جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

محمد سعادتمند، گروه سیاسی الف،   4030404146 ۱۰۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

به سرعت به روزهای آخر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم و مهم ترین کابوس اصولگرایان یعنی تعدد نامزدها و احتمال شکستن آرای آنها همچنان پابرجاست.

از بین 4 نامزد اصولگرا آرای آقایان زاکانی و قاضی زاده هاشمی بسیار اندک بوده و رقابت اصلی بین آقایان جلیلی و قالیباف می باشد.

در اکثر نظر سنجی ها مجموع آرای زاکانی و هاشمی حدود 5 درصد و آرای دو نفر دیگر  از 95 درصد باقی مانده هر کدام تقریبا مساوی می باشد.

یعنی در صورتی که اجماع در اردوگاه اصولگرایان صورت نپذیرد آرای آنها بدین صورت شکسته می شود : 5 درصد زاکانی و هاشمی ، حدود 45 درصد هم به هر کدام از دو نامزد دیگر تعلق خواهد گرفت و این یعنی هر کدام از دو نفر اصلی حدود 9 میلیون رای خواهند داشت و این در بهترین حالت برای آنها موجب به دور دوم کشیدن انتخابات خواهد شد، یکی از آنها با نامزد اصلاح طلبان  یعنی آقای پزشکیان.

اما اگر اجماع به موقع و البته روی نامزد مناسب  در این اردوگاه حاصل آید ، تک نامزد باقی مانده می تواند روی حدود 16 تا 18 میلیون رای حساب کند و در صورتی که اصلاح طلبان نتوانند عمده پایگاه رای سنتی خود را به حرکت درآورند چه بسا در همان دور اول نتیجه انتخابات به نفع اصولگرایان مشخص خواهد شد .

حال سئوال اصلی این است که انصراف کدام نامزد ( از بین جلیلی و قالیباف) به نفع دیگری شانس اصولگرایان را برای رسیدن به پاستور افزایش می دهد؟

واقعیت این است که هم اکنون به دلیل حملات متقابل طرفداران و پشتیبانان  این دو نامزد به همدیگر کدورتی نسبی در دل طرفداران نسبت به نامزد دیگر به وجود آمده که در صورت ادامه وضع موجود و عدم اجماع به موقع و عدم قرارگیری همه اصولگرایان  در کنار کاندیدای نهایی ، احتمال شکست این جناح در انتخابات همچون انتخابات سال 92 دور از ذهن نخواهد بود.

به هر حال وقتی شما نامزد درون جناحی خود را به انواع تهمت ها متهم می کنید و باعث دل چرکین شدن پایگاه رای خود نسبت به همدیگر می شوید  نباید انتظار داشته باشید در شب آخر آنها همه آن حرف های پیشین شما را  فراموش کرده  و به نامزدی رای دهند که تا دیروز او را به شدت زیر حملات خود گرفته بودید.

حال که لزوم اجماع و آن هم اجماع به موقع و درست  روشن گردید مسئله مهم و حیاتی این است که اجماع بر روی کدام نامزد صورت پذیرد؟

در اجماع بر روی نامزد نهایی دو مسئله مهم وجود دارد :

اول : توانایی  کلی شخص مورد نظر 

دوم : اجماع بر روی فردی صورت پذیرد که  بتواند آرای شخص انصراف دهنده را جذب نماید.

با بررسی سوابق آقایان جلیلی و قالیباف و با در نظر گرفتن پایگاه رای هر کدام از آنها و اینکه در صورت انصراف هر کدام رای طرفداران چه سرنوشتی پیدا می کند ، با قاطعیت بالایی می توان نتیجه گرفت که اجماع بر روی  قالیباف و معرفی او به عنوان نامزد نهایی بهترین گزینه برای اصولگرایان می باشد.

قالیباف در سالیان گذشته دو حوزه کاری اجرایی  بسیار مهم ( فرماندهی نیروی انتظامی و شهرداری تهران )  داشته که در هر دو حوزه موفق عمل کرده است.

اصولا قالیباف در امور اجرایی بسیار توانمند است و فعالیت او در کسوت ریاست جمهوری به عنوان  " شخص اول اجرایی کشور " می تواند زمینه ساز تحولی بزرگ در امور اجرایی کشور گردد. 

البته او به مانند هر انسان دیگری دارای نقاط ضعف و قوت خاص خود می باشد اما در مجموع برایند نقاط مثبت او برای پست اجرایی ریاست جمهوری  بر نقاط منفی می چربد .

