ژاپنی ها و کابینه پزشکیان!

حسین علی زاده، گروه سیاسی الف،   4030522001 ۹۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
ژاپنی ها و کابینه پزشکیان!

مثالی معروف است که هر چند معلوم نیست ریشه و تاریخش چیست اما به غایت در نوع شناسی رفتار اجتماعی و سیاسی ما ایرانیان درست و گویاست. آن مثال این است: صدها ژاپنی در راه یک هدف، بلافاصله ریاست یک نفر را می پذیرند و کار می کنند اما دو ایرانی حاضر نیستند به ریاست یکدیگر تن بدهند!؛ صورت دیگری از همان که سعدی بزرگ گفت: «ده درویش در گلیمی بخسبند و دو پادشاه در اقلیمی نگنجد! ». ما ایرانیان همه می خواهیم پادشاه باشیم و هستیم؛ پادشاهی در اقلیم خود! 

حالا حکایت معرفی کابینه دولت چهاردهم است و انتقادات عجیب و غریبی که در همین ابتدای راه دامن پزشکیان را گرفته ، آن هم نه از سوی  رقیب بلکه از سوی رفیق و مدعیان رفاقت! 

نوشته آقای ظریف هم شب گذشته در فضای مجازی، نفتی شده که بر این آتش ریخته شده است. 

آقای ظریف در این متن کوتاه نوشته اند: 
از نوزده وزیری که امروز معرفی شدند، سه نفر نامزد نخست، 6 نفر نامزد دوم یا سوم و یک نفر نامزد پنجم کمیته‌ها و یا شورای راهبری بودند. 
بارها گفته‌ بودم که انتخاب اعضای دولت حق رئیس جمهور است و شورای راهبری و کمیته‌ها نهاد مشورتی هستند. از ایشان سپاسگزارم که این افتخار را به بنده دادند که در این تجربه جدید و ابتکار شجاعانه، مشارکتی داشته باشم.
اما بعد نوشته اند: 
البته از نتیجه کار خود رضایت ندارم و از این‌که نتوانستم به شکل شایسته‌ای نظر کارشناسی کمیته‌ها و حضور بانوان، جوانان و اقوام را آن‌گونه که که وعده داده‌بودم به نتیجه برسانم، شرمنده‌ام.
و
به هر حال، این اولین تجربه و پر از کاستی بود و بی‌گمان در آینده بهبود خواهد یافت. ولی در کنار مشکلات دیگر، برای بنده ادامه راه در دانشگاه را رقم زد. 

باید از ایشان پرسید اگر پذیرفته اید که این کمیته مشورتی است و نیمی از افراد کابینه هم  از انتخاب های این کمیته درآمده چرا باید میدان را با انتقاد و گله گزاری خالی کنید؟ خب رئیس جمهور همانطور که خودتان گفتید حق انتخاب داشته. اگر قرار بود رئیس جمهور همه گزینه های این کمیته، آن هم فقط گزینه های نخست را انتخاب کند که دیگر این کمیته «مشورتی» نبود! 

آیا این جمله را آقای ظریف بر سبیل تعارف،  بارها گفته اند و نوشته اند که:
 «بارها گفته‌ بودم که انتخاب اعضای دولت حق رئیس جمهور است و شورای راهبری و کمیته‌ها نهاد مشورتی هستند» ؟! 

در هر حال این نوشته آقای ظریف بلافاصله حمل بر استعفای او از «معاونت راهبردی» پزشکیان شده و برخی دیگر از حامیان رئیس جمهور نیز اعلام کرده اند اگر ظریف نباشد ما هم نیستیم! 

فقدان سازوکارهای حزبی که واجد عقلانیت و سازمان یافتگی است دلیل دیگری است برای این همه آشفتگی در رفتارهای سیاسی. انتخابات که نزدیک می شود عده ای به اقتضای رفاقت و همکاری قبلی و با پیش فرض های شخصی نیازموده و نسنجیده دور هم جمع می شوند و آهنگ دولت و مجلس می کنند! مهم ورود به این دو جایگاه است. پس از ورود به هر حال می گذرد! 

