چه مقاماتی در حاشیه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور با رهبر انقلاب دیدار کردند؟

  4030509105

رئیس جمهور تاجیکستان، نخست وزیر عراق، نخست وزیر ارمنستان، رئیس دفتر سیاسی حماس، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان، سخنگوی انصار الله یمن در حاشیه مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» نهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

چه مقاماتی در حاشیه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور با رهبر انقلاب دیدار کردند؟

به گزارش الف، جمعی از مقامات و شخصیت‌های کشورهای مختلف در پی برگزاری مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران، در سفر به تهران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و مراتب تبریک کشور خود را به رهبری و ملت ایران اعلام کردند.

رهبر انقلاب:‌ سیاست حزب‌الله از ابتدای «طوفان الاقصی» مدبرانه بوده است
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای سیاست حزب‌الله را از ابتدای عملیات طوفان‌ الاقصی، سیاستی کاملا مدبرانه، عاقلانه و منطبق با مصلحت خواندند و تاکید کردند: ادامه مسیر هم باید در همین چارچوب باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار «حجت‌الاسلام والمسلمین نعیم قاسم» قائم‌ مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان، سیاست حزب‌الله را از ابتدای عملیات طوفان‌الاقصی، سیاستی کاملا مدبرانه، عاقلانه و منطبق با مصلحت خواندند و تاکید کردند: ادامه مسیر هم باید در همین چارچوب باشد.

رهبر انقلاب هماهنگی موجود میان جریان‌های مختلف لبنان و حمایت آنها از مواضع و تصمیم‌های مقاومت را نشانه موفقیت حزب‌الله لبنان در فضای سیاسی این کشور دانستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به آقای نعیم قاسم گفتند: سلام من را به آقای سید حسن نصرالله برسانید و بگویید من همواره برای ایشان و همه فرماندهان و رزمندگان مقاومت لبنان دعا می‌کنم.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین نعیم قاسم گزارشی از آخرین تحولات لبنان و نبردها در جبهه شمالی فلسطین اشغالی  ارائه کرد.

قدردانی مقام معظم رهبری از ایستادگی مردم یمن و حمایت‌های آنان از غزه
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با «محمد عبدالسلام» ضمن ابلاغ سلام و درود به عبدالملک بدرالدین رهبر انصارالله از ایستادگی مردم یمن و حمایت‌های آنان از مردم مظلوم غزه قدردانی کردند.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار کوتاهی با آقای «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن، ضمن ابلاغ سلام و درود به آقای عبدالملک بدرالدین رهبر انصارالله از ایستادگی مردم یمن و حمایت‌های آنان از مردم مظلوم غزه قدردانی کردند.

رهبر انقلاب: برای مقابله با مخالفان گسترش روابط ایران و تاجیکستان برنامه وجود داشته باشد

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان و هیأت همراه، سیاست و اولویت اصلی جمهوری اسلامی ایران را گسترش روابط با کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای هم‌زبان و دارای فرهنگ، تاریخ و دین مشترک دانستند و تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آماده همکاری صمیمانه با تاجیکستان در زمینه‌های مختلف است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تشکر از اقدامات رئیس جمهور تاجیکستان برای گسترش زبان فارسی اظهار امیدواری کردند: خط باستانی فارسی نیز در تاجیکستان ترویج شود.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: گسترش روابط ایران و تاجیکستان مخالفینی دارد که باید برای مقابله با آنها، برنامه وجود داشته باشد.

ایستادگی ایران بر موضع خود؛ مسیر زنگزور به ضرر ارمنستان است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و هیأت همراه، سیاست قطعی و ثابت جمهوری اسلامی ایران را گسترش روابط با همسایگان به‌ویژه ارمنستان دانستند و تاکید کردند: ما جداً معتقد به توسعه روابط با ارمنستان هستیم و همکاری‌ها میان دو کشور بر اساس منافع تعریف شده و بدون در نظر گرفتن سیاست‌های دیگران، با قوت ادامه خواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامی ضمن تشکر از حضور پاشینیان در مراسم تحلیف آقای پزشکیان رئیس جمهور و همچنین مراسم تشییع شهید رئیسی، بر حفظ تمامیت ارضی ارمنستان تاکید کردند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران مسیر زنگزور را به ضرر ارمنستان می‌داند و همچنان بر این موضع خود ایستادگی دارد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به ارتباطات خوب مردم ایران با ارامنه کشور، خاطرنشان کردند: ارامنه ایران در دوران جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی زیادی داشتند و من شخصاً تاکنون به منازل تعداد زیادی از ارامنه رفته‌ام.

رهبر انقلاب: امروز بلندترین پرچم اسلام در دستان مردم غزه است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد النَّخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، با تجلیل از ایستادگی و مقاومت کم‌نظیرمردم مظلوم غزه، تاکید کردند: امروز بلندترین پرچم اسلام در دست ملت فلسطین و مردم غزه است و به برکت این مقاومت زمینه ترویج بیش از پیش اسلام فراهم آمده است.