اما مسئله مهم دیگر که باعث می شود نامزد نهایی مطلوب را  قالیباف  بدانیم به پایگاه رای هر یک از این دو نامزد بر می گردد.

پایگاه رای جلیلی را کسانی تشکیل می دهند که با توجه به جهان بینی خاص خود در صورت لزوم انتخاب بین قالیباف و پزشکیان ( در صورت انصراف جلیلی به نفع قالیباف) و برای جلوگیری از پیروزی نامزد اصلاح طلبان حتما و بلا شک به قالیباف رای داده و هرگز به رای دادن به پزشکیان حتی فکر هم نمی کنند.

اما در مورد پایگاه رای  قالیباف نمی توان به قطعیت این نظر را داد و چه بسا طیف نسبتا زیادی از آنها  (در صورت انصراف قالیباف به نفع جلیلی )  رای خود را در سبد پزشکیان قرار دهند و این یعنی بالا رفتن احتمال شکست اصولگرایان. در عین حال قالیباف از پتانسیل بالاتری برای جذب آرای خاکستری نیز برخوردار می باشد .

به هر حال این انتخابی سرنوشت ساز برای اصولگرایان می باشد ، یا کار درست  ، منطقی و عاقلانه  را انجام داده  و به کرسی ریاست جمهوری نزدیک تر می شوند و یا با عبرت نگرفتن از تاریخ آن هم نه تاریخ خیلی دور  کرسی مهم اجرایی کشور را دو دستی تقدیم اصلاح طلبان می نمایند.

