پل‌های آمریکایی که ماشین جنگی اسرائیل را سرپا نگه داشته است

  4030710127 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

  نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری‌ اسلامی با بیان این‌که کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی هرگز متوقف نشده، گفت: اگر اختلافی هم بین حاکمان به وجود بیاید، گذرا، مقطعی و موقتی است. 

پل‌های آمریکایی که ماشین جنگی اسرائیل را سرپا نگه داشته است

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه و همزمان با هیاهوی رسانه‌های غربی درباره حمله زمینی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، مدعی مخالفت با آن شد و در پاسخ به این سوال که «آیا با برنامه اسرائیل برای حمله زمینی به لبنان موافق هستید یا خیر» گفت: «من با توقف آن موافقم. همین لحظه باید آتش‌بس برقرار شود.»

با این حال، یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: «عملیات محدود اسرائیل به جنوب لبنان، در راستای حق اسرائیل برای دفاع از شهروندانش و بازگرداندن غیرنظامیان به خانه‌هایشان است. ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حزب‌الله و سایر گروه‌ها حمایت می‌کنیم.»

رسانه آمریکایی پالتیکو هم به نقل از مقام‌های آگاه نوشت با وجود این‌که واشنگتن به‌صورت علنی از رژیم صهیونیستی خواسته بود حملات خود را به لبنان کاهش دهد، اما مقامات کاخ سفید به صورت‌ غیرعلنی به تل‌آویو گفته بودند از تصمیم آن برای افزایش فشار نظامی علیه حزب‌الله حمایت می‌کنند.

با این حال، یک مسؤول مقاومت اسلامی لبنان گفته تا این لحظه هیچ درگیری مستقیمی میان ۲ طرف شکل نگرفته و نیروهای حزب‌الله برای مقابله با حمله زمینی دشمن آماده هستند.

کمک‌های آمریکا به اسرائیل هرگز متوقف نشده است

«صباح زنگنه» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از تحولات اخیر لبنان اظهار داشت: رژیم صهیونیستی توسط چهار یا پنج گروه تروریستی تاسیس شد که زمینه را برای ورود یهودیان از کشورهای مختلف به سرزمین فلسطین فراهم‌  کردند. به قول فلاسفه، نیرو یا قدرت آفریننده، قدرت بقادهنده هم خواهد بود. همان نیروهایی که رژیم را ایجاد و حمایت کردند، همان نیروها همچنان قدرت دهنده و بخشنده به این رژیم هستند. 

وی افزود: در نتیجه تعجب نکنیم از این‌که اگر گفته شود رژیم صهیونیستی توسط آمریکا حمایت سیاسی، نظامی، اقتصادی، اطلاعاتی و امنیتی می‌شود. در برخی از تاکتیک‌های سیاسی ممکن است تلاش شود بین رفتار دولت‌های مختلف آمریکا نسبت به این رژیم تفکیکی قائل شوند که فلان دولت برای حزب فلان کمتر کمک کرده یا کمک‌ها برای حزبی دیگر به طور مستمر ادامه دارد. در واقع اگر اختلافی هم بین حاکمان در واشنگتن و یا حاکمان در تل‌آویو به وجود آید این اختلافات گذرا، مقطعی و موقتی است و دائمی نیست. 

این کارشناس حقوق بین‌الملل همچنین بیان کرد: در این مدت آنچه ملموس است، خارج از بحث تئوری توطئه و همکاری‌های پشت پرده، آمریکا به طور دائم حدود سه یا سه و نیم میلیارد دلار کمک‌های نقدی ثبت شده در بودجه آمریکا داشته و هرگز هم متوقف نشده، اگر مجموعه کمک‌ها محاسبه شود، در طول تاسیس این رژیم چه بسا رقم تریلیونی نیز خواهد بود. 

