پزشکیان چگونه ساکن پاستور شد؟

گروه تعاملی الف،   4030508009 ۱۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
پزشکیان چگونه ساکن پاستور شد؟

گروه تعاملی الف - احمد شیرانی تک‌آبی:

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پانزدهم تیرماه با مشارکت 49/8 درصدی مردم برگزار و دکتر مسعود پزشکیان با کسب بیش از 16 میلیون رای به عنوان منتخب ملت راهی پاستور شد. شاید تا دو ماه پیش کمتر کسی پیش‌بینی می‌‍کرد از بین رجال سیاسی کشور این مسعود پزشکیان باشد که مامور تشکیل کابینه شود. ژنرال‌های اصلاح‌طلب و جریان متشتت اصول‌گرا تصور نمی‌کردند در پایان دولت سیزدهم، پزشکیان مخاطب پیام‌های تبریک ریاست جمهوری باشد.

"فراز و فرود" غیر قابل پیش‌بینی به ویژگی پر مصداق این روزهای سپهر سیاست ایران تبدیل شده و انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، مصداقی دیگر به سیاهه این لیست افزود. اما چرا و چگونه وزیر بهداشت دولت سید محمد خاتمی پیروز انتخابات تیرماه 1403 شد؟ 

1- سفید بودن شخصیت مسعود پزشکیان عامل مهمی برای آغاز یک کارزار انتخاباتی قدرتمند بود. دور بودن از حاشیه‌های اقتصادی و عدم نگاه منفی جامعه نسبت به کارنامه او در دوره وزارت بهداشت و حضور بیست ساله در مجلس، مراقبت از فرزندان و عدم ازدواج پس از فوت همسرش و ... موجب شد جامعه او را به عنوان یک عنصر متخصص، پاکدست و وفادار بشناسد. از این رو بستر لازم برای ایجاد موج انتخاباتی مبتنی بر ویژگی‌های فردی فراهم بود.

2- پایه رای مناسب حزبی و منطقه‌ای عامل مهمی در انتخابات است. پزشکیان از یک سو به عنوان تک کاندید جریان اصلاحات دردسرهای همیشگی جریان مقابل (اصول‌گرا) برای وحدت را نداشت و از سویی مقبولیت وی در استان های غربی و شمال غربی عامل مهمی برای موفقیت بود.

3- احساس همدلی طبقه متوسط با پزشکیان بالاخص پس از مناظره‌ها باعث شد بخشی از مردم که با تمام وجود عوارض مشکلات اقتصادی و تحریم را حس می‌کردند، پزشکیان را شخصیتی باورپذیر برای انعکاس صدای خود بدانند. اگر گفتمان احمدی نژاد در دهه هشتاد با همدلی طبقه محروم جامعه روبرو شد می‌توان ادعا کرد امروز هم  پزشکیان با همدلی بخشی از طبقه متوسط مواجه شد.

4- نیم نگاهی به سبد رای مذهبی‌ها از سوی سیاستمداری که مکررا به قرآن و نهج البلاغه ارجاع می‌دهد آن هم در جریان سیاسی اصلاح‌طلبی که کم نیستند شبه روشنفکران و سیاستمدارانی که دیدگاه‌های سکولار و حتی ضد مذهبی دارند نکته قابل تاملی بود.

5- ترکیب نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان دو مزیت مهم برای پزشکیان به همراه داشت: حضور به عنوان تک نامزد تایید شده جریان اصلاحات از یک سو و موج رسانه‌ای رقابت یک نفر با 5 نامزد از جریان سیاسی مقابل از سوی دیگر، شرایط مناسبی برای پزشکیان ایجاد کرد.

6- کمپین انتخاباتی حرفه‌ای  با نقش آفرینی محمد جواد آذری جهرمی و محمد جواد ظریف؛ به عنوان سیاستمدارانی که با فهم رسانه‌ای، قابلیت ایجاد و تبدیل موج انتخاباتی در شبکه‌های اجتماعی به حرکت میدانی را داشتند، عامل موثری در رشد آرای پزشکیان بود.

7- رقیب هراسی و بصورت مشخص، جلیلی هراسی توسط تیم انتخاباتی رئیس جمهور منتخب یک راهبرد پر بسامد برای جلب رای مردم بود. مواضع شاذ حلقه هواداران نزدیک به جلیلی (رسایی، ثابتی، رائفی پور، مومن‌نسب و ...) بستر لازم برای ایجاد دو قطبی تحریم - ضد تحریم ، فیلتر- ضد فیلتر و سایر دوقطبی های فرهنگی را فراهم کرده بود. 

8- عملکرد دولت سیزدهم علی‌رغم نقاط قوت قابل توجه، مورد رضایت توده مردم قرار نگرفت. استمرار مشکلات اقتصادی از جمله تورم، مسکن و کاهش ارزش پول ملی باعث شد رای دهندگان نسبت به نامزدهایی که خود را مدافع سبک مدیریتی و کارنامه دولت سیزدهم می‌دانستند روی خوش نشان ندهند.

