درگذشت مهسا و لزوم آسیب شناسی گشت ارشاد

سعید کریمی، ( عضو هیات علمی دانشگاه )،   4010627003 ۱۶۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

درباره اتفاقی که طی چند روز اخیر فضای کشور را تحت تاثیر خود قرار داده ( بازداشت ، آسیب ، بستری و فاجعه درگذشت خانم مهسا امینی) روایت های زیادی مطرح شده است. ابتدا باید گفت این اتفاق و درگذشت آن مرحومه به شدت اسفناک بوده و نیاز به بررسی دقیق از جوانب مختلف توسط کارشناسان امر دارد ، بنده به دلیل رشته تخصصی و تجربه کار در بیمارستان علت درگذشت مرحومه مغفوره خانم امینی را از شش حالت ذیل خارج نمی دانم
۱ - مرگ ناگهانی بدون هیچ دلیل بیرونی
۲ - مرگ ناگهانی بر اثر بیماری زمینه ای بدون هیچ دلیل بیرونی 
۳ - مرگ ناگهانی به دلیل استرس و اضطراب ناشی از شرایط بیرونی ( نداشتن تجربه بازداشت ، تحقیر ناشی از بازداشت ، برخورد همراه با ارعاب یا توهین بازداشت کنندگان و ... )
۴ - مرگ ناگهانی بر اثر بیماری زمینه ای به دلیل استرس و اضطراب ناشی از شرایط بیرونی ( نداشتن تجربه بازداشت ، تحقیر ناشی از بازداشت ، برخورد همراه با ارعاب یا توهین بازداشت کنندگان و .... )
۵ - مرگ ناشی از ضربه به سر یا ناحیه دیگری از بدن که اثرات آن می تواند دقایقی پس از اتفاق بروز نماید 
۶ - مرگ ناشی از ضربه به سر یا ناحیه دیگری از بدن که اثرات آن می تواند دقایقی پس از اتفاق بروز نماید ( که اگر بیمار بیماری زمینه ای داشته باشد امکان مرگ بیشتر می باشد )
از آنجا که احتمال مرگ بر اساس بندهای ۱ و ۲ بسیار کم می باشدو احتمال بندهای ۳ یا ۴ یا ۵ و یا ۶ در بروز مرگ مرحومه بیشتر است ، به نظر می رسد مقوله گشت ارشاد نیاز به بررسی ، تامل و آسیب شناسی عالمانه دارد که در ذیل بیشتر توضیح می دهم

بنده با گشت ارشاد موافقم دلیل اصلی آن نیز آن است که هر گونه اجتماعی ( خانواده ، محل کار ، محل تحصیل ، ورزشگاه ، مترو ، اتوبوس ، خیابان و ... ) نیاز به چهارچوب هایی دارد که حقوق اعضای آن جامعه بر اساس آن حفظ شود  و رعایت آن چهارچوب ها الزامی است و بالطبع نیاز به مأمورانی دارد که نظارت بر رعایت آن چهارچوب ها بنمایند و لیکن با توجه به تامل بنده در موضوع مورد بحث به نظر می رسد که رعایت موارد ذیل در گشت ارشاد لازم است
الف - آسیب شناسی عالمانه گشت ارشاد توسط مجریان ، نمایندگان مردم و علمای مرتبط با موضوع
ب - تدوین دقیق دستورالعمل های مرتبط ( از منظر مصادیق ، شیوه برخورد و احیانا مجازات و ... ) و اطلاع رسانی شفاف دستورالعمل های تدوین شده به آحاد مردم
ج - ضابطین این مقوله حتما بایستی از لحاظ جمیع جهات شایسته این جایگاه باشند ( تسلط کامل به دستورالعمل های مرتبط داشته باشند  ، تحصیل کرده علوم مرتبط ( روانشناسی ، جامعه شناسی ، مردم شناسی ، انسان شناسی و ....) باشند ، تعهد حرفه ایی داشته باشند ، صبور باشند ، حتما متاهل بوده و حتما دارای فرزند بالای هجده سال باشند و احیانا موارد دیگر )