دیدگاه کاربران

بنده خدا۳۵۳۰۵۹۰۰۰:۱۶:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۵
بدون تعصب باید بپذیریم که با ترکیب فعلی تنها شانس برنده شدن اصولگرایان حتی در صورت ائتلاف ، مشارکت زیر چهل درصد است و هرچه مشارکت از پنجاه درصد بالاتر رود شانس صعود کاندیدای اصولگرا کمتر و کمتر می شود. متاسفانه عملکرد کاندیداهای اصولگرا داره منجر به شکل گیری دو قطبی برجام و ضد برجام میشه که خطر شکست رو افزایش میده . کاش قالیباف با اینهمه توانایی وارد این دوقطبی نشده بود و فرصت حل چالش های بزرگ کشور رو از دست نمیداد. اگرچه شانس جلیلی در شرایط فعلی کمتر از پزشکیان است اما آسیب برنده شدن جلیلی بی تجربه و محدود به فارغ التحصیلان امام صادق از پزشکیان با انبوهی از تکنوتراتها کمتر نیست و این نتیجه تمرکز بر جناح و باند و گروه است به جای اجماع بر استفاده از تجارب و تخصص های موفق و درس گرفتن از اشتباهات. جای سردار سلیمانی برای این اجماع سازی واقعا خالیست.
ناشناس۳۵۳۰۶۳۲۰۰:۴۴:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۵
عزیزم نظر سنجی میگه رای پزشکیان تقریبا نصف این دو هست
ناشناس۳۵۳۰۸۴۸۰۷:۰۲:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۵
محال است! نظرسنجی را ول کنید جمعه همه چیز را مشخص خواهد کرد که کی رایش نصف رای کیست!
ناشناس۳۵۳۱۰۲۱۰۹:۴۸:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۵
از تعداد لایک های منفی ومثپتی که گرفته ای میشود به وضوع به درست بودن ادعات پی برد. اندکی تفکر کنید لطفا
ناشناس۳۵۳۱۹۰۷۱۶:۳۵:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۵
تعداد مثبت و منفی تو سایتای مختلف فرق داره
سارا۳۵۳۲۰۹۵۲۰:۱۵:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۵
فکر نکنید آرا فقط همین افراد در فضای مجازی است. بسیاری از افرادی که رای می دهند اصلا در فضای مجازی فعال نیستند. پس خیلی مطمئن نباشید.
ناشناس۳۵۳۲۱۴۸۲۱:۱۶:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۵
تا دیروز می گفتید رای کسی نمی دهد با مثبت هایتان و ولی نصف ملت می رفتند رای می دادن
ناشناس۳۵۳۱۰۲۴۰۹:۴۹:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۵
بگذارید دولتی سر کار بیاد مثل روحانی نباشه تا مسکن های در حال ساختمان تمام بشه و مثل زمان روحانی نشه. وکارگرا بیمار و کارخانه ها تعطیل نشن پزشکیان نه برنامه ازش دیدیم ونه از رو خوب میخونه دورش. کابینه تا فرجام. روحانی گرفته است. اونایی که دلار و ده برابر کرد برق روقطع کرد و مسکن سازی هم شد صفر توقعشان هم هست هشت سال خراب کردن چرا سه سال رییسی درست نکرد.
ناشناس۳۵۳۳۰۶۹۱۰:۵۱:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۶
همان مسکن مهر را هم دولت روحانی تحویل مردم داد.از سال هشتاد و هفت تا نود و دو فقط حدود صدهزار مسکن شاید کمی بیشتر دولت احمدی نژاد تحویل مردم داد....
ناشناس۳۵۳۱۱۸۱۱۱:۰۳:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۵
نظر سنجي يا نظر سازي؟
ناشناس۳۵۳۱۱۸۵۱۱:۰۳:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۵
اکثریت بیاد شما خواهید رفت
ناشناس۳۵۳۱۹۸۷۱۸:۱۴:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۵
اکثریت حتما به معنی دوستان شما نیست!!
ناشناس۳۵۳۱۳۸۹۱۲:۱۱:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۵
حتما منظورت نظرسنجی رجا نیوز
ناشناس۳۵۳۱۴۷۵۱۲:۳۶:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۵
عزیزم نظرسنجی بیان، متا، صداوسیما ، شناخت و ... میگن متاسفانه پزشکیان اوله.
مهران۳۵۳۳۰۰۸۱۰:۱۶:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۶
پزشکیان در نظرسنجی ها به ظاهر اول است که نکته اش این است مجموع رای انقلابی ها حداقل دو برابر پزشکیان هست در همون نظرسنجی ها
ناشناس۳۵۳۱۸۲۶۱۴:۲۸:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۵
الان یه نگاه به نظر زیر کامنت خودت بنداز بعد اون رو در سطح کشور تعمیم بده !
ناشناس۳۵۳۲۱۵۵۲۱:۱۹:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۵
سال 88 بالاترین مشارکت با 85 درصد رای دادن ولی با شکست سنگین تحمل نکردید جناب اقلیت و اکثریت دوست
ناشناس۳۵۳۲۵۲۳۰۰:۴۸:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۶
