نظرات برگزیده مخاطبان الف: اینترنت بدون فیلتر، زمینه مطالبه‌گری است/ پلیس باید مطابق ضوابط و دستورالعمل‌ها اقدام کند

  4030602001 ۷۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: اینترنت بدون فیلتر، زمینه مطالبه‌گری است/ پلیس باید مطابق ضوابط و دستورالعمل‌ها اقدام کند

مطلب «فیلترینگ مهم‌تر است یا دستمزد بخور و نمیر؟!» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*چرا با در مقابل هم قرار دادن مطالبات مردم سعی می کنیم مردم را با هم درگیر و دولت را از زیر بار مسئولیت فراری دهیم؟ دولت هم موظف است اینترنت ازاد در اختیار احاد مردم بگذارد و هم حداقل های معیشت را تامین کند و این دو در مقابل هم نیستند. مثل این است که بگوییم پدر خانواده واجب تر است شیرخشک نوزاد را تهیه کند یا دفتر و قلم بچه دانش اموز را؟ هر دو واجب هستند و این قیاس مع الفارق است.

*اینترنت بدون فیلتر زمینه مطالبه گری است

*رفع فیلترینگ از همه موارد اشاره شده واجب تر است چرا با همین شبکه های اجتماعی صدای بی صدایان و ظلم واقع شدگان به رده بالای حکومت ارسال میشه و در نتیجه دنبال چاره و حل مشکل هستند .

*من بین آزادی و چیز دیگر به یقین آزادی را انتخاب میکنم چون میدونم آزادی استقلال فکری میاره و ریا و نفاق و دو رویی را از بین میبره

*دو مورد مجزا هستند وربطی بهم ندارند فیلترینگ تضییع جق الناس است وحقوق کم هم به همین شکل

*رفع فیلتر را ملت بهش رای دادن و به نظر من از نان شب هم مهمتره چون هم میتونه با اطلاع رسانی جلو فساد و اختلاس را بگیره و هم بستر کار اینترنتی را فراهم کنه و فوق العاده مهمه و باید هم سریعر رفع فیلتر رخ بده و تعلل و وقت کشی نباید صورت بگیره

*چه ربطی به هم دارند ، فیلترینگ یک دستور است و برداشتن انگشت از روی تکمه فیلترینگ ، اما مسله معیشت احتیاج به برنامه ریزی دراز مدت و همکاری بسیاری از نهادها با یکدیگر دا د

*الان که همه جا فیلتر چرا حقوق کارگران رو سر وقت پرداخت نمیکنید ؟؟

*مشکل اساسی شما این است که دغدغه ها و اولویت هایتان منطبق با نظر ملت نیست ، قرار بود کارگزار دولت و خدمتگذار ملت باشید اما وهم برتان داشته است که صاحب اختیار مردم هستید و می توانید آنها را به هر طرف که می خواهید بکشید

*یعنی اگه فیلترینگ بر طرف بشه مشکل نان برطرف نمیشه؟ یا هردو باهم نمیشه بر طرف بشه؟ مشکل ما این که هیچ مشکلی برطرف نمیشه که هیچ مشکلاتی مثل فیلترینگ هم به وسیله همون کسایی که باید مشکلاتو حل کنن اضافه میشه به مشکلات قبلی.این دو مشکل چه ربطی به هم داره که ما اینو ول کنیم تا اونو حل کنیم؟

*اگر فیلترینگ مهم نیست پس برش دارین. چرا انجامش می‌دین؟ وقت فیلتر گذاشتن خیلی مهم بود که الان بی‌اهمیت شده؟ اگر مساله‌ی مهمی نیست فیلتر را بردارین. هزینه‌ی فیلترینگ را هم صرف بهبود معیشت کنید.

*همه چیز در جای خود نیکوست. دسترسی به اینترنت آزاد همانقدر اهمیت دارد که حقوق مکفی برای کارگران و بالا بردن سطح معیشت مردم. این گونه خلط مباحث موجب سردرگمی در جامعه می شود. بهتر است این سؤال مطرح شود که چرا در جامعه ای که ادعای عدالت علوی دارد برخی باید حقوق های چند صد میلیونی دریافت کنند و در همان جامعه برخی زیر 10 میلیون؟! آنگاه دنبال چرایی این مطلب باشیم و از دولتمردان بخواهیم این مشکل را حل کنند.