امید آن که با پیگیری مجدانه دولت ، مجلس و قوه قضائیه و نیروی انتظامی ضمن مشخص  شدن قصور یا تقصیر احتمالی ، با مقصرین برخورد لازم انجام پذیرفته و با آسیب شناسی مقوله گشت ارشاد شاهد اتفاقاتی از این دست در آینده نباشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۶۵۵۶۸۲۰۹:۲۹:۳۵ ۱۴۰۱/۶/۲۷
متاسفم برای مرگ مهسا. رسیدگی خواست همه مردم است. نه پایمال کردن حق او خواست ماست نه قضاوت احساسی
ناشناس۲۶۵۵۷۸۰۱۰:۵۵:۴۹ ۱۴۰۱/۶/۲۷
هر روز در کار و زندگی جاری مردم، هر طور قانون جلوی چشم میلیون‌ها نفر لگد مال شود، طوری نیست! اما، فقط به پوشش بانوان که می‌رسند به یاد ضوابط قانونی در جمهوری اسلامی می‌افتند!
ناشناس۲۶۵۶۲۲۵۱۴:۳۲:۴۲ ۱۴۰۱/۶/۲۷
هر روز در روز روشن دارند بی حجابی و بد پوشش زنان می بینند ولی نه برخوردی و نه تذکری ولی تا چند مورد گرفته شود فیلم و غش و سکته آن در بوق و کرنا می کنند!
ناشناس۲۶۵۶۲۷۰۱۵:۰۸:۵۴ ۱۴۰۱/۶/۲۷
اگه این خانم ، خواهر یا دختر خودت هم بود این نظر را میذاشتی؟
ناشناس۲۶۵۶۶۸۰۲۳:۴۸:۳۲ ۱۴۰۱/۶/۲۷
بحث سر گشت ارشاد نیست و بلکه باید دید چرا ایشان فوت کرد
ناشناس۲۶۵۶۲۶۱۱۵:۰۰:۳۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
احسنت حرف حق و درست
ناشناس۲۶۵۵۷۹۱۱۱:۰۰:۰۰ ۱۴۰۱/۶/۲۷
هیچ اتفاق خاصی و پایمال شده رخ نداده وقتی کسی کاری با او نداشته
ناشناس۲۶۵۶۱۰۲۱۳:۳۶:۲۶ ۱۴۰۱/۶/۲۷
بله دو طفل مسلم هم کسی کاری بهش نداشته خودشون ترسیدن و از ترس فوت کردن و ملت بی خود براشون عزا داری می کنند. همین که بازداشت کسی اون قدر براش سخت هست که از شدت ناراحتی این اتفاق براش می افتد یعنی بازداشتش اشتباه بوده.
ح.م۲۶۵۶۱۱۵۱۳:۴۲:۰۹ ۱۴۰۱/۶/۲۷
اگر دختر خودتان بود به همین سادگی از کنارش می گذشتید؟
ناشناس۲۶۵۶۲۷۱۱۵:۰۸:۵۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
اگر مامور تخلف کرده باشد شکایت می شود ولی این مورد فعلی برای تخریب پلیس و نظام ایجاد شده وقتی مامور کار خلاف قانون نکرده
ناشناس۲۶۵۶۱۸۱۱۴:۱۳:۵۴ ۱۴۰۱/۶/۲۷
یعنی میفرمایید او خودش به وزرا مراجعه کرده ؟!
ناشناس۲۶۵۵۸۰۲۱۱:۰۶:۲۴ ۱۴۰۱/۶/۲۷
حجاب داخلی 100 برابر از حجاب ظاهری مهمتر است. وجود این حجم از فساد در مملکت ناشی ازسالهای مدید پرداختن صرف به ظاهر و فراموش کردن درون و طینت افراد است.
ناشناس۲۶۵۵۸۰۵۱۱:۰۷:۰۵ ۱۴۰۱/۶/۲۷
چرا جنازه را اول به تبریز فرستادند؟
ناشناس۲۶۵۶۰۰۶۱۳:۰۱:۰۴ ۱۴۰۱/۶/۲۷
لطف دقیق بگو چه حقی از او گرفته شده و چه برخوردی با او شده
ناشناس۲۶۵۶۱۸۵۱۴:۱۴:۳۵ ۱۴۰۱/۶/۲۷
حق حیات آزادانه
ناشناس۲۶۵۶۲۹۴۱۵:۲۴:۵۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
خدا نخواست ازادانه!
ناشناس۲۶۵۶۲۹۷۱۵:۳۲:۵۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
آزادی مطلق، معنا ندارد بلکه آزادی حد و مرز دارد که آن را قانون تعیین کرده
ناشناس۲۶۵۶۸۴۴۰۸:۴۰:۰۴ ۱۴۰۱/۶/۲۸
چیزی که شما میفرمایید نامش آزادی نیست .
ناشناس۲۶۵۶۵۰۷۱۹:۳۶:۴۱ ۱۴۰۱/۶/۲۷
آزادی با فحشا فرق دازه
ناشناس۲۶۵۷۰۵۴۱۱:۲۴:۲۹ ۱۴۰۱/۶/۲۸
چرا تا اسم آزادی می آید به این موارد فکر میکنید ؟ فحشا چه ربطی به پوشش دارد . فحشا چه ربطی به ازادی عقیده دارد ، فحشا اصلا چه ارتباطی به آزادگی انسان دارد ؟ فحشا در اثر فقر و فشار روانی ممکن است بوجود بیاید . در هر صورت چه شما بخواهید و چه نخواهید انسان آزاد آفریده شده است .
ناشناس۲۶۵۶۴۳۴۱۸:۰۰:۱۱ ۱۴۰۱/۶/۲۷
حق زندگی !
ناشناس۲۶۵۵۶۸۶۰۹:۳۰:۰۲ ۱۴۰۱/۶/۲۷
همانطور که مدیریت اقتصادی با دستور و اجبار و تهدید راه به جایی نمی برد، مدیریت فرهنگی، عقیدتی و دینی نیز با دستور و زور و اجبار ره به جایی نخواهد برد. دوران این نوع مدیریت ها قرنها است که به سر آمده است.
ناشناس۲۶۵۵۸۲۰۱۱:۱۴:۲۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
پس کلا پلیس تعطیل شود چون دزد و اختلاس گر و بزهکاری ها تمام نمی شود و با زور پایان نمی یابد! کسی دنبال عوض کردن عقیده نیست بلکه رفتار اجتماعی باید چارچوب قانونی داشته باشد
ناشناس۲۶۵۶۱۲۶۱۳:۴۴:۲۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
از سالیان دراز که نیروی انتظامی اهمیتی به اجرای قانون عفاف و حجاب نداد باعث وضع اسفبار فعلی هستیم که الان دودش به چشم نیروی انتظامی رفت الا ایهال این حادثه دلیل این نمیشود که بخواهند سو استفاده کنند و بی حجاب ها هنجار شکنی نمایند
ناشناس۲۶۵۶۱۳۱۱۳:۴۵:۰۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
کلا پلیس تعطیل شود وقتی فاجعه در موارد مختلف و بخش های مختلف کم نشده و بیشتر شده؟ البته با تفکر شما!
ناشناس۲۶۵۵۶۸۸۰۹:۳۰:۲۴ ۱۴۰۱/۶/۲۷
فرصت طلبی رسانه هایی مانند بی بی سی و... من رو عصبانی تر میکنه. به شماها چه؟
ناشناس۲۶۵۵۷۹۴۱۱:۰۲:۲۰ ۱۴۰۱/۶/۲۷
جورج فلوید تو آمریکا یادت هست.
ناشناس۲۶۵۶۰۳۹۱۳:۱۳:۳۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
آن آمریکایی وقتی از عمد کشته شد را با فوتی های دیگر که حتی لمسی هم صورت نگرفته یکی نفرمایید
ناشناس۲۶۵۶۰۴۵۱۳:۱۴:۴۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
آن امریکایی از عمد و درگیری کشته شد را با فوتی های دیگر که حتی لمسی هم صورت نگرفته یکی نفرمایید
ناشناس۲۶۵۶۱۳۹۱۳:۴۷:۰۲ ۱۴۰۱/۶/۲۷
فیلم کشیدن مو دختر مردم توسط گشت ارشاد رو ندیدی
ناشناس۲۶۵۶۱۷۸۱۴:۰۹:۴۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
دختر مردم با مامور قانون درگیر و فحاشی و کتک کاری میکنه و به سیاست و اقتصاد ربطش میده و گلاویز میشه رو باید چکار کرد؟ کاش شما را جای مامور میگذاشتن
ناشناس۲۶۵۶۲۲۰۱۴:۳۰:۲۹ ۱۴۰۱/۶/۲۷
