بررسی معتبرترین برندهای لوازم تحریر ایرانی!

  4030609057

به بهانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در این مطلب به معرفی ۱۵ برند معتبر ایرانی در زمینه تولید لوازم تحریر می‌پردازیم.

بررسی معتبرترین برندهای لوازم تحریر ایرانی!

کمتر از ۲۰ روز دیگر به بازگشایی مدارس باقی مانده است و خانواده‌هایی که فرزند دانش‌آموز یا دانشجو دارند در تکاپوی خرید لوازم تحریر و لوازم مورد نیاز فرزندان مدرسه‌ای خود هستند.

درست است که در هنگام انتخاب و تهیه لوازم تحریر، قیمت مهم است اما؛ مهم‌ترین نکته کیفیت است. خوشبختانه بسیاری برندهای ایرانی وجود دارند که از کیفیت بسیار قابل قبولی برخوردارند. در این مطلب از الف قصد داریم به معرفی این برندهای معتبر لوازم تحریر ایرانی بپردازیم.

کیفیت پایین هر وسیله‌ای موجب می‌شود که آن وسیله زود عمر مفید خود را از دست بدهد.

هر دانشجو یا دانش‌آموزی، نیاز به مداد تحریر، مداد رنگی، دفتر، روان‌نویس، پاک‌کن، تراش و غیره دارد و همیشه به دنبال برندی می‌گردد که هم ازلحاظ کیفیتی و هم ازلحاظ قیمتی مناسب باشد.

 

۱. پاپکو؛ بهترین برند ایرانی تولیدکننده دفتر

مارک پاپکو در سال ۱۳۶۳ در تهران تاسیس شد و به عنوان یکی از معروف‌ترین برندهای تولید انواع لوازم التحریر ایرانی شناخته می‌شود. این شرکت در اوایل فعالیت خود با نام پارسا پلاستیک فعالیت می‌کرد، اما با گذشت زمان با نام تجاری پاپکو به فعالیت خود ادامه داد. پاپکو با تجربه بلند مدت و چندین و چند ساله خود، توانسته جایگاه بالایی در بازار لوازم التحریر ایرانی به دست آورد و به یکی از پرمخاطب‌ترین برندهای لوازم تحریر ایرانی باشد. پاپکو محصولات اداری، نوشتاری و طراحی متنوع و زیادی را به بازارهای داخلی تزریق می‌کند. برای مثال، لوازمی مانند پوشه، زونکن، دفتر کلاسور، خودکار، جامدادی و… . این محصولات طبق جدیدترین و پیشرفته‌ترین استانداردهای روز دنیا تولید می‌شوند و هر روزه به دوست‌داران آن‌ها افزوده می‌شود.

برند پاپکو

 

۲. آریا

برند آریا یکی دیگر از بهترین مارک‌های لوازم تحریر ایرانی است. این مجموعه با نام تجاری «نقش تندیس آریا»، در سال ۱۳۴۰ و در تهران تأسیس شد. آریا محصولات متنوعی در زمینه‌های مختلف از جمله نوشت افزار، نقاشی و طراحی، طبقه‌بندی و همچنین در زمینه مهندسی تولید می‌کند. محصولات با کیفیت و کاربردی آریا توانسته‌اند توجه بسیاری از مصرف‌کنندگان را به خود جلب کنند. فعالیت آریا در ابتدا با تولید خودکار و مداد شروع شده بود، اما با گذر زمان و توسعه تولیدات خود، تنوع محصولات خود را گسترش داد و حالا در زمینه‌های متعددی لوازم تحریر تولید می‌کند.

این برند امروزه به یکی از گسترده‌ترین تولیدکننده‌های لوازم تحریر در ایران تبدیل شده است و موفق شده محصولات خود را به بیش از ۲۰ کشور در سراسر جهان صادر کند. برند آریا در ایران معمولا با محصولاتی که برای کودکان مهدکودکی و پیش‌دبستانی تولید می‌کند، شناخته می‌شود. محصولات این برند، لوازم التحریری همچون رنگ انگشتی، خمیر بازی، گواش، آبرنگ، پاستل و… هستند.

لوازم تحریر آریا

 

۳. صفا کیان

شرکت صنعتی صفا از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را شروع کرده است. این برند در ایران با خودکار کیان از سال ۱۳۹۳  به دلیل کیفیت بالا و مرغوب بودن شناخته شده است. شرکت قلم خودکار صفا با برند کیان محصولاتی مانند خودکار، ماژیک، مداد و … تولید کرده است.این شرکت آمادگی تولید سالیانه بیش از ۲۴۰ میلیون عدد خودکار با کیفیت بالا را دارد. این شرکت بخشی از تولیدات خود را به کشور های عراق، ترکمنستان، آذربایجان، تاجیکستان، قطر و ارمنستان صادر می نماید. خودکار کیان، خودکاری باکیفیت و ساخت ایران است که با بهره‌گیری از تکنولوژی، از نسل سوم جوهر خودکار از نوع OBG، خودکاری روان با نوشتار یکنواخت را تولید کرده است. هیچ وقت از خرید خودکار کیان پشیمان نخواهید شد.

