مراحل راه اندازی باغ بادام در مناطق سردسیر چگونه است؟

گزارش بازرگانی،   4010419034

خرید نهال بادام از ارقام مناسب پربازده و باکیفیت، اولین گام برای راه اندازی باغ در مناطق سردسیر است. به طور طبیعی، درختان بادام بومی مناطق گرم و خشک هستند؛ گیاهان گلدارمحسوب می شوند و بسته به نوع ارقام بادام، از یک تا پنج سال پس از کاشت به باردهی می رسد. به همین دلیل است که برای احداث باغ بادام در مناطق کوهستانی و سردسیر و مکان هایی که برف و یخبندان اتفاق می افتد، انتخاب بهترین ارقام بادام از هر چیز دیگری مهمتر است.

 

بادام یکی از انواع خوشمزه آجیل به شمار می رود که ارزش غذایی قابل توجهی دارد. کشت و کار بادام در باغ ها تاریخچه ای شنیدنی دارد. مطالعات و یافته های تاریخی نشان داده اند که قدمت پرورش درختان بادام به حدود ۴ هزار سال قبل از میلاد باز می گردد.

بادام، بومی آسیای مرکزی و جنوب غربی است. انواع بادام از ارقام مختلف در فرهنگ ها و ادیان جهان جایگاه خاصی دارد تا اندازه ای که در برخی کتب مقدس درباره بادام، اعداد و شکوفه های درخت بادام بسیار صحبت شده است.

امروزه مصرف مغز بادام در تهیه انواع کیک، شیرینی، دسر و حتی غذاها متداول است. تقاضا برای خرید انواع بادام و مغز بادام در بازارهای جهانی رو به افزایش می باشد، بنابراین انتظار می رود خرید نهال بادام و احداث باغ در مناطق سردسیر، ایده درآمدزا و پرسود باشد.

 باغدارانی که در استان های سردسیر از جمله زنجان یا خراسان شمالی و خراسان جنوبی زندگی می کنند و ارتفاع آن جا از سطح دریا بیشتر از ۱۴۰۰ متر است، به راحتی می توانند با خرید انواع بهترین ارقام نهال بادام به سودآوری برسند.

اگر شرایط رشد نهال های بادام را فراهم کنید و دستورات مراقبت از آنها را به خوبی اجرا نمایید، به شما اطمینان می دهیم که در دوران محصول دهی درختان بادام، درآمد میلیاردی خواهید داشت! حتی می توانید بادام های مرغوب را به بخش صادرات به کشورهای مختلف ارسال نمایید.

خرید و فروش نهال بادام عمده

بهترین نهال بادام برای مناطق سردسیر چیست؟

نهال بادام مامایی

اولین و بهترین گزینه برای خرید نهال بادام ویژه مناطق سردسیر، نهال بادام مامایی است. این ارقام بادام را جزو نهال بادام اصلاح شده، خوشه ای و پربازده دسته بندی می کنند. نهال بادام مامایی از ارقام دیرگل به شمار می‌رود که در برابر سرمای زمستانه و یخبندان مقاومت بالایی دارد. عمر اقتصادی نهال بادام مامایی، حداکثر ۴۵ سال است و از اولین سال پس از کاشت به باردهی می رسد. این نهال های بادام را باید در ارتفاعات خاصی از سطح دریا بکارید که در آنجا سرما حکمفرما است.

پس از کاشت نهال بادام مامایی در باغ باید بازرسی دوره ای انجام دهید که مطمئن شوید درختان باغ به عفونت های قارچی مبتلا نشده اند. اگر تمام شرایط را برای نگهداری از این نهال ها فراهم ‌سازید، در هر هکتار حداکثر ۴ تن میوه مرغوب برداشت خواهید کرد. اگر به دنبال خرید نهال بادام زودبازده هستید و به سودآوری بیشتری فکر می‌کنید و منطقه شما در اقلیم سردسیر قرار دارد، نهال بادام مامایی، بهترین انتخاب است.

نهال بادام آذر

خرید بهترین ارقام نهال بادام پیوندی

دومین پیشنهاد که برای خرید نهال بادام به شما ارائه می دهیم نهال بادام آذر نام دارد. این نهال ها از ارقام دیرگل و پر بازده هستند و جزو نهال بادام خوشه ای و نهال بادام اصلاح شده قرار می گیرند. در اقلیم سردسیر و با رطوبت کمتر، کاشت نهال بادام آذر انتخاب مقرون به صرفه ای است. عمر اقتصادی این ارقام نهال بادام ۳۵ تا ۴۵ سال گزارش شده است. مناطقی که حداقل ارتفاع از سطح دریا ۴۰۰ متر دارند، برای کاشت این نهال مناسب هستند.

فراموش نکنید که پس از کاشت نهال بادام آذر در یک منطقه سردسیری حتماً آفت های گیاهی را چک کنید. متداول ترین بیماری ها و آفت های نهال بادام مامایی شامل بیماری لکه آجری برگ درخت، آفت زنبور مغزخوار، آفت سرشاخه خوار و بیماری شانکر باکتریایی می باشد.

در صورتی که از درختان بادام مامایی به خوبی مراقبت کنید، در هر هکتار، 4 تن بادام باکیفیت برای شما حاصل می گردد. بلوغ این درختان پر بار در هفتمین سال پس از کاشت است.

نهال بادام فرانیس

خرید نهال بادام فرانیس از ارقام دیرگل، خوشه ای و اصلاح شده، سومین گزینه برای راه اندازی باغ بادام در مناطق سردسیر محسوب می شود. این نوع نهال های بادام در برابر سرمای بهاره مقاوم هستند و مغز درشت و خوشمزه دارند. 

