جدال لفظی دیپلمات‌ها در شورای امنیت سازمان ملل بر سر تجاوز رژیم اسرائیل به ایران

  4030807188 ۱ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل عصر دوشنبه به وقت محلی در پی تجاوز رژیم اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران در حالی برگزار شد که بار دیگر نشست این شورا عرصه جدال لفظی آمریکا و حامیانش همسو با اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر قدس با دیگر اعضای شورای امنیت بود.

جدال لفظی دیپلمات‌ها در شورای امنیت سازمان ملل بر سر تجاوز رژیم اسرائیل به ایران

 به گزارش  ایرنا، خالد الخیاری دستیار دبیرکل سازمان ملل در نشست اضطراری در سخنانی گفت: آخرین تبادل حملات بین اسرائیل و ایران با خطر فرو بردن منطقه به شرایطی ناشناخته همراه است. این شرایط در زمانی است که ما به شدت نیاز به تنش زدایی در همه جبهه ها داریم.

دستیار دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: من محکومیت دبیرکل از همه اعمال تشدید تنش را تکرار می کنم. این اقدامات باید متوقف شود. لفاظی های جنگ طلبانه و تهدیدآمیز باید متوقف شود.

او اضافه کرد: هر دو طرف باید از آزمایش محدودیت های خویشتن داری یکدیگر دست بردارند و به نفع صلح و ثبات منطقه عمل کنند.

الجزایر: حملات اسرائیل نقض صلح بین المللی است

عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در نشست اضطراری عصر دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: حملات اسرائیل به إیران نقض صلح بین المللی است.

دیپلمات ارشد الجزایر در سازمان ملل افزود: صلح واقعی نیازمند رعایت اصول سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی است.

او گفت: امروز با درگیری منطقه ای روبرو هستیم که پیامدهای جدی دارد. نیروهای اشغالگر اسرائیل باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

چین: اوضاع خاورمیانه شکننده است؛ درباره رفتارهای اسرائیل نگرانیم

«فو کونگ» سفیر و نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: نسبت به رفتارهای اسرائیل نگران هستیم و به خویشتنداری دعوت می‌کنیم.

سفیر چین در سازمان ملل تصریح کرد: اوضاع خاورمیانه شکننده است. با هرگونه اقدام تهاجمی که صلح و امنیت منطقه را تهدید کند، مخالف هستیم.

او تاکید کرد: همه طرف‌ها باید برای تبادل آتش حد بگذارند و آرامش به خاورمیانه بازگردانده شود.

نماینده چین در سازمان ملل ادامه داد: آتش بس در غزه هنوز دور از دسترس بوده و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل نیز نادیده گرفته شده اند.

آمریکا: ایران حملات به اسرائیل را متوقف کند

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل نیز بار دیگر با اعلام حمایت واشنگتن از اسرائیل «در دفاع از خود» گقت:  «اسرائیل اقدام به حملات هوایی در خارج از مناطق مسکونی در ایران کرد».

گرینفیلد ادعا کرد که آمریکا در اقدام نظامی اسرائیل شرکت نکرد، بلکه رژیم  اسرائیل را تشویق کرد تا عملیات را  به شکل «هدفمند، متناسب و مستقیم جهت کاهش توانایی ایران برای تهدید همسایه‌اش، جلوگیری از حملات بیشتر و  کاهش خطر تشدید تنش انجام دهد.»

این عضو کابینه دولت دموکرات جو بایدن بار دیگر مدعی شد: «ایالات متحده آمریکا در حمله اسرائیل به ایران مشارکت نداشته است و از ایران می‌خواهیم که حملات خود به اسرائیل را متوقف کند».

 او هدف قرار دادن سایت‌ها در ایران توسط اسرائیل را  به عنوان یک «پاسخ نظامی متناسب و مستقیم در دفاع از خود » توصیف و تاکید کرد که هیچ گزارشی مبنی بر آسیب غیرنظامیان وجود ندارد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: «به طور خاص، اسرائیل حملات هوایی دقیقی را علیه چندین هدف نظامی در سراسر ایران و خارج از مناطق پرجمعیت انجام داد.»

گرینفیلد خطاب به شورای امنیت گفت: «ما در دفاع از خود تردید نخواهیم کرد. اشتباه برداشت نشود. ایالات متحده نمی‌خواهد شاهد تشدید بیشتر تنش باشد. ما معتقدیم که این باید پایان تبادل آتش مستقیم بین اسرائیل و ایران باشد.»

