معرفی دستگاه‌های بسته بندی مدرن

گزارش بازرگانی، 336971،   4030621031

 بسته بندی فرآیندی است که برای حفاظت از محصولات بسیار ضروری به نظر می‌رسد و معمولا اطلاعات مهم در مورد استفاده از محصول را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد. تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده در صنعت بسته بندی نقش مهمی در کاهش هزینه‌های نیروی کار و افزایش کارایی و بهره وری تولید ایفا می‌کنند.

 به طور کلی دستگاه‌های بسته بندی کلیه مراحل بسته بندی از کدگذاری و علامت گذاری گرفته تا بسته بندی و آب بندی را به طور موثر و به صرفه به انجام می‌رسانند. وجود مجموعه‌ای گسترده از محصولات مختلف و طرح انواع بسته بندی‌ها، مواد و کالاهای عرضه شده به بازار، به کارگیری و استفاده از انواع تجهیزات و دستگاه‌های بسته بندی را جهت رفع نیاز، ضروری می‌کند.

 در اصل، وجود یک نوع از تجهیزات بسته بندی که قادر باشد انواع محصولات را بسته بندی کند، امری محال و غیرممکن می‌باشد و همین مورد منجر به طراحی و تولید طیف گسترده‌ای از ماشین آلات بسته بندی شده است که هر کدام از آنها عملکرد بسته بندی کالای خاصی را دارد.

 

دستگاه بسته بندی کیک و کلوچه (دستگاه پیلوپک)

 به عنوان یکی از انواع تجهیزات مدرن و پیشرفته موجود در صنعت بسته بندی، به دستگاه بسته بندی کیک و کلوچه یا همان پیلوپک می‌توان اشاره نمود. پیلوپک در واقع یکی از ماشین آلات بسیار پیشرفته مطابق با دانش روز به شمار می‌آید که مخصوص بسته‌ بندی محصولات به صورت تک نفره می‌باشد.

 نوع بسته‌ بندی که توسط دستگاه پیلوپک انجام می‌گیرد به نام افقی یا بالشی شناخته می‌شود. این مدل بسته بندی در محفاظت از محتوای بسته در مقابل انواع میکروب‌ها و سایر عوامل خارجی نقش بسزایی دارد.

 در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی، ماشین آلات جدیدی به بازار عرضه شده است که فرآیند بسته بندی محصولات با رعایت کامل بهداشت را برای تولیدکنندگان مواد خوراکی آسان کرده است. این دستگاه‌ها به دو گروه خانگی و صنعتی تقسیم می‌‌شوند که هر کدام عملکرد منحصر به فردی دارند.

 مدل خانگی دستگاه اغلب با هدف بسته بندی حبوبات و خشکبار مورد استفاده قرار می‌گیرند و تجهیزات خاصی در آن به کار نرفته است. در مقابل نوع صنعتی آن بسیار پیشرفته‌تر است، به ‌گونه‌ای که جهت تکمیل مکانیسم تولید نیاز به افراد زیادی نیست و کاربر پس از آموزش به‌ راحتی می‌تواند با آنها کار کند. 

 دستگاه پیلوپک برای آن دسته از محصولاتی به کار می‌رود که در درجه اول جامد باشند و در ضمن قابلیت دست چین شدن را داشته باشند، مانند انواع کیک، کلوچه ، کیک یزدی، لواشک پذیرایی، بیسکویت، ساندویچ آماده، نان، پک‌های رستورانی و هواپیمایی و نیز محصولاتی که باید به‌ صورت بهداشتی تولید و به دست مصرف کننده برسد.

دستگاه پیلوپک یکی از ماشین آلات بسته بندی محسوب می‌شود که محصولات را به دو صورت فتوسل‌ دار و غیر فتوسل دار بسته بندی می‌کند. نوع فتوسل دار معمولا برای لیف‌ها و رول‌های چاپی به کار برده می‌شود و با توجه به استفاده و نیاز مشتری متفاوت است. به کارگیری نوع غیر فتوسل‌ دار برای رول‌های بدون چاپ و ساده مناسب است و برای بسته بندی و تولید محصولات رگباری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 دستگاه بسته بندی تک عددی علاوه بر بسته بندی کیک و کلوچه قابلیت بسته بندی محصولات دیگر همانند (کیک، کلوچه، بستنی، تی تاب، گز، باسلوق، شکلات، قند، خرما، لبی قلیان، لواشک پذیرایی، فیلتر تصفیه آب، نان، آبنبات، ست قاشق چنگال، دمپایی، صابون، نبات چوبی، و …) را نیز دارد.

دستگاه بسته بندی تک عددی یا در اصطلاح دستگاه بسته بندی پیلوپک که از آن به عنوان  دستگاه بسته بندی افقی نیز نام می‌برند، دارای طولی حدود 4 متر و عرض 80 سانتی متر با ارتفاع 150 می‌باشد.

طرز کار این دستگاه به این صورت است که اپراتور موظف است محصول مورد نظر را به صورت دانه دانه در محل مخصوص خود قرار داده، پس از آن لفاف سلفون به دور محصول پیچیده شده و مکانیسم بسته بندی تکمیل می‌شود.

 

دستگاه وکیوم بسته بندی 

 یکی دیگر از دستگاه‌های مدرن عرضه شده در صنعت بسته بندی، دستگاه وکیوم است که با ایجاد یک سپر حفاظتی نقش مهمی در حفظ تازگی محصولات ایفا می‌کند. در اصل به ماشین آلاتی که توسط عمل وکیوم اقدام به تخلیه هوای داخل بسته ها می‌کنند، دستگاه وکیوم بسته بندی می‌گویند.