اولا نظر سنجی های معتبر نظیر ایسپا و صداو سیما وچند مورد دیگر هست که به شکل میدانی و تلفنی انجام می شود دوم اینکه در همه ادوار نظر سنجی های چند روز قبل انتخاب که بیرون می آمده تقریبا منتخب مشخص می شود که مردم چه کسی را می فرستند به کاخ ریاست جمهوری و این دوره هم همین هست که آرا 3 نفر نزدیک هم هست و به دور دوم می رود و اگر یک نفر از قالیباف و یا جلیلی انصراف بدهند همان دور اول تمام می شود و این طیف برنده می شوند
ناشناس۳۵۳۰۸۸۹۰۷:۵۸:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۵
مردم دیگه فریب دو قطبی سازی های کاذب را نمی خورند.
ناشناس۳۵۳۰۹۱۹۰۸:۲۳:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۵
جلیلی گزینه اصلح ما است . متاسفانه قالیباف حواشی مرتبط با فساد زیادی دارد
ناشناس۳۵۳۱۷۹۶۱۴:۱۷:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۵
ربطی ندارد
ناشناس۳۵۳۰۹۲۱۰۸:۲۵:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۵
رای ما جلیلی پاکدست و انقلابی است
ناشناس۳۵۳۰۹۲۲۰۸:۲۶:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۵
پاکدستی کاندیداها انتخاب را آسان میکند
ناشناس۳۵۳۰۹۳۸۰۸:۴۵:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۵
دکتر قالیباف قویترین مدیر اجرایی حال حاضر کشور است انتخاب ایشان به نفع مردم و کشور است.
ناشناس۳۵۳۲۱۱۹۲۰:۴۲:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۵
قویترین در کشور نیست. قویترین بین نامزدهای انتخاباتی است.
ناشناس۳۵۳۳۱۹۳۱۲:۰۲:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۶
سوال این است که اصلا چرا اینقدر اصرار دارید نامزد اصولگرا برنده شود؟
ناشناس۳۵۳۳۴۷۲۱۳:۳۵:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۶
اصلاح طلبها را که قرار نبود بیایند چه شده که اشتیاقشان به پاستور از اصولگرا ها هم بیشتر شده.
ناشناس۳۵۳۳۴۸۸۱۳:۳۹:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۶
ورود غیر منتظرۀ اصلاح طلبها به رقابت انتخاباتی و جالبتر از آن هیجان بیشتر آنها برای رسیدن به ریاست جمهوری و هجوم کودتاگونه به فضای مجازی ، بوی آشوب می دهد .
ناشناس۳۵۳۰۵۹۵۰۰:۱۸:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۵
بهتره روی پورمحمدی سرمایه گذاری بشه
ناشناس۳۵۳۰۸۸۵۰۷:۵۷:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۵
حرف های قشنگ و ناله کردن نشان از خوب بودن آن فرد برای ریاست جمهوری نیست رئیس جمهور باید برنامه داشته باشد که پور محمدی و پزشکیان هیچ کدام ندارند
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۳۱۶۹۴۱۳:۴۱:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۵
نه اینکه بقیه خیلی برنامه و آنهم برنامه های دست یافتنی در چنته دارند! بیان دردهای جامعه ناله کردن نیست.
ناشناس۳۵۳۲۷۹۲۰۸:۳۳:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۶
برنامه دارند .
ناشناس۳۵۳۱۸۰۲۱۴:۱۸:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۵
نامزد باید برنامه داشته باشد و راهکار بدهد و نه فقط ناله کردن و برنامه چند نفرشان دارند
ناشناس۳۵۳۰۹۰۰۰۸:۰۲:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۵
تا الان پورمحمدی را خوب نمی شناختم. اما در مناظرات طوری ظاهر شد که واقعا بین رای به او یا پزشکیان مردد هستم‌.
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۳۱۴۳۶۱۲:۲۵:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۵
الحق و الانصاف صداقت و صراحت لهجه و شهامت جناب پورمحمدی مثال زدنی است.
ناشناس۳۵۳۰۵۹۸۰۰:۲۳:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۵
پورمحمدی:چرا درباره کرسنت جلیلی از مناظره با زنگنه فرار می کند، چرا جلیلی نگذاشته قراداد اجرا شود و میلیاردها ددلاربه کشور خسارت زده است
ناشناس۳۵۳۰۸۲۱۰۵:۲۳:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۵
من خیلی دوست دارم رئیس جمهوری بعدی سعید جلیلی بشه تا برای همیشه بساط جریان اصولگراها چمع بشه.
ناشناس۳۵۳۲۷۱۹۰۷:۵۷:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۶
از اصلاح طلبان بدتر نمی کند
ناشناس۳۵۳۰۸۸۴۰۷:۵۶:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۵
قرارداد کرسنت در سال 81 منعقد شد خود زنگنه تا سال 84 فرصت داشت این قرارداد را اصلاح و اجرایی بکند اما چنین نکرد در کرسنت قیمت فروش گاز ایران به امارات یک پنجم قیمت فروش گاز ایران به ترکیه در مدت مشابه 25 ساله بود یعنی مفت فروشی بود حتی کمیسیون اصل 90 مجلس ششم هم مخالف کرسنت بود.
ناشناس۳۵۳۰۹۲۷۰۸:۳۰:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۵