مو را کشیدن و فوت کرد!!جواب نداری چیزی نگو
ناشناس۲۶۵۶۴۹۹۱۹:۳۱:۰۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
از کجا میدونی هیچ برخورد فیزیکی نبوده؟ قبل و بعد این چند ثانیه فیلم رو دیدی؟ تو ون ارشاد بودی تا حالا؟ حتی اگر برخورد فیزیکی هم نبوده باشه همینکه میگیرنت و معلوم نیست کجا میبرنت یعنی خلاف حقوق شهروندی میفهمی اینو؟
ناشناس۲۶۵۵۸۰۴۱۱:۰۷:۰۱ ۱۴۰۱/۶/۲۷
موقعیت ایجاد نکنید تا فرصت طلبی نشه
ناشناس۲۶۵۶۰۵۰۱۳:۱۵:۵۰ ۱۴۰۱/۶/۲۷
موقعیت را خودتان ایجاد می کند با قانون شکنی
ناشناس۲۶۵۵۸۹۹۱۱:۵۵:۴۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
چطور ایران حق داره شبکه های عربی زبان و انگلیسی زبان داشته باشه. اما بقیه حق ندارن شبکه فارسی زبان داشته باشن؟
ناشناس۲۶۵۶۱۹۸۱۴:۲۰:۰۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
ایران شبکه ای برای یک کشور خاص تاسیس نکرده
سعید۲۶۵۵۹۰۰۱۱:۵۵:۵۰ ۱۴۰۱/۶/۲۷
مرگ یه دختر بی گناه و گذاشتی کنار حرفای دوتا رسانه اعصابتو خورد میکنه!؟ اعصاب جالبی داری!!!
بیگی29۲۶۵۵۹۱۶۱۲:۱۲:۳۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
خوراک رسانه های خارجی را برای زنده ماندن خود ما تدارک میبینیم.
ناشناس۲۶۵۵۶۹۰۰۹:۳۰:۴۶ ۱۴۰۱/۶/۲۷
آیا می توان با دستگیری ، یک ساعت سخنرانی، اخذ جریمه، تعهد و تهدید زنها را متقاعد کرد طوری لباس بپوشند که ما دوست داریم؟ سالها است که این کار عبث ادامه دارد و نتیجه عکس حاصل شده است.
ناشناس۲۶۵۵۷۹۳۱۱:۰۱:۳۲ ۱۴۰۱/۶/۲۷
مگر تا الان کرده اند؟ مگر همه بی حجاب ها را دستگیر کردن؟ مگر اصلا جریمه اعمال شده؟
ناشناس۲۶۵۶۰۲۹۱۳:۰۵:۱۹ ۱۴۰۱/۶/۲۷
اگه اینکارها نمیشد الات سر قانون ازدواج محارم داشتیم سروکله میزدیم با انسان های فاسد دوزاری! مثل اروپا
ناشناس۲۶۵۶۱۷۲۱۴:۰۳:۱۰ ۱۴۰۱/۶/۲۷
الان کجای دنیا قانون ازدواج با محرام هست؟
ناشناس۲۶۵۶۲۹۶۱۵:۳۲:۳۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
فرانسه
ناشناس۲۶۵۶۲۳۰۱۴:۳۴:۵۵ ۱۴۰۱/۶/۲۷
مگر نمی بینی تازه می‌خواهند از حجاب شروع کنند تا به آنها برسند؟
ناشناس۲۶۵۵۷۲۲۱۰:۰۰:۵۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
اول باید معیار بازداشت ایشان(هر اسمی که دارد) را مشخص کنند. مثلا مانتو جلو باز ........در این عکس که چیزی دیده نمی شود
ناشناس۲۶۵۵۸۲۲۱۱:۱۵:۳۰ ۱۴۰۱/۶/۲۷
مو سر گردن آستین پیدا هست حتی خود لباس نازک بود
ناشناس۲۶۵۶۰۶۸۱۳:۲۳:۳۴ ۱۴۰۱/۶/۲۷
عجب پس با دلایلی که تو شمردی نصف زنان ودختران ما مجرمند !!
ناشناس۲۶۵۶۱۳۳۱۳:۴۵:۵۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
بله که هستند
جویا پرسشگر۲۶۵۶۸۹۵۰۹:۲۸:۴۲ ۱۴۰۱/۶/۲۸
یارو انگشتش رو میذاشت روی پیشونیش میگفت پیشونیم درد میکنه. میذاشت روی زانوش میگفت زانوم درد میکنه... خلاصه انگشت رو هرجا میذاشت همونجا درد میکرد. آخرش معلوم شد ایراد از خود انگشت بوده و انگشت شکسته است. حکایت شماست و قانونی که از هوای نفس شماها نشات گرفته. قانون را طوری نوشته‌اید که همه مجرم هستند و با افتخار می‌گویید بله که مجرم هستند... بیدار شوید که مشکل از قانون است
امیر حسین سلطان/تهران۲۶۵۵۷۲۳۱۰:۰۱:۳۴ ۱۴۰۱/۶/۲۷
محترمانه ترین قضاوتی که درباره این رخداد تلخ می شود ارائه داد: «پلیس در کاری که تخصصش را ندارد نباید ورود کند. والسلام»
ناشناس۲۶۵۵۸۳۸۱۱:۲۲:۴۹ ۱۴۰۱/۶/۲۷
اول بگو ببینم چرا فقط در مورد بی حجابی اینقدر خبر پراکنی می شود قضیه چی هست؟ تا به مورد شما برسیم!
ناشناس۲۶۵۵۹۷۷۱۲:۵۰:۳۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
در مورد زیرگیری هم هست در موزد دزدی از خانه و خودرو هم هست در مورد حمل سلاح بی مجوز هم هست فرقی نیمکنهوقتی سازمان یا ارگانی کارش رو درست انجام نمیده باید بررسی بشه و متاسفانه پلیس روز به روز ضعیف تر شده
مملی۲۶۵۶۰۸۵۱۳:۲۹:۲۹ ۱۴۰۱/۶/۲۷
چون در موارد دیگر مصلحت نیست!
ناشناس۲۶۵۶۲۸۱۱۵:۱۵:۱۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
شما دوم بگو که اگه مهسا امینی فوت نمیکرد، این خبر پرانی ها رخ میداد؟! یه لحظه خودتو جای پدر و مادر این دختر بذار.
ناشناس۲۶۵۶۵۱۴۱۹:۴۲:۱۹ ۱۴۰۱/۶/۲۷
چه ربطی داشت؟ جناب دومی؟ فکر کن و حرف بزن و از فردا هیچ کس گرفته نشود چون سکته می زنند!
ناشناس۲۶۵۵۷۲۹۱۰:۰۵:۰۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
اسم این کار امر به معروف نیست. اسم این کار نابود کردن تتمه اعتقادات مردم است.
ناشناس۲۶۵۵۸۳۱۱۱:۱۸:۵۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
احسنت
ناشناس۲۶۵۶۰۸۳۱۳:۲۹:۱۰ ۱۴۰۱/۶/۲۷
اعتقادی که اینجوری بخواد ازبین بره ،یعنی از اول اعتقادی نبوده!
ناشناس۲۶۵۶۹۰۳۰۹:۳۵:۱۶ ۱۴۰۱/۶/۲۸
اتفاقا یزیدیان هم که امام حسین را کشتند آنقدر اعتقادشان قوی بود که به قصد قربت به خدا حسین را کشتند. یک کم نگران باش که نکنه اینکه حس میکنی اعتقاد تو از بقیه اعتقاد‌تره
ناشناس۲۶۵۶۱۳۸۱۳:۴۶:۵۱ ۱۴۰۱/۶/۲۷
کسی اعتقاد درست داشته باشد اتفاقا برعکس شما فکر می کند
ناشناس۲۶۵۶۲۸۲۱۵:۱۵:۲۹ ۱۴۰۱/۶/۲۷
امر به معروف نشده که بازداشت شده است
ناشناس۲۶۵۵۷۳۰۱۰:۰۵:۴۰ ۱۴۰۱/۶/۲۷
حتی اگر مرگ ناگهانی هم باشد جای تاسف وبررسی دارد چون چرا یک جوان اینقدر باید استرس داشته باشد که سکته کند ،چون جامعه شاد نیست
ناشناس۲۶۵۵۸۲۹۱۱:۱۸:۱۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
سطحی ترین نظر همین نظر شما بود
ناشناس۲۶۵۶۰۹۴۱۳:۳۳:۳۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
دوسته منو تاحالا گشت ارشاد چندبار گرفته نه سکته کرده نه چیزی .بعضی دخترای تهرانی گرگ تشریف دارند. این بنده خدا شهرستانی بوده فکرکرده الان چه خبره قراره ببرنش کجا. تهرانی روزی صدبارمیره اونجا درمیاد.
