اسرائیل؛ از چاله به چاه!

بیژن ایرانی، گروه جهان الف،   4030702118 ۰ نظر، ۳ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

«اسرائیل عملا با حمله به لبنان پا در میدانی می گذارد که به هیچ عنوان با چالش های فزاینده این رژیم در جریان جنگ غزه قابل مقایسه نیست و این رژیم را از چاله به چاه خواهد انداخت.»

اسرائیل؛ از چاله به چاه!

رژیم اشغالگر قدس به تازگی حملات گسترده ای را به بخش های مختلف لبنان انجام داده است. حملاتی که منجر به شهادت بیش از 200 لبنانی و زخمی شدن صدها تن دیگر شده اند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، این قبیل حملات به لبنان را مقدمه ای برای تحقق دستورکار اصلی خود یعنی تامین امنیت مناطق شمالی فلسطین اشغالی و بازگرداندن بیش از 200 هزار شهرک نشین آواره صهیونیست به این مناطق توصیف کرده است. هدفی که اسرائیل در قریب به یک سال اخیر، در مسیر تحقق آن ناموفق بوده و مقاومت اسلامی لبنان تاکید کرده که تا کارزار جنایت و نسل کشی صهیونیست ها در نوار غزه در جریان است، حزب الله نیز در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین قاطع است. از این رو، تنها اندکی پس از آغاز شدن حملات هوایی وحشیانه صهیونیست ها به لبنان، حزب الله نیز با ده ها موشک بخش های مختلف اراضی اشغالی اشغالی چه در جبهه شمالی و چه حیفا و حتی تل آویو را هدف قرار داده و می دهد. 

در این رابطه، حزب الله لبنان به طور خاص در حال ارسال این پیام به دشمن اسرائیلی است که نه تنها بنا دارد به حملاتش علیه مناطق شمالی اراضی اشغالی ادامه دهد، بلکه دامنه تهدیدات موشکی و پهپادی خود را بیش از پیش به عمق فلسطین اشغالی خواهد کشاند و چالش های امنیتی تازه ای را برای اسرائیل ایجاد خواهد کرد. در این چهارچوب، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بایستی انتظار تشدید تنش و درگیری ها را در ساعات و روزهای آتی داشته باشیم. با این همه، رژیم اشغالگر قدس با 3 چالش مهم در حمله به لبنان رو به رو است. 

اولا، حزب الله لبنان همانطور که بسیاری از تئوریسین های مسائل نظامی و راهبردی گفته اند، تاکنون با تسلیحات قدیمی و نه چندان پیشرفته خود به مقابله با دشمن اسرائیلی پرداخته است. این در حالی است که بدون تردید این جنبش در ادامه راه و در پاسخ به تجاوزکاری های صهیونیست ها، از سلاح های مدرن‌تر خود نظیر موشک‌های فاتح و دیگر موشک و پهپادهای پیشرفته اش بهره خواهد برد. تحقق این سناریو، حجم چالش های امنیتی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای اسرائیل را چندین برابر افزایش خواهد داد. موضوعی که صهیونیست ها به هیچ عنوان آمادگی مواجهه با آن را ندارند. 

نکته دوم اینکه جنگ های پیشین اسرائیل علیه لبنان نیز نشان داده که این رژیم از رهگذر حملات هوایی هیچ دستاوردی الا کشتار مردم بیگناه نخواهد داشت. این در حالی است که اگر این رژیم بخواهد به صورت زمینی به لبنان حمله کند، بایستی با نیروهای زبده حزب الله از جمله یگاه رضوان این جنبش رو در رو شود. 

با توجه به جغرافیای کوهستانی و صعب العبور مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی، نیروهای حزب الله لبنان از امکانات و مزایای قابل توجهی در نبرد با دشمن اسرائیلی سود می برند و البته که سال‌هاست خود را برای رویارویی با دشمن اسرائیلی آماده می کنند. از این رو، انتظار می رود که در صورت حمله زمینی اسرائیل به لبنان، شاهد هلاکت و اسیر شدن شمار زیادی از نظامیان اسرائیلی باشیم. 

و در نهایت سوم اینکه تنش‌زایی اسرائیل علیه لبنان و حمله به این کشور، با سکوت محور مقاومت رو به رو نخواهد شد. کما اینکه در همین ساعات اخیر نیز شاهد بوده ایم که گروه های مقاومت عراقی و سوری بر شدت حملات خود علیه اهداف اسرائیلی افزوده اند و البته که انصارالله یمن و گروه های مقاومت در غزه و کرانه باختری هم شگفتانه‌های قابل توجهی را علیه صهیونیستها رو خواهند کرد. 

در این میان، ایران نیز پیشتر اعلام کرده که حمله به لبنان، یکی از خطوط قرمز کشورمان است. از این رو، اسرائیل عملا با حمله به لبنان پا در میدانی می گذارد که به هیچ عنوان با چالش های فزاینده این رژیم در جریان جنگ غزه قابل مقایسه نیست و این رژیم را از چاله به چاه خواهد انداخت. 

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  2. متولی و حرمت امامزاده!

  3. کشوری که درس عبرت شد!

  4. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

  5. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  6. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

  7. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  8. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

  9. شمارش معکوس آغاز شد!

  10. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

  11. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  12. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  13. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

  14. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

  15. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

  16. حزب الله از نفس نمی افتد

  17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

  18. عددسازی چرا؟ 

  19. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  20. هنوز وقتش نرسیده؟!

  21. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

  22. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

  23. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

  24. پیام پزشکیان به پادشاه و ولیعهد عربستان

  25. چه کسانی پزشکیان را در سفرِ نیویورک همراهی می‌کنند؟

آخرین عناوین