تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران سهیمه‌بندی شود/ غیر تهرانی‌ها عامل نیمی از ترافیک پایتخت

گروه اجتماعی الف،   3980624124 ۶۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

خودرو‌های پلاک شهرستان عامل نیمی از ترافیک موجود در تهران هستند، بر این اساس طرح ممنوعیت و محدودیت تردد پلاک شهرستانی‌ها در پایتخت بررسی می‌شود.

تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران سهیمه‌بندی شود/ غیر تهرانی‌ها عامل نیمی از ترافیک پایتخت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها معابر تهران با ترافیک سنگین مواجه است و با شروع سال تحصیلی نیز به علت افزایش سفرهای درون شهری و کوتاه شدن روز، این ترافیک سنگین تر می شود.

ترافیک تهران در بعضی ساعات به حدی سنگین می شود که شهروندان برای طی یک مسیر 20 دقیقه ای در حالت بدون ترافیک، یک ساعت و نیم و گاهی تا 2 ساعت زمان صرف می کنند.

ترافیک تهران عوامل زیادی دارد، از جمله کمبود و فرسودگی وسایل حمل و نقل عمومی، فقدان ایستگاه های مترو در تمامی سطح شهر و ... . در این میان یکی از عوامل اصلی ترافیک را می توان در تردد خودروهای پلاک شهرستان در معابر پایتخت دانست. درست آنجا که هر روز صبح به اندازه تمام خودروهای پلاک تهران، خودروی پلاک شهرستان از مبادی ورودی وارد پایتخت می شوند و همین عامل شکل گیری ترافیکی سنگین در ورودی های تهران می شود.

مطابق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی ورودی های تهران از جمله جاده مخصوص کرج، بزرگراه فتح، آیت الله سعیدی و اتوبان تهران - کرج صبح ها به سمت تهران ترافیک سنگین دارند و عصرها هم به عکس.

برخی خودروهای پلاک شهرستان این روزها حتی از پایتخت خارج هم نمی شوند و صاحبان آنها با اقامت در پایتخت و بوجود آوردن پدیده خودروخوابی در خیابان های تهران مشغول مسافرکشی هستند. موضوعی که برای خودروهای شخصی غیرقانونی است، اما جالب این جاست که پلاک شهرستانی ها بیش از تاکسی در تهران مسافرکشی می کنند.

این خودروها علاوه بر ایجاد ترافیک، عامل آلودگی هوا و صوتی هستند و حتی مشکل جای پارک را در پایتخت رقم زده اند. آنها در تمام طول سال در معابر پایتخت تردد می کنند و دست آخر هم عوارض سالانه خود را به حساب شهرداری صادر کننده پلاک در شهر خود واریز می کنند.

شاید وجود محدودیت ورود پلاک شهرستانی ها به پایتخت؛ مشابه آنچه در طرح کاهش آلودگی هوا شاهد اجرای آن هستیم، بتواند میزان سفر و تردد خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت را کاهش دهد، موضوعی که می تواند در نهایت به کاهش ترافیک و آلودگی هوا بینجامد.

برای مثال می توان برای تردد پلاک هایی غیر از تهران تعداد روزهای معینی در نظر گرفت و برای تردد بیشتر از آن، انها عوارضی مانند آنچه در طرح ترافیک پرداخت می شود، پرداخت کنند.

این طرح می تواند در سایر شهرها نیز اجرا شود، شهرهایی مانند تبریز، شیراز، اصفهان و مشهد نیز با مشکل تردد خودروهای غیر بومی دست و پنجه نرم می کنند. در صورت اجرایی شدن این طرح ضمن اینکه شهرداری های شهرهای مختلف از محل عوارض تردد خودروهای دارای پلاک های غیر بومی درآمد کسب می کنند، موجب می شود تا مردم کمتر از خودرو شخصی برای سفر استفاده کنند و همین موضوع موجب رونق کار تاکسی داران در این شهرها می شود.

هم اکنون عوارض تردد در بزرگراه ها از خودروها اخذ می شود و همین موضوع می تواند در جاده های منتهی به شمال کشور هم اجرا شود تا محل تامین بودجه توسعه جاده های منتهی به شمال و بهسازی جاده های این خطه شود.

شهرداری تهران در سال جاری با وضع حلقه دوم ترافیکی در پایتخت، ورود به این محدوده را سهمیه بندی کرد و خودروهای تهرانی با 20 روز سهمیه و خودروهای شهرستانی با 15 روز سهمیه در هر فصل مجاز به ورود رایگان، در این محدوده شدند.