اسرائیل با تداوم کمک‌رسانی آمریکا و انگلیس سرپا مانده است

زنگنه ادامه داد: کمک‌های تسلیحاتی همواره به صورت پل هوایی یا دریایی وجود داشته و هرگاه منابع ذخیره مهمات و تجهیزات رژیم اسرائیل کم می‌شد، بلافاصله تامین می‌شد و در هر عملیاتی که رژیم صهیونیستی نسبت به کشورهای همسایه فلسطین انجام داده این پل هوایی و دریایی همیشه وجود داشته است. در نظر بگیریم اسرائیل هر چند به لحاظ فناوری در تولید تسلیحات پیشرفت‌هایی داشته و دارد اما به اندازه یک هفته جنگ می‌توانست خود را تامین کند، اما با یک سال جنگ در غزه عملا در هفته اول تمام امکانات و مهمات و تسلیحات تمام می‌شد، ولی با تداوم کمک‌رسانی آمریکا و انگلیس این رژیم سرپا مانده است. 

وی همچنین اظهار کرد: اگر این تسلیحات و کمک‌رسانی‌ها نباشد، رژیم صهیونیستی ظرف یکی دو هفته به فلاکت می‌رسد. کارخانه‌های تولید اسلحه در رژیم صهیونیستی مشخص و قابل محاسبه است، اما مهمات آمریکا و انگلیس که تامین‌کننده نیازهای این رژیم است، آن را تا حالا سر پا نگه داشته است. 

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری اسلامی افزود: در حال حاضر انبارها و مخازن تسلیحات رژیم صهیونیستی به شدت با کمبود مواجه شده، اما نیروهای نظامی غربی این رژیم را همچنان سرپا نگه داشته و تمام نیازهایش را تامین می‌کنند. در نظر بگیرید موشک‌ها و یا بمب‌های ۲ هزار پوندی که استفاده می‌کند، اکثرا تولید غرب و آمریکاست.

زنگنه با تاکید بر این‌که رابطه میان آمریکا و رژیم صهیونیستی غیرقابل انکار است، گفت: سخنانی که گاهی اوقات بایدن مطرح می‌کند که ما از عملیات و اقدامات رژیم صهیونیستی خبر نداشتیم، صحت ندارد و عملا کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی هرگز متوقف نشده است. 

مردم لبنان برای آزادی و استقلال خود همواره آماده بودند

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در تحلیل خود از مقاومت مردم لبنان اظهار داشت: تاریخ مردم لبنان چندهزار ساله است. این منطقه بارها مورد تعرض و حمله دشمنان قرار گرفته است. در تاریخ معاصر یکی از کشورهایی که به لبنان حمله و آن را اشغال کرد، فرانسوی‌ها بودند که لبنانی‌ها با فرانسوی‌ها جنگیدند تا استقلال خودشان را به دست آوردند.

زنگنه ادامه داد: بعد از فرانسوی‌ها، آمریکایی‌ها حمله کردند و پایگاه‌هایی ساختند، اما بعد از مدتی ‌آن‌ها هم اخراج شدند. همچنین در دهه ۸۰ میلادی فرانسوی‌ها به کمک صهیونیست‌ها آمدند و نهایتا اخراج شدند و یا رژیم صهیونیستی که سه یا  چهار بار به لبنان حمله و آن جا را اشغال کرده و حتی تا بیروت نیز پیش رفته و پایتخت را محاصره کرده و یا نیروهای نیابتی برای خود در مرز جنوبی لبنان ایجاد کردند، توسط مقاومت مردم لبنان از بین رفتند. 

این کارشناس حقوق بین‌الملل با بیان این‌که «مردم لبنان برای آزادی و استقلال خود همواره آماده بودند و مقاومت کردند»، گفت: مردم لبنان اجازه ندادند سرزمین‌شان تحت اشغال نیروهای مهاجم قرار گیرد. مردم این کشور مقاوم، مبارز و توانمند هستند؛ به‌رغم همه مشکلات اقتصادی که برای‌شان پیش آوردند، چندین بار حمله‌های رژیم صهیونیستی را عقب راندند و خسارت‌های زیادی را به رژیم وارد کردند تا استقلال لبنان را حفظ کنند. 

حزب‌الله در لبنان درخت تنومندی شده است

زنگنه خاطرنشان کرد: اکنون هم همین‌طور است؛ حزب‌الله پدیده ناگهانی نبوده بلکه نتیجه تحول تاریخی، اجتماعی و فرهنگی است و در لبنان ریشه دوانده و درخت تنومندی شده است، حمله و تعرض و کندن شاخ و برگ‌های این درخت تنومند و ریشه‌دار باعث مرگ و اضمحلال آن نخواهد شد، بلکه برای آنچه از دست داده به سرعت قدرت را ترمیم می‌کند. 