*سه سال گذشته که هم دولت و هم مجلس اصولگرا بود حقوق کارگران کارمندان کوچکترین اهمیتی نداشت و عوضش قوانینی مانند حجاب و فیلترینگ بیشتر تصویب شد. دو سال گذشته بیشترین شکافت دارآمدی رخ داد ولی کسی صداش در نیومد

*در دولت قبلی هم فیلتر شد وو هم دستمزد دو سال متناسب با تورم ترمیم نشد و دیوان عدالت هم با در پیش گرفتن سیاست همراهی با دولت چشمش را بست خودتان میدانید مسئله حقوق و دستمزد را نمی توانید حل کنید ! چون دولت و رسانه طرفدار سرمایه دار است

*برای اینکه جلوی دستمزد کم را بگیریم برای جلوگیری از پرداخت های ناعادلانه راهش داشتن اینترنت آزاد و رساندن مظلومیت مردم به گوش مسئولان است. دقت کنید هر دزدی که تصاویرش در اینترنت پخش شده فورا دستگیر می شود هر تخلفی که روی می دهد و در شبکه های اجتماعی منتشر می شود فورا رسیدگی می شود اگر اینها نباشند مسئولان می گویند کشور در گل و بلبل است.

***

مخاطبین الف درباره مطلب «پلیس باید خلع سلاح شود!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*قضیه به این سادگی نیست . پلیس قانون شلیک دارد . ابتدا شلیک هوایی برای اخطار و در صورت مقاومت شلیک به قصد زمین گیر کردن که آن هم باید لاستیک ماشین را هدف قرار می داد نه فرد را یا اگر فرد سوار ماشین نباشد کمر به پایین نه مستقیم به سمت اندام های حیاتی . از آن گذشته وقتی قانونی خلاف وجدان اجتماعی و خواست اکثریت مردم تصویب می شود این قانون خود به خود نزد مردم وجاهت ندارد و در این زمینه هم مقصر قانون گذار است .

*اینکه جامعه به توقیف خشونت بار خودرو واکنش منفی نشون میده دلیل بر مخالفت با پلیس نیست، آیا اگر قرار به توقیف خشونت بار خودروی یک دزد و قاچاقچی بود هم جامعه همین واکنش رو نشون میداد؟ قطعا خیر. پس به جای مقصر نشون دادن جامعه، یکبار خودتون رو اصلاح کنید.

*مردم قدر ماموران وظیفه شناسی که دزدان و غارتگران را بازداشت می کنند را می دانند و هیچ وقت دلشان برای ماموران امنیت اخلاقی و پلیسی که برای حجاب مردم را می گیرد و شلیک می کند نمی سوزد تفاوت این است

*اولا. هر نیروی نظامی باید هر دوره باید اموزش کافی ببیند.دوما .هر پلیسی نباید اسلحه داشته باشد. سوما .قانون پلیس .سربازی .وراهنمایی رانندگی باید اصلاح شود.

*واقعا از این همه تنش و درگیری در مملکت به خاطر حجاب زنها خسته ایم ما به حد کافی مشکلات اقتصادی و بیکاری داریم جوانان ما بیکار و مجرد دارن پیر می شوند ولی شماها گرفتار نگهداشتن روسری بر سر زنان هستید ؟! یه سرچ توی فامیل و دوست و آشنا بکنید تا ببینید تقریبا هیچ خانواده ای نیست که با گناه و بی گناه در گیر پیامک کشف حجاب و حتی جریمه و توقیف خودرو به دلیل حجاب نشده باشه دارین سرمایه اجتماعی را مصرف می کنید که قابل جبران نیست تا دیر نشده این روال غیر منطقی را با یک تصمیم درست تغییر بدهی

*برخورد پلیس در این موضوع کاملا صحیح بوده است. در همه جای دنیا هم وقتی متخلفان به دستور پلیس توجه نکنند به شدیدترین نحو ممکن با آنها برخورد می شود. کافی است برخورد پلیس های امریکا را با مردم این کشور ببینید. واقعا پلیس در ایران مظلوم واقع شده است.

*کسی نگفته پلیس را خلع سلاح کنند اما ببین در این چند سال چقدر بی گناه به اشتباه مورد اصابت گلوله قرار گرفته؟بحث اینست که پلیس باید حرفه ای باشد.اگر ایست بازرسی برقرار میکنند باید راه بند مناسب و نورپرداری مناسب و با لباس مشخص و روشن باشند تا دیده شوند.در گوشه خیابان و جاده و در تاریکی کمین نکنند و انتظار داشته باشند تا دیده شوند .

*آن زمان که مردم برای احقاق حقوق حقه خود که در قانون اساسی برای مردم قائل شد ،مثل اعتراض بازنشستگان به حقوق بازنشستگی ، کارگران برای رسیدن به حداقل های حقوق و امنیت شغلی شان ، اعتراض برای آزادی های قانونی ، پلیس را در مقابل مردم قرار می دهیم فضا را مه آلود کرده و مردم به جای اینکه از طرف پلیس احساس امنیت کنند نوعی ترس از آنها بوجود می آید .

