محتمل‌ترین گزینه‌ها برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش

سیاسی،   4000509014 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مروری بر گزینه‌های روی میز رئیسی برای سکانداری آموزش و پرورش نشان می‌دهد از نزدیکان به دولت روحانی و مدافعان وضع موجود تا نیروهای گمنام اما فعال در حوزه تعلیم و تربیت در این فهرست وجود دارد.

محتمل‌ترین گزینه‌ها برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش
به گزارش مهر، با توجه به ایام پایانی دولت روحانی و روی کار آمدن دولت جدید گمانه‌زنی‌هایی درباره وزارت آموزش و پرورش مطرح شده و تاکنون نام‌های زیادی برای صدارت در این وزارتخانه بیان شده است. پیگیری‌های مهر حاکی از این است که گزینه‌های متعددی در دستور تیم ارزیاب این وزارت‌خانه قرار گرفته است. گزینه‌هایی چون محسن حاجی میرزایی وزیر فعلی آموزش‌وپرورش، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر اسبق آموزش‌وپرورش، احمد حیدری معاون سابق وزارت آموزش و پرورش و… در بین گزینه‌ها قرار گرفته‌اند.

اهمیت عرصه فرهنگ در کنار برخی بی‌توجهی‌ها به این عرصه مدیریتی کشور، مهر را بر آن داشت تا با بررسی مهمترین گزینه‌های پیشنهادی هر یک از وزارتخانه‌های فرهنگی کشور، مقایسه‌ای در توانمندی‌ها و ویژگی‌های این افراد داشته باشد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش دولت روحانی

محسن حاجی میرزایی از یاران نزدیک روحانی و جهانگیری است که در سابقه او معاون مالی نهضت سوادآموزی به چشم می‌خورد و سال‌ها دبیر هیأت دولت بوده است و اکنون وزارت آموزش و پرورش را عهده‌دار است. پدیده‌های مختلفی در این دوره مسئولیت گریبان این وزارتخانه را گرفته که انتقادات تشکل‌های مختلف آموزش و پرورشی را در پی داشته است.

انتصاب برخی چهره‌های ناموفق مدیریتی با نگاه‌های غرب گرایانه در هیأت امنای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش و به کارگیری چهره‌های مدافع سند ٢٠٣٠ به دبیری شورای‌عالی آموزش و پرورش یکی از موارد انتقادی به این دوره مدیریتی بود. برخی منتقدان مدیریتی حاجی میرزایی معتقدند، در این دوره زیرنظام‌ها مطابق اهداف سند تحول تنظیم نشده و فرهنگیان در دوره وزارت وی رضایتی از عملکردش نداشته‌اند. با این وجود حاجی میرزایی با کمک برخی گروه‌های سیاسی تلاش دارد وزارتش در دوران جدید تداوم یابد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی است که تجربه چند دوره نمایندگی مجلس و سکانداری وزارت آموزش و پرورش دولت دهم را در کارنامه کاری خود دارد. در زمان وزارت حاجی‌بابایی تلاش زیادی برای تصویب سند تحول آموزش و پرورش صورت گرفت. وی در حمایت از تنوع مدارس تلاش زیادی کرد ازجمله تکثیر مدارس تیز هوشان و مدارس نمونه دولتی. البته انتقاداتی به عملکرد وی نیز وارد شده است از جمله اجرای شتاب‌زده طرح ۶-۳-۳ که چالش‌های بسیاری را برای مدارس رغم زد که همچنان درگیر مسائل و چالش‌های آن هستند و همچنین واگذاری بیش‌از صد آموزشکده فنی‌حرفه‌ای با زمین و امکانات به وزارت علوم که پشتوانه هنرجویان هنرستانی بوده‌است و تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه که صدها ساعت برنامه‌ریزی تعلیم و تربیت مدارس در ماه را از بین برد.

احمد حیدری مشاور قائم‌مقام وزیر کشور در دولت یازدهم

احمد حیدری که فرد کمتر شناخته شده‌ای در میان فرهنگیان است، در دولت یازدهم به‌عنوان مشاور قائم‌مقام وزیر کشور دولت روحانی مشغول به کار بوده است. وی و سید محمد بطحائی تیرماه ۹۸ به سمت معاونین دانشگاه آزاد منصوب شدند. حیدری که دارای مدرک مهندسی عمران است، سابقه معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد. علاوه‌بر فاصله هشت‌ساله وی از نظام تعلیم و تربیت و دارا بودن مسئولیت کلیدی در دولت روحانی، به‌نظر نمی‌رسد وزارت حیدری با اقبال فرهنگیان روبرو شود.

