قالیباف: صنعت خودرو سازی باعث بی‌آبرویی است

  4030519057 ۸۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید همزمان با دین به دنیای مردم هم توجه کنیم گفت: البته این عقلانیت، معنویت و عدالت باید متوازن باشند؛ لذا ما نمی‌توانیم این عقلانیت را به صورت کاریکاتوری دنبال کنیم.

قالیباف: صنعت خودرو سازی باعث بی‌آبرویی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، ­­محمدباقر قالیباف در جریان برگزاری جلسه با ۲۵۰ نفر از طلاب برگزیده سراسر کشور ­در حسینیه جماران ­با بیان اینکه همه ما مدیون امام و شهدا هستیم؛ چه از نسل همچون من که در سن ۱۴ سالگی با نام امام قبل از انقلاب آشنا شد، چه شما عزیزانی که در متن جمهوری اسلامی قرار داشته و عمدتاً قریب به اتفاقتان بعد از دفاع مقدس به دنیا آمدید، گفت: جمهوری اسلامی ایران نعمت بزرگی است که از تاریخ مبارزه شیعه تا این زمان حیات داشته است؛ جمهوری اسلامی ایران اولین حکومت و نظام شیعه‌ای است که در سازماندهی سیاسی که متغیر بوده، فعالیت خود را بنا گذاشته است بنابراین من و شما امروز در چنین استقلال و چنین نظام سیاسی آن‌هم با اندیشه سیاسی برخاسته از قرآن و اهل بیت (ع) نفس می‌کشیم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با نگاه بر ۱۴۰۰ سال سپری شده از تاریخ اسلام، تأکید کرد: اینکه خداوند عمر بنده و شما را در این مسیر قرار داده، که در جریان این عمر این نظام را درک کنیم، نعمت بزرگی است بنابراین وظیفه داریم شکر این نظام را به‌جا بیاوریم و شکر این نعمت این است که راه امام و شهدا و همچنین مقام معظم رهبری که فرمودند: «این انقلاب بی‌نام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست» طی کنیم، از این رو ما همه مدیون امام خمینی (ره) هستیم.

آقای  قالیباف در ادامه با بیان اینکه روایتگری در رابطه با انقلاب یک بخش از جهاد تبیین است که همواره مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند، گفت: به هرحال ما قصد داریم امام (ره) را در یک کلام بشناسیم و این مسئله ممکن است ده‌ها دلیل داشته باشد. ما باید راه و مکتب امام (ره) را در پیش گرفته و روی دست بگیریم چرا که احیای اسلام و امت اسلامی در گرو چنین نگاهی قرار دارد لذا نگاه امام جز برخاسته از مکتب اهل بیت (ع) و قرآن چیز دیگری نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام مردی به تمام معنا الهی بود که جز برای خدا کلامی نمی‌گفت و جز در راه خدا گامی برنمی داشت بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری و شهید مطهری یکی از ویژگی‌های امام این بود که وی به خودش و مردم و به خدا ایمان داشت؛ امام بر پایه این ویژگی‌ها و بر مبنای سنت‌های الهی و شریعت حرکت کرد و وقتی همین فرهنگ در جبهه‌ها وارد شد، باعث شد تا رزمندگان از مرگ هراسی نداشته باشند.

وی با طرح این پرسش که وقتی قرار است امام (ره) را بشناسیم پرسش این است که باید از چه طریقی اقدام کنیم؟ ادامه داد: بدون شک رهبر معظم انقلاب منحصر به فردترین عزیزی است که ما می‌توانیم امام را از روی بیانات ایشان بشناسیم چرا که معرفت ایشان دقیق است. همچنین تجربه ایشان در مسیر نظام انقلاب اسلامی یک تجربه عمیق است و ایشان اشراف، صداقت، صفا و صمیمیت و احساس مسئولیت لازم را دارند و از همه مهم‌تر این‌که ایشان در جایگاه مهمی قرار دارند و این مهم است که برخی حرف‌ها از چه منظری گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز ما باید تبیین فعالیت‌های امام را از منظر رهبری بشنویم و یاد بگیریم، گفت: البته اظهارات من بدین معنا نیست که نباید حرف‌های دیگران را درباره امام را بشنویم بلکه باید همه آنها را شنید، اما بنده طبق بسیاری از بررسی‌ها بیان می‌کنم که هیچکس تا امروز در تبیین و شناخت راه امام خمینی (ره) به اندازه رهبر انقلاب فعالیت تعریفی، توصیفی و تبیینی نداشته است.

