رئیس‌جمهور با ظریف چه کند؟

سامان مهراد، گروه سیاسی الف،   4030522053 ۱۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
رئیس‌جمهور با ظریف چه کند؟

توضیحات اخیر محمدجواد ظریف پیرامون روند گزینش نامزدهای مناصب دولت در شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه چهاردهم و اشاره به عدم تطابق خروجی اقدامات شورای‌راهبری با آنچه که رئیس‌جمهور در قالب اسامی وزرای پیشنهادی به مجلس ارائه داد، حاکی از شکوه و گلایه‌ای است که کمتر کسی انتظار بروز آن را در ابتدای فعالیت دولت از سوی ظریف داشت!

این دیپلمات باسابقه و کارکشته که سال‌هاست در فضای سیاسی زیست کرده و با چم و خم و بالا و پایین دنیای سیاست آشناست، در اقدامی ناگهانی ناراحتی خود از تصمیمات رئیس‌جمهور را بروز داده و از بازگشت خود به دانشگاه سخن گفته است. هر چند که جواد ظریف در توضیحات بعدی خود، تعابیر مطروحه در خصوص ناامیدی از دولت چهاردهم و رئیس‌جمهور را رد و دلیل جداشدن خود از بدنه دولت را احساس مفیدنبودن ذکر کرده اما پرواضح است که روند تعیین تکلیف کابینه و اعضای هیات دولت و تصمیمات رئیس‌جمهور، هم‌خوانی چندانی با انتظارات دکتر ظریف نداشته که او را به‌سوی نگارش چنین نامه‌ای هدایت کرده است.

فارغ از بررسی روند گزینش و معرفی نامزدها توسط شورای‌راهبردی به رئیس‌جمهور و چگونگی تصمیم‌گیری نهایی توسط مسعود پزشکیان، آنچه که در حال حاضر از اهمیت بسزایی برخوردار است، نوع مواجهه رئیس‌دولت با تصمیم دکتر ظریف است که می‌توان آن را استعفا تلقی کرد. اگرچه معاون راهبردی رئیس‌جمهور صراحتاً از لفط استعفا سخنی به میان نیاورده و با بیان گلایه‌های خود از بازگشت به دانشگاه سخن گفته است اما شرایط موجود و مسیر دولت ایجاب می‌کند که مسعود پزشکیان این نامه را استعفای معاون خود برداشت کند چون تن‌دادن رئیس‌جمهور به چنین خواسته‌هایی به‌معنای ایجاد موانع خودساخته و بدعتی غلط است که بنیان دولت را دچار آسیب‌های فراوانی خواهد کرد.

نباید از یاد برد که شورای راهبردی و همچنین بهره‌گیری از کارشناسان و نظرخواهی از افراد و کارگروه‌های مختلف، ماهیتاً بازوهای مشورتی تلقی می‌شوند که صرفاً مشاوره‌های خود را به رئیس دولت ارائه داده و در نهایت رئیس‌جمهور است که با درنظرگرفتن همه جوانب، مصلحت‌ها و واقعیت‌های موجود، تصمیم‌گیری خواهد کرد و این مسئله دلیلی جز جایگاه رئیس قوه مجریه و لزوم پاسخگویی آن به افکار عمومی ندارد. رئیس‌جمهور است که در روزهای خوب و بد باید به مردم پاسخگو باشد و از پیش‌نیازهای این پاسخگویی، قدرت تصمیم‌گیری و اعمال‌نظر شخصی خود است و اگر قرار باشد که نظرات و تصمیمات رئیس‌جمهور صرفا با مشاورین و نهادهای مشورتی منطبق باشد، اساساً جایگاه رئیس قوه مجریه زیر سوال می‌رود.