سید باقر پیش‌نمازی معاون پرورشی و تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم

سید باقر پیش‌نمازی گزینه دیگری است که مطرح‌شده است؛ از مسئولیت‌های سابق او می‌توان به معاون پرورشی و تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم، مدیر شبکه قرآن و معارف صداوسیما، مدیرکل صداوسیمای استان فارس، مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی و رئیس ستاد نماز جمعه تهران اشاره کرد. پیگیری تصویب قانون احیای معاونت پرورشی و تصویب آئین نامه اجرایی و اجرای قاطع آن و کیفیت بخشی به فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی از اقدامات مؤثر وی بوده. او نگاهی تحول‌گرا به آموزش و پرورش دارد و با رویکرد خلاقانه‌ای که به مقولات فرهنگی و اجتماعی دارد قادر است ارتباط وسیع و پویایی با نیروهای جوان برقرار کند و زمینه ورود مدیران گام دوم انقلاب را به عرصه اداره وزارتخانه فراهم نماید.

سید علی یزدیخواه مدیرکل سابق آموزش و پرورش شهر تهران

سید علی یزدیخواه مدیرکل سابق آموزش و پرورش شهر تهران و نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم است.

سید بابک هاشمی نکو از مدیران آموزش و پرورش شهر تهران

سید بابک هاشمی نکو از مدیران آموزش و پرورش شهر تهران و چهره‌ای شناخته‌شده در بین تشکل‌های انقلابی آموزش و پرورش است و مطالعه تطبیقی برای بررسی آموزش و پرورش کشورهای موفق داشته است.

احمد قیومی مشاور سابق مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران

احمد قیومی دانش آموخته دکترای مدیریت رسانه، از مدیران سابق مناطق آموزش و پرورش شهر تهران و مشاور سابق مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بوده است. وی در دوره‌ای مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور بوده و از مدیران اجرایی قوی، تحول‌گرا و جوان‌گرا است. از مهم‌ترین خصوصیت‌های قیومی، می‌توان به توان بالای مدیریتی، توانایی بسیج منابع و امکانات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در مسیر بهبود چالش‌های آموزش و پرورش و قدرت تعامل بالای وی اشاره کرد. قیومی که از فعالان حوزه رسانه و فضای مجازی نیز هست، آشنایی خوبی با تحولات و فناوری‌های رسانه‌ای و مجازی روز دارد.

محمد طیب صحرایی مدیر مجتمع آموزشی امام صادق شهر تهران

محمد طیب صحرایی از فعالان عرصه تعلیم و تربیت و مدیر مجتمع آموزشی امام صادق شهر تهران است. وی متولد کرمانشاه و دانش‌آموخته دکتری جامعه‌شناسی سیاسی از دانشگاه امام صادق (ع) است. از سال ۱۳۸۶ عضو هیئت علمی این دانشگاه بوده و در عین حال مسئولیت‌های فرهنگی و دانشجویی مختلفی مانند مسئولیت دفتر اعزام مبلّغ، مدیرکل فرهنگی و قائم مقام معاونت دانشجویی دانشگاه را داشته است. از وی فعالیت‌های دیگری نیز در فضای غیردانشگاهی در قالب فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی در حوزه تعلیم و تربیت در دو مؤسسه فرهنگی اندیشه روح الله و مطالعات راهبردی حکمت صادق (ع) نیز وجود دارد. وی طراح طرح کشوری ایماوا (الگوی یک مدرسه ایرانی و اسلامی)، از مدرسین طرح بینش مطهر و طراح و مجری طرح شهید بهنام محمدی از طرح‌های موفق حوزه تربیتی در مدارس کشور است.

به نظر می‌رسد وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم باید توانایی حل مجموعه‌ای از مسائل کلیدی را داشته باشد. بخشی از این مسائل، به چالش‌های مزمن نظام آموزش و پرورش همانند مسائل مالی و منابع انسانی برمی‌گردد. دومین دسته مسائل معطوف به اجرای پروژه‌های تحولی مبتنی بر سند تحول طی دوران چهارساله دولت است. دسته سوم از مجموعه مسائلی که باید توسط وزیر آینده آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد، به آینده نظام آموزش و پرورش مرتبط می‌شود. داشتن فهم آینده‌نگر و جوان‌گرایی به وزیر آینده کمک می‌کند توانایی ریل‌گذاری برای مواجهه با پارادایم‌ها و فناوری‌های جدید آموزشی را داشته باشد و بتواند با تربیت نسلی جدید از کارشناسان و مدیران، زمینه را برای تحول نظام آموزش و پرورش فراهم آورد.