ناشناس۲۶۵۶۱۴۲۱۳:۴۸:۱۴ ۱۴۰۱/۶/۲۷
هنوز مانده مانند کشورهای اسکاندیناوی که با معیار شما شاد هستند ولی رتبه اول خودکشی هستند برسید ولی نگران نباش از بی حجابی شروع می شود
ناشناس۲۶۵۶۳۰۳۱۵:۳۸:۴۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
لطفا ابتدا آمار دقیق خودکشی های ایران رو دربیار بعد با کشور های اسکاندیناوی مقایسه کن
ناشناس۲۶۵۶۵۱۶۱۹:۴۳:۳۶ ۱۴۰۱/۶/۲۷
آمارش موجود هست شما زیادی سرت تو کشورت سرگرم کردن و از خارج ایران خبر نداری
افسرده۲۶۵۶۱۶۲۱۳:۵۵:۴۶ ۱۴۰۱/۶/۲۷
ما فقط یک شب شاد بودیم! همون شب که برای امضای برجام اومدیم کف خیابون زدیم و رقصیدیم!! و بعد هم تقریبا هیچ تحویل گرفتیم!!!
مهدی۲۶۵۶۷۰۷۰۱:۱۱:۱۶ ۱۴۰۱/۶/۲۸
قبل از همون شب که افتضاح بودیم عزیزم
ناشناس۲۶۵۵۷۳۳۱۰:۰۶:۱۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
این هم مانند سایر اتفاقات قبلی تا آرام شدن اوضاع چند مقاله و چند توییت و چند بیانیه و بعد بایگانی
ناشناس۲۶۵۶۲۳۳۱۴:۳۷:۰۶ ۱۴۰۱/۶/۲۷
حجاب و عفاف حکم دین و قانون مصوب کشور است تخطی از آن جرم است و مجازات دارد
ناشناس۲۶۵۶۲۵۱۱۴:۵۵:۰۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
آیا اعتقاد به دین داشتن اجباری است ؟
ناشناس۲۶۵۶۲۸۴۱۵:۱۸:۱۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
کسی با قانون مشکل نداره، مشکل در نحوه اجرای قانونه.
نیما وطن خواه۲۶۵۶۵۱۳۱۹:۴۱:۳۰ ۱۴۰۱/۶/۲۷
متاسفم
ناشناس۲۶۵۵۷۳۵۱۰:۰۶:۵۰ ۱۴۰۱/۶/۲۷
مردم منتظر گشت ارشاد مسئولان هستند، آقای رییسی!!!
ناشناس۲۶۵۵۹۹۸۱۲:۵۷:۱۱ ۱۴۰۱/۶/۲۷
مسوولان گشت ارشاد لازم ندارند بازرسی و حراست دارند
ناشناس۲۶۵۶۲۱۵۱۴:۲۶:۱۴ ۱۴۰۱/۶/۲۷
پس این اختلاسهای نجومی از کجا میاد حراست خوابه ؟
ناشناس۲۶۵۶۲۶۵۱۵:۰۲:۴۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
از محل کشف همین ها می آید! خودش که رسوا نمی شود!
ناشناس۲۶۵۵۷۳۶۱۰:۰۷:۱۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
گشت ارشاد خوب است ولی نه برای این موارد.
ناشناس۲۶۵۵۷۳۷۱۰:۰۷:۳۹ ۱۴۰۱/۶/۲۷
بگذار فیلم کامل منتشر بشه بعد آسیب شناسی کن.
ناشناس۲۶۵۵۷۴۱۱۰:۱۰:۲۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
گشت ارشاد رو به رای مردم بگذارید
ناشناس۲۶۵۶۳۱۲۱۵:۴۳:۱۵ ۱۴۰۱/۶/۲۷
آزادی انسان را نمیشود به رای گذاشت . مثل این است که برای حق نفس کشیدن رای گیری شود!
ناشناس۲۶۵۵۷۴۲۱۰:۱۱:۰۰ ۱۴۰۱/۶/۲۷
یک بازی کثیف رسانه ای سیاسی در این چند سال علیه گشت ارشاد راه افتاده در جهت حذف آن و تکمیل پازل حیا زدایی
ناشناس۲۶۵۵۸۹۴۱۱:۵۴:۴۲ ۱۴۰۱/۶/۲۷
احتمالاً از نیروهای دو آتشه و با سابقه گشت ارشاد هستی !
ناشناس۲۶۵۶۰۱۳۱۳:۰۲:۱۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
لابد تو هم از بی حیاهای دو اتیشه هستی
ناشناس۲۶۵۶۴۴۱۱۸:۱۳:۰۱ ۱۴۰۱/۶/۲۷
یعنی تو با حیایی که گیس دختر مردم رو میکشی وبا فحاشی وضرب وستم میندازی توی ون ؟!!
ناشناس۲۶۵۶۴۵۴۱۸:۲۷:۳۱ ۱۴۰۱/۶/۲۷
چون《 ایمان بسیار واقعی به عدالت خداوند متعال در روز قیامت دارم 》 احتمالاً از جنابعالی با حیا تر هستم !
ناشناس۲۶۵۵۹۰۵۱۱:۵۷:۰۲ ۱۴۰۱/۶/۲۷
از نظر شما مرگ یک دختر 22 ساله بی گناه یک بازی است؟ متاسفم برای امثال شما
ناشناس۲۶۵۶۰۲۷۱۳:۰۴:۵۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
چرا در مورد دیگر فوت شدگان در زندان و بازداشتگاه ها اینطور دل نمی سوزانید؟ و وقتی اسم زن و حجاب می آید...؟!!!
ناشناس۲۶۵۶۲۳۶۱۴:۳۸:۳۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
در مورد آنها هم گفته شده ،شماگوش شنوا نداری
ناشناس۲۶۵۵۹۶۳۱۲:۴۳:۵۲ ۱۴۰۱/۶/۲۷
اگر زن و فرزند خودت هم اینطوری کشته میشد همینو می گفتی!!؟
ناشناس۲۶۵۶۰۰۱۱۲:۵۸:۱۱ ۱۴۰۱/۶/۲۷
شما برای دزدانی که سکته می زنند هم همین طور اشک بریزید!
ناشناس۲۶۵۶۱۱۹۱۳:۴۲:۴۵ ۱۴۰۱/۶/۲۷
کشته شد؟ یا فوت کرد؟ فرق این دو را نمیدانی برای ما از خانواده حرف می زنی؟
ناشناس۲۶۵۶۳۵۳۱۶:۲۶:۴۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
فرقش را می داند که فعل کشته شدن را استفاده کرد!
ناشناس۲۶۵۵۷۴۷۱۰:۱۲:۴۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
جریمه و منع برخی خدمات راه اندازی شود دیگر نه بی حجابی به آن صورت رخ می دهد و نه گستاخان دو قطبی سازی می توانند بکنند
خالدی۲۶۵۵۷۴۹۱۰:۱۳:۳۵ ۱۴۰۱/۶/۲۷
باید رفتار بین مردم وپلیس بررسی شود وبه مردم وپلیس آموزش دادمثل برنامه (آقای قاضی) دادگاه قوه قضاییه در کانال شبک 2 تلویزیون
ناشناس۲۶۵۵۷۵۶۱۰:۲۱:۲۵ ۱۴۰۱/۶/۲۷
همین که با گشت ارشاد موافقی نشان دهنده عمق فاجعه هست، نمونه‌ای که در هیچ جای دنیا نیست، اگر چیزی قراره عرف بشه باید با فرهنگ سازی باشه و نه اجبار!
ناشناس۲۶۵۵۸۱۵۱۱:۱۱:۴۱ ۱۴۰۱/۶/۲۷
در کدخدای شما هم گشت ارشاد هست!
ناشناس۲۶۵۵۸۲۴۱۱:۱۶:۴۰ ۱۴۰۱/۶/۲۷
ساعت خواب گشت ارشاد ضابط قانون هست و نه فرهنگ!
ناشناس۲۶۵۶۱۰۵۱۳:۳۸:۲۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
اگر انقلاب کردیم که اسلامی باشیم باید قوانین ما هم اسلامی باشد حالا بگو ببینم کجای قرآن یا روش پیامبر وامامان حکمی یا جریمه یا دستورالعملی برای برخورد با بی حجابی آمده ؟!
ناشناس۲۶۵۶۲۱۸۱۴:۲۸:۳۱ ۱۴۰۱/۶/۲۷
بی حجابی قبل زمان پیامبر وجود نداشت و وقتی آیه نزول کرد همه رعایت می کردن وقتی عده ای روسری به پشت گردن می انداختند
ناشناس۲۶۵۶۲۷۴۱۵:۱۱:۱۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