با توجه به سابقه دکتر ظریف و آبدیدگی وی انتظار می‌رفت که رئیس‌جمهور در این تنگناهای خودساخته قرار نگیرد اما حالا که شرایط بدین شکل پیش رفته، باید بر هموارشدن مسیر کار دولت و حفظ اقتدار رئیس‌ قوه مجریه تاکید کرد. به هر شکل واقعیت‌های میدانی عرصه سیاست با آمال‌ و امیال‌های شخصی تفاوت‌های بسیاری دارد و شرایط موجود ایجاب می‌کند که اظهارات دکتر ظریف استعفا تلقی شده و با عدم پافشاری برای ادامه فعالیت در دولت – که در حال حاضر مطلوب او نیست – بتوان در آینده از او هم در قامت یک مشاوره‌دهنده مناسب در موقعیت‌های سیاسی مختلف بهره برد که این اقدام نه به رابطه دوستانه رئیس‌جمهور و دکتر ظریف لطمه می‌زند و نه به اقتدار دولت خدشه وارد می‌کند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۷۹۵۸۸۱۳:۲۴:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
حواستان به گسترش ناامیدی و سرمایه اجتماعی هست؟
ناشناس۳۵۷۹۶۴۵۱۴:۰۷:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۲۲
اون افرادی که دیدن پزشکیان هیچ حرف و برنامه ای نداره ، و با هیاهو و جنجال توخالی افرادی مثل ظریف که به دنبال قدرت و سهمیه بودن ، آینده مملکت رو فروختن ؛ الان دقیقا به چی اعتراض میکنن ؟
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۵۷۹۶۸۱۱۴:۴۳:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
استعفا ظریف هدفمند است و برای کاهش فشار به پزشکیان است که بانیان وضع موجود کشور را کمتر در کابینه خود خواهد داشت
ناشناس۳۵۷۹۷۳۲۱۵:۴۰:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
آذری جهرمی کجاست که از فوتبال تا نان لواش و سیاست و فرهنگ بی حجابی نظر میدهد کجاست
ناشناس۳۵۷۹۷۶۴۱۶:۰۷:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۲۲
اون موقع که وزیر ارتباطات بود ، کلا هیچ کاری نکرد بجز تبلیغ واسه فلان تیم ، بعد الان شده مدعی
ناشناس۳۵۷۹۷۶۲۱۶:۰۶:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۲۲
بانیان وضع موجود اونهایی هستن که 24 سال دولت رو در دست داشتن یا اونی که کمتر از سه سال مسئول دولت بود ؟؟؟
ناشناس۳۵۷۹۸۳۱۱۷:۰۰:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۲۲
ظریف‌خواسته‌یا‌ناخواسته‌ به‌عامل‌نفاق‌شبیه‌ترشده حواس‌مردم‌بهتره‌به‌همه‌ چیزباشه‌ مردم‌هرروزبایدآگاهی‌و بصیرت‌خودشونوآبدیت‌ وبه‌روزرسانی‌کنن‌تابه‌ ناامیدی‌دچارنشن
ناشناس۳۵۷۹۸۴۷۱۷:۰۸:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
کلا مدل ظریف اینجوریه برجام رو به دامن کشور انداخت اگر خوب بود کار ظریفه اگر بد بود تصمیم نظامه الان هم می‌خواد وزرا رو خودش انتخاب کنه، اگر خوب بود انتخاب ظریفه اگه بد بود تصمیم رئیس‌جمهوره!!!!!!
ناشناس۳۵۷۹۸۵۹۱۷:۲۲:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۲۲
نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل را آقای پزشکیان به ظریف بدهد البته اول باید مشکل ممنوع الوردیش به امریکا حل شود
ناشناس۳۵۷۹۷۰۵۱۵:۰۹:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
نویسنده مقاله نگران است نکند رئیس جمهور با استعفای ظریف موافقت نکند.
ناشناس۳۵۷۹۷۶۵۱۶:۰۸:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۲۲
اینا همش اداست . ظریف روزی چند بار استعفا میده ، ولی دلش نمیاد بره .
ناشناس۳۵۷۹۸۵۰۱۷:۰۹:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
فقط نویسنده مقاله نیست، خیلی‌ها همین نگرانی رو دارن!!
ناشناس۳۵۷۹۸۶۰۱۷:۲۲:۴۲ ۱۴۰۳/۵/۲۲
ظریف دچار سوء تفاهم شده
ناشناس۳۵۷۹۶۴۹۱۴:۰۹:۳۱ ۱۴۰۳/۵/۲۲
وقتی به یک بی برنامه رای میدین ، حق ندارین غر بزنین
ناشناس۳۵۷۹۷۰۶۱۵:۰۹:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۲۲
راى دادن به يك فرد بى برنامه بخاطر نا اميدى از برنامه ها و برنامه ريزان پر ادعاى قبلى بود .
ناشناس۳۵۷۹۷۴۵۱۵:۴۹:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۲۲
آن وقت به بانیان وضع موجود رای بدهند نه؟!!!
ناشناس۳۵۷۹۸۵۱۱۷:۱۰:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲۲
کی دقیقا بانی وضع موجوده ؟ هشت سال رفسنجانی و هشت سال خاتمی و هشت سال روحانی ؟ یا دو سال و خورده ای ، رییسی ؟
پرویز۳۵۸۰۰۰۸۲۳:۲۰:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
بانی وضع موجود بیست و هفت سال دولت در سایه است.
ناشناس۳۵۷۹۹۰۹۱۸:۵۲:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۲۲
چرا هنوز متوجه نشدین که بیشتر آرای آقای پزشکیان بخاطر ترس از برنامه های کاندیدای شما بوده
ناشناس۳۵۸۰۰۰۲۲۳:۱۴:۳۱ ۱۴۰۳/۵/۲۲
اره خب راست میگی .شما جماعتی هستین رای تَکراری دوست دارین.
ناشناس۳۵۷۹۹۳۳۲۰:۰۰:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
پزشکیان بی برنامه نیست غر هم نمیزنیم ،نظرمون رو میگیم ،پای انتخابمون هم تا آخر می مونیم .
ناشناس۳۵۷۹۹۸۸۲۲:۳۲:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۲۲
یاشاسین، پزشکیان باید قدر ظریف را بداند.
ناشناس۳۵۸۰۰۰۳۲۳:۱۴:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۲۲
خیلی با برنامه ست . خیلی
ناشناس۳۵۸۰۱۲۱۰۷:۴۸:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۲۳
نه اینکه امثال جلیلی و زاکانی برنامه داشتند؟
ناشناس۳۵۸۰۷۸۹۲۳:۰۹:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲۳
جلیلی برنامه نداشت ؟ یا تو داشتی اینترنشنال نگاه میکردی ؟
آل یاسین۳۵۸۰۱۷۱۰۹:۲۹:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۲۳
باسلام آن جماعتی که برنامه داشتن پراید400 میلیونی گوشت 800 هزار تومان مسکن سربه فلک و .... منظورتون کدام برنامه است
ناشناس۳۵۷۹۶۵۸۱۴:۱۴:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۲۲
ظریف و جهانگیری و رفقا ، چون خودشون مستقیم نمیتونستن بیان جلو ، پشت پزشکیان قایم شدن . یک کم رای براش جمع کردن با شلوغ بازی ، و حالا هم سهم میخوان . به همین راحتی
ناشناس۳۵۷۹۷۴۲۱۵:۴۷:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۲۲
مشی اصلاحی، امید آفرینی و هزینه ها را به جان خریدن است و با فاصله عمیقی که کابینه پزشکیان با این مشی دارد ، حضور ظریف خیلی قابل تحمل نیست و وجود یا اصلاح طلب نما برای آن کافی است. این کابینه عصاره اصولگرایی و اعتدالیون است .....
