همراهی مجلس با دولت وفاق ملی/ کنایه‌های واعظی به اصلاح‌طلبان

  4030531094 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

همراهی مجلس با  دولت وفاق ملی/ کنایه‌های واعظی به اصلاح‌طلبان

 دفاع قاطعانه پزشکیان از وزرای پیشنهادی

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزرای پیشنهادی دولت گفت: آنچه در این برهه از تاریخ بیش از همه به آن نیاز داریم وحدت و انسجام داخلی است. این بدان معنا نیست که از سلائق و باورهای خود بازگردیم اما باید در سیاست‌های کلی، قانون برنامه و چشم‌انداز به زبان و نگاه مشترکی برسیم.

دکتر پزشکیان ادامه داد: معرفی این دوستانی که اینجا نشسته اند، نشان از تعهد و پایبندی بنده به آن پیمان است عزیزانی که به عنوان کاندیدای وزارت معرفی شده اند، از یک دسته و جناح و گروه نیستند.

وی افزود: ۴ وزیر دیگرمان، دکتر ظفرقندی، میدری ، همتی و صالحی امیری؛ من از هیچ چیز سردرنیاورم از بهداشت و درمان سردرمیاورم، اعتماد کنید، اینگونه نیست که کسی بیاید و جهت‌گیری او در مقابل ولایت و سیاست باشد و من با او کنار بیایم، در مناظرات هم با قدرت از ولایت و اعتقاد و انقلاب دفاع می‌کردم و می‌کنم و در دانشگاه تهران جلسه گذاشته بودم برویم ببیند چه گفته‌ام، من که کوتاه نمی‌آیم، چه کسی گفته اینها در مقابل ولایتند.

وی گفت: چرا دارید کسی که با ما است را به زور از کشتی پیاده کنیم، همه وزرای بهداشت و درمان قبلی آقای ظفرقندی را تایید کردند ، راست یا چپ، آدم سالم، صادق، جبهه‌ای، جانباز.

رئیس جمهور افزود: شما می‌دانید مرا برای کاندیدایی نمایندگی ردصلاحیت کرده بودند، وقتی نگاه بسته است همین است، در صورتی که با تمام وجودم به این انقلاب و این مملکت و رهبری اعتقاد دارم، ولی حرف دارم

وی گفت: من مجبور بودم به عنوان نماینده در کنار مردم بایستم و دوباره در کنار مردم خواهم بود اینجا هستم برای اینکه مشکل مردم را حل کنم، گره از گره مردم باز کنم، اینجا نیستم که در مقابل مردم بایستم، وظیفه دارم که این کار را انجام دهم.

وی گفت: به بنده اعتماد کنید، اینطور نیست که اگر جهت‌گیری کسی در مقابل ولایت باشد بنده با او کنار بیایم، چه کسی گفته که این افراد در مقابل ولایت هستند. چرا اصرار داریم کسی که با ماست را از کشتی پیاده کنیم؟

دکتر پزشکیان افزود: صلاحیت بنده را برای نمایندگی مجلس رد کرده بودند. وقتی نگاه بسته است همین است. در صورتی که با تمام وجود به انقلاب و مملکت و رهبری اعتقاد دارم اما حرف برای گفتن دارم. من مجبور بودم که به عنوان نماینده در کنار مردم بایستم و دوباره در کنار مردم خواهم بود.

وی تصریح کرد: امکان ندارد کسی را برای تقابل انتخاب کرده باشیم، من با تمام وجود برای وحدت و وفاق آمده‌ام؛ در ذهن من ایده‌آل‌هایی بود ولی وقتی دیدم در مورد آنها تفاهم و توافق نیست، از آنها کوتاه آمدم. چون تفاهم برای من مهم‌تر از گزینه ایده‌آل بود. برای وحدت کوتاه آمده‌ام، در مورد افراد معرفی‌شده حداکثر توافق و تفاهم با نهادهایی که باید، انجام شده است.

وی تصریح کرد: آقای دکتر همتی که اینجا نشسته اند، فردی هستند که هم در اقتصاد هم در بیمه هم در بانک هم در دانشگاه تجربه دارند و کار کرده اند، همه این اطلاعات را بنده در بالا هماهنگ کرده ام و چه با رئیس مجلس؛ یعنی با هم تفاهم کرده ایم.