امید داریم، با تاکید رهبر انقلاب در لزوم همکاری با دولت جدید و بیان اینکه: موفقیت دولت ایشان، موفقیت همه ما است، گروه‌های سیاسی و ظرفیت‌های مختلف انسانی در کشور، فرصت نقش آفرینی در دولت ایشان را پیدا کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۶۸۳۱۳۰۹:۴۵:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۹
مطلب نسبتا خوبی بود ولی چندتا مورد رو اشاره نکردید ۱- افزایش سن بازنشستگی در دولت و مجلس قبلی ۲- افزایش مالیات ها در دولت و مجلس قبلی ۳- فیلترینگ گسترده در دولت و مجلس قبلی ۴- گشت ارشاد و عصبی کردن مردم ۵- وابستگی زیاد سیاست خارجی به چین و روسیه
ناشناس۳۵۶۸۴۰۴۱۰:۵۴:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۹
عزیزم این هایی که گفتی علت نیست که آن هم با اختلاف کم راهی پاستور شوی و این موارد همه شما باقی خواهند ماند هرچند خیلی از آن لازم و ضروری هم هست در ضمن دولت وقت می توانست با سرکوب شدید اقتصادی تورم را کم کند آن هم به شکل مصنوعی اما نکرد و با روش درست اقتصادی ارام آرام داشت کم می کرد آن هم در بحران های بین المللی که تورم جهانی چند برابر شد یا تحریم ...
ناشناس۳۵۶۸۴۵۳۱۱:۳۷:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۹
برخلاف شما اختلاف بسیار زیاد بود. در حقیقت رای اونها که رای ندادند هم به طیف جلیلی و بقیه نمی رسید و اگر میومدند به دکتر پزشکیان رای میدادند.
ناشناس۳۵۶۸۴۶۲۱۱:۴۱:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۹
وقتی‌اصلاح‌طلب‌هاپزشکیان روبه‌حساب‌خودشون‌میزنن، آدم‌یاداحمدی‌نژادواصولگراها میافته احمدی‌نژادشخصیت‌کاملاً مستقلی‌داشت‌امااصولگراها ایشونوبنام‌خودشون‌زدن بعدهم‌که‌خطاهاوضعف‌هاش عیان‌شد،همه‌خودشونوکنار کشیدن کی‌بودکی‌بودمن‌نبودم!! درموردشیخ‌حسن‌فریدون‌ هم‌اصلاح‌طلب‌هااین‌کاررو کردن‌وبعداًهیچکس‌گردن‌ نگرفت حالابرای‌بنام‌زدن‌پزشکیان‌بازم‌ کورس‌گذاشتن حسن‌فریدون‌وظریف‌واسحاق‌ وبیژن‌وآخوندی‌ومرعشی‌و پسررفسنجانی‌که‌خودشون‌ اصل‌مشکل‌هستن‌دارن‌اسم پزشکیان‌روتصاحب‌میکنن مواضع‌بعدیشون‌دیدنی‌تره
ناشناس۳۵۶۸۶۰۳۱۳:۱۰:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۹
خیلی دقیق بود ایو الله
ناشناس۳۵۶۸۸۹۸۱۶:۵۳:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۹
حرفت درباره روحانی درسته ولی پزشکیان نه روحانی اصالتا اصولگرا بود و هست مثل لاریجانی پزشکیان همیشه اصلاح طلب بوده و هست منتها مثل لاریجانی و روحانی که معتدل هستن پزشکیان و عارف هم معتدل های اصلاح طلب ها هستن
امید یاوری دارانی۳۵۶۸۹۲۹۱۷:۵۱:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۹
بنظرم دیدگاه شما اشتباه است چون تا وقتی احزاب واقعی شکل نگیرند و بر اساس مرامنامه و در مرحله بعد عملکرد اعضا نباشد نمی توان افکار و عملکرد را با هم تطبیق داد .به تعبیری اگر خوب شد من گفته بودم و اگر بد شد تو گفته بودی و من تبری می جویم. کار را از ریشه درست کنیم.
ناشناس۳۵۶۸۵۱۶۱۲:۱۹:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۹
علتش رو شما بگو خب. اختلاف کم بود چون کسی تو انتخابات شرکت نکرد یعنی حتی در بین اصولگرایان و مذهبیون هم رای نیاورد.
ناشناس۳۵۶۸۶۵۵۱۳:۴۴:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۹
ربطی ندارد
ناشناس۳۵۶۸۵۷۹۱۳:۰۰:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۹
کمی انصاف داشته باشید، تورم آرام آرام کم میشد یا با شیب بسیار تند در حال اوج گیری بود؟
ناشناس۳۵۶۸۹۷۴۱۹:۰۷:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۹
انصافا پس از رشد عجیب در زمانی که ارز جهانگیری را حذف کردند، در چند ماه اخیر واقعا نرخ رشد قیمتها کمتر شده بود و اندکی امید به ثبات زنده شد
ناشناس۳۵۶۸۶۲۱۱۳:۲۳:۲۱ ۱۴۰۳/۵/۹
خیلی پیچیده نیست. پزشکیان سلامت نفس داشت و مرافب خودش بود انقدر که فرزندانش هم قبولش داشتند. بقیه را فرزندانشان هم قبول ندارند از مردم چه انتظار.
ناشناس۳۵۶۸۸۰۷۱۵:۱۹:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۹
کسانی که رای ندادن ولی می آمدن رای می دادن به معنی این نیست که به یک طیف رای بدهند و به یک طیف ندهند و باز همین اختلاف ها می بود دوم هم تورم در سال 1400 رو به بالا بوده و الان رو به پایین و امسال به کانال 20 درصد می رود البته اگر بر همین سیاست دولت رئیسی پیش برود....
ناشناس۳۵۶۸۴۸۹۱۱:۵۳:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۹
همه این عوامل روی هم رفته
ناشناس۳۵۶۸۵۰۹۱۲:۱۴:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۹
نحوه‌ی احراز صلاحیت شورای نگهبان در کنار مشارکت پایین در انتخابات باعث شده است که برخی اصولگرایان به این باور برسند که واقعا افکار عمومی جامعه با افرادی مانند جلیلی، قالیباف، رائفی‌پور و رسایی است و آنها واقعا رای مردم را دارند و اکثریت را نمایندگی می‌کنند در حالی که اینگونه نیست .
ناشناس۳۵۶۸۶۵۸۱۳:۴۶:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۹
اگر قالیباف ها تخریب جلیلی را دور اول کلید نزده بودند جلیلی انتخاب می شد. حجم تخریب علیه جلیلی خیلی بالا بود. و این قدرت رسانه را می رساند و گرنه بعضی رای دهندگان اصلا پزشکیان نمی شناختند. زمان انتخابات من دیدم که مثلا دکتری در مطب می گفت برو آب مجانی از سقاخونه بیمارستان بخور که جلیلی بیاید همین آب هم پولی می شود؟؟؟ ببنید حجم تخریب ها را..
ناشناس۳۵۶۸۸۲۲۱۵:۳۶:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۹
