فجر در انتظار موسی کلیم‌ا...

  4030729032 ۰ نظر، ۲ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس رسانه ملی با حضور در پشت صحنه دو مجموعه نمایشی «الف‌ویژه» رسانه ملی، از نزدیک در جریان آخرین تحولات و فرآیند پیشرفت تولید دو مجموعه نمایشی «سلمان فارسی» و «حضرت موسی(ع)» قرارگرفت و از روند تولید آنها ابراز رضایت کرد.

فجر در انتظار موسی کلیم‌ا...

به گزارش جام جم، پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه سریال سلمان فارسی در شهرک سینمایی تلویزیونی ایران، با بیان این‌که خوشبختانه تولید سریال ویژه سازمان با برنامه‌ریزی تیم سازنده با نظم و انضباط و بر اساس پیش‌بینی‌ها جلو می‌رود، سخت‌ترین و پیچیده‌ترین فصل سریال سلمان را فصل دوم آن یعنی ایران باستان دانست. وی افزود: تیم تولید به اواسط تصویربرداری فصل ایران نزدیک شده‌ و کار با حضور صدها هنرمند و هنرور پیش می‌رود.رئیس رسانه ملی با اشاره به این‌که خوشبختانه آماده‌سازی فضاها و سازه‌های عظیم و باشکوه مجموعه سلمان نیز انجام شده و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مجموعه است، گفت: برای طی مراحل دیگر تولید و پس‌تولید مانعی وجود ندارد و با ادامه این روند، اطمینان بالایی وجود دارد که‌ این مجموعه نمایشی فاخر صداوسیما پیش از زمان مشخص‌شده به آنتن برسد. 
     
حضور بیش از۱۶۰۰هنرور و ۶۰ بازیگر
حسین طاهری، تهیه‌کننده سریال سلمان فارسی نیز با بیان این‌که تقریبا ۱۶۰۰ هنرور از میان بازیگران تئاتر سراسر ایران در پروژه سلمان با ما همکاری دارند، افزود: این افراد در سال‌های گذشته رصد شده‌اند، با آنها کار کرده‌ایم و امیدواریم سرمایه آینده فیلمسازی کشور باشند.وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۴۰ بازیگر خارجی‌ و حداقل ۶۰ بازیگر مطرح داخلی در سلمان بازی کرده‌اند و هنوز راهی طولانی در پیش داریم.طاهری با اشاره به این‌که اکنون نزدیک به ۵۰ درصد تولید سریال در فصل دومش یعنی فصل ایران به پایان رسیده و بعد از آن، فصل حجاز کلید می‌خورد، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم کار را به‌موقع و در زمان معین به پخش برسانیم. 
     
پیش ‌نمایش پروژه «حضرت موسی(ع)»
رئیس سازمان صداوسیما سپس به پشت‌ صحنه دیگر مجموعه نمایشی الف ویژه تلویزیون، حضرت موسی(ع) رفت و گفت: تیم سازنده تصمیم گرفته است تا پیش‌نمایش مجموعه حضرت موسی(ع) را به‌عنوان بخشی از تولید مجموعه نمایشی آماده کنند و مردم به زودی پیش‌نمایش آن را مشاهده خواهند کرد. وی ابراز امیدواری کرد که با تولید مجموعه الف ویژه و فاخر حضرت موسی (ع) شاهد اثری به‌یادماندنی، جریان‌ساز و تاریخ‌ساز باشیم‌؛ تیم تولید به‌صورت فشرده در حال فعالیت است تا هرچه زودتر این سریال به‌ویژه نسخه پیش‌نمایش آن را آماده کند. سرعت تولید بسیار مطلوب است و همکاران مدت قابل توجهی را صرف برداشت‌‌های آزمایشی کرده‌اند تا برای اولین‌بار سریال حضرت موسی(ع) در تاریخ تلویزیون و سینما به‌عنوان سریالی با فناوری بسیار پیشرفته تولید شود.جبلی ادامه داد: مجموعه حضرت موسی(ع) انقلابی فناورانه در تولید سینما و تلویزیون ایجاد خواهد کرد و لازم بود دوره‌ای طولانی صرف عناصر مختلف تولید و شناخت ذهنی تولیدی متناسب با این‌ فناوری می‌شد. از طرفی، اقدامات لازم از لحاظ تأسیس زیرساخت‌ها، تأمین تجهیزات پیشرفته و فراهم آوردن مراحل طراحی و تولید با موفقیت مسیر خود را طی کرده است.رئیس رسانه ملی با بیان این‌که ساخت این‌ مجموعه با قدرت ادامه دارد، اظهار کرد: داستان «حضرت‌موسی‌(ع)» پنج فصل دارد و با این‌که نزدیک به سه دهه از ایده‌پردازی، طراحی، نگارش و آماده‌سازی تولید این مجموعه فاخر گذشته، ما شاهد به ثمر رسیدن این پروژه هستیم. 
     