لوازم تحریر کیان

 

۴. کنکو؛ بهترین برند ایرانی تولیدکننده خودکارهای تحت لیسانس کانادا

برند ایرانی کنکو تحت لیسانس کانادا بوده و انواع لوازم تحریر نوشت‌افزاری مانند خودکارهای رنگی، چسب ماتیکی، خمیربازی، تراش، ماژیک وایت‌برد، غلط‌گیر، تراش و پاک‌کن را تولید می‎‌کند. تفاوت برند کنکو با سایر برندهای ایرانی این است که مواد اولیه محصولات آن از کشورهای سوییس، انگلیس، ژاپن و آلمان وارد می‌شود.

لوازم تحریر کنکو

 

۵. پارس مداد

شرکت پارس مداد (Pars Medad) در سال ۱۳۶۱ با مدرن‌ترین ماشین‌آلات و به‌کارگیری پیشرفته‌ترین تکنولوژی آغاز به کار نمود. این شرکت طی ۳۰ سال گذشته تنوع تولیدات خود را گسترش داده و تولید انواع اتود و خودکار را نیز به گروه محصولات خود افزوده است. یکی از محصولات شناخته شده این شرکت از گذشته تا به امروز مداد سیاه و مداد قرمز است. پارس مداد در تولید مجموعه مدادهای خود از مواد سمی و فلزات سنگین چه در بدنه و چه در مغزی استفاده نمی‌کند.

پارس مداد با سه نام تجاری مختلف کالاهای خود را به بازار عرضه می‌نماید: پارس مداد، لاک پشت و استایلیش.

لوازم تحریر پارس مداد

 

۶. برند سی بی اس

از برندهای ایرانی بسیار با کیفیت در تولید لوازم تحریر می‌توان به سی بی اس اشاره کرد که با وجود همه کمبودهای امکاناتی توانسته به موفقیت خوبی دست پیدا کند. این برند توسط برند اشکان تجارت حمایت می‌شود و نام آن مخفف اصطلاح سیمای بی‌نظیر استقامت است. از ویژگی‌های برند سی بی اس می‌توان به تضمین ضمانت پس از فروش کالا و داشتن قیمتی مقرون به صرفه‌ نسبت به سایر محصولات ایرانی اشاره کرد.

از محصولات برند سی بی اس می‌توان به خودکار، مداد، تراش، پاک‌کن، اتود، لاک غلط‌گیر، قیچی، خمیر بازی، گواش، رنگ انگشتی، پاستل و غیره اشاره کرد.

لوازم تحریر سی بی اس

 

۷. برند کلیپس

از دیگر برندهای شناخته شده ایرانی، می‌توان برند کلیپس را نام برد که  از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را با تولید و پخش انواع نوشت‌افزار آغاز کرده است. برند کلیپس علاوه بر تولید لوازم تحریر، لوازم اداری را نیز تولید می‌کند. از ویژگی محصولات این برند ایرانی می‌توان به کیفیت و دوام محصولات اشاره کرد.

تولید دفاتر فانتزی و ساده در ابعاد متفاوت، باعث معروفیت و محبوبیت بیشتر برند کلیپس شده است. علاوه بر دفتر، جامدادی‌های این برند نیز طرفداران زیادی دارد.

لوازم تحریر کلیپس

 

۸. برند کرونا

کرونا نام یکی دیگر از برندهای خوش‌نام ایرانی لوازم تحریر است که خط تولید کاغذهای A4 را نیز راه‌ اندازی کرده است. کیفیت محصول این برند بسیار به برند سی بی اس شباهت دارد. اما تفاوتی که میان این دو برند ایرانی وجود دارد، ارزان‌تر بودن محصولات شرکت تولیدی کرونا است. در واقع علت اصلی معروفیت برند کرونا در میان مردم را می‌توان کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات دانست.

از برخی لوازم تحریر محبوب برند کرونا می‌توان  به ست ابزار ترسیم، ماژیک وایت برد، پاک‌کن، تراش، غلط‌گیر، خودکار رنگی، خط کش، جوهر یدک ماژیک و پرگار اشاره کرد.

