۳ چالش بزرگ کاملا هریس در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

بیژن ایرانی، گروه جهان الف،   4030501080 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
۳ چالش بزرگ کاملا هریس در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

مدت زمان زیادی از اعلام انصراف جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از حضور در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا نمی گذرد. در این راستا، بسیاری از ناظران و تحلیلگران در آمریکا و خارج از این کشور، دیدگاه های مختلفی را در مورد این رویداد ارائه می کنند و سعی در واکاوی ابعاد مختلف و پیامدهای آن دارند. بایدن پس از کناره گیری از رقابت های انتخاباتی، از کاملا هریس معاون خود به عنوان گزینه رقابت با ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا حمایت کرده است. 

البته که شمار قابل ملاحظه ای از قانونگذاران حزب دموکرات در کنگره آمریکا نیز حمایت خود را از کاملا هریس اعلام داشته اند. ناظران و تحلیلگران بر این باورند که کاملا هریس برخلاف بایدن با چالش کهولت سن و عدم سلامت فیزیکی و فکری دست و پنجه نرم نمی کند و البته که جوان بودن، زن بودن(تاکنون یک زن رئیس جمهور آمریکا نشده است) و رنگین پوست بودنِ او، می‌تواند شانسش در انتخابات آتی آمریکا را تا حد زیادی افزایش دهد. 

با این همه، باید توجه داشته باشیم که تا زمان برگزاری کنگره حزب دموکرات که قرار است ماه آینده میلادی در شهر شیکاگوی آمریکا برگزار شود(با هدف معرفی نامزد نهایی دموکرات ها در انتخابات)، چندین روز فاصله است و در همین رابطه شماری از صاحب نظران، از چالش های مختلف و متنوعی صحبت می کنند که پیش روی کاملا هریس قرار دارند.

اول اینکه برخی به این مساله اشاره دارند که کاملا هریس با چالش زمانِ محدود تا موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دست به گریبان است. 3 ماه دیگر انتخابات آمریکا برگزار می شود و اینکه کاملا هریس بتواند تمامی برنامه ها و طرح های انتخاباتی خود را به صورت کامل پیش برد و از تمامی ظرفیت ها در راستای منافع خود بهره برد، بسیار سخت و دشوار است. 

اساسا به همین دلیل هم است که شاهد بوده ایم انتقادات جدی از بایدن مطرح می شود و گفته می شود که اگر او ماه ها قبل اعلام انصراف کرده بود، حزب دموکرات و نامزد اصلی آن وقت بیشتری برای هماهنگ کردن خود با شرایط تازه و دستاوردسازی در بحبوحه رقابت های انتخاباتی آمریکا داشتند. 

دوم اینکه کاملا هریس باید بپذیرد که وی همچون باراک اوباما یا دونالد ترامپ، از کاریزمای چندانی در حزب متبوع خود برخوردار نیست و باید روند پیچیده ای از منازعات و رقابت های سیاسی در داخل حزب دموکرات را پشت سر بگذارد تا بتواند حمایت های گسترده از خود در این حزب را منسجم و بسیج کند. 

افرادی که از آن ها نام برده شد، به واسطه کاریزمای شخصیتی خود در احزابشان، تا حد زیادی امکانات و ظرفیت‌های حزبی را در راستای منافع خود در بحبوحه رقابت های انتخاباتی در امریکا بسیج کرده اند اما کاملا هریس یکچنین فردی نیست و راه پیچیده و دشوارتری را در این زمینه پیش رو دارد. راهی که با توجه به کمبود زمان برای وی، از ماهیت وخیم تری برخوردار می شود. 

و در نهایت سوم اینکه در صورت معرفی کاملا هریس به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا که احتمال آن زیاد است، وی باید با فردی نظیر ترامپ به رقابت بپردازد که از حیث تجربه سیاسی در آمریکا از وضعیت به مراتب بهتری در قیاس با وی برخوردار است. موضوعی که در نوع خود می تواند برای هریس به شدت چالش زا باشد و آمادگی فزاینده وی برای مواجهه با سناریوهای غافلگیر‌کننده‌ای که امکان دارد ترامپ و جمهوریخواهان در بحبوحه رقابت های انتخاباتی در آمریکا رو کنند را می طلبد. مساله ای که مخصوصا با توجه به وضیعت آشفته اردوگاه دموکرات ها همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات آمریکا و البته مسوول دانستن کاملا هریس به عنوان عامل بخشی از نارسایی ها و ضعف عملکردی دولت بایدن، ابعاد و ماهیت جدی تری را نیز به خود می گیرد. 

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. وقتی آمریکا جا می ماند

  5. انتقاد کیهان از دستور پزشکیان/ واکنش‌های مختلف به حضور پسر عارف در جلسات دولتی/ نگرانی پیرامون سخنگوی دولت چهاردهم

  6. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  8. بازوی اطلاعاتی وزیر راه و شهرسازی را قطع نکنید

  9. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  10. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  11. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  12. یک اولویت مهم اما مغفول در حکمرانی ایرانی

  13. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  14. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  15. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  16. رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی؛ برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

  17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  18. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  19. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  20. نظر همتی درباره گرانی بنزین و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

  21. اطلاعیه شماره ۳ پلیس درمورد حادثه لاهیجان/ فرمانده انتظامی لاهیجان عزل شد  

  22. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

  23. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  24. واکنش پلیس پایتخت به انتشار تصویرِ معتاد متجاهر

  25.  اگر اعتماد به بورس را برنگردانیم رشداقتصادی۸درصدمعنا ندارد

آخرین عناوین