*پلیس را از حوزه حجاب خارج کنید.

*تا زمانی که به هر طریق سطح عمومی رضایت و اعتماد ارتقا پیدا نکنه، پرداختن به این مصداق ها تقریبا بیهوده است. البته هر دستگاه و سازمانی میتونه و باید با انجام اقدامات مختلف در جهت اعتماد سازی حرکت کنه. مثلا پلیس میتونه روی آموزش مامورینش بیشتر کار کنه، فعالیت اونهارو مستند کنه و از دوربین در لباسها استفاده کنه. در موضع گیری های خودش در مورد مسائل مورد بحث در جامعه کمی با دقت بیشتری عمل کنه. فعالیت درست و حرفه ای رسانه ها در موارد اینچنینی بسیار مهمه. اگر حادثه ای پیش میاد خبرنگاران بدون نگرانی به دنبال کشف جزئیات مسئله برن و راحت با مسئولین و آدمهای درگیر در مسئله مصاحبه کنن. مسئولین از کنفرانس های خبری هراس نداشته باشند و در مورد رویدادهای این چنینی و حتی رویدادهای امنیتی خیلی جدی تر، بلافاصله خبرنگارها رو جمع کنند و به سوالات و شبهات مردم پاسخ دقیق بدن.

*متاسفانه در حالی که هر روز ویدیو سرقت موبایل یه سارق دست به دست میشود و دستگیر نشده پلیس در حالی دستگیری دختران به خاطر حجاب است. متاسفانه خود پلیس مقصر این وضعیت هست چون به جای تمرکز بر وظایف اصلی خود هر روز یک داستان جدید درست می کند.

***

مطلب «پنج موضوع مهم اجتماعی سر راه دولت» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*ریشه اساسی معضلات فرهنگی را در تناقضات فاحش وتبعیض آمیز سیاستگذاران مملکت و مجریان امور وتضادهای طبقاتی بدانید .

*فیلتریگ وقتی مسئولین برای حرف زدن با مردم از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند خیلی مسخره است. اگر جرم است که همه مسئولان مجرمند. در مورد خودرو مگر جز این است که مسئولان مقصر هستند؟ در مورد آزادی تجمع وقتی عده ای خودشان را تصمیم گیر برای مردم می بینند هرگز اجازه تجمع اعتراضی نخواهند داد

*بارها گفته ام و باز می گویم تنها راه مبارزه با شبیخون فرهنگی که یک نمونه عینی آن بی حجابی و بی حیایی و بی غیرتی این است که سازمان بسیج مردمی به عنوان ضابط قضایی تمام قد به این عرصه ورود نماید.

*(پاسخ به کامنت بالا)خیلی فکر خوبیه خیلی در منطقه شرایط آروم و نرماله ماهم برای روسری زنها در کوی و برزن مشغول زد و خورد بشیم ! مضرات بی حجابی از تنش با مردم به مراتب کمتره فوقش شبیه کشورهای مسلمان همسایه می شویم !

*تمام مشکلات کشور با اجرای کامل قانون اساسی قابل حل است .....

*به عنوان یک انسان مذهبی که موافق حجاب اجباری هستید بفرمایید غیر از برخورد قانونی چه راه حلی برای اجبار کردن حجاب هست؟ لابد فکر میکنید این دهه هشتادی ها را میشه راضی کرد حجاب را رعایت کنند؟ یا مثلا فکر میکنید پلیس باید اینها رو با بفرما و لطفا اجبار کنه که بی حجابی نکنن؟

*من در این مملکت زندگی می کنم و کار می کنم و مالیات می پردازم و مخالف حجاب اجباری هستم با برهنگی به شدت مخالفم ولی فعلا دعوا بر سر روسری زنهاست نمی خواهم دختران ما به دلیل روسری سرکوب و تحقیر شوند تمام کشورهای مسلمان همسایه حجاب اختیاری دارند و ما هم می خواهیم شبیه آنها زندگی کنیم نمی خواهیم بودجه عمومی صرف نگهداشتن روسری بر سر زنها شود

*شما یه آمار بگیر ببین چند هزار نفر در ایران با گناه و بی گناه به جرم نپوشیدن روسری پیامک کشف حجاب گرفته اند و نصف روز و حتی یک روز کاری در پلیس امنیت اخلاقی گرفتار شده اند و توهین و تحقیر دیده اند و جریمه داده اند و مجبور به خواباندن ماشین شده اند و از کار و زندگی افتاده اند ؟