تفاوت جلیلی و پزشکیان آنقدر است که دیگر نمی توان نامش را تفاوت گذاشت بلکه تقریبا تضاد هست! امکان ندارد کسی که جلیلی را می خواسته به حساب تخریب قالیباف رفته باشه سراغ پزشکیان!
ناشناس۳۵۶۸۹۷۶۱۹:۰۹:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۹
من با افراد زیادی مواجه شدم که می‌گفتند به پزشکیان رای میدهیم که ادامه دهنده راه شهید رییسی باشد
ناشناس۳۵۶۹۲۴۰۰۸:۰۷:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۱۰
قدرت رسانه و تخریب وگرنه پزشکیان را کسی نمی شناسد
ناشناس۳۵۶۸۹۶۶۱۸:۴۴:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۹
رسانه ها و تریبون که همه در خدمت رقیب بود پزشکیان تریبونی نداشت هراسی ایجاد کنه بر گردند به رفتار و عملکردخوشون نگاه کنند پاسخ دلیل رای پزشکیان رو درک می کنند
ناشناس۳۵۶۹۰۵۲۲۱:۳۸:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۹
برعکس گفتی علیه قالیباف.....
ناشناس۳۵۶۸۵۲۹۱۲:۲۹:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۹
راه رستگاری کشور از توسعه اقتصادی و تعامل سازنده با همه کشورهای جهان می‌گذرد .
ناشناس۳۵۶۸۵۴۷۱۲:۴۴:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۹
خیر با قول رفع محدودیت برای هوا و هوسهای بعضی ها با قول رفع تحریم
تبریزی۳۵۶۸۷۶۴۱۴:۴۹:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۹
90 درصد سایت های انگلیسی از سایت های سوال و جواب گرفته تا سایت نقد فیلم و بازی و موسیقی و یوتیوب و همه پیام رسان ها که برای ارتباط گیری مردم با هم به کار میرن همه و همه فیلترن.
ناشناس۳۵۶۸۸۱۳۱۵:۳۱:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۹
چه بی ربط ، اینترنت شاخص توسعه هست .
ناشناس۳۵۶۸۸۶۴۱۶:۱۶:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۹
اینترنت محل علم اندوزی است نه هوا هوس !!
ناشناس۳۵۶۸۸۰۸۱۵:۲۳:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۹
برخلاف تصور شما فیلترینگ هم مانند حجاب در جهان اعمال می شود حال بر اساس سیاست هر کشور متفاوت است و در ایران چون به محتواهای خارجی ها دسترسی ندارد و همکاری هم با ایران نمی کنند می بندد آنهایی که همکاری نمی کنند اما آن کشورها محتواها را حذف می کنند
ناشناس۳۵۶۸۸۶۷۱۶:۲۴:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۹
حجاب در کل دنیا اعمال می شود ؟ یعنی مردم را به جرم نپوشیدن روسری مجازات و جریمه می کنند ؟
ناشناس۳۵۶۸۹۳۷۱۸:۰۱:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۹
حجاب فقط سر نیست!
ناشناس۳۵۶۸۹۷۹۱۹:۱۱:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۹
قانون پوشش در کل دنیا وجود دارد و تخطی از آن برخورد قانونی دارد اما مقدار آن متفاوت است در کشور ما بر اساس قانون اساسی حجاب اسلامی معیار قرار گرفته است
تبریزی۳۵۶۸۳۱۸۰۹:۴۸:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۹
خلاصه اینکه پزشکیان با رای بخشی از ما مردم ساکن پاستور شد و الان هم وظیفه داره به تک تک وعده هایی که داده عمل کنه بدون توجه به نظرات و تهدیدها و سنگ اندازی های بقیه. کسایی که بخواهند در مسیر عملی سازی وعده های پزشکیان سنگ اندازی کنن بهتره بدونن مردم کاسه صبرشون از این همه ناکارآمدی و فساد و محدودیت لبریز شده و اگه بخوان با سیاسی بازی و افراطی بازی یا با هر انگیزه سیاسی و حزبی و مذهبی و قومی و ... جلوی تحقق این وعده ها رو بگیرن همین بخش باقیمونده از مردم هم به طور کامل امدیشون رو از دست میدن و این به ضرر این سیاسی بازها و افراطی ها هم تموم میشه. به شخصه به عنوان کسی که به پزشکیان رای داده اگه قرار باشه پزشکیان خواسته هام رو عملی نکنه رایم رو حلالش نمی کنم.
ناشناس۳۵۶۸۳۸۶۱۰:۴۱:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۹
سنگ اندازی بیشتر بهانه افراد است برای توجیه ناتوانی خود
تبریزی۳۵۶۸۴۳۷۱۱:۲۰:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۹
جدی؟ مثلا پزشکیان همین الان بیاد بگه می خواد فیلترینگ اینترنت رو کلا برداره، انواع سهمیه ها که همه جا ازشون سو استفاده میشه حذف کنه، سیاست خارجیمون رو کلا عوض کنه رابطه مون رو با آمریکا و کشورهای غربی اصلاح کنه، با مافیای خودرو و هر نوع مافیای دیگه ای برخورد کنه و هر فرد فاسدی که پشت هر میزی بدون صلاحیت و شایستگی و سواد و تخصص نشسته رو با افراد شایسته جایگزین کنه، قانون از کجا آورده ای رو اجرا کنه ، تمام حقوق هایی که در طی این سال ها تناسب با نرخ تورم بالا نرفته رو جبران کنه و نتونه این کارها رو انجام بده به نظرتون به خاطر ناتوانیش هست ؟
ناشناس۳۵۶۸۴۷۶۱۱:۴۶:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۹
همه موارد نه ولی خیلی از موارد بله
تبریزی۳۵۶۸۶۲۰۱۳:۲۲:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۹
بعضی ها طوری میگن توانایی انگار رئیس جمهور باید وزنه بزنه. رئیس جمهور اگه واقعا رئیس جمهور باشه و انتخابات هم اگه واقعا انتخابات باشه اون فرد منتخب برامده از آرای مردم باید اختیارات داشته باشه و کافیه یه امضا بزنه پای یه فرمان و بقیه سازمان ها و نهادها هم موظف هستند اون رو اجراش کنن حتی اگه باب میلشون نباشه. اگه مردم واقعا در اداره کشور نقش داشته باشن ریاست جمهوری نیازی به توانایی خاصی نداره.
ناشناس۳۵۶۸۹۰۵۱۶:۵۷:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۹
آقای تبریزی در کدوم کشور رئیس جمهور یه امضا بزنه باید حرفش عمل بشه و هیچ نهاد دیگه ای در موازات اون نیست؟ دوما اگر هم این طور باشه باز توانایی می خواهد که تصمیمات درست بگیره