ناشناس۳۵۷۹۷۶۶۱۶:۱۰:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۲۲
یعنی کابینه پنجاه پنجاه خاتمی و روحانی رو هم چسبوندین به اصولگراها ؟؟؟
ناشناس۳۵۷۹۷۶۹۱۶:۱۱:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۲۲
تا دیروز که واسه پزشکیان تبلیغ میکردی ، چی شد یهو زدین زیرش ؟
محبی۳۵۷۹۷۴۹۱۵:۵۱:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
در دنیا افراد و احزاب جمع می شوند که رای جمع کنند و وارد بدنه قدرت شوند مردم هم به آقای پزشکیان رای دادند تا تفکرات سیاسی دولت گذشته و عقبه اش ادامه پیدا نکند و گرنه چرا باید به پزشکیان رای می دادند؟
ناشناس۳۵۷۹۷۷۳۱۶:۱۳:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲۲
مشکل شماها با دولت شهید رییسی چی بود ؟ حالا این حضرات چون سه سال دستشون از بیت المال کوتاه شده بود ،دلیل دارن برای دشمنی با رییسی .
ناشناس۳۵۷۹۶۶۰۱۴:۱۵:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۲۲
الان تو ناامید شدی چون منافع یک جبهه از اصلاحاتیا تامین نشده ؟ ناراحتی که منافع روحانی و ظریف به خطر افتاده و دارن باج میخوان ؟
ناشناس۳۵۷۹۶۶۳۱۴:۱۷:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
این تازه اولشه . به قول بهزاد نبوی ، نه خاتمی و زنگنه و اطرافیانشون دست از این گوشت قربونی برمیدارن ؛ نه روحانی و جهانگیری و ظریف . اینا اونقدر از دو طرف میکشن این میزها و پستها رو ، تا تیکه تیکه بشه . جنگ قدرته دیگه ، پزشکیان هم که نمیتونه با اینا مقابله کنه .
ناشناس۳۵۷۹۶۶۶۱۴:۱۸:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
شماها که تا یک روز قبل انتخابات ، تحریم کرده بودین ، از یک روز بعد معرفی کابینه هم ناامید شدین.
ناشناس۳۵۷۹۸۴۶۱۷:۰۶:۵۷ ۱۴۰۳/۵/۲۲
گسترش ناامیدی و از دست دادن سرمایه های اجتماعی برای سیاسیون وطنی از تمام جناح ها هیچ اهمیتی ندارد و آنها فقط برای کسب قدرت و ثروت سیاست را پیشه اصلی خود کرده اند !
ناشناس۳۵۷۹۹۶۲۲۱:۰۲:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
رئیس جمهور باید از ظریف دلجویی کند و او را به کابینه برگرداند این امر باعث امیدواری مردم می شود
ناشناس۳۵۷۹۹۷۲۲۱:۴۹:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
چطور واقعا هنوز متوجه نشدید چطور با القای الفاظی ساده لوحانه به مسئولین ما نظیر آنکه با یک بمب بر سر شما ارتباطات شما را پودر میکنند ما را به سمت سناریوی از پیش تعیین شده برجام 1 سوق دادند و در همان ابتدا سناریو خیمه شب بازی غرب با ارسال صوری گروه های بازرگانی و اقتصادی مسئولان را مجاب به پذیرش توافقی کردند و تمام تاسیسات را بتون ریزی و دانشمندان ما را پراکنده کردند و سانتریفیوژها را اوراق ...توافقی ساده لوحانه با سناریوی از پیش تعیین شده که حتی غرب اینقدر امتیازدهی را درخواب نمی‌دید ... رییس جمهور بعدی امریکا هم آن را پاره کرد و دور انداخت ...کی ما میخواهیم بیدار شویم ...دنیا دنیای زور است قدرت بگیرید متعارف و نامتعارف بمنظور بازدارندگی و جلوگیری از طمع ورزی و زورگویی و بعدش مذاکره مانعی نخواهد داشت اما پیش از آن ساده لوحی است و تکرار آزموده ها ...نکنید اشتباه است یعنی ما اینقدر باید ساده باشیم ...که منافع و مصالح قدرت گیری کشور را فدا کنیم .. :اگر کسی یک بار مرا فریب داد، شرم بر او باد! اما اگر دوباره مرا فریب داد شرم بر من باد
ناشناس۳۵۸۰۰۵۶۰۱:۴۹:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۲۳
آقایان خاتمی و احمدی نژاد و روحانی که اعضای کابینه خود را بدون شورای عالی راهبری ، حاشیه ، سر و صدا ، .... به مجلس معرفی و برای اکثریت آنها رای اعتماد گرفتند در آخر کار به هیچ عنوان از جانب اکثریت ملت کارنامه قبولی نگرفتند آقای پزشکیان که کار خود را اینگونه آغاز کرده آیا امکان دارد در آخر کار کارنامه قبولی از ملت بگیرد ، قطعا بعید است
ناشناس۳۵۸۰۲۸۸۱۱:۲۶:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۲۳
اون نتیجه ای که خاتمی آخر ریاست جمهوریش فهمید را پزشکیان الان باید بفهمد اصلاح طلبان قابل اعتماد نیستند شک نکن...
علی۳۵۷۹۵۹۱۱۳:۲۶:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
این چندمین بار است که ظریف در شرایط حساس کشورر استعفا مید هد شخصی که بیشتر عمرش آمریکا بوده چه اشرافی به مسائل داخلی کشور دارد چرا نظام تکلیفش را با ایشان روشن نمی کند
ناشناس۳۵۷۹۶۳۵۱۳:۵۷:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲۲
بگو ببینم ظریف داوطلبانه در امریکا بود یا به خواست نظام؟این سوال رو هم جواب بده که چرا اسراییل و روسیه چشم دیدن ظریف رو ندارن؟!!
ناشناس۳۵۷۹۶۴۸۱۴:۰۸:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
این بازارگرمی ظریفه . تو جنگ بین خاتمی چیا و روحانی چیا ، ظریف میخواد اینجوری وزن روحانی رو بالاتر ببره ، به خصوص بعد از اینکه خاتمی ، عارف رو کرد معاون اول .
ناشناس۳۵۷۹۶۵۴۱۴:۱۲:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
وظیفه ظریف ، ایجاد تنش و درگیری داخلیه . همه کارهایی که میکنه در همین راستاست .
حسین۳۵۷۹۶۷۹۱۴:۳۵:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲۲
مگر ما چندتا دیپلمات کارکشته مثل دکتر ظریف تو ممکلت داریم که حالا بخوایم تکلیف مون را با اون مشخص کنیم؟
ناشناس۳۵۷۹۶۰۴۱۳:۴۳:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
مگر اقای پزشکیان از اصولگرایان رای جمع کرده که بیشتر افراد از اصولگرایان سرکار می اورد مردم تنها به یک دلیل که مدیران تغییر کنند رای دادند . متاسفانه انگار با شعار دولت وفاق داره پشت میشه به این امید مردم
ناشناس۳۵۷۹۷۲۸۱۵:۳۶:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
لطفا رای مردم را مصادره به مطلوب نکنید. اختلاف رای ایشان با نفر دوم کلا 3 میلیون بود و 50 درصد هم که کلا رای ندادند. همه اینها مردم اند
سعید۳۵۸۳۳۰۹۱۲:۲۲:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
مخصوصا اون 50 درصد که رای ندادند اکثریت هستند
ناشناس۳۵۷۹۷۸۴۱۶:۲۰:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۲۲
