سرمایه گذاری در شمال ایران؛ "معرفی ۷ شهر شمال برای سرمایه گذاری" در سال ۱۴۰۳

گزارش بازرگانی، 308410،   4030406025 ۲ نظر، ۱۵ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرمایه گذاری در شمال ایران اقدامی است که این روزها در میان افراد بسیار باب شده است، البته برای برخی از افراد انتخابی که بتواند از طرفی سرمایه را حفظ کند و از طرفی دیگر سودآور باشد، کمی چالش برانگیز است. با یک نگاه کلی به سال ۱۴۰۲ می‌توان اینگونه برداشت کرد که سرمایه گذاری در بازارهای طلا، سکه، خودرو، دلار و همچنین بورس ریسک‌های بالایی به همراه دارد؛ چرا که این نوع بازارها دارای ثبات و در برخی مواقع دارای ریزش‌های شدید بوده‌اند. اما تنها یک بازار در سالهای متوالی همیشه سودآور بوده و هیچ گونه بازار نزولی و ضرر و زیانی به خود ندیده است و آن بازاری نیست جزء بازار املاک و مستغلات.

همانگونه که به آن اشاره کردیم امروزه سرمایه‌گذاری در شمال ایران بسیار طرفدار پیدا کرده است و به نوعی می‌توان گفت همیشه انتخابی مناسب و جذاب برای سرمایه گذران به حساب می آید. سرمایه‌گذاری ملک در شمال به ویژه خرید ویلا در مازندران می‌تواند سود قابل توجهی برای افراد به همراه داشته باشد. با توجه به تقاضای بالای مسکن در شمال، خرید آپارتمان، ویلا، زمین و حتی سوئیت در این منطقه نیز می‌تواند سرمایه‌گذاری پرسودی داشته باشد.

با خرید ملک در شمال ؛در کنار سرمایه‌گذاری، این فرصت برای افراد به وجود می آید که بتوانند در طول سال سفرهای متعددی به این منطقه داشته باشند و با خیالی آسوده در ویلا و یا آپارتمان شخصی خود ساکن شوند و اوقات خوشی را کنار خانواده و یا آشنایان رقم بزنند. شایان به ذکر است که سرمایه‌گذاری در شهرهای شمالی کشور به بودجه، زمان موردنظر، اولویت ها و سلایق و از همه مهمتر هدف افراد بستگی دارد.

به عنوان مثال ممکن است هدف شما از خرید ملک در شمال کشور تفریح و استراحت باشد که در این صورت آینده‌ و توسعه آن شهر شاید خیلی برایتان مهم نباشد. بالعکس، شاید هدف اصلی شما از خرید ملک تنها سرمایه گذاری باشد که در این صورت باید تمام جوانب را بررسی نمائید. هدف شما هر چه که باشد شهری را که برای سکونت و یا سرمایه گذاری انتخاب می‌کنید، اهمیت زیادی دارد.

علاوه بر انتخاب منطقه، باید در ابتدای مسیر سرمایه‌گذاری و راه آن را انتخاب کنید! با توجه به زمان سرمایه‌گذاری، بازار موردنظر و سایر فاکتورها باید انتخاب شوند که بین خرید زمین، ویلا و آپارتمان کدام گزینه مناسب نوع سرمایه‌گذاری شما خواهد بود. سرمایه گذاری در شمال ایران ؛جنبه های متفاوتی دارد و هر شخصی با توجه به شرایط خود به دنبال سرمایه گذاری می باشد.

سرمایه گذاری در شمال به صورت جزئی یا خرد با خرید یک ویلا یا زمین انجام می شود، اما در رابطه با سرمایه گذاری های کلان اوضاع کمی متفاوت تر است. به عنوان مثال سرمایه گذاری های کلان با خرید زمین با متراژهای زیاد و چندین هکتاری یا انجام پروژه های ساخت شهرک های ساحلی یا جنگلی صورت می پذیرد.

در رابطه با بهترین زمان سرمایه گذاری در شمال کشور باید گفت که بهترین زمان، زمانی است که بازار زمین و مسکن در اوج رکود خود به سر می برد و به نوعی خبری از قیمت های فوق العاده بالا و تلاطم بازار نیست. در این زمان به دلیل نبود خریداران زیاد، قیمت زمین و ویلا دچار کاهش شدید می شود، در نتیجه این بازه زمانی بهترین زمان خرید ملک و سرمایه گذاری در شمال کشور است.