ناشناس۳۵۶۸۴۸۰۱۱:۴۸:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۹
اسم اینها سنگ اندازی نیست کشور قوانین دارد
ناشناس۳۵۶۸۶۳۵۱۳:۳۴:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۹
قوانینی که مورد تایید اکثریت جامعه نیست باید تغییر کند
ناشناس۳۵۶۸۷۶۶۱۴:۵۲:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۹
مسئله این است که مفاهیمی چون کشور، قبیله، حزب و حتی فرقه قاطی شده است! وقتی می فرمایید قانون کشور، یعنی تامین کننده منافع ملی، وقتی وضعیت ملت فلاکت زده و وضعیت کشور بحران زده است، یعنی منافع ملی تامین نشده، پس آنچه به کشور تحمیل شده شاید قانون قبیله یا حزب یا فرقه بوده ولی قطعا قانونی در حد و شان کشور نبوده!
ناشناس۳۵۶۸۴۹۴۱۱:۵۵:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۹
حقوق متناسب با تورم بالا رفته و در اختبار دولت ها هم هست و نه دیگران فیلنرنبگ هم در شورای خاص که رئیس آن رییس جمهور هست تعیین تکلیف می شود .
تبریزی۳۵۶۸۶۱۱۱۳:۱۷:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۹
حقوق متناسب با تورم بالا رفته!!! فکر کنم برای همینه که بیمه ماشینم بالای 10 میلیونه و کل حقوق دریافتیم 15 میلیون؟ یا اینکه بالای صد سال طول می کشه تا با پس انداز همه حقوقم بتونم یه خونه بخرم؟ یا اگه یه وقت یخچال خونه خراب بشه باید غذاها رو توی برف چال کنم تا خراب نشن؟یا اگه تلویزیون خراب بشه باید قاب عکس تماشا کنم؟ و خیلی چیزهای دیگه.
ناشناس۳۵۶۸۸۲۱۱۵:۳۶:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۹
حقوق با تورم در این 3 سال بالانس هست این حرف شما باید با سال 92 مقایسه شود که قدرت خرید 50 درصد آب رفته انهم به خاطر سیاست غلط دولت روحانی در اقتصاد مانند ایجاد ارز 4200 و چه....و قدرت خرید این دولت نسبت به دولت روحانی کمتر نشده
ناشناس۳۵۶۸۵۷۲۱۲:۵۸:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۹
رفع فیلترینگ بطور کامل در هیچ جای دنیا مرسوم نیست ، یعنی اجازه داده هرگونه جرم و فسادی در فضای مجازی اصلاح رابطه با آمریکا هم جز با عقب نشینی از استقلال و توان دفاعی و اخلاق انجام نمی شود
ناشناس۳۵۶۸۷۶۷۱۴:۵۴:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۹
شما بفرمایید فیلتر بودن صد در صد شبکه های اجتماعی جهان در کدام کشور ها وجود دارد! به 5 تا هم نمی رسد، 2 تاش رو من کمک می کنم، ایران و کره کیم جونگ اون (ملقب به کره شمالی!!)
ناشناس۳۵۶۸۴۴۷۱۱:۳۴:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۹
پزشکیان که وعده ای نداد جز فیلترینگ وقانون حجاب. اونهم برای رای گرفتن از شماها بود. هیچکدام از این موارد هم در حوزه اختیاراتش نیست.
ناشناس۳۵۶۸۵۸۱۱۳:۰۰:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۹
اینکه دولتی سر کار باشه که با فیلترینگ و حجاب اجباری مخالف بهتر از اینکه دار و دسته شما در دولت باشن ! نگران رای مردم نباش
ناشناس۳۵۶۸۵۹۰۱۳:۰۶:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۹
من فقط رای دادم تا جلیلی طرفدار فیلترینگ و تحریم و گشت ارشاد رای نیاره .
ناشناس۳۵۶۸۹۸۲۱۹:۱۴:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۹
اگر عوض اینکار به کسی رای میدادی که بتواند وضعیت اقتصاد را درست کند به نفع همه بود حتی اگر موافق گشت ارشاد و فیلترینگ باشه
ناشناس۳۵۶۸۷۶۸۱۴:۵۵:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۹
طنز تلخ این است که این اختیار به پزشکیان نه بلکه به ملت تعلق دارد و به نحوی به سرنوشت سایر متعلقات ملت دچار شده!
ناشناس۳۵۶۸۸۳۲۱۵:۴۱:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۹
راست میگه دولتی سرکار باشد که همه چیزها آزاد و ول باشد ولی مشکلی در اینکه معیشت و اقتصاد را نابودی کنی نیست !!!
ناشناس۳۵۶۸۹۶۹۱۸:۵۱:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۹
حداقل مرد و مردونه حرفش رو زد و نظرش رو گفت.
ناشناس۳۵۶۸۸۷۷۱۶:۴۲:۳۱ ۱۴۰۳/۵/۹
پزشکیان هیچ وعده ای به هیچکس نداده است. تنها وعده اش این است که برنامه ها و قوانین تصویب شده جمهوری اسلامی را پیگیری و اجرا خواهد کرد.
ناشناس۳۵۶۸۳۲۳۰۹:۵۱:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۹
دولت قبل با اعمال مالیات سنگین بر کسانیکه اکثرا از حیث اقتصادی تحت فشار هستند خصوصا کسب و کارهای نوپا اینترنتی ، بار مضاعف بر مردم اعمال کرد در مقدار مالیاتها با توجه به واقعیات موجود بازنگری گردد ..ملت فقیر چه مالیاتی دارد مگر نفت وگاز مردم دست شما نیست ؟
ناشناس۳۵۶۸۴۸۲۱۱:۴۹:۵۷ ۱۴۰۳/۵/۹
رشد اقتصادی 5 درصد و بیکاری کمتر شدن خلاف حرف شما را نشان می‌دهد
ناشناس۳۵۶۸۳۲۴۰۹:۵۲:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۹
هر وقت اصولگرایان یاد گرفتن اعتقادات خود با با زور گشت ارشاد و فیلترینگ به بقیه تحمیل نکنند شاید رای بیارن!!
ناشناس۳۵۶۸۳۸۹۱۰:۴۴:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۹
دنبال حاشیه هستی
ناشناس۳۵۶۸۳۹۴۱۰:۴۶:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۹
گشت ارشاد یا طرح نور یا چیزی شبیه به این ضرورت دارد زیرا برای بعضی نصیحت و فرهنگ سازی جواب نمی دهد که نمونه های بسیار آن را در جامعه می بینیم مانند کسانی که آب را هدر می دهند، آشغال می ریزند و به حرف کسی هم توجه نمی کنند.
ناشناس۳۵۶۸۴۲۷۱۱:۰۹:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۹
