مرعشی: پزشکیان داوطلبانه نرمشی را نشان داد /باید وفاق ملی میان مردم و حاکمیت شکل گیرد  

  4030604051

مرعشی با بیان اینکه هماهنگی و همراهی دولت و مجلس را مقدمه‌ای برای تحقق وفاق ملی به معنای ملت دولت است، گفت: فکر می‌کنم وفاق رسمی درون نظام میان دولت و مجلس خواهد بود و اما وفاق ملی وفاق بین جمهوری اسلامی و مردم باید باشد و تنها راه آن این است که کشور در مسیر تعالی قرار بگیرد و فشارهای زندگی مردم کاهش پیدا کند و از تورم کاسته شود.

به گزارش مهر، سید حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران «وفاق ملی» را موضوعی میان حاکمیت و مردم قلمداد کرد و گفت: وفاق میان دولت و مجلس به عنوان حداقل‌های ضروری در داخل حکومت به حساب می‌آید. چرا که تعامل و همراهی این دو نهاد مؤثر در اداره کشور امری ضروری است.

 وی افزود: به نظرم آنچه که آقای پزشکیان در مورد وفاق ملی مطرح کرد یکی از نمادهایش هماهنگی میان مجلس و دولت است که در رأی اعتماد به وزرا خود را نشان داد و یادمان باشد آنچه که مفهوم واقعی وفاق ملی است در واقع کاهش فاصله دولت به معنای حاکمیت با مردم است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با یادآوری این موضوع که کاهش فاصله حاکمیت با مردم، اساس موضوع «وفاق ملی» است، گفت: در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۶۰ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت نکردند و این رقم در دوره دوم به ۵۰ درصد رسید. از ۵۰ درصدی هم که در انتخابات شرکت کرده بودند حدود ۶۰ درصد آنها به آقای پزشکیان رأی دادند این یعنی ۳۰ درصد از کل واجدین شرایط و به عبارتی ۸۰ درصد از جامعه منتقد و به نوعی معترض بودند و خواستار تغییر سیاست‌ها و شرایط کلی حاکم بر کشور بوده‌اند.

مرعشی با بیان اینکه هماهنگی و همراهی دولت و مجلس را مقدمه‌ای برای تحقق وفاق ملی به معنای ملت دولت است، گفت: فکر می‌کنم وفاق رسمی درون نظام میان دولت و مجلس خواهد بود و اما وفاق ملی وفاق بین جمهوری اسلامی و مردم باید باشد و تنها راه آن این است که کشور در مسیر تعالی قرار بگیرد و فشارهای زندگی مردم کاهش پیدا کند و از تورم کاسته شود و رشد اقتصادی افزایش یابد و جایگاه ایران در منطقه ارتقا یابد. همینطور جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی ارتقا پیدا کند و ایرانیانی که در دهه‌های گذشته از کشور خارج شدند امکان بازگشت پیدا کنند.

وی در رابطه با تغییر رویکرد اصلاح‌طلبان بعد از رأی اعتماد به کابینه، عنوان کرد: جبهه رأی دهندگان به آقای پزشکیان در ابتدا نسبت به ترکیب کابینه انتقادات بیشتری داشتند و بعد از موفقیت آقای پزشکیان که کابینه از مجلس عبور کرد، مواضعشان را تعدیل کردند و مهم این است که آقای پزشکیان که داوطلبانه نرمشی را نشان داد و امتیازاتی را برای وحدت ملی در سطح درون نظام نشان داد، باید منتهی به حل پاره‌ای از مشکلات مردم شود که در این صورت رضایت عمومی توسط دولت و نظام کسب خواهد شد.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. حالا چه می گویید؟!

    2. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

    3. قدردان پلیس هستیم اما...

    4. چماق بنزین !

    5. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

    6. رئیس سازمان بورس استعفا داد

    7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

    8. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

    9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

    10. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

    11. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

    12. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

    13. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

    14. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

    15. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

    16. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

    17. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

    18. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

    19. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

    20. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

    21. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

    22. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

    23. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

    24. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

    25. فکرش را هم نمی کردند!

    آخرین عناوین