رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

گروه سیاسی الف،   4030402105 ۶۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

در موسمی چون انتخابات ریاست جمهوری همیشه این سؤال مطرح است که  رئیس‌جمهور ایده‌آل نظام ایران باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. برای شناخت شاخص‌های یک رئیس‌جمهور ایده‌آل نگاهی به نکات مدنظر رهبر انقلاب خواهیم انداخت تا از بین نامزدها نزدیک‌ترین فرد به این شاخصه‌ها انتخاب شود.

توجه داشته باشید؛ انتخابات یک حق است و یک وظیفه است. ما هر کدام مان به عنوان یک فرد از افراد این ملت، هم حق داریم در انتخابات شرکت کنیم، هم وظیفه داریم. آن کسانی که به نظام جمهوری اسلامی معتقدند، قانون اساسی را قبول دارند، هم از این حق میخواهند استفاده کنند، هم این وظیفه را میخواهند انجام دهند. همه باید این وظیفه را انجام دهند. یکی وظیفه‌اش این است که بیاید صلاحیتهای خودش را در معرض انتخاب مردم قرار دهد. هر کسی که در خود صلاحیتی احساس میکند و کار اجرائی بلد است، می‌آید و خود را در معرض انتخاب مردم میگذارد. اداره‌ی مملکت و کار اجرائی، کار کوچکی نیست. (19دی1391)

ما عرض کردیم سلائق مختلف و هر کسی که احساس میکند توانائی دارد، بیاید وسط میدان؛ توده‌ی مردم و جمعیت عظیمِ ده‌ها میلیونی ملت هم ان‌شاءاللَّه وارد میدان خواهند شد؛ اما در محاسبه، آن کسانی که داوطلب میشوند، اشتباه نکنند؛ بدانند مدیریت اجرائی کشور یعنی چه. نه در ارزیابیِ نیازی که کشور به یک قدرت اجرائی دارد، اشتباه کنند، نه در ارزیابی توانِ خودشان اشتباه کنند. اگر چنانچه ارزیابی درستی انجام دادند، بیایند توی میدان؛ ملت هم نگاه میکند، انتخاب میکند.(7اردیبهشت1392)

ما از کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود، انتظار داریم که خود را خدمتگزار مردم بداند و آنچه را برای دین و دنیای این مردم مورد نیاز است، در محدوده اختیارات قانونی خود، با همه وجود انجام دهد. بدیهی است که اکثریت مردم، متدیّن و انقلابی هستند و مایل اند آنچه برای رفاه و سعادت دنیوی آنها انجام می گیرد، در چهارچوب احکام و مقرّرات اسلامی باشد.(26خرداد 1372)

نامزد انتخابات اولاً باید به خدا و به این انقلاب و به قانون اساسی و به این مردم ایمان و اعتقاد داشته باشد؛ ثانیاً دارای روحیه‌ی مقاوم باشد. این ملت اهداف بلندی دارد، کارهای بزرگی دارد، تسلیم نیست، کسی نمیتواند با این ملت با زبان زور حرف بزند. کسانی که در رأس قوه‌ی اجرائی قرار میگیرند، باید کسانی باشند که در مقابل فشارهای دشمنان مقاوم باشند؛ زود نترسند، زود از میدان خارج نشوند؛ این یکی از شرطهای لازم است.(7اردیبهشت1392)

بارها گفته شده است که انتخابات، هم حق مردم است، هم وظیفه‌ی مردم است؛ هم باید حق را استنقاذ کنیم، هم باید وظیفه را بخوبی انجام دهیم. این انتخابات، یک چنین حالتی دارد. کسانی هم که میخواهند صلاحیت‌ها را ملاحظه کنند و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنند، همه چیز را در کنار هم باید ببینند. رئیس جمهور، هم باید کاری باشد، هم باید مردمی باشد، هم باید مقاوم باشد، هم باید ارزشی باشد، هم باید باتدبیر باشد، هم باید پابند به قوانین و مقررات باشد - مجری قانون است - هم باید درد مردم را احساس کند، هم باید طبقات مختلف مردم را ببیند؛ اینها خصوصیاتی است که در انتخاب آن کسی که ما میخواهیم کلید اجرائی کشور را به او بسپریم، نقش دارد.(25اردیبهشت1392)