آقای­ ­قالیباف اظهار کرد: رهبر انقلاب معتقدند که امام یک طرح و راهی داشتند که حرکت کردند و مسیر خود را دنبال کردند، ایشان معتقدند نقشه امام و کار اصلی امام، برای یک نظم مدنی و سیاسی، براساس عقلانیت اسلام است از این رو طبیعتاً امام اول باید رژیم مستبد و آلت دست استکبار و پهلوی را فرو بریزند و به جای آن یک نظم مدنی سیاسی را مستقر کنند آن هم مبتنی بر عقلانیت اسلامی.

وی افزود: طبیعتاً ما وقتی در این مسیر حرکت می‌کنیم این قطعی است که این حرکت مبنایش مردمی است و مبنای حرکت مردم هم دین و دینداری است.

رئیس مجلس  با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مکتب امام (ره) بر سه عنصر عقلانیت، عدالت و معنویت استوار است، بیان کرد: بنابراین وقتی ما از یک نظم سیاسی و مدنی بحث می‌کنیم باید بدانیم این حقیقت ۲ رو دارد؛ روی نخست این حقیقت برمبنای مردم سالاری از طریق انتخابات در نظام اسلامی است و روی دیگر آن این است که مردم خودشان در اداره حکومت ایفای نقش کنند و باید به این نکات به درستی دقت داشته باشیم.

آقای­ ­قالیباف افزود: بنابراین بنده می‌توانم جمله جمله این موارد را به صورت مصداقی و ابتدای انقلاب تا حوادث اخیر غزه مطرح کنم و بگویم و حتی ذکر کنم کجا اشتباه کرده و کجا اشتباه نکردیم و کجا افرادی از راه امام فاصله گرفته‌اند و درباره آنها بحث کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی حرف از مردم سالاری زده می‌شود این مفهوم از جنس شرعی و دینی است نه از جنس فرهنگ و دموکراسی غرب، ادامه داد: در این زمینه رهبر انقلاب می‌فرمایند: «رأی ملت حق الناس است» بنابراین وقتی رهبری می‌فرمایند مشارکت در انتخابات مهم و اساس کار است به این دلیل است که این مسئله پایه و اساس شرعی دارد. همچنین وقتی حرف از اساس کار مردم زده می‌شود و مقام معظم رهبری عقلانیت، عدالت و معنویت را به عنوان سه رکن اساسی مکتب امام (ره) عنوان می‌کنند، به واقع منظورشان درباره عقلانیت، عقلانیت اسلامی است، همان عقلانیتی که در آن مردم سالاری دینی موجود بوده و درون آن انتخابات بوده و درباره نظم مدنی حرف می‌زند.

وی با بیان اینکه رویکرد برشمرده شده همان نظم مبتنی است که به ما فرصت استقلال می‌دهد، ادامه داد: بنابراین نظام اسلامی در حال ملت‌سازی و ایجاد انسجام و تشکیل دولت است. البته اندیشه‌هایی وجود دارد و بنده قصد ندارم وارد بحث آن شوم که اساساً اعتقاد دارند در عصر غیبت نباید حکومت تشکیل شود. ولی امام، ملت‌سازی کرده و بر همین اساس حرکت می‌کنند و این را هم در راستای تعبیری که از انتظار به معنای اینکه منتظر واقعی کسی است که هم صالح و هم مصلح باشد پیگیری می‌کنند.

آقای  قالیباف افزود: این عقلانیت اسلامی برشمرده شده به ما استقلال، آزادی، عدالت و معنویت خواهد داد. نکته دیگر این است که این عقلانیت و این معنویت و این عدالت باید متوازن باشند؛ لذا ما نمی‌توانیم این عقلانیت را به‌صورت کاریکاتوری دنبال کنیم.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: بنابراین حکمرانی ما به معنای طراحی برای کارآمدی نظام در تحقق اندیشه سیاسی امام (ره) است و برهمین اساس بنده حداقل بیش از ۳۰سال در هرجا توفیق خدمت داشتم، تاکید کرده‌ام که اگر قرار است اندیشه‌های سیاسی امام (ره) را حفظ کنیم و راه مقام معظم رهبری را پیش ببریم باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم و باید در این کار نیز، متوازن عمل کنیم؛ یعنی هم به دین مردم و هم دنیای مردم بپردازیم.