وی تاکید کرد: دست به دست هم دهیم برای ایران، برای مردم و برای مملکتمان. با تمام وجود به همه عزیزانی که اینجا حضور دارند رای دهید، دکتر عراقچی، اولین کسی بود که آقا تائید کردند حتی قبل از اینکه اسامی وزرا را اعلام کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: وزیر ارشاد که نمی‌آمد، آقا به او دستور داده و آمده، من نمی‌خواهم این حرف‌ها را بزنم، چرا مرا وادار می‌کنید این حرف‌ها را بگویم، ایشان را صدا کردم، آمد، صحبت کردیم، چند بار گفت نه و رفت، رفتم خدمت آقا گفتم، این لیست است و این افراد در لیست هستند و گفتم او نیامد، همانجا تلفن را گرفت و گفت به ایشان بگویید که بیاید

وی تصریح کرد: من نمی‌خواهم جزئیات را بگویم، من می‌خواهم بگویم هماهنگ شده‌ایم و به اینجا آمده‌ایم، شما از ما بپذیرید، خانم صادق را خود آقا گفتند که باشد، چرا مرا وادار می‌کنید چیزهایی که نباید را بگویم، همه این عزیزان با هماهنگی و تفاهم به اینجا آمده‌اند خیلی از آدم‌هایی که یک ذره در آنها شک بود، بدون اینکه بگوییم در لیست‌ها نیاوردیم.

رای اعتماد مجلس به همه وزرای پیشنهادی

پس از سخنان رئیس جمهور، رای‌گیری به صورت توزیع برگه و به صورت یکجا توسط نمایندگان مجلس انجام شد و نتیجه آن اعلام شد.

نمایندگان مجلس دوازدهم به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم به شرح زیر رای دادند:

۱. علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: ۲۶۸ رای موافق

۲. ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات: ۲۶۴ رای موافق

۳. سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات: ۲۶۱  رای موافق

۴. عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی : ۱۹۲ رای موافق

۵. سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه: ۲۴۷رای موافق

۶. محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: ۱۶۳رای موافق

۷ . حمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ۱۹۱ رای موافق

۸. غلامرضا نوری وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی ۲۵۳ رای موافق

۹. امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری: ۲۶۸ رای موافق

۱۰. امیر عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح: ۲۸۱رای موافق

۱۱. فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی: ۲۳۱ رای موافق

۱۲. محمد اتابک وزیر پیشنهادی صمت: ۲۳۱رای موافق

۱۳. حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری: ۲۲۱ رای موافق

۱۴. سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۲۷۲ رای موافق

۱۵. اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور: ۲۵۹ رای موافق

۱۶. سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: ۱۶۸رای موافق

۱۷. محسن پاک‌نژاد وزیر پیشنهادی نفت: ۲۲۲ رای موافق 

۱۸. عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو: ۲۵۵ رای موافق

۱۹. احمد دنیا مالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:۲۵۳ رای موافق

پیام پزشکیان بعد رای اعتماد مجلس به همه وزرای پیشنهادی

رییس جمهور با انتشار عکسی در کنار روسای قوای مقننه و قضاییه نوشت: «وفاق #برای_ایران 
بسم الله الرحمن الرحیم»

***

 رئیس‌جمهور به شعاری که در مورد «وفاق ملی» داد عمل کرد

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با ایرنا، روند انتخاب کابینه از سوی رئیس‌جمهور، و بررسی صلاحیت‌ها در مجلس را در مجموع فرآیند خوبی ارزیابی کرد و گفت: کابینه‌ای که آقای رئیس جمهور معرفی کردند به میزان زیادی با شعار «وفاق ملی» ایشان انطباق دارد. البته طبیعتا نباید انتظار مطلق داشت، ولی باید اذعان کرد آقای پزشکیان به شعاری که درخصوص «وفاق ملی» داد عمل کرد.

