بررسی موتورسیکلت کویر موتور S۲

گزارش بازرگانی،   4000819102

نمی‌توان از تأثیر عمیق هوندا کلیک بر سایر موتورسیکلت‌ها چشم‌پوشی کرد. یکی از بهترین مثال‌ها همین S2 از شرکت کویر است. محصولی که همان چاشنی طراحی را با قیمتی پایین‌تر فراهم کرده است.

اگر اخبار موتورسیکلت را دنبال کرده باشید، می‌دانید که عرضه موتورسیکلت‌های وارداتی دو روی یک سکه جنجالی بوده است. در یک روی ماجرا شاهد استقبال گسترده خریداران متمول بودیم که در بین محصولات مونتاژی گزینه خاصی پیدا نمی‌کردند، ولی آن روی دیگر شاهد جذاب‌تر شدن محصولات نه‌چندان نام‌آشنا بودیم. علت این پدیده افزایش قیمت وارداتی‌ها به دلیل نوسان ارزی بوده است.

در این میان شانس با مدل‌هایی همراه بوده است که سعی داشته‌اند به نوعی خود را شبیه نسخه‌های وارداتی کنند. شرکت کویر موتور با مدل S2 چنین هدفی را دنبال می‌کرده است و به نظر می‌رسد در این زمینه نیز توفیقی پیدا کرده و به گزینه‌های اصلی خرید موتورسیکلت بدل شده است.

بررسی طراحی کویر S2

نیازی به کارشناسی دقیقی نیست. موتورسیکلت کویر S2 عمیقاً از هوندا کلیک وام گرفته است. این را می‌شود به خوبی از روی بارزترین ویژگی بصری آن یعنی چراغ‌های جلویی‌اش هم فهمید. اگرچه شرکت سازنده با تغییراتی در سایز و برش زوایا قصد داشته شباهت صد در صدی را برطرف کند ولی کدام بیننده‌ای است که نگوید بین این دو مدل رابطه‌ای برقرار نیست.

حتی اگر رقیب ژاپنی را الگوی خاص این محصول قلمداد کنیم، باز هم شاهد ریزه‌کاری‌های خاصی از S2 هستیم. یکی از چیزهایی که درمورد این موتورسیکلت نظر مشتریان را جلب کرده، تنوع بالای رنگ‌بندی آن است. تفاوت رنگی شاسی، زین و حتی رینگ‌ها باعث شده حس تازگی در این اسکوتر موج بزند. جلوی پای راکب علاوه بر محفظه قرار دادن وسایل، یک پورت کوچک USB برای شارژ موبایل نیز دیده می‌شود. شاید خاص‌ترین جلوه بصری کویر S2 بخش دیجیتالی آمپر آن باشد. جایی که میزان سوخت، سرعت و ساعت نیز به نمایش درمی‌آید.

بررسی مشخصات فنی کویر S2

همانطور که انتظار می‌رفت این اسکوتر مجهز به یک پیشرانه 150 سی‌سی تک سیلندر تک میل‌سوپاپه (فناوری SOHC) است. قدرت آن کمی بیشتر از 9 اسب‌بخار است، که عملاً فاصله‌ای طولانی با کلیک دارد. استفاده از گیربکس CVT اتوماتیک یکی از بهترین خبرها برای خریدار کویر S2 است. اگرچه کلاچ خشک آن مشتریان را از پروسه‌های طاقت‌فرسای تعمیر و نگهداری رها کرده ولی روغن موتور پیشنهادی 10W-30، نشان می‌دهد که چه پیشرانه حساسی دارد. سیستم برق کویر S2 را باید یکی از نقاط قوت آن به حساب آورد. جایی که به لطف حضور یک باتری 12 ولتی 6 آمپر شاهد نوردهی بالا و البته استارت‌های قدرتمندی هستیم.

شرکت سازنده عمیقاً در تلاش بوده با بهترین کیفیت سواری را برای این محصول به ارمغان بیاورد. به همین دلیل است که در سیستم تعلیق جلوی آن ساختار جفت بازو با فنر مارپیچی و دو منظوره هیدرولیک و در محور عقب ساختار دو منظوره، با تنظیم کشش اولیه در 4 حالت دیده می‌شود. ترمز دیسکی 200 میلی‌متری برای چرخ جلو و ترمز کاسه‌ای برای چرخ عقب پایداری قابل قبولی از این اسکوتر به نمایش می‌گذارد.

استفاده از تایرهای 14 اینچی اگر ایراد بزرگی محسوب نمی‌شوند، ولی مشتری جوان آن انتظار داشت که سایزی بزرگ‌تر را مشاهده می‌کرد. طول، عرض و ارتفاع 1945، 680 و 1060 میلی‌متری کویر S2 نشان می‌دهد که با یک اسکوتر سایز متوسط شهری روبرو هستیم. برای این موتورسیکلت یک باک 4 لیتری در نظر گرفته شده است که بدون احتساب بنزین موجود در آن باعث می‌شود وزن موتور به بیش از 100 کیلوگرم برسد.