 

مردم هم نگاه کنند و اصلح را انتخاب کنند. اصلح کسی است که با نیازی که شما برای جامعه می فهمید، تطبیق کند و بتواند نیازهای جامعه را برآورده سازد. بعضی ها در شناخت اصلح دچار وسواس و دغدغه ی زیاد می شوند. شما تلاش خود را بکنید؛ مشورت خود را بکنید؛ از کسانی که فکر می کنید می توانند شما را راهنمایی کنند، راهنمایی بخواهید؛ به هر نتیجه ای که رسیدید، عمل کنید و رأی بدهید؛ اجر شما را خدای متعال خواهد داد. ما مأموریم که به آنچه می فهمیم و به آنچه تکلیف الهی تشخیص می دهیم، عمل کنیم؛ مطابق با واقع شد یا نشد، اجر ما محفوظ است. اجر کسی که عامل به تکلیف است، پیش خدای متعال محفوظ است.(3خرداد 1384)

بایستی کسانی بر سر کار بیایند که معتقد به مردم باشند، معتقد به جوانها باشند، عقیده‌ی به جوانها داشته باشند، واقعاً عنصر جوان را قدر بدانند، [دارای] عملکرد انقلابی باشند و حقیقتاً عدالت‌خواه باشند؛ نه اینکه به لقلقه‌ی زبان اسم عدالت آورده بشود؛ به معنای واقعی کلمه عدالت‌خواه باشند و ضدّفساد باشند. «عدالت» هم البتّه فقط عدالت اقتصادی نیست؛ اگر چه رقم مهمّش عدالت اقتصادی است امّا در بخشهای گوناگون، عدالتْ ساری و جاری است. و یک چنین دولتی ان‌شاءالله اگر به وجود بیاید، آن وقت میتواند صدها مدیر جوان و مؤمن را در بخشهای گوناگون از صدر تا ذیل بگمارد و ان‌شاءالله کار کشور سامان خوبی پیدا کند؛ دنبال این باید باشید (دیدار با تشکل های دانشجویی) 

 مردم دنبال این هستند که ببینند چه کسی دارای یک مدیریّتی است، [دارای] یک قوّت عمل یا قوّت اراده‌ای است، [دارای] یک کارآمدی‌ای است که میتواند مشکلات کشور را از میان بردارد؛ دنبال این هستند. اینکه حالا چه کسی با چه نامی، با چه عنوانی و از چه جناحی وارد میدان بشود، برای عموم مردم مطرح نیست؛ برای گروه‌های خاص چرا، امّا برای عموم مردم نخیر. اگر نامزدهایی که امروز در صحنه‌اند بتوانند بیان کنند و به مردم نشان بدهند که دارای این کارآمدی هستند، مردم پای صندوقها هم میروند و مشارکت بالایی هم خواهد بود ان‌شاءالله به توفیق الهی.» (۰۶/۰۳/۱۴۰۰)

اگر معنویت با عدالت همراه نباشد، به یک شعار توخالی تبدیل می شود. خیلی‌ها حرف عدالت را می زنند، اما چون معنویت و آن نگاه معنوی نیست، بیشتر جنبه‌ ی سیاسی و شکلی پیدا می کند.» (۱۶/۰۶/۱۳۸۸)