لوازم تحریر کرونا

 

۹. برند فطرس

نوشت افزار فطرس یه مجموعه داخلی است که در زمینه تولید محصولات ایرانی با بهترین کیفیت فعالیت داره و همواره تلاش کرده است تمامی استانداردهای لازم مثل کاغذ مرغوب، طراحی زیبا، رنگ‌بندی شاد و چاپ خوب را در انواع دفاتر، یادداشت‌ها و کلاسورهای تولیدی خودش اعمال کند تا همه گروه‌های سنی از دبستان تا افرادی که کارمند هستند هم از کیفیت این وسایل راضی باشند.

لوازم تحریر فطرس

 

۱۰. برند برگ تحریر

شرکت برگ تحریر که از سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت کرده از جمله بهترین برندهای لوازم تحریر ایرانی محسوب می‌شود که محصولاتی مثل انواع دفتر، تخته‌شاسی، کلاسور، دفتر طراحی را برای دانش‌آموزان و دانشجویان با طرح‌های فانتزی تولید کرده است. برند برگ برای ساخت انواع نوشت افزار از مواد اولیه باکیفیت استفاده می‌کند که هم خیلی بادوام است و هم طراحی خاصی دارد.

لوازم تحریر برگ تحریر

 

۱۱. برند کیمیا

کیمیا جزو بهترین برندهای نوشت افزار ایرانی است. از جمله محصولات این شرکت می‌توان به کلاسور، یادداشت، انواع دفتر و … با طرح‌های نوین و جذاب اشاره کرد. کیمیا جزو متفاوت‌ترین برندهای نوشت افزار با تولید محصولات کاغذی در ایران محسوب می‌شود؛ زیرا توانسته کلاسورهای پارچه‌ای مناسبی را با سلیقه‌ همه افراد در سنین مختلف و با طراحی‌های منحصربه‌فرد و کیفیت بالا تولید و روانه بازار کند.

لوازم تحریر کیمیا

 

۱۲. برند سفیر

برند سفیر توسط شرکت رز تحریر یزد ایجاد شده که ابزارهای نوشتاری مثل انواع خودکار معمولی و فانتزی، انواع مدادهای تحریر و طراحی، انواع قلم و … را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید کرده تا هم کودکان و هم بزرگترها بتوانند از این وسایل به خوبی استفاده کنند. برند سفیر از جمله معروف‌ترین برندهای تولیدکننده لوازم تحریر در ایران است که توانسته استانداردهای ایران، گواهینامه CE اروپا و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کننده را کسب کند.

 

۱۳. برند زرین

برند زرین هم سال‌هاست که در زمینه لوازم تحریر فعالیت دارد و تلاش کرده است محصولات مرغوبی را برای همه گروهای سنی وارد بازار کند. انواع جامدادی، دفاتر سیمی و غیرسیمی، انواع مدل‌های مختلف کلاسور و … از جمله تولیدات شرکت زرین است که طرح‌های ایرانی و فانتزی آن در میان کودکان خیلی پرطرفدار است.

 

۱۴. برند اینوکس

برند اینوکس از سال ۱۳۷۰ در زمیته تولید نوشت‌افزار ایرانی شروع به فعالیت کرده و بسیار پرسابقه و معروف است و در ایران جزو بزرگترین تولیدکننده‌های لوازم تحریر محسوب می‌شود. این شرکت توانسته مجموعه‌ای از انواع پاک‌کن، خط‌کش و گونیا را تولید کند و علاوه بر بازارهای داخلی، در حال رقابت با برندهای خارجی در بازارهای بین‌المللی نیز هست.

لوازم تحریر اینوکس

 

۱۵. برند پرسام

برند پرسام هم جزو برند معتبر لوازم تحریر ایرانی است که محصولاتش بسیار متمایز و خاص هستن هم از لحاظ زیبایی و هم از نظر کیفیت و کارایی. اگر به دنبال یک برند خوب هستید که لوازم تحریری تولیدی آن شیک باشد تا بتوانین به عنوان هدیه روز تولد یکی از آنها را به دوست خود کادو دهید، می‌توانین نمونه موردنظر خود را از بین لوازم تحریر ایرانی با برند پرسام انتخاب کنید.

لوازم تحریر پرسام

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. حالا چه می گویید؟!

  2. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  3. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  4. وقاحت غربی!

  5. قدردان پلیس هستیم اما...

  6. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  7. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  8. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  9. چماق بنزین !

  10. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  11. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  12. پرخاش با چشمان بسته!

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  14. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  15. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  16. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  17. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  18. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  19. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  20. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  21. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  22. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  23. زنگِ زور!

  24. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  25. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

آخرین عناوین