افرادی که نام برده شدند از گزینه‌های اصلی و نام‌آور پیشنهادی صدارت وزارت مهم و زیر ساختی کشور بودند که در روزهای آینده دقیق‌تر مشخص خواهد شد کدامیک اعتماد حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس جمهور منتخب را برای این وزارتخانه جلب خواهند کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۲۱۴۷۹۱۱:۲۴:۱۹ ۱۴۰۰/۵/۹
فقط و فقط دکتر حاجی بابایی
ناشناس۲۱۲۱۴۸۲۱۱:۲۴:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۹
وای وای حاجی میرزایی رو میبینیم استرس بازگشایی مدارس رو میگیرم
س گ۲۱۲۱۷۷۸۱۴:۱۱:۵۷ ۱۴۰۰/۵/۹
احسن واقعا آقای حاجی میرزایی منبع استرس برای دانش آموزان
ناشناس۲۱۲۱۴۸۷۱۱:۲۷:۴۴ ۱۴۰۰/۵/۹
فقط حاجی بابایی
معلم۲۱۲۱۴۹۴۱۱:۳۳:۲۷ ۱۴۰۰/۵/۹
باسلام. بنده به عنوان معلم با سابقه بیش از 17 سال، جناب حمیدرضا حاجی بابایی را شخصی توانمند و شایسته و موثر برای پست وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد می دهم و از دولت محترم جدید درخواست عاجزانه برای اجرای این پیشنهاد را خواهانم. از همکاران محترم و موافقان وزارت ایشان استدعا حمایت دارم. ا
ناشناس۲۱۲۱۵۹۴۱۲:۳۲:۰۶ ۱۴۰۰/۵/۹
اگه از بین فرهنگیانی که سالها عمرشون را صرف آموزش کردند وزیر آموزش وپرورش را انتخاب می کردند خیلی کار آمدتر و به مشکلات آموزش و پرورش واقفتر بود اما افسوس که جناح بازی نمیزاره کارها درست بشه.
مهدی۲۱۲۱۶۴۷۱۳:۰۳:۵۰ ۱۴۰۰/۵/۹
مگر فرقی هم میکنه که اموزش و پرورش وزیر داشته باشه یا نداشته باشه؟
فقط حاجی بابایی۲۱۲۱۶۵۳۱۳:۰۷:۱۳ ۱۴۰۰/۵/۹
فقط حاجی بابایی
ناشناس۲۱۲۱۶۷۳۱۳:۱۶:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۹
یه آموزش و پرورش و یه دکتر حاجی بابایی فقط
معلم۲۱۲۱۶۷۴۱۳:۱۶:۴۷ ۱۴۰۰/۵/۹
مشکل ما وزیر نیست......
معاون آموزشی۲۱۲۱۶۷۹۱۳:۲۰:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۹
امیدوارم حاج بابایی وزیر شود
ناشناس۲۱۲۱۶۸۳۱۳:۲۲:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۹
وای خدا!!! اینا نه!!!
حسن۲۱۲۱۶۹۴۱۳:۳۳:۴۵ ۱۴۰۰/۵/۹
آقای حاجی بابا اگر تونست یک کلاس درس رو اداره کنه من اسممو عوض میکنم.
ناشناس۲۱۲۱۷۴۱۱۳:۵۱:۲۹ ۱۴۰۰/۵/۹
درود بر بهترین وزیر حمید رضا حاجی بابایی
ناشناس۲۱۲۱۷۵۷۱۴:۰۰:۴۳ ۱۴۰۰/۵/۹
اقای حاجی بابایی خوبه از افراد دولت روحانی اصلا
مرتضی۲۱۲۱۷۸۹۱۴:۱۶:۳۵ ۱۴۰۰/۵/۹
فقط دکتر حاجی بابایی
ناشناس۲۱۲۱۸۰۸۱۴:۲۳:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۹
فقط دکتر حمیدرضا حاجی بابایی با صداقت ومردعمل
مادر۲۱۲۱۸۰۹۱۴:۲۴:۱۱ ۱۴۰۰/۵/۹
بجز حاجی میرزایی بقیه خوبن
معلم۲۱۲۱۸۲۵۱۴:۳۳:۳۷ ۱۴۰۰/۵/۹
ایزدیخواه گزینه خوبیه
ناشناس۲۱۲۱۸۳۰۱۴:۳۴:۵۲ ۱۴۰۰/۵/۹
سلام. حاجی بابایی
ناشناس۲۱۲۱۸۶۶۱۴:۵۰:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۹
خداییش حاجی بابایی خیلی خوب بود، هم کار کرد هم خیلی از مشکلات ما فرهنگیا رو راست و ریس کرد،
ناشناس۲۱۲۱۹۱۰۱۵:۱۱:۲۰ ۱۴۰۰/۵/۹
فقط دکتر حاجی بابایی ناجی آموزش وپرورش و آینده ی فرزندانمان
ناشناس۲۱۲۱۹۲۱۱۵:۲۱:۴۵ ۱۴۰۰/۵/۹
جناب حاجی بابایی بهترین گزینه آموزش و پرورش هستند
ناشناس۲۱۲۱۹۲۲۱۵:۲۲:۱۰ ۱۴۰۰/۵/۹