این تحلیل‌گر سیاسی اظهار داشت: این کابینه، کابینه‌ای است که عمدتا رویکرد تخصصی و کاری دارد و عمل‌گرا است، خیلی رنگ و بوی جناحی و سیاسی ندارد و این همان چیزی است که رئیس جمهور به مردم وعده داده بود؛ این‌که کابینه سیاسی و جناحی نباشد و مبتنی بر «وفاق ملی» باشد، تخصصی و کاری باشد که دولت و کشور را کارآمد کند.

ایمانی ضمن بیان این نکته که امکان دارد طی ماه‌های آینده مشخص شود برخی افراد کارآمدی لازم را ندارند که در این صورت خود رئیس‌جمهور یا مجلس اقدام مقتضی خواهند داشت، تأکید کرد: بیشتر افراد معرفی شده اشتهار به تخصصی بودن و کارآمدی دارند، نه به وابستگی به این یا آن جناح.

وی با اشاره به انتخاب ۳ وزیر از دولت شهید رئیسی برای کابینه دولت چهاردهم، تصریح کرد: این یعنی نگاه رئیس‌جمهور این نبوده که افراد به دلیل حضور در فلان دولت حذف شوند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا هم‌چنین مواجهه مجلس با کابینه پیشنهادی را نیز خوب ارزیابی کرد و اذعان داشت: مجلس هم بر طبق رویه «وفاق ملی» عمل کرد و هم‌سو با شعار رئیس‌جمهور پیش رفت.

***

همکاری قالیباف و پزشکیان زمینه‌ساز حل مشکلات کشور

صبح‌نو نوشت: «به نظر می‌رسد که نه دولت تمایلی به دور زدن مجلس داشته و نه مجلس با نگاه منفی به کابینه رئیس‌جمهور می‌نگرد. این نوعی رابطه جدید میان قوای کشور است که می‌تواند فضای سیاسی را نیز تحت تأثیر قرار دهد. رابطه میان مجلس و دولت در واقع مرتبط با تعاملات میان قالیباف و پزشکیان است؛ رابطه‌ای که حتی در زمان اوج رقابت‌ها نیز دچار تخریب نشد و در فضایی معقول و پایدار باقی ماند. با توجه به ادبیات مشترک وفاق و کارآمدی، این رابطه می‌تواند ادامه‌دار باشد.

این همکاری می‌تواند به تدریج فضای سیاسی را برای جریان‌های رادیکال چپ و راست تنگ‌تر کند و مجلس با رویکرد عقلانیت انقلابی در کنار دولتی با گرایش‌های میانه‌رو و با ادبیات وفاق که بیشترین تطابق را با شخصیت پزشکیان دارد، به حل مشکلات مردم بپردازد.

به نظر نمی‌رسد که هفته رأی اعتماد تأثیر جدی بر این روابط و فضای شکل‌ گرفته داشته باشد و سیاست ایران در آینده‌ای نزدیک برخلاف نظر جریان‌های رادیکال پیش خواهد رفت. تعامل میان محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور نمونه‌ای از یک همکاری سیاسی مؤثر است که بر پایه منافع مشترک و تفاهم متقابل بنا شده است. این رابطه به‌رغم تفاوت‌های دیدگاهی و جناحی، توانسته در شرایط حساس کشور، فضای همکاری و همدلی را میان دولت و مجلس حفظ کند.

این تعامل به گونه‌ای شکل گرفته که دو طرف به دنبال تقابل با یکدیگر نیستند، بلکه هر دو سعی دارند با استفاده از ظرفیت‌های موجود، زمینه‌ای را فراهم کنند تا مسائل و مشکلات کشور با کمترین تنش و بیشترین همدلی حل‌وفصل شود.

این رویکرد نه‌تنها در میان خودشان، بلکه در تعاملات گسترده‌تر میان دولت و مجلس نیز تأثیر مثبت گذاشته است.