وی بیان کرد: بله، ما انقلاب نکردیم که ثروت‌اندوزی کنیم و به دنبال هوا و هوس برویم، اما انقلاب هم نکردیم که تورم ۳۰ الی ۴۰ درصدی داشته باشیم و جز سه کشور انتهای دنیا باشیم که بیش از ۱۰سال تورم بالای ۴۰ درصد دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی سپس به تبیین دو نگاه انقلابی و غرب زده در مدیریت مسائل مختلف پرداخت و با اشاره به دو صنعت موشکی و خودروسازی در مقایسه این عرصه گفت: درحالی که در یک سمت از اتوبان کرج که صنایع هوافضا مستقر است به دلیل مدیریت مبتنی بر فرهنگ انقلاب اسلامی و اتکا به فرهنگ ما می‌توانیم، پیشرفته‌ترین موشک‌ها با تکنولوژی‌های پیچیده طراحی و ساخته می‌شود که بخش‌هایی از این صنعت را درعملیات وعده صادق دیدیم، اما در سمت دیگر اتوبان، صنایع خودروسازی مستقر است و می‌بینیم گاهی یک خودرو مدت طولانی در پارکینگ معطل یک قطعه است؛ آیا ما که قطعات پیچیده موشکی را می‌سازیم نمی‌توانیم گیربکس خودرو تولید کنیم؟

وی در ادامه همین بخش از صحبت‌های خود گفت: بنده دست تک تک کارگران صنعت خودروسازی ایران و همچنین سرمایه‌گذارانی که در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند را می‌بوسم، اما به دلیل مدیریت غلط و ناکارآمد و غرب زده شرایط کنونی این صنعت باعث بی‌آبرویی است.

آقای  قالیباف در همین زمینه تأکید کرد: «ما می‌توانیم» که امام خمینی (ره) مطرح کردند یک شعار نیست و یک حقیقت و واقعیت است و اتکا به آن مسیر اصلی رفع مشکلات کشور است.

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرهیز از نگاهی که تنها یک جمع محدودی را دور خود می‌پذیرد، بیان کرد: امام با مردم انقلاب کرد، توجه کنیم که وقتی نام از مردم می‌بریم یعنی همه مردم. اما گاهی می‌بینیم که متأسفانه مردم را از هم جدا می‌کنیم و همه چیز را برای جمع خودمان می‌خواهیم درحالی که این رفتار خلاف رویکرد و مکتب امام است.