آن روحیه مورد اشاره صدر این نوشته و این سیاست ورزی موسمی و آشفته نتیجه ای جز آنچه در همین ابتدای راه دولت چهاردهم می بینیم ندارد: قبل از آغاز به کار دولت از این جمع پراکنده یکی یکی یا نیامده می روند یا از پس از مدت کوتاهی از ادامه مسیر باز می مانند! 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۷۹۱۴۰۰۶:۴۱:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
خوب است که آقای عارف توانست در کابینه حضور پیدا کند
ناشناس۳۵۷۹۲۱۴۰۸:۰۷:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۲۲
یعنی الان شما گله دارید که چرا ظریف گله کرده؟
ناشناس۳۵۷۹۳۰۸۰۹:۱۴:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
از گلایه ناراحت نیستند از اینکه دو روز نشده جا خالی کردند و استعفا دادند ناراحت هستند کسی که این همه ادعا دارد که فردی را به ریاست جمهوری برساند تقی به توقی بخوره صحنه را خالی کنه تعجب آور است مگر شما نگفتید مشورتی خدا رو شکر 50 درصد مشورت شما درست بوده و بقیه هم حق رئیس جمهور است که انتخاب کنه چون ایشان میخواهد با این وزرا کار کنه نه شما .
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۷۹۳۹۰۱۰:۲۹:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
قضیه ساده ای نیست بلکه انتخاب اعضای دولت فوق العاده حائز اهمیت است و اگر بنا بر هر دلیلی در آغاز راه رئیس دولت نتواند افراد کارآمد و باکفایتی را انتخاب کند نه تنها شخصیتی بسان جناب آقای دکتر ظریف بلکه حتی اشخاصی ظاهرا در پایین ترین سطوح اجتماعی هم کاملا حق دارند نارضایتی خودشان را از این بابت اعلام نمایند چرا که کوچکترین غفلت و یا خدای ناکرده اهمالی می تواند باعث آسیب رساندن به کل آحاد یک کشور گردد و این حقیقتی است که گرچه بسیار تلخ است اما باید در حساب احتمالات خودمان برای این هم احتمالی هر چند اندک قائل شویم. و من الله التوفیق
ناشناس۳۵۷۹۴۵۰۱۱:۱۱:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۲۲
وقتی به پزشکیان رای دادید بهتره بهش اعتماد کنید. شما که در ایام انتخابات خیلی از ایشان تعریف می کردید و لطفا دکتر ظریف را هم اینقدر بزرگ نکنید هنوز جمله امضای جان کری تضمین است او در صفحه سیاست می درخشد
ناشناس۳۵۷۹۵۰۱۱۱:۴۲:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲۲
همین که افراد امتحان پس داده و رفوزه امثال جهانگیری و نوبخت و شریعتمداری و زنگنه و ربیعی و نعمت زاده و ابتکار و غیره در کابینه اقای پزشکیان حضور ندارند جای تقدیر و تشکر دارد.
ناشناس۳۵۷۹۵۰۸۱۱:۵۴:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
ظریف تمامیت خواه است تصور میکرد رئیس جمهور شده و می تواند کابینه انتخاب بکنه ! حالا فهمید رئیس جمهور دکتر پزشکیان است.
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۷۹۵۳۹۱۲:۳۵:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۲۲
هنوز هم از ایشان تعریف می کنم اما متاسفانه این چینش وزرا نه با حرف و قول دکتر پزشکیان سازگار است و نه با انتظار میلیونها ایرانی که خواهان تغییر و تحول هستند ضمن اینکه دوست عزیز فراموش نکنیم دوستی و ارادت و ادامه اعتماد به جناب آقای رئیس جمهور عزیز و بزرگوار تعریف و تمجید یکسویه نیست و به قول معروف: دوست آن است که بگریاند دشمن آن است که بخنداند و چنانچه حتی اگر انتقاد هواداران دکتر پزشکیان ایشان را برنجاند هرگز نبایستی به پای دشمنی کردن با ایشان گذاشته شود. من آقای دکتر پزشکیان را قبول دارم و به سهم خود هم از ابتدا برای شان کم مایه نگذاشته ام(در حد بضاعت قلمی و همراهی) اما آینده و سرنوشت فرزندان خودم و هموطنانم بهیچوجه تعارف بردار نیست و اگر الان ناخشنودی خودم را از این ترکیب کابینه معرفی شده اظهار نکنم بعدها خودم را نخواهم بخشید. والله اعلم
ناشناس۳۵۷۹۶۴۲۱۴:۰۴:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
یعنی شماها در ایام مناظرات انتخاباتی متوجه نشدین که پزشکیان هیچ طرح و برنامه ای نداره ؟ و اونهایی که براش رای جمع کردن هم قطعا دنبال سهم و رانت هستن ؟ و همین باعث دعوا بین این جماعت میشه ؟
ناشناس۳۵۷۹۸۳۷۱۷:۰۳:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
آقای سلطان دبیر محترم بازنشسته ، از اینگونه دیدگاهایتان که منصفانه و حق طلبانه و بدون گریش سیاسی میباشند سپاسگزارم
ناشناس۳۵۷۹۵۱۵۱۲:۰۷:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
مگه امثال شما تو نماز جمعه و تریبون و تلویزیون هی نمیگفتین این باید بره ... حالا که رفته و نمیدونین به کی گیر بدین ناراحت شدید؟
