ایثارگران را بدنام نکنید !

گروه تعاملی الف،   4030218005 ۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

اینجانب به عنوان فردی که خودش از خانواده‌ ایثارگران است، به هر شخصی که لااقل کمی در قلبش برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی، احساس تپش می‌کند، هشدار می‌دهم که در شرایط فعلی هر گونه گسترش احساس تبعیض در جامعه تحت عنوان یک کار ظاهرا ارزشمند می‌تواند همان بلایی را بر سر باقی‌مانده‌ احساس وحدت و همدلی در جامعه بیاورد که دشمن آرزویش را دارد ...

ایثارگران را بدنام نکنید !

گروه تعاملی الف - عیسی مسلمان:

از نظر بنده، فلسفه‌ جهانی حمایت از ایثارگران ملّی و میهنی، اوّلاً نوعی تأمین آتیه‌ و جبران خسارت وارده به ایثارگر است. ثانیاً بالا نگاه داشتن جایگاه و منزلت روحیه‌ی ایثارگری در جامعه است. امّا انگار نوعی فلسفه‌ دیگر نیز وجود دارد که می‌گوید حمایت از ایثارگران نیاز به فلسفه ندارد و فارغ از هرگونه تدبیر و بررسی تأثیرات اجتماعی اعطای برخی تسهیلات خاص به ایثارگران، باید در هرجایی و از هر چیزی، سهمی را هم به ایثارگران اختصاص دهیم.(ولو به صورت شعاری و تبلیغاتی و حتّی تبعیض‌آمیز در بین خود ایثارگران)

براستی آیا بعضی‌ها (و شاید جتی طیفی از ایثارگران محترم نیز) تصور می‌کنند که حمایت از ایثارگران، بی‌نیاز از فلسفه است و آنقدر بدیهی است که همه باید بپذیرند که در هر جایی و همیشه باید امتیاز مخصوصی را برای ایثارگران قائل باشند به نحوی که مثلاً بلافاصله پس داغ شدن بحث واردات خودرو، انگار ایثارگران هم حتماً باید از مجوزهای انحصاری واردات خودرو (از همان نوع مجوزهای تبعیض آمیزی که وقتی به اعضای تیم ملی فوتبال اهدا شد، حتٌی در میان سایر ورزشکاران و قهرمانان ملٌی نیز موجب ایجاد دلخوری‌ شدید و ابراز نارضایتی‌های شدید شد) برخوردار شوند.

آیا چون طیف گسترده‌ای از نمایندگان مجلس و مدیران دولتی را افرادی تشکیل می‌دهند که دارای سابقه‌ ایثارگری هستند، پس از نظر اخلاقی دلیل دارند که هر کاری را که به ظاهر به نفع ایثارگران تلقی می‌شود، انجام دهند؟ واقعاً آیا تاکنون کسی میزان نارضایتی کارکنان دولت از رسمی شدن‌های اخیر قرارداد افراد وابسته به خانواده‌ ایثارگران را بررسی نکرده است؟ آیا در میان دلسوزان و خدمتگذاران نظام جمهوری اسلامی، هیچ فرد و افرادی وجود ندارند که آگاه باشند که هر کاری ممکن است دارای آفت باشد و آفت حمایت غیرمنطقی از ایثارگران نیز موجب تقویت و تثبیت موضع افرادی می‌شود که به دنبال موج‌سواری بر احساس نارضایتی عمومی از عملکرد جمهوری اسلامی ایران هستند؟ آیا تاکنون کسی به مسئولین گوشزد نکرده است که شاید بتوان مردمی که احساس فقر می‌کنند را راضی نگاه داشت، ولی هرگز نمی‌توان جلوی نارضایتی مردمی را گرفت که تبعیض را احساس می‌کنند؟

بنابراین اینجانب به عنوان فردی که خودش از خانواده‌ ایثارگران است، به هر شخصی که لااقل کمی در قلبش برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی، احساس تپش می‌کند، هشدار می‌دهم که در شرایط فعلی هر گونه گسترش احساس تبعیض در جامعه تحت عنوان یک کار ارزشمند! می‌تواند همان بلایی را بر سر باقی‌مانده‌ احساس وحدت و همدلی در جامعه بیاورد که دشمن آرزویش را دارد ...