وی در ادامه به ذکر مثالی در همین زمینه پرداخت و با بیان اینکه همه حزب‌اللهی‌ها در فضای مجازی در یک پلتفرم خاص فعالیت کنیم و مابقی را به جای دیگری بفرستیم، کار غلطی است؛ اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد به همان میزان که در حکمرانی اقتصادی اشتباه می‌کنیم، در حکمرانی فضای مجازی هم اشتباه می‌کنیم و تا وقتی این اشکال را نپذیریم، نمی‌توانیم آن را اصلاح کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین و تنظیم برنامه هفتم­ ­­در مجلس شورای اسلامی گفت: این برنامه در دولت شهید رئیسی و مجلس یازدهم به اتمام رسید و براساس تجربه اصلاح اشکالات ۶ برنامه گذشته است؛ ما در جریان این برنامه تلاش کردیم حرف همه را بشنویم و این برنامه را در مجلس به صورت دقیق بررسی کردیم. بنده نمی‌گویم این برنامه اشکال ندارد، اما معتقدم که این برنامه کم اشکال‌ترین برنامه ۵ ساله کشور است که با امکانات موجود در کشور امکان اجراسازی دارد و اگر این برنامه را اجرا کنیم، تا پایان برنامه، به ثبات اقتصادی دست پیدا خواهیم کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۷۷۷۰۶۲۳:۵۰:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۱۹
سال ۱۴۰۰ یک کوییگ به اسم پسرم درآمد سه سال داریم فقط خرج میکنیم .
ناشناس۳۵۷۷۹۲۴۱۰:۰۳:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۲۰
مصرف سوخت خودرو داخلی دو برابر استاندار جهانی مصرف بنزین ما در روز 110 میلیون لیتر در روزاگر خودروهای ما استاندار بودن 60میلیون لیتر مصرف روزانه داشتیم 50 میلیون لیتر ذخیره بنزین داشتیم اگر لیتری 80 سنت حساب بشه مبلغش میشه 40 میلیون دلار این عدد ضرب در 365 شود میشود 15 میلیلارد دلار درامد میشود معادل 75 همت یعنی از کسری بودجه دولت که عامل تورم میباشد و فشار میاورد به تک تک مردم بیشتر است.
ناشناس۳۵۷۷۷۲۰۰۰:۱۳:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲۰
۳۰ سال است مردم دارند فریاد می‌زنند. تازه می گوی خودرو سازان باعث بی آبروی شدند .
امین۳۵۷۸۱۷۱۱۴:۲۴:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۲۰
احتمالا داره خودرو وارد میکنه
امیرحسین۳۵۷۷۷۲۶۰۰:۲۷:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲۰
صداقت سرشاخه های زیادی دارد. که یکی الان را قالیباف به زبان آورد.تولید خودر باعث آبروریزی و اصل مطلب که نگفت خونریزی شدید. قاتل مال و جان مردم با صنعت پوشالی پر سود برای هرم مخصوص سهامداران رانت خوار .
ناشناس۳۵۷۷۹۵۰۱۰:۲۲:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۲۰
سهامداران کجا سود میگیرند، این دو شرکت ضرر ده هستند کمر سهامدار هم خرد کرده اند .
ناشناس۳۵۷۷۷۳۸۰۰:۴۹:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲۰
سپاه باید وارد خودروسازی می شد و هنری از خود نشان میداد در ضمن اگر صنعت خودرو ما غرب زده بود که مشکلی نداشتیم مشکل ما مدیریت است .
ناشناس۳۵۷۷۹۲۳۱۰:۰۲:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲۰
صنعت خودرو که تمام پلت فرمش مال غرب بوده و هست . خودرو باید ایمن و به روز کم مصرف و راحت باشد حالا چه فرقی داره غربی باشه یا شرقی منتها این تفکر متعصب ضد غربی و بی‌خاصیت باعث شدش این صنعت که یک روزی صادر کننده به کره باشد حالا در نوبت خرید یک خودرو کره ای ۳ سال بخوابه
ناشناس۳۵۷۷۷۳۹۰۰:۵۴:۴۲ ۱۴۰۳/۵/۲۰
چی شده قالیباف حرف های عجیب غریب می زند و ازصنعت خودرو شکایت دارد
ناشناس۳۵۷۸۱۱۴۱۳:۲۵:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲۰
همیشه می‌گفته
ناشناس۳۵۷۸۲۵۵۱۶:۵۴:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲۰
سفرای که خودشون پهن کردن
حسن۳۵۷۷۷۴۳۰۱:۰۱:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۲۰
متاسفانه برخی مسئولان به یک گونه سخن و بهتر بگوییم شعاری سخن می‌گویند .
ناشناس۳۵۷۷۷۴۴۰۱:۰۳:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲۰
ما که از وقتی چشم باز کردیم شماها مسوول کشور بودید ، الان یه جوری صحبت میکنید انگار امروز روی کار اومدید !!! اینکه تورم به نظر شما بد است ، برای مردم سم است ! شما فقط عددش رو میفهمید و مردم فشارش رو . نمی‌خواهید کار رو به کاردان بدهید ؟
ناشناس۳۵۷۷۷۴۶۰۱:۰۴:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲۰
درود جناب قالیباف حرفت در مورد خودرو سازان کاملا واقعیته . سالهاست نتونستن خودشون اصلاح کنند هرروز کیفیت بدتر از روز گذشته تعهداتشون هیچوقت بوقت خودرو تحویل ندادن.الان خودرو خارجی شاسی وارد کنند پول پراید درنمیاد.وقتی هی ضرر میدن و خودرو باکیفیت تحویل مردم نمیدن چه کاریه
ناشناس۳۵۷۷۷۴۸۰۱:۰۴:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲۰
مدیر کشور شما هستید ، مقصر هر وضعی که ما داریم شمایید .
ناشناس۳۵۷۷۷۵۹۰۱:۴۷:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۲۰
جالب است مدیران ارشد مملکت می گویندمشکل مدیریت داریم!
قلی۳۵۷۷۷۶۰۰۱:۵۱:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۲۰