13:38 اگه یه کوچولو اهل مطالعه بودی این نکته رو هم میگفتی که در دوران زعامت رسول الله و جانشینان برحق ایشان خدمت اجباری سربازی ای هم وجود نداشته و جهاد یک توفیق بوده نه تکلیف.پس نمیشه امروز رو با اونروز قیاس کرد
ناشناس۲۶۵۶۲۷۷۱۵:۱۲:۱۹ ۱۴۰۱/۶/۲۷
13:38 اگه یه کوچولو اهل مطالعه بودی این نکته رو هم میگفتی که در دوران زعامت رسول الله و جانشینان برحق ایشان خدمت اجباری سربازی ای هم وجود نداشته و جهاد یک توفیق بوده نه تکلیف.پس نمیشه امروز رو با اونروز قیاس کرد
ناشناس۲۶۵۶۳۶۰۱۶:۳۵:۵۶ ۱۴۰۱/۶/۲۷
ظاهرا که ادعای فرهنگ سازی میکنه.
ناشناس۲۶۵۶۰۰۷۱۳:۰۱:۱۰ ۱۴۰۱/۶/۲۷
فاجعه شماهید که جامعه رو به فساد کشیدید هنوز خسته نشدید
ناشناس۲۶۵۵۷۶۳۱۰:۲۳:۳۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
پوشش خانم امینی پوشش قسمت زیادی از زنان کشور هست. پوشش یک امر عرفی است و مطابق با آداب و رسوم و شراطی متداول جامعه تعیین می‌شود. زمانی در این کشور در بیش از 100 سال پیش پوشش عرفی برخی از زنان در ایران برقع بود اما زمانه عوض شد و الان خبری از برقع پوش و برقع پوشی نیست. در همان زمان برقع پوشی در ایلات و عشایر قشقایی و چهار محال و بختیاری زنان با لباسهای ایلیاتی رنگارنگ و زلف های بیرون از روسری ظاهر می‌شدند و هنوز هم اینگونه ظاهر می شوند. پوشش یک جامعه مطابق با تغییر تفکرات یک جامعه عوض می‌شود. همانگونه پوشش برقع ماندگار نشد تحمیل هر گونه پوشش هم ماندگار نخواهد شد.
ناشناس۲۶۵۵۸۱۳۱۱:۱۱:۰۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
جهت اطلاع هیچ موقع حجاب در گذشته اینگونه نبود که لباس های تحریک کننده تن شود و یا خواسته باشند روسری یا چادر سر نکنند و مو ها پیدا باشد
مملی۲۶۵۶۱۱۳۱۳:۴۰:۴۴ ۱۴۰۱/۶/۲۷
یه کم فکر کن و بفهم چی شد که این شده وضع حجاب و اعتقاد مردم با اینهمه هزینه و آموزش و تبلیغات کذایی که میشه،البته که از نظر امثال شما قطعا کار دشمنه!
ناشناس۲۶۵۶۱۹۶۱۴:۱۹:۰۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
زمان پهلوی اینجوری نبوده؟
ناشناس۲۶۵۵۷۶۶۱۰:۲۴:۳۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
چه اسیب شناسی چه اشی چه کشکی. طبق قانون باید حجابشو رعایت میکرده، نکرده بردن بهش تذکر بدن، مثل این که من تخلف رانندگی کنم بهم تذکر بدن بعد من سکته کنم یقه پلیس و نظامو بگیرم. عقل در این زمانه نعمت بزرگیست، هم اون سلبریتی که دست چپ و راستشو نمیدونه و در مورد همه چیز نظر میده بی عقل هم اون کسی که از روی بی عقلی به اینا نگاه میکنه. این سلبریتی راست میگه میومد به سربازی اجباری برای پسران گیر میداد.... اندکی تفکر
ناشناس۲۶۵۵۸۰۶۱۱:۰۷:۱۱ ۱۴۰۱/۶/۲۷
الان داخل این فیلم حجاب ایشون از خیلیها بهتر است مانتو گشاد و بلند پس باید همه را دستگیر کنند اگر اینجوری باشه شاید عصبی شده
ناشناس۲۶۵۵۸۶۲۱۱:۳۴:۵۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
مشکل اینجاست که اینطوری‌که شما میگی نیست
ناشناس۲۶۵۵۸۸۰۱۱:۴۳:۲۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
اگر کم حجابی یا بی حجابی جرمه چرا در شرع و قانون جزایی کشور حد و مجازاتی براش تعیین نشده؟
ناشناس۲۶۵۶۲۳۷۱۴:۳۸:۵۵ ۱۴۰۱/۶/۲۷
شما ندیدی
ناشناس۲۶۵۵۹۴۴۱۲:۳۲:۲۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
شما متوجه نمیشی که از ترس دچار این مشکل شدن
ناشناس۲۶۵۵۹۵۶۱۲:۳۸:۴۵ ۱۴۰۱/۶/۲۷
این جماعت فمینیست هم ازادی پوشش و ولنگاری می خواهند هم مهریه و نفقه و اجرت المثل و دریافت حقوق ماام العمر بعد فوت پدر.
ناشناس۲۶۵۶۰۱۵۱۳:۰۲:۲۵ ۱۴۰۱/۶/۲۷
تو تخلف رانندگی بکنی به زور میبرنت برای توجیه و آموزش؟
ناشناس۲۶۵۶۶۰۲۲۱:۵۷:۵۱ ۱۴۰۱/۶/۲۷
من حاضرم منو ببرن آموزش یک ماهه ولی ماشینمو نخوابونند.خخخخخ
ناشناس۲۶۵۵۷۷۵۱۰:۳۳:۵۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
داستان امام علی رو خلال زن یهودی رو همه شنیدن این رفتار شما با اسلام هم سازگار نیست
ناشناس۲۶۵۶۲۵۸۱۴:۵۹:۳۲ ۱۴۰۱/۶/۲۷
مقایسه بی مورد نفرمایید آن گرفتن مال دیگر بود و نه اجرای قانون
ناشناس۲۶۵۵۷۹۸۱۱:۰۳:۴۲ ۱۴۰۱/۶/۲۷
شما را به وجدانتان ارجاع میدم، به استناد تصاویر پخش،شده ایا واقعا مهسا بی حجاب و هنجار شکن بود.پوشش او هنجار شکن و نامتعارف بود
ناشناس۲۶۵۶۳۰۵۱۵:۳۹:۳۹ ۱۴۰۱/۶/۲۷
چرا از وجدان مایه می‌گذاری برای اینکه خودتان را موجه نشان دهید؟ از شرع کمک بگیر و بعد قانون
ناشناس۲۶۵۵۸۴۲۱۱:۲۴:۴۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
موافقم
ایرانی دردمند۲۶۵۵۸۶۱۱۱:۳۴:۵۶ ۱۴۰۱/۶/۲۷
لطفا یکبار به این ساختمان فقط مراجعه نمایید تا دریابید چرا دختر مظلوم ایران جان باخته است فقط یکبار بازدید کنید کفایت می کند
ناشناس۲۶۵۶۰۲۱۱۳:۰۳:۳۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
نیازی به این چیزها نیست قانون را رعایت کنید تا به این جاها نروید وقتی طاقت ندارید!
ناشناس۲۶۵۶۲۷۳۱۵:۱۰:۰۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
از کدام قانون حرف میزنی ببم جان؟
ناشناس۲۶۵۵۸۶۳۱۱:۳۵:۱۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
این اتفاق یک فاجعه بود. برای جلوگیری از تکرار تنها راهش اینه که گشت ارشاد جمع بشه. دلیلش هم اینه که وقتی شما سالها در مدارس و رادیو و تلویزیون می خواهید مردم را ارشاد کنید و ارشاد نمی شوند چگونه با دستگیر کردن در شرایط استرس زا ارشاد شما تاثیر خواهد داشت؟ اگر منظور مجازات بی حجابهاست که این دیگه بی انصافیه. وقتی عبور از چراغ قرمز فقط جریمه نقدی داره و راننده را بازداشت نمی کنند چرا برای حجاب باید این کار را کرد؟