 فرآیند وکیوم در این دسته از تجهیزات بسته بندی توسط یک پمپ خلاء صورت می‌پذیرد. در این دسته از دستگاه‌ها فک‌هایی تعبیه شده است که عمل مکش و تخلیه هوا بر عهده آنها قرار می‌گیرد.

 برخی از مدل‌هایدستگاه وکیوم بسته بندی، قابلیت تزریق گاز را نیز دارند که این مورد باعث ایجاد بسته بندی با کیفیت تر می‌شود. این قابلیت به افزایش طول عمر دستگاه کمک می‌کند. در ضمن طول ماندگاری محصولات را نیز بالا می‌برد و مانع از فساد و خرابی آنها می‌شود.

 

دستگاه درب بند قوطی (کن سیلر)

 دستگاه دربند قوطی که با نام کن سیلر، نیز شناخته شده است یکی از برجسته ترین ابتکارات بشر در صنعت بسته‌ بندی است که به دلیل مشخصات و ویژگی‌ های منحصر به فرد خود از قبیل سرعت و دقت بالا وهمچنین کاربری آسان و ایمنی بالایی که دارد، جایگاه ویژه‌ای در فرآیند تولید و بسته ‌بندی محصولات مختلف پیدا کرده است.

 به طوری که دستگاه درب بند قوطی یا همان کن سیلر، به عنوان یکی از تجهیزات حیاتی در صنعت تولید و بسته ‌بندی محصولات غذایی معرفی شده است. این دستگاه در واحدهای تولید و بسته بندی محصولاتی نظیر کنسرو، نوشابه، خوراکی‌ های فرآوری شده، آبمیوه، رب، و... به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 هدف اصلی در استفاده از دستگاه کن سیلر، حفظ تازگی و کیفیت مواد غذایی برای مدت طولانی تر، جلوگیری از ورود هوا، میکروب‌ها و سایر عوامل آلودگی به داخل بطری یا قوطی می‌باشد.

 دستگاه کن سیلر، یک تکنولوژی نوین و بسیار حیاتی در صنعت بسته ‌بندی و حفاظت از محصولات غذایی به شمار می‌آید. عملکرد این دستگاه اتوماتیک است و دقت بالایی در فرآیند بسته‌ بندی محصولات به خصوص بطری‌ها و قوطی‌ها دارد.

  از بارزترین قابلیت‌های دستگاه کن سیلر می‌توان به برش دقیق و چسبندگی درب محصولات و نیز اطمینان خاطر از حفظ کیفیت و تازگی محصولات اشاره کرد. با وجودی که این دستگاه مطابق با تکنولوژی‌‌های پیشرفته و روز دنیا طراحی شده است.

 از مهم ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به سرعت بالا و کارایی بهینه در بسته‌ بندی محصولات به شکل اتوماتیک اشاره نمود. این قابلیت شرایطی را برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند تا بتوانند فرآیند تولید را بهبود بخشند و محصولات را با سرعت بالایی بسته ‌بندی کنند و آماده ارائه به بازار نمایند.

 علاوه براین، دستگاه کن سیلر به دلیل استفاده از مواد با کیفیت و قابل اعتماد در فرآیند درب گذاری و استفاده از درب‌های چسبنده، محکم و با دوام نقش مهمی در افزایش طول ماندگاری محصولات ایفا می‌کند. 

 در نظر داشته باشید که شرکت کارآفرینی ای جی با سال‌ها فعالیت در حوزه توزیع و فروش انواع ماشین آلات و تجهیزات مدرن و به روز، امکان ارائه بهترین خدمات در زمینه راه اندازی کسب و کار و مشاوره جهت تهیه امکانات و دستگاه‌های مناسب با کیفیت و همچنین با صرفه اقتصادی، خدمت مشتریان خود را دارد.

 شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید و اطلاع از قیمت دستگاه‌ها از سایت شرکت به آدرس ag777.com دیدن فرمایید یا با مشاوران باتجربه شرکت در تماس باشید و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

 

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  2. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  3. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  4. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  5. درخواست مهم احمد توکلی از رئیس جمهور با موضوع تأثیر قطعی معدل در پذیرش داوطلبان

  6. آمادگی اصلاح مصوبه کنکور/ به دوران قبل از مصوبه برنمی‌گردیم

  7. وعده زاکانی برای خانه‌دار کردن تمام کارکنان شهرداری تهران

  8. چرت زدن همتی در حاشیه نشست خبری پزشکیان !

  9. ۱۱ دقیقه تا تل‌آویو

  10. ممنوعیت عزل و نصب مدیران شرکت‌های تابعه صندوق‌های بازنشستگی تا اطلاع ثانوی

  11. پزشکیان: چاره‌ای نداریم FATF و برجام را حل کنیم 

  12. جزئیاتی از قابلیت های موشک یمنی شلیک شده به تل آویو

  13. پایان بی‌دلاری!

  14. گروسی: مشتاقانه منتظر ارتباط با رئیس‌جمهور ایران هستم

  15. حادثه برق گرفتگی در جریان برگزاری کنفرانس خبری سرمربی استقلال

  16. نخستین نشست خبری رئیس‌جمهور امروز برگزار می‌شود

  17. اظهارنظر جدید عباس عراقچی درباره برجام

  18. تصاویر هولناک از لحظه اصابت بمب به یک مدرسه در غزه

پربحث‌های هفته

  1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  2. پرخاش با چشمان بسته!

  3. وقاحت غربی!

  4. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  5. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  6.  سوغات مسافران بی‌فرهنگ برای جنگل‌های هیرکانی/ فقط آشغال!

  7. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  8. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  9. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  10. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  11. چماق بنزین !

  12. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  13. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  14. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  15. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  17. زنگِ زور!

  18. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  19. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  20. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  21. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  22. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  23. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

  24. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

  25. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

آخرین عناوین