شما اگر هدر دادن آب و زباله ریختن و تخریب محیط زیست را به اندازه حجاب پیگیری کرده بودین اوضاع مملکت این شکلی نبود حجاب در کل دنیا و تمام کشورهای مسلمان اختیاری است تحمیل امری که در دنیا سابقه ندارد بطور طولانی مدت غیر ممکن است
ناشناس۳۵۶۸۴۸۴۱۱:۵۱:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۹
اولا همانطور که در مورد محیط زیست و ... کم پیگیری شده در مورد حجاب هم کم پیگیری شده مگر در چند خیابان گشت ارشاد وجود داشته؟ دوما شما تابع دستورات خدا هستید یا تابع کشورهای دیگر؟
ناشناس۳۵۶۸۶۰۸۱۳:۱۳:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۹
یعنی از نظر شما باید در تمام نقاط کشور گشت ارشاد باشه که روسری زنها را بر سرشون نگهداریم ؟ دوست عزیز هیچ کشور مسلمانی خودش را درگیر روسری زنها نکرده در هیچ جای قران حجاب اجباری نشده و برای بی حجابی مجازات تعیین نشده حجاب یک توصیه است برای زنان مومن و همسران پیامبر در اون دوران که از دیگر زنان بازشناخته شوند
ناشناس۳۵۶۸۹۱۰۱۷:۰۶:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۹
حجاب توصیه نیست بلکه دستور خداست. شما چه تخصصی در دین دارید که بر خلاف نظر تمام علماء بزرگ از گذشته های دور تا الان صحبت می کنید؟؟؟
ناشناس۳۵۶۸۹۴۰۱۸:۰۵:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۹
شما بفرمایید مومن بعنی چی و کدام یک ازعلمای ‌شیعه و سنی و حتی مسیحیت و یهود در دین خودشان گفتند حجاب اختیاری هست و توصیه ای!!!!!!
ناشناس۳۵۶۸۹۸۴۱۹:۱۷:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۹
در قرآن برای دامن کوتاه و شورت آیا جریمه‌ای تعیین شده؟ اگر نشده چرا اجازه نمی‌دهید مردم اگر دوست داشتند با این لباس‌ها بیرون بیایند؟
ناشناس۳۵۶۸۷۷۶۱۵:۰۲:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۹
اگر هدف ارتقا است، که عقل و دین حکم می کند اولویت های به مراتب بالاتر در این رزومه 37 ساله داشته باشند، شما با عقل و دین خودتان اگر توضیحی دارید بفرمایید.
ناشناس۳۵۶۹۰۲۰۲۰:۲۱:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۹
حجاب اگر انتخاب افراد باشد زیباست خداوند نیازی به عبادت و پرهیزگاری و اطاعت ما ندارد و ما باید به این درک برسیم که با عبادت و اطاعت و پرهیزگاری به آرامش و رستگاری می رسیم
ناشناس۳۵۶۸۴۵۶۱۱:۳۸:۲۱ ۱۴۰۳/۵/۹
شما که اینقدر دنبال گشت و حجاب هستی آقایان پیگیر می بودن وضع حیا و خانواده این نبود در ضمن اینقدر دنیا دنیا نکن و قرار نیست هرچیز غلطی در جهان مرسوم شود ما هم باید مانند آنان شویم
ناشناس۳۵۶۸۹۶۱۱۸:۳۶:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۹
این مورد را مردم باید انتخاب کنند
ناشناس۳۵۶۸۳۲۵۰۹:۵۳:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۹
دولت قبلی و طرفداران اون باید پاسخگو گوشت کیلوی هشتصد هزار تومان باشند
ناشناس۳۵۶۸۳۹۱۱۰:۴۴:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۹
بانی آن که در همین دولت جدید هستند، ارز4200!!
ناشناس۳۵۶۸۵۴۲۱۲:۳۸:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۹
ارز 4200 برای کاهش فشار تورم بر مردم بود
ناشناس۳۵۶۸۶۵۷۱۳:۴۶:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۹
اسمش بله اما باعث تورم و ارز باالا رفته غیر واقعی شد
ناشناس۳۵۶۸۴۴۵۱۱:۳۳:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۹
یکی از علت های گرانی گوشت هم دولت دوم روحانی است که به صنعت دام ضربه زد و حتی دام های ماده و ژنتیک هم کشتار شدند و این باعث کمبود و ایجاد مشکل در دولت بعد شد. یه شبه که دام بچه دار نمیشه و بچه بزرگ بشه و به بلوغ برسه و ...
ناشناس۳۵۶۸۶۸۲۱۳:۵۶:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۹
افرین گوشت هم گردن دولت 4 سال پیش روحانی انداختی !
ناشناس۳۵۶۹۰۳۹۲۰:۵۵:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۹
ماشین مسکن روغن و ..... چی؟ اونم مقصر دولت قبله
ناشناس۳۵۶۸۹۸۷۱۹:۱۹:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۹
شهید رییسی در حالی دولت را تحویل گرفت که بسیاری از دامداران، حیوانات مولد خود را ذبح کرده بودند چون دولت روحانی رسیدگی نمی‌کرد و در حال ورشکستگی بودند شهید رییسی چاره‌ای جز حذف ارز۴۲۰۰ و گران کردن گوشت نداشت تا دامداری کشور را نجات دهد اگر این کار را نمی‌کرد به طور کامل وابسته به واردات می‌شدیم
ناشناس۳۵۶۸۳۳۰۰۹:۵۶:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۹
این دوره تمایل مردم به مشارکت کم بود. اما با تلاش‌های فراوان آقایان زاکانی و قاضی‌زاده و خصوصا جناب آقای جلیلی، مردم احساس خطر کردند و با یک حضور حداقلی در صحنه آقای پزشکیان رو رییس جمهور کردند.
ناشناس۳۵۶۸۳۹۶۱۰:۴۷:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۹
خطرناک طیف غرب گرا هستند که حتی سلامت مردم را به خطر می اندازند...
تبریزی۳۵۶۸۴۳۹۱۱:۲۳:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۹
حتما منظورت از به خطر انداختن سلامت مردم این بود که می خواستن واکسن فایزر وارد کنن.
ناشناس۳۵۶۸۴۵۸۱۱:۳۹:۴۲ ۱۴۰۳/۵/۹
واکسن به بهانهfatf وارد نمی کردن
ناشناس۳۵۶۸۶۳۸۱۳:۳۵:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۹
ورادات در دولت روحانی انجام شد و به اسم شما تمام شد
ناشناس۳۵۶۸۸۰۹۱۵:۲۷:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۹
چه دولت خوبی بود 5 ماه کشور را معطل کرد تا دولت جدید بیاید و ریا نشود آن هم به قیمت سلامتی مردم !!
تبریزی۳۵۶۸۴۰۸۱۰:۵۶:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۹