فردی از بدنه آموزش و پرورش باشد و کلاس رفته باشد . حاج بابایی
ناشناس۲۱۲۱۹۸۹۱۵:۵۰:۳۶ ۱۴۰۰/۵/۹
بهترین وزیر آموزش و پرورش دکتر علیرضا علی احمدی بوده و بس
ناشناس۲۱۲۱۹۹۷۱۵:۵۶:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۹
حاج بابایی
سید جزایری۲۱۲۲۰۶۶۱۶:۲۷:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۹
فقط محمدعلی نجفی ودیگر هیچ
ناشناس۲۱۲۲۱۰۵۱۶:۴۹:۱۰ ۱۴۰۰/۵/۹
ما امیدمون به رفتن روحانی و یارانشونه لطفا حاجی میرزایی نهههههههههههههههههههههههه
ناشناس۲۱۲۲۱۰۶۱۶:۴۹:۳۱ ۱۴۰۰/۵/۹
فقط حاجی بابایی میتونه به دادنظام تعلیم وتربیت برسه
ناشناس۲۱۲۲۱۲۱۱۷:۰۳:۰۸ ۱۴۰۰/۵/۹
فقط جناب حاجی بابایی درودبه شرفت
رضا۲۱۲۲۱۳۰۱۷:۰۶:۰۶ ۱۴۰۰/۵/۹
گریه کنیم یابخندیم ؟
ح۲۱۲۲۱۵۴۱۷:۱۸:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۹
ان شااله که حاجی میرزایی بره و دیگه بر نگرده
ناشناس۲۱۲۲۱۶۴۱۷:۲۱:۴۸ ۱۴۰۰/۵/۹
من هم جناب آقای حاجی بابایی و برای سمت وزیر آموزش و پروش بسیار مناسب میبینم.
ناشناس۲۱۲۲۱۸۷۱۷:۳۵:۱۳ ۱۴۰۰/۵/۹
فقط حاجی بابایی
احمد۲۱۲۲۲۲۱۱۷:۵۶:۲۳ ۱۴۰۰/۵/۹
حاج بابایی بهترین گزینه است
ناشناس۲۱۲۲۲۳۲۱۸:۰۳:۰۳ ۱۴۰۰/۵/۹
باید بدنبال چهره های جوان و انقلابی و روشنفکر برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش باشیم
سیدجلال۲۱۲۲۲۷۶۰۹:۵۹:۱۷ ۱۴۰۰/۵/۱۰
آقای حاجی بابایی برای وزارت آموزش وپرورش خوب است چون خودش فرهنگی بوده وهم پرتوان و دلسوز می باشد
ناشناس۲۱۲۲۳۲۱۱۱:۲۵:۲۲ ۱۴۰۰/۵/۱۰
فقط حاجی بابایی وزیر احمدی نژاد به درد می خورد
حمید کریمی۲۱۲۲۳۲۹۱۱:۴۱:۰۲ ۱۴۰۰/۵/۱۰
وزیر آموزش و پرورش دولت آقای رئیسی فقط باید دکتر حمید رضا حاج بابایی باشند
حمید کریمی۲۱۲۲۳۳۰۱۱:۴۱:۱۲ ۱۴۰۰/۵/۱۰
وزیر آموزش و پرورش دولت آقای رئیسی فقط باید دکتر حمید رضا حاج بابایی باشند
ناشناس۲۱۲۲۳۶۳۱۱:۵۴:۳۸ ۱۴۰۰/۵/۱۰
بهترین گزینه حاجی بابایی است وزیر فعلی بدرد نمیخوره
عارف۲۱۲۲۵۱۸۱۴:۱۳:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۱۰
فقط و فقط حاجی بابایی
ناشناس۲۱۲۲۵۴۴۱۴:۴۱:۲۷ ۱۴۰۰/۵/۱۰
حیف که فقط جای مهره ها عوض میشه
ناشناس۲۱۲۲۵۴۷۱۴:۴۴:۴۴ ۱۴۰۰/۵/۱۰
سلام حاجی بابایی مرد عمل نیست کاربلدنیستفقط حاجی میرزایی وزیر فعلی آموزش وپرورش
ناشناس۲۱۲۲۵۴۹۱۴:۴۵:۴۷ ۱۴۰۰/۵/۱۰
ما فرهنگیان خواستار وزارت حاجی بابایی هستیم
ناشناس۲۱۲۲۵۶۱۱۴:۵۹:۵۴ ۱۴۰۰/۵/۱۰
تو رو خدا حاجی میرزایی
ناشناس۲۱۲۲۵۷۳۱۵:۰۶:۴۷ ۱۴۰۰/۵/۱۰
با سلام فقط حاجی بابایی
امین۲۱۲۲۶۰۸۱۵:۴۱:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۱۰
فقط دکتر علیرضا منظری توکلی می تواند آموزش و پرورشی مهارت محور بوجود آورد
عادل آل خمیسی۲۱۲۲۶۲۶۱۶:۱۰:۴۸ ۱۴۰۰/۵/۱۰
به نظر من آقای حمیدرضا حاج بابایی بهترین گزینه پست وزارت آموزش وپرورش هستند
ناشناس۲۱۲۳۶۸۷۱۱:۰۸:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۱۱
بله آقای حاج بابایی انسانی متعهد و توانمند هستند
ناسناس۲۱۲۷۸۱۰۰۹:۵۸:۴۳ ۱۴۰۰/۵/۱۳
اقای طیب صحرایی فقط مدیر یک دبیرستانه که قطعا بدرد وزارت نمیخوره
yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. ادعای دوباره امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی