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۸۹۴۶۸۱۶:۴۲:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۲
از پلیس و به خصوص قوه قضائیه می خواهیم قانون حجاب را اجرا کنند
ناشناس۳۵۸۹۵۳۷۱۸:۲۷:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۲
هر چه سریعتر باید لایحه عفاف و حجاب تصویب شود تا کشور و نظام اسلامی در اینمورد قانون و حکم داشته باشد.
ناشناس۳۵۹۰۲۴۳۱۲:۲۴:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۳
تناقض عجیبی دارند از یک طرف تفکر زنان را عوض می کنند که یکی از نتایج آن کم شدن حجاب می شود اما در کف خیابان می‌گویند بدپوششی نباشد .
ناشناس۳۵۹۰۲۷۱۱۳:۰۶:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۳
خانم ها خودشان عقل و شعور دارند و همگام با تغییر در کل دنیا تغییر می کنند اگر شما همون آدم دهه شصت هستی خانم ها هم هستند نمی شه خودت از مواهب تکنولوژی و تغییر در تفکر انسانی و آزادی از قید و بند های محدود کننده استفاده کنی و انتظار داشته باشی خانم ها در دوران قاجار بمانند که !
ناشناس۳۵۹۰۳۵۲۱۴:۳۸:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۳
الگوی شما آمریکا که بی‌حجابی در دنیا رسوخ داده همجنس گرایی آزاد کرده و در جهان دارد رواج می‌دهد هیچ دارد آموزش به بچه ها می‌دهد مرد می خواهید باشید یا زن یا شیطان که.... !! در ضمن تکنولوژی و پیشرفت همیشه بوده اما فرهنگ حجاب و حیا و عفیف ثابت!!!
ناشناس۳۵۸۹۵۶۱۱۸:۴۸:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۲
حتی اگر بین علما هم نظرسنجی بگذارند این نظر رای نمیآورد
علیمراد مردانی یل بختیاری یل۳۵۹۰۳۱۴۱۳:۵۸:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۳
تنها راه مبارزه با شبیخون فرهنگی حضور تمام قد سازمان بسیج به عنوان ضابط قضایی می باشد
ناشناس۳۵۹۰۳۹۴۱۵:۱۶:۴۰ ۱۴۰۳/۶/۳
بسیج یعنی نیروی برخاسته از مردم.
ناشناس۳۵۹۰۴۱۰۱۶:۰۳:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۳
همینمون مانده که علاوه بر پلیس ، بسیج را هم رو در روی مردم قرار دهید.
بانوی مسلمان۳۵۸۹۵۸۷۱۹:۲۶:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۲
خدا رو خوش نمیاد اینکه هر آقایی دل بخواهی به خانمی که ازش سبقت گرفته یا جلوش پیچیده گزارش کشف حجاب در محل عمومی بده و برای اون خانم پیامک توقیف خودرو بیاد.
ناشناس۳۵۹۰۰۴۱۰۹:۰۳:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۳
خدا را خوش نمیاد ولی سالهاست که این امر شده وسیله انتقام گیری باور نمی کنید ؟
ناشناس۳۵۹۰۱۵۴۱۰:۵۶:۲۸ ۱۴۰۳/۶/۳
یه آدم منصف باید پیدا بشه و بره از کسانی که خودرو آنها توقیف شده گزارش تهیه کنه تا ببینیم این روش عجیب چه صدمه ای به سرمایه اجتماعی زده دوست من پرستار توی بیمارستان نظامی است براش پیامک کشف حجاب می آمد تا جایی که به توقیف خودرو انجامید . این روش غلطه چرا کسی به فریاد مردم نمی رسه ؟
ناشناس۳۵۹۰۳۴۶۱۴:۳۱:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۳
اینها اگر کمی و تنها کمی افکار و اخلاق و اعمالشان را کنترل کنند، مجبور نیستند به جای هویت دنبال اسامی فرضی و قرضی برای خودشان باشند!
ناشناس۳۵۸۹۹۷۴۰۷:۴۴:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۳
مشکل ما نبود قانون متناسب با روز است چرا سلبریتی ها، با فالور میلیونی و اثر تخریبی میلیونی بر روی نسل جدید، یک ونیم میلیون جریمه بشه، کسی که فریب این هرزه های سینمایی رو خورده هم همینطور
ناشناس۳۵۹۰۱۳۵۱۰:۳۹:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۳
هرزه تعریف داره در اسلام تهمت زدن گناهه آیا می تونی اثبات کنی که این افراد هرزه هستند یعنی رابطه جنسی خارج از ازدواج دارن ؟
ناشناس۳۵۸۹۴۷۳۱۶:۴۵:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۲
پلیس کار سختی داره چون اون بیرون ۶۰ میلیون آدم برخی از قوانین رو قبول ندارن. واسه همین عصبی میشن و خودشون به عامل مخل امنیت تبدیل می شن .
ناشناس۳۵۸۹۴۸۲۱۶:۵۷:۲۷ ۱۴۰۳/۶/۲
چرا باید قوانینی داشته باشیم که اکثریت مردم قبولش نداشته باشند و باعث بشن که پلیس و مردم در مقابل هم باشند