جالب بود. فکر کنم کنایی صحبت کردید. کسی به عمد نقش لولو رو بازی نمی کنه.
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۵۶۸۳۴۷۱۰:۰۶:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۹
با توجه به اینکه مردم خسته از گرانی و تورم افسار گسیخته دنبال تغییر وضع موجود بودند و از طرفی اگر مهر نظام شامل حالش نشود روی او زوم می کنند آقای پزشکیان چون برای مجلس رد صلاحیت شد همین امر باعث تبلیغ برای ایشان شد که با تبصره تایید صلاحیت شدند که این امر نباید برای ریاست جنهوری صورت می گرفت زیرا سرنوشت یک ملت تاثیر می پذیرد الاایهال ملت با یک مویز گرمیشان میشود و با یک غوره سردیشان .
ناشناس۳۵۶۸۳۸۴۱۰:۳۹:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۹
از روز بعد از انتخابات، روزنامه کیهان شروع کرده تا الان ، به خود پزشکیان نمی‌توانند حرفی بزنند چون رأی مردم را دارد؛ علیه کسانی که آقای پزشکیان آن‌ها را به کار گرفته انتقاد می کنند.
ناشناس۳۵۶۸۴۴۰۱۱:۲۴:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۹
سلطان قلم و بیان جناب شریعتمداری همه بیانات و نظرات خود را با ادله محکم بیان می کنند
ناشناس۳۵۶۸۴۱۸۱۱:۰۰:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۹
الان میخواستی با افزایش سن بازنشستگی به ۶۵ سال افزایش تورم و فیلترینگ و مالیات رای هم بیاری ؟
ناشناس۳۵۶۸۳۴۸۱۰:۱۰:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۹
اصولگرها سرمایه اجتماعی خود را نزد مردم از دست داده اند بیشترین لطمه را اصولگرها از نامزدهای پوششی آقای زاکانی و قاضی زاده هاشمی خوردند.
ناشناس۳۵۶۸۴۱۱۱۰:۵۷:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۹
اصولگرایان سال هاست از بین رفتن و خودشون خبر ندارد
داود۳۵۶۸۳۵۲۱۰:۱۱:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۹
بنظرم این تحلیل خوب بود
ناشناس۳۵۶۸۳۵۳۱۰:۱۱:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۹
علل انتخاب آقای پزشکیان در واقع نه به اینکه ایشان شرایط جامع و کامل را داشته در واقع گروهی از مردم که بدنبال شرایطی غیر از شرایط موجود هستند به تصور تغییر شرایط رای داده اند و از طرفی چون افراد زیادی از سیاسیون منزوی شده از ایشان حمایت کردند مردم بخاطر اینکه نه به شرایط موجود بگویند به ایشان رای دادند
ناشناس۳۵۶۸۳۵۷۱۰:۱۵:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۹
چگونه فردی که برای مجلس معیارهای لازم را نداشته است چگونه یکباره برای بدست گرفتن مقدرات یک کشور صلاحیت پیدا میکند و شرایط جامعه هم بگونه ای بوده که مردم دنبال ساز مخالف هستند و اینگونه بود که این شد که نباید میشد
ناشناس۳۵۶۸۳۶۴۱۰:۲۰:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۹
با توجه به اینکه آقایان خاتمی و روحانی و عارف و خانم آذر منصور در محافل خود نظام را به براندازی تهدید کردند که اگر قانون عفاف و حجاب تصویب کنید و آقای پزشکیان هم در تبلیغات خود از حربه آزادی بی حجابی صحبت کرد اینها و مسائل اقتصادی باعث شد تا گروهی کمی بیشتر از رای نفر دوم به ایشان رای دهند
ناشناس۳۵۶۸۴۲۹۱۱:۱۱:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۹
یعنی می فرمایید مردم با حجاب اجباری مخالف هستند دیگه ! فراموش نکن 51 درصد مردم اصلا رای ندادند !
ناشناس۳۵۶۸۴۰۱۱۰:۵۰:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۹
همون موقع که اینستاگرام فیلتر کردن هزاران نفر از نون خوردن انداختید باید فکر اینجا رو می‌کردید یا وقتی که مالیات از دست فروش های اینترنتی گرفتید !
ناشناس۳۵۶۸۴۰۳۱۰:۵۳:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۹
مردم با مشارکت حداقلی خود به دولت قبلی نه گفتن
ناشناس۳۵۶۸۴۰۶۱۰:۵۵:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۹
صداقت؟ در روز روشن حرف های نادرست از عمد می زد چه در دوران وزارت بهداشت چه در مجلس و چه در آشوب ها
ناشناس۳۵۶۸۴۰۷۱۰:۵۶:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۹
اصلاح طلب نفوذ جریان غرب در ایران هست ؟!!
ناشناس۳۵۶۸۴۱۶۱۰:۵۹:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۹
انتخابات که تمام شد و اصولگرایان که همچنان در شوک شکست هستند اونم در انتخابات با حداقل مشارکت مردم
ناشناس۳۵۶۸۴۲۰۱۱:۰۲:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۹
این ترکیب شورای نگهبان قبلاً به زیان اصلاح طلب ها بود باعث پیروزی احمدی نژاد شد
ناشناس۳۵۶۸۴۷۹۱۱:۴۷:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۹
خیر چون همه آنها اصلاح طلب نبودن در ضمن در دوره اخیر حتی باعث اختلاف در دو چهره مهم جبهه انقلاب هم شد با نحوه تایید صلاحیت نامزدها چه در پخش آرا و چه ریزش آرا با درگیری آنان سال 92 همینطوری بود روحانی که اصلاح طلب پشت آن بودن و بقیه چند نفر بودن .....
ناشناس۳۵۶۸۴۲۶۱۱:۰۸:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۹
۹۰ درصد کامل قابل پیش بینی بود و از روز اول اعلام اسامی کاندیداهای نهایی توسط شورای نگهبان ، ما در گروه دوستان مو به مو آن را پیش بینی کردیم و دلایل احتمال بسیار زیاد شکست اصولگرایان را هم به طور مرتب نوشتیم . ریش سفیدان مدعی اصولگرایی نه تنها نتوانستند تشخیص بدهند که مردم « مدافع اصول » به خاطر پایبند نبودن آنها به « اصول » دیگر دنبال روی آنها نیستند ، بلکه هنوز هم نمیخواهند این موضوع را باور کنند !! اگر میخواهند اعتبارشان مجددا برگردد ، هیچ راهی به جز بازگشت به « اصول انقلاب » ندارند . همگان دیدیم که آنها ( ریش سفیدان مدعی اصولگرایی ) همگی پشت سر قالیباف ایستادند ( در حالی که نتوانستند از میزان آرای قالیباف در انتخابات مجلس ، بیدار و هوشیار شوند ) و وقتی کاندیدایشان با ۳ میلیون رای صحنه انتخابات ریاست جمهوری را ترک کرد ، باز هم نفهمیدند که چرا ستادهای قالیباف ، رفتند در حمایت از پزشکیان !