بایکوت صحبتهای دیشب زنگنه چه دلیلی دارد ؟
ناشناس۳۵۳۰۹۳۴۰۸:۴۳:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۵
مقصر اصلی کرسنت زنگنه هست دیشب از طرف خبرگزاری دانشجو با بیژن زنگنه برای مناظره با زاکانی تماس گرفتن ایشان حاضر به مناظره نشد ! در انعقاد کرسنت فساد صورت گرفته بود مهدی هاشمی در این قرارداد 15 میلیون دلار رشوه گرفته بود.
ناشناس۳۵۳۳۱۵۷۱۱:۵۱:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۶
مناظره باید در صدا و سیما باشه.و به شکل مستقیم.نه توسط یک خبرگزاری
ناشناس۳۵۳۱۲۲۱۱۱:۱۸:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۵
پور محمدی پاسخگو باشد چرا پرونده کرسنت را مخفی کرده بود ؟! ایا از ترس هاشمی رفسنجانی بود ؟!
ناشناس۳۵۳۱۷۴۰۱۳:۵۷:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۵
کرسنت قراردادی رشوه و ارزان فروشی بود
ناشناس۳۵۳۰۶۱۵۰۰:۳۲:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۵
۱۸ میلیون رای برای اصولگرا؟
ناشناس۳۵۳۰۶۲۴۰۰:۳۶:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۵
به نظرتون کدوم به نفع مردمه
ناشناس۳۵۳۰۶۳۴۰۰:۴۵:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۵
با توجه به سابقه و عملکردها جلیلی به نفع قالیباف کنار برود
ناشناس۳۵۳۰۶۳۸۰۰:۴۷:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۵
رای ما دکتر سعید جلیلی عزیزست
ناشناس۳۵۳۰۸۷۳۰۷:۴۲:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۵
لطفا بفرمایید ایشان چه روزمه ای دارند که به قالیباف ارجحیت دارد؟
ناشناس۳۵۳۰۹۲۹۰۸:۳۴:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۵
پاکدست و انقلابی
ناشناس۳۵۳۱۰۰۶۰۹:۲۹:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۵
رای ما هم هیچکدوم
ناشناس۳۵۳۰۶۴۱۰۰:۴۸:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۵
پورمحمدی کاندید مناسب اصول گراها میتونه باشه.
موسوی۳۵۳۰۶۵۵۰۱:۰۴:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۵
نویسنده مقاله، حرف حساب زده است
ناشناس۳۵۳۰۶۶۲۰۱:۱۰:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۵
همه به نفع پزشکیان انصراف بدهند اگر اکثریت ملت قیام کنند وبه صندوق رای بیایند بالای ۵۵درصد به نفع پزشکیان اگر طبق معمول قهر باشند که برخی این را میخواهید جلیلی برنده است
ناشناس۳۵۳۰۷۰۴۰۱:۴۰:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۵
منم به پزشکیان رای میدهم
ناشناس۳۵۳۲۴۷۵۲۳:۵۳:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۵
تا دیروز تبلیغ رای بی رای امروز رای!! عجب جماعتی هستید ولی محکوم به شکست هستید و مردم دیگر آن راه شما را نمی خواهند
ناشناس۳۵۳۰۷۱۱۰۱:۵۴:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۵
مگر دیوانه ایم دوباره به روحانی و دارودسته اش رای دهیم؟ پس عقل کجاست؟؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس۳۵۳۰۸۳۴۰۵:۵۱:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۵
آخه درد اینه که همون اکثریت ملت معتقده که پزشکیان هم کسی مانند پنج نفر دیگر است منتها با دکور متفاوت .
ناشناس۳۵۳۰۸۷۲۰۷:۴۱:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۵
طبق معمول وقتی هم بازنده شوند آشوب!!
ناشناس۳۵۳۰۹۰۳۰۸:۰۴:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۵
وای خدا نکنه. حاضرم قالیباف انتخاب بشه اما جلیلی نههههه.
ناشناس۳۵۳۰۹۴۰۰۸:۴۶:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۵
با پزشکیان به دلار 600 هزار تومانی سلام کنیم مثل دوران روحانی.
ناشناس۳۵۳۰۹۶۴۰۹:۰۰:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۵
نه به دولت وحشتناک روحانی
ناشناس۳۵۳۱۰۵۲۱۰:۱۱:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۵
به پزشکیان رای بدهیم تا دولت سوم روحانی تشکیل بشه؟؟؟
ناشناس۳۵۳۰۷۰۵۰۱:۴۱:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۵
رای ما پزشکیانه
ناشناس۳۵۳۰۷۲۸۰۲:۱۶:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۵
قالیباف بمونه برای اصول گرایان بهتره !!! ولی در کل فرقی بین چپ و راست نیست
رضا سناء از ونکوور کانادا۳۵۳۰۷۴۳۰۲:۴۵:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۵
بدون شک مردم با رای بالا دکتر مسعود پزشکیان را برمی گزیند .
معلم امار۳۵۳۰۷۷۰۰۳:۳۶:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۵