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۸۱۴۳۵۱۳:۳۸:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۱۸
امتیاز خودرو و. ...را برای این بوجود می‌آورند که همان نمایندگان و مدیران بعنوان ایثارگر بهره ببرند.
ناشناس۳۴۸۱۶۲۷۱۶:۳۴:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۱۸
متاسفانه رانت رانت است و مفسده زا ، از هر نوعش چه با عنوان خودروی ایثار گری باشد و چه با عنوان نماینده مجلس ...وجود سیاسیون دارای سابقه ایثار گری موجبات ایجاد چنین رانتهایی شده است ..
ناشناس۳۴۸۱۶۴۳۱۶:۵۱:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۱۸
سخنرانی در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی (وظایف نمایندگان مجلس) صحیفه امام جلد 14 صفحه 368 ‎...همۀ اینهایی که فاسد هستند بتدریج فاسد شدند؛ هیچ کس یکدفعه‏‎ ‎‏فاسد نشده است. و هیچیک از ماها هم تصور نکنیم که مأمون از این هستیم که فاسد‏‎ ‎‏بشویم. همه در معرض فساد هستیم. همۀ ما دست به گریبان شیطان ‏‏[‏‏هستیم.‏‏]‏‏ و خصوصاً‏‎ ‎‏شیطان نفس، همه گریبانمان به دست اوست. هیچ کس هم از ابتدا فاسدِ فاسد نبوده است.‏‎ ‎‏و هیچ کس هم مأمون نیست از اینکه به فساد و به دام شیطان نیفتد. ..
ناشناس۳۴۸۱۶۵۸۱۷:۱۴:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۸
امام خمینی ره همواره بر سلامت مسیولان و نمایندگان تاکید داشتند تا خدای ناکرده به سمت قوانین فساد زا و رانت محور در جهت منافع شخصی خود حرکت نکنندو منافع ملت را در نظر بگیرند ..... از فر مایشات امام خمینی ره در جمع نمایندگان مجلس ۶ خرداد ۱۳۶۰ ..«همه روی قانون عمل بکنید قانون اساسی را‏‎ ‎‏باز کنید، و هر کس مرز و حد خودش را تعیین کند. به ملت هم بگویند که قانون اساسی ما‏‎ ‎‏برای دولت این را وظیفه کرده است؛ برای رئیس جمهور این را؛ برای فرض کنید فلان کار برای ارتش این را. برای همه وظیفه معین کرده است. به مردم‏‎ ‎‏بگویند در قانون اساسی که شما رأی دادید برایش، وظیفۀ ما این است. در لفظ فقط‏‎ ‎‏نباشد، و در واقع خلاف. واقعاً سرفرود بیاورید به قانون؛ و واقعاً سر فرود بیاوریدبه‏‎ ‎‏اسلام. لفظ را همه می گویند. شاید شیطان را هم ازش بپرسند، می گوید من انقلابی هستم!‏‎ ‎‏امروز همه انقلابی هستند! امروز همه دلسوز برای ملت هستند! امروز دعوای اینکه ما‏‎ ‎‏همه جنگ هم رفته ایم ـ وشما دیدید که یک دسته نوشته اند که ما از اول در جنگ چه‏‎ ‎‏بودیم ـ گفته اند. خوب، من هم می توانم بگویم من در صفِ اول جنگ دارم جنگ‏‎ ‎‏می کنم، ولی اینجا افتادم همینطور. باید به حسب واقع، به حسب انصاف، به حسب‏‎ ‎‏وجدان، این مردمی که شماها را روی کار آورده اند، این مردم زاغه نشین که شماها را‏‎ ‎‏روی مسند نشانده اند ملاحظه آنها را بکنید، و این جمهوری را تضعیفش نکنید. بترسید‏‎ ‎‏از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست، و یک انفجار حاصل بشود. از‏‎ ‎‏آن روز بترسید که ممکن است یکی از «ایام الله » ـ خدای نخواسته ـ باز پیدا بشود. و آن‏‎ ‎‏روز دیگر قضیه این نیست که برگردیم به 22 بهمن قضیه ‏‏[‏‏این‏‏]‏‏ است که فاتحه همه ما را‏‎ ‎‏می خوانند! من از خدای تبارک و تعالی امید این را دارم که به ما عنایت بفرماید و ما را‏‎ ‎‏هدایت کند به یک راهی که مرضی اوست؛...
ناشناس۳۴۸۱۶۶۹۱۷:۲۴:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۱۸
پرتال امام خمینی سخنان امام خمینی در جمع نمایندگان مجلس خرداد ۱۳۶۰ ....هوای نفس، منشأ تمام دعواها‏ ‏‏ ‏‏دعواهای ما دعوایی نیست که برای خدا باشد. این را همه از گوشتان بیرون کنید!‏‎ ‎‏همه تان همۀ ما، از گوشمان بیرون کنیم که دعوای ما برای خدا است، ما برای برای خدا است، ما برای مصالح‏‎ ‎‏اسلام دعوا می کنیم. خیر! مسئله این حرفها نیست. من را نمی شود بازی داد! دعوای خود‏‎ ‎‏من و شما و همۀ کسانی که دعوا می کنند همه برای خودشان است. همه می گویند پیش بده‏‎ ‎‏برای ما! همه می خواهند تمام این قدرت چی چی...
ناشناس۳۴۸۲۵۸۹۱۸:۲۷:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۱۹
