشوه عنوان کرد.
ناشناس۳۵۳۸۶۶۱۲۰:۴۴:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۹
قابل توجه کاندیدی که حامیانش بستگان حسین فریدون ها ،مهدی جهانگیری ها ،شبنم نعمت زاده ها ،داماد شریعتمداری ها ،وووبستگان عوامل ارتشا استات اویل ،توتال و کرسنت و عوامل دولتی این اضرار ملی ...گروه اقتصاد بین‌الملل فارس؛ صندوق بین‌المللی پول با توضیح اینکه آمریکا کسری بودجه بزرگی دارد و تحت فشار بدهی بیشماری قرار دارد، نسبت به سیاست‌های تجاری تهاجمی این کشور هشدار داد. به نوشته بلومبرگ، صندوق بین‌المللی پول با مطرح کردن انتقادات شدیدِ غیرمعمولی علیه آمریکا، برآورد خود از رشد اقتصادی این کشور را به 2.6 درصد کاهش داد که 0.1 درصد کمتر از پیش‌بینی ماه آوریل بود. صندوق بین‌المللی پول در خلاصه‌ای از ارزیابی سالانه خود از اقتصاد آمریکا اعلام کرده است: «کسری مالی بسیار بزرگ است و یک مسیر صعودی پایدار برای نسبت بدهی عمومی به تولید ناخالص داخلی ایجاد می‌کند.» «گسترش پیوسته محدودیت‌های تجاری و عدم پیشرفت مناسب در رسیدگی به آسیب‌پذیری‌های برجسته‌شده توسط ورشکستگی بانک‌ها در سال 2023، هر 2 خطرات منفی مهمی را به همراه دارند.»
ناشناس۳۵۳۸۴۲۵۱۷:۱۹:۱۳ ۱۴۰۳/۴/۹
ای قوه قضایی اقدام انقلابی
ناشناس۳۵۳۹۱۷۶۰۹:۲۸:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۱۰
بابت چی؟
ناشناس۳۵۳۸۱۰۴۱۴:۵۰:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۹
با وجود استفاده از دوپینگ اصلاح طلبان مجموع ارا کمتر شده
ناشناس۳۵۳۸۱۹۵۱۵:۴۰:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۹
اینقدر اصلاح طلب کردید همین بود زورتون؟!!! مشارکت که درحد همان قبلی ها بود که!!!
ناشناس۳۵۳۸۳۳۹۱۶:۴۱:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۹
مشارکت انتخابات ریاست جمهوری قبلی 48 درصد بود الان 39.7
ناشناس۳۵۳۸۴۲۷۱۷:۲۰:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۹
ای قوه قضایی اقتدار اقتدار
ناشناس۳۵۳۸۱۳۵۱۵:۰۵:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۹
یعنی اون ۶۰ درصد شرکت نکردن براتون معنی نداره
ناشناس۳۵۳۸۶۰۱۱۹:۴۸:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۹
۶۰ درصد؟! مگه ۱۰۰ درصد کل مردم قرار هست شرکت کنند!
آزاده۳۵۳۸۱۴۴۱۵:۱۰:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۹
با این میزان از مشارکت می‌بایست فکر اساسی کرد تا در آینده مشارکت مردم افزایش یابد.
ناشناس۳۵۳۸۲۷۴۱۶:۱۲:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۹
توسط خود مردم انتخاب های غلط
ناشناس۳۵۳۸۱۶۳۱۵:۲۵:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۹
کسانی که رای نمیدن اشتباه بزرگی می کنند! هیچ از خودتون پرسیدید که با رای ندادن چیو ثابت می کنید؟ رای ندادن شما به مثابه این هست که در مقابل تانکی که داره با سرعت به طرفتون میاد بی حرکت بشینید! فکر می کنید این بی حرکتی چه کمکی بهتون می کنه؟هیچی!
ناشناس۳۵۳۸۳۴۱۱۶:۴۲:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۹
اگر رای دهند که میفرمایید رای اشتباه و رای حرام دادید. اگر رای ندهند هم طلبکارشان هستید
ناشناس۳۵۳۸۷۲۲۲۱:۵۵:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۹
کسی که رای نداده یعنی در امور مملکت مشارکت نکرده و خودش می گوید باید ساکت باشم!
ناشناس۳۵۳۸۱۷۲۱۵:۳۰:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۹
هیچ تغییر بزرگی رو نمیشه یک دفعه به وجود آورد. تغییرات ذره ذره شکل می گیرند. قهر کردن هیچ چیز رو حل نمی کنه!
ناشناس۳۵۳۸۱۹۳۱۵:۴۰:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۹
حالا نویسنده محترم بفرمایند مطالبات این ۶۰ درصد معادل ۳۶ میلیونی که رای ندادند از دیدگاه ایشان چیست؟ اونوقت روی مقاله ایشان آگاهانه تر میشه نظر داد!
ناشناس۳۵۳۹۱۷۲۰۹:۲۶:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۱۰
کسی که بی تفاوت باشه نمیتونه حرفش رو به کرسی بنشونه!
ناشناس۳۵۳۸۲۱۲۱۵:۴۹:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۹
60 درصد چرا رای ندادن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۵۳۸۲۱۸۱۵:۵۱:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۹
مشارکت خیلی پایین بود تازه رای باطله هم حساب شده به 39 درصد رسیده اگر پزشکیان نبود که به 20 درصد می رسید
ناشناس۳۵۳۸۲۳۱۱۵:۵۹:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۹
اختیارات ریاست جمهوری می بایست به روز و همه جانبه باشد تا مشارکت بیش از 60درصد باشد
ناشناس۳۵۳۸۲۳۶۱۶:۰۰:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۹
ببخشيد انتخابات تركيه كشور دوست و برادر و شور انتخاباتي و ميزان ٩٠ درصد مشاركت را ديديد يعني مردم تركيه اميدوارند، انگيزه دارند، نشاط دارند و ميخواهند زندگي بهتري داشته باشند… و اما در ايران
ناشناس۳۵۳۸۶۰۴۱۹:۵۶:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۹