اقای قالیباف کجاست مبارزه با مفسدین اقتصادی شما به عنوان ریس مجلس چرا جلو یارانه ریالی رو نمیگیری در صورتی که نفت به دلار فروخته میشه .
ناشناس۳۵۷۷۷۶۳۰۲:۰۸:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۲۰
خب شمارئیس مجلسید اگراین حرفهارافقط برای‌ دلخوشی مردم نمیزنید چرایک اقدام درست وحسابی برای این صنعت ابروبر نمیکنید... مدیران وکارکنان صنعت موشکی ما خودروسازی کنند...
علی۳۵۷۷۷۶۴۰۲:۰۹:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۲۰
هممون رو سرطانی کردن با این ماشینها و بنزین بی کیفیت
ناشناس۳۵۷۷۷۷۷۰۳:۳۵:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۲۰
سی ساله ملت دارند میگن که صنعت خودروسازی باعث بی آبرویی هست و اصلا صنعت نیست سرهم بندی قطعات هست اما گوش شما مسولان نمیشنود
احمد۳۵۷۷۷۷۸۰۳:۴۳:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۲۰
حالا مثلا کدوم صنایع باعث حفظ آبروست؟؟!! داروسازیی که توان تامین سرم قندی نمکی رو هم نداره ....
ناشناس۳۵۷۷۷۸۱۰۴:۱۰:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۲۰
تا دوره پیش خداوکیلی یک بار در مورد تورم چهل در صد حرف زدید تمامتا می گفتید تورم شصت درصد تحویل گرفتیم الان رسوندیم به سی درصد حقوقها بیشتر از بیست درصد افزایش ندادید با اینکه سخت ترین دوره بر کارمندان وملت گذشت.
امیر۳۵۷۷۷۸۳۰۴:۴۸:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۲۰
مردم مجبورند اجناس بنجل را به قیمتهای نجومی بخرند واردات را کلا ازاد کنید بدون عوارض و گمرک تا رقابت پیش بیاد و کیفیت بالا برود و مردم حق انتخاب داشته باشند مثل خیلی کشورهای دنیا
ناشناس۳۵۷۸۱۵۰۱۴:۰۲:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۲۰
موافقم خدا وکیلی باب میل بنده حرف زدید
ناشناس۳۵۷۷۷۸۴۰۴:۴۹:۵۷ ۱۴۰۳/۵/۲۰
دمت گرم اقای قالیباف خودروکه نمیشه گفت .
ناشناس۳۵۷۷۷۸۵۰۴:۵۳:۳۱ ۱۴۰۳/۵/۲۰
بعد از این همه کشته های جاده ای به این نتیجه رسیدند!!!!
امیر۳۵۷۷۷۸۶۰۴:۵۷:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۲۰
جناب قالیباف یعنی کشور دست کی اداره میشه ،مگه شرکت خودرو ساز زیر نظر دولت نیست.چرا نمیتونید کنترل کنید ،همه شما ناراضی هستید ومردم هم دلشون خون هست پس بگین اهای مردم ایران زمین ما زورمون به خودروساز نمیرسه .
ناشناس۳۵۷۷۷۹۴۰۶:۱۶:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲۰
شما بفرمایید کدام بخش اقتصادی کشور مایه آبرومندی است؟؟؟
کارشناس۳۵۷۷۸۰۳۰۶:۳۲:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲۰
خودرو سازی نه تنها مایه بی آبرویی وخجالت است بلکه سی سال است که به قتل و غارت مردم پرداخته و کسی حریف آن نشده ومافیا سود می برد.
ناشناس۳۵۷۷۸۰۵۰۶:۳۲:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۲۰
نه تنها دست مدیران صنعت خودرو را نباید بوسید بلکه دستشان راباید قطع کرد .
ناشناس۳۵۷۷۸۱۱۰۷:۰۸:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۲۰
خدا را شکر بالاخره متوجه شدید
ناشناس۳۵۷۷۸۱۸۰۷:۳۶:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲۰
بالاخره یکی ازجانب مردم اعلام کرد که اینها خودرو نیستند و..
یاسر۳۵۷۷۸۲۳۰۷:۵۴:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۲۰
چرا از تکنو لژی سپاه در خودروها استفاده نمی کنید تمام تکنلوژیهایی که در جهان استفاده مکنند قبلا در ارتش استفاده میشده بعد کم کم تجاری سازی شده ، سپاه تکنلوژی شو به ایران خودرو وسایپا بفروشه.
ناشناس۳۵۷۷۸۳۴۰۸:۰۹:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۲۰
کشوری را که چنین خودروسازی‌هایی در آن هستند را باید به خاطر کور و کری مجلس و مجلسیان مواخذه کرد! وجود این خودروسازان نشانه بارز سهل‌انگاری در مدیریت کشور است که مجلس در راس آن قرار دارد.
ناشناس۳۵۷۷۸۴۰۰۸:۱۷:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۲۰
پس شما و امثال شما تو این مملکت چیکار می کنید؟؟؟
محسن۳۵۷۷۸۴۷۰۸:۲۰:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۲۰
خودروسازی نماد صنعت شده صنعت بانکداری که منافع آن فقط برای افراد با نفوذ و سیاسی و کارمندان آنهاست چرا نمی‌گویید ؟ صنعت خودروسازی با بانکداری و فولاد فرقی ندارد منافع آن برای افراد سیاسی و کارمندان آنهاست نه مردم عادی.
ناشناس۳۵۷۷۸۴۹۰۸:۲۱:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۲۰
یه بنده خدایی مرتب در قسمت دیدگاه ها کامنت میزاشت که قانون از کجا آورده ای را حاکمیت اجرا کند ولی هنوز کسی به خواسته ایشان توجه نکرده و ......
ناشناس۳۵۷۷۸۵۲۰۸:۲۲:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۲۰
دستکاری در قیمت خودرو و پایین نگه داشتن قیمت اما مواد اولیه با نرخ ازاد حساب کردن با قطعه ساز و کارخانه و حیاط خلوت سیاسیون
ناشناس۳۵۷۷۸۵۴۰۸:۲۴:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲۰
وقتی دولت با ایران خودرو شریک باشد این یک بی آبرویی است
مهدی۳۵۷۷۸۶۶۰۸:۴۰:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۲۰