این همکاری و هماهنگی می‌تواند به تدریج فضای سیاسی کشور را به سمت دوری از افراط‌‌گرایی و تقویت رویکردهای مبتنی بر عقلانیت و کارآمدی سوق دهد. به نظر می‌رسد که این تعامل در ادامه نیز با قدرت ادامه خواهد یافت و زمینه‌ساز حل بسیاری از مشکلات کشور خواهد شد»

***

تاملی در رفتار سیاسی جدید ذوالنوری

تابناک نوشت: «مجتبی ذوالنوری در سال‌هایی که در مجلس بوده است حواشی زیادی را برای خود ایجاد کرده است؛ از جمله آتش زدن برجام در صحن علنی مجلس، اظهارات عجیبی در رابطه با پوشک‌های تولید خارج که آن‌ها را باعث عقیم شدن کودکان می‌دانست و همچنین غیر شرعی دانستن سن بازنشسگی و اعلام کردن کوچه خیابان‌های قم بعنوان جبهه مبارزه با آمریکا که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

او در سال ۱۳۹۹ به اسم کاندید جبهه انقلاب در قم رای آورد و وارد مجلس شد و پس از آن در مجلس یازدهم بعنوان نائب رئیس دوم مجلس شانه به شانه محمد باقر قالیباف در مجلس به کار خود ادامه داد. اما در انتخابات مجلس دوازدهم کاملا رنگ عوض کرد و بصورت کامل از محمد باقر قالیباف جدا شد. او حتی به صورت کنایه‌ای به محمد باقر قالیباف حمله کرده بود و او و خانواده اش را مورد اتهام قرار داد و اظهار داشت که مجلس رئیس محور شده است و قدرت نمایندگان سلب شده است.

در ادامه وی خود را در لیست علی اکبر رائفی پور به اسم «صبح ایران» جای داد و همراه با جمعی از نمایندگانی که عضو جبهه پایداری بوده و خود را دشمن پدر خوانده‌های سیاسی می‌دانستند وارد مجلس کرد.

او با حمایت پایداری و جریان نوانقلابی، در اولین اقدام  بعنوان رقیب قالیباف برای کرسی ریاست مجلس قدم برداشت، اما با اختلاف از او شکست خورد و همین امر باعث شد فیتیله روحیه انتقادی او خاموش شود.

تا جایی که او حتی حاضر شد برخلاف دیگر هم لیستی‌های خود که به لطف تخریب‌ها و جمعیت فعال در ایتا وارد مجلس شدند، بعنوان نماینده موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات دولتی که با شعار احیای برجامی که خود او را آتش زده بود، رای آورده است پشت تریبون حاضر شود و از او حمایت کند!

آیا ذوالنور هم متوجه شده است ستاره اقبال نوانقلابی های خالص ساز رو به افول است و مواضع جدیدش در این راستا است؟ پاسخ این سئوال در آینده کوتاه مدت و عملکرد این نماینده پرسروصدا و شاخص مشخص خواهد شد.»

***

تاکید محسن رضایی بر پاسخ ایران به ترور هنیه در تهران

به گزارش ایسنا، «محسن رضایی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با با شبکه سی‌ان‌ان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ایران در پی ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، به اسرائیل حمله تلافی‌جویانه می‌کند، گفت: ایران در زمان و مکان مناسب اقدام خواهد کرد و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل حق داریم از خود دفاع کنیم. اگر پاسخ داده نشود شرارت‌های رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت، بنابراین پاسخ داده خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که حمله چگونه خواهد بود و ایران چقدر قدرت دارد، تاکید کرد: پاسخ سوال شما پس از اقدام ایران مشخص خواهد شد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی ادامه داد: مشکل بزرگ امروز منطقه ما این است که آمریکا تمام راه‌های سیاسی و حقوقی برای مهار اسرائیل را بسته است. امروز در غزه بزرگترین جنایت‌های بشری در جریان است و بیش از بمب‌های جنگ جهانی دوم بر سر مردم غزه بمب ریخته شده است. از هر ۳۰ فلسطینی یک تن بمب بر سرش فرود آمده است و ده‌ها هزار نفر شهید و زخمی شده‌اند.

رضایی در پاسخ به این پرسش که راه‌حل ایران برای تبدیل نشدن پاسخ به رژیم صهیونیستی به جنگی بزرگ در منطقه چیست، تصریح کرد: پیامدهای اقدام خود را بررسی کرده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم نتانیاهو که در حال فرو رفتن به باتلاق است از این شرایط بیرون آید. اقدامات ایران حساب شده خواهد بود.