حالا میر لوحی عضو شورای شهر تهران معتقد است که این طرح باید به منظور جلوگیری از ورود بی ضابطه خودروهای شهرستانی که هر روز وارد شهر تهران می شوند، با در برگیری تمام شهر تهران اجرا شود.

به این معنا که آنچنان که خودروهای تهرانی برای ورود به حلقه دوم ترافیکی دارای سهمیه‌ای مشخص (20 روز) در هر فصل هستند، خودروهای شهرستانی هم برای ورود به تهران دارای سهمیه ای مشخص در هر فصل یا ماه باشند.

تاپ یکشنبه/////// طرح ممنوعیت تردد خودرو‌های پلاک شهرستانی در تهران کلید می‌خورد/ غیر تهرانی‌ها عامل نیمی از ترافیک پایتخت

تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران سهیمه بندی شود

سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران، در خصوص سهمیه بندی روزهای مجاز ورود خودروهای شهرستانی به شهر تهران گفت: حتما باید چنین طراحی داشته باشیم و خودروهایی که از بیرون تهران می آیند چنانچه بخواهند بیشتر از یک حد مشخص در تهران تردد کنند، باید هزینه‌ای مضاعف نسبت به شهروندان تهرانی پرداخت کنند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ظرفیت تردد خودرو در شهر تهران 1 میلیون خودرو است، اظهار کرد: در حال حاضر 5 میلیون خودرو در شهر تهران تردد می کند.

وی افزود: اکنون در حال طراحی ساز و کاری هستیم که به زودی این امکان را فراهم می کند که خودروهای شهرستانی با رعایت شرایطی خاص در تهران اجازه تردد داشته باشند.

میر لوحی با اشاره به اینکه به دنبال اجرای طرحی به نام  «پیمایش» هستیم، گفت: در این طرح کسانی که از شهرستان به تهران می آیند تنها به مقدار مشخصی می توانند تردد کنند.

در حالیکه میر لوحی خبر از بررسی این طرح برای کاهش ترافیک و آلودگی تهران داده، هاشمی رئیس شورای شهر تهران تلاش می کند تا با برچسب زنی مانع اجرای این طرح شود.

تاپ یکشنبه/////// طرح ممنوعیت تردد خودرو‌های پلاک شهرستانی در تهران کلید می‌خورد/ غیر تهرانی‌ها عامل نیمی از ترافیک پایتخت

اجرای این طرح مسایل امنیتی ایجاد می کند

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سهمیه بندی ورود خودروهای شهرستانی برای ورود به تهران چقدر امکان پذیر است گفت: من در این مورد نمی توانم نظر بدهم!  این یک موضوع کشوری است و  وزارت کشور باید نسبت به آن تصمیم بگیرد زیرا که اجرای این طرح مسائل امنیتی ایجاد می کند.

تاپ یکشنبه/////// طرح ممنوعیت تردد خودرو‌های پلاک شهرستانی در تهران کلید می‌خورد/ غیر تهرانی‌ها عامل نیمی از ترافیک پایتخت

موافق محدودیت تردد پلاک شهرستانی ها در تهران نیستم

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، بدون رد یا مخالفت با این پیشنهاد گفت: در شرایط کنونی اجرای این طرح را به صلاح نمی دانیم.

تاپ یکشنبه/////// طرح ممنوعیت تردد خودرو‌های پلاک شهرستانی در تهران کلید می‌خورد/ غیر تهرانی‌ها عامل نیمی از ترافیک پایتخت

موافقت وزارت کشور با اعمال محدودیت تردد برای پلاک شهرستانی ها

اما مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌های کشور، در مورد طرح مذکور گفت: نظر ما نسبت به این موضوع مساعد است و برای عملی شدن آن هم همکاری می کنیم.

وی افزود: این موضوع پیشنهاد خوبی است، خیلی از خودروها از شهرستانهای اطراف به تهران می آیند و به آلودگی و ترافیک آن می افزایند.

برای اجرای این طرح نیاز به زیرساخت داریم

محمد جواد جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه با این طرح موافقم گفت: البته اجرای این طرح زیر ساختهای زیادی می خواهد. زیرا  تهران مانند گذشته نیست که چند دروازه داشته باشد و بخواهیم از این طریق عبور و مرور را کنترل کنیم.

وی افزود: با نفس این پیشنهاد موافقم ولی باید در مورد نحوه اجرای آن اقدام کارشناسی انجام داد.

تاپ یکشنبه/////// طرح ممنوعیت تردد خودرو‌های پلاک شهرستانی در تهران کلید می‌خورد/ غیر تهرانی‌ها عامل نیمی از ترافیک پایتخت

حق انتخاب را به مردم بدهیم

همچنین شهر بانو امانی عضو دیگر شورای شهر تهران، در خصوص محدوده های ترافیکی که ایجاد شده گفت: معتقدم که باید اجازه داد تا مردم خودشان انتخاب کنند که چه طرحی اجرا شود و آنچه که تاکنون اجرا شده راه حل نبوده و  تنها پاک کردن صورت مسئله است.