فقط یه مشت حرف تکراری و شعارهای که هیچکدام محقق نشده جزء اختلاس و بیکاری جوانان و گرانی ساعتی و فرار مغزها و از بین رفتن زیر ساختها و بی امیدی به آینده و غیره .
ناشناس۳۵۷۷۸۷۲۰۸:۵۸:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۲۰
آقای قالیباف حمایت بی شائبه دولتها از صنعت خودرو سازی عامل این شرایط است و مسئولیت قبول کنید چه کسی تعرفه واردات را بالا و و نمی گذارد خودرو وارد شود؟
ناشناس۳۵۷۷۸۷۶۰۹:۰۳:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲۰
خود دولت ومجلس عامل اصلی فاجعه درمورد خودرو هستند قیمتها به ۱۰تا۲۰برابرارزش واقعی انها رسیده وهیچ کاری هم نمیشه
ایرانی۳۵۷۷۸۸۱۰۹:۱۲:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲۰
جالبه بعد از چهل سال تازه فهمیدین که تورم بالای چهل درصد پدر مردم درآورده و خودروسازی کشور هم بی کیفیت است.
حمید۳۵۷۷۸۸۵۰۹:۲۴:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۲۰
سلام قراربراین شدافرادآگاه ومتخصص راس کارباشند.
مسعود۳۵۷۷۸۸۷۰۹:۲۸:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲۰
آقای قالیباف ، سالهای زیادی از صنعت خودرو رنج می بریم وشماری زیادی از آنها در ناوگانهای خودرو جریان دارد و از طرفی قیمت اش نجومی هست .
ناشناس۳۵۷۷۸۸۸۰۹:۲۸:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۲۰
عجب ! شما که احیانا رئیس مجلس این مملکت نبودی و نیستی ! تقصیر مسئولین است !
ناصر۳۵۷۷۸۹۴۰۹:۳۵:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۲۰
شما فقط به خودروکیردادی فوتبالهاکه میلیاردپول بی زبان حق امثال ماهست چرادوباشکاه استقلال وپرسپولیس هزینه بشه مشکل یکی دوتانیست که
ناشناس۳۵۷۷۹۰۰۰۹:۴۶:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۲۰
آقای قالیباف حالا که میدانید صنعت خودرو سازی مایه ی بی آبرویی ماست چرا قانون تصویب نمی کنید که واردات خودروی خارجی بدون تعرفه آزاد است ؟!!!
ازرده۳۵۷۷۹۰۶۰۹:۴۹:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۲۰
خوب بزرگوار درتمام این مدت چندین ساله که کشور رو به عقب رفته امثال شماها سکان هدایت کشور را بعهده داشتید پس اعتراف میکنید بسیار ضعیف عمل کردید و بعد هم کاری از دستتان بر نمی‌آید بهتر نیست استراحت بفرمایید و جایتان را به آدم شایسته تری بدهید.
ناشناس۳۵۷۷۹۱۲۰۹:۵۱:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۲۰
ممنون که نظر ارزنده و کارشناسی دادید
ناشناس۳۵۷۷۹۱۷۰۹:۵۶:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲۰
چندسال قبل و بر اساس قانون قرار بود سالانه 20 درصد از تعرفه واردات خودرو کم بشه تا خودروسازان داخلی به دلیل از دست دادن این رانت، یه تکونی بخورن و کیفیت خودروهای ساخت داخل رو افزایش بدن اما متاسفانه اون قانون لغو شد و با گذشت بیش از 12 سال هنوز هم شاهد اون رانت 120 درصدی هستیم. طبیعیه که با این حمایتها و انحصار موجود، خودروسازان خودشون رو به زحمت نمیندازن
بنده خدا۳۵۷۷۹۳۹۱۰:۱۳:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۲۰
شما که به عنوان یکی از بالاترین مرجع قانون بر پست ریاست مجلس تکیه زدید چرا یک یا چند روز را در مجلس به این مهم اختصاص نمیدهید همه مسئولین خودرو ساز را به خط نمیکنید وبا تعهد خودرو سازی بی کیفیت وگران تر از کل کشور های دنیا ست حتی عراق چرا خودرو سازی را تعطیل نمی کنید؟؟
ناشناس۳۵۷۷۹۶۷۱۰:۴۶:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۲۰
صنعت تعریف دارد خودرو سازی در ایران اصلا صنعت نیست
شهروند۳۵۷۷۹۶۸۱۰:۴۷:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲۰
مشکل مردم که فقط خودرو نیست مشکل توروم .اختلاس گران رانت های دولتی و.....
ناشناس۳۵۷۷۹۶۹۱۰:۵۱:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۲۰
از اینهمه بی توجهی صنعت خود رو سازی ومدیران ادم عصبی میشه
ناشناس۳۵۷۷۹۸۰۱۱:۰۴:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲۰
متاسفانه آقای قالیباف که در راس قانونگذاری کشور نشسته اند و همواره در تمام مناصب نظام نقش پر رنگی داشته اند، مثل مردم عادی که دستشان به هیچ جا نمی رسد سخن می گوید. اگر ایشان ، وظیفه اشان به عنوان نهاد قانونگذار را درست انجام بدهند ، همه چیز درست خواهد شد.
امیر۳۵۷۸۰۱۱۱۱:۳۷:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۲۰
خیلی ممنون. ولی این رو که منم بلدم بگم! پس فرق شمایی که چندین سال در بالاترین رتبه‌ها مسئول هستید با منی که کاره ای نیستم چیه؟
ناشناس۳۵۷۸۱۸۲۱۴:۳۳:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲۰
عدرخواهی میکنیم از آقای قالیباف که ناراضی هستند
ناشناس۳۵۷۸۰۱۵۱۱:۴۳:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲۰
یکی پیدا شد که داشت اصلاح ساختار اقتصادی می کرد که تورم کم و با ثبات ایجاد شود که دولتش قد نداد و دوباره......
علی۳۵۷۸۰۲۶۱۱:۵۲:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۲۰
اسمن صنعت خودرو میگن ولی در اصل صنعت بریزو بپاشه،
ناشناس۳۵۷۸۰۳۶۱۲:۰۳:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۲۰