***

نقش پزشکیان در طرد تندورهای اصلاح‌طلب

عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا در مهر نوشت: «ترکیب کلی کابینه منتخب آقای پزشکیان و مباحثی که در مجلس شورای اسلامی حول آن مطرح شد، خبر از تغییری در روند سیاست‌ورزی کشور می‌دهد. تنزل سطح کنشگری سیاسی در جریان انتخابات مجلس بسیاری از اهل نظر را نگران ساخته بود؛ زیرا می‌پنداشتند که سردمداری عناصری که فهم دقیقی از حکمرانی ندارند در یک رکن نظام سیاسی موجب خواهد شد که در صورت پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری، نیروهای تندروی این طیف نیز صحنه‌گردان شوند، اما مجموعه‌ای از عوامل موجب شد نگرانی‌ها جای خود را به امید دهند...

در این بررسی ابتدا به تأمل در شخصیت فردی دکتر پزشکیان باید پرداخت؛ او از یک عزت نفس و عزت اجتماعی و اقتصادی برخوردار است و هرگز نیازمند آن نیست که با چنگ‌اندازی به موقعیت سیاسی شخصیتی برای خود تدارک ببیند، بر خلاف آنچه بر او خرده می‌گیرند بسیاری از موضوعات تخصصی را به متخصصان آن عرصه ارجاع می‌دهد، در حرفه خود شأنی برجسته دارد و نگران آینده سیاست پیشگی خود نیست؛ لذا می‌تواند در برابر نیروهای تندروی اصلاح‌طلب ایستادگی کند، نه شخصیت کاذبی از خود ساخته که نگران تخریب آن باشد و نه تخلفی در حیات اقتصادی‌اش داشته است که از حریتش بکاهد؛ بنابراین اگر به این تشخیص برسد که امروز تشکیل دولت وفاق ملی برای عبور از تحریم‌ها و موانع ضروری است از نیش‌ها و طعن‌ها باکی ندارد، اگر حاشیه‌سازی نیروهای تندرو را مخل پیشرفت کشور ببیند در سد کردن راه ورود آنان به کابینه خویش تردیدی به خود راه نمی‌دهد.»

***

کنایه‌های واعظی به اصلاح‌طلبان

محمود واعظی، عضو حزب اعتدال و توسعه و رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت روحانی گفت و گویی با جام جم داشته که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید: 

«-اگر دولتی بتواند به گونه‌ای عمل کند که رضایت عامه مردم را به دست آورد، یعنی شرایط عملکردی‌اش در حوزه‌هایی نظیر سیاست خارجی، اقتصاد، فرهنگ، امنیت و مباحث اجتماعی، نظر مثبت اکثریت جامعه را جلب کرده باشد، مزیت اساسی آن دولت به‌شمار می‌رود؛ اما اگر در ادامه کار، شرایط زندگی مردم سخت شود، همین احزاب حامی آقای پزشکیان که البته متعلق به خود ایشان هم نیستند و هر کدام به دلایلی حمایت کردند، پاشنه آشیل دولت خواهند شد و می‌توانند افکارعمومی را از وجه سلبی تغییر دهند.

به‌عنوان مثال انتظار یکی از جریان‌ها این بود که اکثریت وزرای پیشنهادی از افراد موردنظر آنها باشد اما وقتی لیست وزرا به مجلس معرفی شد و اکثریت اسامی از آنها نبود، از روز یکشنبه(۲۱ مرداد) فضایی راه انداختند که آن دسته از مردم که مطلقا هیچ شناختی از وزرا نداشتند، این زمینه فکری برای‌شان ایجاد شد که بدترین نوع کابینه به مجلس معرفی شده است؛ درصورتی که این‌گونه نبود و نیست. هر دولتی نیاز دارد مشکلات مجموعه‌ای که همسو هستند را فهم کند و مسائل خودش و مردم را در یک قالب ببیند. 