از همه بدتر سهمیه دانشگاه و استخدام است. اگر همان حقوق را به آنها بدهند و در خانه بمانند آسیبش کمتر است. نظام یک مملکت باید بر پایه شایسته سالاری باشد .
ایرانی۳۴۸۱۴۳۶۱۳:۳۸:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۱۸
رانت و امتیاز از هرنوعش مفسده عظیم داره و باعث دلسردی جامعه و توقف مسیر رشد میشود. داغ گذاشتن عقیل برادر حضرت علی برای مطالبه سهمی از بیت المال درس بزرگی است که کمتر به آن توجه میشود
ناشناس۳۴۸۱۵۶۵۱۵:۲۳:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۱۸
به خود جانبازان بدهند و برسند نه اینکه فرزندان و.....
ناشناس۳۴۸۱۵۶۸۱۵:۲۶:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۱۸
اگر ایثارگری شهید شد به همسرش حقوق بدهند
ناشناس۳۴۸۱۶۰۴۱۶:۱۵:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۱۸
حق ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا ست که حقوقی ماهیانه داشته باشند ولی در همه چیز دیگر مانند مردم عادی باشند
ناشناس۳۴۸۱۴۶۷۱۴:۰۲:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۱۸
سهمیه دادن به فرزندان و خانواه شهدا و جانباز که استخدام شوند یا در کنکور سهیمه ای بالاتر داشته باشند کاری اشتباه است.
ناشناس۳۴۸۲۱۲۴۰۹:۳۴:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۹
من پس از 8 سال کار بصورت شرکتی، در یک سازمان دولتی زیر مجموعه وزارت ارتباطات حقوق حداقلی کارگری می گیرم، ولی همین چند ماه اخیر چند نفر تازه کار که هنوز کار هم بلد نیستند آمدند و با سهمیه ایثارگری بلافاصله رسمی قطعی سازمان شدند، حالا هم شدند رئیس ما!!! فکر کن با سهمیه رفته دانشگاه، مدرک گرفته، حالا هم همین که آمده شده رئیس!
ناشناس۳۴۸۲۳۲۵۱۲:۳۴:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۱۹
متاسفانه این اتفاق در برخی ادارات اتفاق افتاده است
کاوه۳۴۸۲۵۴۹۱۶:۵۸:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۱۹
واقعا درست گفتی من تو اداره آب فاضلاب کار میکنم ۲۳ سال سابقه دارم هنوز شرکتی هستم. بعد کسانی آمدند رسمی شدند که ۲ سال سابقه کار دارند ، واقعا این بی عدالتی تا کی باید ادامه یابد.
ناشناس۳۴۸۲۱۵۱۰۹:۵۳:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۹
اثرات این سهمیه ها در امورات کشور من جمله امور پزشکی و درمان آشکار شده است ....
عمران۳۴۸۲۱۸۸۱۰:۳۵:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۱۹
عزیزم حواسمان باشد آدرس غلط ندهیم. این عزیزان برای کشورمان فداکاری کرده اند و من به عنوان یک شهروند حداقل در مورد حق خودم راضی هستم که به این عزیزان بیشتر برسد حالا شاید مادی منطقی تر باشد تا سهمیه ای. اما مشکلم با ده ها و صدها نهاد غیر مولد است که لشکری از بودجه بگیران و حقوق بگیران دارند که نه ایثارگری و نه جانبازی کرده اند نه سابقه رزمندگی دارند و نه هیچ کار مفیدی برای کشور نکرده اند اما صد جور رانت پیدا و پنهان از جیب مردم میبرند. باید رانت آنها راقطع کرد. عزیزانِ ایثارگر روی چشم ما جا دارند.
ناشناس۳۴۸۲۴۱۶۱۳:۵۶:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۹
آیا کارگری که در صنایع معلول و فوت میشود چه فرقی با نظامی دارد که شاید بندرت در طول عمر خود به جنگ بر خورد ..
ناشناس۳۴۸۳۰۲۱۱۳:۰۶:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۲۰
یتیمی نکشیدی بدانی
رضا۳۴۸۱۴۸۴۱۴:۱۳:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۱۸
سهمیه استخدام نگاه کنید چه کسانی با چه نمره ای استخدام می‌شوند
ناشناس۳۴۸۱۵۱۵۱۴:۳۵:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۱۸
همه میدونن اون خودرو و ... که به اسم این عزیزان وارد میشه ، در نهایت میرسه به همون دلالها و باندهای مافیایی ، این وسط فقط اسم جانبازان خراب میشه .
ناشناس۳۴۸۱۵۱۶۱۴:۳۷:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۸
سیاستی وجود داره از طرف نفوذیها ، تا اینجوری اسم ایثارگران رو بدنام کنن .