ناشناس۳۵۷۹۵۸۶۱۳:۲۰:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲۲
ظریف‌دولت‌وفاق‌راازاتفاق‌ داخلی‌ودرون‌دولتی‌هم‌عاجز ومحروم‌کرده‌،چه‌رسدبه‌وفاق‌ سیاسی‌واجتماعی‌وملی هرجاظریف‌واسحاق‌وروحانی‌ هستن،اونجاانشقاق‌وافتراق‌ ملی‌وداخلی‌واتفاق‌واتحاد خارجی‌وجودداره‌متاسفانه
ناشناس۳۵۷۹۶۱۹۱۳:۵۰:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۲۲
حق رئیس‌جمهور مال بعد انتخاباته البته قبلش حق با مردم و کارشنا‌س‌هاست‌. اصلا صد در صد هر چی کارشناس بگه. بعد انتخابات البته صاحب حق زیاد میشه خوب شد معنی کار کارشناسی و تخصص هم فهمیدیم.
ناشناس۳۵۷۹۶۳۰۱۳:۵۶:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
لابد فکر کردی این نفرات تحمیلی گزینه رئیس جمهور است نخیر اینها گزینه های گروه های فشار اصول گراست مردم فکرشان به اندازه شما و امثالهم نیست و همه امور بر آنها روشن است
ناشناس۳۵۷۹۴۶۲۱۱:۱۶:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۲۲
ظریف بعنوان یک کنشگر و فعال سیاسی حق دارد ناراحت باشد چون طیف وسیعی از جامعه بخاطر تلاشهای شبانه روزی ایشان و امثال ایشان پای صندوق حاضر شدند و به تغییر رای دادند با این کابینه ناسازگار چطور تغییر اتفاق خواهد افتاد سردار مومنی که سالها رییس پلیس بوده چه تسلطی در حوزه خطیر وزارت کشور و استانداریها دارد؟
ناشناس۳۵۷۹۵۲۶۱۲:۲۰:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
انتخاب کابینه حق مسلم رئیس جمهور است صاحبان قدرت و ثروت نباید از کابینه دولت سهم خواهی بکنند.
ناشناس۳۵۷۹۵۹۷۱۳:۳۲:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۲۲
،«اگر قرار بود رئیس جمهور همه گزینه های این کمیته، آن هم فقط گزینه های نخست را انتخاب کند که دیگر این کمیته «مشورتی» نبود» اگر قرار بود ترکیب کابینه این باشد اصولا چه نیازی به انتخابات بود ؟!
ناشناس۳۵۷۹۸۵۴۱۷:۱۵:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۲۲
از ناراحتی گذشته بیشتر شرم اور و تاسف بار هست که ادمهایی این سهم خواهی و گرو کشی توی روز روشن از رییس جمهور رو نمیخوان ببینند !!!! مگر از این زشت تر هم داریم حالا به این نتیجه میرسیم که کیا رفتار اتوبوسی انجام میدهند و میگویند یا همه ما باید باشیم یا هیچکدام نمیاییم !!!!!!
ناشناس۳۵۷۹۲۸۴۰۸:۵۰:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
آیا پزشکیان فکر می کند آن 24 درصدی که در انتخابات اخیر به او رای دادند، از او انتظار داشتند که چنین وزرایی را برای کابینه اش برگزیند؟ آیا این افراد بر اساس شایسته سالاری انتخاب شده اند؟ یا اینکه مانند یک شرکت سهامی توسط سهامداران اصلی برگزیده شده اند؟ آیا این است اصولی که ایشان از آنها دم می زد؟ چطور او راضی به استعفای جواد ظریف شد؟
ناشناس۳۵۷۹۲۸۶۰۸:۵۵:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۲۲
برگردیم به آن جمله معروف مهندس غرضی که می گفت اصلاح طلب ها مدیریت بلد نیستند. واقعا بهتره اصلاح طلب ها همون تو روزنامه های زنجیره ای شان بوق و کرنا کنند آخه یک مشت امتحان پس داده رفوزه را چه به وزارت؟؟
ناشناس۳۵۷۹۷۵۷۱۶:۰۰:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۲۲
آقای عارف هم یک اصلاح طلب با ژن خوب است. این دولت به نام اصلاح طلبی رای آورد و به کام اصولگرایان .
ناشناس۳۵۷۹۸۷۲۱۷:۴۸:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲۲
عارف و ژنش هم که دست پرورده خاتمی هستن شدن اصولگرا ؟
ناشناس۳۵۷۹۸۱۴۱۶:۵۵:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
متاسفانه آقای دکتر پزشکیان به هر دلیلی که خودشان بهتر از همه می دانند 《 نتوانستند خشت های اول دولت چهاردهم را صاف و تراز کار بگذارند و البته دود این مسئله مانند همیشه فقط و فقط به چشم ملت خواهد رفت 》 !
ناشناس۳۵۷۹۹۹۶۲۳:۰۹:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
《 با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شه 》 وعده های سیاسیون تمام جناح ها در همه انتخابات ها همین حلواهای نسیه است که ملت شیرینی اش نچشیده اند و نخواهند چشید
ناشناس۳۵۷۹۱۴۴۰۶:۵۱:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲۲
ظریف هرگز یک نخبه حاذق نبود و نیست و نخواهد بود. ظریف مانند هزاران هزار دکترفقط مدرک گرفته ولی هرگز چه زمان وزارت و چه حالا هیچ بینش واقعی و اصیل ندارد. اگر یک ذره داشت هرگز تصور نمی کرد که هرگز جایی در دولت حتی به عنوان مشاور داشته باشد. ظریف تمام تلاشش را کرد تا از این تغییر دولت شاید اجازه خروجش صادر شود ولی الان برای او بدتر شد. بلاخره اقای ظریف وقتی فرمود مردم ایران خودشون اینجور انتخاب کردند باید براحتی قبول کند که خودش هم همین را انتخاب کرده است. برای ایران فقط افرادی مانند عارف هستند که می توانند گلیم خود را از اب بیرون بکشند و همیشه ملت ایران هزینه این نخبگان! را پرداختند و می پردازند و خواهند پرداخت