-پزشکیان فردی حزبی و تشکیلاتی نبوده و نیست اما با این وجود، احزاب از او حمایت کردند.ستاد پزشکیان هم به گونه‌ای بود که در مدت زمان کوتاهی شکل گرفت و طبیعی است که برای برخی افراد توقعاتی ایجاد شود. احزاب نمی‌توانند با پزشکیان مانند یک عضو از اعضای خودشان رفتار کنند. احزاب باید قبول کنند که رئیس‌جمهور عضو حزب آنها نیست که بخواهد تمام خواسته‌های‌شان را مو به مواجرا کند.

او درکمال شفافیت اذعان کردکه «اصولگرایی است به دنبال اصلاحات». البته از وجه تشکیلاتی، این گزاره ترجمه قابل درکی ندارد اما از وجوه سیاسی و اعتقادی، معنای قابل درکی دارد.

-در این جریان دو مجموعه وجود دارد؛ مجموعه‌ای که خیلی تند و احساسی است و در دولت آقای روحانی هم در همان ماه‌های اول، با «پشیمان‌شدن» هم به خودشان ضربه زدند و هم به دولت. البته زمانی گفتند پشیمان هستیم که اکثریت دوستان‌ آنها در دولت بودند؛ ضمن این‌که آقای روحانی به هیچ فرد و گروهی هیچ پُست و سمتی وعده نداده بود.