ناشناس۳۴۸۱۵۲۱۱۴:۴۷:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۱۸
گوش آقایان از این حرفها پره
ناشناس۳۴۸۱۵۲۳۱۴:۵۰:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۱۸
لطفا انصاف را رعایت نمائید
ناشناس۳۴۸۱۵۴۲۱۵:۰۶:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۱۸
شما یه نگاهی که به کارنامه پذیرفته شدگان کنکورم بکنید متوجه عمق فاجعه میشوید. اقا بهشون وام بدید همین واردات خودرو واسشون تسهیل کنید حقوق ماهیانه واسشون در نظر بگیریدتا اجرشون پیش چشم مردم ضایع نشود وعزت واحترامشون حفظ بشه. کما اینکه ما قدران رشادت ها ودلاوریاشون هستیم وخواهیم بود.
ابراهیم۳۴۸۱۵۹۱۱۵:۵۴:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۱۸
دمت گرم.
ناشناس۳۴۸۱۶۴۶۱۷:۰۳:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۸
صحیفه امام جلد 14 پرتال امام خمینی سخنرانی امام خمینی ره در جمع نمایندگان مجلس زمان (شمسی) : 6 خ‍رداد1360 ...تدریجی بودن فساد و تباهی‏ ‏‏ .... ‏‏مهم در همۀ افراد، و خصوصاً شما آقایان که در مجلس هستید، و مجلس مبدأ همۀ‏‎ ‎‏چیزهایی است که در کشور واقع می شود، مهم این است که در مقام بیان مسائل ورد‏‎ ‎‏مسائل، انتقاد و تکذیب، به آنجا نرسد که قوۀ عقلیه کنار، و با قوۀ غضبیه انسان وارد میدان‏‎ ‎‏بشود. اگر یک کسی هم فرض کنید از زبانش یک مطلبی بر خلاف شما صادر شد، شما‏‎ ‎‏بروید و مطلب رامنطقی صحبت کنید، با داد و فریاد و ـ خدای نخواسته ـ حرف زشت‏‎ ‎‏زدن کار درست نمی شود. جز اینکه اگر ـ خدای نخواسته ـ این امور تکرار بشود در‏‎ ‎‏مجلس، کم کم ـ هیچ امر فاسدی یکدفعه سراغ آدم نمی آید. شیطان باطنی انسان بسیار‏‎ ‎‏استاد است. و او همچو نیست که ابتدا انسان را به فساد بکشد ـ ابتدا قدم کوچکی را وا‏‎ ‎‏می دارد که انسان بردارد. این قدم که برداشت، فردایش یک قدم یک قدری بلندتری.‏‎ ‎‏انسان را یواش یواش به جهنم می فرستند؛ یواش یواش به فرستند؛ یواش یواش به فساد می کشد. همه اینهایی که‏‎ ‎‏می بینید فاسد شدند این طور نبودند که اینها از اول به این درجه از فساد بودند؛ بلکه ‏‏کُلُّ‏‎ ‎‏مَوْلُودٍ یُولَدُ عَلَی الفِطرَةِ‏‎[2]‎‏ و این طور هم نبودند که یکدفعه جهش کرده باشند از یک مرتبه ای‏‎ ‎‏به مرتبۀ بالای فساد. این طور هیچ وقت نبوده است. این بتدریج واقع شده است. اینهایی‏‎ ‎‏که دیکتاتور شدند این طور نبوده است که از اول دیکتاتور زاییده شده باشند. آنها هم‏‎ ‎‏مثل سایر مردم ‏‏[‏‏بودند.‏‏]‏‏ بعد هم وقتی که به مقامی رسیدند ، این طور نبوده است که از‏‎ ‎‏اول دیکتاتوری کرده باشند. لکن قدم بقدم، ذره به ذره، رو به دیکتاتوری رفتند، یک‏‎ ‎‏وقت هیتلر از کار درآمدند؛ یک وقت استالین از کار درآمدند. شیطانی که در باطن انسان‏‎ ‎‏است با کمال استادی انسان را به تباهی می کشد. اگر از اول بگوید که تو بیا برو یک آدمی‏‎ ‎‏را بکش، هرگز نخواهد رفت. از اول انسان را وادار می کند که این آدم چه طور است،‏‎ ‎‏یک غیظی به او بکن. بعد یک قدری زیادتر. تا کم کم مهیا می کند انسان را از برای اینکه‏ ‏آدم هم می کشد! همۀ اینهایی که فاسد هستند بتدریج فاسد شدند؛ هیچ کس یکدفعه‏‎ ‎‏فاسد نشده است. ...
ناشناس۳۴۸۱۶۶۶۱۷:۲۲:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۸
تصویب قوانین رانت محورانه ظلم به ملت است در فرمایشات امام خمینی ره هم به قانون مداری تاکید موحد شده است سخنرانی امام خمینی ره در جمع نمایندگان مجلس خرداد ۱۳۶۰ «....‏ ‎‏اگر می خواهید که از صحنه بیرونتان نکنند، بپذیرید قانون را. نگویید هی قانون، و‏‎ ‎‏خودتان خلاف قانون بکنید! بپذیرید قانون را. همه تان روی مرز قانون عمل بکنید. اگر‏‎ ‎‏همه روی مرز قانون عمل بکنند، اختلاف دیگر پیش نمی آید. ....
ناشناس۳۴۸۱۶۷۲۱۷:۲۹:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۱۸
انتظارات امام خمینی از مجلس| امام(ره): مجلس اعتبارنامه عناصر منحرف را رد کند امام (ره) در یکی از توصیه‌های خود به نمایندگان مجلس فرمودند: اگر عناصر منحرفی با دسیسه وکالت خود را به مردم تحمیل نمودند مجلس اعتبارنامه آنان را رد کنند.