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۲۹۵۰۳۰۸:۵۸:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۴
جای این جمله که بتواند مشکلات اقتصادی و تورم را حل کند در نوشته شما خالی بود!!!!!!!
ناشناس۳۵۲۹۷۱۶۱۲:۰۴:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۴
ما نیاز اساسی به حرکت از سیستم فرد محور تصمیم ساز ریاست جمهوری ،که سالهاست در کشورهای توسعه یافته منقضی شده به سسیستم مدیریت کشور مشابه کشورهای توسعه یافته هستیم سیستمی که در آن اندیشکده های مشاور دهنده دانش محور متخصص به دولت در اداره امورات و معضلات کشور سیاست های اجرایی کشور را سناریو سازی و تدوین میکنند و ریاست جمهوری صرفا عامل اجرایی و رییس جمهور صرفا عامل اجرایی و هماهنگ کننده تیم اجرایی است نه تصمیم ساز ،که نتیحه این خواهد بود تغییر ریاست جمهور منجر به نوسانات در سیاست های کلان کشور نخواهد شد در آمریکا بیش از ۱۴۰۰ اندیشکده وجود دارد هرکدام وظیفه تشخیص مسایل و معضلات حکمرانی منجمله معیشت و اقتصاد مردم قبل از تبدیل شدن به بحران و فرابحران را دارند و راهکار ارایه می‌دهند و قوه مقننه ملزم به قانونگذاری در راستای اجرای آنها ،قوه مجریه و رییس جمهور ملزم به انتصاب مدیران در راستای اجرای آن سیاستها و قوه قضاییه و واحد‌های نظارتی ملزم به نظارت بر چگونگی درست انجام شدن این سیاست گذاری ها و شناسایی عوامل فساد و رانت محتمل در اجرای این سیاست ها هستند آنهم نه صرفا رسیدگی قضایی پس از. ارتکاب بلکه سیستمی مبتنی بر پایش مداوم اموال مدیران ارشد کشوری و بستگان آنها و اخذ واکنش سریع و بدون مماشات جناحی و وابستگی فامیلی و سیاسی و ...در جهت قطع ریشه فساد و فاسدان خاین که خود را در پوست خادم جا زده‌اند
ناشناس۳۵۳۰۲۱۰۱۸:۰۱:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۴
متاسفانه در بین این شش نامزد هیچ فردی که مرد میدان رییس جمهوری باشد نیست
ناشناس۳۵۳۰۶۴۹۰۰:۵۶:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۵
نیاز به تغییر قانون اساسی داریم
ناشناس۳۵۳۰۹۹۵۰۹:۲۱:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۵
مهمترین نکته نداشتن فساد در رییس جمهور و اطرافیانش است متاسفانه طرفداران یکی از این کاندیداها هرچه فرد پرونده فساددار اخوی و فرزند و ...است رای به این کاندیدا خیانت به اموال مردم است
ناشناس۳۵۳۱۰۰۷۰۹:۳۰:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۵
اگر ملاک نهج البلاغه باشد که مکرراً بر حفاظت از بیت المال و حق الناس و عدم گماردن افراد با سوابق فساد بستگان تاکید دارند تکلیف کاندیدی که اطرافش را حامیان و بستگان برخی مفسدان رانتخور گرفته آند مشخص است که نباید انتخاب شوند
ناشناس۳۵۳۱۲۰۱۱۱:۱۲:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۵
خیلی واضح و روشن است «انتخاب کدام کاندیدا » یعنی انتخاب حسین فریدون ها و بستگان ،انتخاب مهدی جهانگیری و بستگان ،انتخاب مهدی هاشمی ها ،انتخاب شبنم نعمت زاده و بستگان انتخاب عاملان ارتشا کرسنت ،انتخاب عاملان ارتشا چندده میلیون دلاری استات اویل و قرارداد رانت محور توتال در پارس جنوبی و.....مردم خود آگاهند که چه کسانی را نباید انتخاب کنند ....عامل مشکلات اقتصادی کشور رانتخوران بستگان فلان و بهمان سیاسیون اسبق است که معلوم است چرا و برای چه حامی فلان کاندید هستند ...بچه ها در خارج و درآمد در داخل ...مردم هرگز به این کاندید رای نخواهند داد اگر به این کاندید رای دادند پس گله نکنند «خود کرده را چاره نیست »