ناشناس۳۵۸۹۵۴۱۱۸:۳۱:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۲
کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است و رعایت عفاف و حجاب در سطح جامعه لازم و واجب است .
ناشناس۳۵۹۰۰۵۰۰۹:۱۱:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۳
حجاب و عفاف ربطی به هم‌ندارند هر قانونی قابل احترام‌نیست
ناشناس۳۵۹۰۰۶۱۰۹:۱۸:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۳
ما تنها کشور مسلمان جهان نیستیم اسلام قوانین دیگر هم داره مثلا حرام بودن دزدی و ربا خواری و اختلاس و حرام خواری شماها فقط لچک سر زنها را از اسلام یاد دارید ؟
ناشناس۳۵۹۰۱۰۷۱۰:۱۴:۱۶ ۱۴۰۳/۶/۳
یعنی قانون داریم برای لچک و قانون نداریم که دزد مجازات شود!
ناشناس۳۵۹۰۱۷۹۱۱:۲۰:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۳
خوشبختانه جامعه حساسیت به دزدی رو از دست نداده ولی در خیابان که مشغول دزدیدن دین و ایمان و ارامش روانی پسران و مردان هستن حساسیت ندارین .
ناشناس۳۵۸۹۵۷۲۱۹:۰۴:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۲
کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است و حفظ و رعایت عفاف و حجاب بر اساس احکام دین و قوانین مصوب در سطح جامعه بر همگان با هر دین و مذهب و عقیده واجب و لازم الاجراست و تخطی از آن جرم است و مجازات های مصوب خود را دارد
ناشناس۳۵۹۰۰۳۰۰۸:۵۵:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۳
شما اول بیا ثابت کن اقلیت و اکثریت در این مورد!
ناشناس۳۵۸۹۴۹۹۱۷:۲۰:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۲
قانون یعنی چی؟ قانون یعنی خواست اکثریت.
ناشناس۳۵۸۹۵۴۰۱۸:۳۰:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۲
لابد اگه اکثریت معتاد بودن باید مواد مخدر هم آزادشه و اگه اکثریت دزد بودن هم دزدی آزادشه الحق که اکثرهم لا یعلمون
ناشناس۳۵۹۰۰۴۵۰۹:۰۵:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۳
دستگیری دزد و معتاد در کل دنیا قانونه ولی حجاب در کل عالم حتی عربستان مهد اسلام اختیاری است کاش فرق این دو را درک کنید
ناشناس۳۵۹۰۳۵۵۱۴:۴۰:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۳
از آمریکا و چند کشور دنیا می خواهیم مواد مخدر را غیر قانونی کنند و مانند بقیه دنیا روی آن تجارت نکنند و سلامت مردم را به خطر نیاندازند
ناشناس۳۵۹۰۱۰۰۱۰:۰۱:۴۰ ۱۴۰۳/۶/۳
زمانی برده داری هم قانون بود، هر قانونی مطلوب نیست
ناشناس۳۵۹۰۲۳۵۱۲:۱۹:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۳
برده داری لازم نبوده که حتما داشته باشی‌!
ناشناس۳۵۹۰۳۲۰۱۴:۱۴:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۳
بله. دقیقا. هر چیزی که عموم مردم بهش رای بدن باید قانون باشه.
ناشناس۳۵۸۹۵۴۲۱۸:۳۳:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۲
با ناقضین قوانین کشور بیش از این مماشات نشود
ناشناس۳۵۸۹۶۷۴۲۱:۰۹:۳۰ ۱۴۰۳/۶/۲
قانونی که اقلیت تصویب کند قانون نیست.
ناشناس۳۵۹۰۰۳۱۰۸:۵۸:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۳
حجاب اتفاقا براساس دین اسلام که اکثریت مردم شامل می شوند و اتفاقا حجاب که بیشترین تعداد را دارد تصویب شده
ناشناس۳۵۹۰۳۲۴۱۴:۱۵:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۳
با کدوم آمار این اکثریت ها رو آوردید
ناشناس۳۵۹۰۴۲۳۱۶:۳۴:۱۸ ۱۴۰۳/۶/۳
نظر سنجی های متعدد رسمی
ناشناس۳۵۹۰۲۹۹۱۳:۳۸:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۳
جمله درست: قانون باید خواست اکثریت مردم باشد. با یک نگاه به میزان مشارکت در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری متوجه می شویم که مسیر انتخابی در چند سال گذشته همچنین قانون حجاب اجباری خواست اکثریت مردم نیست.
ناشناس۳۵۹۰۳۵۷۱۴:۴۱:۲۳ ۱۴۰۳/۶/۳
یعنی در اروپا و آمریکا تجارت جنسی را اکثریت قبول دارند؟!!!
ناشناس۳۵۸۹۵۸۸۱۹:۲۷:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۲
خصوصا دوقطبی سازی شدید که انجام شده برای اهداف سیاسی و امنیتی
ناشناس۳۵۸۹۹۶۷۰۷:۳۸:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۳