ناشناس۳۵۷۹۳۲۷۰۹:۳۴:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۲۲
در منافع ملی اصلاح طلب به خصوص ظریف هیچ وقت دنبال رو آن نبودند.
ناشناس۳۵۷۹۵۴۵۱۲:۳۸:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
دو تا نخبه حاذق نام ببر. البته ظریف هم آش دهان سوزی نیست ولی بقیه هم بهتر نیستند.
ناشناس۳۵۷۹۱۴۵۰۶:۵۲:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
انتخاب هیأت دولت چهاردهم،با مطالبات مردمی که به پزشکیان رأی داده‌اند هم‌خوانی ندارد.
ناشناس۳۵۷۹۳۱۳۰۹:۲۴:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
بسیاری از افراد از فهرست کابینه شوکه شده اند. گلایه به باج دهی و سهم دهی شدید پزشکیان . ظریف هم یکی از همین مردم است که گلایه مند هستند.
ناشناس۳۵۷۹۴۵۳۱۱:۱۲:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
چی شد متخصص و کارآمد ؟!!! به همین زودی جا زدید
ناشناس۳۵۷۹۷۱۴۱۵:۱۲:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۲۲
گلایه ظریف برای اینه که بعضی ها په پزشکیان تحمیل شده والا اگر انتخاب خود ریس جمهور بود مشکلی پیش نمی‌ آمد.
TR۳۵۷۹۳۲۸۰۹:۳۶:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
دقیقا. کابینه بیشتر شبیه دولت دوم مرحوم رییسی است.
ناشناس۳۵۷۹۳۹۶۱۰:۳۲:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
کی بود کی بود من نبودم شروع شد!
ناشناس۳۵۷۹۶۱۲۱۳:۴۷:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۲۲
تمام کابینه مال خاتمی و روحانیه . از عارف سفارشی خاتمی گرفته تا همون شورای من درآوردی روحانی و ظریف .
ناشناس۳۵۷۹۶۱۴۱۳:۴۸:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۲۲
این کابینه هیچ دخلی به شهید رییسی نداره . اگر میخواست ربط داشته باشه باید امثال دکتر مخبر و اقای اوجی و اینا حضور داشتن .
ناشناس۳۵۷۹۱۵۰۰۶:۵۸:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
تمام فعالیت ظریف برای پزشکیان و حتی وزارت نبود. بلکه همه هدفش این بود که بلکه بتواند اجازه خروج بگیرد و باز تحت عنوان یک پست بتواند دوباره از این شهر غربی به ان شهر غربی سیر و سیاحت کند.
ناشناس۳۵۷۹۲۴۳۰۸:۲۶:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۲۲
جالب هست اینقدر رو دارد چیزهای درون یک دولت را علنی می کند و آبروی خودش و جریانشان را می‌برد
ناشناس۳۵۷۹۱۵۱۰۶:۵۸:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۲۲
اقای ظریف. همین که تا اینجا سرنوشت کرباسچی بعد از انتخابات دوم خرداد پیدا نکردید باید خدا را شکر کنید!
ناشناس۳۵۷۹۱۵۶۰۷:۰۳:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
هرگز مدافع ظریف نبوده ام. اینجا هم اصلا مهم نیست که چه گفته یا کرده یا خواهد کرد. ولی به نویسنده محترم و همه کسانی که الان می گویند باز هم توانستیم ملت و انتخابات را دور بزنیم و میخ خود را با بالا اوردن اقای پزشکیان محکمتر بکوبیم باید گفت باز هم زیاده روی کردید. به گمان خود رئیس جمهوری اومد که همه جوره مطیع هست و تحت عنوان وفاق از همه وعده های نیم بند خود هم عقب نشست. ولی ایران و شرایط امروز ان حداقل نیاز به یک مدیر حتی در حد مخبر دارد که بتواند این وزرا را کنترل کند. نه پزشکیان و نه عارف چنین قدرت و توانی را ندارند .
ناشناس۳۵۷۹۶۱۵۱۳:۴۹:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
این کابینه به هیاهوی توخالی ظریف و سکوت همیشگی عارف نیاز داره .
ناشناس۳۵۷۹۱۶۲۰۷:۱۰:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۲۲
آقای پزشکیان مگر شما الان رسما رئیس جمهور کشور نیستید؟ مگر قرار نبود جلوی گرانی ها را بگیرید؟ الان در سکوت خبری کرایه حمل و نقل بین شهری افزایش پیدا کرده است. آنهایی که محل کارشان شهر دیگری است باید تمام درآمدشان را صرف هزینه رفت و آمد کنند؟ این چه اوضاعی است؟!
ناشناس۳۵۷۹۱۶۷۰۷:۱۳:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۲۲
من به امید تغییر به پزشکیان رای دادم اما حالا بسیار ناامید شدم
ناشناس۳۵۷۹۲۰۶۰۷:۵۹:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۲۲
یعنی باز هم فکر میکنید تغییر رئیس جمهور تفاوتی در سیاست های کشور ایجاد‌میکند ؟