ناشناس۳۵۲۹۵۱۳۰۹:۰۶:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۴
رای دادن فقط و فقط یک کنش اجتماعی است ...
ناشناس۳۵۲۹۵۲۱۰۹:۱۶:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۴
به نظرم هیچ کدام در حد ریاست جمهوری نیستند
ناشناس۳۵۲۹۵۲۷۰۹:۲۲:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۴
ما خودمون می دونیم مطلوب کیست. لازم نیست مردمو راهنمایی کنید.
ناشناس۳۵۲۹۷۷۳۱۲:۳۴:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۴
نامحرم منتخب نشود کشور یک گام جلو هست
ناشناس۳۵۳۰۲۰۷۱۸:۰۱:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۴
چرا شورای نگهبان نامحرم را تایید کرده است؟!
ناشناس۳۵۳۲۱۱۸۲۰:۴۲:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۵
یعنی شورای نگهبان ، نا محرم تایید کرده؟!
ناشناس۳۵۳۰۸۵۳۰۷:۱۵:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۵
کسی انتخاب نشود که عوامل ارتشا چند ده میلیون دلاری ارتشا استات اویل ،توتال و کرسنت و عناصری که فساد اخوی و فرزند را در پرونده دارند حامی او باشند و اموال ملت و کشور در خطر قرار گیرد
ناشناس۳۵۲۹۵۳۸۰۹:۲۸:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۴
کسی که کارنامه دارد
ناشناس۳۵۲۹۵۷۹۰۹:۵۷:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۴
کسی فکر نکنه میتونه در مورد پوشش و فکر و نظر مردم تصمیم بگیره!
ناشناس۳۵۲۹۶۳۲۱۰:۴۷:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۴
همه جا قانون خودش را دارد. ضمن اینکه اینجا الان بحث برخورد با کشف حجاب است نه چیز دیگری
ناشناس۳۵۲۹۷۸۷۱۲:۴۲:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۴
دوست عزیز همه جا قانون بر طبق خواسته اکثریت تغییر میکنه.
عمران۳۵۳۰۴۸۹۲۲:۳۹:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۴
قانون را مردم باید تعیین کنند نه یک قشر خاص
ناشناس۳۵۲۹۸۲۳۱۳:۰۴:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۴
فقط مدینه فاضله تصمیم بگیرد و در جهان رسوخ دهد می تواند!!!!
ناشناس۳۵۲۹۸۳۱۱۳:۱۰:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۴
یا مثلا ازدواج کمتر از 13 سال ممنوع کردن دخالت در امور زندگی مردم نیست نه؟!!! چرا چون مدینه فاضله حد سن گذاشتند و شما و آقایان....
ناشناس۳۵۲۹۶۰۰۱۰:۱۳:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۴
دکتر پزشکیان
ناشناس۳۵۲۹۶۵۹۱۱:۱۱:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۴
پزشکیان برنامه نداره در مناظره دوم چندین بار گفت برنامه ی من اجرای سیاست های کلی نظام و مقام معظم رهبری است !
ناشناس۳۵۲۹۶۶۹۱۱:۱۵:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۴
در آخر
ناشناس۳۵۲۹۷۱۹۱۲:۰۶:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۴
با این افرادی که گرد آقای پزشکیان جمع شده‌اند توصیه میشود مهدی جهانگیری و حسین فریدون هم اضافه شوند و از تجربیات ایشان هم در بین مشاورانشان استفاده کنند
ناشناس۳۵۲۹۷۲۱۱۲:۰۶:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۴
بخشی از سوابق حامیان آقای پزشکیان ...به گزارش مشرق؛ در حالی حکم محکومیت مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور توسط سخنگوی قوه قضائیه اعلام شد که مسئله فساد اطرافیان به مسئله‌ای در لایه ارشد دولت روحانی بدل شده و پیش از این حسین فریدون برادر رئیس جمهور هم به دلیل فساد اقتصادی محکوم به حبس شده بود.