  2. حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم/ سپاه پاسداران: قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم

  3. آنچه اسرائیل درباره خود نمی گوید!

  4. پاسخ مهم معاون سپاه به انتقادها درباره تعلل در انتقام از اسرئیل

  5. خبر مهم وزیر کشور از اخراج مهاجران غیرقانونی /تمام منابع و یارانه‌های کشور صرف اتباع می‌شود

  6. واکنش آمریکا به حمله موشکی ایران به اسرائیل

  7. پزشکیان: درد مردم بود که مرا به سیاست کشاند/ فکر نمی‌کردم رئیس‌جمهور بشوم

  8. هشدار به طرفداران جنگ سریع با اسرائیل /لااقل وصیت نامه سیدحسن نصرالله را بخوانید

  9. شکارچی ایرانی جنگنده اف‌۳۵ رژیم اسرائیل را بشناسید

  10. موشک مقدس

  11. از ابوذر تا نصرالله؛ خاکِ حاصل خیز لبنان

  12. اردوغان: نتانیاهو هم مانند هیتلر متوقف خواهد شد

  13. پزشکیان خطاب به نتانیاهو: با ایران وارد درگیری نشو

  14. توضیحات احمدیان درباره پاسخ به رژیم صهیونیستی/ انتقاد دو رسانه اصولگرا از حمله به پزشکیان و دولت

  15. محسن رضایی: کشورهای اسلامی به نتانیاهو اولتیاتوم دهند

  16. انگلیس ایران را به خویشتنداری دعوت کرد!

  17. هشدار جدی قالیباف در مجلس شورای اسلامی؛ اگر نمی‌توانید تشریف ببرید بیرون!

  18. اردوغان: اگر شورای امنیت نتواند جلوی اسرائیل را بگیرد،باید به زور متوسل شد

پربحث‌های هفته

  1. ماکرون برای پزشکیان شرط گذاشت

  2. «دیگر مسائل» یعنی چه؟!

  3. هم «هو» شد، هم منزوی!