شواهد و قرائن حاکی از آن است که در شورای شهر تهران نسبت به مدیریت ورود خودروهای شهرستانی به تهران یک همگرائی و مطالبه نسبی وجود دارد، اما آنچه عملیاتی کردن این پروژه را کند کرده، ضعف حمایت مردمی و نهادهای بالادستی مانند وزارت کشور است.

از آنجائی که این طرح برای شهروندان تهرانی نافع بوده و ضرر و زحمتی برایشان نداشته و به تردد آنها در سطح شهر سهولت می بخشد، به نظر می رسد، حمایت مردمی برای اجرای این طرح بهانه مناسبی برای به تاخیر انداختن آن نیست.

اما وزارت کشور به عنوان نهاد بالادستی یا باید شهر تهران را از آلودگی و ترافیک برهاند و یا خود را در برابر ورود بی هزینه خودروهای شهرستانی به تهران  تسلیم کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۹۳۷۳۸۱۴:۰۱:۴۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
شمالی ها هم دست به کار شن واسه تردد خودروهای پلاک تهران محدودیت بذارن که هر آخر هفته جاده های شمال به نفعشون یه طرفه نشه.
ناشناس۱۰۹۴۱۵۴۱۷:۱۵:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
دقیقا. فقط تهرانی ها آدمند؟
ناشناس۱۰۹۴۴۶۹۲۲:۱۱:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۲۴
این مشکل بین تهرانی ها و شمالی ها و برخی استانهای غربی و شمال غربی است چون ما جنوبی ها زیاد به تهران نمیریم و اونام زیاد اینجا نمیان خدا رو شکر مگر اینکه جایی بوی پول بیاد مثل معدن یا چیزی باشه حالا تهرونیا ورود اونا رو ممنوع کنن شمالی ها هم ورود تهرانی ها رو ممنوع کنن بهتر همدیگه رو بجویید. در کل نفت تو جنوب تولید میشه آلودگی و مشکلاتش هم مال جنوبه بیشتر معدن ها هم تو جنوب و جنوب شرقه ولی مدیراش اکثرا مال نیمه شمالی کشور هستند و نیمه جنوبی به مراتب سهم کمتری نسبت به استان های نیمه شمالی نصیبش میشه. کلا قبیله ای اداره میشه ...
ناشناس۱۰۹۴۷۱۴۰۷:۴۵:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۵
تهرانی هستم اما کاملا با حرف شما موافق هستم چون تهرانی ها هم شمال را به فناکشیده اند
ناشناس۱۰۹۴۷۸۷۰۸:۴۴:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۵
همه درآمد شمالی ها از همین تردد تهرانی هاست
م۱۰۹۳۷۳۹۱۴:۰۱:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۴
ایران حق همه ایرانی هاست فقط باید تردد محدودیت قانون ( 20 روز در هر فصل و ....) جدید رعایت شود اما خودروهایی هستند که در تهران داخل شهر هر روز کار میکنند که البته منزل ندارند باید یک فکر اساسی کرد
ناشناس۱۰۹۳۷۴۵۱۴:۰۴:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
شما تمام امکانات رو در یکجا متمرکز کرده ایی بعدن به پلاک شهرستان گیری میدی ؟
ناشناس۱۰۹۳۷۴۹۱۴:۰۴:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
پلاک تهران را هم در شهرستانها تردد ممنوع کنید.
ناشناس۱۰۹۳۹۳۴۱۵:۰۴:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
تردد مطلقا ممنوع صحیح نیست.می بایست مالک خودرو بشرط اخذ مجوزهای لازمه از مراجع ذیصلاح بتواند یک ماه در سال خارج از استان خود تردد نماید
ناشناس۱۰۹۴۷۹۳۰۸:۴۷:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۵
چی میگی عمو،بیجا کردن پایتخت رو اینجور بهش رسیدن و بقیه کشور رو برهوت کردن،من و هر شهروند ایرانی هر وقت دلمون بخواد میتونیم بیاییم و هر چقدر دلمون بخواد بمونیم،کمی عقل هم خوبه
ناشناس۱۰۹۳۹۳۷۱۵:۰۶:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
آدمهای کوته فکر چنین طرح های نژادپرستانه و تبعیض آمیز اجرا می کنند.
ناشناس۱۰۹۳۷۵۰۱۴:۰۵:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
خب دیگه تبعیض در پایتخت به خودرو هم رسید
ناشناس۱۰۹۳۷۷۴۱۴:۱۳:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۴
بیشتر ثروت ایران رو تو تهران متمرکز کردین اونوقت می خواین انحصار ایجاد کنین که راحت تر زندگی کنین. اگه اینطوره که باید خیلی از انحصار های دیگه ایجاد بشه. تمام فعالیت ها رو تو تهران تمرکز کردین اونوقت اگه کسی بخواد برای درمان یا کار اداری به تهران بیاد باید پول بده. به نظرم باید گفت که وقیحانه ست. باید برای همه محدودیت باشه. تهرانی و غیر تهرانی نداریم. شما هم بیاد شهرستان زندگی کنید.