ناشناس۳۵۲۹۶۰۷۱۰:۱۹:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۴
در این سالها خیلی رئیس جمهور عوض شده ولی تورم و بیکاری بدتر شده مردم فقیرتر شدن پس اهمیت نداره کی انتخاب بشه .
ناشناس۳۵۲۹۶۴۶۱۱:۰۱:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۴
اعداد و ارقام و آمارها میگه خیلی تفاوت میکنه.
ناشناس۳۵۲۹۸۵۰۱۳:۲۱:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۴
در دولت سابق تورم رو به بالا و این دولت تورم رو به پایین
ناشناس۳۵۲۹۶۱۲۱۰:۲۳:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۴
اگر اصلح را شورای نگهبان که به هیچ کس پاسخگو نیست تایید نکرد مردم باید چکار کنند؟
ناشناس۳۵۲۹۶۲۷۱۰:۴۳:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۴
مشکلاتی که ظرف این چند دهه ایجاد شده را اول باید برشمرد بعد بررسی کرد که آیا رئیس جمهور توان حل این مشکلات را دارد یا نه آیا رئیس جمهور اختیار کافی دارد؟ این سوالات را اول باید جواب داد و اگر دارد چرا حل نشده در همین دو سه سال اخیر چرا تورم بیشتر شده گوشت از هر کیلو صد و خورده ای به بالای 500 و 600 و.. رسیده چرا حل نشده؟ چرا تخم مرغ در این دو سه سال چند برابر شده؟ ماست چرا چند برابر شده؟ باید ریشه یابی کرد که علت چیست تا به این سوالات جواب داده نشود نمی توان در مورد اینکه چه کسی انتخاب شود بحث کرد خیلی کالاها گرانتر شده و سرسام آور هم هست
ناشناس۳۵۲۹۶۹۶۱۱:۴۱:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۴
تورم نتیجه بدهی های انباشته دولت قبل است بعد از خروج امریکا از برجام صادرات نفت صفر شده بود و با چاپ پول بدون پشتوانه مملکت را به اصطلاح اداره کردند که نتیجه اون تورم افسارگسیخته در 6 سال گذشته شد.
ناشناس۳۵۲۹۸۵۳۱۳:۲۲:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۴
البته بخش مهم آن مربوط به ارز 4200 هست
ناشناس۳۵۲۹۷۷۵۱۲:۳۶:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۴
تورم 43 درصدی رو به رشد به تورم 37 درصدی رو به نزول رسیده!
ناشناس۳۵۳۰۸۵۴۰۷:۲۰:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۵
بخش از مشکلات اقتصادی ایران مرتبط با رانت و فساد رانت خواران دست در جیب ملت و اخوی و فرزند فلان و بهمان فردی است که الان همه حامی یک نامزد هستند...
ناشناس۳۵۲۹۶۴۸۱۱:۰۲:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۴
جالبه در ساختار جمهوری و با کنار هم گذاشتن ناقص مطالب، سعی در هدایت افکار عمومی به سمت دلخواه خود دارند! آقایان محترم، این شش نامزد از بین کل مردم ایران و توسط یک ساختار رسمی نظام، واجد شرایط ریاست جمهوری شناخته شدند. بعد از این مرحله، لطفا به عقل جمعی مردم احترام بگذارید!
جواد۳۵۲۹۶۴۹۱۱:۰۲:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۴
انتخابات آزاد و حضور تمامی کاندیدها لازمه دموکراسی و مردم سالاری است.
ناشناس۳۵۲۹۶۷۲۱۱:۱۷:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۴
سوال مهمتری باید پرسیده بشه!
ناشناس۳۵۲۹۶۸۴۱۱:۲۷:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۴
اگر کسی هم مخالفه بخاطر ایران در انتخابات شرکت کنه
ناشناس۳۵۲۹۷۲۵۱۲:۰۷:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۴