ناشناس۲۶۵۵۹۹۷۱۲:۵۶:۵۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
پس به نظرتون عبور از چراغ قرمز بسیار مهم تر از طرح اندلوس سازی ایرانه؟ جای تعجب داره.متاسفانه مدرسه رو شما هم تاثیری نذاشته
ناشناس۲۶۵۶۰۰۲۱۲:۵۹:۰۴ ۱۴۰۱/۶/۲۷
فاجعه اون حوادثی هست که از فحشا و فساد و خیانت و بی اخلاقی تو ایران داره رخ میده و هزاران قتل و جنایت پشتش نه مرگ بی دلیل یه بیمار قلبی
ناشناس۲۶۵۶۰۰۴۱۲:۵۹:۵۰ ۱۴۰۱/۶/۲۷
چه فاجعه ای؟ مگر ضرب و شتم بود؟
امیر۲۶۵۶۰۲۰۱۳:۰۳:۲۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
قوانین بی فایده و مضر باید حذف بشند
سامان۲۶۵۵۸۸۵۱۱:۵۰:۱۲ ۱۴۰۱/۶/۲۷
با زور نمی شود کار فرهنگی کرد. تاسف بار تر این که جریانات سیاسی که خود مسبب وضع موجودند به دنبال ماهیگری سیاسی به نفع خودند. شک دارم حتی یکی از خبرگزاری هایی که عکس مرحوم را گذاشتن صفحه اول ،دلسوز خانواده ایشون باشند. این جماعت حتی پیگیر مقصران فوت همکاران خبرنگار خود که به دعوت ریاست سازمان محیط زیست در دولت قبل به سفر رفته بودند و در سفر جان باختند نشد. شما به جای ماهیگیری سیاسی باید پیگیر سازمان های فرهنگی و حوزه های علمیه باشید که از بودجه بیت المال استفاده می کنند و امروز وضع فرهنگ کشور این گونه شده.
سینا۲۶۵۵۸۹۰۱۱:۵۱:۱۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
آسیب شناسی این موضوع چندان پیچیده نیست. در دفاع از گشت ارشاد گفته میشود پوشش اسلامی در ایران قانون است و قانون به طریقی باید اجرا شود. اما به ندرت بحث فراتر از این میرود و به ماهیت و چیستی و کارکرد قانون و مقرارت در یک جامعه و در نهایت چگونگی وضع و تغییر و اصلاح قوانین، پرداخته میشود. بارها در کامنتهای همین سایت الف اشاره کردم که تظادهای بنیادین در جامعه ما وجود دارد که باید حل شود. اگر بخشی از جامعه به نوعی از پوشش اسلامی پایبند باشد و بخشی دیگر، به هر دلیل، موافق این نوع پوشش نباشد، به ویژه که گروه دوم را بر خلاف تبلیغات رایج، به هیچ وجه نمیتوان اقلیت به حساب آورد، میبایست راه حلی منطقی و مسالمت آمیز برای حل این اختلاف و در صورت لزوم اصلاح قوانین، پیش روی جامعه وجود داشته باشد. این تفکر که گروه پایبند به قوانین اسلام، بالاخره به روشی میتواند گروه دیگر را ارشاد کند و به راه راست هدایت کند، نتیجه بخش نخواهد بود.
ناشناس۲۶۵۵۹۱۱۱۲:۰۵:۰۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
اینها از مو شروع می کنند تا به چیز های بدتری برسند
ناشناس۲۶۵۵۹۲۴۱۲:۱۹:۵۰ ۱۴۰۱/۶/۲۷
سلام، هرکدام از ما ناخودآگاه یک گشت ارشاد در بطن خود داریم که در زندگی دیگران سرک می کشد، شخصیت و رفتار دیگران را تخطئه می کند و دائما نیش زبان می زند. بسیاری از مهاجرت ها بخاطر این رفتار فراگیر اجتماعی است پس هریک از ما باید تمرین مدارا کنیم تا به ساختار درستی برسیم.
ناشناس۲۶۵۵۹۸۲۱۲:۵۴:۲۱ ۱۴۰۱/۶/۲۷
مسایل را با هم قاطی نکنید.
ناشناس۲۶۵۵۹۹۹۱۲:۵۷:۲۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
آخه کی با زندگی شماها سرک میکشه اگه امنیت اخلاقی چیزی میگه برای جامعه است کسی علاقه به زندگی های شما نداره باور کن
فرزند محمود۲۶۵۶۲۱۹۱۴:۲۹:۳۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
کی سرک میکشه؟ دیروز یکی از اقوام به من گفت: {این گوشه گیری شما مرض روانی ست باید نزد مشاور بروی} آخه شخصیت درونگرا و کم حرف من مگه به کسی آسیب رسونده
ناشناس۲۶۵۵۹۷۳۱۲:۴۹:۳۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
«به خاطر کندن گل سرخ ارّه آورده‌اید؟ چرا ارّه؟ فقط به گل سرخ بگویید: تو، هی تو خودش می‌اُفتد و می‌میرد!» (بیژن نجدی)
ناشناس۲۶۵۵۹۷۸۱۲:۵۰:۵۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
ذات پلیس در هر کشوری با خشونت ،اسلحه و درگیری با دزدان و باندهای قاچاق و قتل و ضرب و جرح آمیخته است ،بنابراین سپردن مسائل ارشادی و تربیت جامعه به این نیرو کاری عبث و بیهوده است .در برخی از کشورها برای کم نمودن استرس مردم از دیدن پلیس وظیفه آنها را به شرکت های خصوصی سپرده اند مثل بازرسی در فرودگاه ها که با لباس سویل انجام میگردد
ناشناس۲۶۵۵۹۸۷۱۲:۵۵:۰۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
آسیب شناسی لازم ندارد و گشت ارشاد خطاست.
ناشناس۲۶۵۶۰۵۸۱۳:۲۰:۰۱ ۱۴۰۱/۶/۲۷
گشت نباشد چی باشد آن وقت؟ حتما فرهنگی و حرف زدن؟!!! بی خیال عمو فرهنگ جهانی الان روی بی حجابی تبلیغ می شو هیچ قانون رسمی کشور هست
ناشناس۲۶۵۶۱۹۹۱۴:۲۰:۴۹ ۱۴۰۱/۶/۲۷
حالا که گشت هست چه تاثیری داشته که باشد ؟ آیا غیر از صحنه های زشت برخورد با دختران کار دیگری کرده که تاثیر مثبت آن را دیده باشیم ؟!
ناشناس۲۶۵۶۲۵۲۱۴:۵۷:۱۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
یک سوال چرا اختلاسگران دستگیر می شوند درگیری رخ نمی دهد ولی دزدان و الان بی حجاب ها دستگیر می شوند درگیری رخ می دهد؟
جواد۲۶۵۶۰۰۹۱۳:۰۱:۳۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
گشت ارشاد در تمام جوانب شکست خورده
ناشناس۲۶۵۶۰۱۶۱۳:۰۲:۵۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
خودتان می توانید ببینید که آیا گشت ارشاد در ماموریت های ادعایی موفق بوده یا خیر. گشت ارشاد بهترین وسیله برای بردن آبروی نطام و اسلام در حهان است.طوری که ایران را اسباب عبرت بقیه کشورهای اسلامی کرده است.
ف۲۶۵۶۰۴۴۱۳:۱۴:۳۱ ۱۴۰۱/۶/۲۷
سلام لطف کنید گشت ارشاد را از طلبه های خانم و آقای حوزه علمیه انتخاب کنید که کارشان وتحصیلاتشان در باره ارشاد کردن دینی مردم است اینهمه بودجه برای حوزه های علمیه میکنید اینجا باید از آن استفاده کنید پلیس که کارش ارشاد نیست آنها باید با دزدها و خشونتها۰مبارزه کنند امنیت جان مردم با آنهاست آنهاسربازنند باید خشن بر خورد کنند ارشاد را باید روحانیت انجام دهد که این اتفاقها نیفتد