عمر اقتصادی نهال بادام فرانیس، ۳۵ تا ۴۵ سال است. اگر این نوع نهال های بادام را بخرید، حداکثر باردهی را برای شما تولید می کنند و از فروش محصولات می توانید درآمد میلیاردی داشته باشید. در مناطقی که آب و هوای سرد و خشک حاکم است، نهال های بادام فرانیس، بهترین باردهی را خواهند داشت.

قیمت نهال بادام دیرگل چقدر است؟

قیمت نهال بادام پیوندی خوشه ای

قیمت نهال بادام دیرگل دومین عاملی است که باید هنگام خرید نهال بادام درباره آن پرس و جو کنید. پس از آنکه بهترین ارقام نهال بادام دیرگل، ویژه مناطق سردسیر را انتخاب کردید، با یک نهالستان معتبر تماس بگیرید تا درباره قیمت روز نهال بادام، شما را راهنمایی کنند.

قیمت نهال بادام فرانیس، نهال بادام آذر، قیمت نهال بادام تونو، قیمت نهال بادام مامایی و سایر ارقام موجود، بسته به ویژگی‌ها و حجم درخواستی باغدار متفاوت است.

خرید عمده نهال بادام همیشه راهکاری مقرون به صرفه می باشد. برخی از نهال های بادام باید همراه اول قائم گرده افشان خریداری شوند، بنابراین نیاز دارید که دقیقاً حساب کنید چند عدد نهال بادام اصلی باید بخرید و چند رقم گرده افشان نیاز دارید. 

قیمت روز نهال بادام اصلاح شده و قیمت خرید نهال بادام خوشه ای درفصل پرتقاضا، یعنی اواخر تابستان، دقیق تر ارائه می شود؛ چرا که بهترین زمان خرید نهال های بادام، شهریور ماه است. چه بسا که اکثر نهالستان های کشور پیش فروش نهال بادام را در همین زمان اعلام می‌کنند.

راه اندازی باغ بادام برای باغدارانی که در شهرهای سردسیری زندگی می کنند، مقرون به صرفه و البته بسیار سودآور است. کافیست یکی از نهال های بادام ویژه آب و هوای کوهستانی و سردسیر را بخرید و باغ خود را راه اندازی کنید. مشاوره با کارشناسان نهالستان کشور به شما کمک می کند روش کاشت نهال در باغ، مراقبت از نهال ها و سایر اقدامات را به خوبی انجام دهید.

خرید نهال بادام عمده از نهالستان پالیز

نهالستان پالیز، بزرگترین مرجع تولید و پرورش انواع نهال بادام، نهال گردو و نهال میوه است که در استان آذربایجان غربی فعالیت می کند. نهال های با کیفیت بادام برای تمام شرایط آب و هوایی در این نهالستان موجود هستند. در هر شرایطی که بخواهید باغ بادام راه اندازی کنید، کارشناسان پالیز نهال، آماده ارائه خدمات مشاوره خرید، قیمت گذاری دقیق و مشاوره کاشت و مراقبت از نهال ها به شما هستند.

می توانید از هر شهر ایران، نهال بادام را به صورت عمده از نهالستان پالیز سفارش دهید. نهال ها طبق روش های اصولی و استاندارد تا محل مورد نظر شما حمل می شوند. نهال بادام را با تضمین کیفیت و قیمت عالی همین حالا سفارش دهید.

برای خرید عمده نهال بادام و ثبت سفارش می توانید به وبسایت نهالستان پالیز به آدرس https://www.paliznahal.ir مراجعه نمایید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز  ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ – ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

آدرس دفتر: آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۱۷ شهریور، نرسیده به تقاطع خیابان شهدا، شرکت پالیز

آدرس گلخانه: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبان ولایت

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. دست یابی سپاه به فناوری های جدید و اعلام نشده برای پاسخ به اسراییل

  2. مقایسه قدرت نظامی ایران با رژیم صهیونیستی

  3. اصلاح قانون برای نجات ظریف؟!

  4. بازنگری در دکترین نظامی ایران؟

  5. ۲ پیام شگفتانه بزرگ ایران

  6. ادعای دوباره امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی

  7. این بزک کرده‌ها! ...

  8. میراث رئیسی برای تقابل امروز ما با اسرائیل 

  9. قدرتمندین سلاح ما در برابر اسرائیل

  10. حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم/ سپاه پاسداران: قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم

  11. زبان فارسی،ذهن عبری!

  12. خبر مهم وزیر کشور از اخراج مهاجران غیرقانونی /تمام منابع و یارانه‌های کشور صرف اتباع می‌شود

  13. سهم هر ایرانی در موشک‌باران اسرائیل ۴۴ هزار تومان!

  14. آنچه اسرائیل درباره خود نمی گوید!

  15. اسرائیل در موقعیت ارّه !

  16. مستندات قانونی پاسخ موشکی ایران به تجاوز اسرائیل

  17. چشم دیدن ایرانی قوی را ندارند !

  18. پاسخ عراقچی به سوال خبرنگار که در شرایط جنگی نترسیدید به لبنان بیایید؟

  19. نتانیاهو: هدف بزرگترین حمله قرار گرفتیم، پاسخ خواهیم داد

  20. روایت عراقچی از حضور در قطر و خداقوت به تیزپروازان ارتش

  21. ستیز با فرهنگ شهادت؟!

  22. سالگرد طوفانی که اسراییل را در نوردید

  23. «نشان فتح» بر سینه سردار

  24. واکنش آمریکا به حمله موشکی ایران به اسرائیل

  25. ادعای آکسیوس درباره طرح تل‌آویو برای پاسخ به عملیات ایران

آخرین عناوین