این ،بایدها راکه رییس جمهور باید این باشد و آن نباشد را کی گفته؟چرا فکر می کنید همه چی باید اینجور باشد که شما می خواهید؟در یک سیستم مردم سالار مردم هستند که تشخیص می‌دهند رییس جمهور خوب کیست
ناشناس۳۵۲۹۷۴۶۱۲:۱۸:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۴
در دنیا این سوپر منی که شما از ریاست جمهوری ساخته آید دارای اختیارات اجرایی است نه سیاست گذاری اما سیاستگذاران اتاقهای فکر هستند.دانستن بازیگران موثر در سیاست گذاری هر کشوری در تبیین و تحلیل اهداف حکمرانی بمنظور افزایش رفاه ،اقتدار و ارایه راهکار مبانی بر منافع ملی آن کشوراز اهمیت بالایی برخوردار است زیرا با تحلیل ابزارهای تصمیم ساز هر کشوری می شود در مقابله با برنامه های آن کشور برنامه ریز دقیقی داشت.
ناشناس۳۵۲۹۷۵۹۱۲:۲۵:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۴
مردم از فساد برخی اخوی های سیاسیون سابق و فرزندان رانت خوار برخی دیگر که پرونده های فسادداقتصادی دارند و تحت لوای ...در حال تبلیغ هستند هم هیچ دل خوشی ندارند
ناشناس۳۵۲۹۷۷۸۱۲:۳۹:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۴
--رئيس جمهور مطلوب ايران كيست ! آميرزا محمد ! آميرزا محمد سرش را به پايين مي اندازد و به سؤال خوب گوش ميكندو مي گويد : -- رئيس جمهور مطلبوب كسي است كه اولا « وجدان » داشته باشد ، متوجه عرايضم هستي كه چه عرض مي كنم « وجـــــــــدان » ...ديگه اين كه به « حق الناس » و مُردن و شب اول قبر و سؤال و جواب نكير و منكر و فشار قبر و پل صراط و آتش دوزخ اعتقاد واقعا و عميقا معتقد باشد ! و ديگر اين كه متخصص باشد ، اين طور نباشد كه بخواهد ابرو را درست كند ، چشم را كور نمايد ! در قبال دين و مُلك و ملت متعهد باشد .. و ديگر اين كه پند شيخ اجل در گوشش باشد كه « نام نيكو گر بماند زآدمي .. به كزو ماند سراي زر نگار ! ... و ديگر آن كه هيچ نقطه ضعفي نداشته باشد ! ... .. در دنياي امروز فلان سياستمدار آب بخورد عالم و آدم مي فهمند ... فيلمش تو گوشي هر بچه دبستاني هم هست !
حرف مردم۳۵۲۹۷۹۴۱۲:۴۵:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۴
با حمایت نهضت آزادی ایران از پزشکیان، شاید موج جدیدی در راه باشد.
ناشناس۳۵۲۹۸۴۵۱۳:۱۹:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۴
همانطور که عباس عبدی گفته بود مردم دیگه با تکرار می کنم پای صندوق رای نمی ایند.
ناشناس۳۵۲۹۸۵۱۱۳:۲۲:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۴
بله ما هم نگران‌موج جدید هستیم ،با انتخاب پزشکیان مجددا باید منتظر زنگنه ها،اخوندی ها ،مهدی جهانگبریها و فریدون ها باشیم خدا بخیر کند...
ناشناس۳۵۲۹۸۵۴۱۳:۲۲:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۴
مردم از فساد برخی اخوی های سیاسیون سابق و فرزندان رانت خوار برخی دیگر که پرونده های فسادداقتصادی دارند و تحت لوای ...در حال تبلیغ هستند هم هیچ دل خوشی ندارند
ناشناس۳۵۲۹۸۱۸۱۳:۰۰:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۴
رییس جمهوری که از فساد و رانت بدور باشد و افراد متخصص عاری از فساد فردی و بستگان را اطراف خود داشته باشد متاسفانه اطراف حامیان برخی کاندیدها افرادی جمع شده‌اند که سابقه فساد اقتصادی خود یا بستگان را در پرونده دارند قطعا این افراد نمی‌توانند تامین کننده منافع ملی و منافع کشور و‌ملت باشند .سازمان های بین المللی، فساد سیاسی و مالی را به عنوان یکی از مهمترین موانع برای توسعه پایدار قلمداد کرده اند. هر چه بر میزان فساد اقتصادی و سیاسی افزوده شود، امنیت ملی و رفاه ملی بیشتر در معرض تهدید قرار می گیرد.