رهبر انقلاب اسلامی یک از دغدغه‌های همیشگی متفکرین اسلامی را چگونگی ترویج اسلام و ارائه یک الگو از جامعه اسلامی برشمردند و افزودند: گرایش روزافزون به اسلام در مقطع فعلی نشان دهنده عظمت ایستادگی ملت فلسطین و مردم غزه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: عامل اصلی عظمت و شکوه مقاومت، مردم غزه و ساکنان ساحل غربی هستند و امیدواریم ملت فلسطین و نیروهای مقاومت مشمول کمک و حمایت و بشارت‌های الهی باشند.

دیدار نخست وزیر عراق با رهبر انقلاب/ رهبر انقلاب: مهمترین اولویت، عملیاتی شدن توافقات ایران و عراق است
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و هیئت همراه، با قدردانی از تلاشها و زحمات مردم و دولت عراق برای زمینه‌سازی برگزاری مطلوب و باشکوه راهپیمایی دهها میلیونی اربعین، پیگیری پرونده‌های کاری میان جمهوری اسلامی ایران و عراق و به سرانجام رساندن آنها را از اولویت روابط دو کشور در دوره جدید برشمردند.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به گزارش نخست‌وزیر عراق از آماده‌سازی‌های انجام گرفته برای برگزاری باشکوه و همراه با امنیت راهپیمایی اربعین حسینی گفتند: پذیرایی کریمانه مردم عراق از خیل عظیم زائران اربعین و همچنین اقدامات دولت و مسئولان عراق برای تأمین امنیت این مراسم بزرگ، کاری بسیار مهم و موجب شگفتی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به تفاهمنامه‌ها و اسناد امضا شده میان ایران و عراق در دوره شهید رئیسی، بر لزوم پیگیری این پرونده‌ها و عملیاتی شدن آنها در دوره جدید تأکید کردند و افزودند: باید سرعت اجرای توافق‌ها در دو طرف، افزایش یابد.

رهبر انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از اقدامات دولت آقای السودانی برای حل مشکل عراق از هماهنگی و همکاری موجود میان جریان‌های سیاسی عراق ابراز رضایت و بر لزوم استمرار این همکاری‌ها تأکید کردند.

در این دیدار که آقای عارف معاون اول رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای محمد شیاع السودانی با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران و برگزیده شدن آقای دکتر پزشکیان اظهار امیدواری کرد: توافق‌های انجام شده میان ایران و عراق در دوره جدید به مرحله عمل برسند.

نخست‌وزیر عراق همچنین با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: رژیم صهیونیستی از تمام خطوط قرمز بین‌المللی و انسانی عبور کرده است و موضع مردمی و رسمی عراق در قبال این جنایات ثابت و مستمر است و دولت عراق در ارتباط دائم با کشورهایی است که دارای موضع مشترک هستند.

آقای شیاع السودانی در این دیدار گزارشی از تلاش‌های دولت عراق برای زمینه‌سازی برگزاری باشکوه و همراه با امنیت راهپیمایی اربعین نیز ارائه و تأکید کرد: این راهپیمایی عظیم فرصتی برای اتخاذ مواضع علیه جنایات رژیم صهیونیستی و آشنا کردن مسلمانان به‌ویژه جوانان با مبانی و معارف قیام امام حسین علیه‌السلام در مقابله با ظالمان است

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  2. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. حالا چه می گویید؟!

  5. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  6. وقتی آمریکا جا می ماند

  7. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  8. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  9. قدردان پلیس هستیم اما...

  10. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  11.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  12. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  13. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  14. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  15. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  16. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  17. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  18. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  19. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  20. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  21. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  22. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  23. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  24. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

  25. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  4. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  5. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  7. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  8. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  9. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  10. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  11. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

  12. پزشکیان: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم/به هر قیمتی هر کاری را نمی‌کنیم

  13. انتقاد یادداشت‌نویس روزنامه کیهان به پناهیان/ به سمت جبهه خودی شلیک کرده  

  14. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  15. توصیه توئیتری مطهری به پزشکیان / روسیه هیچ‌گاه به فکر منافع ایران نبوده  

  16. وزیر علوم: باید آزادی علمی به رسمیت شناخته شود

  17. لغوفیلترینگ اینستاگرام وواتساپ درکمیسیون امنیت ملی مطرح نیست

  18. رییس جمهور وارد مشهد مقدس شد

  19. واکنش سخنگوی شورای شهر تهران به تعیین جانشین برای زاکانی در شهرداری

  20. تکذیب شایعه بازداشت فرزند سیدمحمد خاتمی

  21. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  22. وزیر کشور: دستورالعمل جامع ساماندهی اتباع بیگانه در حال تدوین است  

  23. هشدار سردار عبداللهی به آمریکا و اسرائیل؛ صبر ملت ایران را لبریز نکنید/ پاسخ ایران به ترور شهید هنیه قطعی‌ است  

  24. اقدام موهن سفیر استرالیا آگاهانه بود/ مسئولان قاطعانه برخورد کنند

  25. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سیستم توزیع بنزین در پی حمله سایبری

آخرین عناوین