انتخابات دو مرحله ای است ‌و در نهایت قالیباف انتخاب می شود.
ناشناس۳۵۳۰۷۷۷۰۳:۴۷:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۵
جلیلی فقط مرد حرف است. در عمل کار اجرایی نکرده و اقتصاد کشور را مستهلک می کند.
ناشناس۳۵۳۰۸۴۲۰۶:۳۵:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۵
این بار فرق می کند ، هر دو طرف سنتی اصولگرایان =قالیباف و اصلاح طلبان = پزشکیان هیچ پایگاه رای بین مردم ندارند
ناشناس۳۵۳۰۸۴۳۰۶:۳۸:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۵
باز چنارها برای مردم تصمیم گرفتن میتینگ های انتخاباتی جلیلی با هیچکدام از کاندیداها قابل قیاس نیست لطفاً پاجوش ها را به حال خود رها کنید
امیر۳۵۳۰۸۵۷۰۷:۲۴:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۵
باید ببینیم کدام یک بنفع کشور هست
ناشناس۳۵۳۰۸۷۹۰۷:۵۳:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۵
پورمحمدی برای اصولگرایان بهتر است زیرا قالیباف هم اکنون رییس قوه مقننه است ومیتواند بسیار منشا اثر باشد
ناشناس۳۵۳۰۹۰۵۰۸:۰۶:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۵
اما اگر روزی مجبور به انتخاب بین این دو شوم حتما قالیباف را انتخاب می کنم.
ناشناس۳۵۳۰۹۵۲۰۸:۵۳:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۵
قالیباف رئیس مجلس می ماند تا جلیلی رئیس جمهور نشود. دکتر علی معافی فیزیکدان اتمی و استاد دانشگاه
رضا کمالیان۳۵۳۰۹۵۹۰۸:۵۹:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۵
بهتر است آقای قالیباف انصراف دهند. در آن صورت سه پست ریاست جمهوری و ریاست مجلس و شهرداری تهران در اختیار افراد مناسب و همسو خواهد بود (جلیلی، قالیباف، زاکانی).
ناشناس۳۵۳۰۹۶۲۰۹:۰۰:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۵
صد در صد جلیلی قالی باف تو مجلس هم اول نشد
ناشناس۳۵۳۰۹۸۴۰۹:۱۳:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۵
به احتمال خیلی زیاد تصمیم حکومت بر انتخاب پزشکیان است ، پس اگر جبلی و قالیباف به پزشکیان رای بدهند بهتر است .
ناشناس۳۵۳۱۰۶۳۱۰:۲۱:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۵
آنچه مسلم است هر رییس جمهوری بیایید با جهان باید تعامل کند زیرا تمام رییس جمهوری‌های قبل نتوانستن وضعیت اقتصاد را بهبود بخشن رروز بروز تورم ، بیکاری و مسکن بدتر شده که بهتر نشده
ناشناس۳۵۳۱۰۶۶۱۰:۲۲:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۵
به نظرم نظر سنجی ها درست نیست ، یخ مشارکت کماکان پابرجاست و شاید بسیار کمتر از مشارکت مجلس هم باشد
عمران۳۵۳۱۰۷۰۱۰:۲۲:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۵
انتخابات به دور دوم میرسد اما اصلاحطلبان شکست خواهند خورد چون پایگاهشان عبور کرده است. بنابراین بهتر است آقای جلیلی بمانند و احتمال پیروزی هم دارند و کشور یکدست خواهد شد.
ناشناس۳۵۳۱۱۰۰۱۰:۳۲:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۵
در زمان جلیلی فقط تحریم های ایران چند برابر شد
ناشناس۳۵۳۲۰۵۷۱۹:۴۰:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۵
در زمان روحانی رفع شد؟
ناشناس۳۵۳۱۱۱۵۱۰:۳۶:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۵
فقط زاکانی درود بر رییسی
ناشناس۳۵۳۱۱۲۶۱۰:۴۰:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۵
تحلیل درستی است انصراف قالیباف قطعا به پیروی پزشکیان منجر می شود التبه اگر همه اصولگرایان به نفع پور محمدی برن کنار پور محمدی شانس خوبی داره
ناشناس۳۵۳۱۱۴۴۱۰:۴۵:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۵
بین جلیلی و قالیباف : قالیباف بین جلیلی و پزشکیان: پزشکیان بین پزشکیان و قالیباف: قالیباف مناسب تر هستند کشور به تعادل نیاز دارد نه تندروی
ناشناس۳۵۳۱۲۶۶۱۱:۳۰:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۵
قالیباف آدم اجراست.
ناشناس۳۵۳۱۲۷۲۱۱:۳۳:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۵
قالیباف تجربه های بسیار گران بهایی داره. آدم استفاده لزفرصتهاست.
ناشناس۳۵۳۱۲۸۱۱۱:۳۵:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۵
رای من قالیباف هست چون مدیر اجرایی است و مفید برای کشور . اگر به نفع جلیلی کنار بره قطعا رای من جلیلی نخواهد بود.چون جلیلی فقط شعاری حرف می زنه.
ناشناس۳۵۳۱۲۹۲۱۱:۴۱:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۵