وحید۱۰۹۳۷۸۱۱۴:۱۵:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
یعنی عقل کلی هستند برا خودشون . اخه مرد حسابی نصف شهرستانی ها برا اینکه پلاک تهرون بگیرن به هر کاری دست میزنن . انوقت با این ایده مشعشع که هجوم میارن برا پلاک تهرون .
ناشناس۱۰۹۳۸۳۱۱۴:۳۰:۱۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
کم کم باید ویزای تهران را گرفت
ناشناس۱۰۹۳۹۳۱۱۵:۰۳:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۴
درستش هم همینه مثل خیلی دیگر از پایتخت های مطرح دنیا.بالاخره تهرانی ها هم انسانند و حق دارن آسایش و آرامش را در زندگیشان تجربه کنند
ناشناس۱۰۹۴۵۷۲۰۰:۴۰:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۵
شهرستانی ها آدم نیستند که همه ی امکانات رو ریختن توی تهران؟
ناشناس۱۰۹۴۳۰۲۱۹:۲۹:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
کامنت ها قشنگ تعداد بالای شهرستانی ها رو نشون میده.
ناشناس۱۰۹۴۷۱۸۰۷:۴۹:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۵
هر چی دلت می خواد ما ؛شهرستانی؛ ها رو تحقیر کن ولی یادت باشه ما اگه ؛شهرستانی!؛ هستیم به خاطر اینه که پدرامون آواره نبودن و به اصالتشون اهمیت می‌دادن. تو خوبی ؛تهرررروونییی؛
ناشناس۱۰۹۳۸۳۷۱۴:۳۱:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
پاتخت کشور مربوط به همه مردمه کشوره حالا کسانی دوست دارند ساکن تهران باشند و کسانی دوست ندارند ساکن باشند همه باید از مزایای پایتخت بهره مند باشند
ناشناس۱۰۹۴۸۶۷۰۹:۳۵:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۲۵
پایتخت هم یک شهره مثل باقی شهرهای کشور و حق استقرار در اون ابتدا متعلق به متولدین و بومیان این شهر هست.اگر جای خالی موند دیگران هم میتوانند بشرط اخذ مجوزهای قانونی در این شهر ساکن شوند
ناشناس۱۰۹۳۸۳۹۱۴:۳۲:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
بنده های خدا از خوشی که نیومدن تهران، از سر بیکاری و ناچاری اومدن.
ناشناس۱۰۹۳۸۴۱۱۴:۳۴:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
تعداد زیادی خودرو پلاک تهران در شهرهای دیگر بویژه شهرهای غربی وجود دارد با آنها چه می توانید بکنید. آیا آن خودروها هم تهرانی حساب می کنید؟
محمد۱۰۹۳۸۴۸۱۴:۳۷:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
متاسفانه ساده ترین راه حل از نظر مدیران حذف صورت مسأله است نه حل مسأله
سید حسام۱۰۹۳۸۴۹۱۴:۳۷:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
زهی خیال باطل. همین الانش 20،30 درصد ماشین های تهران برای ندادن عوارض پلاک هاشون رو مخدوش کرده اند و هزینه ای نمیدن. با این کار میشه 60،70 درصد ماشین ها! طبق معمول در ایران جریمه و هزینه برای قانون مدار هاست. بی قانون ها، در میرن و هزینه ای نمیدن
ناشناس۱۰۹۳۸۵۹۱۴:۳۹:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
ما به قول شما به اصطلاح شهرستانی هم طرح جلوگیری ،وروود خودروی پلاک تهران به سراسر ایران را اجرا خواهیم کرد اون وقت شما از گشنگی جان به جان آفرین تسلیم خواهید کرد
ناشناس۱۰۹۳۸۷۶۱۴:۴۳:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
تهران خيلي قشنگه و مردم بيكار مي آیند تهران بگردند مردم بدبخت به تهران ميان دنبال يك لقمه نان! شما همين نان را درشهر خودش برايش مهيا كن ببينيد سال به سال هم مياد تهران! مشكل ما رفتن نخبه از كشور نيست بلكه مسئول شدن ..
ناشناس۱۰۹۳۹۲۱۱۴:۵۸:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۴
در صلاح الدین کلا نزدیک سیسنگان نوشهر برای دادن انشعاب اب برای محلی ها 500 هزار تومان برای غیر محلی 5 میلیون تومان ایا در قانون همچین چیزی وجود دارد
ناشناس۱۰۹۳۹۳۸۱۵:۰۷:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
برای شروع خوبه اما در گام های آتی باید بومی گزینی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مستقر در پایتخت در هر دو بخش اساتید و دانشجویان بطوریکه حداکثر 30% ظرفیت این اماکن در اختیار افراد متولد خارج از تهران قرار گیرد بانجام برسد.به جرات میگم 60% مهاجرت ها به پایتخت از قبولی در دانشگاه های تهران شروع میشه