قانونی که اکثریت قبول نداشته باشند بدرد نمیخوره و ضمانت اجرایی ندارد
ناشناس۳۵۹۰۲۳۸۱۲:۲۰:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۳
برای همین هست بسیاری از قوانین را رعایت می کنی؟ چون قبول نداری!!!
ناشناس۳۵۹۰۴۲۷۱۶:۴۲:۲۳ ۱۴۰۳/۶/۳
قانونی که در کل دنیا و برای تمام انسانها وجود داره را همه رعایت می کنند و اگر رعایت نکنند مجازات و جریمه می شوند ولی حجاب اجباری در هیچ کشوری قانون نیست در عربستان و ترکیه و عمان و امارات و مالزی و اندونزی و کویت و فلسطین و سوریه و عراق و پاکستان و ...قانون نیست
ناشناس۳۵۸۹۵۴۴۱۸:۳۴:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۲
همون قیلم رو خوب نگاه کنین تا ببینین چطور رسانه ها چشمهای مردم را کور می کنند .در فیلم گرفتن پلیس این خانم پلیس است که توسط دختره ، اول پرت میشود بعد با استخوان زانویش چند بار به سر پلیس میکوبد و بعد پلیس برای اینکه کتک نزند نفرات دیگر به کمکش می آیند برای بردن .
ناشناس۳۵۹۰۱۵۸۱۱:۰۱:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۳
دستگیری دختر بچه ها به بهانه روسری اشتباهه و باعث تنش و درگیری در جامعه می شه که به نفع کسی نیست
ناشناس۳۵۹۰۲۳۹۱۲:۲۱:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۳
رواج بی بندباری عاقبت خوشی ندارد
ناشناس۳۵۸۹۵۵۱۱۸:۳۸:۴۷ ۱۴۰۳/۶/۲
در مسله حجاب شعار کارفرهنگی کردن اسم رمز دشمنان بود تا با شعار زن زندگی آزادی جامعه به هرزگی ولنگاری و بی بند باری کشیده و آنرا یله و رها و افسار گسیخته کنند
ناشناس۳۵۸۹۵۵۲۱۸:۴۱:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۲
مدعی العموم باید به مسله آقایان خاتمی و روحانی و عارف و خانم آذر منصور که در محافل و مجالس خود نظام را تهدید به براندازی در صورت اجرای قانون عفاف و حجاب کردند باید احضار و مورد پیگرد قرار گیرند
ناشناس۳۵۹۰۱۵۶۱۰:۵۹:۲۷ ۱۴۰۳/۶/۳
کی گفته همه باید شبیه شما فکر کنند و حرف بزنند ؟
ناشناس۳۵۸۹۵۵۶۱۸:۴۵:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۲
بر اساس قانون مصوب کشور افرادی که خودشان و یا بستگان نزدیک آنها دو تابعیتی باشند حق گرفتن پست های کلیدی در کشور را ندارند از مسولان نظارتی کشور درخواست میشود برای جلوگیری از خلاف از همین ابتدای مار دولت چهاردهم بررسی نمایند.
ناشناس۳۵۸۹۵۶۲۱۸:۴۹:۲۸ ۱۴۰۳/۶/۲
چرا با توجه به اینکه کشور در مورد عفاف و حجاب قوانین مصوب داشته است مسولان کشور چندین سال است قوانین موجود را کنار گذاشته و با مماشات منتظر تصویب قانون جدید شده اند
ناشناس۳۵۸۹۵۶۴۱۸:۵۳:۲۸ ۱۴۰۳/۶/۲
قابل توجه فرمانده پلیس راهور کشور همانطور که مستحضر هستید طبق قانون بانوان نمی توانند گواهینامه موتور سیکلت داشته باشند الان قریب یکسال است که این مهم توسط عده زیادی از بانوان نادیده گرفته شده و ماموران پلیس راهور با ترک فعل در زمینه جلوگیری از این تخلف اقدامی نکرده و نمی کنند لطفا در این زمینه توضیح لازم را ارائه بفرمایید
ناشناس۳۵۹۰۰۴۹۰۹:۰۷:۵۴ ۱۴۰۳/۶/۳
اگر بانوان گواهینامه موتور داشته باشند چی از شما کم می شه ؟
ناشناس۳۵۹۰۳۲۹۱۴:۱۷:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۳
کشور ایران گواهینامه بین المللی رو قبول کرده و زنانی که از خارج گواهینامه موتور دارند هیچ تخلفی نکردن
ناشناس۳۵۸۹۶۹۹۲۱:۲۷:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۲
این فیلترینگ رو سریعا از این جامعه حذف کنید شما خودتان با این محدودیتها مردم رو بیشتر عصبانی میکنید
ناشناس۳۵۸۹۷۳۷۲۲:۱۳:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۲
فيلتر كردن در دنياي امروز مثل زميني مي ماند كه يك طرفش ديواري باشد و دري و به درب قفل زده باشند ، اما سه طرف ديگر زمين بدون ديوار و حصار مانده باشد !
ناشناس۳۵۸۹۸۲۰۰۰:۴۴:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۳
سئوال : آيا تا اين زمان با « فيلترينگ » به هدف خود رسيده ايم يا نه ؟! و آيا فيلترينگ توانسته جلوي « سيل » را بگيرد يا نه ؟
ناشناس۳۵۹۰۱۷۴۱۱:۱۶:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۳