وقتی گفتند پشیمانیم، هم به خودشان و هم به دولت ضربه زدند. وقتی تشکیلاتی می‌گوید من پشیمان هستم، قطعا در افکار عمومی اثر دارد. البته در همان دولت و حال حاضر در دولت آقای پزشکیان، با مجموعه‌ای از عقلا مواجه هستیم؛ مثلا صحبت‌های آقای خاتمی یا مواضع حزب کارگزاران سازندگی درباره کابینه کاملا معقول و سنجیده بود. بنابراین نمی‌شود این جریان را منسجم دید.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۸۷۷۳۰۲۰:۴۷:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۳۱
دولت اصولگرای خوبی شکل گرفته ان شاءالله موفق باشه و بتواند قول های رفع فیلتر و... را عملی نماید باید مثبت فکر کرد
ناشناس۳۵۸۷۸۸۵۰۰:۱۴:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۱
به غیر 3 الی 4 نفر که آن هم فراجناحی هستند بقیه از دوستان خودتان هستند!
ناشناس۳۵۸۸۰۰۹۰۸:۴۰:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۱
مجلس با کفایت و درایت حمایت حمایت.
ناشناس۳۵۸۸۰۱۷۰۸:۵۴:۵۴ ۱۴۰۳/۶/۱
ما از دولت هیچ انتظاری نداریم فقط می خواهیم تضمین دهد اوضاع از این که هست بدتر نشود یعنی لازم نیست هیچ کاری بکنند لطفا هیچ کار نکنید که اوضاع بدتر شود همین
ناشناس۳۵۸۸۰۲۷۰۹:۰۹:۳۹ ۱۴۰۳/۶/۱
مجلس با لیاقت و کفایت باید پاسخگوی مردم باشد!!!???
ناشناس۳۵۸۷۷۳۱۲۰:۴۸:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۳۱
امیدوارم دوستان ارزشی هم کارایی و قدرت مجلس را فهمیده باشند!
ناشناس۳۵۸۸۰۱۸۰۸:۵۶:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۱
دولت یک آمار از کلیه شاخص ها بدهد که چند وقت دیگر بتوان عملکرد او را قضاوت کرد چه چیزی را تحویل گرفته و به کجا رسانده
ناشناس۳۵۸۷۷۵۹۲۱:۱۷:۳۱ ۱۴۰۳/۵/۳۱
آینده نشان خواهد داد که این کار مجلس برای همراهی با دولت بوده یا برای کسب امتیازات خاص از دولت
محسن۳۵۸۷۸۱۱۲۲:۰۷:۳۱ ۱۴۰۳/۵/۳۱
آقای واعظی لطفا از طرف مردم نظر ندهید رای دهندگان پزشکیان خود میدانند چه کنند
ناشناس۳۵۸۸۰۸۱۱۰:۱۸:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۱
ما که شناختی از وزرا نداریم آقای واعظی بفرمایند رابطه رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر با وزیر آموزش و پرورش شدن چیست؟ تنها پیامی که دارد این است که وضعیت سو مصرف مواد در مدارس بسیار نگران کننده است. تحلیل شما چیست آقای واعظی؟
ناشناس۳۵۸۷۸۲۴۲۲:۲۸:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۳۱
بانیان وضع موجود امدن خدا رحم کند
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۸۷۹۳۰۰۳:۳۷:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۱
من هر چه لیست وزرای پیشنهادی را بالا و پایین می کنم هیچ بانی وضع موجودی را در بین آنها نمی بینم و نمی دانم کدام شان جزو بانیان وضع موجود هستند؟! اگر مثلاً منظورتان جناب دکتر همتی باشد ایشان نمی نوانسته اند در زمان خودشان معجزه‌گر باشند و الان هم چنانچه سایر ارکان و مسئولان ذیربط کمک و همراهی نکنند به تنهایی موفق نخواهند شد وقس علیهذا و اگر سایر وزرای کابینه دولت چهاردهم را هم بررسی کنیم به عنوان بانیان وضع موجود قابل تشخیص نیوده، نیستند و نخواهند بود. بانیان وضع موجود اگر وجود عینی و خارحی هم داشته باشند خوشبختانه کمترین سهم را در دولت جدید دکتر پزشکیان دارا می باشند یعنی سهمی در حد تقریبا صفر و لذا به قول سهراب سپهری چشم ها را باید شست و ... والله اعلم
ناشناس۳۵۸۸۰۰۸۰۸:۳۶:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۱
لطفا به نظر مردم احترام بگذارید. اگر مردم خواهان تداوم‌مسیر دولت آقای رییسی بودند به کسی غیر از آقای پزشکیان رای می دادند.
ناشناس۳۵۸۷۸۲۷۲۲:۲۹:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۳۱
وقت مجلس با این نحوه رای ها گرفته شد!!!
ناشناس۳۵۸۹۱۵۶۰۸:۵۴:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۲
مگر مجلس چه کار مهمی دارد؟ هر چه بگویند انجام می دهد. این که دیگر زمان و وقت نمی خواهد
امیر۳۵۸۸۰۴۲۰۹:۲۵:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۱
حالا دیگر بهانه ای برای دولت جدید نیست که مشکلات را بر گردن آن بیندازند.
ناشناس۳۵۸۸۰۵۵۰۹:۳۴:۱۶ ۱۴۰۳/۶/۱
در دولت 13 هم یک نفر هم اصلاح طلب نبود وقتی خودتان با رای مردم کنار می روید حرف از وفاق ملی می زنید . اینبار اصلاح طلبان برنده انتخابات شدند دفعه قبل هم اگر اجازه حضور یک اصلاح طلب می دادند قطعا برنده انتخابات اصلاح طلبان بودند اما حالا آقای پزشکیان با رای اصلاح طلبان برنده شده. یادتان باشد از اصولگرایان همه طیف نماینده داشتید.
ناشناس۳۵۸۸۱۳۷۱۱:۰۰:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۱
پزشکیان عملکردش خوبه درمجموع ، ولی حرف زدنش درست نیست ،جایی که دردفاع از وزرا گفت ایده آل های دیگری داشته ولی عده ایی را معرفی کرده که باهاشون خیلی مخالفت نشه ،بلاخره هرسیستم حکومتی رایزنی ومشورت دارند ونمیان سیرتاپیاز روند تصمیم گیری را بازگو کنند
ناشناس۳۵۸۸۲۲۸۱۲:۰۸:۴۹ ۱۴۰۳/۶/۱
به بهانه وفاق به رای وخواست ملت پشت می کنند وانتظار حمایت بیش ازهشتاد درصد مخالف شرایط کنونی را نیز دارند
ناشناس۳۵۸۸۳۱۰۱۳:۲۶:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۱
آقای واعظی انشالله پزشکیان راه روحانی را در دولت دوم نخواهد رفت که دولتی بدون هدف و بدون رمق و بدون پشتیبانی رای دهندگان بود بطوریکه ترمیم مشارکت شاید چندین دوره طول بکشد کسی که شعاری می دهد و آرای مردم را جذب می کند باید برای تحقق شعار خود از همه چیز خود مایه بگذارد و الا متهم به فرصت‌طلبی و بی مایگی می‌شود
ناشناس۳۵۸۹۰۹۶۰۶:۴۷:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۲
واقعیت این است که اگه اصلاح طلب هاکه طبق آمارها اکثریت جامعه ایران رو دارن پشت سر آقای پزشکیان و روحانی نبودن این دو نفر اصلا رای نمی آوردن ولی تشکیل دولتی که نماینده تمام افکار جامعه باشه برای موفقیت بیشتر لازم و ضروریه اشتباه کابینه جدید گزینه وزارت کشور بعنوان یه شخصیت نظامی است
حمید۳۵۸۹۱۵۸۰۸:۵۶:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۲
با اینکه از لحاظ فکری مخالف قالیباف هستم، ولی یکی از اثرگذارترین افراد در این همراهی و همدلی قالیباف بود و نشان داد که مرد سیاست مداری است که در جایگاه درستی قرار دارد.
ناشناس۳۵۸۹۳۳۶۱۳:۳۰:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۲
این که رای دادن به همه وزرا را نشان وفاق و همدلی و وحدت و ... بدانند کاملا غلط است! فرآیند رای اعتماد و صحبت مخالف و موافق و ... برای این است که شایسته گزینی صورت گیرد ! حالا دارند افتخار میکنندبه این که این همه هزینه و زمان صرف شده و در نهایت به همه رای داده اند ! اگر قرار است وزرا اینگونه با هماهنگی و وفاق تعیین شود چه نیازی به این همه هزینه زمان برای جلسات رای اعتماد ! مجلس را تعطیل کنید دیگر! از زاویه ای دیگر: برخی میگویند اظهارات رئیس جمهور نشان از صداقت ایشان دارد اما واقعیت این است که اظهارات ایشان نشان از بی تدبیری ایشان دارد چرا که فرضا هماهنگی هایی انجام داده نباید آن را در ملا عام (آن هم طوری) بیان کند که سوء برداشت شود.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. حالا چه می گویید؟!