ناشناس۳۵۷۹۳۱۴۰۹:۲۴:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۲۲
یکی می شود روحانی که کشور را بیراهه می‌برد یکی هم می شود رئیسی که از بیراهه رفتن بیشتر جلوگیری!
ناشناس۳۵۷۹۳۸۱۱۰:۱۹:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
لطفا بجای شعار مصداق بیار
ناشناس۳۵۷۹۶۱۸۱۳:۵۰:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
مصداقش برادر روحانی و برادر جهانگیری و دختر نعمت زاده و داماد شریعتمداری . بازم بگم ؟
ناشناس۳۵۷۹۱۷۱۰۷:۱۴:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲۲
پزشکیان رییس جمهور یک دوره ای خواهد بود
ناشناس۳۵۷۹۱۷۳۰۷:۱۷:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
چی شد اقای دکتر . شما هم ایوالله
ناشناس۳۵۷۹۱۷۴۰۷:۱۸:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۲۲
به نظر اولین کسانی که باید به انتخاب‌های رئیس جمهور احترام بگذارد، حامیان خود آقای دکتر پزشکیان هستند. احترام امام زاده دست متولی است.
ناشناس۳۵۷۹۲۵۷۰۸:۳۴:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
من به پزشکیان رای دادم ولی او خلاف وعده اش عمل کرد .
ناشناس۳۵۷۹۳۵۲۰۹:۵۷:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۲۲
دولتی که از روز اول انتخاب شدن دنبال حاشیه ها بود !
ناشناس۳۵۷۹۴۶۴۱۱:۱۷:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
ما که هی گفتیم این آقا داره وعده می ده رای جمع کنه شما خود را عقل کل دانستید
ناشناس۳۵۷۹۱۷۶۰۷:۲۰:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۲۲
دیدگاههای پزشکیان در مورد گشت ارشاد با دیگاه وزرای پیشنهادی کشور و اطلاعات چقدر تشابه دارد ؟؟؟؟؟
ناشناس۳۵۷۹۱۸۵۰۷:۲۶:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۲۲
اقا جان پزشکیان به ملت قول داده اما این کابینه خلافش را ثابت کرده در ژاپن هم دروغ میگویند
ناشناس۳۵۷۹۱۸۷۰۷:۳۲:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
البته معلوم نیست که این افراد هم افراد مورد نظر رئیس جمهور بوده اند یا اینکه ایشان هم بعلت ملاحظات رد صلاحیت در مجلس اصولگراها مجبور به انتخاب آنان شده اند....
پرویز۳۵۷۹۱۸۸۰۷:۳۲:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۲۲
جبهه اصولگرایی شاد و خرم دولت موفق!!!!
ناشناس۳۵۷۹۱۹۲۰۷:۳۷:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
اگر قرار بود به انتخاب کمیته وقعی ننهند، از ابتدا چه لزومی به تشکیل آن بود؟ یک لیست تهیه و اعلام میشد.
رضا۳۵۷۹۱۹۷۰۷:۴۶:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۲۲
ظریف با همه هوش وذکاوت دیر فهمید ولی به موقع بود
ناشناس۳۵۷۹۲۰۵۰۷:۵۶:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
به موقع نبود
ناشناس۳۵۷۹۲۴۸۰۸:۲۹:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
هوش و ذکاوت!!!!
ناشناس۳۵۷۹۱۹۹۰۷:۴۷:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۲۲
آقای ظریف آبرویش را که از سر راه نیاورده ! هر اشتباهی این کابینه بکند به اسم ظریف تمام می شود در حالی که او نقش چندانی در انتخاب نداشته ! بنده خدا کار درستی کرده استعفا داده .
ناشناس۳۵۷۹۲۴۹۰۸:۳۰:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
آره معلومه!! مانند قبلا که مقام به دست بوده!!
ناشناس۳۵۷۹۲۰۹۰۸:۰۱:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
این کابینه بیشتر شبیه کابینه آقای جلیلی است.
اینجا جایی برای خنده نیست۳۵۷۹۲۱۰۰۸:۰۱:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
بودن یا نبودن امثال ظریف خیلی مهم نیست بلکه مهم چرخاندن فرمان این اتوبوسی هست که همه مسافران را خسته کرده که با این افراد و سوابق همه را نامید کرد!!!!!!
ناشناس۳۵۷۹۲۲۰۰۸:۱۱:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۲۲
امیدوام همتی، عراقچی و صالحی ها هم رای اعتماد نگیرند که طرفداران دکتر پزشکیان مزه ی شیرین وفاق ملی رو بچشند
ناشناس۳۵۷۹۲۲۵۰۸:۱۳:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۲۲
نویسنده طوری از نبود احزاب و فعالیت شون انتقاد می کنه که گویا ما دیروز به دنیا آمدیم. یکی از دلایل این که حزب در ایران کارکرد ندارد این است که یک حزب نمی داند کاندیدای ریاست جمهوری و وزرایی که شایسته می داند می توانند تایید صلاحیت بشوند یا نه
ناشناس۳۵۷۹۳۲۹۰۹:۳۷:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۲۲
چه ربطی داره حزب افراد قانونمند و کارامد رو معرفی کنه میبینید که مشکلی پیش نمیاد
ناشناس۳۵۷۹۲۳۰۰۸:۱۸:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۲۲