فیلترینگ موفق نبود چون جلوی فیلتر شکن ها گرفته نشد والا خوب جواب میداد ضمنا همچی میگن استفاده از دنیای مجازی که هرکی ندونه فکر می کنه میرن برای کشف علم و دانش جدید.
ناشناس۳۵۸۹۸۴۸۰۱:۳۴:۱۸ ۱۴۰۳/۶/۳
قانونی که مقبولیت عام نداشته باشه هرگز قابلیت احرا نخواهد داشت. اصلا بزارید قانون حجاب هم تصویب بشه میره ور دست قانون ماهواره و عملیات راپل و قانون فیلتر شکن و ....... . فقط سرمایه و وقت و اعصاب ملت بهم‌میریزه و هیچ نتیجه ای هم در راستای بهبودی وضع حجاب نخواهد داشت . ۴۰ سابه گشت ارشاد داریم وضعیت حجاب بهتر شده؟
ناشناس۳۵۸۹۹۷۸۰۷:۴۹:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۳
کاربری گفته تمام کشورهای مسلمان سرلختن ما هم سرلخت بشیم مثلا ترکیه کاربری که چشم بسته گفته مثل کشورهای دیگه اسلامی بشیم میدونی ترکیه رتبه اول ولدالزنا در بین کشورهای اسلامیه به نحوی که ماشالا به خاطر حرام زاده هایشان رفته تو لیست کشورهای اروپایی ضمنا ملاک شما برای اسلامی نامیدن کشوری چیست؟ ظاهرشون که اسلامی نیست باطنشون هم که 1.8 میلیارد به ظاهر مسلمان اما به واقع در حال تامین مایحتاج اسرائیل هستند و تماشای قتل عام کودکان غزه
ناشناس۳۵۹۰۰۵۶۰۹:۱۵:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۳
شما اینقدر فیلم ترکی نبین اون فیلم ها فقط برای تبلیغ صنعت مد و فشن ترکیه ساخته می شه و جنبه تجاری داره و با زندگی واقعی مردم ترکیه بسیار فاصله داره ترکیه محجبه های واقعی زیاد داره و مساجد پر رونق داره درشبیه طالبان فکر و رفتار کردن اصلا فضیلتی نیست
ناشناس۳۵۹۰۴۴۳۱۷:۱۲:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۳
رسانه ها جریان سازی می کنند حتی به صورت ناخودآگاه و برخی در ایران به واسطه همین فیلم ها به مرحله خیانت رسیدن در ضمن همین ترکیه یک زمانی بی حجاب زیادی نداشت اما الان حتی تا نصف هم رسیدن
ناشناس۳۵۹۰۷۵۰۱۰:۰۳:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۴
نتیجه نداشتن تفکر منطقی می شود کسانی که مثل طوطی فقط بلدن کلیدواژه ای رسانه های بیگانه رو تکرار کنید به مخالفشون بگن طالبان، به قانون بگین پوشش اجباری در حالیکه در کل دنیا قانون، یعنی اجبار و اگر قرار بود اجباری نباشد باید تمام قوانین و دادگاه و پلیس برچیده می شد
یک دوست۳۵۹۰۱۵۵۱۰:۵۷:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۳
تقریبا مطمئنم که ترکیه رو از نزدیک ندیدی و ملاک قضاوتت فقط رسانه های مطلوب خودته! اونجا حجابشون هم از محجبه های ما بهتر و کاملتره، چون خودشون انتخاب کردن، نه به زور پلیس وقانون.
ناشناس۳۵۹۰۲۸۱۱۳:۱۸:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۳
هرکس ترکیه رفته باشه دیده که حتی یک خانم پول به رژ لب نمیده. اما اینجا ...
ناشناس۳۵۸۹۹۸۸۰۸:۰۳:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۳
پوشش اختیاری به اعتیاد برهنگی خواهد انجامید همانطور که ارایش و بزک زنان در ایران ممنوع نشد و آرایش اختیاری به اعتیاد جراحی پلاستیک و... انجامید
ناشناس۳۵۹۰۰۵۸۰۹:۱۶:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۳
آیا کل کشورهای مسلمان که حجاب اختیاری دارند درگیر اعتیاد برهنگی هستند ؟! ادعا های بی سند شده پایه و اساس تحمیل های بی منطق شما
ناشناس۳۵۹۰۱۶۷۱۱:۰۹:۴۰ ۱۴۰۳/۶/۳
اعتیاد جراحی پلاستیک و کاشت مژه و ناخن و کراتین به عینه می بینید
ناشناس۳۵۹۰۲۴۶۱۲:۲۷:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۳
چرا عربستان آمار طلاق آن ها از زمان آمدن بن سلمان 10 الی 15 درصد بیشتر شده؟ چرا در کشور خودمان تا همین 25 سال قبل که این چیزها کمتر بود این آمار طلاق هم کمتر بود؟
ناشناس۳۵۹۰۲۹۱۱۳:۳۰:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۳
برگشت جامعه 85 میلیونی به 25 سال پیش یعنی قبل از شبکه های اجتماعی و رواج اینترنت و گوشی همراه محاله
ناشناس۳۵۹۰۳۶۰۱۴:۴۲:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۳
اصلا منظور این نبود!
ناشناس۳۵۹۰۸۱۰۱۲:۰۵:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۴
درهیچ کجای دنیا چیزی بنام اینترنت آزاد نداریم
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. حالا چه می گویید؟!