جلیلی و قالیلاف حتما باید ائتلاف کنند و شما به عنوان یک رسانه پر مخاطب شرعا موظفید به این ائتلاف کمک کنید، والله ملت تحمل دولت سوم روحانی رو ندارن، سر جدتون دعواهای سیاسی درون جبهه اصولگرایی رو بزارید کنار، بخدا اگه اتفاق سال ۹۲ تکرار بشه همه پشیمون میشیم و تک تکمون باید بابت این خسارت اون دنیا جواب بدیم
ناشناس۳۵۳۱۳۱۰۱۱:۴۷:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۵
جلیلی مرد مذاکرات بی نتیجه با غرب
ناشناس۳۵۳۱۸۳۷۱۴:۴۰:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۵
مرد مذاکرات بی نتیجه با غرب روحانی و ظریف هستند.
ناشناس۳۵۳۱۳۲۲۱۱:۵۱:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۵
هم جناب آقای دکتر جلیلی عزیز و انقلابی شایسته ریاست جمهوری است که اخلاص و مدیریت او در شوریعالی امنیت ملی و مذاکرات برجام نافرجام زبانزد انقلابیون است و هم آقای سردار قالیباف همرزم سردار شهید سلیمانی سردار دلها و امتحان پس داده در اموراجرائی. البته هر دو کاندیدا و بخصوص آقای دکتر قالیباف باید به توصیه های امروز عید سعید غدیر مقام معظم رهبری به کاندیداهای ریاست جمهوری در مورد تعهد بستن با خدای خود مبنی بر عدم انتخاب کارگزاران از آنهائی که دلبسته به امریکا و امید واهی به خارج مرزها هستند عمل کنند.
ناشناس۳۵۳۱۴۸۷۱۲:۳۹:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۵
فرقی نمی کند کی انصراف بدهدهر دو بخصوص جلیلی مناظرات را باختند
ناشناس۳۵۳۱۵۲۹۱۲:۴۹:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۵
آقای قالیباف شناخته شده است . آقای جلیلی رای همان دولت سایه با نگرش های خاص خودشان را دارند که خیلی هم شفاف نیست.
سینا۳۵۳۱۶۵۹۱۳:۲۹:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۵
به نظر من بهتره رئیس جمهور کسی باشه که بعد از تموم شدن دورش، بالاخره تکلیف مسئولیت شرایط کشور مشخص باشه. گمان نمیکنم با روی کار آمدن احتمالی اصلاح طلب ها چنین چیزی رو تجربه کنیم،
ناشناس۳۵۳۱۷۰۸۱۳:۴۶:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۵
پس تانک چی؟
ناشناس۳۵۳۱۸۴۳۱۴:۴۴:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۵
جوش نزنید پزشکیان رای میاره !!
ناشناس۳۵۳۱۹۶۸۱۷:۵۲:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۵
اصولگرایان پس از رییسی دچار توهم اصلاح طلبان در پایان دوران خاتمی شدند صورت مسئله واضح است قالیباف و جلیلی به نفع هم کنار نخواهند رفت و در دور دوم قالیباف شکست سختی از پزشکیان خواهد خورد.
علی۳۵۳۲۳۳۵۲۲:۲۵:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۵
از بین ‌دو دلیلی که به نفع ارجحیت نامزدی آقای قالیباف ذکر کرده اید مورد دوم چون به حس و حال عمومی مردم و نوع انتخاب آنها بازمی گردد واقعی تر است، اما مورد اول که چون آقای قالیباف کار اجرایی کرده پس بدرد قوه مجریه می خورد گزاره ای از اساس غلطی است. قالیباف پروژه اجرا کرده آنهم در شهرداری و کمتر در نیروی انتظامی، در حالی که رئیس جمهور شخصا مجری نیست بلکه مدیریت کلان مجریان، وزارتخانه ها، نهادها ‌و سازمان ها را بعهده دارد. در سیاست خارجی سوابق شهرداری و نیروی انتظامی به چه کار می آید؟ حتی در بسیاری از حوزه های داخلی؟ ضرورت قوه ادراکی، تشخیصی، فرصت شناسی و تصمیم گیری رئیس جمهور بر توان اجرائیش می چربد و غلبه دارد. همینطور که اشراف رئیس مجلس بر مبانی حقوقی، تقنین، و نظارت و کنترل بر هر چیز دیگری ارجحیت دارد؛
ناشناس۳۵۳۲۶۷۵۰۷:۲۲:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۶
در مقایسه قالیباف و جلیلی من صد در صد قالیباف را قبول دارم. اگر سال 1384 قالیباف به جای احمدی نژاد رئیس جمهور شده بود وضع مردم خیلی بهتر می شد.
ناشناس۳۵۳۲۷۵۰۰۸:۱۴:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۶
از سال 92
ناشناس۳۵۳۲۸۰۲۰۸:۳۷:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۶
هیچکدام فقط پزشکیان
ناشناس۳۵۳۲۹۲۷۰۹:۴۴:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۶
زیاد ناراحت نباشید بر اعصاب خود مسلط باشید یکی از اصولگرایان رئیس جمهور می شود.
ناشناس۳۵۳۳۱۰۰۱۱:۱۲:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۶
جلیلی متقی تر است
ناشناس۳۵۳۳۱۸۶۱۲:۰۰:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۶
چرا کسی راجع به ندادن مالیات سلبریتی ها که اون محمد باقر نوبخت تصویب کرد حرفی نمیزنه
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