بهرام۳۵۲۹۸۳۸۱۳:۱۶:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۴
دکتر پزشکیان
ناشناس۳۵۲۹۸۸۸۱۳:۳۷:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۴
کسی که دارای فکر و عقل مستقل باشد.
ناشناس۳۵۲۹۸۹۳۱۳:۴۲:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۴
رئيس جمهور مطلوب هر مملكت از ديدگاه شيخ اجل سعدي شيرازي ! ------------------------------------- -- جناب سعدي ، ، بفرما كه رئيس جمهور هر بلاد و كشوري بايد چه ويژگيهايي داشته باشد كه مطلوب باشد ... مطلوب خاص و عام ؟ ... بفرما ... مستفيض مي شويم ! شيخ مشرف الدين مي گويد : -- ما جواب اين سؤال شما را قرنها پيش داده ايم كه در آثار مان كتابت كرده ايم كه : « گرَت مملكت بايد آراسته مده كار معظم به نو خاسته » !! . -- جناب شيخ ! شما مثل هميشه دُرّ را سفته ايد !... مرحبا ! ... مر حبا !
ناشناس۳۵۲۹۹۳۲۱۴:۱۱:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۴
فقط جلیلی
ناشناس۳۵۲۹۹۳۳۱۴:۱۲:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۴
خیلی واضح و روشن است که امکان انتخاب گزینه مطلوب فراهم نشده است فلذا برای اینکه گزینه های بدتر سرکار نیایند و کشور را دچار عقب ماندی بیشتر نکنندمجبوریم به پزشکیان رأی دهیم.
ناشناس۳۵۳۰۰۰۷۱۵:۲۲:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۴
ضمن احترام به 6 کاندیدای محترم برای برون رفت از وضعیت فعلی تنها گزینه آقای دکتر پزشکیان است.
ناشناس۳۵۳۰۱۶۹۱۷:۴۳:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۴
برای برون رفت و بازگشت به اون ۸ سال سیاه؟
ناشناس۳۵۳۰۸۵۶۰۷:۲۴:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۵
ضمن تشکر از دیدگاه شخصیتان ، ترس مردم از عدم انتخاب برخی کاندیداها هجوم مهدی جهانگیری ها ،حسین فریدونها،شبنم نعمت زاده و....عناصری است که فرزندانشان درکانادا و آمریکا و برخی هم انباشته ای پر از پرونده های فساد اقتصادی اخوی و فرزندانشان دارند..
ناشناس۳۵۳۰۰۴۷۱۶:۰۶:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۴
جلیلی
ناشناس۳۵۳۰۹۷۴۰۹:۰۷:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۵
شاید زاکانی
ناشناس۳۵۳۰۲۸۰۱۸:۵۹:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۴
باعرض پوزش مگر همين رئیس جمهور های خسارت‌ بارتوسط مردم‌ انتخاب نشده‌اند چرا مردم‌ انتخاب بد انجام میدهند وفریب شلوغ کاریهای افراد غربگرا را می خورند سالهای سال پيشرفت وتوسعه کشور عقب می افتد دهه نود یکی خسارت‌ بارترین دهه برای ايران بوده‌ درایران رئيس مجريه از طريق پارلمانی انتخاب‌ شود بهتر است ۱
ناشناس۳۵۳۰۳۲۵۱۹:۴۹:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۴
هر فردی به جز اصولگراها
حمیدخان۳۵۳۰۳۵۹۲۰:۲۲:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۴
دنبال آدم راستگو باشید .... فقط راستگو
ناشناس۳۵۳۰۹۱۵۰۸:۱۷:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۵
جلیلی دیشب از دولت سایه حمایت کرد. جناب جلیلی ما اگر دولت سایه می خواستیم به همان دولت سایه رای می دادیم. لطفا به انتخاب مردم احترام بگذار. این بی احترامی به مردم است که برای منتخبشان سنگ اندازی کنی.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