رونمایی از نسخه پایلوت در جشنواره فجر
سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده سریال حضرت موسی(ع) نیز در حاشیه این بازدید گفت: از آنجا که سریال حضرت موسی(ع) طبق استانداردهای روز دنیا ساخته می‌شود، قطعا بازار خود را خواهد داشت. امسال از نسخه پایلوت این مجموعه در جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌کنیم و بعد از آن‌ باید به فکر بازارسازی و بازارپردازی باشیم. امیدوارم اتفاق ویژه‌ای برای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بیفتد‌؛ چون سابقه ساخت آثار دینی چون «یوسف پیامبر» را داشته‌ایم که در دنیا از آن استقبال ویژه‌ای شد. وی ادامه داد: مجموعه حضرت موسی‌(ع) نیز مانند سریال یوسف پیامبر است زیرا بخش عمده‌ای از آیات قرآن کریم به داستان حضرت موسی‌(ع) ارتباط دارد. در دنیا هم درباره ایشان کارهای متفاوتی ساخته شده است. این مجموعه هم قرائت صداوسیمای جمهوری اسلامی از داستان زندگی حضرت موسی(ع) است که امیدوارم بازار جهانی داشته باشد. تهیه‌کننده سریال حضرت موسی‌(ع) با اعلام این خبر که فعلا پیش‌تولید مجموعه به پایان رسیده است، عنوان کرد: برای دریافت بازخورد تولید مجازی، لازم است پیش‌نمایش این مجموعه را به مردم نمایش دهیم. 

افزایش نفوذ رسانه‌ای در سرزمین‌های اشغالی
پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما به‌تازگی در حاشیه جلسه هیأت دولت در خصوص برنامه‌های برون‌مرزی این سازمان برای سرزمین‌های اشغالی گفت: دسترسی به جامعه عبری‌زبان صهیونیست ساکن در فلسطین اشغالی پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و حتما باید نکات دقیقی در این رابطه مورد توجه قرار بگیرد ورعایت شود.وی افزود: از گذشته رسانه‌های برون‌مرزی صداوسیمابرنامه‌های عبری‌زبان داشتندوما قطعا به‌دنبال افزایش برد،نفوذوضریب تأثیررسانه‌ای درفضای داخل رژیم‌صهیونیستی وسرزمین‌های اشغالی هستیم.جبلی دررابطه با اظهارات مقامات یک کشورهمسایه درخصوص راه‌اندازی یک شبکه فارسی‌زبان تا پایان سال جاری گفت:اظهاراتی که مطرح وبا لحن وادبیاتی که بیان شد، قطعا خلاف خواست و اراده ملت مسلمان آن کشور است و ما این اظهارات را برخلاف ‌شأن و روند دوستانه روابط بین دو کشور ارزیابی کرده و درخواست کردیم مقامات رسمی آن کشور دراین خصوص توضیح داده وموضوع را تشریح کنند که علت این حرف‌ها  چه بوده است. رئیس رسانه ملی تأکید کرد: ما قطعا درپاسخ به این اظهارات، اقداماتی را انجام داده و خواهیم داد. هرچند راه‌اندازی شبکه‌های برون‌مرزی از زمان‌های قدیم دردستورکار ما بوده،ولی می‌توانیم متناسب با شرایط جدید شبکه‌های جدیدتری را اضافه کنیم.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. پاسخ عراقچی به اظهارات بایدن در مورد زمان حمله اسرائیل به ایران/ حمله پهپادی حزب‌الله به اقامتگاه نتانیاهو

  2. آسیب ناترازی بنزین؟؛ بزودی به اندازه نابودی کل صنعت پتروشیمی ایران!

  3. کسی حواسش به این جانورهای زخمی هست؟!

  4. وقتی پهپادهای حزب الله راه خانه «بی بی» را پیدا می کنند!