  2. «دیگر مسائل» یعنی چه؟!

  3. کشوری که درس عبرت شد!

  4. متولی و حرمت امامزاده!

  5. شمارش معکوس آغاز شد!

  6. هم «هو» شد، هم منزوی!

  7. ماکرون برای پزشکیان شرط گذاشت

  8. رویابینی در سیاست خارجی !

  9. جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

  10. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  11. نقشه دشمن را کامل نکنید!

  12. بازی تبلیغاتی اسرائیل

  13. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

  14. حزب‌الله از شهادت سید حسن نصرالله خبر داد/ رهبر انقلاب: راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت

  15. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

  16. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

  17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: اوکراین قربانی جاه‌طلبی اروپا و آمریکا شد/ توهین به رئیس‌جمهور از تریبون رسانه ملی، خلاف منافع ملی است

  18. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

  19. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

  20. حزب الله از نفس نمی افتد

  21. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

  22. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

  23. وزیر دفاع: بر بهبود وضعیت خدمتی سربازان متمرکز شده‌ایم

  24. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

  25. دفع شرارت صهیونیست‌ها؛ فقط با انتقام قاطع و به‌موقع

پربحث‌های هفته

  1. «دیگر مسائل» یعنی چه؟!

  2. متولی و حرمت امامزاده!

  3. ماکرون برای پزشکیان شرط گذاشت

  4. رویابینی در سیاست خارجی !

  5. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  6. نقشه دشمن را کامل نکنید!

  7. حزب‌الله از شهادت سید حسن نصرالله خبر داد/ رهبر انقلاب: راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت

  8. نظرات برگزیده مخاطبان الف: اوکراین قربانی جاه‌طلبی اروپا و آمریکا شد/ توهین به رئیس‌جمهور از تریبون رسانه ملی، خلاف منافع ملی است

  9. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

  10. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

  11. وزیر دفاع: بر بهبود وضعیت خدمتی سربازان متمرکز شده‌ایم

  12. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

  13. دفع شرارت صهیونیست‌ها؛ فقط با انتقام قاطع و به‌موقع

  14. پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان/ مسلمانان در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند

  15. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

  16. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

  17. پیام پزشکیان به پادشاه و ولیعهد عربستان

  18. محسن رضایی: سوریه، عراق و ایران هرچه زودتر تصمیم بگیرند

  19. نماینده مجلس : مسببان حادثه معدن طبس باید شناسایی و با گیوتین اعدام شوند

  20. پزشکیان: به چه زبانی بگوییم با کسی سر جنگ نداریم؟

  21. رهبر انقلاب: جرات حمله به مرزهای ایران را ندارند /ما با نظام سلطه مخالف هستیم

  22. فریاد صریح انقلاب اسلامی

  23. تله جنگ!

  24. یاد شهیدان ضامن منحرف نشدن از جهت‌گیری‌های انقلاب است  

  25. ظریف: ایران حق دارد ترور شهید هنیه را تلافی کند/ دولت ترامپ با خروج از برجام اشتباه محاسباتی کرد

آخرین عناوین