 روسیه: شورای امنیت باید از سقوط منطقه به جنگ جلوگیری کند

به گزارش خبرنگار ایرنا، «واسیلی نبنزیا» سفیر و نماینده دائم  روسیه در سازمان ملل نیز در این نشست اضطراری شورای امنیت،  نسبت به "مارپیچ کنترل نشده" خشونت در خاورمیانه به دنبال حملات اسرائیل به ایران هشدار داد و گفت: «منطقه در حال حاضر به دلیل تشدید خشونت ها در اطراف نوار غزه برای بیش از یک سال بی ثبات شده است.»

 سفیر روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که این «اولین حمله هوایی اسرائیل نیست» و از اعضای شورای منیت سازمان ملل  خواست تا «حداقل تلاش خود را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که منطقه وارد جنگ نمی شود.»

دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل افزود: «اسرائیل طی هفته‌های گذشته نیت خود برای حمله به ایران را پنهان نکرده است. ما به شدت از افزایش تنش‌ها بین اسرائیل و ایران نگران هستیم و خواستار خویشتنداری هستیم.»

نبنزیا با بیان اینکه "درباره بی اعتنایی اسرائیل به جامعه بین الملل نگران هستیم"، تاکید کرد:  «ما از اسرائیل می‌خواهیم اقدامات تحریک‌آمیز در خاورمیانه را متوقف کند.»

نماینده دولت ولادیمیر پوتین  در سازمان ملل با بیان اینکه هیچ جایگزینی برای آتش‌بس وجود ندارد، از آمریکا خواست «مسئول باشد و از همه ابزارهای موجود برای اجرای قطعنامه‌های موجود در حل و فصل بحران های منطقه‌ استفاده کند».

سفیر روسیه در سازمان ملل ادامه داد: آمریکا داده های اطلاعاتی را برای حمله به ایران در اختیار اسرائیل قرار داده است که این اقدام، ناقض قوانین بین المللی  است.

او تصریح کرد: هیچ جایگزینی برای آتش بس و آزادی گروگانها و ارسال کمک های بشردوسانه به نوار غزه وجود ندارد.

انگلیس: ایران به حملات اسرائیل پاسخ ندهد

«باربارا وود وارد» سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز در این نشست شورای امنیت همسو با آمریکا و در حمایت از رژیم اسرائیل مدعی شد: ایران نباید به حملات اسرائیل پاسخ دهد.

سفیر انگلیس در سازمان ملل بدون اشاره ای به جنگ طلبی و اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل گفت: هیچ کس نباید در شعله های آتش تنش بدمد.

این دیپلمات انگلیسی مدعی شد: تمام تلاش ما باید برای شکستن چرخه تنش باشد. جنگ منطقه ای به نفع هیچ کس نیست.

او گفت: تمکین به قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل تنها راه برای حل تنش های لبنان است.

وود وارد با اشاره به وضعیت بحرانی غذا و آب در نوار غزه تاکید کرد: در غزه هم فقط باید به آتش بس برسیم. از اسرائیل و حماس می خواهیم که به آتش بس برسند.

 

فرانسه: باید هر چه سریعتر به آتش بس در غزه دست یابیم

«نیکلاس دی ریویر» سفیر و نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد نیز در سخنانی با بیان اینکه اسرائیل باید نیروهای خود را از لبنان خارج کند، گفت: باید هرچه سریعتر به آتش بس در غزه دست پیدا کنیم.

این دیپلمات ارشد دولت فرانسه با بیان اینکه پاریس خواستار رعایت قوانین بین المللی، افزود: باید اطمینان پیدا کنیم همه گروگان ها (اسرا) آزاد می شوند.

سفیر فرانسه در سازمان ملل همچنین تاکید کرد: امنیت اسرائیل باید حفظ شود و ما (پاریس) به امنیت آن متعهد  هستیم.

سفیر و نماینده ژاپن در سازمان ملل نیز در این نشست شورای امنیت خواستار خویشتنداری همه طرف ها در منطقه شد و گفت: ما از ایران و رژیم اسراییل درخواست می‌کنیم خویشتنداری داشته باشند.