  2. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  3. قدردان پلیس هستیم اما...

  4. چماق بنزین !

  5. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  6. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  8. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  10. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  11. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  12. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  13. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  14. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  15. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  16. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  17. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  18. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  19. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  20. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  21. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  22. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  23. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  24. فکرش را هم نمی کردند!

  25. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

پربحث‌های هفته

  1. حالا چه می گویید؟!

  2. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  3. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  5. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  6. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  7. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  8. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  9. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  10. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  11. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  12. ماه شومی که پهلوی ها برای ایرانیان رقم زدند

  13. وزیر کشور: بدون هیجان، مسئله مهاجران را ساماندهی می‌کنیم

  14. سرلشکر سلامی: اسرائیل به زودی طعم انتقام را خواهد چشید

  15. واکنش دادستان کل کشور به برخورد فیزیکی با بدحجابان/ پزشکیان وام‌دار اصلاح‌طلبان است؟/ یک یادآوری مهم به همتی

  16. روحانی: با درایت مقام معظم رهبری از جنگ فاصله گرفتیم/دولت توان برداشتن تحریم‌ها را دارد

  17. مدیر مسئول روزنامه اعتماد و عباس عبدی مجرم شناخته شدند

  18. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

  19. گروسی: با پزشکیان در نشست سازمان ملل دیدار نمی‌کنم

  20. پزشکیان: افرادی پرادعا تربیت کردیم که چشم دیدن رقیب خود را ندارند

  21. هشدار عارف نسبت به خطر پیری افراطی در بدنه مدیریتی کشور

  22.   لفاظی نتانیاهو علیه ایران برای سرپوش گذاشتن بر شکست در جنگ غزه

  23. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سیستم توزیع بنزین در پی حمله سایبری

  24. پزشکیان: نگاه بسیجی به معنای واقعی می‌تواند کشور را نجات دهد

  25. نیکزاد: تغییر در مرزها را نمی‌پذیریم/ روسیه و آذربایجان به مرزها احترام بگذارند

آخرین عناوین