ناشناس۱۰۹۴۴۹۶۲۲:۴۲:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
مرد حسابی آکسفورد و هاروارد از تمام دنیا دانشجو میگیرن دانشگاه تهران که عددی نیست جلوی اونها از این اداها دربیاره؟
محمد۱۰۹۳۹۶۰۱۵:۱۸:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
هزینه های را در تهران کاهش دهید تا منبع درآمد ما شهرستانی ها نباشد مثلا کرایه ها را ارزارن کنید تا ما کار نکنیم و بریم شهرخودمون بدبختی بکشیم
کلمیس۱۰۹۳۹۷۰۱۵:۲۸:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
اگر طرح ممنوعیت برای خودروی پلاک شهرستانی اجراشود دوحسن دارد اول اینکه بارترافیک در فصل مدارس ودانشگاهها درتهران کمتر میشود دو اینکه ناامنی اخلاقی واجتماعی درشهر تهران کمتر میشود بهرحال اگر فرد شهرستانی برای مسافرکشی وارد تهران میشود باید بداند که شهرتهران معضل ترافیک وهزینه عوارض شهرداری و.. دارد وبهتر هست مسئولان ومخصوصا پلیس راهور دراین خصوص باجد به مسافرکش های شهرستانی برخورد کنند ومن خودم چندین مورد مشاهده کردم هم بددهن وهم فحاشی وبرسرمسافر یقه راننده تهرانی را گرفتند ویا برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد میکنند
ناشناس۱۰۹۴۸۴۹۰۹:۱۹:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۵
اگر منظورت از شهرستان کرج هست و حومه درسته اما بدون ایران هزاران شهرستان داره که برای کارهای اساسی مجبورن بیان تهران.هیچوقت یک چابهاری یا تبریزی و شمالی نمیاد تهران مسافرکشی و غروب برگرده این شما تهرانیها هستید که آسایش شمالیهارو گرفتید وهرهفته جاده شمال براتون یکطرفه میشه. برید تو خونهاتون تا ترافیک کمتربشه
ناشناس۱۰۹۳۹۷۳۱۵:۳۰:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۲۴
نبوع مسئولان فقط توی کشف راه جدید برای درآمد زایی و خالی کردن جیب مردم خوب کار می کنه
مریم از رامسر۱۰۹۳۹۸۴۱۵:۳۴:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
اونوقتی که هر وقت اراده کنین میاین شمال،ترافیک میکنین،جاده یه طرفه میشه،مردم اسیر میشن،شلوغی ترافیک،هرج و مرج.چرا اونموقع محدود نمیکنین تردد تهرانیارو.خجالتم خوب چیزیه.ما تو شمال اسیریم از دست مسافرا،در خونه رو باز میکنیم چادر زدن جلو خونمون.مفت و مجانی میان گند میزنن به طبیعت و میرن.حالا بااایدم محدود کنن تردد غیر تهرانیارو.تموم دریا و جنگل همش شده زباله.این کار شما حال بهم می ریزه ..
ناشناس۱۰۹۴۰۳۳۱۵:۵۲:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۴
همه امکانات رو تو تهران جمع کردند حالا هم میخواند تردد تو اون رو برای شهرستانی ها محدود کنند
ناشناس۱۰۹۴۰۸۱۱۶:۱۱:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
اکثر این آقایون غیر تهرانی هستند پس با اهل بیتشون از تهران برن تا خلوت بشه تهران. مثلاً آقای میرلوحی بره اصفهان. خوبه اینها قدرتی ندارند والا مردم را بیچاره میکردند
میثم۱۰۹۴۱۱۶۱۶:۳۹:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
واقعا با وجود این متفکران ما نیازی به امثال سقراط و انیشتین و نیوتن نداریم.
ناشناس۱۰۹۴۱۳۱۱۶:۵۳:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
طرح مربوط به افکار قرن اول میلادی است! کوته فکرانه، بیخردانه
ناشناس۱۰۹۴۱۷۹۱۷:۳۵:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
اینقدر مسؤل بی کفایت داریم که فکر نکردن که چند روز دیگه بازار خرید و فروش پلاک های صوری داغ میشه و تازه زشتی و نژادپرستانه طرح آقایون به کنار با این نوابغ کشورمون بهتر از این نمیشه متاسفم برای خودم و مردم کشورم
شهرستانی۱۰۹۴۱۹۳۱۷:۴۸:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
همه چیز به نفع سرمایه دار است. مدنی شهردار تهران گفته بود باید آنقدر هزینه زندگی در تهران را زیاد کنیم که جمعیت تهران کم شود. وقتی سیاست های سرمایه داری لیبرالی باعث می شود پدیده خودرو خوابی در تهران شکل بگیرد. عوامل اجرائیش هم همین یقه سفیدهای به ظاهر متدین.