  5. ظریف:‌کُت تن مردم است / مردم از کارنامه ما راضی نیستند

  6. ادعا و اتهام‌زنی نتانیاهو: عوامل ایران خواستند مرا ترور کنند

  7. کنجکاوی پدر شوهر راز عروس قاتل را لو داد

  8. ادعای بادامچیان درباره پایان حصر موسوی و کروبی

  9. حماسه سنوار

  10. واکنش عراقچی به اظهارات «بایدن »در مورد چگونگی حمله اسراییل به ایران

  11. عراقچی: ما تهدید به بستن تنگه هرمز نکردیم، با وجود اینکه در این زمینه توانمندی بالایی داریم

  12. اهانت شبکه سعودی MBC به رهبران مقاومت

  13. خلاقیت دیدنی نقاش یمنی در به تصویر کشیدن چهره شهید یحیی السنوار

  14. بایدن می‌گوید که از چگونگی و زمان حمله اسرائیل به ایران آگاه است

  15. انتقاد شدید کیهان از سخنگوی دولت / با دقت بیشتر و احترام به قانون موضع بگیرید

  16. متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان وارد مرحله اجرایی شده است

  17. رهبر انقلاب: جبهه مقاومت با شهادت سنوار کمترین توقفی نخواهد داشت

  18. شهادت یک شهروند ایرانی در عملیات تروریستی شمال بیروت

  19. جزئیات جدید از عملیات اصابت به اقامتگاه نتانیاهو

  20. انتصاب نخستین بانوی زن فرماندار تحقق وفاق ملی بود

  21. کیفرخواست پرونده عبدالرضا داوری صادر شد

  22. انفجار یک پهپاد نزدیک خانه «نتانیاهو»

پربحث‌های هفته

  1. مسیرهای نامرئی مهاجرت غیرقانونی اتباع بیگانه به ایران

  2. حالا که اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرده، ما هم تنگه هرمز را ببندیم!

  3. اسرائیل ممکن است انبار‌های موشک و پهپاد ایران را مورد حمله قرار دهد

  4. افشاگری بزرگ درباره قدرت نظامی ایران/ آنچه تا حالا دیده اید نوک کوه یخ بوده است! / سلاح هایی قوی تر از بمب هسته ای در اختیار داریم!

  5. در فضیلت «نصیری» نشدن!

  6. چرا به سلاح اتمی نیاز نداریم؟

  7. پزشکیان: به پرونده حمله به سفارت آذربایجان رسیدگی خواهیم کرد

  8. ابو موسی یا "بوموسی"

  9. پاسخ عراقچی به اظهارات بایدن در مورد زمان حمله اسرائیل به ایران/ حمله پهپادی حزب‌الله به اقامتگاه نتانیاهو

  10. سکانداری تورم

  11. پس چرا وزیر شدید؟!

  12. اعراب و اتحادیه اروپا بدنبال تعامل دیپلماتیک با ایران

  13. آسیب ناترازی بنزین؟؛ بزودی به اندازه نابودی کل صنعت پتروشیمی ایران!

  14. خودروی خوب حق مردم است اما …

  15. خبری که دروغگویان را رسوا کرد

  16. کسی حواسش به این جانورهای زخمی هست؟!

  17. شهرداری تهران شعر سعدی را وارونه نوشت

  18. چرا آمریکا این دفاع ضدموشکی را به اسراییل داد

  19. مقام طالبان: تصمیم گرفته‌ایم که مهاجران را بازگردانیم

  20. خیبرشکن ۲ مخصوص انهدام سامانه‌های پدافندی

  21. چرا می خواهند ایران را در طوفان‌الاقصی شریک کنند؟!

  22. تصاویری از حضور ظریف با عینک و کلاه و ماسک در مراسم تشییع شهید نیلفروشان/ معاون راهبردی رئیس جمهوری چرا با پوشش ناشناس به مراسم رفت؟

  23. وقتی پهپادهای حزب الله راه خانه «بی بی» را پیدا می کنند!

  24. پاسخ همتی به ادعای سرکشی به حساب‌های مردم/ واکنش وزیر دفاع به سامانه تاد اسرائیل/ پیشنهاد شریعتمداری درباره بستن تنگه هرمز

  25. لیلا بلوکات تبرئه شد/ ازسرگیری فعالیت‌های هنری و اجتماعی

آخرین عناوین