چگونه با درآمد کم طلا پس‌ انداز کنیم؟

گزارش بازرگانی، 336773،   4030620046

راه‌های زیادی برای ورود به سرمایه‌گذاری طلا وجود دارد که هر کدام هدف و منافعی برای سرمایه‌گذاران طلا دارند. با این حال، آن‌ها همیشه بسیار ارزان‌ترین روش‌های مالکیت طلا نیستند. وقتی در دنیای سرمایه‌گذاری طلا تازه کار هستید، ممکن است گیج کننده باشد. حتی ممکن است فکر کنید که نمی‌توانید در آن سرمایه‌گذاری کنید.

در این پست از جامعه خبری تحلیلی الف، ما به شما کمک می‌کنیم بفهمید که چه کاری می‌توانید انجام دهید تا سرمایه‌گذاری طلای خود را مقرون به صرفه‌تر کنید و مطمئن شوید که قیمت مناسبی را پرداخت می‌کنید. همچنین، بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در طلا با درآمد کم را به شما معرفی می‌کنیم.

راه‌های خرید طلای مقرون به صرفه چیست؟

طلا یک سرمایه‌گذاری محبوب است و راه‌های زیادی برای افزودن این فلز گرانبها به سبد خود وجود دارد. اینها شامل مالکیت مستقیم طلا، خرید طلای آب شده، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ... است. هر کدام از اینها خطرات و مزایایی دارد.

حداقل مقدار سرمایه‌گذاری در طلا؟

برای سرمایه گذارانی که بودجه کمی دارند به راحتی از خرید طلا منصرف می‌شوند، زیرا فکر می‌کنند حداقل مقدار خرید طلا باید میلیون‌ها تومان باشد. خوشبختانه، چنین چیزی نیست.

برای شروع سرمایه‌گذاری در طلا واقعاً نیازی نیست که ثروتمند باشید. وقتی به طلا فکر می‌کنید، ناگزیر به هزینه فکر می‌کنید، اما واقعیت اینطور نیست. هنگامی که به قیمت طلا نگاه می‌کنید هر گرم آن شامل چند میلیون تومان می‌شود.

سرمایه‌گذاری طلا تنها به نفع ثروتمندان نیست. ضرب المثل «همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارید» برای هر کسی که پس‌انداز داشته باشد صادق است. عاقلانه است که سرمایه‌گذاری‌های خود را متنوع کنید و ریسک را کاهش دهید. طلا از لحاظ تاریخی ارزش خود را در مواقع دشواری اقتصادی حفظ کرده است، مطابق با سرمایه‌گذاری‌های دیگر (مانند سهام) حرکت نمی‌کند، و شما می‌توانید مالکیت کامل خود را، خارج از کنترل بانک‌ها و نهادهای مالی، داشته باشید. بنابراین، گنجاندن طلا در میان پس‌انداز خود یک تصمیم عاقلانه است.

حداقل مبلغی که برای سرمایه‌گذاری در طلا نیاز دارید چقدر است و چقدر باید سرمایه‌گذاری کنید؟

حتی داشتن یک سکه طلای کوچک به تنوع بخشیدن به ثروت شما کمک می‌کند. سکه طلا می‌تواند به عنوان پس‌انداز نگه داشته شود و حتی ممکن است شما را در مسیری برای پس‌انداز هوشمندانه قرار دهد. شما می‌توانید حتی با 100 هزار تومان هم در طلا سرمایه‌گذاری کنید.

سکه طلا ارزان

یک جستجوی آنلاین برای سکه‌های طلا می‌تواند چندین طرح سکه را به همراه داشته باشد که همگی دارای قیمت‌هایی هستند که ممکن است برای کسی که به دنبال خرید اولین سکه طلای خود است شوکه‌کننده باشد. شمش طلا یک اونس تروی وزن دارد و قیمت آن می‌تواند ترسناک باشد.

هر چند جایگزین‌های ارزان‌تری وجود دارد. بسیاری از سکه‌های طلا در اندازه‌های کوچک‌تر مانند سکه پارسیان هستند که برای افرادی که بودجه کمتری دارند مناسب است. قیمت‌ها همچنان مانند سکه امامی در نوسان است، اما این سکه‌ها ارزان‌ترین راه را برای سرمایه‌گذاری در سکه‌های طلا ارائه می‌دهند.

مواردی که هنگام خرید طلای مقرون به صرفه باید در نظر بگیرید

وقتی وارد دنیای سرمایه‌گذاری طلا می‌شوید، ضروری است که به دانش مناسب آن را داشته باشید. تصمیم‌گیری آگاهانه می‌تواند تفاوت بین یک سرمایه‌گذاری سودآور و یک اشتباه پرهزینه باشد. در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

اعتبار فروشنده: همیشه در مورد فروشنده یا پلتفرمی که در نظر دارید تحقیق کنید. به دنبال نظرات مشتریان و توصیفات آن‌ها باشید. یک فروشنده معتبر دارای نظرات مثبت مشتریان و شیوه‌های تجاری شفاف خواهد بود.

آگاهی از قیمت لحظه‌ای: قیمت نقدی طلا روزانه در نوسان است. آگاهی از قیمت لحظه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا معامله خوبی انجام می‌دهید یا اینکه قیمت‌گذاری یک فروشنده خیلی زیاد است. قیمت لحظه‌ای برای هر محصول طلا باید به وضوح در وب سایت ذکر شود. مراقب سایت‌هایی باشید که قیمت‌ها را نمایش نمی‌دهند. برای خرید طلا همیشه باید به ساعت اعلام قیمت طلا توجه کنید تا بتوانید سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای داشته باشید.