شرکت در انتخابات در ترکیه اجباریه وگرنه جریمه می شید
ناشناس۳۵۳۸۳۰۷۱۶:۲۷:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۹
برخلاف دور اول در دور دوم به پزشکیان رأی خواهم داد
ناشناس۳۵۳۸۳۲۳۱۶:۳۴:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۹
40 درصد زنگ خطر دیگر است هر چه زودتر نسبت به معیشت و سیاست خارجی چاره اندیشی لازم است تا دیرتر نشده است
ناشناس۳۵۳۸۳۴۷۱۶:۴۴:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۹
دوستان عزیز اصلاح طلبها را هم به کار گرفتند ولی مشارکت باز پایینه حالا این پزشکیان نبود که مشارکت 12 میلیون رای معادل 19 درصد بود یه فکری بکنید
ناشناس۳۵۳۸۵۸۲۱۹:۲۷:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۹
میزان مشارکت با سری های قبل تقریبا برابر است، چون خیلی ها به خاطر همزمانی انتخاب شوراها به صورت قبیله ای و قومی رای میدادند.
محمد۳۵۳۸۸۶۵۲۳:۵۶:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۹
طرفداران آقای جلیلی در اقلیت هستند.
ناشناس۳۵۳۸۹۱۰۰۰:۳۱:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۱۰
عدم مشارکت ۶۰ درصد را چرا ساده میگیرید .
ناشناس۳۵۳۹۰۵۹۰۷:۳۶:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۱۰
الان که رئیس جمهور نیست مملکت راحت اداره میشه وجنگ پستها وجودندارد.
ناشناس۳۵۳۹۰۹۵۰۸:۱۹:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۱۰
هم سن و سالاي ما كه حدود 45 تا 50 ساله هستيم بارها از اين سوراخ گزيده شديم كه از ترس بدتر به بد راي داديم. از همون سال 1376 كه دانشجوي جوان و پر نشاط بوديم و بين ناطق و خاتمي، خاتمي را انتخاب كرديم و بعد موسوي را انتخاب كرديم و بعد روحاني را انتخاب كرديم تا بدتر انتخاب نشود و الان در مرز 50 سالگي كه عمر ما به بدترين شكل ممكن و بدون آرامش سپري شده.
ناشناس۳۵۳۹۳۵۱۱۱:۲۴:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۱۰
برای اینکه اشتباه انتخاب کردی و بر عکس رای دادی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  3. علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  4. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  5. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  6. دروغ‌های بزرگ!

  7. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  8. زاکانی انصراف داد

  9. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  10. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  11. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  12. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  13. بازنگری کنید

  14. نیازهای توسعه‌ای ایران بازی چند جانبه را می‌طلبد

  15. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  16. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  17. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  18. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  19. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  20. با نظرات کارشناسان اطراف «پزشکیان» آشنا شوید

  21. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  22. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  23. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  24. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  25. قالیباف یا جلیلی؟

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  3. علل کاهش مشارکت/ چند روایت از علت شکست قالیباف/ حمله رسایی به پزشکیان

  4. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  5. مشارکت ۴۰ درصدی چه معنایی دارد؟

  6. دروغ‌های بزرگ!

  7. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  8. زاکانی انصراف داد

  9. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  10. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  11. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  12. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  13. بازنگری کنید

  14. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  15. تحلیلی کوتاه بر انتخابات روز جمعه

  16. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  17. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  18. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  19. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  20. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  21. قالیباف یا جلیلی؟

  22. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  23. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  24. مواضع پزشکیان و جلیلی در چند سطر

  25. گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آخرین عناوین