بررسی آپشن‌ها و امکانات کویر S2

ایده استفاده از رنگ برنجی روی رینگ‌های سبک آلومینیومی ترکیب چشم‌نوازی است که اغلب در چنین محصولاتی نمی‌بینیم. اگرچه انتخاب روکش صندلی مقدور نیست، ولی مطمئن باشید که جنس زین به اندازه کفایت نظر شما را جلب می‌کند. تمام سیستم نورپردازی کویر S2 به صورت LED هستند، که علاوه بر جلوه چشم‌نواز، پرتاب نور بسیار خوبی را در نیز شب‌ها فراهم می‌کند. یکی از آپشن‌های کاربردی این موتورسیکلت با اینکه نباید از دید مشتری مدرن امروزی تازگی داشته باشد، سیستم استارت دکمه‌ای است. البته لازم به ذکر است که در بازار نسخه‌های سوئیچی نیز موجود هستند. نمایشگر دیجیتال روی کنسول، تفاوت بزرگ کویر S2 و هوندا کلیک است. فضای قسمت بار در زیر صندلی نیز به مراتب بیشتر از رقبای هم‌کلاس به چشم می‌آید.

نگاهی به وضعیت بازار کویر موتور S2

تردیدی نیست که اغلب مشتریان این محصول را با رقیب ژاپنی‌اش هوندا کلیک مقایسه می‌کنند ولی نکته اینجاست که کویر S2 به دلیل مونتاژی بودن قیمتی به مراتب پایین‌تر از کلیک دارد. از سوی دیگر کویر موتور شرایط مناسبی را برای فروش این خودرو در نظر گرفته است؛ مانند فروش اقساطی موتورسیکلت با اقساط ۱۴ ماهه، بدون کارمزد. به این صورت که ۲۵ درصد نقد، مابقی طی ۱۴ فقره چک. اگر شما هم جزء آن دسته از مشتریان هستید که علاقه خاصی به هوندا کلیک دارند ولی از پس هزینه بالای برنمی‌آیند، S2 گزینه ایده‌آل است.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. وعده های الجولانی تو خالی بود؛ آتش‌ زدن نمادهای مذهبی در سوریه

  2. چرا مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمی کند؟!

  3. آقایان، وقت کردید به مشکلات مردم هم فکر کنید!

  4. چرا به مردم نمی گوئیم! 

  5. چه کسی ماجرای قطعی برق را درست روایت می‌کند؟!

  6. عصبانیت شدید علم الهدی از عدم ابلاغ قانون عفاف و حجاب/دولت برای راضی کردن مردم در بحث ناترازی ها، بی حجابی را آزاد کرد!

  7. کالبدشکافی شایعه استعفای پزشکیان/ ماموریت چینی برای لاریجانی؟

  8. دفاع همتی از گران‌شدن دلار/ چراغ سبز آقای وزیر به تورم؟

  9. مخاطبان‌مان را فراری ندهیم !

  10. زنگ هشدار اتباع غیرمجاز/ فعالیت شاخه افغانستانی تروریست‌های تحریرالشام در نزدیکی مرزهای ایران

  11. خداحافظی مردم با گوشت؟!

  12. توضیح فرزند پزشکیان درباره نقش خود در عزل و نصب‌ها

  13. وقتی افسار قیمت ها از دست دولت در می رود!

  14. استقبال از موضع اخیر قالیباف/ سهم‌خواهی‌ها صدای پسر رئیس‌جمهور را درآورد

  15. نشاطی که نباید از دانشگاه دریغ شود

  16. نکنید آقایان، نکنید!

  17. مردم دو درجه کمتر، دولت ۱۰ درجه!

  18. نامه کمیسیون امنیت ملی به دیوان عدالت اداری درباره ابطال حکم انتصاب ظریف

  19. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: تیم اقتصادی آقای پزشکیان حتی الفبای اقتصاد را هم بلد نیست/ مسئله حجاب برجسته می‌‎شود تا مردم سراغ مطالبات مهم نروند

  20.  کاسبان تسلیم و شلیک به اصلِ مذاکره در رسانه‌های اصلاح‌طلب

  21. گزافه‌گویی وزیر خارجه جولانی علیه ایران

  22. توجه به زبان بدن در فضای بین المللی/ سقوط آزاد مهدی نصیری/ جهانگیری: اژه‌ای پای کار رفع حصر است

  23. یک ادعا درباره نقش زنگنه در ناترازی انرژی/ برسد به دست خانم سخنگوی دولت/ مذاکره می‌ کنیم اما با عزت

  24. اولین دیدار رسمی مقامات آمریکا با الجولانی

  25. کنایه سنگین ربیعی به مخالفان رفع فیلترینگ

آخرین عناوین