ناشناس۱۰۹۴۱۹۴۱۷:۵۰:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
اثری ندارد تهران پایتخت است مال همه است این فکر را از سر بیرون کنید که درآمد نفت را میبرید تهران برا خودتون خرج می کنید و بقیه را هم محروم می کنید از تهران آمدن هر جا درآمد و امکانات باشه ملت حق دارن برن مستقر بشن در قانون اساسی هم به صراحت آمده حداقل ده تا دانشگاه خوب کشور و ده ها بیمارستان و..در تهران مستقر شده تهرانی ها فرصت های شغلی شهرستان را هم اشغال کرده اند حق مردم هست که هر جا براشون راحتتره زندگی کنند
ناشناس۱۰۹۴۸۷۲۰۹:۳۸:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۲۵
اگر تهران متعلق به همه بود چه دلیلی داشت سازمان ثبت احوال در کشور داشته باشیم و برای متولدین تهران و سایر شهرها شناسنامه مجزا صادر شود؟؟بجای این فرافکنی ها بهتره برید بایستید زادگاه خودتون رو آباد کنید و تلاش کنید تا عقب ماندگی هاش جبران بشه
ناشناس۱۰۹۴۲۱۰۱۸:۰۹:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۴
بنده پیشنهاد میکنم همزمان با این طرح تردد در محله های شمالی شهر رو هم محدود کنید و یک تهران هیلز در محله های شمال شهر تهران درست کنید خیال همه راحت بشه عدالت اسلاحطلبی !
ناصری۱۰۹۴۲۱۴۱۸:۱۲:۴۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
سلام.این نوع جدا کردن یعنی تهرانی و شهرستانی فقط و فقط توهین و تبعیضه خیالی و پوچه.اولا همه حق دارن امکانات یکسان داشته باشن و رفاه. دوما مردم مازندران ساعت ها ترافیک شهری و بین شهری رو تحمل میکنن که باعثش تهرانی ها هستند.خودرو هایی که جز ترافیک آلودگی صوتی زیست محیطی چیز دیگه ای به ارمغان نمیارند.دوما این دوستان تهرانی تمام طبعیت مازندران رو از بین بردند.باید دست بکار شد و اجازه ساخت بی رویه ویلا وشهرک سازی به تهرانی ها نداد.چرا که به طمع کسب سود ساختو ساز بی رویه میکنند.طبیعتی که متعلق به آیندگان مازندران و همه مردم کشور هست.سوما کسب و کار تمام ایران رو رونق ببخشید بعد ببینید کسی حاضره شهرشو رها بکنه؟؟و چهارما.این خودرو های ورودی به تهران هستند که تهران رو سرپا نگهداشتند.برای مثال کسبه ای که از بازار تهران خرید میکنند.و یا پزشکان.مهندسان.وکلا .تکنسین ها و سایر افرادی که از شهر های دیگر باعث چرخش چرخ تهران میشوند.تعداد کمی هم که مسافر کشی میکنند محترمانه ساماندهی بشوند.چون ایرانی هستند.پس اول همه ایران رو رونق ببخشید .امکانات یکسان بدید بعدا از نتیجش لذت ببرید.
ناشناس۱۰۹۴۲۵۱۱۸:۴۳:۱۶ ۱۳۹۸/۶/۲۴
به نظرمن باید برای هر کاری جواز کسب وکار باشد وبرای تهران این جواز به سختی داده شود وماشینهای پلاک شهرستان هم که در تهران مسافر کشی می کنند جلوش گرفته شود این جمعیت زیاد تولید کار کرده در هر جا جمعیت زیاد شود کارهم ایجاد می شود چون کارها اکثرا برآورده کردن نیازهای مردم است چه امکاناتی در تهران است که در شهرستانها نیست می شود گفت گدایی ودست فروشی وساز زدن در دروخیابان ودزدی از مردم با قداره وکلاهبرداری که شاید درشهرستانها به علت آنکه مردم همدیگر را می شناسند کمتر باشد یا نباشد
ناشناس۱۰۹۴۲۸۳۱۹:۱۷:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
یه جوری‌ میگید شهرستان، انگار فقط تهران شهر است. خود تهران هم شهرستان هست. رجوع کنید به تعریف علمی شهرستان. بیشتر کسایی که ادعای تهرانی بودن دارن پدر مادرشون متولد جای دیگری هستن
ناشناس۱۰۹۴۸۷۵۰۹:۴۰:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۵
امثال ما که حتی پدربزرگ و مادربزرگمان نیز تهرانی هستند چرا باید این همه بی نظمی و شلوغی و آلودگی و گرانی ناشی از مهاجرین را تحمل کنیم؟؟آیا این تضییع حق الناس ما تهرانی های واقعی نیست
ناشناس۱۰۹۴۲۹۹۱۹:۲۸:۰۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
خدارو شکر کم کم به فکر این تهران بیچاره افتادید. تهران تبدیل به یک شهر زشت و کثیف شده شما هم سال هاست اهمیت ندادید تا کم کم داره کثیفی و آشغال و زشتی به مناطق خودتون میرسه.
ناشناس۱۰۹۴۳۳۱۱۹:۴۹:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۲۴
خلاقیتی تازه از شورای شهر اسلاح طلب برای درآمدزایی. علی برکت الله