برای یک سامورایی همه جا ژاپن است.
ناشناس۳۵۷۹۲۴۱۰۸:۲۵:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
برو مشکل اصلی رو اگه میتونی برطرف کن. فلسفه ژاپنی و ایرانی هم نباف ...اتفاقا ایرانیها در جای خودش نشون دادن که خیلی از ژاپنیها بهتر کار جمعی میکنند بشرطی که منطق هم پای کارش باشه.
صمصام۳۵۷۹۲۴۴۰۸:۲۷:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
اقای ظریف هم فهمید و خودش رو کنار کشید
ناشناس۳۵۷۹۲۵۳۰۸:۳۲:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲۲
ظریف برمیگردد، ایشان کثیرالاستعفا و کثیر ال بازگشت است.
ناشناس۳۵۷۹۶۲۶۱۳:۵۴:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
برای بازارگرمی
اکبر۳۵۷۹۲۶۸۰۸:۴۲:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
وزیر کشور و وزیر ورزش چه سنخیتی با پزشکیان دارند . دنیامالی رسما اسم دولت پزشکیان رو دولت مرعوب گذاشت حالا شده جزو کابینه
ناشناس۳۵۷۹۴۳۰۱۰:۵۱:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
وزیر کشوری که حتی فرماندهی نیروی انتظامی را هم بهش ندادند حالا میخواد بر فرمانده ناجا ریاست و نظارت کنه.
ناشناس۳۵۷۹۲۷۶۰۸:۴۷:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
شما خودتون باید متوجه بشید دیگه ! با دست پس می زنند و با پا پیش می کشند. آقای پزشکیان از ابتدا گفته بودند میخواهند کابینه وفاق داشته باشند و نه تک صدایی. ولی هر دو طرف حاضر به تحمل یکدیگر نیستند. اقای ظریف هم دنبال حالتی بودند که پشت صحنه نظرات خود را به رییس جمهور دیکته کنند و دولت سایه از نوع خودشان را تشکیل بدهند که گویا باید برای رسیدن به این هدف خیلی بیشتر مبارزه کنند.
ناشناس۳۵۷۹۲۹۲۰۸:۵۹:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۲۲
خوب آقای ظریف برود، دوستانش هم بروند، مگر مملکت قحط الرجال است؟ خدمت به مردم که این همه ناز و ادا نمی خواهد! خیلی هم دوست داشته باشند به مردم عزیز و شریف ایران که همه جوره پای کشورشان ایستاده اند خدمت کنند! این مردم صبور برای کسی کارت دعوت نفرستاده اند. خیلی هم دلتان بخواهد خادم این مردم باشید.
احسان۳۵۷۹۳۱۱۰۹:۱۹:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
برخی تحلیل ها بر آن است که ظریف پیشاپیش, از نتیجه منفی استعلام (برای تصدی معاونت خودساخته راهبردی) مطلع شده و بنابراین، پیشدستی و فرار به جلو کرده است.
ناشناس۳۵۷۹۳۵۶۱۰:۰۰:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
حرف 50 درصدی که به هیچ قیمتی در انتخاباتها شرکت نمیکنند درست از آب در آمد...
ناشناس۳۵۷۹۳۷۲۱۰:۱۲:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
ما رای دادیم برای تغییر شما با سهم خواهی کابینه و وزرای مهم رو چیدید.
ناشناس۳۵۷۹۳۸۶۱۰:۲۵:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
وزرای تحمیلی و تقسیمی و نا متجانس با رییس جمهوری که سکوت کامل اختیار کرده هیچ تغییری نمیتوانند ایجاد کنند.
ناشناس۳۵۷۹۴۰۵۱۰:۳۴:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۲۲
مهمترین وزارتخانه دولت وزارت کشور است آن را هم که دادید دست اصول گرایان. حالا از وزارت ورزش و جوانان بگذریم، خب طبیعتا انتقادهای شدید ایجاد می شود.
محمد۳۵۷۹۴۴۹۱۱:۱۰:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
جالب اینجاست که ظریف به صراحت کامل در اعتراض به فشارهای بیرونی و تحمیل وزرای کابینه استعفا داده اما شما نعل وارونه می زنید که اینها رفیق نیمه راه هستند؟ حالا شخص جواد ظریف هم از مردم بابت امید واهی که داده بود عذرخواهی کرده و با صراحت اعلام می کند که این کابینه مورد تایید او نیست .
ناشناس۳۵۷۹۴۶۶۱۱:۱۹:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
آقای رییس جمهور من به رقیب شما رای دادم اما الان می خواهم دولت شما موفق شود تا مقداری از مشکلات مردم حل بشه اما اگر شما میخواستی کابینه قاطی انتخاب کنید تا همه راضی باشند بهتر بود از اصلاح طلبان و اصولگرایان قوی و با برنامه روشن مانند طیب نیا ، فتاح ،نیکزاد و آذری جهرمی استفاده می کردید در این صورت کارها خیلی بهتر و روانتر پیش می رفت این معجونی که الان انتخاب کردی آدمهای قدری نیستند و سابقه درخشانی ندارند آخه مرد مومن رشته حقوق و حوزوی برای وزارت علوم چه کاری می تواند انجام دهد و.... در هر صورت موفق باشید.
ناشناس۳۵۷۹۶۳۱۱۳:۵۶:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
اون اسامی که تو گفتی وضعشون خرابتر از اینهاست که فعلا رفتن تو لیست .