  4. حزب‌الله از شهادت سید حسن نصرالله خبر داد/ رهبر انقلاب: راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت

  5. ادعای دوباره امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی

  6. ۲ پیام شگفتانه بزرگ ایران

  7. جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

  8. نقشه دشمن را کامل نکنید!

  9. بازی تبلیغاتی اسرائیل

  10. یک پیشنهاد مساله ساز !

  11. حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم/ سپاه پاسداران: قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم

  12. ارزیابی زیباکلام از آینده مقاومت در منطقه/ توصیه ربیعی درباره واکنش ایران به ترور سیدحسن نصرالله

  13. واکنش اژه‌ای به برخورد فراجا با قصور ماموران/ پیشنهاد ابطحی درباره پاسخ ایران به اسرائیل

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: اوکراین قربانی جاه‌طلبی اروپا و آمریکا شد/ توهین به رئیس‌جمهور از تریبون رسانه ملی، خلاف منافع ملی است

  15. آنچه اسرائیل درباره خود نمی گوید!

  16. اسرائیل از اجنه برای جاسوسی استفاده می‌کند!

  17. خوابی که تعبیر نشد

  18. پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان/ مسلمانان در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند

  19. دفع شرارت صهیونیست‌ها؛ فقط با انتقام قاطع و به‌موقع

  20. بیانیه شورای عالی امنیت ملی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله

  21. میراث رئیسی برای تقابل امروز ما با اسرائیل 

  22. «جو» دروغگو و چند نکته درباره شهادت «نصرالله»

  23. اگر سازمان های بین المللی جلوی نتانیاهو را نگیرند ما پاسخ مناسب را خواهیم داد

  24. وزیر دفاع: بر بهبود وضعیت خدمتی سربازان متمرکز شده‌ایم

  25. در رثای شجاعت

پربحث‌های هفته

  1. ماکرون برای پزشکیان شرط گذاشت

  2. «دیگر مسائل» یعنی چه؟!

  3. حزب‌الله از شهادت سید حسن نصرالله خبر داد/ رهبر انقلاب: راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت

  4. نقشه دشمن را کامل نکنید!

  5. حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم/ سپاه پاسداران: قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم

  6. ارزیابی زیباکلام از آینده مقاومت در منطقه/ توصیه ربیعی درباره واکنش ایران به ترور سیدحسن نصرالله

  7. واکنش اژه‌ای به برخورد فراجا با قصور ماموران/ پیشنهاد ابطحی درباره پاسخ ایران به اسرائیل

  8. نظرات برگزیده مخاطبان الف: اوکراین قربانی جاه‌طلبی اروپا و آمریکا شد/ توهین به رئیس‌جمهور از تریبون رسانه ملی، خلاف منافع ملی است

  9. پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان/ مسلمانان در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند

  10. دفع شرارت صهیونیست‌ها؛ فقط با انتقام قاطع و به‌موقع

  11. بیانیه شورای عالی امنیت ملی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله

  12. میراث رئیسی برای تقابل امروز ما با اسرائیل 

  13. وزیر دفاع: بر بهبود وضعیت خدمتی سربازان متمرکز شده‌ایم

  14. در رثای شجاعت

  15. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

  16. پاسخ مهم معاون سپاه به انتقادها درباره تعلل در انتقام از اسرئیل

  17. محسن رضایی: سوریه، عراق و ایران هرچه زودتر تصمیم بگیرند

  18. فریاد صریح انقلاب اسلامی

  19. خبر مهم وزیر کشور از اخراج مهاجران غیرقانونی /تمام منابع و یارانه‌های کشور صرف اتباع می‌شود

  20. نماینده مجلس : مسببان حادثه معدن طبس باید شناسایی و با گیوتین اعدام شوند

  21. پزشکیان: درد مردم بود که مرا به سیاست کشاند/ فکر نمی‌کردم رئیس‌جمهور بشوم

  22. ادعای جنجالی ثابتی درباره عملیات انتقام شهید هنیه

  23. پزشکیان: به چه زبانی بگوییم با کسی سر جنگ نداریم؟

  24. رهبر انقلاب: جرات حمله به مرزهای ایران را ندارند /ما با نظام سلطه مخالف هستیم

  25. هشدار به طرفداران جنگ سریع با اسرائیل /لااقل وصیت نامه سیدحسن نصرالله را بخوانید

آخرین عناوین