ناشناس۳۵۶۸۵۰۴۱۲:۰۴:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۹
اگرقبل از دور اول آقای جلیلی از دور انتخابات کنار می رفت با اختلاف کمی در 9 تیر ماه قالیباف رییس جمهور می شد
ناشناس۳۵۶۸۵۸۲۱۳:۰۱:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۹
شما با محبوبیت ۳ میلیونی هنوز در فکر پیروزی قالیبافی ؟ اگر قالیباف و ریش سفید ها و تریبون داران اصولگرایی از مردم عقب نبودند و با پذیرفتن حقیقت در دور اول دست در دست جلیلی میگذاشتند ، همان دور اول اصولگرایی پیروز میدان بود و تمام .
ناشناس۳۵۶۸۸۵۰۱۶:۰۰:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۹
شما واقعا فکر می کنی کسانیکه به دلیل سوابق راه سازی و پل سازی و مال سازی و تونل سازی و خلاصه کارنامه قابل قبول قالیباف در شهرداری (نه از جنبه مبارزه با فساد) و نیز واردات بنز برای پلیس و راه اندازی 110 و راه اندازی دفاتر الکترونیک پلیس 110 و ساماندهی وضعیت جرائم رانندگی و جدا کردن پلیس از سرکشی در زندگی خصوصی مردم و خلاصه کارنامه قابل قبولش در پلیس، به وی رای دادند، می آمدند به مخالف FATF و مخالف تاثیر تحریم در فلاکت و بدبختی، مخالف تجارت آزاد، مخالف واردات خودرو و آیفون ...، موافق برخورد قهری با مردم بر سر مسائل شخصی، موافق فیلترینگ با سابقه سال ها بیانیه خوانی در مذاکرات به اسم رفتار انقلابی و در نهایت فردی که در زمان مسئولیتش بانک، حمل و نقل، کشتیرانی، نفت و گاز و بیمه مملکت در شورای امنیت تحریم شد، رای دهند؟!
عمران۳۵۶۹۰۱۵۲۰:۰۷:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۹
یک درصد احتمال بدهید که همان اصول هم نیاز به اصلاح داشته باشد.
ناشناس۳۵۶۸۴۳۶۱۱:۱۹:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۹
جليلي هراسي ؟ ... بنده خدا جليلي ! ...
ناشناس۳۵۶۸۴۹۶۱۱:۵۷:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۹
بیشترین تخریب توسط تیم جلیلی در این سال ها علیه قالیباف راه انداختند تا بتوانند خودشان به پاستور بروند با این حال کشور با جلیلی حتی بیراهه نمی رود که با اصلاح طلبان می رود
بانو۳۵۶۸۴۴۳۱۱:۳۰:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۹
الف مقاله منطقی و بی طرف گذاشته است.
ناشناس۳۵۶۸۴۴۸۱۱:۳۴:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۹
دکتر پزشکیان انسانی متخصص پاکدست با تجربه مدیریت اجرایی و باهوش است و رودرواسی با هیچ کسی ندارد در احقاق حق مردم
محمد۳۵۶۸۴۵۲۱۱:۳۷:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۹
وقتی سید محمد خاتمی شرط گذاشت که یا نامزد مورد نظر ما تایید می شود یا اساسا در انتخابات شرکت نمی کنیم و در کمال تعجب ، شورای نگهبان به دستور خاتمی گوش داده و نامزد مورد نظر وی را تایید کرد (در زمانی که حتی علی لاریجانی را هم رد صلاحیت کرده بودند)، از همانجا می شد فهمید که اراده تغییر ریل سیاسی کشور به وجود آمده است . به صراحت گفته شده بود که افزایش میزان مشارکت مهمتر از نتیجه آن است.
امید یاوری دارانی۳۵۶۹۰۳۸۲۰:۵۵:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۹
چرا خودتحقیری می کنی ؟چرا خاتمی را اینقدر قدرتمند می دانی؟ چرا شورای نگهبان را کوچک می کنی؟ قدری دانستن سیاست بد نیست!!!!
ناشناس۳۵۶۸۴۵۷۱۱:۳۸:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۹
رای پزشکیان قومیتی بود و بخشی هم دوقطبی سازی های فضای مجازی.
تبریزی۳۵۶۸۶۹۲۱۴:۰۲:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۹
جلیلی جون شما چند روز مونده به انتخابات اینجا اس ام اس می فرستاد که مادر خودم آذریه و اهل فلان منطقه است. اگه رای قومیتی بود باید رایش با پزشکیان مساوی می شد. مردم خطه ما همیشه بیشتر به طرف اصلاحات گرایش داشتند.
ناشناس۳۵۶۸۸۵۸۱۶:۰۶:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۹
سابقه انتخابات نشان داده مردم خطه ایران بیشتر به اصلاحات گرایش دارند.
ناشناس۳۵۶۸۴۶۷۱۱:۴۴:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۹
رقيب هراسي و به صورت مشخص « جليلي هراسي » ... از متن مقاله ! ------------------------------------------------------------- جليلي هراسي ؟ . به نظر اين حقير فقير كمترين ، جناب جليلي بايد اصلاح طلبي پيشه كند ! البته منظور اصلاح طلبي جناحي و سياسي نيست كه متوقع باشم ايشان « اصلاح طلب » بشوند ، حاشا و كلا ...! منظور اين است كه جناب جليلي مقداري در اصولگرايي خود ، اصلاح طلبي كند تا بيشتر با واقعيات زمانه منطبق شود ! مثل كسي كه بعد از سالها به تعمير خانه مسكوني خود مي پردازد ، خانه را اصلاح مي كند ، امروزي مي كند ، اما اصل خانه همان هست كه بوده ! اما از امكانات نوين و امروزي در اصلاح خانه بهره مي برد ! ... زماني بود كه بچه ها با شال و قبا به مكتب مي رفتند ، اما بچه هاي امروز با كفش و البسه ديگر به مدرسه و دانشگاه مي روند !
ناشناس۳۵۶۸۴۶۸۱۱:۴۴:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۹
جمهوری اسلامی از حجاب عبور نمیکنه. این و برای جو زده های بی تجربه ای میگم که فکر میکنن خبری شده. فیلترینگ هم تحت شرایط خاصی است که نظام تصمیمی گیری می کند.