ناشناس۳۴۸۱۶۸۵۱۷:۴۳:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۸
نکات جالبی در بیان نگارنده محترم وجود داشت. ایثارگران بسیار عزیز و محترمند و همانطور که بدرستی در این مطلب اشاره شده حمایت از ایثارگران باید متناسب و برای جبران خسارت وارده به آنها باشد. با این مقدمه، منصفانه این است جانبازی که توانایی کارش کم شده استخدام دولتی در ارگانهای مربوط شده و متناسب با ساعات کارش کم شود و حقوق تمام و کمالش و هزینه‌های درمانش نیز کلا برعهده دولت باشد نه اینکه فرزندانش سهمیه آموزشی بگیرند یا اینکه فرزندانش هم تحت پوشش کامل بیمه باشند چرا که جبران خسارت وارده با پوششهای خود جانباز کامل میشود با این حال رواست خود جانبازان اعصاب و روان و فرزندانشان به دلیل آنچه از دست داده‌اند تا جای ممکن حمایت شوند چون آنچه در این فقره از دست رفته با هیچ چیز قابل جبران نیست. خدمات به ایثارگران باید متناسب‌سازی، عادلانه، ضد تبعیض و همراستا با شایسته‌سالاری و تخصص‌محوری باشد و این اصول را نقض نکند.
ناشناس۳۴۸۱۶۹۲۱۷:۴۸:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۱۸
باز کردن این طور بحثها در روزنامه ها کاری عالی است.
ناشناس۳۴۸۱۷۲۳۱۸:۲۱:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۱۸
کلا نمایندگان مجلس هنگام قانون نوشتن اصلا موارد مهم و نیز موارد استثنا را زیاد دقت نمی کنند. مثلا در مجلس هفتم قانونی تصویب شد که فرزندان عزیز شهدا از مالیات حقوق معاف شدند.خب این قانون اشتباه بود و باید مثلا می نوشتند فرزندان عزیز شهدا تا دو برابر معافیت عادی مالیاتی معاف باشند نه با هر حقوقی.
لا۳۴۸۱۷۴۸۱۹:۱۲:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۱۸
کاملا موافقم
دکتر۳۴۸۱۷۵۲۱۹:۲۲:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۸
احسنت، موافقم با وجود آنکه ما خود از قشر حزب اللهی و طرفدار نظام و اردتمند ایثارگرانیم، اما این تبعیض های ناروا موجب دلسردی بیشتر مردم می شود.
ناشناس۳۴۸۱۷۷۴۲۰:۱۶:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۱۸
سوال مثلا فرد نظامی که در جنگ جانباز شده یا ایثارگر فرقش با کارگرانی که در صنایع پرخطر نظیر معدن و صنایع فولاد و پتروشیمی و ساختمان دچار معلولیت میشوند چیست چرا به نظامی که در حین انجام وظیفه دچار معلولیت شده اینهمه امتیاز به خودش و خانواده اش میدهید آنوقت به فرد دیگر کارگری که در شرایط مشابه در صنایع دیگر دچار معلولیت میشود چنین امتیازی تعلق نمی‌گیرد.
ناشناس۳۴۸۲۱۱۶۰۹:۲۹:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۱۹
هر فردی که وارد جنگ میشود، یعنی آماده‌ی شهادت شده است و می‌داند که رسماً دارد با جانش بازی می‌کند و اصلاً قرار است که یا کشته شود و یا بکشد. و اگر هم کشته شود، اتفاق غیر مترقبه‌ای برایش پیش نیامده در واقع. ولی خُب کارگران محترم که قرار نیست کشته شوند! بنابراین اگرچه عمرشان را نثار توسعه‌ی صنعتی کشور می‌کنند ولی انصافاً اینگونه نیست که وقتی کارگران از خانه بیرون می‌آیند، تصمیم بگیرند که داوطلبانه و برنامه‌ریزی شده، جانشان را فدا کنند که خط تولید کارخانه را بچرخانند! (و صد البته منطقی و عاقلانه هم نیست) بنابراین بین رزمنده‌ای که جانش را کف دستش گذاشته (زیرا هدفش از حفظ جانش مهم‌تر است) و کارگری که باید حفظ جانش در اولویت باشد، تفاوت‌ وجود دارد و این یک موضوع واقعی است.
ناشناس۳۴۸۲۳۶۹۱۳:۲۰:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۹
شما در صنایع نفت و پتروشیمی و فولاد هر آن در معرض انفجار و مرگ هستید تعداد زیادی از افراد هم بواسطه مواد سرطان‌زا نفتی و پتروشیمیایی و میدان های مغناطیسی با ولتاژ بالا به سرطان مبتلا میشوند منتها صدایشان نظیر برخی متنفذان سیاستگذار رانتدار به جایی نمی‌رسد ....
ناشناس۳۴۸۲۳۷۶۱۳:۲۴:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۱۹