ناشناس۳۵۷۹۴۷۵۱۱:۲۴:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۲۲
مگر با وجود اینها توافق جهانی و برجام درست خواهد شد؟ مگر با این افراد تورم و بیکاری حل می شود؟
ناشناس۳۵۷۹۶۳۴۱۳:۵۷:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
توافق جهانی شماها رو کدخدا پاره کرد ، به دست یک مشت رعیت اصلاحاتی که درست نمیشه .
ناشناس۳۵۷۹۵۷۷۱۳:۱۳:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۲۲
چیزی که اکثرا در نظر نمیگیرند اینست که این ترکیب نهایی کابینه نیست و افرادی مثل ظفرقندی و حتی احتمالا همتی توسط مجلس رای اعتماد نمیگیرند و احتمالا با چهره های اصولگرا جایگزین میشوند
ناشناس۳۵۷۹۵۹۰۱۳:۲۵:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲۲
مردم به پزشکیان رای ندادن. به ظریف و آذری جهرمی شریفی زارچی و تفکرات این نفرات رای دادن.
ناشناس۳۵۷۹۶۹۰۱۴:۵۸:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۲۲
در ژاپن حزب و تفکر بازنده به لطایف الحیل از تفکر برنده سهم خواهی نمی کند
سینا۳۵۷۹۷۲۰۱۵:۲۵:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
چند نکته: - بارها و بارها تکرار شد که انتخاب اعضای دولت حق رئیس جمهور است و شورای راهبری و کمیته‌ها نهاد مشورتی هستند. همه هم بر سر این موضوع توافق دارند. انتخاب نیمی از وزرا از این طریق هم به نظر کاملا معقول میرسد. اصلاح طلبان به هر کس دیگری حتما حق اظهار نظر و نقد دارند اما نباید تصویر بزرگتر را فراموش کرد. - اولین اصل کار دولت پزشکیان، پرهیز از حاشیه و تلاش برای ایجاد همگرایی و دوری از دعوای داخلی بود. -ظریف احتمالا تنها چهره و مهمترین چهره ایست که به شدت مانع همراهی جناح اصول گرا و باعث برانگیخته شدن آنهاست. با مجموع این توضیحات، خیلی دور از ذهن نیست که بخواهیم تصور کنیم ظریف خواسته یا ناخواسته، برای پرهیز از تنش سیاسی کنار رفت و یا کنار گذاشته شد. احتمال کناره گیری به نشانه اعتراض به کابینه انتخابی، به نظرم کمرنگ تر است.
علی۳۵۷۹۷۶۱۱۶:۰۶:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
آقای دکتر پزشکیان را آدم خیلی خوبی می دانم که دلش برای انقلاب و مردم می سوزد ولی ایشان را شایسته ریاست جمهوری و‌ توانمند در اداره کشور نمی دانستم، لذا به رقیب ایشان رأی دادم. دوستان در ۱۵ تیر ۱۴۰۳ پرسیدند؛ چرا به پزشکیان رأی ندادی؟ گفتم به دو دلیل: ۱- دکتر پزشکیان یک جراح قلب و دلسوز مردم است که هیچ چیز از «سیاست» و اصول آن و نحوه مدیریت کلان کشور پیچیده ای مثل ایران نمی داند و این یک تهدید است! ۲- طیف آراء تجمیع شده پشت سر دکتر پزشکیان عمدتا سلبی و نتیجه وحشت آفرینی حامیان چندمنظورهٔ ایشان بوده و چنین آراء متفرقی در ذات خود اعتراضی است و خصلت خودویرانگر دارد. دکتر پزشکیان تا مرحله انتخاب با تفرقه افکنی پیش آمد و ناگهان پس از انتخاب شعار دولت وفاق ملی و وحدت ملی سرداد! فارغ از این رویکرد متعارض، از ابتدا بر این باور بودم که دکتر پزشکیان توان ایجاد وفاق بین حامیانش خودش را هم ندارد، چه رسد به دولت‌ وفاق ملی! فکر نمی کردم که به این زودی دو موضوع فوق خود را در اول کار دولت چهاردهم عیان سازند! اما هرچه زودتر بهتر …
ناشناس۳۵۷۹۸۸۲۱۸:۱۰:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۲۲
خدار و شکر که وزیران همه خوبن!
ناشناس۳۵۷۹۹۳۴۲۰:۰۱:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
من اعتراف می کنم که دور دوم بخاطر نگرانی از ادامه وضع موجود (گشت ارشاد و تحریم کشور و...) به پزشکیان رای دادم. در آن ایام آقای پورمحمدی صحبتی کرد که الان متوجه صحت آن شدم. ایشان گفتند پزشکیان، اختیارش دست خودش نیست. راست می گفت. ...تصور کردند کابینه، گوشت قربانی است به هر باند و دسته ای سهمی دادند.
بازنشسته۳۵۸۰۰۹۸۰۶:۵۵:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۲۳
گمان می رفت با حضور پزشکیان وظریف مردم روی خوشی ببینند.باز همان شد.....
ناشناس۳۵۸۰۱۲۵۰۷:۵۹:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲۳
در سیستم ژاپنی ها، افراد فاسد و بی لیاقت را مدیر نمیکند
ناشناس۳۵۸۰۴۵۹۱۳:۴۷:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲۳
این همه برنامه نویس در کشور هست یک نقشه قطعی برق نمیتونن تبدیل به اپلیکیشن کنند تا بفهمیم چه باید کنیم ؟ یک بخش قطعی برق مثل هواشناسی نمیتونن به بخش های خبری صدا و سیما اضافه کنند ؟
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  5. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  6. قدردان پلیس هستیم اما...