 

سوریه: شورای امنیت مانع رژیم اسرائیل شود

قصی الضحاک سفیر و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل نیز در سخنانی گفت: تجاوز هوایی رژیم اشغالگر اسرائیل به ایران نقض آشکار قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل متحد و حاکمیت و تمامیت ارضی ایران است. این حمله تأکید می‌کند که این رژیم تلاش دارد منطقه را وارد یک جنگ گسترده‌ای بکند.

او با بیان اینکه حملات اسرائیل ده ها شهروند غیر نظامی سوری را کشته است، گفت: اقدامات اسرائیل صلح و ثبات منطقه را از بین می‌برد. شورای امنیت باید مانع اقدامات رژیم اسرائیل شود.

این مقام سوری اظهارات کشورهای غربی مبنی بر حمایت از حق دفاع اسرائیل را محکوم و اضافه کرد که اسرائیل خود را از قانون بالاتر می‌داند و باید به خاطر اقداماتش پاسخگو باشد.

 عراق: اسرائیل حریم هوایی ما را نقض کرد

نماینده عراق در سازمان ملل نیز در این نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: عراق اقدامات رژیم اسرائیل را محکوم می‌کند. دولت عراق در نهادهای بین المللی شکایت خود را پیگیری خواهد کرد.

او تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد از حریم هوایی عراق برای حمله به کشورهای دیگر استفاده شود. اقدام اسرائیل نقض حاکمیت عراق بود. ایران دوست ما است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۴۴۰۲۰۲۳:۳۹:۲۵ ۱۴۰۳/۸/۷
ببینید شورای امنیت چگونه عدالت وامنیت رو به ارمغان میاره!

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. بستن تنگه هرمز؛ چگونه؟

  2. صهیونیست ها به دنبال آزادی عمل در آسمان ایران

  3. سردار رادان: طرد اتباع غیرمجاز بر کاهش جرم تأثیر دارد

  4. دشمن تراشی برای خدا !

  5. سوال جنجالی یک خبرنگار از سخنگوی وزارت خارجه

  6. نرخ عجیب خودروهای مزایده‌ای در همسایگی ایران

  7. ادعای جنجالی یک نماینده درباره امکان جاسازی بمب در لوازم خانگی قاچاق شده به ایران

  8. عزم دولت برای حفظ ظریف/ تلاش شهید رئیسی برای تأیید دیگر نامزدها در انتخابات ریاست‌جمهوری

  9. ولایتی: اسرائیل کوچک‌تر از آن است که با یک قدرت بین‌المللی درگیر شود

  10. اعلام عمومی حقوق دریافتی تمام مسئولان دولتی از ۳ روز دیگر

  11. جزییات افزایش قیمت برق اعلام شد/ علی‌آبادی: قیمت برق این گروه، آزاد محاسبه می‌شود  

  12. لحظه هدف قرار گرفتن سرباز اسرائیلی

  13. ۱۰ برابر لندن واحد خالی در تهران داریم!/ دلالان، نهضت ملی مسکن را قبضه کرده اند/ بانک‌ها را باید از چرخه تولید مسکن حذف کرد

  14. واکنش سخنگوی قوه قضائیه به موضوع رفع حصر میرحسین موسوی

  15. برق گران می شود/ صنعت برق نباید وابسته به بودجه دولتی باشد

  16.  شبکه ایکس حساب عبری آیت الله خامنه‌ای را ۲ روز هم تحمل نکرد

  17. تکذیب شلیک ۶۰۰ موشک به خاک ایران

  18. مسائل سیستان و بلوچستان ذیل کارگروهی تخصصی در حال پیگیری است

  19. ضرب شست بی‌سابقه ایران قطعا چرت بایدن را پاره خواهد کرد

  20. هدیه ۱۲ میلیارد تومانی استاد دانشگاه تبریزی به جبهه مقاومت

پربحث‌های هفته

  1. بستن تنگه هرمز؛ چگونه؟

  2. صحبت‌های مهم معاون سیاسی وزیر کشور درباره اتباع/ « اتباع خارجی نیز برادر و خواهران ما هستند»  

  3. حمله اسرائیل به ایران/ عملیات موفق پدافند هوایی تهران/اطلاعیه قرارگاه پدافند هوایی کشور درباره فعالیت پدافندی بامداد امروز

  4. گوشه‌ای از مجاهدت دلاورمردان پدافندی ایران اسلامی

  5. کشورهای عربی از جنگ ایران ـ اسرائیل استقبال می‌کنند/ باکو به دنبال بهره‌برداری از چنین شرایطی است

  6. درخواست شریعتمداری برای حمله رعدآسا به اسرائیل/ سکوت احمدی‌نژاد/ هنرمندان ایرانی که در ارتش اسرائیل فعالیت می‌کنند

  7. تغییر راهبردی بزرگ ایران

  8. صهیونیست ها به دنبال آزادی عمل در آسمان ایران

  9. واقعیت های یک حمله 

  10. مصائب بنزینی پزشکیان!