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد: از لحاظ ساختاری و تشکیلاتی به اندازه‌ای لبنان و حزب‌الله تجربه کسب کرده که به راحتی می‌تواند نیروهایی که شهید می‌شوند را جایگزین کند و مسیر را ادامه دهند. اسرائیل نفهمیده هر ملت به اندازه‌ای که دشمنش قوی و مجهز باشد او هم قوی و مجهز خواهد شد. لبنانی‌ها به اندازه‌ای از این تجارب و  روش‌ها درس آموخته‌اند که به راحتی بر دشمن خود پیروز خواهند شد، تاکنون این‌طور بوده و در آینده نیز اینگونه خواهد بود. 

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

  2. ماکرون برای پزشکیان شرط گذاشت

  3. «دیگر مسائل» یعنی چه؟!

  4. هم «هو» شد، هم منزوی!

  5. حزب‌الله از شهادت سید حسن نصرالله خبر داد/ رهبر انقلاب: راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت

  6. رویابینی در سیاست خارجی !

  7. جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

  8. نقشه دشمن را کامل نکنید!

  9. بازی تبلیغاتی اسرائیل

  10. یک پیشنهاد مساله ساز !

  11. ادعای دوباره امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی

  12. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

  13. ارزیابی زیباکلام از آینده مقاومت در منطقه/ توصیه ربیعی درباره واکنش ایران به ترور سیدحسن نصرالله

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: اوکراین قربانی جاه‌طلبی اروپا و آمریکا شد/ توهین به رئیس‌جمهور از تریبون رسانه ملی، خلاف منافع ملی است

  15. آنچه اسرائیل درباره خود نمی گوید!

  16. اسرائیل از اجنه برای جاسوسی استفاده می‌کند!

  17. خوابی که تعبیر نشد

  18. پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان/ مسلمانان در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند

  19. دفع شرارت صهیونیست‌ها؛ فقط با انتقام قاطع و به‌موقع

  20. بیانیه شورای عالی امنیت ملی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله

  21. واکنش اژه‌ای به برخورد فراجا با قصور ماموران/ پیشنهاد ابطحی درباره پاسخ ایران به اسرائیل

  22. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

  23. «جو» دروغگو و چند نکته درباره شهادت «نصرالله»

  24. اگر سازمان های بین المللی جلوی نتانیاهو را نگیرند ما پاسخ مناسب را خواهیم داد

  25. وزیر دفاع: بر بهبود وضعیت خدمتی سربازان متمرکز شده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. هم «هو» شد، هم منزوی!

  2. ادعای دوباره امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی

  3. بازی تبلیغاتی اسرائیل

  4. آنچه اسرائیل درباره خود نمی گوید!

  5. خوابی که تعبیر نشد

  6. «جو» دروغگو و چند نکته درباره شهادت «نصرالله»

  7. نتانیاهو به درخواست‌ها برای آتش‌بس گوش دهد

  8. شهادت فرمانده یگان هوایی حزب الله لبنان

  9. بایدن: زمان ثبات در خاورمیانه فرا رسیده است

  10. ارتش اسرائیل مدعی ترور سید حسن نصرالله شد

  11. تخت‌روانچی: در گفت وگو با مورا بر رفع تحریم و هسته‌ای تمرکز داشتیم

  12. حماقتش را پایانی نیست!

  13. رونمایی حزب‌الله از موشک «قادر-۱»

  14. گوترش: مردم غزه در جهنم زندگی می‌کنند

  15. ترامپ: آماده گفت‌وگو با ایران برای توافق جدید هستم

  16. بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران و کشورهای منطقه  

  17. اتهام‌زنی‌ رئیس شورای اروپا به ایران پس از دیدار با پزشکیان!

  18. اردوغان: اگر شورای امنیت نتواند جلوی اسرائیل را بگیرد،باید به زور متوسل شد

  19. مخالفت بایدن با حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان

  20. گروسی: امیدوارم سفرم به ایران مثبت باشد

  21. پکن: به حمایت از ایران در حفاظت از امنیت خود ادامه می‌دهیم

  22. نیویورک تایمز: پزشکیان ایران را وارد عصر جدید می‌کند

آخرین عناوین