«جو» دروغگو و چند نکته درباره شهادت «نصرالله»

بیژن ایرانی، گروه جهان الف،   4030707141 ۰ نظر، ۴ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

«پس از واقعه ترور شهید نصرالله، دولت آمریکا اعلام کرد که از این اقدام هیچ اطلاع قبلی نداشته است. این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در موضع گیری مدعی شده که ترور سید حسن نصرالله موجب امن‌تر شدن جهان خواهد شد و البته که خودِ ترور نیز با استفاده از جنگنده ها و تسلیحات و اطلاعات آمریکایی انجام گرفته است»

«جو» دروغگو و چند نکته درباره شهادت «نصرالله»

در تحلیل واقعه شهادت سید حسن نصرالله و ترور ایشان به دست صهیونیستها، توجه به 3 نکته ضروری است. 

اولا، اسم رمز عملیات ترور شهید سید حسن نصرالله که از سوی رژیم اشغالگر قدس تعیین شد "نظم جدید" بوده است. این بدان معناست که صهیونیست ها خواب های آشفته ای را برای منطقه دیده اند و سعی دارند به هر نحو ممکن که شده دستورکارهای مطلوب خود در سطح منطقه به ضرر محور مقاومت برقرار کرده و سازوکارهای تازه ای را روی کار آورند. در این رابطه، می بینیم که رژیم صهیونیستی هشدار داده که اجازه فرود هواپیماهای ایرانی در لبنان را نمی دهد و عملا سعی در قطع ارتباط ایران با لبنان دارد. 

البته اسرائیل اقدام به بمباران فرودگاه بیروت نیز کرده است. موضوعی که به زعم صهیونیست ها می تواند منجر به تضعیف حزب الله و متعاقبا ایجاد فرصت و زمینه کافی برای اسرائیل جهت کسب پیروزی های میدانی به ضرر جریان مقاومت در منطقه شود. این در حالی است که هم مقاومت اسلامی لبنان از امکانات کافی در نبرد با دشمن صهیونیست برخوردار است و هم جریان مقاومت اجازه نخواهد داد که اسرائیل به هر آنچه می خواهد برسد. 

دوم اینکه پس از واقعه ترور شهید نصرالله، دولت آمریکا اعلام کرد که از این اقدام هیچ اطلاع قبلی نداشته است. این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در موضع گیری مدعی شده که ترور سید حسن نصرالله موجب امن‌تر شدن جهان خواهد شد و البته که خودِ ترور نیز با استفاده از جنگنده ها و تسلیحات و اطلاعات آمریکایی انجام گرفته است. از این رو، این نکته بیش از هر زمان دیگری آشکار شده که دولت آمریکا یک پای ثابت جنایات صهیونیست ها در سطح منطقه و در قالب نبرد علیه جریان مقاومت است. دولتی که خود را در سایه قرار داده اما عملا در وسط میدان است.

و در نهایت سوم اینکه رژیم صهیونیستی چشم اندازهای مشخصی را برای خود در ادامه راه تعریف کرده و در این زمینه راهبرد و تاکتیک های خاص خود را هم دارد. در این چهارچوب، شرایط برای جریان مقاومت در منطقه نیز متفاوت است و این جریان بدون تردید راهبردهایی را مد نظر خواهد داشت که در نقطه مقابل تلاش های اسرائیل قرار داشته باشند و اقدامات آن را خنثی و بی‌اثر کنند و در عین حال، برای جریان مقاومت دستاوردساز باشند. از این رو، به نظر می رسد که روند تحولات منطقه‌ای در ساعات و روزهای آتی دستخوش تغییرات قابل توجهی شود. 

 

 

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

  2. «دیگر مسائل» یعنی چه؟!

  3. کشوری که درس عبرت شد!

  4. متولی و حرمت امامزاده!

  5. شمارش معکوس آغاز شد!

  6. هم «هو» شد، هم منزوی!

  7. ماکرون برای پزشکیان شرط گذاشت

  8. رویابینی در سیاست خارجی !

  9. جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

  10. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  11. نقشه دشمن را کامل نکنید!

  12. بازی تبلیغاتی اسرائیل

  13. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

  14. حزب‌الله از شهادت سید حسن نصرالله خبر داد/ رهبر انقلاب: راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت

  15. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

  16. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

  17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: اوکراین قربانی جاه‌طلبی اروپا و آمریکا شد/ توهین به رئیس‌جمهور از تریبون رسانه ملی، خلاف منافع ملی است

  18. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

  19. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

  20. حزب الله از نفس نمی افتد

  21. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

  22. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

  23. وزیر دفاع: بر بهبود وضعیت خدمتی سربازان متمرکز شده‌ایم

  24. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

  25. دفع شرارت صهیونیست‌ها؛ فقط با انتقام قاطع و به‌موقع

آخرین عناوین