  11. ادعای عجیب زیدآبادی در خصوص واکنش ایران به اسرائیل/ آسمان به ریسمان بافتن برای گران‌کردن بنزین/ کلنجار اصلاح‌طلبان با دولت پزشکیان

  12. ما و این رویای عادی بودن!

  13. رهبر انقلاب: شرارت رژیم صهیونیستی نه باید بزرگنمایی شود و نه کوچک‌انگاری/کیفیتِ فهماندنِ قدرت و اراده ملت ایران به رژیم صهیونیستی را باید مسئولان تشخیص دهند

  14. رسانه ملی «برنده» است یا «بازنده»؟

  15. بازدید رهبر کره شمالی از تأسیسات موشکی راهبردی

  16. احمدی‌نژاد کجاست؟ حقیقت سوزی در «هولوکاست سکوت»!

  17. کوه اسراییل موش زایید!

  18. سردار رادان: طرد اتباع غیرمجاز بر کاهش جرم تأثیر دارد

  19. شهادت دو رزمنده ارتش در دفاع از حریم امنیت ایران

  20. ماجرای تذکر دفتر رهبر انقلاب به رائفی‌پور/ پشت‌پرده فراخوان‌های ضد امنیتی در تهران/ زمزمه‌هایی درباره استیضاح زاکانی

  21. در نقد راهبرد پینگ‌پنگی!

  22. واکنش زیباکلام به حمله اسرائیل به ایران

  23. ۳ واقعیت رسواکننده در مورد حمله اسرائیل به ایران

  24. اضطراب در چهره سردمداران رژیم صهیونیستی به هنگام صدور دستور تجاوز به ایران موج می زند

  25. نقشه شوم صهیونیست‌ها برای کشورگشایی

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. کشورهای عربی از جنگ ایران ـ اسرائیل استقبال می‌کنند/ باکو به دنبال بهره‌برداری از چنین شرایطی است

    2. صهیونیست ها به دنبال آزادی عمل در آسمان ایران

    3. ۳ واقعیت رسواکننده در مورد حمله اسرائیل به ایران

    4. توهم دو دولت در فلسطين!

    5. درخواست وزیر دفاع آمریکا از ایران

    6. سیاست فست فودی در آمریکا !

    7. واکنش هریس به حمله رژیم صهیونیستی به ایران

    8. ناراحتی مسکو از ریاض؛ اختلافات نفتی و غیبت در بریکس

    9. بلینکن: اسرائیل جوری پاسخ دهد که به تنش بزرگتری تبدیل نشود

    10. ابراز نگرانی سئول پس از حمله اسرائیل به ایران

    11. دروغ‌پردازی‌های اسرائیل علیه یحیی سنوار ادامه دارد

    12. بلینکن: نگران درگیری گسترده‌تر با ایران هستیم/ مذاکرات آتش‌بس احیا می‌شود

    13. ادعاهای نتانیاهو درباره تاثیرات حمله اخیر به ایران

    14. اردوغان: برای ایران آرزوی سلامتی دارم/ لعنت خدا بر متجاوزان باد

    15. ایران در لیست سیاه FATF باقی ماند  

    16. پوتین: نگران اوضاع خاورمیانه هستیم/ آیا حضور ناتو در مرزهای روسیه عادلانه است؟

    17. بیانیه رسمی حزب الله درباره شهادت سید هاشم صفی الدین

    18. ایران: اتحادیه اروپا منافع خود را بر قوانین بین‌المللی ترجیح می‌دهد

    19. دیدار پزشکیان و پوتین؛ تاکید بر استمرار مواضع مشترک تهران - مسکو

    20. چالش انتخاباتی عجیبِ کاملا هریس

    21. عراقچی: بریکس به تدریج به یک قطب جدید جهانی تبدیل می‌شود

    آخرین عناوین