  2. «دیگر مسائل» یعنی چه؟!

  3. کشوری که درس عبرت شد!

  4. متولی و حرمت امامزاده!

  5. شمارش معکوس آغاز شد!

  6. هم «هو» شد، هم منزوی!

  7. ماکرون برای پزشکیان شرط گذاشت

  8. رویابینی در سیاست خارجی !

  9. جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

  10. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  11. نقشه دشمن را کامل نکنید!

  12. بازی تبلیغاتی اسرائیل

  13. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

  14. حزب‌الله از شهادت سید حسن نصرالله خبر داد/ رهبر انقلاب: راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت

  15. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

  16. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

  17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: اوکراین قربانی جاه‌طلبی اروپا و آمریکا شد/ توهین به رئیس‌جمهور از تریبون رسانه ملی، خلاف منافع ملی است

  18. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

  19. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

  20. حزب الله از نفس نمی افتد

  21. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

  22. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

  23. وزیر دفاع: بر بهبود وضعیت خدمتی سربازان متمرکز شده‌ایم

  24. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

  25. دفع شرارت صهیونیست‌ها؛ فقط با انتقام قاطع و به‌موقع

پربحث‌های هفته

  1. «دیگر مسائل» یعنی چه؟!

  2. متولی و حرمت امامزاده!

  3. ماکرون برای پزشکیان شرط گذاشت

  4. رویابینی در سیاست خارجی !

  5. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  6. نقشه دشمن را کامل نکنید!

  7. حزب‌الله از شهادت سید حسن نصرالله خبر داد/ رهبر انقلاب: راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت

  8. نظرات برگزیده مخاطبان الف: اوکراین قربانی جاه‌طلبی اروپا و آمریکا شد/ توهین به رئیس‌جمهور از تریبون رسانه ملی، خلاف منافع ملی است

  9. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

  10. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

  11. وزیر دفاع: بر بهبود وضعیت خدمتی سربازان متمرکز شده‌ایم

  12. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

  13. دفع شرارت صهیونیست‌ها؛ فقط با انتقام قاطع و به‌موقع

  14. پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان/ مسلمانان در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند

  15. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

  16. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

  17. پیام پزشکیان به پادشاه و ولیعهد عربستان

  18. محسن رضایی: سوریه، عراق و ایران هرچه زودتر تصمیم بگیرند

  19. نماینده مجلس : مسببان حادثه معدن طبس باید شناسایی و با گیوتین اعدام شوند

  20. پزشکیان: به چه زبانی بگوییم با کسی سر جنگ نداریم؟

  21. رهبر انقلاب: جرات حمله به مرزهای ایران را ندارند /ما با نظام سلطه مخالف هستیم

  22. فریاد صریح انقلاب اسلامی

  23. تله جنگ!

  24. یاد شهیدان ضامن منحرف نشدن از جهت‌گیری‌های انقلاب است  

  25. ظریف: ایران حق دارد ترور شهید هنیه را تلافی کند/ دولت ترامپ با خروج از برجام اشتباه محاسباتی کرد

آخرین عناوین