بهترین شهرهای شمال برای سرمایه گذاری در سال 1403

در رابطه با بهترین شهرهای شمال برای سرمایه گذاری در سال 1403 باید بین سه استان شمالی کشور، استان مازندران را در رتبه اول سرمایه گذاری در شمال قرار داد. از دلایلی که چرا باید استان مازندران در رتبه اول قرار بگیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود آزاد راه تهران – شمال 
  • وجود چندین فرودگاه و بندر و همچنین راه آهن در این استان
  • فاصله کم استان مازندران به پایتخت 
  • وجود سه راه مواصلاتی اصلی، (جاده چالوس، جاده هراز و جاده فیروزکوه) به شهرهای مازندران
  • طبیعت بکر شهرهای مازندران و فاصله بسیار کم آنها به کوه، جنگل و دریا 
  • آب و هوای معتدل با درصد رطوبت و شرجی کمتر نسبت به دو استان گیلان و گرگان
  • تقاضای بالای ملک در شهرهای مازندران از گذشته تا به امروز
  • داشتن امکانات رفاهی، شهری, تفریحی و مراکز متعدد خرید برند در شهرهای استان مازندران
  • ضریب نقدشوندگی بالای ملک در مازندران

از بهترین شهرهای استان مازندران برای خرید ملک می توانیم به شهر محمودآباد، سرخرود، رامسر، ایزدشهر، رویان، بابلسر، نمک آبرود، چمستان، نوشهر، نور و بسیاری از شهرهای خوش آب‌وهوا، کوچک و خلوت شمال برای سرمایه‌گذاری گزینه‌های مناسبی هستند. در ادامه به صورت خلاصه به معرفی برخی از شهرهای ذکر شده خواهیم پرداخت.

نوشهر

نوشهر، از شهرهای توریستی و کم ترافیک استان مازندران محسوب می شود ، این شهر با داشتن چشم انداز زیبا، دسترسی به سواحل نیل گون خزر را در اختیار دارد.

سرخرود

در حال حاضر یکی از شهرهای مورد توجه سرمایه گذاران و در حال پبشرفت به شهر سرخرود تعلق دارد. این شهر که از توابع شهرستان محمود آباد به حساب می آید امروزه با پیشرفت چشمگیری مواجه شده است، شاید بتوان دلیل رشد این منطقه را به لوکیشن بسیار عالی و سرمایه گذاری های چند سال گذشته در آن اختصاص داد.

ایزدشهر

در کنار شهر سرخرود یکی دیگر از شهرهای مستعد پیشرفت، ایزدشهر نام دارد که توریستی بودن آن نیز به دلیل قرارگیری در سواحل دریای خزر و همچنین وجود فروشگاه های تجاری با برندهای معروف، تاثیر شگرفی در این پیشرفت داشته است.

رویان

شهر رویان به دلیل موقعیت جغرایایی مناسب خود بسیاری از شهرک های ساحلی و جنگلی برند استان و حتی شمال کشور را در خود جای داده است. طبیعت رویان با مناظری همچون کوه, جنگل و دریا رخ نمایی می کند. طی سالهای گذشته افراد متعددی در این شهر سرمایه گذاری کرده و سود بالایی کسب کرده اند.

رامسر

شهر ساحلی و جنگلی رامسر که به عروس شهرهای شمالی معروف است متقاضیان زیادی جهت خرید و فروش ویلا و زمین دارد. موقعیت جغرافیایی این شهر به گونه ای است که مابین استان مازندران با استان گیلان قرار دارد. این شهر از سمت غرب به استان گیلان و شهر چابکسر همسایه است. خرید ملک در رامسر به آن دسته از افرادی که فاصله زیاد و ترافیک برایشان اهمیت ندارد و معمولا کمتر در ایام سال به شمال سفر می کنند،توصیه می شود.

محمود آباد

محمود آباد نیز از آن دسته شهرهایی است که محبوبیت زیادی میان سرمایه گذاران دارد. سرمایه گذاری در محمود آباد به افرادی که چشم انداز جنگل و دریا زیاد برایشان اهمیت ندارد و فقط مایلند در شمال سرمایه گذاری مناسب و مطمئن داشته باشند ، توصیه می شود.

چمستان

چمستان که یکی از بخش های اصلی شهرستان نور به شمار می رود امروزه بیشتر از خود شهرستان نور مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است. بهترین مناطق گردشگری چمستان پارک جنگلی کشپل, آبگرم لاویج, جنگل های منطقه واز, جنگل ماهان و دریاچه الیمالات است که این موارد تعدادی از جاذبه های طبیعی چمستان هستند.

سخن آخر:

در حال حاضر، مناطق ساحلی در شمال، مانند رامسر، نوشهر، متل قو، نمک آبرود، بابلسر و محمودآباد، جزء گرانترین مناطق شمال به شمار می روند. قیمت زمین در این مناطق به دلیل تقاضای بالا و محدودیت زمین، به طور پیوسته در حال افزایش است.

دیدگاه کاربران

بابک۳۵۳۳۱۹۸۱۲:۰۳:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۶
زیباترین شهر شمال و ایران شهر چابکسر با ساحل شنی زیبا 17 کیلومتر و کمترین فاصله بین کوه و دریا را داراست مناظر بینظیر از کوه و جنگل و دریا
ناشناس۳۵۳۶۲۳۲۱۶:۱۹:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۷
گرانترین ملک ها در تنکابن و نوشهر و چالوس است رامسر به مراتب ارزانتر است

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. پزشکیان: دنبال همین برجام روحانی هستید و نتوانستید احیایش کنید

  3. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  4. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  5. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  6. دروغ‌های بزرگ!

  7. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  8. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  9. زاکانی انصراف داد

  10. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  11. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  12. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  13. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  14. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  15. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  16. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  17. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  18. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  19. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  20. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  21. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  22. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  23. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  24. قالیباف یا جلیلی؟

  25. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

آخرین عناوین