در طول سی سال گذشته چند نظامی در جنگ درگذشتند و متقابلاً چه تعداد کارگر از حوادث در صنایع مختلف فوت شدند و یا بواسطه عوارض کار و مواد شیمیایی به سرطان مبتلا شدند ...منصف باشید لطفا
ناشناس۳۴۸۲۳۹۶۱۳:۴۷:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۱۹
نظامی وظیفه اش شرکت در جنگ است مگر کارگران آتش نشانی که خود را به میان آتش می‌افکنند چه فرقی با نظامیان دارند البته فرق دارند چرا که یک نظامی ممکن است در طول خدمت خود هیچ جنگی را نبیند و در پادگان باشد اما کارگران من جمله کارگران صنایع نفت،سکوهای استخراج نفت و گاز و آتش نشانها مستمرا در معرض خطر مرگ هستند چرا تبعیض ..‌‌ایا همین افرادی که در سمت های مدیریت بواسطه ایثارگری قرار گرفته و مزایای متعدد برای خود و خانواده گرفته‌اند باید اینگونه قوانینی وضع کنند که صدای مردم از این تبعیض درآید.
ناشناس۳۴۸۲۴۰۶۱۳:۵۱:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۱۹
شما اگر همین کارگرانی را که در سکوت به سر کار می روند وچرخ اقتصاد کشور را با مشاغل پرمخاطره برای سلامت میگردانند و در سکوت زندگی و گاها معلول و فوت میشوند و یا در اثر سرطان خاموش و در سکوت از دنیا میر وند نباشند هیچ حکمرانی مقدور نخواهد بود نباید سیاستها صرفا دفاع از نظامیان باشد و رانت برای عده ای خاص ایجاد کند
ناشناس۳۴۸۳۲۲۹۱۶:۰۷:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۲۰
ایثارگران با علم به اینکه می دانند سالم برنمی گردند به جبهه ها رفتند نوع معلولیت جانبازان از جنس اعصاب و روان و شیمیایی ، تیر و ترکش و .... است با معلولین مادر زادی که معمولا جسمی و حرکتی است کاملا تفاوت دارد
حامد حمدایی اصل۳۴۸۱۸۱۳۲۱:۱۴:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۸
عدالت یعنی هر چیز سر جای خودش باشد. یعنی باید پیچ و مهره به هم بخورد. بی عدالتی هم به سیستم و جامعه آسیب میزند و هم به خود فرد.
ناشناس۳۴۸۱۸۱۹۲۱:۲۲:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۸
بنده با توجه به قوانین جاری مملکت هنوز موفق به دریافت کارت ایثارگری هم نشدم...از سال ۶۶ تا بحال هم هیچ امتیازی برای حضور در جبهه برای من و امثال من در نظر گرفته نشده.فقط با انتشار اخبار کذب یک عده افراد ساده لوح را دربدر سازمان ها نهادهای گوناگون میکنند و بعد میگن واجد شرایط نیستید.بعد از شش دهه زندگی و کلی دوندگی هنوز متوجه واجد شرایط بودن نشدیم.هیچ مرجع اطلاع رسانی درست هم در دسترس نیست.
کریم۳۴۸۱۹۰۷۰۰:۰۹:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۱۹
کاش در بعضی موارد با ایثارگران همانند دیگر شهروندان برخورد میشد و حق ایثارگران پایمال نمی‌گردید. اینجانب خودم ایثارگر هستم.در مجموعه ای که بودیم ۸نفر ادامه تحصیل دادیم.۷نفری که سابقه ایثارگری نداشتند مدارکشان اعمال اما بنده بخاطر ایثارگری!مدرک کارشناسی ارشدم اعمال نشد. امتیازات ایثارگری بیشتر شامل جانبازان بالای ۵۰درصداست و شامل دیگر ایثارگران نیست.
ناشناس۳۴۸۱۹۲۲۰۰:۱۸:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۱۹
اگر مسئولین فارغ از نگاه های فرهنگی و اجتماعی تصمیم گرفته اند مجوز عمده برای واردات محصولاتی که جلوه ای از مصرف گرایی و شکاف های طبقاتی است صادر کنند، و ایثارگران را نیز به عنوان یکی از گروه های منتفع پای سفره می نشانند، این چه نوع تدبیری است که ایثارگران را مستقیم درگیر این فرآیند می کنند؟ چرا پس از شمول ایثارگران، کل امتیازات مشمولین قانونی مربوطه را حساب نمی کنند، و مثلاً اختیار کل واردات خودروهای مذکور و سود و امتیازات آن را به حساب خزانه و یا متولیان امور ایثارگران یا مستضعفین مالی منظور نمی کنند، تا بطور اصولی آورده های اقتصادی آن برای معیشت جامعه هدف و با اولویت هایی که قانون تعیین میکند هزینه شود. و اینطور ایثارگران را بدنام نکنند و به دلالان و فرصت طلبان اجازه سوء استفاده های مالی و فرهنگی ندهند.
ناشناس۳۴۸۲۰۴۸۰۸:۱۶:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۱۹
