برگزاری مسابقات ورزشی در مقبرة‌الشعرای تبریز!

  4030610073

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی با انتقاد از برگزاری مسابقات ورزشی و ایجاد بخش‌های فروشگاهی در محوطهٔ مقبرة‌الشعرای تبریز گفت: این اقدامات دور از شأن این مجموعه‌ فرهنگی ـ تاریخی بوده و مسئولیت نگهداری محوطه مقبرة‌الشعرا با شهرداری تبریز است.

 برگزاری مسابقات ورزشی در مقبرة‌الشعرای تبریز!

سیدمحمدحسین بلاغی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به این‌که ایجاد موزه شعر و ادب آذربایجان و بخش فرهنگی مجموعه‌ تاریخی مقبرة‌الشعرا در دستور کار قرار دارد، گفت: این مجموعه با مساحت ده‌ هزار متر مربع ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که موزه شعر و ادب آذربایجان، پس از طراحی، به مقبره استاد شهریار ختم خواهد شد، گفت: بخش فرهنگی مجموعه تاریخی مقبرة‌الشعری تبریز نیز شامل سالن‌های نمایش و پلاتو، بخش شعر و موسیقی، آواگاه، نظرگاه و دیگر بخش‌های فرهنگی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره‌ به این‌که 200 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز تکمیل این پروژه است، گفت: 50 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر استانی شهید آیت‌الله رییسی به آذربایجان‌شرقی در سال گذشته و 15 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به شهرداری تبریز برای تکمیل پروژه‌های عمرانی محوطه بیرونی مقبرة‌الشعرا پرداخت شده است.

بلاغی با اشاره به آخرین جلسهٔ نظارت ستادی شهید مالک رحمتی در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، گفت: طبق مصوبه این جلسه، بخشی از بودجه بازآفرینی مقبرة‌الشعرا از محل مولدسازی دو ملک این مجموعه تأمین خواهد شد که استانداری آذربایجان‌شرقی نیز با تائید شهید رحمتی، به همان میزان مولدسازی، به این پروژه اعتبار تخصیص خواهد داد.

وی درخصوص نظارت شبانه بابک محبوب‌علیلو، دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی بر وضعیت نابسامان مقبرة‌الشعرای تبریز، گفت: در این بازدید و طی جلسه با یعقوب هوشیار، شهردار تبریز مقرر شد تا نگهداری کلیهٔ فضاهای بیرونی مقبرة‌الشعرا و فضاهای در حال ساخت در اختیار شهرداری باشد و نگه‌داری موزه شعر و ادب آذربایجان و مقبره استاد شهریار برعهده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از مرمت المان اصلی مقبرة‌الشعرای تبریز خبر داد و گفت: مرمت بخشی از المان 50 ساله، با توجه به این‌که از لحاظ آب‌بندی پس از گذشت بیش از یک دهه، دچار مشکل شده و آب‌روهای المان مسدود شده‌اند، انجام خواهد گرفت.

بلاغی با اشاره‌ به اجرای دیگر عملیات‌های عمرانی در پیرامون مقبرة‌الشعرا توسط شهرداری تبریز، گفت: نورپردازی محیط داخلی و بیرونی مقبرة‌الشعرا نیز در دست اقدام است.

وی با تأکید بر ضرورت حصارکشی پیرامون مجموعه تاریخی-فرهنگی مقبرة‌الشعرای تبریز گفت: حصارکشی این مجموعه در راستای حفاظت از ساختمان بنا و جلوگیری از برخی اتفاقات دور از شأن بنای تاریخی اعم‌از تخریب و ورود آسیب‌های ‌مختلف، همواره مورد درخواست و پیشنهاد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بوده است تا هویت این مجموعه حفظ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از تعطیلی این مجموعه تا 21 شهریور خبر داد و گفت: مسئلهٔ تجهیز صوتی و الکتریکی، مرمت گنبد شیشه‌ای، تجهیز سیستم تهویه و نصب تابلوی معرفی مفاخر در مجموعهٔ داخلی مقبرة‌الشعرا، در این بازه انجام خواهد شد تا به‌صورت شایسته میزبان روز ملی شعر و ادب فارسی باشیم.

بلاغی با انتقاد از برگزاری مسابقات ورزشی و ایجاد بخش‌های فروشگاهی در محوطهٔ مقبرة‌الشعرای تبریز، گفت: این اقدامات دور از شأن این مجموعهٔ فرهنگی _ تاریخی بوده و با مسئولیت شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت توجه رسانه‌ها به مسائل فرهنگی و درخواست برگزاری میزگردی برای بررسی وضعیت بناهای تاریخی و فرهنگی با حضور مسئولان امر، گفت: پیشینهٔ نابسامانی مقبره‌الشعرای تبریز طی دوره‌های مدیریتی مختلف ادامه داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی درخصوص وضعیت نابسامان مقبره ثقه‌الاسلام تبریزی و دیگر مفاخر تبریز در محوطه مقبرة‌الشعرا، اظهار: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در این خصوص سه بار اقدام به ساماندهی وضعیت قبرها کرده اما باز هم خسارت متعددی به این بخش وارد شده است که نیازمند اقدامات امنیتی بیشتری است.

بلاغی با تأکید بر این‌که مسئولیت حفاظت از محوطه پیرامون مقبرة‌الشعرا بر ذمه شهرداری تبریز است، افزود: با پیشرفت دیگر پروژه‌های عمرانی محوطهٔ مقبرة‌الشعرای تبریز توسط شهرداری، این مجموعه نیز سامان خواهد یافت.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. حالا چه می گویید؟!

  2. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  3. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  4. وقاحت غربی!

  5. پرخاش با چشمان بسته!

  6. قدردان پلیس هستیم اما...

  7. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  8. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  9. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  10. چماق بنزین !

  11. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  12. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  14. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  15. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  16. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  17. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  18. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  19. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  20. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  21. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  22. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  23. زنگِ زور!

  24. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  25. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

آخرین عناوین