ناشناس۱۰۹۴۳۵۰۲۰:۱۲:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
مشهد هم همين مشكل را دارد سهميه بندي شود
ناشناس۱۰۹۴۳۷۱۲۰:۳۳:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
فقط مسئولین نشستن فکر میکنن چطوری میشه پول از مردم در بیارن
ناشناس۱۰۹۴۴۸۱۲۲:۲۲:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۲۴
..این طرز تفکر برای پایتخت یک کشور چند قومیتی با این تعدد شهرستان ها یک ایده ی بی خردانه است و چیزی در حد تجزیه طلبی.اگر در مدیریت ترافیک سوادی ندارید و سامان دهی مسافرکشان برایتان سخت است و مشکل را در تردد خودروها می دانید در حقیقت به یک ملت توهین کرده آید. تهران ترکیبی از شهرستانی هایی است که به تهران مهاجرت و خودروی پلاک تهران گرفته اند .راست می گویید بررسی کنید پلاک تهرانی های که به شهرستان های خود تردد می کنند تا دریابید پلاک ملاک نیست.اجداد شهرستانی م در تهران دفن هستند و خود در شهرستان و پلاک شهرستان و تردد به خانه پدری تهران.بارها شده است راننده ای با پلاک تهران به تصور یک راننده شهرستانی برای بنده خط ونشان کشیده که رانندگی یادم بدهد در حالیکه 25 سال است در تهران و شهرستان می رانم. همین الانش هم طرح 15 روز تردد زوج و فرد را تبعیض می دانم و مشکل تردد.تهرانی را متمایز کردن بر می گردد به تفکر اقلیت جمعیت تهرانی اصیل که شهرستانی را پشت کوهی و دهاتی می داند و فکر کرده تهران میراث پدری شان است و اگر جد مشترک آفریقایی همه انسان ها را نشناسد باور کرده تافته جدا بافته است.طرح 15 روز رانندگی زوج و فرد و طرح مورد بحث توهین به یک ملت است
حسین۱۰۹۴۵۰۶۲۲:۵۳:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۲۴
ننگ خدا بر کسانی باد که دوست دارند توی کشور دوگانگی بین مردم ایجاد کنند
سید۱۰۹۴۵۱۶۲۳:۱۲:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۴
خود این مثلا مسئولان از کدام دهات اومدن حالا خودشون رو تهرانی قلمداد میکنن
ناشناس۱۰۹۴۵۸۳۰۰:۴۶:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۵
از ی.. آباد
ناشناس۱۰۹۴۵۵۹۰۰:۲۳:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
این تصمیم میتونه زمینه بدی برای کشور بشه
ناشناس۱۰۹۴۶۰۴۰۱:۱۳:۳۵ ۱۳۹۸/۶/۲۵
ایده های .. کار ایجاد کنید مراکز اداری خارج از تهران ایجاد کنید کسی مرض ندارد تهران بیاید گاها برخی از لحاظ عقلی ..
ناشناس۱۰۹۴۶۱۸۰۱:۳۰:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۲۵
برای حل معضل ترافیک تهران عوارضی کرج دوباره باید راه بیافتد بخش زیادی از ترددها برای پلاک البرز است این شهر استان هم شد ولی عملا خوابگاه کارگران و کارمندان تهران است اگر صبح اتوبان کرج را رصد کنید میبینید چه حجم خودرویی از کرج وارد تهران میشود و اغلب هم مسافرکش هستند تهران کرج و بلعکس مترو دارد با گرفتن عوارضی باید ورود خودرو از کرج محدود بشود با این کار حداقل 20 تا 30 درصد کاهش ترافیک خواهیم داشت
ناشناس۱۰۹۴۶۵۴۰۳:۳۰:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۵
این مشکلات ریشه در کم بودن قیمت بنزین دارد قیمت بنزین را به قیمت جهانی عرضه کنید این مشکل هم حل میشه
پوریا۱۰۹۴۶۹۵۰۷:۱۵:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۲۵
اگر دوستان زحمت میکشیدن و همه ی کارخونه هارو درشو تخته نمیکردن الان طرف تو شهر خودش داشت کار میکرد.
ناشناس۱۰۹۴۷۱۲۰۷:۴۴:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۵
تردد غیر تهرانی ها در پایتخت با خودرو شخصی یا باید ممنوع شود یا محدود به چند روز در هر ماه. تهران را به فنا کشیده اند مخصوصا راننده ها که برای کار می آیند
ناشناس۱۰۹۴۷۳۵۰۸:۱۲:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۲۵
والا تو مشهد هم طرح ترافیک برای پلاک های مشهدی هست. پلاک های غیر مشهدی از طرح ترافیک معافند. ولی خب تهرانی ها اشرف مخلوقاتند دیگه باید نهایت رفاه و آسایش و آرامش رو براشون مهیا کرد.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. رئیس مجلس خواستار پیگیری انتصابات غیرقانونی در دولت شد