کدوم اصولگرا ؟ ظریف که همه کاره پشت پرده دولتش بود اصولگراست یا عارف که رفیق خاتمیه ؟
ناشناس۳۵۷۹۷۹۵۱۶:۳۷:۴۲ ۱۴۰۳/۵/۲۲
شهید رییسی که 18 میلیون رای داشت و کلی فاصله با نفر بعد ، خودش هم فقط چند هزار تا دونه رای کمتر از روحانی آورده بود دوره قبلش ، شد اقلیت ؛ بعد شماها که ناپلئونی پاس میکنین و کمترین رای رو میارین ، میشین اکثریت ؟
ناشناس۳۵۷۹۸۴۰۱۷:۰۴:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲۲
با کمک شورای نگهبان البته!
ناشناس۳۵۸۰۰۰۷۲۳:۱۸:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
شماها کی میخواین حقایق جامعه رو ببینین ؟
ناشناس۳۵۷۹۶۰۵۱۳:۴۳:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲۲
ایشان همیشه این گونه بوده
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۷۹۶۰۶۱۳:۴۴:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
دکتر ظریف صراحت لهجه دارند و آنچه نوشته اند و گفته اند جز صداقت و صراحت نشان از چیز دیگری ندارد. دکتر پزشکیان می توانست بدون شورای راهبردی و کارگروه ها و امثال هم در مهلت مقرر دولت خودشان را به مجلس معرفی کنند اما با مشارکت دادن جناب دکتر ظریف برای امر مهم انتخاب وزرای کابینه دولت مسأله صورت جدیدی پیدا کرد و لذا آنچه اکنون به عنوان ماحصل این وقت گذاشتن ها و مشورت دادن ها نمایان گردیده است تقصیری را متوجه شخص دکتر ظریف و همکاران ایشان نمی کند هر چند بعید است در مورد تمامی وزرای پیشنهادی به مجلس خود شخص رئیس جمهور فرد به فرد تصمیم گرفته باشند. به عنوان یک علاقه مند و مخاطبی که تقریبا اکثر برنامه های تبلیغی جناب دکتر پزشکیان را در رسانه ها و عمدتا رسانه ملی(صدا و سیما) دنبال کرده ام حقیقتا از این ترکیب وزرای پیشنهادی بسیار متعجب شدم و با ذهنیت خودم درگیری پیدا کرده ام که چگونه می شود حاصل همه این بالا و پایین کردن ها و مشاوره ها و کارگروه ها این لیستی باشد که منتشر شده است در حالی که خود من به صراحت خواستار استفاده از وزرای توانمند دولت سیزدهم و خاصه جناب معاون اول آن دولت در دولت جدید بوده ام اما متاسفانه در این حد هم عمل نشده است و نوعی سردرگمی و تناقض در گزینه ها مشهود است که جناب آقای دکتر پزشکیان شایسته است به بذل توجه به این موارد و انتقادات درباره نوع چینش و ترکیب کابینه اولین دولت شان افکار عمومی را نامحرم تصور نکنند تا واقعا بدانیم که این لیست اسامی وزرای پیشنهادی وزرای دلخواه و مورد تایید خودشان است و یا خیر؟! و من الله التوفیق
ناشناس۳۵۷۹۷۳۰۱۵:۳۸:۵۷ ۱۴۰۳/۵/۲۲
متاسفانه باید قبول کنیم که آقای دکتر پزشکیان از فردای رییس جمهور شدن فرد دیگری شد، همان کسی که دم از حرف زدن با مردم میزد فردای انتخابات کنفرانس خبری را لغو کرد و اخیرا گفته که اصلا قرار نبوده که کنفرانس خبری برگزار شود ، همان فردی که مدام دم از حق و عدالت میزد علیرغم وعده استفاده از افراد جدید و جوان و اقلیت ها و زنان کاملا برعکس عمل کرد، همان فردی که در مناظرات گفت مشکل اینست که بیش از ۵۰ درصد در دور اول ما را را نخواستند حالا عملا نه تنها اون بیش از ۵۰ درصدی که رای ندادند را در نظر نگرفت و حتی حدود ۳۰ درصدی هم که به او رای دادند به حساب نیاورد .
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۷۹۷۷۶۱۶:۱۵:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
اینکه ایشان از فردای رئیس جمهور شدن شان فرد دیگری شده اند یا خیر در تخصص و تجربه بنده نیست که بگویم آری یا خیر اما آنچه ولو ظاهری و نه در باطن باعث این طرز تلقی شما هموطن گرامی شده است یقینا بهانه گیری ها و ایرادات روزنامه کیهان و طیف های همسو با کیهان و تکرار القائاتی توسط افراد و گروه های کم توجه و دلخور از دولت های گذشته مانند هی دولت سوم روحانی روحانی کردن یا دولت سوم خاتمی خاتمی کردن می تواند روی اعصاب و روان هر کسی حتی رئیس جمهور پزشکیان با اینکه یک پزشک فوق تخصص هم هستند تاثیر بگذارد و در این شرایط فشار بازندگان انتخابات از یک طرف و دغدغه خاطرها و توقعات و انتظارات طیف های همسو با انتخاب دکتر پزشکیان همه و همه روی انتخاب نهایی وزرای پیشنهادی بی اثر نبوده است و به همه اینها میبایست ملاحظات نحوه رویکرد و تعامل نمایندگان مجلس در دادن رای اعتماد به وزرای دولت چهاردهم را نیز لحاظ نمود چرا که خود می تواند از دغدغه ها و احتمالا دلنگرانی های جدی جناب آقای رئیس جمهور باشد. از اینرو می طلبد در یک فضای مناسب خود جناب آقای دکتر پزشکیان بیایند و بگویند که واقعا چه اتفاقی افتاده است که نتیجه اش این نحوه چینش وزرای پیشنهادی توسط شخص ایشان(و یا دیگران) بوده است. توفیق دولت چهاردهم آرزوی ماست.
ناشناس۳۵۷۹۸۶۱۱۷:۳۰:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۲۲
به نظرم فعلا بهترین و صادق ترین و دقیق ترین روزنامه کشور،همان روزنامه نام آشنا و بلند آوازه «کیهان» هست.چون ظاهر و باطن نویسندگان و خبرنگاران آن یکی و یگانه هست و اهالی کیهان روزانه آنچه را که واقعا به آن باور دارند،با صدایی بلند و رسا بیان می کنند
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۸۰۳۲۴۱۱:۵۷:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۲۳
آنچه را که باور دارند! مثلاً یکی از این خودباوری های شان ایستادگی در مقابل دولت های مخالف مرام و عقیده و خط سیاسی شان است که باکی هم ندارند مخالفت خوانی های شان و عناد و لجاجت شان در مقابل آنانی که در انتخابات متعدد از آرای اکثریت قابل ملاحظه ای از هموطنان شان برخوردار شده اند به چه قیمتی تمام می شود. من هیچگاه ایراد اتهامات واهی این باصطلاح روزنامه کثیرالانتشار را به شخصیت های مورد احترام و مورد اعتماد دهها میلیون نفر از جمله رئیس دولت اصلاحات جناب آقای سید محمد خاتمی فراموش می کنم و نه خواهم بخشید. حالا شما از صفات های مانند بهترین و صادق ترین و دقیق ترین و غیره و ذالک برای این روزنامه مایه بگذارید اما خوب است لااقل یک بار از خودتان بپرسید میزان تیراژ و خوانندگان کیهان در دهه های اخیر چقدر بوده است و آنگاه خودتان نسبت به همین نظرتان قضاوت نمایید. والله اعلم
ناشناس۳۵۸۰۰۰۵۲۳:۱۷:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