  2. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  3. قدردان پلیس هستیم اما...

  4. چماق بنزین !

  5. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  6. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  8. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  9. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  11. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  12. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  13. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  14. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  15. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  16. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  17. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  18. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  19. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  20. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  21. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  22. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  23. فکرش را هم نمی کردند!

  24. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

  25. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. حالا چه می گویید؟!

    2. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

    3. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

    5. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

    6. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

    7. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

    8. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

    9. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

    10. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

    11. ماه شومی که پهلوی ها برای ایرانیان رقم زدند

    12. وزیر کشور: بدون هیجان، مسئله مهاجران را ساماندهی می‌کنیم

    13. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

    14. روحانی: با درایت مقام معظم رهبری از جنگ فاصله گرفتیم/دولت توان برداشتن تحریم‌ها را دارد

    15. مدیر مسئول روزنامه اعتماد و عباس عبدی مجرم شناخته شدند

    16. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

    17. سرلشکر سلامی: اسرائیل به زودی طعم انتقام را خواهد چشید

    18. انتقاد یادداشت‌نویس روزنامه کیهان به پناهیان/ به سمت جبهه خودی شلیک کرده  

    19. واکنش دادستان کل کشور به برخورد فیزیکی با بدحجابان/ پزشکیان وام‌دار اصلاح‌طلبان است؟/ یک یادآوری مهم به همتی

    20. گروسی: با پزشکیان در نشست سازمان ملل دیدار نمی‌کنم

    21. توصیه توئیتری مطهری به پزشکیان / روسیه هیچ‌گاه به فکر منافع ایران نبوده  

    22. پزشکیان: افرادی پرادعا تربیت کردیم که چشم دیدن رقیب خود را ندارند

    23. وزیر کشور: دستورالعمل جامع ساماندهی اتباع بیگانه در حال تدوین است  

    24. هشدار سردار عبداللهی به آمریکا و اسرائیل؛ صبر ملت ایران را لبریز نکنید/ پاسخ ایران به ترور شهید هنیه قطعی‌ است  

    25.   لفاظی نتانیاهو علیه ایران برای سرپوش گذاشتن بر شکست در جنگ غزه

    آخرین عناوین