  2. همه نفوذی اند غیر از ما !

  3. فرصت ترامپ برای ایران !

  4. تجمعاتی که سراسر ضرر است/ حمله آخوندی به قرارداد راهبردی ایران و روسیه/ لزوم همگرایی میانه‌روها

  5. پزشکیان یک پست دیگر به ظریف داد

  6. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: هاشمی رابطه با آمریکا را ضروری می‌دانست/ همکاری ایران و روسیه به نفع مردم دو کشور است/ مقابله به مثل با اسرائیل، عاقلانه‌ترین کار است

  7. پزشکیان پوپولیست نیست/ ظریف نباید با جلیلی وارد چالش می‌شد/ بازگشت بابک زنجانی؟!

  8. سخنانی که فقط به نگرانی مردم دامن می‌زند

  9. رئیس‌الوزرای افغانستان: دستور داده‌ایم آب هیرمند به سوی ایران روانه شود/ برادران ایرانی‌مان را از آب محروم نمی‌کنیم

  10. آیا حضور سگ‌ در پارک‌ها برای شما اذیت‌‌کننده است؟!

  11. دکتر زرشناس: آقایان مسئول، آقایان اقتصاددان، چرا انقدر صبح تا شب دروغ می‌گویید؟

  12. تذکر قالیباف به ظریف؛ کارگزاران نظام مراقب حرف‌های خود باشند

  13. توصیف تند کیهان از سخنان ظریف در داووس؛ آفتابه نداره!

  14. معمای ارز در ایران و ۲ سوال راهبردی

  15. ثابتی: مساله شخص ظریف و چند نفر خاص نیستند، این مساله بخشی از پروژه نفوذ است

  16. پیوستن به FATF ضرورت اجتناب‌ناپذیر/ مخالفان از نظر شغلی و مالی تامین هستند

  17. دو طرف پرونده کرسنت آقایان زنگنه و جلیلی نیستند/ بازی‌های رسانه‌ای برای کم کردن فشار از روی متهم اصلی است

  18. پزشکیان دور بعد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نخواهد شد

  19. نظرخواهی فرهنگستان زبان از مردم برای معادل واژه «bio»

  20. راز پشت پرده آمار نادرست وزارت بهداشت

  21. احساس جعلی به وطن واقعی!

  22. ترامپ:‌ می‌توان با ایران به توافق رسید/ با رهبر کره شمالی دیدار می‌کنم

  23. واقعاً ساواک، ظریف را به آمریکا فرستاد؟/ دفاع واعظی از حضور آقازاده‌ها در دولت/ ملاقاتی که دردسر ساز شد

  24. خصوصی سازی دولا دولا نمی شود !

  25. وزارت اطلاعات تابعیت مضاعف فرزندان ظریف را تایید کرد

آخرین عناوین