شما چشم برای دیدن ایرادات جناح خودتان ندارید که اگر داشتید باید وضعیت امروز اطرافیان آقای دکتر پزشکیان را از ابتداء حدس می زدید
ناشناس۳۵۷۹۶۰۷۱۳:۴۵:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲۲
ظریف قهرمان ملی است و قهرمان همیشه قهرمان است
ناشناس۳۵۷۹۶۸۰۱۴:۴۲:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۲۲
تاریخ دقیق‌ترین قضاوت را خواهد داشت چون منافع و حب و بغض افراد کنار می رود و مبنا فقط واقعیتها خواهد بود.
ناشناس۳۵۷۹۶۸۹۱۴:۵۷:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
قهرمان ملی؟ مثلا در چه زمینه ای؟!!!
ناشناس۳۵۷۹۷۵۰۱۵:۵۱:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
راست میگی قهرمان ملی که گفت دشمن به یک کلید ما را نابود می‌کند یا برجامکه دخالت دیگران در امور داخلی ایران بود اما اسم امیر کبیر می زنند به آن در حالی که امیر کبیر برعکس عمل می کرد!
ناشناس۳۵۷۹۷۹۸۱۶:۴۰:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
در طی نیم قرن گذشته هیچکس به اندازه ظریف ، ایران و ایرانی رو تحقیر نکرده و به دشمنان این مملکت باج نداده .
ناشناس۳۵۷۹۶۰۸۱۳:۴۵:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
نگارنده این خبر خوشحال و شادمان است که ظریف نباشد اما غافل از انکه پزشکیان مدیون ظریف است و به امثال ظریف نیازمند اما ما خوشحال میشویم که ظریف از این دولت ناسپاس برود انچنان که اذری جهرمی نماند و انشالله طیب نیا نیز استعفا دهد این دولت به رای کسانی که به دنبال تغییر بودند پشت کرد و این خلاف عهد است
ناشناس۳۵۷۹۸۰۲۱۶:۴۲:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
ظریف ، جهرمی ، طیب نیا ، ... . افرادی که بیشترین خسارت رو به این کشور زدن .
ناشناس۳۵۷۹۸۰۳۱۶:۴۳:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
جماعتی که دو سال قبل با همه جور جنگ و خونریزی نتونستن این نظام رو تغییر بدن ، امروز دنبال براندازی نرم و انقلاب رنگی هستن ؟
ناشناس۳۵۷۹۶۰۹۱۳:۴۶:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲۲
رييس جمهور با ظريف چه كند ؟ -------------------------------------- اين كه رئيس جمهور با ظريف چه كند البته اين يك سؤال ابتدايي است ، كه جواب آن هم ساده و ابتدايي است ! .... مثل اين كه بگوييم ٣ + ٦ مي شود چند ؟ در اينجا بايد يك سؤال دانشگاهي و فوق دانشگاهي مطرح كرد و آن اين است كه رييس جمهور با وعده هايي كه داده و نيز مسئوليت بسيار سنگيني كه بر دوش خود نهاده ، حداقل در مورد يك دوره چهار ساله چه كند ؟ ... بله ؟
ناشناس۳۵۷۹۶۱۰۱۳:۴۷:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
کابینه ای که مورد تایید کیهانیان باشد ، قطعا جواب گوی مردمی که رای به تغییرداده اند نخواهد بود.
ناشناس۳۵۷۹۶۱۳۱۳:۴۷:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
گلایه ظریف کاملا به‌جا است. رئیس جمهور اختیار دارد که به هر کسی دلش خواست پست بدهد تا بوده هم همین بوده ولی وقتی با شعار گوش دادن به حرف کارشناس و مشاوره و کار علمی میای سر کار. ادعای سهیم کردن زنان و اقوام و اقلیت‌ها و مذاهب در دولت رو داری دیگه حق نداری بگی من اختیار دارم، قدرت دارم هر کسی رو بخوام میزارم سر کار. چی شد پس کار کارشناسی و تخصصی و وزارت زنان و اقوام و مذاهب.
ناشناس۳۵۷۹۸۰۶۱۶:۴۷:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۲۲
کار کارشناسی ؟ اونم به دست گروهی که اغلبشون پرونده فساد اقتصادی و سیاسی و امنیتی دارن ؟
خضر۳۵۷۹۹۳۸۲۰:۱۲:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۲۲
سلام بله دقیقا همین طوره، واقعا اگر آقای پزشکیان نمی خواست بر اساس نظرات کمیته راهبری وزرایش را انتخاب کند اصلا چرا این کارگروه ها تشکیل شد؟ این انتظارات رو خود آقای پزشکیان ایحاد کرد
ناشناس۳۵۷۹۶۲۳۱۳:۵۲:۳۱ ۱۴۰۳/۵/۲۲
متاسفانه گزینه های تحمیلی به دولت و بعد عملکرد آنها را به حساب اصلاحات گذاشتن چاره ای جز استعفا برای آقای ظریف باقی نمی‌گذارد و انتظار بهبود شرایط با این افراد وجود ندارد. وزیر کشور باید سیاستمدار باشد نه نظامی؟! بیش از نیمی از افراد معرفی شده نظامی هستند.
ناشناس۳۵۷۹۸۱۰۱۶:۵۲:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۲۲
اگر فشاری هم باشه ، از گروههای مختلف اصلاحاتیه به هم . بیشتر دعوای خاتمی و روحانیه . سر عارف ، خاتمی زورش چربید . حالا ظریف داره قهر میکنه شاید یک پست هم بدن به این وریا .
ناشناس۳۵۷۹۶۳۲۱۳:۵۶:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
جناب آقای ظریف محبوب ترین مسئول در کشور هستند. نتیجه انتخابات به وضوح بیانگر این مطلب است. همکاری دکتر پزشکیان و دکتر ظریف قطعا به نفع کشور و باعث نا امیدی دشمنان است
ناشناس۳۵۷۹۸۲۱۱۶:۵۷:۴۲ ۱۴۰۳/۵/۲۲
چیزی بگو که خنده مون نگیره . محبوب ترین واسه تو ؟
ناشناس۳۵۷۹۶۳۶۱۳:۵۸:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
ریس جمهور با یک تفکر و شعار به میدان آمد و عده ایی بهش رای دادن و انتخاب این کابینه به صلاح نبود. نباید به مردم القاء کرد که رای مردم تاثیری ندارد.
ناشناس۳۵۷۹۶۳۷۱۳:۵۹:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲۲
این مردم با چه امیدی اومدیم رای دادیم برای شعارهای آقای پزشکیان. آقای پزشکیان گویا خودشم باورش نمیشد رئیس جمهور میشه وگرنه اون شعارها رو نمی داد
ناشناس۳۵۷۹۸۱۹۱۶:۵۷:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۲۲
اون که میدونست طرح و برنامه ای نداره ، اینام که الان سر پست و مقام افتادن به جون هم ، میدونستن دارن پشت اون قایم میشن ، فقط این وسط شماها نمیدونستین که دارین مملکت رو نابود میکنین
ناشناس۳۵۷۹۶۳۹۱۴:۰۰:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
کاری که باید می کرد، کرد.
ناشناس۳۵۷۹۸۲۲۱۶:۵۸:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲۲
کاری که باید بکنه اینه که بابت عملکرد هشت ساله ش ، به دادگاه توضیح بده
ناشناس۳۵۷۹۶۴۷۱۴:۰۸:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
اخراج! این میخواد دوستانش رو بزاره وزیر وزرا کنه
ناشناس۳۵۷۹۸۱۳۱۶:۵۵:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۲۲