هزینه‌های جانبی: همیشه هزینه‌های جانبی مانند اجرت ساخت، هزینه تحویل و سود فروشنده را که ممکن است هزینه کلی خرید شما را افزایش دهد بررسی کنید. برای سرمایه‌گذاری با حداقل سرمایه بهتر است از روش‌های استفاده کنید که مجبور نباشید اجرت ساخت و سود فروشنده را پرداخت کنید.

نقد شوندگی: در نظر بگیرید که فروش طلا در آینده چقدر آسان خواهد بود. برخی از اشکال طلا، مانند سکه‌های رایج و طلای آب شده آنلاین، نقد شوندگی بالاتری نسبت به بقیه دارند.

خلوص و وزن: اطمینان حاصل کنید که طلایی که می‌خرید از خلوصی است که بیان می‌شود. همچنین از وزنی که می‌خرید آگاه باشید. برخی از فروشندگان ممکن است از اونس تروی استفاده کنند در حالی که برخی دیگر از اونس معمولی استفاده می‌کنند.

گواهی و فاکتور خرید: برای خرید طلا، فاکتور معتبر دریافت کنید.

ذخیره سازی: در مورد محل نگهداری طلای خود فکر کنید. گاوصندوق‌های پیشرفته یا صندوق امانات امنیت بیشتری را ارائه می‌دهند، اما ممکن است هزینه‌های مرتبطی نیز وجود داشته باشد. بنابراین، اگر به دنبال سرمایه‌گذاری با بودجه کم هستید، حتماً اشکال غیر فیزیکی طلا را انتخاب کنید تا مجبور نباشید هزینه برای نگهداری آن در مکان امن پرداخت کنید.

انتخاب درست مستلزم تعادل دانش، تحقیق و آگاهی است. همیشه هنگام سرمایه‌گذاری در طلا، راحتی و امنیت خود را در اولویت قرار دهید.

بهترین راه پس انداز طلا با درآمد کم

هنگام خرید طلا، ایمنی باید اولویت اصلی شما باشد. بازار گسترده است و در حالی که فروشندگان معتبر زیادی وجود دارد، کسانی نیز هستند که به دنبال سوء استفاده از خریداران ناآگاه هستند. پلتفرم‌های مختلفی امکان خرید و فروش طلا به صورت آنلاین فراهم کرده‌اند، اما هنگام انجام معامله باید توجه داشته باشید که از طریق یک پلتفرم معتبر، سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید. اگر سرمایه اندکی دارید، می‌توانید در طلاسی، طلای آب شده آنلاین خریداری کنید. این رو دارای مزایای متنوعی است، به همین دلیل، سرمایه‌گذاران بسیاری از این روش استفاده می‌کنند. برای خرید طلای آبشده آنلاین از طلاسی می‌توانید از 100 هزار تومان سرمایه‌گذاری خود را شروع کنید. در این روش، حتی نیازی به پرداخت هزینه اجرت ساخت، سود فروشنده و هزینه ذخیره‌سازی طلا نیست. بنابراین، خرید طلای آب شده آنلاین، بهترین راه پس انداز طلا با درآمد کم است.

yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  2. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  3. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  4. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  5. آمادگی اصلاح مصوبه کنکور/ به دوران قبل از مصوبه برنمی‌گردیم

  6. درخواست مهم احمد توکلی از رئیس جمهور با موضوع تأثیر قطعی معدل در پذیرش داوطلبان

  7. وعده زاکانی برای خانه‌دار کردن تمام کارکنان شهرداری تهران

  8. چرت زدن همتی در حاشیه نشست خبری پزشکیان !

  9. ۱۱ دقیقه تا تل‌آویو

  10. ممنوعیت عزل و نصب مدیران شرکت‌های تابعه صندوق‌های بازنشستگی تا اطلاع ثانوی

  11. پزشکیان: چاره‌ای نداریم FATF و برجام را حل کنیم 

  12. جزئیاتی از قابلیت های موشک یمنی شلیک شده به تل آویو

  13. پایان بی‌دلاری!

  14. گروسی: مشتاقانه منتظر ارتباط با رئیس‌جمهور ایران هستم

  15. حادثه برق گرفتگی در جریان برگزاری کنفرانس خبری سرمربی استقلال

  16. نخستین نشست خبری رئیس‌جمهور امروز برگزار می‌شود

  17. اظهارنظر جدید عباس عراقچی درباره برجام

  18. تصاویر هولناک از لحظه اصابت بمب به یک مدرسه در غزه

پربحث‌های هفته

  1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  2. پرخاش با چشمان بسته!

  3. وقاحت غربی!

  4. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  5.  سوغات مسافران بی‌فرهنگ برای جنگل‌های هیرکانی/ فقط آشغال!

  6. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  7. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  8. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  9. چماق بنزین !

  10. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  11. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  13. زنگِ زور!

  14. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  15. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  16. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  17. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  18. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  19. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  20. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

  21. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

  22. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  23. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

  24. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  25. مردم کدام صنف ها را متهمان ردیف اول فرارهای مالیاتی می دانند

آخرین عناوین