ناشناس۲۶۵۶۰۵۶۱۳:۱۸:۲۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
حالا که دشمن میخواد از خون ایشون برای عادی سازی فحشا و همجنس بازی و این انحرافات سو استفاده کنه انقدر بکشید و اعدام کنید از اینهارو که عادی سازی بشه
ناشناس۲۶۵۶۱۰۶۱۳:۳۸:۴۵ ۱۴۰۱/۶/۲۷
انصافا این درست نیست که شهادت روزانه نیروهای وظیفه صرفا چون جنسیت آنها مذکر است مورد این حجم بی توجهی باشد ولی آسیب دیدن یک دختر موجی عظیم براه بیندازد!
ناشناس۲۶۵۶۱۰۷۱۳:۳۹:۰۰ ۱۴۰۱/۶/۲۷
نقش همین بازیگر و سلبریتی هایی که توی ایسنتگرام دختران را تشویق بع بی حجابی می کنند در مرگ و دستگیری امثال مهسا چقدر است؟
ناشناس۲۶۵۶۱۲۹۱۳:۴۴:۵۵ ۱۴۰۱/۶/۲۷
از منظر امر به معروف و نهی از منکر اعمال روشهایی که موجب گریه و ضجه دختران گردد و به زور بازداشت شوند موجه نمی باشد . از منظر اعمال قانون صرفا" بدلیل کم حجابی نیاز فوری به بازداشت و هدایت به مقر نیروی انتظامی ویا دادسرا نمی باشد و اخذ شماره ملی و ارجاع گزارش ضابط قضایی به دادسرا کفایت می کند قطعا" قضات شریف با اعمال مجازات های جایگزین و عامه پسند موجبات هدایت اکثریت قریب به اتفاق را فر اهم خواهند نمود . مگر اینکه خدای ناکرده انگیزه سیاسی در میان باشد
ناشناس۲۶۵۶۱۳۴۱۳:۴۶:۲۱ ۱۴۰۱/۶/۲۷
یا گشت ارشاد برای همه معصیت ها از جمله تراشیدن ریش آقایان و گناهان کبیره برقرار بشود یا باید کلا تعطیل شود. پیدا شدن موی بانوان مگر به کجای اسلام بر میخورد که اینهمه مکافات برای مردم و حتی خود حکومت ایجاد کرده ایم؟
ناشناس۲۶۵۶۱۹۱۱۴:۱۷:۴۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
الان کسانی که قرار بوده آسیب شناسی کنن خودشون تبدیل شدن به آسیب مزمن!!!
ناشناس۲۶۵۶۱۹۵۱۴:۱۸:۵۸ ۱۴۰۱/۶/۲۷
تعجب این است که عزیزان برا این همه فساد و .. هیچ نمی گویند و حساس نیستند!
ناشناس۲۶۵۶۲۷۶۱۵:۱۱:۴۱ ۱۴۰۱/۶/۲۷
فعلا حیا زدایی به سرانجام برسد آن وقت با دیگر چیزها راحت تر کشور را زمین می زنند و بیچاره تر خواهید شد
ناشناس۲۶۵۶۲۰۷۱۴:۲۴:۱۷ ۱۴۰۱/۶/۲۷
مشکل اصلی از خودتان بود وقتی می خواستید زنان را مانند مردان کنید و آنها را آوردید در محیط آنان کار کنند و غیرت ها را از بین برد
ناشناس۲۶۵۶۲۳۱۱۴:۳۶:۱۴ ۱۴۰۱/۶/۲۷
بنده خدا مهسا امینی بر عکس بقیه افراد دیگری که دستگیر شده اند ممکن است برای اولین بار مسیرش به اینطور جاها باز شده و به همین دلیل دچار استرس و اضطراب شدیدی شده که باعث سکته و ... است. مسئولین باید بیشتر حواسشون را جمع کنند تا مشکلی برای جوانها بوجود نیاید چون اینها آینده ساز هستند و پر از شور جوانی و ممکن هم هست دچار اشتباهاتی هم بشوند. و خانواده های عزیز هم باید مواظبت کنند تا جوان هایشان به راههای کج منحرف نشوند. اگر خانواده ها در مسیر درست حرکت کنند مطمئنا بچه ها هم در همان مسیر قدم برمی دارند. ولی اگر انحراف و مشکلاتی در درون خانواده ها باشد آنگاه بچه ها هم دچار خطا و انحراف خواهند شد. به امید اینکه دیگر شاهد پرپر شدن هیچ جوانی در کشور نباشیم. انشاء الله
ناشناس۲۶۵۶۲۶۷۱۵:۰۶:۳۰ ۱۴۰۱/۶/۲۷
اولین بار فاجعه آفرینی گشت ارشاد نبوده و آخرینش هم نخواهد بود. گشت ارشاد خودش آسیب است دیگه به آسیب شناسی نیاز نداره
سبحان۲۶۵۶۳۰۶۱۵:۳۹:۵۲ ۱۴۰۱/۶/۲۷
به نظرم این نیروی انتظامی خیلی خیلی زحمت می کشن و حقوق کم. حالا اینا خانواده دارن . هزاران انگ بلا نسبت بهشان می زنن. ساعت 5 می رن سر کار. دستور اجرا می کنن اونوقت می شن مقصر. من خودم نظامی نیستم ولی مسوولین بهتر توجه بیشتری به این قشر کنن. لطفا
ناشناس۲۶۵۶۳۲۷۱۶:۰۵:۳۲ ۱۴۰۱/۶/۲۷
پلیس هر چه سریعتر آن چند بازیگر که تعمدا حجاب را برداشتند دستگیر کند هرچند قبلا هم حجاب درستی نداشتند وگرنه این گشت شما هیچ ارزشی ندارد
ناشناس۲۶۵۶۳۴۳۱۶:۱۷:۴۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
آیا با حجاب ها دوست دارن با زور پلیس سوار ون بشن و مورد استرس قرار گیرند؟؟؟؟ بهشون بگن باید بی حجاب بشین ؟؟؟؟ به عقاید هم احترام بزارید و تو زندگی دنبال چیزهای مهمتر باشید.
ناشناس۲۶۵۶۶۹۶۰۰:۱۷:۵۲ ۱۴۰۱/۶/۲۸
بی حجابی چیز بدیه اما عفاف چیز خوبیه ربطی نداره
ناشناس۲۶۵۶۴۰۷۱۷:۲۷:۱۴ ۱۴۰۱/۶/۲۷
إِنَّا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ لِلنَّاسِ بِالْحَقِّ ۖ فَمَنِ اهْتَدَىٰ فَلِنَفْسِهِ ۖ وَمَن ضَلَّ فَإِنَّمَا يَضِلُّ عَلَيْهَا ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِوَكِيلٍ 41 ما این کتاب (آسمانی) را برای مردم بحق بر تو نازل کردیم؛ هر کس هدایت را پذیرد به نفع خود اوست؛ و هر کس گمراهی را برگزیند، تنها به زیان خود گمراه می‌گردد؛ و تو مأمور اجبار (وکیل)آنها به هدایت نیستی.
همکلاسی۲۶۵۶۴۱۲۱۷:۳۱:۱۵ ۱۴۰۱/۶/۲۷
گشت ارشاد را جمع کنید. والسلام.
ناشناس۲۶۵۶۴۵۰۱۸:۲۴:۵۳ ۱۴۰۱/۶/۲۷
حجاب فقط شده پوششی برای پنهان کردن دزدی ها واختلاس ها.....چی شد اختلاس در فولاد...
ناشناس۲۶۵۶۴۹۱۱۹:۲۳:۴۱ ۱۴۰۱/۶/۲۷
بساط گشت ارشاد رو جمع کنید.
ناشناس۲۶۵۶۴۹۲۱۹:۲۴:۲۵ ۱۴۰۱/۶/۲۷
حجاب اجباری برای زن غیر مسلمان وجود ندارد.
ناشناس۲۶۵۶۵۵۹۲۰:۳۹:۰۴ ۱۴۰۱/۶/۲۷
نیروی های پلیس کشور آموزش ندیدند و اشتباهات زیادی دارند
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. اقدامات متقابل ایران در مقابل قطعنامه احتمالی آژانس انرژی اتمی/ کیهان‌ستیزی زید‌آبادی به جاهای باریک کشید!/ توصیه جالب مطهری به نتانیاهو