ناشناس۳۵۶۸۵۷۴۱۲:۵۸:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۹
مردم نظر خودشون رو در انتخابات بیان کردن حالا دار و دسته شما میتونه راه دیگری در پیش بگیره و در مقابل رای و نظر اکثریت بایسته
ناشناس۳۵۶۸۶۱۴۱۳:۱۸:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۹
هیچ جای دنیا حجاب اجباری نیست در ایران اینده هم نخواهد بود
ناشناس۳۵۶۸۶۴۷۱۳:۳۹:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۹
شما یه سر به خیابون و پاساژ و کوه و دره و ییلاق و مشاعات ساختمان و غیره بزن ! شما توی خیابون مانتو هم کم می بینی دوست عزیز می خوای همه جا نیرو مستقر کنی ؟ چند سال به این کار ادامه می دهی ؟
ناشناس۳۵۶۸۵۰۷۱۲:۱۲:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۹
روی هم رفته مطلب صحیحی بود.
ناشناس۳۵۶۸۵۳۴۱۲:۳۲:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۹
مشاهدات نشان می دهد که طبقه متوسط ساکن شهرها،به ویژه ساکنان شهرهای بزرگ و نیز گروه هایی مثل جوانان و زنان به این آقا بسیار کم و یا به ندرت رأی دادند.بلکه پایگاه اصلی رأی این آقا بیشتر در مناطق قومی ترک نشین و کرد نشین بود.تاکتیک تبلیغاتی هم که اصلاح طلبان برای شکست رقیب خود در این انتخابات و انتخابات قبلی استفاده کردند مبتنی بر ترساندن شدید مردم از رقبای انتخاباتی و هیولاسازی از آنان بود..
ناشناس۳۵۶۸۵۹۷۱۳:۰۹:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۹
مردم با مشارکت حداقلی خود به دولت قبلی نه گفتن
ناشناس۳۵۶۸۸۵۹۱۶:۰۷:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۹
بله به این آقا کم و به اون آقا کمتر، زیرا 51 درصد شرکت نکردند!
ناشناس۳۵۶۸۵۵۱۱۲:۴۵:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۹
تنها دلیل تشخیص غلط و تجویز غلط اقای جلیلی در ششم و هفتم تیر ماه بود..
ناشناس۳۵۶۸۶۰۴۱۳:۱۰:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۹
پزشکیان چطور به پاستور رسید : ۱_ بی توجهی کامل دولت سیزدهم به وضع اقتصادی عمومی مردم و معیشت و سفره مردم ( و برخی اقدامات اشتباه و مغایر با ادعاهای اصولگرایی توسط برخی چهره های سرشناس ، مثل زاکانی در شهرداری و صدیقی امام جمعه و ...) ۲_ عدم توجه اصولگرایان به « وحدت » برای حل مشکلات مردم . ۳_ عقب ماندن بزرگان اصولگرا از مردم حامی انقلابی گری و اصولگرایی و تصمیمات کاملا اشتباه ( حمایت از کاندید اشتباه ، توصیه به وحدت به نفع کاندید اشتباه ، تبلیغات اشتباه توسط زاکانی در انتخابات که بیشتر از جذب مردم ، مایه دفع بود ، مثل وعده اعتبار طلا به مردم !!
ناشناس۳۵۶۸۶۰۵۱۳:۱۱:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۹
امروز لایحه دو فوریتی جلوگیری از تبعیض حقوق با دو فوریت وارد دست انداز مجلس شد این یعنی پزشکیان وارد میشود
ناشناس۳۵۶۸۶۴۸۱۳:۳۹:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۹
کابینه ای کارآمد است که بتواند خواست اکثریت مردم را در حوزه های سیاست داخلی و خارجی اجرا کند.
ناشناس۳۵۶۸۷۱۰۱۴:۱۰:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۹
اصولگرایان ازاستقبال مردم در تشیع جنازه مرحوم رئیسی باختند. فکر کردند اینها که آمدند دوستدار تفکرانها هستند. جلیلی به کابینه دولت وزاکانی وقاضی زاده باخت
ناشناس۳۵۶۸۷۷۸۱۵:۰۳:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۹
مطلب خوبی بود ولی در بند ۷ که موضوع جلیلی هراسی را عنوان کرده اید ، بهتر و درست تر این است که بگوییم هراس از جلیلی به جای عبارت جلیلی هراسی .آنچه که واقعیت داشت هراس جامعه از جلیلی و افکارش بود
ناشناس۳۵۶۸۸۲۴۱۵:۳۷:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۹
اینترنت شاخص توسعه کشورهاست اینکه نمیشه هر دولتی میاد پیچ اینترنت رو ببنده یا باز کنه ! باید پیچ اینترنت همیشه باز باشه تا کسب و کارهای اینترنتی پیشرفت کنند
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  2. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. حالا چه می گویید؟!

  5. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  6. وقتی آمریکا جا می ماند

  7. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  8. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  9. قدردان پلیس هستیم اما...

  10. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  11.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  12. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  13. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  14. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  15. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  16. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  17. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  18. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  19. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  20. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  21. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  22. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  23. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  24. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

  25. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

آخرین عناوین