داره بازی در میاره که گروکشی کنه
ناشناس۳۵۷۹۶۵۶۱۴:۱۳:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
آقای پزشکیان ناامیدمون کردید، بخاطر آقای ظریف رای دادم
ناشناس۳۵۷۹۶۹۲۱۴:۵۸:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۲۲
همین که به خاطر ایشان رای دادی نشان می‌دهد چقدر دنبال درست شدن کشور هستید!!!!
ناشناس۳۵۷۹۸۲۴۱۶:۵۸:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
همون ناامید بشی بهتره
ناشناس۳۵۷۹۶۶۵۱۴:۱۸:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
ایشون مگه بازنشسته نشده
ناشناس۳۵۷۹۸۲۵۱۶:۵۹:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
نه دیگه . کار که بازنشستگی نداره
ناشناس۳۵۷۹۶۶۸۱۴:۱۹:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲۲
ظریف در شرایط کنونی بحرانی کشور باید حتما در کنار پزشکیان بماند انشالله که این مشکل زودتر رفع شود
ناشناس۳۵۷۹۸۲۷۱۶:۵۹:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
ظریف خودش بزرگترین بحرانه
ناشناس۳۵۷۹۶۷۲۱۴:۲۲:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
اجازه نده تو کارش دخالت بکنه
ناشناس۳۵۷۹۸۳۶۱۷:۰۲:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
نمیشه که . براش رای جمع کرده اونم حالا سهمشو میخواد
حسین۳۵۷۹۶۹۳۱۵:۰۰:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۲۲
در نزد پایداریها و اصولگراها نیرویی مثل ظریف پیدا میشه ؟
ناشناس۳۵۷۹۸۳۹۱۷:۰۳:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
نزد اصولگراها که هیچ . تو خود نیویورک هم یکی مثل این پیدا نمیشه . میفهمی که ؟
ناشناس۳۵۸۰۰۷۳۰۳:۳۲:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲۳
خدا رو شکر که پیدا نمیشه!!
محسن۳۵۷۹۷۱۵۱۵:۱۵:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲۲
میگویند ریس جمهور حق انتخاب وزرا دارد بله درسته الان اینها را پزشکیان انتخاب کرده؟
ناشناس۳۵۷۹۸۴۱۱۷:۰۴:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
نه . طبق نامه ظریف حداقل سه چهارم اینا از پیشنهادای شورای راهبردی ظریف و رفقاست
ناشناس۳۵۷۹۸۴۵۱۷:۰۶:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
انتظار شماها این بوده که ظریف به جای پزشکیان وزرا رو منصوب کنه ؟ مثل خاتمی که عارف رو گذاشت معاون اول ؟ خب پس پزشکیان چیکاره ست ؟
ناشناس۳۵۷۹۷۲۱۱۵:۳۰:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
لازم نیست آقای پزشکیان کاری کند، او را برمی‌گردانند و او بر می گردد.
علی۳۵۷۹۷۴۴۱۵:۴۸:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
۱- شما آقای جواد ظریف را سیاست ورزی با تجربه مفروض داشته اید! اشتباه همینجاست که ظریف اساسا سیاستمدار نیست و هیچ چیزی از سیاست داخلی ایران نمی فهمد. او حداکثر یک دیپلمات و کارشناس ارشد حقوق بین الملل (با توجه به تحصیلاتش در آمریکا و سابقه دیپلماتیکش در سازمان ملل و وزارتخارجه) است که بدون سنجه لازم وارد حوزه سیاست ورزی داخلی شد و سوابقش در حوزه سیاست خارجی را هم مخدوش نمود. و البته در علم سیاست، تعریف دیپلمات از سیاستمدار متفاوت است. ۲- پرسیده اید دکتر پزشکیان باید با آقای ظریف چکار کند؟! ایشان نباید با ظریف کاری بکند؛ اطراف رئیس جمهور این روزها پر است از آدم های ظریف که رئیس جمهور هیچ شناخت عمیق و بلندمدتی از آنها و سوابق شان ندارد! آقای دکتر پزشکیان باید یک کار جدی با خودش بکند؛ باید از همین ابتدای کار ساده نگری در مورد اداره کشور و جایگاه و نقش ریاست جمهوری را کنار بگذارد و با طیف همکارانش هم صراحت و هم قاطعیت داشته باشد. اگر هر تک فردی از همکاران رئیس جمهور بخواهد با مانورهای شخصی، رئیس دولت، کابینه و جامعه را تحت تأثیر آراء شخصی خود قرار دهد، اینجا لازم است رئیس جمهور محترم تکانی جدی به خودش بدهد و در انتخاب های خود و نوع مدیریتش تجدید نظر اساسی نماید؛ در غیراینصورت حرکت های زیگزاگ تا آخر دولت چهاردهم را با خود به اینطرف و آنطرف خواهد برد …
ناشناس۳۵۷۹۸۴۳۱۷:۰۵:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۲۲
دقیقا ، ولی متاسفانه تعداد افرادی که همینها رو بفهمن و درک کنن خیلی کمه
ناشناس۳۵۷۹۸۴۸۱۷:۰۸:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۲۲
آفرین به شما . ولی کو گوش شنوا
رضا۳۵۷۹۹۱۳۱۹:۰۲:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
درست است …
علی۳۵۷۹۸۱۵۱۶:۵۶:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
پدر سیاست بسوزد خیلی زود نشون داد
ناشناس۳۵۷۹۸۳۲۱۷:۰۱:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲۲
پهلوان جواد در قلب مایی چه ببازی چه ببری
معلم اقتصاد سیاسی۳۵۷۹۸۸۵۱۸:۱۶:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۲۲
هنوز عده ای نمی دانند که دولت مجری سیاست های نظام است نه سیاستگذار. این دعوا و اختلافات بیشتر جنبه جناحی و بخاطر کسب قدرت است.
ناشناس۳۵۷۹۹۷۳۲۱:۵۰:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲۲
رییس جمهور عالی ترین مقام کشور بعداز رهبری است، پس فقط مجری نیست، بلکه سیاستگذار اصلی کشور هست، اگه منظورشما اینه که رییس جمهورمجری سیاستگذاریهای نظام یعنی رهبری نظام هست، پس به وجود رییس جمهور نیازی نیست و وجودش مضر به حال کشور هست، منظور شما اینه که رییس جمهور یک تدارکاتچی هست
ناشناس۳۵۸۰۰۵۲۰۱:۱۲:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲۳
سیاست سطح های گوناگون دارد. تعیین و ابلاغ سیاست کلان کشور بنا به قانون اساسی برعهده ی رهبری است. باز براساس قانون اساسی ، همانگونه که به درستی اشاره کرده اید، رییس جمهور رئیس دولت و عالی‌ترین مقام رسمی کشور بعداز رهبر و رییس دولت بوده و ریاست قوهٔ مجریه را عهده‌دار دارد. و باز بنا به همان قانون ازجمله وظایفش مسئولیت اجرای قانون اساسی ، قانون های مصوب مجلس و قانون های مصوب شوراهای عالی همانند شورای انقلاب فرهنگی که خود ریاست آن را برعهده دارد ،امضای عهدنامه‌ها، موافقت‌نامه‌ها و مسائل مربوط به دیگر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی، برنامه‌ریزی ملی، بودجه و وظیفهٔ برخی از انتصاب‌های دولتی، مانند گماشتن وزیران، استانداران و سفیران تابع تصدیق مجلس شورای اسلامی می باشد. او باتکیه زدن بر ریاست شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس شورای عالی فضای مجازی در تعین سیاست های این حوزه ها نقش آفرین است. همچنین نقش های بسیار دیگر دارد که با مراجعه به قوانین می توانید با آنها آشنا شوید.بنابراین واژه ی تدارکاتچی که برخی سیاست بازان رایج کرده اند را تکرار نکنید و نیز، فراموش نکنید که جایگاه رییس جمهور پس از رهبر است و ساختار کشور برهمین اساس شکل گرفته است؛ بی جهت دوگانه ی رهبر ـ رییس جمهور را نباید مطرح کرد.