  2. باز هم در باغ سبز !

  3. قانون عفاف و حجاب کجاست؟/ وقتی گرانی خودرو را هم به علم‌الهدی ربط می‌دهند!/ جای درست لاریجانی؟

  4. جمعیت اتباع افغانستانی مقیم ایران بیش از ۶ میلیون نفر است

  5. چرا مردم با کادردرمان درگیر می شوند؟!/ سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت توضیح می دهد

  6. اتحادیه اروپا از جان ایران چه می خواهد؟!

  7. آن تجربه تلخ را تکرار نکنید

  8. وقت مقابله‌ به‌ مثل با اروپا نرسیده؟

  9. بدهکاران، طلبکار شدند!

  10. اعتماد به ترامپ خطاست/ عراقچی علیه ساده‌سازی اصلاح‌طلبان/ شمشیر وفاق زیر گلوی مجلس

  11. با "مرد دیوانه" چگونه باید رفتار کرد؟!

  12. درد بیمار و ناز طبیبان !

  13. فرزندان ظریف کجا هستند؟

  14. ادعاهای غير واقعی درباره اقتصاد ایران

  15. انتقاد تند محمد مهاجری به پایداری‌‌چی‌ها و جلیلی

  16. یارانه‌ها واریز شد

  17. تنها فرمولی که دولت های ما بلدند!

  18. آدرس غلط روی تابلوی پاستور/ ظریف نباشد چه کسی جواب ترامپ را بدهد؟!/ پیامک‌هایی با مضمون خیانت که به نمایندگان مجلس ارسال می‌شود!

  19. راه‌اندازی کلینیک‌ ترک رانت‌خواری ضروری‌تر نیست؟!

  20. شبیخون دلاری به صنعت خودرو !

  21. کمالوندی: ظرفیت غنی‌سازی را افزایش دادیم  

  22. نفوذی‌ها چه کسانی و در کجاها هستند؟

  23. محمد مهاجری به عراقچی: قرار نیست مملکت را از این وضع نجات دهید؟ /حمله گازانبری علیه ما شروع شده است

  24. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: اول قدرت بازدارنده همتراز، سپس مذاکره با آمریکا/ اقدام اروپا، نشان‌دهنده فعال‌شدن مکانیسم ماشه است

  25. تشکیل اسرائیل، ادامه ایده هیتلر !

آخرین عناوین