این حرف را شما نزنید که همیشه مدافع خودرو سازان و رانت خودرو بودید و جان و سلامتی ملت برای شما ارزش نداشت
ناشناس۳۵۷۸۰۴۶۱۲:۱۷:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۲۰
مدیریت شما ها باعث این شده است
بی نام۳۵۷۸۰۵۲۱۲:۲۷:۳۱ ۱۴۰۳/۵/۲۰
بعد از این همه پست تازه دیدی یه عمری مردم دارن پول بی کیفت ترین رو میدن تا الان کجا بودی ماشینهای شاسی بلند با کیفیت وارداتی مخصوص شماهاست.
ماری۳۵۷۸۰۵۷۱۲:۳۶:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۲۰
به نظرم باید کلا صنعت خودروسازی با این کیفیت های پایین و بدردنخور جمع بشه بهتره.
کردیان۳۵۷۸۰۶۷۱۳:۰۰:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۲۰
خدا پدر و مادرت را بیامرزد که حرف حق زدی
ناشناس۳۵۷۸۰۹۶۱۳:۱۴:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۲۰
خودور ساز ان باگرانترین قیمت خودرو بی کیفیت را به هموطنان میفروشید
علی کمالی۳۵۷۸۱۰۲۱۳:۱۹:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲۰
قانون را شما تصویب میکنید چرا چنین اجازه ای را به خودرو سازان می دهید.
علی۳۵۷۸۱۲۳۱۳:۳۰:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲۰
شعار دادن و حرف زدن راحته. در میدان عمل فکری به حال خودرو سازی کنید. بخدا بگذارید بهترین ماشین های خارجی وارد بشه. مثلاً. اگر خودرو 10000 دلاری اومد5000 هم دولت بگیرد. میشه 15000 دلار. دولت بدون هیچ کاری بیشتر از کارخانه خارجی درآمد خواهد داشت. هم مردم ماشین خوب سوار میشن و درآمد دولت خوب میشه. مصرف سوخت هم میاد پایین. دوسر سود برای دولت.
علیرضا جابرصفار۳۵۷۸۱۲۹۱۳:۳۸:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۲۰
بنام خدای مهربان - آقای محمد باقر قالیباف جنابعالی در لباس رئیس یکی از سران قوای سه گانه کشور از صنعت خودروسازی و غیره گلایه میکنید که جای تاسف است، یکی از دلایلی که اکثریت مردم از حکمرانی شماها راضی نیستند همین خودروهای بی کیفیت با قیمت نجومی است .
ناشناس۳۵۷۸۱۳۰۱۳:۴۰:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۲۰
دنبال دلیلش باشید
بزرگوار۳۵۷۸۱۳۱۱۳:۴۳:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۲۰
صنعت خودرو ایران و کره جنوبی تقریبا در یک زمان شروع به کار کردن ولی متاسفانه ایران عزیز کجا کره جنوبی کجا آرزو و حسرت خودرو کره‌ای رو در ایران میکشیم دلیل رانت مسولین بی کفایت نداشتن اراده قوی نخواستن باید گروهی افراد باسواد که کم نیست روی کار باشن ودو خودرو ساز از دولتی به خصوص تبدیل شود .
علیرضا۳۵۷۸۱۴۷۱۴:۰۱:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۲۰
چرا ماشین کم مصرف وارد نمی‌کنید مگر نمی‌دانیم که تمام بدبختی مردم از ماشینهایی است که نه کیفیت دارند نه سوخت کم دارند
ناشناس۳۵۷۸۱۶۰۱۴:۱۳:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۲۰
تو خودروسازی ما از کشور کره جلو بودیم حالا به خودرو سازی کره نگاه کنید به خودرو سازی ایران هم نگاه کنید.
محمد رضا۳۵۷۸۱۷۸۱۴:۳۲:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲۰
پس جوابگوی ۴۰ سال عمر و جان مردم چه کسی هست خدایا چه بگویم
ناشناس۳۵۷۸۲۱۷۱۵:۴۱:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۲۰
درش رو ببند، جلوی ضرر هرچه زودتر بگیری نفعه
ناشناس۳۵۷۸۲۳۶۱۶:۱۴:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۲۰
کشوری ازکشورما بحترنیست اگرخداراپشت سرنیندازیم
الیاس پیام عسکری۳۵۷۸۲۴۹۱۶:۴۲:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲۰
کامیون وارد می‌کنند با ۲میلیارد به دست مصرف کننده میرسه ۸میلیارد این چه مدیریتی هست.ان هم کامیونی که افزایش آن در معاش ملت هم تاثیر داره.افزایش قیمت کامیون باعث افزایش کرایه و افزایش کرایه باعث افزایش همه چی میشود
ناشناس۳۵۷۸۲۶۱۱۷:۱۸:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۲۰
یک جور صحبت می کند آدم فکر نمی کند ایشون رییس مجلس ایران می باشد مدیران را چه کسی تعیین می کند بجای اینکه عذر خواهی انتقاد می کند
ناشناس۳۵۷۸۲۷۳۱۷:۴۳:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲۰
تا روابطمان با دنیا عادی نشه اینها همش حرفه
ناشناس۳۵۷۸۲۹۰۱۸:۴۴:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲۰
چرا سازمان امور بازنشستگان سهام این دو خودرو ساز را خریده تا از طریق سود ناشی از فروش آن حقوق بازنشستگان را پرداخت کند.آیا نباید اکنون مسئولان پاسخگو باشند و به بهانه پرداخت حقوق بازنشستگان مانع تغییرات در مدیریت خودروسازان گردیده اند.
محمد۳۵۷۸۳۱۲۲۰:۰۶:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۲۰
بنظرم حرف ایشان کاملا درست هست اما باید کاملتر میگفتن .
ناشناس۳۵۷۸۳۲۸۲۱:۱۷:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۲۰
لطفا خودروهای داخلی را جمع کنید و از ژاپن و آلمان وارد کنید ، تا درس عبرتی باشه برای مسعولین داخلی و هم اینکه جان ملت را بخرید ،
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  5. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  6. قدردان پلیس هستیم اما...