تبدیل وضعیت قرارداد افراد وابسته به خانواده‌ ایثارگران و رسمی شدن‌های اخیر انها باعث دلخوری اغلب کارکنان دولت شده است
ح۳۴۸۲۰۷۸۰۸:۴۶:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۱۹
سلام ضمن احترام به زحمات ایثارگران در دفاع از ملت و وطن لطفا کارها را به آدم‌های با استعداد و دانا و اهل علم و دانش واگذار بشه .
ناشناس۳۴۸۲۱۴۸۰۹:۵۲:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۱۹
بنده بعنوان یک جانباز با سهمیه کنکور فرزندان ایثارگران مخالفم و خود هم استفاده نکرده ام
ناشناس۳۴۸۲۱۵۷۰۹:۵۸:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۱۹
من خودم بعد 22 سال با مصوبه مخصوص ایثارگران استخدام رسمی شدم خیلی پشیمون هستم کار غلطی هست واقعا ایجاد ناامیدی بین کارمندان کرده
احمد۳۴۸۲۲۳۴۱۱:۱۹:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۹
احترام به خانواده محترم شهدا و ایثارگران عزیز مورد پذیرش عموم و منطبق با عقل و شرع هم هست کما اینکه حتی در کشورهای غیر مذهبی هم به این گروه امتیازاتی داده می شود ولی به قول نگارنده محترم، امتیازات باید مبنا داشته باشد. بعنوان مثال می توان برای جبران خدمات این عزیزان، کلاس کنکور رایگان یا هزینه معادل به خانواده هاشون داده بشه ولی آزمون کنکور بدون سهمیه باشه که هم رقابت سالم باشه هم افراد لایق برن بالاتر یا در مساله استخدام و ....،
نادر۳۴۸۲۹۸۸۱۲:۲۹:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۲۰
من ایثارگر بیش از دوسال جبهه بودم وظیفه دانستم تا بحال هیچ تسهیلاتی هم دریافت نکردم کار گر ساده ام حتی بیمه هم ندارم
محمد۳۴۸۳۰۰۸۱۲:۵۰:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۲۰
سلام...من فرزند شهید هستم وباسهمیه های کنکور مخالفم ولی چرا وقتی اسم ازسهمیه میاد همه به ایثارگران گیر میدن .. ... متأسفانه تبلیغات ورسانه اینقدر در مورد رسیدگی به ایثارگران دروغ گفتن که مردم باور دارن که ایثارگران در رفاه هستن ...
ناشناس۳۴۸۳۸۴۳۰۷:۴۳:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۲۱
اینکه این عزیزان در دوره جنگ جانفشانی کردن ما مردم قدر دان هستیم میشه یه بودجه ی برای تامین اسایش این عزیزان دردنظر گرفت تا زندگی بدونه دغدغه داشته باشن
ناشناس۳۴۸۳۹۱۶۰۹:۲۱:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۲۱
درتمام دنیا برای افرادی که درجنگها شرکت کرده اند امتیازی وجود دارد.
جانباز هفتاددرصدی هستم نوع ۲۳۴۸۴۰۱۰۱۰:۵۵:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۲۱
عزیزان هم وطن من۱۵سال داشتم رفتم جبهه خداراشکر که درراه وطن واستقلال وآزادی کشورم جانباز شدم بعداز۴۰سال هنوزترکش ودردورنج رابیشتر ازقبل دارم انتظارم ازهموطنان دعابرای همه جانبازان عزیزی که در آن زمان برای حفظ مملکت وناموس شماعزیزان کوتاهی نکردیم فقط یک لحظه بایکدست یایک پاویاباچشم بسته زندگی کنید بعد اظهارنظرکنید
خجسته۳۴۸۴۲۶۲۱۵:۱۹:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۲۱
کمک معیشت جانباز زیر بیست و پنج درصد رو قطع کردین چرامگه زمان که مردان ما رفتن جبهه دهک بندی بود
محسن۳۴۸۴۶۳۶۲۳:۰۵:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۲۱
سلام،واقعیت آن است آنچه که این نظام را سرپا نگهداشته،فرهنگ ایثار و شهادت است،که ظاهراً برخی افراد با القای اینکه قوانین ومقررات ایثار گران موجب تبعیض است،همین را هم می خواهند از این کشور بگیرند،وانهم جائیکه از کل قوانین که از بدو انقلاب در مراجع مختلف تصویب شده تنها چیزی حدود بیست در صد اجرائی شده،انتظار از سایت الف این است که تمامی انرژی خود را روی مبارزه با فساد و مفسدان بگذارد،مثلا به چای دبش بپردازد،به امتیازاتی که در دولت عدالت گستر به بعضی مسئولان داده شده بپردازند.
سیما۳۴۸۵۳۹۵۱۶:۱۴:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۲۲
اگر یک متن بدون حاشیه و منصفانه در چند سال اخیر خوانده باشم این متن است..
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بستن تنگه هرمز؛ چگونه؟