  7. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  8. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  9. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  10.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  11. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  12. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  14. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  15. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  16. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  17. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  18. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  19. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  20. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  21. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  22. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  23. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  24. فکرش را هم نمی کردند!

  25. چماق بنزین !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

    2. حالا چه می گویید؟!

    3. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

    4. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

    5. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

    6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

    7. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

    8. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

    9. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

    10. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

    11. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

    12. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

    13. وزیر کشور: بدون هیجان، مسئله مهاجران را ساماندهی می‌کنیم

    14. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

    15. مدیر مسئول روزنامه اعتماد و عباس عبدی مجرم شناخته شدند

    16. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

    17. پزشکیان: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم/به هر قیمتی هر کاری را نمی‌کنیم

    18. انتقاد یادداشت‌نویس روزنامه کیهان به پناهیان/ به سمت جبهه خودی شلیک کرده  

    19. گروسی: با پزشکیان در نشست سازمان ملل دیدار نمی‌کنم

    20. توصیه توئیتری مطهری به پزشکیان / روسیه هیچ‌گاه به فکر منافع ایران نبوده  

    21. لغوفیلترینگ اینستاگرام وواتساپ درکمیسیون امنیت ملی مطرح نیست

    22. رییس جمهور وارد مشهد مقدس شد

    23. پزشکیان: افرادی پرادعا تربیت کردیم که چشم دیدن رقیب خود را ندارند

    24. وزیر کشور: دستورالعمل جامع ساماندهی اتباع بیگانه در حال تدوین است  

    25. هشدار سردار عبداللهی به آمریکا و اسرائیل؛ صبر ملت ایران را لبریز نکنید/ پاسخ ایران به ترور شهید هنیه قطعی‌ است  

    آخرین عناوین