  7. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  8.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  9. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  10. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  11. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  13. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  14. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  15. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  16. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  17. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  18. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  19. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  20. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  21. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

  22. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  23. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  24. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

  25. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  4. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  6. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  7. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  8. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  9. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  10. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  11. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  12. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  13. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

  14. پزشکیان: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم/به هر قیمتی هر کاری را نمی‌کنیم

  15. انتقاد یادداشت‌نویس روزنامه کیهان به پناهیان/ به سمت جبهه خودی شلیک کرده  

  16. گروسی: با پزشکیان در نشست سازمان ملل دیدار نمی‌کنم

  17. توصیه توئیتری مطهری به پزشکیان / روسیه هیچ‌گاه به فکر منافع ایران نبوده  

  18. لغوفیلترینگ اینستاگرام وواتساپ درکمیسیون امنیت ملی مطرح نیست

  19. رییس جمهور وارد مشهد مقدس شد

  20. وزیر کشور: بدون هیجان، مسئله مهاجران را ساماندهی می‌کنیم

  21. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  22. پزشکیان: افرادی پرادعا تربیت کردیم که چشم دیدن رقیب خود را ندارند

  23. وزیر کشور: دستورالعمل جامع ساماندهی اتباع بیگانه در حال تدوین است  

  24. هشدار سردار عبداللهی به آمریکا و اسرائیل؛ صبر ملت ایران را لبریز نکنید/ پاسخ ایران به ترور شهید هنیه قطعی‌ است  

  25. اقدام موهن سفیر استرالیا آگاهانه بود/ مسئولان قاطعانه برخورد کنند

آخرین عناوین