    2. تهدید بورل به اقدام علیه ایران در پی اعدام سرکرده تروریست‌ها

    3. صحبت‌های مهم معاون سیاسی وزیر کشور درباره اتباع/ « اتباع خارجی نیز برادر و خواهران ما هستند»  

    4. واقعا عقب نشینی کردیم؟!

    5. حمله اسرائیل به ایران/ عملیات موفق پدافند هوایی تهران/اطلاعیه قرارگاه پدافند هوایی کشور درباره فعالیت پدافندی بامداد امروز

    6. گوشه‌ای از مجاهدت دلاورمردان پدافندی ایران اسلامی

    7. سردار رادان: طرد اتباع غیرمجاز بر کاهش جرم تأثیر دارد

    8. صهیونیست ها به دنبال آزادی عمل در آسمان ایران

    9. درخواست شریعتمداری برای حمله رعدآسا به اسرائیل/ سکوت احمدی‌نژاد/ هنرمندان ایرانی که در ارتش اسرائیل فعالیت می‌کنند

    10. تغییر راهبردی بزرگ ایران

    11. واقعیت های یک حمله 

    12. صندلی خالی برخی رشته‌های تخصصی پزشکی/ حال درس خواندن نیست یا درس خواندن نمی صرفد؟!

    13. ادعای عجیب زیدآبادی در خصوص واکنش ایران به اسرائیل/ آسمان به ریسمان بافتن برای گران‌کردن بنزین/ کلنجار اصلاح‌طلبان با دولت پزشکیان

    14. ما و این رویای عادی بودن!

    15. هويت جديد ايران

    16. رهبر انقلاب: شرارت رژیم صهیونیستی نه باید بزرگنمایی شود و نه کوچک‌انگاری/کیفیتِ فهماندنِ قدرت و اراده ملت ایران به رژیم صهیونیستی را باید مسئولان تشخیص دهند

    17. احمدی‌نژاد کجاست؟ حقیقت سوزی در «هولوکاست سکوت»!

    18. کوه اسراییل موش زایید!

    19. شهادت دو رزمنده ارتش در دفاع از حریم امنیت ایران

    20. عزم دولت برای حفظ ظریف/ تلاش شهید رئیسی برای تأیید دیگر نامزدها در انتخابات ریاست‌جمهوری

    21. ۳ واقعیت رسواکننده در مورد حمله اسرائیل به ایران

    22. واکنش زیباکلام به حمله اسرائیل به ایران

    23. جنگ پنهان علیه مردم در جاده ها/ فرغون‌هایی که جان می ستانند!

    24. "چهارچوب های ادراکی"؛ عرصه ای مهم در نبرد با رژیم صهیونیستی

    25. اضطراب در چهره سردمداران رژیم صهیونیستی به هنگام صدور دستور تجاوز به ایران موج می زند

    آخرین عناوین