ناشناس۳۵۷۹۸۸۶۱۸:۱۸:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲۲
مگه مهمه که کی وزیر باشه ؟ البته برای مردم
ناشناس۳۵۷۹۸۸۸۱۸:۱۹:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
مردم با شما چه کنند؟
ناشناس۳۵۷۹۸۹۳۱۸:۲۶:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۲۲
بهتره اقای پزشکیان همینجا تو اوج خداحافظی کنه. این باتلاقی که براش درست کردند، هر روز می کشیدش پایین تر، آخه این هم معرفی کابینه شد فرق شما با آقای جلیلی چیست
ناشناس۳۵۷۹۹۰۳۱۸:۴۷:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۲۲
اقای پزشکیان بایس به کساتی که مثل ظریف تلاش کردند و مخصوصا به ترکها وفادار باشد رای دهندگان به ایشان به تغییر رای دادند نه انتحاب افراد قبلی
ناشناس۳۵۸۰۰۱۰۲۳:۲۱:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۲۲
مگه رییس جمهور ترکهاست که به ترکها وفادار باشه ؟
عباَس۳۵۷۹۹۱۰۱۸:۵۵:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲۲
آقای ظریف به علت دو تابعیت بودن دخترش کنار رفته چون منع قانونی دارد خیلی خودتان را معطل تفسیر غلط نکنید تا به گناه نیفتید
کارمند ساده۳۵۷۹۹۴۶۲۰:۲۳:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۲۲
یک شعر ساده: چون پیر شدی حافظ از میکده بیرون شو
ناشناس۳۵۷۹۹۶۷۲۱:۲۳:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
به نظر من چون مجلس با دکتر ظریف از سر لجبازی برخورد می کند بهتراست تا بعد از رای اعتماد رئیس جمهور واکنش عملی و لفظی نشان ندهد بعد از استقرار دولت از ایشان دلجویی کند و به کابینه برگرداند این یعنی سیاست
ناشناس۳۵۸۰۰۱۱۲۳:۲۲:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۲۲
این یعنی دورویی و نفاق
ناشناس۳۵۸۰۰۳۲۰۰:۲۷:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۲۳
احسنت
ناشناس۳۵۸۰۰۳۳۰۰:۲۸:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۲۳
درست است تا بعداز رای اعتماد باید ظریف آفتابی نشود
ناشناس۳۵۸۰۰۴۱۰۰:۵۵:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۲۳
بله درست است، آقای دکتر ظریف سیاستمداری آبدیده و کارکشته است و چشمداشت از ایشان آن بود که همینگونه هم رفتار کنند، چراکه در عالم سیاست هر حرکتی معنا و تعریف خود را دارد و برداشت های گوناگونی را درپی دارد. بر همین روی باید این نکته پررنگ شود که چرا یک سیاستمدار کارکشته استعفای خود بجای تسلیم رسمی و دربسته به رییس جمهور برای جلوگیری از برداشت های بسیار و تنش ها و نیز فرصت گفتگو و رفع ابهام و شاید ادامه ی کار، اینگونه در فضای مجازی و بااین لحن آن هم نه به رییس جمهور که به طرفدارانش اعلام کرد. او چه هدفی را دنبال می کند؟
ناشناس۳۵۸۰۰۶۵۰۲:۲۱:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۲۳
اگر قرار بود آقای پزشکیان وزیران خود را خارج از نظر شورای راهبری انتخاب کند چرا و به چه منظور ظریف و جهرمی و .... را به قولی سرکار گذاشت و گفت بنشینید و گزینه های مطلوب را بیابید؟؟؟.
ناشناس۳۵۸۰۰۷۷۰۴:۰۲:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲۳
برا همین هم نیاز به مشاور راهبرد داره.
ناشناس۳۵۸۰۰۷۸۰۴:۰۵:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۲۳
از این حرفها به کنار ظریف چرا همش داره می‌خنده؟ لطیفه میگن دور هم؟ یا کار مملکت میکنند؟
ناشناس۳۵۸۰۱۱۰۰۷:۳۵:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۲۳
چرا باید افراد انتخابی آقای پزشکیان عزیز برای مردم مهم باشد؟ دلیلش .وضع نامطلوب و شرایط سخت اقتصادی کنونی است وگرنه آنچه برای مردم مهم است ثبات . رفاه اقتصادی و آرامش و در آخر مقدار مشخص و نه افراطی آزادی است همین و بس.
ناشناس۳۵۸۰۱۱۸۰۷:۴۶:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲۳
این دیپلمات باسابقه و کارکشته که سال‌هاست در فضای سیاسی زیست کرده و با چم و خم و بالا و پایین دنیای سیاست آشناست، !!!! کدوم یکی از سیاستمدارا در خفا و خصوصی خود این تعریف شما رو قبول داره ، اکثریتشون این تعریف رو قبول ندارند. طیب نیا که قرار بود معاون اول و مغز اقتصادی این دولت بشه اونو ضعیف ترین وزیر خارجه ممکلت میدونه ، احمد زیدآبدی که از خودشونه ، صراحتا گفته یه بچه تحصیلکرده لوس که با کوچکترین مشکلی قهر میکنه .... و عملا هم ظریف نشون داده که از این استعفاها که مخصوص افراد لوس هست بارها استفاده کرده ..... چرا مهمل میبافید ؟!! یادتون رفته دوگانه خطرناک و بحران ساز میدان و دیپلماسی رو کی راه انداخت ؟ یادتون رفته بعد پیروزی محور مقاومت بر داعش و النصره و جریان خطرناک تکفیر در عراق و شام وقتی بشار اسد برای تبریک و جشن پیروزی به تهران اومده بود ، با استعفای بچه گانه و بسیار زشت خود چطور این ماجرا رو به حاشیه برد و خبر استعفاش تیتر یک رسانه ها شد ؟؟؟
ناشناس۳۵۸۰۱۳۲۰۸:۱۰:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲۳
درود بر ظریف .
ناشناس۳۵۸۰۱۴۳۰۸:۳۵:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۲۳
به جلیلی هم رای میدادیم همین کابینه بود .
ناشناس۳۵۸۰۷۹۴۲۳:۱۴:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲۳
کابینه متخصصین دکتر جلیلی رو با کابینه رفقای پزشکیان مقایسه نکن
ناشناس۳۵۸۰۵۸۲۱۶:۴۸:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۲۳
فقط ظریف
ناشناس۳۵۸۲۳۷۳۱۱:۳۷:۲۱ ۱۴۰۳/۵/۲۶
وزیر امور خارجه کند.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  5. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  6. قدردان پلیس هستیم اما...

  7. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  8. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  9. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  10.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  11. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  12. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  14. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  15. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  16. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  17. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  18. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  19. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  20. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  21. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  22. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  23. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  24. فکرش را هم نمی کردند!

  25. چماق بنزین !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

    2. حالا چه می گویید؟!

    3. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

    4. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

    5. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

    6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

    7. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

    8. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

    9. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

    10. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

    11. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

    12. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

    13. وزیر کشور: بدون هیجان، مسئله مهاجران را ساماندهی می‌کنیم

    14. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

    15. مدیر مسئول روزنامه اعتماد و عباس عبدی مجرم شناخته شدند

    16. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

    17. پزشکیان: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم/به هر قیمتی هر کاری را نمی‌کنیم

    18. انتقاد یادداشت‌نویس روزنامه کیهان به پناهیان/ به سمت جبهه خودی شلیک کرده  

    19. گروسی: با پزشکیان در نشست سازمان ملل دیدار نمی‌کنم

    20. توصیه توئیتری مطهری به پزشکیان / روسیه هیچ‌گاه به فکر منافع ایران نبوده  

    21. لغوفیلترینگ اینستاگرام وواتساپ درکمیسیون امنیت ملی مطرح نیست

    22. رییس جمهور وارد مشهد مقدس شد

    23. پزشکیان: افرادی پرادعا تربیت کردیم که چشم دیدن رقیب خود را ندارند

    24. وزیر کشور: دستورالعمل جامع ساماندهی اتباع بیگانه در حال تدوین است  

    25. هشدار سردار عبداللهی به آمریکا و اسرائیل؛ صبر ملت ایران را لبریز نکنید/ پاسخ ایران به ترور شهید هنیه قطعی‌ است  

    آخرین عناوین